We hebben er niks aan, maar ziet er wel echt sexy uit wat mij betreft:
Google Pixel 6 Pro

EDIT: En nog meer specs;
  • 3120x1440 display with 120Hz refresh, with low-power options at 10Hz and 30Hz
  • Samsung Exynos 5123 modem
  • Ultra-wideband support
  • Wi-Fi 6E
  • Google Tensor CPU: 2-2-4 octacore layout, 2.8GHz, 2.25GHz, 1.8GHz
  • 12GB of RAM with a Mali-G78 GPU
  • 128GB of base storage, no MicroSD card
  • Under-display fingerprint sensor
  • 5000mAh battery with wireless battery sharing
  • Rear cameras: Samsung 50MP, Sony 12MP wide-angle, Sony 48MP 4X telephoto
  • Camera software includes "baby mode" and motion de-blur capability
  • 12MP Sony front-facing cam
  • Tap-the-back gesture support

[ Voor 56% gewijzigd door CLB op 14-09-2021 23:59 ]

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-03-2025
Matched: modem
Las net dat de Pixel 6 een oude modem voor 5 G gaat gebruiken en zou problemen met minder goede 5 G kunnen geven! Modem is van vorig jaar .
Iemand iets van bekend?

[ Voor 11% gewijzigd door Arno58 op 24-10-2021 20:11 ]

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 08:23
Arno58 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:07:
Las net dat de Pixel 6 een oude modem voor 5 G gaat gebruiken en zou problemen met minder goede 5 G kunnen geven! Modem is van vorig jaar .
Iemand iets van bekend?
Moet eerlijk bekennen dat ik mij niet bezig houd met 5G. ...

• Arno58
Lees de de 5 G Modem van De Pixel 6 een oudere versie is en dus minder goed werkt!,
Iets meer van bekend?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:21

Oekol

waka waka hey hey

Arno58 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 07:07:
Lees de de 5 G Modem van De Pixel 6 een oudere versie is en dus minder goed werkt!,
Iets meer van bekend?
En de bron is?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Arno58
Hoorde dat op YouTube en heb het dus opgezocht,wil er zelf een kopen dus vandaar.
Schijnt een modem te zijn van Samsung van de S20 !

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 08:23
Volgens mij is dat gedaan doordat ze geen qualcom Soc gebruiken.

Geen idee hoe dit modem presteert maar ben blij dat ze van Qualcom zijn afgestapt. 5G maak ik mij minder druk om.

EDIT ; Holy SHIT! Krijg net een verzend bevestiging vanuit Google....mijn 6 Pro is onderweg oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WbsXXPy9VMpn_J7joDBWKz1UYqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ekX3oILDuCExx99mcJ0aLl2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door GroeneThee op 25-10-2021 07:40 ]

• Arno58
Ben echt een Pixel fan maar heb toch mijn bedenkingen.
De vingerafdruk censor is matig lees ik en de 5 G modem is van 2020 !
Wacht nog even af.

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 15:34
Het 5g modem lijkt een grote stroomverbruiker te zijn...

https://www.tomsguide.com...e-tested-we-have-bad-news

• Andreasvers
  • Laatst online: 06-11-2022
Als je geen gebruik maakt van een 5G verbinding, heb je dan hier geen last van?

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:16
Ik vermoed dat de tegenvallende accuduur deels te maken heeft met de oude 5G modem die erin zit. Ik gebruik geen 5G dus hopelijk scheelt dat. En qua MaH moet de accuduur best oké kunnen zijn, dus ik verwacht dat het met software updates nog wel beter wordt.

Foto's die uit de Pixel 6 komen vind ik ook niet echt spectaculair, maar de hardware is super goed dus daar verwacht ik zeker nog verbetering in de komende tijd met software updates.

Alleen de trage fingerprint scanner, ik vrees dat dat niet heel veel beter gaat worden. Beetje balen dat ze geen ultrasone fingerprint scanner gebruikt hebben.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
crimedevil schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:37:
https://www.tomsguide.com...e-tested-we-have-bad-news

Als je de resultaten van de Pixel vergelijkt met de competitie dan word ik heel verdrietig..wat ontzettend zonde.

Zeker nu mijn OP6 echt aan het eind van z'n Latijn is qua batterij. Het zou toch te gek zijn als ik straks er qua batterij op
nog achteruit gaat terwijl het bijna niet slechter gaan en ook nog zonder snelladen ertegenover
Aan de andere kant, dit is wel echt worst case met een ouder 5g modem, hagelnieuwe chip, en een OLED scherm bij browsen.

8u browsen ga ik niet doen, zeker niet op 5g, dus ik verwacht meer dan genoeg batterij te hebben met normaal gebruik en dark mode eerlijk gezegd.

Bovendien is de chip nieuw voor google, ik verwacht nog wel dat er wat rek in zit eigenlijk..

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:58
Ninehouzer schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:47:
Ik merk dat de batterij van de P6 snel leeg loopt door mobiel netwerk stand-by (42%), ook al heb ik de optie 'mobiele data altijd actief' uitgezet in ontwikkelaarsopties. Ik ben pas 2 dagen in het bezit van de P6. Is dit normaal aan het begin van het gebruik?
Na een dag of twee werd het bij mijn p6 pro beter, dus dan zal dat voor jou pixel ook wel beter worden. Iets met het batterij algoritme wat na 2 dagen pas goed begint te werken.

Verder roepen sommige mensen dat 4G ipv 5G gebruiken kan helpen, nog geen 4G vs 5G battey life tests voorbij zien komen dus kan dat niet bevestigen. Het 5G modem blijkt nogal wat onzuinig te zijn, vooral op plekken waar 5G bereik wat minder is (volgens reddit). Bij goede ontvangst is het snelheidsverschil niet heel groot bij mij, 140mb op 4g tegenover rond de 200mb op 5G. Dat merkt je echt nauwelijks op een smartphone. Bij slecht bereik is 5G wel een enorme factor sneller, 20mb 4G versus 80mb op 5G.

Eigenlijk zou er een optie moeten zijn dat als je slecht bereik hebt 5G aangezet wordt en dat anders 4G voldoende is.

[ Voor 38% gewijzigd door spartacusNLD op 09-11-2021 09:33 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• OmeJoyo
  • Laatst online: 01-04 09:23

OmeJoyo

This is me

3e dag nu met mijn P6 PRO. Moet zeggen dat ik het op 2 dingen na een heerlijk toestel vind.

Mobiel bereik en Wifi bereik/stabiliteit.

Ik heb doorgaans minder streepjes en waar ik met mijn Pixel 5 juist bereik had waar anderen dat niet hadden, is het nu andersom.

WiFi dropt random en ook het bereik is minder dan op mijn P5, terwijl ik juist sinds dat ik een TP-Link Omada netwerk heb geïnstalleerd, met geen enkel apparaat meer problemen had.

Hopelijk gaan ze dus nog wat vinden om dit Softwarematig op te lossen, maar de laatste 24 uur komen er langzaam meer klachten en verklaringen online die wijzen op de Samsung modems die gewoon minder goed zijn. Ik had de hoop dat Samsung dit inmiddels wel onder de knie had, want in de tijd had ik dit probleem (met mobiel bereik) ook met mijn Galaxy S7 Edge, dat is toch al even wat jaartjes terug .

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
OmeJoyo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:38:
3e dag nu met mijn P6 PRO. Moet zeggen dat ik het op 2 dingen na een heerlijk toestel vind.

Ik heb doorgaans minder streepjes en waar ik met mijn Pixel 5 juist bereik had waar anderen dat niet hadden, is het nu andersom.

WiFi dropt random en ook het bereik is minder dan op mijn P5, terwijl ik juist sinds dat ik een TP-Link Omada netwerk heb geïnstalleerd, met geen enkel apparaat meer problemen had.

Hopelijk gaan ze dus nog wat vinden om dit Softwarematig op te lossen, maar de laatste 24 uur komen er langzaam meer klachten en verklaringen online die wijzen op de Samsung modems die gewoon minder goed zijn. Ik had de hoop dat Samsung dit inmiddels wel onder de knie had, want in de tijd had ik dit probleem (met mobiel bereik) ook met mijn Galaxy S7 Edge, dat is toch al even wat jaartjes terug .
Dit is wel even een puntje. Een van de redenen dat ik van m'n OnePlus 6 af wil, is dat de wifi met mn TPlink Deco's slecht werkte. Zie op Reddit ook veel mensen waar de wifi van uit gaat en die niet meer aan wil.

De planning was om volgend weekend een Pro te halen, maar dit schrikt me toch iets af.

• OmeJoyo
  • Laatst online: 01-04 09:23

OmeJoyo

This is me

OmeJoyo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:38:

Inmiddels ook een weekend weg geweest en wat meer tijd besteed aan/met de telefoon. Nog steeds tevreden in het algmeen, het toestel is soep, fijn, camera is geweldig en de accu is meer dan prima.

Ik heb "adaptieve verbindingen" uitgezet, het probleem met de WiFi is daarmee verholpen, echter het probleem met het netwerk nog niet. Er zijn ook al meerdere draadje over op Reddit, het lijkt niet enkel te gaan om minder bereik, maar ook het volgende doet zich voor:

Midden in een goed 4g of 5g gebied schakel ik over op Edge en er komt een uitroepteken bij mijn verbinding te staan. Na enige tijd (soms minuten) of ongeveer 30 seconden na het uit en inschakelen van mijn mobiele data heb ik weer gewoon volle bak 4g of 5g, net wat er beschikbaar is. Niemand anders hier die dit heeft?

Ik heb T-Mobile met een fysieke sim-kaart.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Spekkie99
Gebruiken jullie 5G met de hotspot want het 5G modem staat bekend als onzuinig...
Hopelijk kan dit met een update opgelost worden

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30
Spekkie99 schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:54:
Gebruiken jullie 5G met de hotspot want het 5G modem staat bekend als onzuinig...
Hopelijk kan dit met een update opgelost worden
Vraag me af of dat kan met een update.

Toch is de pixel 6 ergens een vreemd toestel. Een eigen chip, maar met een paar toch wat verouderde cores en blijkbaar een waanzinnig onzuinige modem. Daar moet iets van ruimte/leveringszekerheid en kosten achter zitten voor google om deze keuzes te maken..

De echte reviews van mensen zijn zelf zijn overwegend positief, batterij hoor je ook steeds betere dingen over. Maar toch ben ik benieuwd hoeveel efficiëntie er nog te halen is uit de tensor chip.

• twowheeler
jvang schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:27:
[...]

Dit is voor een doordeweekse werkdag. Met de nieuwe corona regels helaas weinig van huis. Zit op werk en thuis 100% op de wifi. Heb 5G ook uitstaan want op werk geen 5G ontvangst en thuis op 5ghz snelle wifi. Dus ja :)
Benieuwd of de 6pro net zo goed is!

Enige dat tot nu toe echt nadelig lijkt te zijn is die mobiele modem. Benieuwd of ze daar met software nog wat mee kunnen doen.

Verder lijkt het voor mij toch de ideale OnePlus6 opvolger. Één van beide.

[ Voor 7% gewijzigd door twowheeler op 02-12-2021 22:24 ]

• twowheeler
pannekoek141 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:51:
Ik heb zojuist een Esim aangeschaft, omdat er op reddit stond dat dit voor 84% van de mensen het probleem op lost. Gelijk beter bereik op het eerste gezicht, mooi 100mbps op 4g
Dit is wel erg vreemd gezien een sim vooral voor de communicatie werkt maar verder niet veel doet voor het functioneren van de modem. Ik ga hem dual sim gebruiken en zal voor zakelijk ook voor een esim gaan. Begrijp dat dit bijna instant te gebruiken is?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

twowheeler schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:22:
[...]

Dit is wel erg vreemd gezien een sim vooral voor de communicatie werkt maar verder niet veel doet voor het functioneren van de modem. Ik ga hem dual sim gebruiken en zal voor zakelijk ook voor een esim gaan. Begrijp dat dit bijna instant te gebruiken is?
Ik heb zelf zojuist ook een Vodafone eSim geactiveerd. Gisteren ' besteld'. Bestellen doe je op de website.
Het activeren is zo gepiept. En dan ben je eindelijk van dat hopeloos ouderwetse kaartje af. Lijkt prima te werken, maar ik geloof ook niet dat een eSim iets doet met de hardware van je telefoon.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-11-2025
twowheeler schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:22:
[...]

Klopt, gelijk na het downloaden kon ik hem gebruiken!

Suh dude

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
Hier op een P6pro met de A1 update heb ik het idee dat het signaal wel goed is, maar ik zie nu bij battery usage wel 23% voor mobile network bij niet al teveel gebruik van de telefoon. Ik heb het idee dat de modem flink wat meer energie verbruikt.
Dit is via Simyo (KPN)

[ Voor 8% gewijzigd door Unicron op 18-12-2021 13:36 ]

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 20:51
Het valt mij op dat ik op bepaalde moment steeds van de WIFI af ga en terug er weer op. Ik heb meerdere devices in huis zoals tablet, tv en switch, waar ik geen problemen mee heb.

Ik zit nog geen 2 meter van de Ziggo Modem (de nieuwe Test Modem v2+) af.
Dit klinkt niet echt noemenswaardig imo:
There are zero APN or carrier configuration changes and the modem firmware hasn't been updated. It's unlikely that it had anything to do with a launch. They added a missing security fix in AOSP, updated Camera HAL APEX and patched Samsung RIL HAL library [...] They also updated the audio firmware, thats what cs40l20.bin is.

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Mobiel netwerk (het modem) is altijd actief, anders kun je geen telefoontjes/SMS/noodwaarschuwingen ontvangen, simpel.

[ Voor 10% gewijzigd door Zer0 op 24-03-2022 11:19 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Arno58
Mobiel netwerk verbruik is erg hoog t.o van andere toestelllen.
Na 6 maanden nog volop problemen is absurd.
Plaatsen ook overjarig 5 G modem.
Nee Google moet betere toestellen leveren voordat ik er weer een koop.

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-03 12:05
kariem112 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:06:
Ja, heel bizar dat er zo veel verschillende ervaringen zijn. Heb de pixel 6. Prima toestel, maar de slechtste vingerprint scanner die ik ooit heb meegemaakt..
Ik weit het er aan dat de ervaring ook afhankelijk is van welk soort azijn gedronken wordt.

De ervaringen zijn ook verschillend per provider, maar misschien nog wel belangrijker wat verwacht je als consument van een telefoon, Google is niet actief met telefoons op de Nederlandse markt, we hebben ze allemaal uit andere landen gehaald, dan wel via grijze import via o.a. belsimpel. Google is dan ook niet bezig om de verwachtingen op de Nederlandse markt te managen.

Er zijn twee grote problemen geweest met het toestel,
1 de vingerafdruk scanner, als je er nog een probleem mee hebt, wis de vingerafdrukken in het toestel en leer ze opnieuw in en volg de aanwijzingen goed op het scherm en hou het toestel vast zoals je dat altijd doet.
2 is het probleem met de december firmware, die ook heel snel door Google teruggetrokken is. Het probleem met deze firmware was dat het modem de verbinding met het telefoon netwerk verloor.

Alle andere problemen die genoemd worden komen omdat het toestel in Nederland niet volledig ondersteunt wordt en de ervaring verschilt per provider, we spreken dan onder meer over VoLTE VoWiFi en alles waar de provider iets moet doen om het toestel te ondersteunen.
Bepaalde apps kunnen ook problemen geven, omdat kleinere app makker zoals die voor de overheid, niet actief testen op een Pixel toestel en daardoor soms problemen hebben, zoals voorgekomen is met de Mijnoverheid Berichtenbox. Banken in Nederland waarschuwen vaak als hun apps niet getest op het toestel, in hun apps dat deze niet getest zijn voor het type toestel.

Ik ben zelf een tevreden gebruiker van de Pixel 6 met een T-Mobile Nederland e-sim.

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:53
Ik heb echt het idee dat het modem van deze telefoon erg onzuinig is. Ik ben gisteren in Duitsland geweest, en staat natuurlijk niet bekend om het goede bereik. Zelfs in stadscentra als ik een winkel binnenloop moet ik het met GPRS/EDGE doen. Het resultaat: 2u SOT, telefoon was al leeg rond 16:00 (08:00 van de lader gehaald) (P6P)

Heeft iemand nog tips om accuduur te besparen als je slechter bereik hebt?
Ik ga dinsdag op vakantie, dus wat meer accuduur zou toch wel prettig zijn.

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-12-2025

Byron010

Black Mirror Society.

vandeven66 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:25:
Ik heb echt het idee dat het modem van deze telefoon erg onzuinig is. Ik ben gisteren in Duitsland geweest, en staat natuurlijk niet bekend om het goede bereik. Zelfs in stadscentra als ik een winkel binnenloop moet ik het met GPRS/EDGE doen. Het resultaat: 2u SOT, telefoon was al leeg rond 16:00 (08:00 van de lader gehaald) (P6P)

Zou toch even naar je batterij verbruik kijken. (specifiek wat het gebruikt)
Ik ben afgelopen maand op een weekend festival geweest waar ik totaal geen bereik had (zelfs SMS lukte niet meer), dit had geen invloed op m'n batterij verbruik. Elke dag nog steeds minimaal 20% over gehad. (09:00 tot 04:00 snachts)

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:25:
[...]

WiFi werkte, kon bellen en data werkt nu op de camping ook weer gewoon. Geen instellingen aangepast of iets dergelijks. Maat van me heeft een iPhone 10 met Vodafone en die zit gewoon te videobellen.

Misschien een beetje kinderachtig, maar ik beschouw het maar als de zoveelste onverklaarbare bug. Kan me er ondertussen niet echt meer druk om maken.

Ben wel benieuwd of anderen dit ook ervaren.
Om hier nog even op terug te komen (DTRH is nu afgelopen), qua connectie was het het hele weekend miserabel. Constant herstarten en vliegtuigmodus aan- en uitzetten.

Ik ben nu een beetje aan lezen en het blijkt dat de modem (eentje van Samsung in plaats van een Qualcomm https://wccftech.com/pixe...r-5g-modem-than-qualcomm/ ) die er inzit gewoon niet zo goed is als die in andere telefoons. Blijkt dus niet echt een bug te zijn, maar hardware matig.

Het viel me tevens op dat de fingerprint sensor in zonlicht zichtbaar wordt onder het scherm.

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-03 09:37
vandeven66 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:25:

Het lijkt erop dat dit softwarematig niet helemaal lekker loopt.
Mogelijke oplossing op reddit gezien -> aanpasbare connectiviteit uitzetten.

en vervolgens ontwikkelaaropties -> mobiele data altijd actief uitzetten. Als dit aanstaat dan zal de 4g/5g onnodig actief blijven als je op wifi zit.

eergister pas gewijzigd, maar aanzienelijke verbetering. Nog geen concrete cijfers.

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd naar gebruikersreviews van de 6a, maar op basis van wat ik nu lees* hou ik mijn 3a nog maar langer in gebruik.... Jammer! Mocht mijn 3a het begeven wordt een iPhone 13 (icm camera) of een Zenfone 9 (ivm grootte) óf ik ga terug naar een Xperia.

*De 6a wordt kennelijk snel warm (net als de reguliere 6 (Pro) wat logisch is gezien ze dezelfde soc hebben. Slecht netwerkontvangst door gebruik van ondermaatse modem. Tegenvallend/traag scherm zelfs voor een 60 Hz (en wederom color shifting waar ik mijn 3a ook al voor hen moeten omruilen met veel gedoe), en ik weet nu al dat ik de perfecte vingerafdrukscanner van de 3a (op de achterkant) gruwelijk ga missen zodra ik voor de eerste keer in een donkere ruimte verblind word door het felle licht van de optical fingerprint reader onder het scherm (echt een misser).

[ Voor 73% gewijzigd door draakhoofd op 25-07-2022 10:14 ]

Verwijderd

Noresponse schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:06:
Pixel 6 or pixel 6a dat is de vraag. Ik heb zelf gewacht tot de 6a kwam met de oude vertrouwde camera van de voorgaande versies en nu deze uit is ga ik twijfelen mede door het prijsverschil.

De pixel 6a zit rond de 460 euro en de pixel 6 rond de 430 euro en dat is 90 euro verschil.

Nu heeft de pixel een iets beter camera qua scherpte en in het donker is deze beter. Hij heeft wireless charging en is 6.4 ipv 6.1. inch.

Voor de rest is het toestel wel een beetje hetzelfde op het scherm na nog dan.

Wat denken jullie is het de 90 euro waard. Moet wel zeggen ben wel gek met wireless charging.
Als ik zelf kon kiezen zou ik voor de 6A gaan, maar dat komt vooral omdat ik de normale 6 oncomfortabel groot vind. Ik vind draadloos laden, camera en een 90hz scherm ook niet zo heel belangrijk.

Als je die dingen wel belangrijk vindt, dan kan je denk ik beter voor de 6 gaan. €90 is niet zo bijzonder veel om jarenlange frustraties tegen te gaan.

Edit:
Ik heb nu uiteindelijk maar besloten om mijn Pixel 6 officieel weg te geven aan een familielid. Update na update heb ik verschillende problemen en ben er nu echt helemaal klaar mee. Android auto functioneerde een paar updates geleden niet meer, de app drawer crasht nog steeds met regelmaat, de modem is brak en sinds de laatste update wordt mijn Pixel 6 constant te warm om comfortabel te gebruiken.

Het was een leuk experiment, maar Google zelf is ironisch genoeg degene die mij doet twijfelen om een iPhone aan te schaffen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2022 09:52 ]

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-02 12:42
Gelukkig doet mijn 14K4 modem, net als 25 jaar geleden nog steeds zijn best.
Hij is al bijna 2 uur bezig voor plm 41MB.

? Google, het is 2023

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-03 16:27
IJsselman schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:41:

? Google, het is 2023
Oh ja die updates duren zo lang haha. Ik dacht wellicht gaat ie op pauze als het scherm uitgaat dus ik liet het scherm aan voor de zekerheid maar duurde alsnog ellendig lang.

• Spekkie99
IJsselman schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:41:

? Google, het is 2023
Het downloaden gaat vlot, het installeren alleen niet idd.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21

charrel

Cortisol4life..

Meer mensen sinds gisteren problemen met een hotmail account in de gmail app? Synchroniseert niet meer, net eraf gegooid van de pixel 6, maar kan de hotmail account nu helemaal niet meer toevoegen aan de gmail app. Gmail connect niet meer met de inkomende server, meerdere settings geprobeerd maar krijg alleen maar foutmeldingen. "Email beveiliging niet gegarandeerd" poorten en server kloppen gewoon maar verbinding met de server komt niet meer tot stand.

Donderdag schijnt er een storing geweest te zijn maar dat zou opgelost moeten zijn. Maar de Google hubs doen ook raar dus misschien speelt er nog wat bij ze.

Nou ja, werkt weer. Ziggo modem gereset.......op 5g ging het wel maar op de wifi thuis niet.

[ Voor 21% gewijzigd door charrel op 29-01-2023 07:11 ]

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-02 20:44
charrel schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:00:
Meer mensen sinds gisteren problemen met een hotmail account in de gmail app? Synchroniseert niet meer, net eraf gegooid van de pixel 6, maar kan de hotmail account nu helemaal niet meer toevoegen aan de gmail app. Gmail connect niet meer met de inkomende server, meerdere settings geprobeerd maar krijg alleen maar foutmeldingen. "Email beveiliging niet gegarandeerd" poorten en server kloppen gewoon maar verbinding met de server komt niet meer tot stand.

Donderdag schijnt er een storing geweest te zijn maar dat zou opgelost moeten zijn. Maar de Google hubs doen ook raar dus misschien speelt er nog wat bij ze.

Nou ja, werkt weer. Ziggo modem gereset.......op 5g ging het wel maar op de wifi thuis niet.
Bij mij werkt mijn outlook account nog gewoon via de gmail app. Ik voeg hem altijd als exchange mail toe. Op die manier wordt de agenda ook gesynchroniseerd

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:33
MedionAkoya schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 00:03:
Voor iedereen die overweeg om een Pixal 6A te kopen voor 5G. Ik zeg niet kopen.
5G zuigt de accu van je telefoon superleeg leeg en je telefoon wordt ook superheet.

Gelukkig kan je wel de instellingen: 5G uitzetten en het gebruik van 4G forceren. 4G is veel zuiniger met energie.

Dus gebruik met deze telefoon Pixel 6A alleen de 4G
Het klopt dat de 5G stand van het modem relatief onzuinig is. Dus als je 5G én accuduur heel erg belangrijk vindt, kun je voor dit budget wellicht beter een ander toestel kopen. Ik zou echter niet weten welke :)

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-04 08:47
aardbeix15 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:57:
9a is fijn toestel, tikje groter en dikker dan de 6a, maar de ronde hoeken geeft hem ook iets minder aanwezigs. Batterij is natuurlijk helemaal super nu maar echte ervaring heb ik nog niet na 3 dagen.
Wel zet ik expliciet bij 95% vd apps de achtergrond processen op inactief. Alleen appjes en mail hoeft bij mij actueel te zijn, de rest van de apps mag laden als ik ze aanraakt, ook notificaties komen nog steeds maar minder vlot (wat prima is).
Face ID voor betaal- en bank-apps is ook relaxed maar zal wel beperkt veilig zijn.
Ik heb sinds vandaag de 9a tot nu toe een klein ding wat mij tegen valt dat is het modem welke ze erin gezet hebben, de 6a haalde hier een snellere snelheid, maar goed ben er verder wel tevreden over

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-04 08:47
flupke01 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:24:
[...]

En hoe bevalt de 9a? Ik overweeg die ook, ook al omdat mijn 6a sowieso al nooit erg overtuigend was qua batterij. En dan moet ik de 400 x opladen nog overschrijden 🙄😉
Zie mijn reactie hier eerder, ik heb sinds vandaag de 9a 128gb, bevalt prima alleen modem van de 9a valt mij iets tegen, was die van de 6a sneller

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 14:34
ivo1969 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:01:
[...]

Zie mijn reactie hier eerder, ik heb sinds vandaag de 9a 128gb, bevalt prima alleen modem van de 9a valt mij iets tegen, was die van de 6a sneller
Interessant, er gaat weer eens een wereld voor me open. Er blijkt al veel te zijn gediscussieerd over dat modem. Het schijnt hetzelfde modem te zijn als in de 6a, geen verbetering dus, zeker niet vergeleken met de pixel 9 en 9 pro, die wel een verbeterd modem hebben.

Maar je zou dus wat het modem geen verschil moeten merken, zou je zeggen... Ik ben dus benieuwd hoe het zit met die door jou waargenomen tragere verbinding(snelheid).
Pagina: 1

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires