Factuur & omschrijving komen niet overeen in praktijk.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 23:35
Hallo,

Graag jullie mening en advies dat wordt zeer gewaardeerd.

Via https://www.laminaatpark.nl/?s=D3904 deze vloer besteld omdat ik de kleur en motief met V groef mooi vondt dit is D3904 dat nummer staat ook in de factuur als pdf dus deze kan ik eventueel ook plaatsen ?

Omschrijving.

FORMAAT
Extra breed, XXL

MERK
Kronotex

STRUCTUUR
Hout

V-GROEF
4-zijdig

VLOERVERWARMING
Geschikt

PAKINHOUD
2,694 m²

FABRIEKSGARANTIE
20 jaar

DIKTE
8 mm

KLEUR
Hout licht grijs, Grijs

AFMETINGEN
138,0 x 24,4 cm

En wat ik nu gekregen heb is wel D3904 dat staat ook op de verpakking maar het verschil kun je in de foto's zien en de informatie is als volgt.

In plaats van 8MM op factuur is 6MM geleverd en staat op verpakking, in plaats van 20 jaar garantie op de site staat op verpakking 6 jaar, etc. het is een totaal andere vloer qua kwaliteit en uiterlijk qua v groef alleen de kleuren komen overeen en daar is alles mee gezegd..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ah9H5FkNhpUHIlPnsKuksIzffc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yV8f7HHbNbGCdfPF8ZAXz0H8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dGLybpUkNJLcQh6VX4I4aq_EAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OyNs9z9zJZJskOdZSHrICToC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDf0r2F5EqyIbtjlLA9o49DZAx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddGYLV4IP88BaE6bDDH5gNc8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHZs_lvPqxuZwLniC8kAX5pXWBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETnYr0f9Ozf8k6Y3Ym50GuvF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHfjONRHBXzVVfhj8TnM5bILPyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2efqGlaeDLMPeI00TeOPbqUL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fm-d4uRJn9XvhKvyznPwxtwypoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSSYo7e1U1kFg9CB7CPNVEVO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHDwnBjQotALG6IycpKzxvMU4yY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uPp2RRmDt8FAPKXEL8udpJu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VuKdpgqxYQcQ2T6q2viIxwReLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZiiyjOVAgS8cdmOwlzmuih7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9Rc1nkbUS3ZEYDswBQaokYDlFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Poag2PNHzwSWf3j41ooyKZhX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0MxQqrUpGiFpM8q9Zp9jNwY7eU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqSMvV4Gr8YCTSmm2yG8jgEk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LauIdei6fAHgBZXvjobFZzS4Slk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZwnBmN0FfzJ9Z5bPNKcGKay.jpg?f=fotoalbum_large

Er is al een mail naar Laminaatpark gestuurd over opheldering en ik vroeg mij ook af waarom de leggers zo graag contant geld wilden dat hun agressief begonnen te worden terwijl ik met hun kantoor had afgesproken eerst 10% als aan betaling en de overige 90% bij aflevering en dat het via de bank over gemaakt zou worden waar Laminaatpark mee akkoord zijn gegaan.

Wat zijn mijn rechten en verplichtingen ? ik begrijp best dat Laminaatpark en een derde partij vloer leggers hun geld willen hebben maar ik wil graag de afgesproken vloer met de kwaliteit die omschreven staat en als ik de factuur betaal dan zullen hun wel zeggen akkoord en afgehandeld.

Bedankt voor eventuele reactie en excuses als ik pas morgen reageer want het was een lange dag dus even douchen dan kijk ik straks nog even op Tweakers en dan op bed..

Met vriendelijke groet,

TF.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:38
Was je er bij toen ze het gingen leggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De foto’s zijn vertekend sowieso, tenzij je groengrijze muren hebt.
Maareh, gekke vraag misschien, maar waarom leg je dit niet eerst voor aan de verkoper? Het lijkt me logisch dat je krijgt wat is afgesproken en niet iets anders (dus conform offerte).

🌞🍃

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-06 21:34
Je hebt iets heel anders gekregen dan besteld, maar wel alles laten leggen. Hopelijk kom je er met de leverancier uit. Wellicht nog extra korting?

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tri Force
Inderdaad dat komt misschien door de schemering maar de kleuren komen in het echt aardig overeen maar de rest klopt niets van en nee conform corona regels moest ik hun met rust laten.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Tri Force schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:15:
Inderdaad dat komt misschien door de schemering maar de kleuren komen in het echt aardig overeen maar de rest klopt niets van en nee conform corona regels moest ik hun met rust laten.
Ik had conform Corona regels niet contant betaald..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Tri Force schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:05:
het is een totaal andere vloer qua kwaliteit en uiterlijk qua v groef alleen de kleuren komen overeen en daar is alles mee gezegd..
Wat bedoel je met de groef? Het patroon in de eerste foto komt aardig overeen met de foto in de webwinkel.Ah, je doelt op de lijntjes tussen de stukken laminaat.
In plaats van 8MM op factuur is 6MM geleverd en staat op verpakking, in plaats van 20 jaar garantie op de site staat op verpakking 6 jaar, etc.
De 8mm dikte moet in beginsel gewoon geleverd worden.
ik vroeg mij ook af waarom de leggers zo graag contant geld wilden dat hun agressief begonnen te worden terwijl ik met hun kantoor had afgesproken eerst 10% als aan betaling en de overige 90% bij aflevering
Dat heeft hier helemaal niets mee te maken. Als vaklui bij mij thuis agressief worden, stuur ik ze weg en bel ik het kantoor. Houd dit alsjeblieft uit het topic en buiten de discussie want je schiet er nu niets meer mee op.

We missen nog wat informatie. Wanneer heb je het precies ontdekt dat de dikte afwijkend is? Heb je het met de laminaatleggers overlegd? Zijn de leggers ook van de laminaatwinkel of heb je die zelf ingehuurd?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Hey Arnoudz, kamerplant, Moriaty bedankt voor de reactie :)

Inderdaad het is gelegd maar moet ik als klant een bedrijf controleren of hun de afspraken na komen ? een overeenkomst is toch bindend qua vastgestelde prijs, het product, de kwaliteit, de garantie, enz. ik kan toch ook niet bijv. 500€ minder geven en als dan zeggen akkoord dat ik 500€ bespaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:17
Tri Force schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:05:
en ik vroeg mij ook af waarom de leggers zo graag contant geld wilden
Omdat ze liever geen belasting betalen.

Er zijn opvallend veel laminaatdiscounters die min-of-meer hetzelfde concept lijken te hanteren: (al dan niet) restpartijen laminaat wegzetten tegen significant lagere prijzen dan de traditionele vloerenboer. Geen (of minder) belasting betalen lijkt me daar onderdeel van.

Neemt niet weg dat je natuurlijk moet krijgen waar je voor tekent. Of ze nu belasting betalen of niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-06 15:38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tri Force
Er zijn is niets contant betaalt er is alleen een 10% aanbetaling gedaan via de bank.

Ja het hoort 4 zijdig v groef te zijn terwijl de vloer één geheel is.

Nee ik was met andere dingen bezig voor de verhuizing de leggers zijn weg gereden omdat ik niet contant wilde betalen en toen ik de vloer inspecteerde zag ik het verschil van de praktijk en de foto's op de site.

Het is ook 9 Juli besteld en vandaag op 3 Augustus geleverd dus ik zag het verschil niet in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Deze lijkt er inderdaad meer op zonder v groef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Thralas schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:20:
[...]

Omdat ze liever geen belasting betalen.

Er zijn opvallend veel laminaatdiscounters die min-of-meer hetzelfde concept lijken te hanteren: (al dan niet) restpartijen laminaat wegzetten tegen significant lagere prijzen dan de traditionele vloerenboer. Geen (of minder) belasting betalen lijkt me daar onderdeel van.

Neemt niet weg dat je natuurlijk moet krijgen waar je voor tekent. Of ze nu belasting betalen of niet.
Dat zou kunnen maar wat heb ik daar mee te maken dan kun je net zo goed via via bij één of andere donkere loods twijfelachtig laminaat ophalen maar ik heb bij een bedrijf met kvk besteld inclusief factuur met btw en alles er op en eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Dus mogelijk een korting maar voor de rest is het mijn schuld en moet de factuur betalen ? ik verwacht morgen wel een reactie van Laminaatpark en update het dan.

Bedankt voor de reacties :)

TF.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als die laminaatleggers ook via die winkel komen moet je dat ook meenemen. Is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Frieda schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:40:
Als die laminaatleggers ook via die winkel komen moet je dat ook meenemen. Is niet normaal.
Hey :)

Dat is het vreemde de leggers en de winkel schijnen niets met elkaar te maken hebben.. ik had op 9 July de bestelling geplaatst en de winkel zei op 3 Augustus wordt er geleverd en gelegd en op 2 Augustus nog niets gehoord van het tijdstip.

Dus de winkel opgebeld van waar is het tijdstip en hun zeiden op 3 Augustus tussen 11 uur en 12 uur en vervolgens staan de leggers omstreeks 10 uur voor de stoep en zeggen als zzper's niets met de winkel te maken te hebben en niets te maken te hebben met het tijdstip.

Een mede tweaker en kennis stond naast mij want die was zo vriendelijk om mij mee te helpen met verhuizing en te verfen en wij hadden zo iets waar gaat dit over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Tri Force schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:47:
[...]

Hey :)

Dat is het vreemde de leggers en de winkel schijnen niets met elkaar te maken hebben.. ik had op 9 July de bestelling geplaatst en de winkel zei op 3 Augustus wordt er geleverd en gelegd en op 2 Augustus nog niets gehoord van het tijdstip.

Dus de winkel opgebeld van waar is het tijdstip en hun zeiden op 3 Augustus tussen 11 uur en 12 uur en vervolgens staan hun omstreeks 10 uur voor de stoep en zeggen als zzper's niets met de winkel te maken te hebben en niets te maken te hebben met het tijdstip.

Een mede tweaker en kennis stond naast mij want die was zo vriendelijk om mij mee te helpen met verhuizing en te verfen en wij hadden zo iets waar gaat dit over.
Zijn ze zomaar uit het niets komen opdraven dan? Je hebt toch laminaat inclusief leggen gekocht in de winkel? Of niet? Wat staat er op je opdrachtbevestiging /factuur/weetikveel?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik zou niet betalen tot ze leggen wat je gekocht hebt. Halen ze deze meuk er maar uit. 6mm laminaat is natuurlijk gewoon meuk. Dat voel je ook met er op lopen, dat veert veel meer.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Op de factuur staat alleen kosten van het laminaat + plinten + ondervloer en de kosten van het leggen + btw en daar houdt het mee op dus helemaal niets aan gegevens van het leggers bedrijf en contact gegevens etc. het lijkt wel of het extern is uitgegeven aan de goedkoopste zzper.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:39

ITsEZ

parttime all-rounder

Tri Force schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:26:
Er zijn is niets contant betaalt er is alleen een 10% aanbetaling gedaan via de bank.
Dat is mooi, dan betaal je niet tot ze de overeenkomst nagekomen zijn. Wel even laten weten dat je de factuur betwist natuurlijk, en dat je wil dat ze de juiste vloer leggen.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33

Honesty

kattenneus!

Vervelend inderdaad, ik heb een flink pak wantrouwen tegen iedereen en bij iedere handige harry die hier binnenkwam keek ik precies welk matriaal ze hadden en of dat conform offerte en later factuur Was.
In dit geval als aantoonbaar er een heel ander product geleverd is zal ik echt afdingen op veel korting.
Ps. Het is nu voor de laminaatboer moeilijk om hun geld te krijgen of hun vloer terug.
Ik zal nog bijna zeggen haal de vloer er maar uit en neem die 10% als leergeld.
Succes

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
ITsEZ schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:53:
[...]

Dat is mooi, dan betaal je niet tot ze de overeenkomst nagekomen zijn. Wel even laten weten dat je de factuur betwist natuurlijk, en dat je wil dat ze de juiste vloer leggen.
Inderdaad daar heb ik opheldering over gevraagd maar als ik de eerste aangetekende brief krijg dan twijfel ik eraan om ook nog op de tweede te wachten want dan kom je in een situatie die ik liever vermijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Honesty schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:54:
Vervelend inderdaad, ik heb een flink pak wantrouwen tegen iedereen en bij iedere handige harry die hier binnenkwam keek ik precies welk matriaal ze hadden en of dat conform offerte en later factuur Was.
In dit geval als aantoonbaar er een heel ander product geleverd is zal ik echt afdingen op veel korting.
Ps. Het is nu voor de laminaatboer moeilijk om hun geld te krijgen of hun vloer terug.
Ik zal nog bijna zeggen haal de vloer er maar uit en neem die 10% als leergeld.
Succes
Inderdaad en bedankt zo zat ik er ook over te denken want die mede tweaker wil graag zelf de vloer leggen en na de tijd gezamelijk aan de BBQ :D dan maar 120€ weg en zelf bezig.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Tri Force schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:26:
Dan heb je een mooi pressiemiddel. Niets betalen tot alles is opgelost, wat ze ook zeggen.

Ik heb de pagina voor je gearchiveerd zodat ze hem niet snel kunnen veranderen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Je hebt recht op de oorspronkelijk afgesproken vloer. De laminaatwinkel moet het huidige laminaat eruit halen en nieuw laminaat leggen. Het maakt daarvoor niet uit of je oorspronkelijk zelf mensen hebt ingehuurd om het laminaat te laten leggen of dat door/namens de laminaatboer hebt laten doen. Op de foto zie ik ook een nieuwbouwhuis. Als je door dit geintje pas veel later kunt verhuizen, kun je daar mogelijk ook een vergoeding voor krijgen, al is dat lastiger.

Ik zou het bedrijf nu of morgenochtend voor 10:00 (openingstijd) mailen én morgenochtend om 10:00 bellen. In de mail zet je dat het geleverde laminaat maar 6mm dik is ipv 8mm, dat op de doos staat dat er maar 6 ipv 20 jaar garantie op zit, dat er geen groef tussen de panelen zit, en dat je morgen telefonisch contact opneemt voor een oplossing. Verder niets. Als je belt, bedenk dan eerst goed wat je wilt. In principe heb je recht op nieuw laminaat van 8mm dik met groef, en als je daaraan vasthoudt, moeten ze dat leveren. Als ze korting willen bieden, moet je jezelf eerst afvragen of je dat wilt, of dat je toch liever het juiste laminaat hebt. Je hoeft geen korting te accepteren. Mocht je toch openstaan voor korting, kun je het aardig hard spelen. Ik zou zelf inzetten op 90% korting, en minder niet accepteren.

Je hoeft niet direct aan de telefoon ja te zeggen. Je kunt beter hier een update plaatsen en een dagje de reacties afwachten.

Laat de winkel het laminaat niet verwijderen voordat er nieuw laminaat is.
Inderdaad daar heb ik opheldering over gevraagd maar als ik de eerste aangetekende brief krijg dan twijfel ik eraan om ook nog op de tweede te wachten want dan kom je in een situatie die ik liever vermijd..
Als de winkel weigert om het juiste laminaat te leggen en zij ook niet de korting aanbieden die jij wilt accepteren, zou ik me over aangetekende brieven echt geen zorgen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 22:01

Klippy

Still Game

Ter verduidelijking:
  • De leggers waren er voordat het laminaat er was? Dus je had niet de tijd het te controleren voordat ze begonnen met leggen?
  • Het is op twee verdiepingen gelegd?
Het is wel redelijk zuur ja, 2mm minder dik en minder mooi, maar de normale prijs lijkt overeen te komenmet hun aanbieding voor "Advanced XL", wat ook het enige verschil in naam lijkt te zijn.

De leggers zullen inderdaad niks voor je kunnen doen, die zijn gewooon ingehuurd om (waarschijnlijk tegen bodemprijs) een vloer te leggen voor een voorafgesproken prijs, dus die zijn zo snel mogelijk weer weg. Goed dat je niet betaald hebt, die zullen ook hun geld willen van de winkel nu.

Ik ben benieuwd naar hun voorstel, gaat denk ik nog een hele discussie worden, ook al sta je in je recht.

[ Voor 5% gewijzigd door Klippy op 03-08-2021 22:03 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Je hebt recht op wat je gekocht hebt, dus dan komen ze dat er maar fijn in leggen. En idd geen gezeur met contant betalen aan die gasten, ze vragen geld van jou en daarna krijgen ze nog eens doodleuk van het bedrijf waar je je laminaat gekocht hebt betaald en dan ben jij je geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
fopjurist schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

Dan heb je een mooi pressiemiddel. Niets betalen tot alles is opgelost, wat ze ook zeggen.

Ik heb de pagina voor je gearchiveerd zodat ze hem niet snel kunnen veranderen:

***members only***

Je hebt recht op de oorspronkelijk afgesproken vloer. De laminaatwinkel moet het huidige laminaat eruit halen en nieuw laminaat leggen. Het maakt daarvoor niet uit of je oorspronkelijk zelf mensen hebt ingehuurd om het laminaat te laten leggen of dat door/namens de laminaatboer hebt laten doen. Op de foto zie ik ook een nieuwbouwhuis. Als je door dit geintje pas veel later kunt verhuizen, kun je daar mogelijk ook een vergoeding voor krijgen, al is dat lastiger.

Ik zou het bedrijf nu of morgenochtend voor 10:00 (openingstijd) mailen én morgenochtend om 10:00 bellen. In de mail zet je dat het geleverde laminaat maar 6mm dik is ipv 8mm, dat op de doos staat dat er maar 6 ipv 20 jaar garantie op zit, dat er geen groef tussen de panelen zit, en dat je morgen telefonisch contact opneemt voor een oplossing. Verder niets. Als je belt, bedenk dan eerst goed wat je wilt. In principe heb je recht op nieuw laminaat van 8mm dik met groef, en als je daaraan vasthoudt, moeten ze dat leveren. Als ze korting willen bieden, moet je jezelf eerst afvragen of je dat wilt, of dat je toch liever het juiste laminaat hebt. Je hoeft geen korting te accepteren. Mocht je toch openstaan voor korting, kun je het aardig hard spelen. Ik zou zelf inzetten op 90% korting, en minder niet accepteren.

Je hoeft niet direct aan de telefoon ja te zeggen. Je kunt beter hier een update plaatsen en een dagje de reacties afwachten.

Laat de winkel het laminaat niet verwijderen voordat er nieuw laminaat is.

[...]

Als de winkel weigert om het juiste laminaat te leggen en zij ook niet de korting aanbieden die jij wilt accepteren, zou ik me over aangetekende brieven echt geen zorgen maken.
Heel erg bedankt fopjurist dan denk ik wel een oog dicht te doen dus zo even douchen en hopen dat het morgen al opgelost is :) ik houdt jullie up to date.

Met vriendelijke groet,

TF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Klippy schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:01:
Ter verduidelijking:
  • De leggers waren er voordat het laminaat er was? Dus je had niet de tijd het te controleren voordat ze begonnen met leggen?
  • Het is op twee verdiepingen gelegd?
Het is wel redelijk zuur ja, 2mm minder dik en minder mooi, maar de normale prijs lijkt overeen te komenmet hun aanbieding voor "Advanced XL", wat ook het enige verschil in naam lijkt te zijn.

De leggers zullen inderdaad niks voor je kunnen doen, die zijn gewooon ingehuurd om (waarschijnlijk tegen bodemprijs) een vloer te leggen voor een voorafgesproken prijs, dus die zijn zo snel mogelijk weer weg. Goed dat je niet betaald hebt, die zullen ook hun geld willen van de winkel nu.

Ik ben benieuwd naar hun voorstel, gaat denk ik nog een hele discussie worden, ook al sta je in je recht.
Inderdaad de leggers kwamen met het laminaat zelf en wij (mijn mede tweaker en ik) hadden wel andere zaken aan ons hoofd en de leggers wilde ongestoord bezig gaan dus nee er is niets gecontrolleerd en hun waren onder en boven zomaar klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Dat haastig weg zijn na leggen zou er ook nog op kunnen duiden dat het laminaat is omgewisseld? Of ben ik te wantrouwend?

[ Voor 22% gewijzigd door Toke_gt op 03-08-2021 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Tri Force schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:04:
[...]

Heel erg bedankt fopjurist dan denk ik wel een oog dicht te doen
Zulke problemen leveren altijd stress op, zeker bij een nieuwbouwhuis als je al een strakke planning hebt en elke cent kunt gebruiken. In dit geval heb je het recht duidelijk aan je zijde, ligt er in ieder geval iets in je huis, en heb je 90% van het geld nog in je zak, dus kun je dit heel comfortabel oplossen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Jij hebt een product + dienst (plaatsen vloer) bij hetzelfde bedrijf besteld, dan dienen die dat ook te leveren. Dat er een andere partij het komt leggen doet daar niks aan af ( Jij hebt immers geen overeenkomst met die partij ). Jij staat dus volledig in je recht om de andere partij aan hun kant van de overeenkomst te houden, dat zou in dit geval betekenen om de vloer te verwijderen en de juiste te leggen.

Natuurlijk kan de verkoper ook met een tegenvoorstel komen voor bijvoorbeeld een korting, maar jij bent niet verplicht om daar in mee te gaan.

Mijn insteek zou zijn: Lever de vloer maar zoals afgesproken, of laat deze vloer liggen voor het bedrag wat je aanbetaald hebt ( Als je ook kan leven met deze vloer natuurlijk, voor 10% van het totale bedrag lijkt mij dat nog wel een mooie deal ).

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:25

EiT

Plaatje en omschrijving kloppen niet:
https://www.jangal.eu/en/...-pro-8147-dry-oak-4v-fuge

Gevonden via reverse image search ;)

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

EiT schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:18:
Plaatje en omschrijving kloppen niet:
https://www.jangal.eu/en/...-pro-8147-dry-oak-4v-fuge

Gevonden via reverse image search ;)
Laminaat kan best onder verschillende namen verkocht worden. Hier en hier wordt het bijvoorbeeld ook als kronotex aangeboden, en er is schijnbaar ook een 8mm variant zonder groef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 30-06 22:01

Klippy

Still Game

@Tri Force Dank, het was mij uit je verhaal niet helemaal duidelijk dat de leggers het laminaat mee hadden genomen, dacht dat de winkel dit later kwam leveren. Maar dat maakt je verhaal alleen maar sterker. Als het eerst een week binnen had gelegen had je het kunnen inspecteren en nu niet.

Klopt de breedte wel? Staat extra breed (24,4 cm) in de specs en het lijkt me 20cm.

Dan heb je in elk geval 4 afwijkende punten die je zo kan aantonen (dikte, breedte, groef en garantie).

@EiT De foto maakt eigenlijk niet eens veel uit, al klopt die waarschijnlijk gewoon. De specificaties op factuur tov geleverd kloppen niet, dat is veel belangrijker.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:09

Sebastiaan

....

Lijkt er op dat ze de andere 3904 van de site hebben geleverd en gelegd: https://www.laminaatpark....04-zomer-eik-licht-grijs/

Als het leggen ook bij de verkoper is geregeld dan heb jij in principe niks te maken met de ZZP die zij hebben ingehuurd, dan is de verkoper aansprakelijk voor de oplossing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:08

FreakNL

Well do ya punk?

Tri Force schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:10:
[...]

Inderdaad de leggers kwamen met het laminaat zelf en wij (mijn mede tweaker en ik) hadden wel andere zaken aan ons hoofd en de leggers wilde ongestoord bezig gaan dus nee er is niets gecontrolleerd en hun waren onder en boven zomaar klaar.
Moet dat laminaat niet eerst een dag of 2 in huis liggen (acclimatiseren)? Of is dat een fabeltje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Even advocaat van de duivel spelen

Je hebt het recht op het geleverde, MAAR je hebt echter ook de plicht om aan de bel te trekken zodra je weet dat het fout zit. en het leggen en (de schade) te stoppen, het kan dat je niet eerder hebt gezien dat het niet klopt nadat het af was, maar dat is wel een beetje ongewoon. Moest dat laminaat bv niet Acclimatiseren?
En hoewel je in basis dus recht hebt op wat je hebt betaald heb je niet het recht jezelf onrechtmatig te verrijken en dat kan wel gebeuren op deze manier.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 04-08-2021 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

FreakNL schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:55:
[...]

Moet dat laminaat niet eerst een dag of 2 in huis liggen (acclimatiseren)? Of is dat een fabeltje ?
nope

Eigenlijk elke fabrikant schrijft het voor in de leg voorschriften en geen garantie anders, dus zelfs die 6 jaar staat op losse schroeven.
(niet dat ze dat per definitie kunnen checken, maar toch)

[ Voor 13% gewijzigd door twain4me op 04-08-2021 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@twain4me alles wat je schrijft is voor verantwoording van de verkopende partij, want de dienst (het leggen) zat bij de koop inbegrepen.
Het maakt niet uit wanneer ts ontdekte dat er iets anders is geleverd dan bedoeld, wat belangrijk is, is dat hij dat zsm doorgeeft en dat heeft hij gedaan.

Dit lijkt mij een 1,2, 3-tje. Hij heeft straks contact met de leverancier, die geeft zijn fout netjes toe en dan wordt er een oplossing bedacht.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

remco_k schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:12:

Dit lijkt mij een 1,2, 3-tje. Hij heeft straks contact met de leverancier, die geeft zijn fout netjes toe en dan wordt er een oplossing bedacht.
eens

Ik geef alleen hun mogelijke punten aan,de comments waren wat eenzijdig :+ , ik roep niet dat ze een sterke zaak hebben, of dat TS het zo moet accepteren.

Niet aan plaatsings voorschriften voldoen is voor risico van de leverancier, dat klopt.. maar de fallout kan zeker wel bij de opdrachtegver terecht komen. bij een failliete winkel bv.

En je mag je nog steeds niet onrechtmatig verrijken en niet betalen kan dat zeker wel zijn, al is dat vooral afhankelijk hoe TS nu veder gaat. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:57
Waarom laat je een hele verdieping leggen als vanaf begin duidelijk is dat t ander materiaal is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zou eerst eens afwachten hoe de winkel reageert. Lijkt mij dat het niet anders kan dan dat ze alsnog de juiste vloer komen leggen. Het kan wel zo zijn dat de ts van te voren of tijdens het leggen had moeten controleren of het het juiste laminaat was, maar je zou ook kunnen zeggen dat de leggers dat ook hadden kunnen controleren (en degene die het laminaat verstuurd heeft). Er hebben dus wel meer mensen niet opgelet.

Ik zou zelf wel neigen naar een fikse korting accepteren, als de vloer acceptabel is, maar dat zou puur zijn om van het gedoe af te zijn. Kan me voorstellen dat dit je verhuizing erg vertraagt als ze pas over x weken de vloer opnieuw komen leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Palomar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:28:
Zou eerst eens afwachten hoe de winkel reageert. Lijkt mij dat het niet anders kan dan dat ze alsnog de juiste vloer komen leggen. Het kan wel zo zijn dat de ts van te voren of tijdens het leggen had moeten controleren of het het juiste laminaat was, maar je zou ook kunnen zeggen dat de leggers dat ook hadden kunnen controleren (en degene die het laminaat verstuurd heeft). Er hebben dus wel meer mensen niet opgelet.

Ik zou zelf wel neigen naar een fikse korting accepteren, als de vloer acceptabel is, maar dat zou puur zijn om van het gedoe af te zijn. Kan me voorstellen dat dit je verhuizing erg vertraagt als ze pas over x weken de vloer opnieuw komen leggen.
De pvc en laminaat discounters met 3e partijen die komen leggen ervaring uit de mensen die ik ken, zal het wel via een of andere geschillencommissie gaan en kan het wel een half jaar duren tot je enig idee van wat er gaat komen/gebeuren als je aanstuurt op vervangen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nubis87
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:47
Wat al eerder is aangehaald, ik mis toch een beetje de tijdslijn in dit topic.
Een laminaatvloer hoort 48 uur te acclimatiseren in de ruimte waar het gelegd moet worden. Dus wanneer is de vloer geleverd? Als uit de verpakking al zo duidelijk blijkt dat het om een andere vloer gaat (dikte, garantie e.d.) dan had ts minimaal 2 dagen moeten hebben om dit aan te geven aan de verkoper.
Even advocaat van de duivel spelende, er is een vloer gelegd, dus aan dat deel van de overeenkomst is voldaan door de verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dat is gewoon een andere vloer dan op de factuur en wat jij besteld hebt.
Gewoon even bellen wanneer ze deze vloer komen ophalen en de juiste vloer komen leggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 04-08-2021 08:08 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
nubis87 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:06:
Wat al eerder is aangehaald, ik mis toch een beetje de tijdslijn in dit topic.
Een laminaatvloer hoort 48 uur te acclimatiseren in de ruimte waar het gelegd moet worden. Dus wanneer is de vloer geleverd? Als uit de verpakking al zo duidelijk blijkt dat het om een andere vloer gaat (dikte, garantie e.d.) dan had ts minimaal 2 dagen moeten hebben om dit aan te geven aan de verkoper.
Even advocaat van de duivel spelende, er is een vloer gelegd, dus aan dat deel van de overeenkomst is voldaan door de verkoper.
Als ik mijn auto blauw laat spuiten en bij ophalen is ie rood, dan is er 100% niet aan de overeenkomst voldaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nubis87
Ernemmer schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:08:
[...]

Als ik mijn auto blauw laat spuiten en bij ophalen is ie rood, dan is er 100% niet aan de overeenkomst voldaan.
Ik zeg ook niet dat er 100% aan de overeenkomst is voldaan, alleen de dienst van leveren is wel voldaan. Net als in jouw geval wel aan de dienst spuiten is voldaan. Bovendien zou de ts als het goed is 48 uur de tijd moeten hebben gehad om te kunnen controleren dat er een verkeerde vloer gelegd zou gaan worden, dat is met het spuiten van een auto wel wat anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
nubis87 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:11:
[...]

Ik zeg ook niet dat er 100% aan de overeenkomst is voldaan, alleen de dienst van leveren is wel voldaan. Net als in jouw geval wel aan de dienst spuiten is voldaan. Bovendien zou de ts als het goed is 48 uur de tijd moeten hebben gehad om te kunnen controleren dat er een verkeerde vloer gelegd zou gaan worden, dat is met het spuiten van een auto wel wat anders.
Er is een dienst geleverd maar ze hebben het verkeerde uitgevoerd, dus is er niet aan de overeenkomst voldaan, aangezien het een compleet pakket is.

Ander voorbeeld
Een tegelzetter plak de juiste tegels in de verkeerde ruimte? Is er volgens jou dan een deel van de overeenkomst voldaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Ernemmer op 04-08-2021 08:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Dat soort toko's draaien op onwetendheid van de consument, die ook nog eens geen zin heeft in gezeur natuurlijk. Ze gaan nu gewoon aansturen op een "flinke korting" en zijn dan alsnog van hun goedkope vloer af. Want jij hebt helemaal geen zin om 2 maanden te wachten tot ze eens tijd hebben om de nieuwe vloer (die natuurlijk nu even niet op vooraad is) te komen leggen.

Zo goed als élke vloer moet minimaal 48 uur vantevoren acclimatiseren. Hier heb ik laatst de beneden in visgraat PVC laten leggen (dryback, dus dat wordt gelijmd) en de legger kwam:
- eerst egaliseren en schuren
- 3 dagen voor het leggen kwam hij de PVC lamellen leveren. Hij heeft toen ook direct een groot aantal pakken uitgepakt. Verder niets mee gedaan, gewoon in de woonkamer neergelegd.
- daarna pas leggen op het afgesproken moment. Maar toen lag die vloer hier dus al 3 dagen in huis.

Laminaat leggen is zó simpel, dat kun je echt beter zelf doen (of samen met iemand die het vaker gedaan heeft). Er zijn een paar basisregeltjes, maar als je je daar aan houdt dan komt dat helemaal goed. Onder die discounters en ZZP leggers zitten echt teveel cowboys. Ik heb door "professionals" gelegde laminaatvloeren gezien die zó kansloos gelegd waren dat ze grotendeels verwijderd moesten worden om de randen hier en daar in te korten zodat de vloer vrij kwam te liggen en niet meer ging bollen. Dat is echt gewoon gepruts. Repareren kost je minstens net zoveel tijd dan die hele vloer zelf leggen. Dan doe je als professional maar wat..... en hoop je er vaak genoeg mee weg te komen.

Ik leg laminaat zelf. Ik klus weleens met hout, dus ik heb wel wat gereedschap om dat snel te kunnen doen. Ik gebruik ook nooit een laminaatsnijder (heb ik niet eens). Ik heb een handcirkelzaag, afkortzaag met teleschopische arm en een decoupeerzaag. Daarmee krijg je dat laminaat heel simpel in de juiste vorm. Ik moet zeggen dat er bij ons beneden - voor we de nieuwe betonnen vloer kregen - laminaat lag in kleine visgraat lamellen. De vorige eigenaren van het huis hebben die door een partij met goede naam laten leggen (zie je ook aan de prijzen die deze partij hanteert). Die lag er echt netjes in. Dat had ik zelf dus absoluut niet beter gekund. Ze zijn er dus wel, maar daar betaal je wel voor.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 04-08-2021 08:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ernemmer schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:16:
[...]

Er is een dienst geleverd maar ze hebben het verkeerde uitgevoerd, dus is er niet aan de overeenkomst voldaan, aangezien het een compleet pakket is.

Ander voorbeeld
Een tegelzetter plak de juiste tegels in de verkeerde ruimte? Is er volgens jou dan een deel van de overeenkomst voldaan?
Nee, dan heb je inderdaad meer een zaak voor je bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (onthouden voor Scrabble). Daarmee verleen je je klant álles behalve een dienst. Je verleent vooral de leverancier van de tegels een dienst, want die heeft weer extra omzet. :)

Het hele idee van een dienst is in mijn ogen dat het de klant in de juiste richting helpt. Dat is hier niet echt gebeurd. Sterker nog, de klant is gedupeerd. Die staat nog verder dan zijn doel af als voor de fuckup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubis87
[...]

Ander voorbeeld
Het gaat mij vooral om een gedeelte eigen verantwoordelijkheid/initiatief die je kunt tonen voor je een complexe opdracht laat uitvoeren. Ja er zijn grove fouten gemaakt door de verkopende partij, dat zal ik niet ontkennen, maar er zonder dat ts komt met een uitgebreider verhaal blijft het gissen naar wat er beter had gekund.
En nee daar helpen kromme analogieën niet aan mee. Als je bij het voorbeeld van die tegelzetter 2 dagen van tevoren hoort dat hij in je slaapkamer de tegels wil gaan plakken terwijl je ze in de badkamer wil hebben en je dan niet tegen hem zegt dat hij ze toch beter in de badkamer kan plakken kun je ook jezelf wel wat verwijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

nubis87 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:43:
[...]

Het gaat mij vooral om een gedeelte eigen verantwoordelijkheid/initiatief die je kunt tonen voor je een complexe opdracht laat uitvoeren. Ja er zijn grove fouten gemaakt door de verkopende partij, dat zal ik niet ontkennen, maar er zonder dat ts komt met een uitgebreider verhaal blijft het gissen naar wat er beter had gekund.
En nee daar helpen kromme analogieën niet aan mee. Als je bij het voorbeeld van die tegelzetter 2 dagen van tevoren hoort dat hij in je slaapkamer de tegels wil gaan plakken terwijl je ze in de badkamer wil hebben en je dan niet tegen hem zegt dat hij ze toch beter in de badkamer kan plakken kun je ook jezelf wel wat verwijten.
Klopt. En een échte professional zal daar zelf ook op sturen en je gaan vragen hoe je bepaalde dingen precies wil hebben en gaat je daarin ook adviseren. Onze tegelzetter had gewoon een tekening met het ontwerp, maar die ging dat echt niet gewoon klakkeloos plakken. Nee, die kijkt naar de situatie in het echt en vraagt dan bijvoorbeerld even na of je die baan met afwijkende tegels op 40, 60 of 80 cm van de hoek wil laten beginnen en hoe breed hij die baan met afwijkende tegels moet maken. Zo iemand is meestal ook wat kritischer op zijn eigen werk. Op dag 2 heeft hij een stukje van zijn werk weer van de muur af gesloopt. Hij was er niet tevreden over. Dat kon volgens hem beter op een iets andere manier gedaan worden.

Je hebt ook een gezamelijke verantwoordelijkheid. In onze verbouwing maken wij zelf ook inschattingsfouten en die kun je je professionals natuurlijk niet aanrekenen. Dan zul je zélf je verantwoordelijkheid moeten nemen en de portemonnee moeten trekken om je eigen fout te herstellen.

Maar deze leverancier neemt het duidelijk gewoon niet zo serieus. Anders had hij het spul om te beginnen vooraf geleverd. Dat hij dat níet gedaan heeft, daar zit waarschijnlijk ook gewoon een "wat duistere" reden achter. De door TS besteld vloer was misschien niet op voorraad en men heeft er misschien wel gewoon op gegokt dat TS niet eens zou merken dat er een goedkopere vloer met hetzelde motief gelegd is. Als die vloer er eenmaal in ligt, zie je namelijk niet of de lamellen 6 of 8 mm dik zijn. Als de toplaag er identiek uitziet, ga je het niet zien. En of de leggers dat wisten.... dat weet ik dus niet. Kan best zijn dat zijn ook maar gewoon leggen wat ze meekrijgen "no questions asked".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:53

LankHoar

Langharig tuig

MagniArtistique schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 06:53:
Waarom laat je een hele verdieping leggen als vanaf begin duidelijk is dat t ander materiaal is?
Omdat dit niet duidelijk was voor TS. Zoals hij aangaf was hij met heel andere zaken bezig. Verder is het niet relevant, tenzij hij constateerde dat het ander materiaal was en na overleg het leggen hiervan goedkeurde. Maar dat is allemaal niet gebeurd, dus moet de laminaatboer gewoon leveren conform afspraak, en dat is dit dus niet.

Zou een mooie zijn, duur laminaat verkopen en altijd goedkope prut meenemen, hopen dat de koper het niet (goed/tijdig) ziet, en dan achteraf "ja joh had je het maar moeten zeggen" aandragen om het zo te laten. Gelukkig werkt het zo niet :P

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
[...]

Ander voorbeeld
idd, dit soort vergelijkingen slaan natuurlijk nergens op. Uiteraard is er 'een vloer' geleverd en hebben de vloerleggers 'een vloer' gelegd. Echter als dat niet de juiste is dan is er dus niet aan de overeenkomst voldaan. TS had dit van te voren ook niet moeten/hoeven controleren, tenzij hij voordat de vloerleggers gingen beginnen een krabbel heeft gezet dat dit de juiste vloer is. Als ik in mijn beroep (IT consultancy) iets moet implementeren dan check ik ook altijd of alles de juiste versie is e.d. conform afspraak. Als ik dat niet doe en het gaat fout, dan is dat mijn probleem en van mijn collega die de verkeerde versie heeft aangeleverd. Niet van de klant.

Het is allemaal heel zonde nu van het eruit halen van die vloer en opnieuw leggen van een andere vloer, maar het is dat bedrijf aan te rekenen dat ze dit geen zorgvuldiger proces hebben om dit te controleren (en door de vloerleggers laten dubbelchecken). Misschien verdienen ze wel zo veel aan je dat het niet loont voor ze om hier zorgvuldiger mee om te gaan, maar laat ze dan ook maar lekker een nieuwe vloer leggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

LankHoar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:09:
[...]

Omdat dit niet duidelijk was voor TS. Zoals hij aangaf was hij met heel andere zaken bezig. Verder is het niet relevant, tenzij hij constateerde dat het ander materiaal was en na overleg het leggen hiervan goedkeurde. Maar dat is allemaal niet gebeurd, dus moet de laminaatboer gewoon leveren conform afspraak, en dat is dit dus niet.

Zou een mooie zijn, duur laminaat verkopen en altijd goedkope prut meenemen, hopen dat de koper het niet (goed/tijdig) ziet, en dan achteraf "ja joh had je het maar moeten zeggen" aandragen om het zo te laten. Gelukkig werkt het zo niet :P
Precies. TS heeft precies gezegd wat hij wilde hebben (staat zelfs gewoon op de factuur). Had die laminaatboer het maar even moeten controleren. Als hij die vloer nou netjes, zoals het hoort, minimaal 2 dagen vantevoren aangeleverd had.... dan had je misschien van TS kunnen verwachten dat hij het geleverde op zijn minst even inspecteert. Maar als die vloer rechtstreeks vanuit de bus gelegd wordt (wat dus niet kan), dan kun je dat van TS niet verwachten.

Vloerenboer heeft nu gewoon een probleem. Hij heeft nergens akkoord gekregen voor het leveren van de vloer die er nu ligt. Maar ik ben bang, dat de vloerenboer ook wel trucjes heeft om dit met minimale inspanning af te handelen. Zelfde met keukenboeren, die prutsen ook gewoon net zolang door tot je er helemaal klaar mee bent en het zelf maar gaat afhandelen. Ik hoef vast niet te zeggen welke keukenman het hier betreft met zijn keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
fopjurist schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:15:
[...]

Zulke problemen leveren altijd stress op, zeker bij een nieuwbouwhuis als je al een strakke planning hebt en elke cent kunt gebruiken. In dit geval heb je het recht duidelijk aan je zijde, ligt er in ieder geval iets in je huis, en heb je 90% van het geld nog in je zak, dus kun je dit heel comfortabel oplossen.
Aan de ene kant wel maar aan de andere kant zit ik in een wijk vernieuwing waar dan geen dubbele huur is + een verhuis vergoeding + er worden zee containers geregeld voor grofvuil etc. door de woningstichting maar ja het blijft vervelend want nu loop ik achter op schema en de zee container staat er nu dus excuus ik heb niet veel tijd vandaag.

Bedankt voor jullie info en mening en ik wacht op het moment van schrijven nog op reactie van de winkel.. die zullen vast moeite hebben om wie met de vinger aan te wijzen..

Fijne dag en groetjes,

TF.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Tri Force schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Aan de ene kant wel maar aan de andere kant zit ik in een wijk vernieuwing waar dan geen dubbele huur is + een verhuis vergoeding + er worden zee containers geregeld voor grofvuil etc. door de woningstichting maar ja het blijft vervelend want nu loop ik achter op schema en de zee container staat er nu dus excuus ik heb niet veel tijd vandaag.

Bedankt voor jullie info en mening en ik wacht op het moment van schrijven nog op reactie van de winkel.. die zullen vast moeite hebben om wie met de vinger aan te wijzen..

Fijne dag en groetjes,

TF.
Bel ze even dat je gemaild hebt. Niet afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tri Force schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:10:
[...]

Dat was in je TS niet meteen duidelijk, het had ook gekund dat je het zelf gelegd had en het was handiger als het er dan nog niet in lag. Een groot deel van het factuurbedrag zal ook in het leggen zitten?

Het is even afwachten op de reactie van de winkel. Als daar niks uitkomt kun je misschien je rechtsbijstand inschakelen als je die hebt want het is niet het product dat je besteld hebt en ook niet gelijkwaardig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Weet je inmiddels zeker dat niet het dunnere laminaat in de reactie van Sebastiaan op de offerte staat?
Tri Force schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Heb je inmiddels al telefonisch contact gehad? Als je alleen een e-mail hebt gestuurd, zou ik er niet zomaar vanuit gaan dat die wordt gelezen. Je hebt een goede kans dat hij 'verdwijnt' en je nooit een reactie krijgt. Als je dan na een week eens aan de bel trekt, is het 'u bent wel erg laat met klagen, de mooie vloer die er nu ligt is al een beetje versleten' en loop je achter de feiten aan.

Als je gisteren hebt gemaild en nu nog geen reactie hebt gehad (ze zijn 4,5 uur open), weet je dat de winkel service niet zo hoog in het vaandel heeft staan, en zou ik vandaag nog een aangetekende brief sturen:
Plaatsnaam, 4 augustus 2021

Geachte mijnheer, mevrouw,

Op 9 juli jl. heb ik laminaat bij u aangeschaft. Het betreft "Kronotex Advanced XL Sommer Eiche Hell Grau D3904" van 8 mm dik, 24,4 cm breed, met een groef tussen de panelen en 20 jaar garantie. Daarnaast heb ik bij u "legservice" afgenomen.

Op 3 augustus jl. is het laminaat geleverd en direct gelegd. Ik heb de leggers binnen gelaten maar was niet bij het leggen aanwezig. De leggers wilden dat ik in verband met coronaregels uit de buurt bleef. Nadat de leggers waren vertrokken, is het mij opgevallen dat het gelegde laminaat maar 6mm dik en 19,3 cm breed is, dat er geen groef tussen de panelen zit, en dat er op de doos maar 6 jaar garantie staat vermeld.

Het laminaat dat is geleverd en gelegd is van een veel lagere kwaliteit en ziet er minder mooi uit dan het laminaat in onze overeenkomst. Hierover heb ik u dezelfde dag (3 augustus) een e-mail gestuurd.

De woning waar het laminaat is gelegd is onderdeel van wijkvernieuwing. Daardoor woon ik tijdelijk ergens anders, betaal ik tijdelijk geen dubbele huur, en zorgt de verhuurder voor grofvuilcontainers. Doordat het verkeerde laminaat is geleverd, kan ik mogelijk pas later terugverhuizen. Een tijdige oplossing is daarom van groot belang.

Ik wil u graag in de gelegenheid stellen om alsnog het juiste laminaat te leggen. Ik verzoek u om binnen één week, uiterlijk op 11 augustus 2021, met een concreet voorstel te komen, met in ieder geval een nieuwe legdatum. Mocht ik geen concrete oplossing van u vernemen, wil ik u erop wijzen dat u van rechtswege op 12 augustus in verzuim zult verkeren, en behoud ik mij alle rechten voor.

Met vriendelijke groet,
Tri Force

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tri Force
fopjurist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:24:
Weet je inmiddels zeker dat niet het dunnere laminaat in de reactie van Sebastiaan op de offerte staat?

[...]

Heb je inmiddels al telefonisch contact gehad? Als je alleen een e-mail hebt gestuurd, zou ik er niet zomaar vanuit gaan dat die wordt gelezen. Je hebt een goede kans dat hij 'verdwijnt' en je nooit een reactie krijgt. Als je dan na een week eens aan de bel trekt, is het 'u bent wel erg laat met klagen, de mooie vloer die er nu ligt is al een beetje versleten' en loop je achter de feiten aan.

Als je gisteren hebt gemaild en nu nog geen reactie hebt gehad (ze zijn 4,5 uur open), weet je dat de winkel service niet zo hoog in het vaandel heeft staan, en zou ik vandaag nog een aangetekende brief sturen:

[...]
Heel erg bedankt voor de tijd en zorg het wordt zeer gewaardeerd en als u het goed vindt dan neem ik deze brief over voor op de mail met een kleine aanpassing.

Tot zover heb ik voor vandaag één reactie gekregen van Laminaatpark met de vraag of ik ook de bon van de leggers heb gekregen en ik heb nee gezegd dat ik alleen een offerte en factuur digitaal heb in pdf.

Mijn vader heeft iets van 50 jaar ervaring van bouw en CV tot lassen en electro techniek en die herkent dat soort volk wel en zei de kans is aanwezig dat Laminaatpark wel het juiste laminaat geleverd heeft aan de leggers en dat die leggers dat omgeruild hebben voor een goedkope variant en wat Montaner liet zien https://www.floorsite.nl/...04-zomer-eik-licht-grijs/ bij mij geleverd en gelegd hebben.

Excuus dat ik weinig actief ben op mijn eigen topic maar het grofvuil is aardig weg gekomen en er is weer een slaapkamer in de verf dus zal zo het nieuwe bed klaar maken voor gebruikzzz :)

Groetjes,

TF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:31
Uitgeslapen? 😉 Als belangstellende lezer was ik benieuwd of je een update had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Tri Force schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:03:
[...]
Mijn vader heeft iets van 50 jaar ervaring van bouw en CV tot lassen en electro techniek en die herkent dat soort volk wel en zei de kans is aanwezig dat Laminaatpark wel het juiste laminaat geleverd heeft aan de leggers en dat die leggers dat omgeruild hebben voor een goedkope variant en wat Montaner liet zien https://www.floorsite.nl/...04-zomer-eik-licht-grijs/ bij mij geleverd en gelegd hebben.
Pfft, dit is precies wat in mij opkwam, maar wat ik te argwanend/slechtdenkend vond van mezelf.
Maar dan is het nog steeds het probleem van de laminaatleverancier. Zij hebben de leggers ingeschakeld en verantwoordelijk gemaakt voor het correct leveren en leggen. Dat jij geen bon hebt gekregen van de leggers, maakt het alleen maar gecompliceerder voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

Dat was in je TS niet meteen duidelijk, het had ook gekund dat je het zelf gelegd had en het was handiger als het er dan nog niet in lag. Een groot deel van het factuurbedrag zal ook in het leggen zitten?

[...]
Laminaat leggen wordt pas wat duurder als er ook geëgaliseerd moet worden of in visgraat gelegd bijvoorbeeld. Ondervloer+laminaat hebben ze er met z'n tweetjes in een paar uur in liggen. Dat valt qua kosten reuze mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tri Force
Anoniem: 39993 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 08:33:
[...]

Laminaat leggen wordt pas wat duurder als er ook geëgaliseerd moet worden of in visgraat gelegd bijvoorbeeld. Ondervloer+laminaat hebben ze er met z'n tweetjes in een paar uur in liggen. Dat valt qua kosten reuze mee.
Inderdaad hun waren ook omstreeks de 4 uur klaar vanaf het laminaat naar binnen en boven brengen en ondervloer leggen tot het laminaat leggen zelf en toen de plinten er nog in moesten was het volgens hun klaar en zouden hun naar de volgende klant en vroegen om het restant bedrag als contant geld.

Dus toen had ik zo iets van wacht even hier klopt iets niet en de factuur er bij gepakt en toen begon de hele discussie over het bedrag van materiaal en legwerk en dat contant geld niet afgesproken was en toen ging het van meningverschil naar agressie.

Toen hun weg zijn gegaan ben ik alles na gegaan van de factuur en communicatie via emails en zag via de factuur dat het een totaal andere vloer was die gelegd was dan afgesproken en die in de factuur en op de site staat.

Het legwerk was inclusief vloer en plinten dus dat komt er naast de kwaliteit en prijs verschil tussen wat gelegd is en wat afgesproken was en waar wij een overeenkomst over hadden er nog eens bij... geen idee wat ik hier mee moet want er wordt wel gezegd stappen ondernemen.

Maar dan is de kans groot dat het op een rechtzaak aan komt want Laminaatpark reageert nergens meer op dus wat andere optie is er dan om een derde partij erbij te halen ? misschien lokt een aangetekende brief een reactie en oplossing uit maar ik vrees het ergste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Tri Force schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:03:
[...]

Heel erg bedankt voor de tijd en zorg het wordt zeer gewaardeerd en als u het goed vindt dan neem ik deze brief over voor op de mail met een kleine aanpassing.

Tot zover heb ik voor vandaag één reactie gekregen van Laminaatpark met de vraag of ik ook de bon van de leggers heb gekregen en ik heb nee gezegd dat ik alleen een offerte en factuur digitaal heb in pdf.

Excuus dat ik weinig actief ben op mijn eigen topic maar het grofvuil is aardig weg gekomen en er is weer een slaapkamer in de verf dus zal zo het nieuwe bed klaar maken voor gebruikzzz :)

Groetjes,

TF.
Hoho, laten we nu niet gaan doen alsof laminaatpark zo'n geweldige toko is die altijd leveren wat ze zouden moeten leveren... Daar zijn ze niet heel goed in, is mijn ervaring.

Heb je ze inmiddels al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Woudtwe schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:57:
Uitgeslapen? 😉 Als belangstellende lezer was ik benieuwd of je een update had?
Hey Wouter :)

Bedankt voor de interesse en tot zover geen update en geen reactie van Laminaatpark en of de leggers.. volgens mij vinden hun het wel best op mij na want ik heb weinig zin om de komende weken ineens een brief te krijgen met "Betaal onmiddelijk om hogere onkosten te vermijden" dat loop ik achter de feiten aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Aangetekende brief + dezelfde brief per email naar het bedrijf. (Niet in een bijlage maar letterlijk in plain tekst in je bericht) Stel ze in gebreke met de mededeling dat je niet akkoord gaat met het geleverde product en dat je daarom met ze wilt kijken naar een oplossing. Houd het verhaal kort en zakelijk. Haal er geen onnodige punten bij zoals agressie of het gebeuren rond de contante betaling bij. Je hebt niet gekregen wat je besteld hebt en waarvoor je betaald hebt. Punt. Geef ze een reactietijd van 2 werkweken. Geen reactie? Daarna schakel je juridische hulp in en ga je ze via die weg twee pakken nemen. Gaat jou dat geld kosten? Zeker, maar dit laat je je niet gebeuren.

Ga je met ze bellen? Neem het gesprek op! Dit hoef je ze niet te vertellen omdat je zelf deelneemt aan het gesprek. Het is uiteraard niet de bedoeling dat je de opnames met iedereen gaat delen, het gaat om dossier opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
42erik schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:17:
[...]

Hoho, laten we nu niet gaan doen alsof laminaatpark zo'n geweldige toko is die altijd leveren wat ze zouden moeten leveren... Daar zijn ze niet heel goed in, is mijn ervaring.

Heb je ze inmiddels al gebeld?
Nee ik heb nog niet gebeld om de volgende redens..

De receptie en magazijn is één geheel je hoort amper wat de diegene achter de telefoon zegt omdat de rest er door heen praat en werkt.

De laatste keer dat ik telefonisch vroeg over de factuur en waarom het een chaos was met prijs per product en werk en dat daar dan in één geheel de btw over gaat begon de mederwerker te lachen dat in kleine letters onderaan op de site stond "exclusief btw" en moest ik dan zelf maar inschatten wat elk product apart kost inclusief btw.

Als ik weer bel en hun beginnen te lachen en of te negeren dan denk ik dat ik mijn koel verlies en als hun dat dan opnemen dan werk ik mijzelf alleen maar tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 10:14

DarkKnight

Narf

Tri Force schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:20:
Inderdaad het is gelegd maar moet ik als klant een bedrijf controleren of hun de afspraken na komen ? een overeenkomst is toch bindend qua vastgestelde prijs, het product, de kwaliteit, de garantie, enz. ik kan toch ook niet bijv. 500€ minder geven en als dan zeggen akkoord dat ik 500€ bespaar.
Je hebt er nu niets meer aan, maar: Ja. Alles controleren wat bedrijven/aannemers/bouwvakkers/handige Harry's doen. Jij bent de enige die precies weet wat het resultaat moet worden en ook de enige die moet leven met het eindresultaat. De werkers gaan naar de volgende klus.
Natuurlijk is dat gechargeerd, en er zijn genoeg klussers die betrokken zijn om het beste resultaat te krijgen. Toch zullen deze klussers zoveel mogelijk zakelijk kijken naar een zaak.

Wij hebben zelf ons gehele huis onder handen (laten nemen/) genomen, en genoeg zooi gehad. Toevallig zaten de laminaat leggers er ook tussen. Dat waren gasten die zoveel mogelijk de kantjes eraf liepen en liefst zo snel mogelijk weer weg waren. Erg jammer, maar enige optie is klagen en aangeven dat het niet goed is en gefixt moet worden.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
sypie schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:27:
Aangetekende brief + dezelfde brief per email naar het bedrijf. (Niet in een bijlage maar letterlijk in plain tekst in je bericht) Stel ze in gebreke met de mededeling dat je niet akkoord gaat met het geleverde product en dat je daarom met ze wilt kijken naar een oplossing. Houd het verhaal kort en zakelijk. Haal er geen onnodige punten bij zoals agressie of het gebeuren rond de contante betaling bij. Je hebt niet gekregen wat je besteld hebt en waarvoor je betaald hebt. Punt. Geef ze een reactietijd van 2 werkweken. Geen reactie? Daarna schakel je juridische hulp in en ga je ze via die weg twee pakken nemen. Gaat jou dat geld kosten? Zeker, maar dit laat je je niet gebeuren.

Ga je met ze bellen? Neem het gesprek op! Dit hoef je ze niet te vertellen omdat je zelf deelneemt aan het gesprek. Het is uiteraard niet de bedoeling dat je de opnames met iedereen gaat delen, het gaat om dossier opbouw.
Bedankt voor de tijd en advies en je hebt gelijk maar ik moet nu nog meubels verplaatsen naar het nieuwe adres en dan het oude huis opruimen en schoonmaken en moet op 12 Augustus de sleutels inleveren en met wat geluk zegt de woningstichting neem ook maar het weekend de tijd en lever de Maandag daar op de sleutels maar in.

Qua tijd zou het kunnen een uur of een paar uur om een brief te schrijven en naar het postkantoor te brengen maar ik heb geen printer en mijn schrijven is onleesbaar dus dan moet er ook nog een printer voor mijn tv of tablet komen want een pc heb ik op het moment niet maar misschien kan ik de brief naar het postkantoor mailen en dan uitprinten.

Het budget voor het verhuizen is er bijna door heen ik heb nog een 1000€ staan en nog de ruimte voor het restant bedrag voor de vloer maar daarna kom ik in de rode cijfers want de huur was ook 220€ meer en de belastingdienst heeft 5 weken de tijd nodig om de huurtoeslag aan te passen.

Kortom dit is het laatste wat ik nu de komende dagen gebruiken kan en de boetes en uurloon van een woningstichting daar wordt je ook niet vrolijk van vooral als hun zelf werkzaamheden moeten doen om het oude huis klaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
DarkKnight schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:36:
[...]

Je hebt er nu niets meer aan, maar: Ja. Alles controleren wat bedrijven/aannemers/bouwvakkers/handige Harry's doen. Jij bent de enige die precies weet wat het resultaat moet worden en ook de enige die moet leven met het eindresultaat. De werkers gaan naar de volgende klus.
Natuurlijk is dat gechargeerd, en er zijn genoeg klussers die betrokken zijn om het beste resultaat te krijgen. Toch zullen deze klussers zoveel mogelijk zakelijk kijken naar een zaak.

Wij hebben zelf ons gehele huis onder handen (laten nemen/) genomen, en genoeg zooi gehad. Toevallig zaten de laminaat leggers er ook tussen. Dat waren gasten die zoveel mogelijk de kantjes eraf liepen en liefst zo snel mogelijk weer weg waren. Erg jammer, maar enige optie is klagen en aangeven dat het niet goed is en gefixt moet worden.
Inderdaad dat is de standaard vandaag de dag en ik erken wel mijn fouten vooral het feit dat ik zoveel mogelijk kwaliteit wou voor zo weinig mogelijk geld en zo denkt een ander ook zoals de leggers en de winkel.. opzich logisch dus bij deze "neem meer tijd en geld als jij iets goeds wilt" anders krijg je spijt.

Ik ga zo weer even verder met de meubels.. het was nat dus had even wat afgestoft en schoon gemaakt en nu is er even blauwe lucht :) dus even wat stoffen stoelen over brengen.

Mvg,

TF.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:06
@Tri Force Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt
Nu even de zure appel happen en doorbijten of accepteren dat je de komende jaren op een veel mindere vloer moet leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

sypie schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:27:
Aangetekende brief + dezelfde brief per email naar het bedrijf.
Ik weet niet of dit zo'n goed advies is. We weten niet wat er al precies is gemaild. Misschien had hij eerder de termijn van een week gestuurd, en misschien mag TS uit de reacties van de winkel afleiden dat de winkel niet zal nakomen.TS, kun je de volledige communicatie delen (in het topic of per dm) zodat ik die kan beoordelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:27

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Roos79 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:51:
@Tri Force Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt
Nu even de zure appel happen en doorbijten of accepteren dat je de komende jaren op een veel mindere vloer moet leven.
Inderdaad, niet vervelend bedoeld, maar ik lees vooral waar TS bang voor is en waar hij geen tijd voor (denkt) te hebben. @Tri Force neem telefonisch contact op met de winkel, anders gaan ze je echt niet serieus nemen.

Wat fouten betreft, jij hebt bijzonder weinig fout gedaan. Jij hebt na oplevering geconstateerd dat men iets fout heeft gedaan. Jij hoeft niet voordat men begint met leggen al het materiaal te controleren, zeker niet als men dat zelf meegenomen heeft. Als jij nu het materiaal (laminaat) ben de een had gekocht en zelf mensen had ingehuurd om het te laten leggen, dan was dit mogelijk een ander verhaal geweest, dat is niet het geval jij hebt maar één aanspreekpunt.

Dat jouw leverancier ZZPers inhuurt voor het leggen van het laminaat is niet jouw probleem, de verantwoording over deze personen ligt geheel bij de leverancier van het laminaat. Neem gewoon telefonisch contact op of kijk of je bij de vestiging langs kunt gaan.

Betaal pas wanneer het opgelost is en wees niet te bang voor dreigbrieven, maar probeer er eerst met de winkel er uit te komen. Lukt dit niet, heb je toevallig een rechtsbijstandverzekering? Anders probeer het juridischloket, voor veelal gratis en vrijblijvend advies, maar eerst de winkel bellen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 08-08-2021 13:18 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tri Force schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:17:
[...]
Bedankt voor de interesse en tot zover geen update en geen reactie van Laminaatpark en of de leggers.. volgens mij vinden hun het wel best op mij na want ik heb weinig zin om de komende weken ineens een brief te krijgen met "Betaal onmiddelijk om hogere onkosten te vermijden" dat loop ik achter de feiten aan..
Als jij gewoon duidelijk (aantoonbaar) communiceert dat de overeenkomst niet nagekomen is dan kunnen ze sturen wat ze willen, maar jij betwist de vordering gewoon ( of eigenlijk de levering, waardoor de betaling nog niet voldaan hoeft te worden ). Dan hoef je ook niet bang te zijn voor bijkomende kosten. Gewoon elke keer blijven communiceren dat jij verwacht dat ze de overeenkomst nakomen, en zo snel als dat gebeurd is, jij jouw gedeelte van de overeenkomst nakomt ( Het betalen van het restant bedrag ). Als ze helemaal niet meer binnen afzienbare tijd reageren kun je eventueel kijken of je vervolgstappen wil nemen ( Of ik persoonlijk zou het prima vinden om voor 10% van de kosten een iets minder goede vloer te hebben. Als ze alsnog geld willen zien val je terug op je eerdere punt dat ze dan eerst de overeenkomst na moeten komen ).

[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 08-08-2021 13:23 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tri Force
Het regent weer... het was eerder een wolkbreuk en ineens was het plons ter hoogte van Heerenveen en Grou.

Heel erg bedankt voor de tijd en advies maar heeft het ook zin ? dat verschillende Tweakers zelf op deze link klikken https://www.laminaatpark.nl/?s=D3904 (is een nieuwe link) dit is het enige zoek resultaat op hun site wat ook op mijn factuur staat.

Als de webshop bijv. geupdate wordt met een ander product dan hebben verschillende Tweakers geconstateerd dat dit het product is wat op mijn factuur staat en als het wel een rechtzaak wordt dan kan er misschien gevraagd worden dat een webdesigner hun webpagina kan bekijken van wat en wanneer een product aangepast is.

Het vreemde is dat verschillende webshops een D3904 verkopen maar dat dezen verschillend zijn per winkels dus misschien was deze ook niet meer op voorraad bij Laminaatpark en hebben het ergens anders besteld en niet nagekeken voordat de leggers het opgehaald hebben ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Tri Force schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:35:
Het vreemde is dat verschillende webshops een D3904 verkopen maar dat dezen verschillend zijn per winkels dus misschien was deze ook niet meer op voorraad bij Laminaatpark en hebben het ergens anders besteld en niet nagekeken voordat de leggers het opgehaald hebben ?
Er kunnen talloze redenen zijn waarom niet geleverd is wat er geleverd had moeten worden, maar punt is: jij hoeft die verklaring niet te vinden. Jij hebt een verkeerde vloer. Belangrijkste vraag lijkt mij: wat vind je van de vloer die er nu ligt? Als die ok is, dan ga je bij Laminaatpark klagen over het kwaliteitsverschil en vraag je een vergoeding. Dat kan dan ook wel na 12/8.
Als de vloer echt niet ok is, maak je schriftelijk bezwaar. Ik snap de tijdsdruk, maar een telefoontje zou ik er wel echt aan wagen. Vervolgens ga je verder met je verhuizing en inrichting. Het duurt wel even voor de nieuwe vloer er is (via laminaatpark of een andere leverancier) dus ik zou er niet op wachten, maar wel zoveel mogelijk leeglaten.
En bij dat laatste heb je twee opties: ze komen het eruit halen en leggen een nieuwe vloer. Schadevergoeding voor tijdverlies en slechte service. Of ze komen het eruithalen, betalen jou je 10 procent terug en jij koopt ergens anders de vloer die je wilt hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 13:25
Tri Force schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:35:
Het regent weer... het was eerder een wolkbreuk en ineens was het plons ter hoogte van Heerenveen en Grou.

Heel erg bedankt voor de tijd en advies maar heeft het ook zin ? dat verschillende Tweakers zelf op deze link klikken https://www.laminaatpark.nl/?s=D3904 (is een nieuwe link) dit is het enige zoek resultaat op hun site wat ook op mijn factuur staat.

Als de webshop bijv. geupdate wordt met een ander product dan hebben verschillende Tweakers geconstateerd dat dit het product is wat op mijn factuur staat en als het wel een rechtzaak wordt dan kan er misschien gevraagd worden dat een webdesigner hun webpagina kan bekijken van wat en wanneer een product aangepast is.

Uit je berichten en reacties lees ik voornamelijk onzekerheid terug. Je komt met allerlei randzaken, what if's, voordat je überhaupt een inhoudelijke reactie van de firma hebt ontvangen. Stap 1 is de firma vragen om reactie, telefonisch. Blijft dat uit, dan stuur je een aangetekende brief. Is er een organisatie (rechtsbijstand?) of iemand wie je hierbij kan helpen?

Meeste tips zijn al gegeven, maar blijf zakelijk en houd het bij de feiten. Het is niet conform de afspraken toen je de koopovereenkomst sloot en het is aan de firma om dit op te lossen. Niets meer, niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Toke_gt schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:48:
[...]

Er kunnen talloze redenen zijn waarom niet geleverd is wat er geleverd had moeten worden, maar punt is: jij hoeft die verklaring niet te vinden. Jij hebt een verkeerde vloer. Bekangrijkste vraag lijkt mij: wat vind je van de vloer die er nu ligt? Als die ok is, dan ga je bij Laminaatpark klagen over het kwaliteitsverschil en vraag je een vergoeding. Dat kan dan ook wel na 12/8.
Als de vloer echt niet ok is, maak je schriftelijk bezwaar. Ik snap de tijdsdruk, maar een telefoontje zou ik er wel echt aan wagen. Vervolgens ga je verder met je verhuizing en inrichting. Het duurt wel even voor de nieuwe vloer er is (via laminaatpark of een andere leverancier) dus ik zou er niet op wachten, maar wel zoveel mogelijk leeglaten.
En bij dat laatste heb je twee opties: ze komen het eruit halen en leggen een nieuwe vloer. Schadevergoeding voor tijdverlies en slechte service. Of ze komen het eruithalen, betalen jou je 10 procent terug en jij koopt ergens anders de vloer die je wilt hebben.
Persoonlijk heb ik liever een korting op het totaal bedrag van de vloer en het leggen want misschien denken de leggers en de winkel dan eens na om hoe met klanten om te gaan want ik ben als beveiliger en bewaker wel wat gewend van motor & trucker festivals tot penintiaire inrichtingen maar de buurt wist niet wat er gebeurde met deze clowns.

Als er geen korting bespreekbaar is dan halen de leggers deze vloer er maar uit en haal ik met Heit en een kar zelf een vloer op en plaatsen wij het zelf maar hij is ook al met pensioen na 50 jaar van motor en electro techniek en sanitair en cv dus vanwege mijn vader liever niet maar weer een ander leg bedrijf erbij is vragen om problemen..

Deze woning is ook nieuwbouw van 3 maanden terug en de muren zijn door een mede tweaker en mij alleen in fix & finish (soort gipsplaat maar dan vloeibaar om alles egaal te krijgen) gezet omdat de muren jaren nodig hebben om uit te drogen en de muren zijn 2 keer in de saus gerold.

Om dan over 2 of 3 jaar alles mooi te maken met een derde of zelfs vierde laag dan kan er ook wel een nieuwe vloer in en zie deze vloer die er nu in zit als tijdelijk en voor de helft van de prijs vindt ik dat prima en opgelost.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:06
@Tri Force Zo lang je geen contact met ze opneemt op welke manier dan ook gaat er niks gebeuren
En de helft korting zal niet zomaar lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Unknown90 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:05:
[...]

Uit je berichten en reacties lees ik voornamelijk onzekerheid terug. Je komt met allerlei randzaken, what if's, voordat je überhaupt een inhoudelijke reactie van de firma hebt ontvangen. Stap 1 is de firma vragen om reactie, telefonisch. Blijft dat uit, dan stuur je een aangetekende brief. Is er een organisatie (rechtsbijstand?) of iemand wie je hierbij kan helpen?

Meeste tips zijn al gegeven, maar blijf zakelijk en houd het bij de feiten. Het is niet conform de afspraken toen je de koopovereenkomst sloot en het is aan de firma om dit op te lossen. Niets meer, niets minder.
Er is een rechtsbijstand verzekering maar daar maak ik liever geen gebruik van tenzij hun zeggen "hier is de volledige rekening en betalen" dan is het niet anders mogelijk om een derde partij erbij te halen maar wat wil je nu bereiken met een telefoon gesprek als emails genegeerd worden ? prima ik ga wel bellen maar weet nu al dat er geen info en geen oplossing komt als ik uberhaupt hun kan verstaan.

Met vriendelijke groet,

TF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Roos79 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:20:
@Tri Force Zo lang je geen contact met ze opneemt op welke manier dan ook gaat er niks gebeuren
En de helft korting zal niet zomaar lukken
Hun hebben al 5 emails genegeerd verdeeld over 5 dagen en er is niets beter dan tekst dat is zwart en wit terwijl spraak bij elk persoon anders in het hoofd kan klinken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankinho
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 20:44
Tri Force schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

Er is een rechtsbijstand verzekering maar daar maak ik liever geen gebruik van tenzij hun zeggen "hier is de volledige rekening en betalen" dan is het niet anders mogelijk om een derde partij erbij te halen maar wat wil je nu bereiken met een telefoon gesprek als emails genegeerd worden ? prima ik ga wel bellen maar weet nu al dat er geen info en geen oplossing komt als ik uberhaupt hun kan verstaan.

Met vriendelijke groet,

TF.
Wil je überhaupt tot een oplossing komen? Ik lees alleen maar volstrekt irrelevante bijzaken waarom je iets niet zou doen.

Volgende stappen zijn namelijk heel simpel:
- bedrijf bellen of langs gaan
- rechtsbijstand inlichten over een geschil
- niets betalen totdat er een werkbare oplossing is (of een nieuwe vloer of een dusdanige korting dat de huidige vloer accepteerbaar is)

Iedere andere actie of gebrek daar aan is waar men in principe op uit is, ik snap niet waarom je na 5! onbeantwoorde mailtjes nog steeds rustig zit te wachten en bang bent over het verlopen van de betalingstermijn.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:00
Tri Force schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

Hun hebben al 5 emails genegeerd verdeeld over 5 dagen en er is niets beter dan tekst dat is zwart en wit terwijl spraak bij elk persoon anders in het hoofd kan klinken.
Ik heb ook ooit meegemaakt dat diverse e-mails van een klant niet doorkwamen. Nu lijkt mij dat een zeldzaamheid maar vandaar zou ik ook adviseren om telefonisch contact te leggen (en dit op te nemen just in case) met ten minste de vraag of men je e-mail heeft ontvangen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:29
Zoals meerdere Tweakers al hebben aangekaart: ga er alsjeblieft zo snel mogelijk achteraan.

Ik bespeur dat je het lastig vindt om contact te zoeken, maar dat is echt belangrijk. Je kan altijd vragen of een kennis of vriend je hiermee helpt, maar zonder contact wordt het een lastig verhaal.

Je hebt de verkeerde vloer gekregen, dat moet opgelost worden. Klaar. Of je bent toch tevreden met de vloer (kan me niet voorstellen, 6mm i.p.v. 8mm) en betaald de overige 90% niet, maar ook dan zul je contact op moeten nemen met Laminaatpark. Hoe druk je ook bent, dit kan vast wel even tussendoor.

Hoe langer je wacht, hoe groter de kans is op ellende voor jezelf en hun aanspraak gaan maken op de overige 90% die je hen nog tegoed hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
@Tri Force je blijft maar schrijven dat je bang bent dat je een aangetekende brief met een aanmaning krijgt voor het betalen vam het restant maar JIJ bent nu degene die een aangetekende brief moet schrijven naar de tent waar jij je laminaat hebt gekocht omdat ze niet geleverd hebben wat er is afgesproken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

En anders rij je daar in je beveiligingsuniform even naar toe en gaat zelf verhaal halen, desnoods neem je nog even een collega mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ dat is eigenlijk wel een goede vorm van nonverbale communicatie om te gebruiken.
(Mark the word: "gebruiken" niet te verwarren met "misbruiken").

@Tri Force Je moet iets doen om het spul aan het bewegen te krijgen. Zij gaan het niet uit zichzelf doen en hoe langer je wacht, hoe lastiger het wordt.
Mail heeft niet geholpen, dus nu is telefoon aan de beurt. Werkt of lukt dat ook niet, dan langsgaan (in uniform uiteraard :+ , vergeet geen foto's voor ons te maken) en als laatste de aangetekende brief.
Welke communicatie optie het ook wordt: zorg dat je zwart op wit krijgt te staan wat ze eraan gaan doen of wat de oplossing wordt.

Niet meer terugdeinzen met mitsen en maren. Daar krijg je echt veel spijt van. Je staat 100% in je recht. Je moet doen!
Doe je niet, dat is het recept voor veel grotere problemen.

[ Voor 15% gewijzigd door remco_k op 08-08-2021 19:24 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:27

mwa

Gast, grow a set.. en bel die zaak op en ga er desnoods langs. Dit soort beunhaas bedrijven boeren goed op types die niet voor zichzelf durven op te komen en maken daar gretig misbruik van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:58
Goed, topic doorgelezen: Zelf al een keer gehad met de koop van een huis en de afhandeling van schade door de oude bewoners. Het is vervelend om zo te moeten handelen. Soms is het niet anders. Je mag (lees moet) een paar dingen doen:

1) Bellen met de zaak en zeggen dat ze niet het correcte (bestelde artikel) hebben geleverd en dat ze dit zo spoedig mogelijk moeten herstellen. Ook aangeven dat er een aangetekende brief met een aansprakelijkheid voor extra te maken kosten opgestuurd gaat worden indien zij niet gaan oplossen, Nog beter: Ga er langs. Eventueel eerst bellen met de melding dat je even langskomt om het een en ander te bespreken.

2) zo spoedig mogelijk een aangetekende brief versturen. Met handtekening retour. In de brief vermeld je dat je niet eens bent met het geleverde en dat ze niet gereageerd hebben op mails e.d. Ook vermelden dat bij geen oplossing je anders vervolgstappen gaat ondernemen.

3) Rechtsbijstand inlichten. Ze zullen zeggen dat je een dossier moet gaan opbouwen. Ze zullen aangeven dat je een aangetekende brief moet versturen en een termijn moet geven. Na die termijn zullen ze mogelijk in actie kunnen komen. Overleg dat met je rechtsbijstandverzekering.

4) Na lezen Algemene voorwaarden en Leveringsvoorwaarden van het bedrijf. Als je die niet bij de koop hebt gekregen dan voldoen ze al niet aan de wettelijke eisen met het afsluiten van een koop.

In al het contact aangeven dat het bedrijf een termijn krijgt om hun afspraken als nog na te komen of om met een voor jou acceptabele oplossing te komen. De termijn moet "redelijk" zijn. Dat kan een beetje afhankelijk zijn van de levertermijn van het originele bestelde vloer. Ook aangeven dat tot er een acceptabele oplossing is er niets betaald gaat worden. Ze hebben namelijk niet de juiste prestatie verricht. Als ze het niet anders konden leveren dan hadden ze dat van te voren moeten vermelden of contact met jou moeten opnemen. Het is hun probleem. Niet het jouwe.

Groet
PS: Zie ook dat ze alle prijzen "exclusief BTW hebben staan." Dat mag officieel ook niet naar consumenten. Bij bedrijven die zich richten op consumenten moeten altijd een prijs inclusief BTW vermelden. Dat is al een "fout"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 13:25
Tri Force schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

[...]
Wat is de reden dat je rechtsbijstand liever niet wilt gebruiken? Aanname van mijn kant, maar voelt het te zwaar om hen nu al in te schakelen? Zij kunnen je op verschillende manieren helpen: adviseren welke weg te bewandelen, eventueel communicatie overnemen, noem maar op. Niet zozeer direct het (zware) juridische traject in, maar juist om te voorkomen dat dit gaat escaleren. Pas gaan acteren wanneer de rekening er ligt (en eigenlijk hopen dat zij proactief een oplossing aandragen terwijl reactie tot op heden uitblijft), zou ik niet adviseren. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom zij niet hebben geantwoord, maar die weet je niet. Het doel met het telefoongesprek kan zijn om te werken naar een oplossing, te wijzen op de e-mails en een open vraag te stellen hoe jullie dit samen kunnen oplossen omdat je niet tevreden bent.

Door vooraf (vanuit onzekerheid) het resultaat (negatief) in te vullen voor jezelf én de ander n.a.v. je mogelijke acties, plaats je jezelf in een afwachtende houding en leg je de verantwoordelijkheid bij de ander. Dit terwijl jij niet tevreden bent en de vloerenboer (om welke reden dan ook) niet reageert, de verantwoordelijkheid niet neemt en jij de persoon bent om hen hierop te wijzen. Ben je niet tevreden met het resultaat en wil je dat het wordt opgelost of vind je het eigenlijk wel prima zo? Kan mij voorstellen dat het spannend is om voor je eigen belangen op te komen. Tip welke ik wil meegeven, denk van te voren na over wat voor jou de ideale situatie/uitkomst zou zijn, werk daar in het gesprek naartoe en stel jezelf de vraag of deze uitkomst is bereikt voordat je ophangt.

Even los van het probleem met de vloerenboer, op persoonlijk vlak m.b.t. onzekerheid ligt het e.e.a. ter grondslag. Mocht je daarbij hulp willen, let me know.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik houd even een slag om de arm met het sluiten van het topic, maar ik vind wel dat je iets met de tips die gegeven zijn moet doen @Tri Force. Een beller is sneller, een e-mail is makkelijker te negeren.

Daarbij wordt er teveel over randzaken gesproken, terwijl het probleem duidelijk is. Houd het aub bij je originele probleem en breidt het niet onnodig uit :)

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 09-08-2021 01:36 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Zojuist het hele topic doorgelezen. Ondanks de "verhuisstress" (klussen in het nieuwe huis, oude huis opruimen en netjes achterlaten, geldzorgen) is het wel belangrijk om prioriteiten te stellen.

Wat deze prioriteiten zijn, kan alleen @Tri Force bepalen. Maar ik heb zo'n vermoeden dat de prioriteit niet ligt bij het verkrijgen van de overeengekomen vloer...

Inmiddels ben je zo goed als een week verder. Zelf zou ik, ondanks alle drukte, dezelfde dag nog naar de winkel zijn gereden (of de volgende ochtend zodra ze open gaan). Daar de foto's laten zien en kijken naar een "oplossing". Dat kan enerzijds zijn dat alsnog de juiste vloer wordt geleverd (mits natuurlijk voorradig en op korte termijn gelegd kan worden) of anderzijds een fikse korting op de "mindere vloer" om zodoende de vaart te houden in de verhuizing (en een kleine financiële meevaller te hebben).
De korting zou overigens niet mijn voorkeur hebben, maar gezien het feit dat TS zelf spreekt dat zijn budget er bijna doorheen is, kan ik mij voorstellen dat het wel een interessante optie is!

Daarnaast is / wordt alles nu ook van het oude naar het nieuwe adres verhuisd, dus herstel voor de verkoper gaat ook wat lastiger worden. Er staan straks immers allerlei meubelen in het huis, die er eerst niet stonden (overigens niet het probleem van @Tri Force ). Het gaat nu dus meer tijd kosten om de vloer te leggen, aangezien nu steeds alle spullen uit de ruimte gehaald moeten worden.

In ieder geval sterkte met de keuzestress en hopelijk komen jullie er gauw uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:18
Anoniem: 567735 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:16:
En anders rij je daar in je beveiligingsuniform even naar toe en gaat zelf verhaal halen, desnoods neem je nog even een collega mee.
Wanneer ik naar mezelf kijk zal een beveiligingsuniform geen indruk maken. Het heeft mijn inziens geen toegevoegde waarde in het proces om je gelijk te halen.

@Tri Force Je hebt het over een korting bedingen en anders zullen ze het er uit moeten halen. Heb je voor jezelf al in gedachte wat de grens is tussen akkoord gaan met een voorgestelde korting en het er weer uit laten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

nielsn schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:20:
[...]
Wanneer ik naar mezelf kijk zal een beveiligingsuniform geen indruk maken. Het heeft mijn inziens geen toegevoegde waarde in het proces om je gelijk te halen.

@Tri Force Je hebt het over een korting bedingen en anders zullen ze het er uit moeten halen. Heb je voor jezelf al in gedachte wat de grens is tussen akkoord gaan met een voorgestelde korting en het er weer uit laten halen?
Misschien verstandig om hier op dit openbaar forum alleen te beantwoorden of je zelf een bedrag in je hoofd hebt zonder daarbij een percentage te benoemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Dus, bellen en daarna ter bevestiging mailen wat jullie besproken cq afgesproken hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
Je gaat toch niet akkoord met een vloer die je niet wil ? Ook niet met korting ! Ik had direct op de stoep gestaan bij bedrijf. En als ik binnen een paar dagen geen fatsoenlijke oplossing had, de rechtsbijstand erop gezet. Die heb je niet voor niets.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:30
@Tri Force Het lijkt mij duidelijk dat je hier te maken heb met leggers die niet helemaal zuiver werken. En blijkbaar komen ze er vaak genoeg mee weg. Een het bedrijf waar je het gekocht heb weet dit donders goed, want anders zouden ze geen zaken doen met deze zzp-er.
Dus lekker je poot stijf houden, voor die 10% aanbetaling heb je een prima vloer.
Je bent gedekt door je rechtsbijstandsverzekering, dus niks om bang van te worden.
Nu enkel gaan genieten van je bijna gratis vloer :P

Ondertussen kan je gaan sparen voor een echt mooie vloer (zeker nu je geld op is) en op termijn een nieuwe vloer neerleggen. Wellicht als alle meubels erin staan en je er woont er de vloer best acceptabel is.

[ Voor 17% gewijzigd door chrisborst op 09-08-2021 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-06 15:38
[...]

Dan neem je het gesprek op, zowel telefonisch als evt in de winkel/fysiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Vraag anders om de manager te spreken, en als die er niet is laat een terugbelafspraak maken voor uiterlijk de volgende dag. Er kan allerlei kwaads achter zitten waarom ze de mails niet beantwoord hebben, maar het kan ook dat ze niet zijn aangekomen of over het hoofd gezien. Als je ze belt weet je beter hoe het zit. En als je aan de telefoon het gevoel hebt niet serieus te worden genomen zou ik de boel gewoon aan je juridische bijstand overdragen. Jij hebt dan iig voldoende gedaan om het in goed overleg op proberen te lossen.
Pagina: 1 2 Laatste