Buitenlandse TV Series 2021-2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 109.746 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Ja Reacher was, net als de boeken, niet hoogdravend maar wel zeer vermakelijk. Ik kijk uit naar seizoen 2.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sydney08 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:05:
Iemand die toevallig Pam & Tommie kijkt? Geen hoogvlieger, maar wel leuk om te kijken als je met Pamela Anderson opgegroeid bent. Veel dingen die destijds in het nieuws kwamen zie je nu weer terug en kijkt daardoor voor mij wel prettig weg.
Ja ik en ik ben het al direct niet eens met “Geen hoogvlieger”. Persoonlijk vind ik het juist wel goed in elkaar steken, prima geacteerd (vooral van Lily James), goeie muziek, prima geschoten, al met al erg fijn en kan mij daarom ook wel vinden in de 7.5 die het krijgt op IMDB.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
VirinR schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:41:
Vandaag wordt het een en ander weer uitgebracht dus perfect om thuis te relaxen terwijl storm Eunice over het land raast ;)
  • De eerste twee afleveringen van The Marvelous Mrs. Maisel S4 zijn uitgebracht op Amazon Prime Video. Elke week komen er twee nieuwe afleveringen online.
  • Het volledige tweede seizoen van comedyserie Space Force (met Steve Carrell en John Malkovich) komt zometeen (om 9.00 uur) online op Netflix.
  • De eerste twee afleveringen van de thrillerserie Severance (met Adam Scott, Christopher Walken en Patricia Arquette) zijn uitgebracht op Apple TV+. Elke week verschijnt een nieuwe aflevering.
Severance is wel cool. Je verwacht een komedie door Adam Scott. Dat is het absoluut niet.

Verwacht iets dat, na deze eerste afleveringen, doet denken aan Homecoming (de serie; van de maker van Mr. Robot, met Julia Roberts).

[ Voor 9% gewijzigd door Stukfruit op 19-02-2022 05:42 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Donstil schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 00:10:
[...]

Ja ik en ik ben het al direct niet eens met “Geen hoogvlieger”. Persoonlijk vind ik het juist wel goed in elkaar steken, prima geacteerd (vooral van Lily James), goeie muziek, prima geschoten, al met al erg fijn en kan mij daarom ook wel vinden in de 7.5 die het krijgt op IMDB.
Met die 7,5 ben ik het ook eens. Voor een serie is een 7,5 echter niet zo heel hoog en denken wij alleen anders over het woord "hoogvlieger" denk ik. ;)

Ik vergelijk de cijfers van series vaak met films. Als je ziet dat een serie als Reacher al een 8,4 scoort, dan komt die daarmee op gelijke hoogte als een Alien en Indiana Jones The Lost Ark. Die 2 films kennen de meeste mensen wel en blijven klassiekers. Een Reacher is iedereen zo weer vergeten. Die films versta ik onder "hoogvlieger", de serie niet. Zelfde geldt voor mij voor Pam & Tommie. Die vergeten we wel weer, ondanks dat die wel vermakelijk is.

[ Voor 28% gewijzigd door Sydney08 op 19-02-2022 08:15 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

VirinR schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:41:
  • De eerste twee afleveringen van de thrillerserie Severance (zijn uitgebracht op Apple TV+. Elke week verschijnt een nieuwe aflevering.
Deed me erg denken aan het eerste seizoen van Homecoming met Julia Roberts, waar ik erg van genoten heb. (Aanrader als je die nog niet gezien hebt en ieder seizoen heeft een eigen verhaal dus ideaal voor een weekendje)

Severance is voor mij nog even aftasten, sommige momenten echt traag en het lijkt allemaal niet zo origineel en voorspelbaar maar ik geef het een kans.

@Stukfruit Ah, had over je bericht heen gelezen maar jij zag de gelijkenis dus ook ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 19-02-2022 11:14 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:06

zeroday

There is no alternative!

Greatsword schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:12:
[...]

Deed me erg denken aan het eerste seizoen van Homecoming met Julia Roberts, waar ik erg van genoten heb. (Aanrader als je die nog niet gezien hebt en ieder seizoen heeft een eigen verhaal dus ideaal voor een weekendje)

Severance is voor mij nog even aftasten, sommige momenten echt traag en het lijkt allemaal niet zo origineel en voorspelbaar maar ik geef het een kans.

@Stukfruit Ah, had over je bericht heen gelezen maar jij zag de gelijkenis dus ook ;)
Vond de eerste aflevering van Severance erg taai .. enerzijds wil ik wel weten wat er zich nu afspeelt, maar anderzijds vind ik al dat sociale goede te traag ..

Maar goed .. we geven het een kans..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sydney08 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:03:
[...]

Met die 7,5 ben ik het ook eens. Voor een serie is een 7,5 echter niet zo heel hoog en denken wij alleen anders over het woord "hoogvlieger" denk ik. ;)

Ik vergelijk de cijfers van series vaak met films. Als je ziet dat een serie als Reacher al een 8,4 scoort, dan komt die daarmee op gelijke hoogte als een Alien en Indiana Jones The Lost Ark. Die 2 films kennen de meeste mensen wel en blijven klassiekers. Een Reacher is iedereen zo weer vergeten. Die films versta ik onder "hoogvlieger", de serie niet. Zelfde geldt voor mij voor Pam & Tommie. Die vergeten we wel weer, ondanks dat die wel vermakelijk is.
Ja dat klopt wel idd. Gebruikers stemmen bij series doorgaans wel veel hoger idd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Vrijdag schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:56:
[YouTube: The Legend of Vox Machina - Trailer (Red Band Trailer) | Prime Video]
Vox Machina. Dungeons and Dragons. Maar dan een tikkeltje anders :+
Eerste vier afleveringen gekeken. Geweldig :D
Heerlijke serie inderdaad met echt lekkere zwarte en platvloerse humor. Aanradertje als je even aan iets anders toe bent dan de standaard D&D animatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nieuwe sci-fi. Altijd goed. Met Baron Mordo als alien :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Grappig, een remake neem ik aan van die David Bowie film?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Lijkt er inderdaad op dat het een remake is :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Net de Pilot gezien van the Endgame.
Dit kan zeker een interessante serie worden. Heeft wel wat weg van Blacklist. Hopelijk kunnen de volgende afleveringen deze lijn doorzetten. Het is een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Kin (2021–)Kin (2021–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Kin staat voor familie en gaat over de familie Kinsella. Een drugs familie. Frank Kinsella staat aan het hoofd. Ze krijgen problemen met hun leverancier en concurrent Eamon Cunningham. Frank heeft zijn handen vol om de vrede te bewaren. Als iemand van zijn familie een blunder maakt waar hij niks van weet, is het hek van de dam. In het begin lijkt het allemaal goed te komen totdat er natuurlijk net 1 ding goed fout gaat. Er ontstaat een gangwar waar heel veel geoorloofd is. De sterke familiebanden worden danig op de proef gesteld. Amanda ontwikkeld zich tot, naar mijn idee, de persoon met de beste visie op het geheel. Van onzeker radertje in het geheel ontpopt ze zich tot een sterke vrouw die vecht voor haar familie. Frank voelt zich bedreigd en moet er alles aan doen om de macht te houden.

Ik hou wel van dit soort series. De serie kijkt lekker weg. Het accent, het taaltje is echt geweldig. Natuurlijk komen veel bekende clichés aan bod. De aanslagen, de drugs die ze zelf gebruiken, dat soort dingen kun je in deze serie wel verwachten. Er waren momenten waarop we ons afvroegen waarom ze bepaalde dingen deden omdat die niet echt slim overkwamen. Kan zijn dat we teveel crimis hebben gekeken. En eerlijk is eerlijk, het had allemaal wel iets beter uitgewerkt kunnen worden. De setting en het verhaal lenen zich wel voor iets meer dan 8 afleveringen. En ja, er komt een seizoen 2.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:10
Voor mensen die graag beetje de Britse crimi series volgen (heb er tijdje geleden eens paar gepost, weet niet meer wie daar fan van was) maar ondertussen al een aflevering of twee gekeken van The Chelsea Detective. Zijn iets langere afleveringen dan doorsnee (1,5 uur) maar verveelt me zeker niet (anders zou ik er hier niet over beginnen ;) )

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
Vikings valhalla staat nu op Netflix ff kijken of het wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@feep dank voor de tip. Ben net begonnen met de pilot van Endgame. Begint lekker. Ik hoop ook dat ze het zo door kunnen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wel heel erg actueel onderwerp :o

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56
bie100 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:57:
Vikings valhalla staat nu op Netflix ff kijken of het wat is
Origineel is beter vind ik na 3 afleveringen. Maar ook weer niet slecht ofzo.
Mis alleen acteurs die er bovenuit steken qua performance, zoals die er wel waren in Vikings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
rachez schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:22:
[...]

Mis alleen acteurs die er bovenuit steken qua performance, zoals die er wel waren in Vikings.
ja daar kan ik me eigen wel in vinden maar het is inderdaad wel te doen

maar dat had ik ook bij het Origineel daar moest ik ook ff in komen maar goed Peaky Blinders is ook weer begonnen heb weer wat te doen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Raven schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:34:
Wel heel erg actueel onderwerp :o
Je ziet het niet direct maar South Park is high tech. Na de eerste aflevering met de hand te hebben gemaakt (met een schaar en stukjes gekleurd papier) zagen ze het niet zitten om zo een heel seizoen te doen en hebben ze het verder op de computer gemaakt. Dat was toen nog enorm modern :)
Maar daardoor konden ze vliegensvlug produceren en tot op het laatste moment aanpassingen doen. Ik weet niet of het nog steeds zo gaat maar vroeger begonnen ze pas aan de volgende aflevering te werken nadat de vorige was uitgezonden. Omdat iedere aflevering dus eigenlijk in de week voor uitzending gemaakt wordt kunnen ze razendsnel reageren op de actualiteit.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@CAPSLOCK2000 Ik heb volgens mij wel eens een making of gezien van South Park, ging toen inderdaad ongeveer zo.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
Van der Valk (2020–2021)Van der Valk (2020–2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13
Kun je dit een buitenlandse serie noemen? Volgens IMDB is het een serie uit het VK. Maar daar is het dan ook allemaal mee gezegd.
De helie serie speelt in en om Amsterdam. De personages hebben allemaal Nederlandse namen. De plaatsnamen, names van hotels, cafe's enz zijn allemaal Nederlands. MAar de gesproken taal in Engels. Echt, heel Amsterdan spreekt Engels. Alles en iedereen.

We hebben de serie gekeken via NPO start. Afleveringen van 1,5 uur. OP zich wel lekker te kijken maar ik mis wat spanning. De serie is wel ok om te kijken maar niet super spannend of boeiend. Er zit geen diepgang in de onderzoeken, geen opbouwende spanning. Eigenlijk, door het ontbreken daarvan, een serie die we gewoon kijken met bord op schoot. Is geen ramp als je even een stukje mist. En wat ons het meeste stoort is dat het een Engelse / Britse serie is die helemaal in Amsterdam speelt. Het klopt niet. Piet is opeens Pete. Alles is en ademt Nederlands, maar het word in het Engels gedaan. Op IMDB staat "A Dutch detective takes on criminal cases in Amsterdam using insightful human observation and his natural street smarts." En dat is wat ons stoort, want het complete plaatje klopt niet. Als Piet (of zeggen we Pete) van der Valk in London had gelopen, of Dublin, dan had het veel beter geklopt. Of had 'm Nederlands laten spreken met dan Engelse ondertiteling. Dan had het ook geklopt. Voor ons klop thet gevoelsmatig niet helemaal. Daarom wat minder sterren.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 09:11
Sparkiee schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:16:
Van der Valk (2020–2021)[Afbeelding: Van der Valk (2020–2021)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13
Kun je dit een buitenlandse serie noemen? Volgens IMDB is het een serie uit het VK. Maar daar is het dan ook allemaal mee gezegd.
De helie serie speelt in en om Amsterdam. De personages hebben allemaal Nederlandse namen. De plaatsnamen, names van hotels, cafe's enz zijn allemaal Nederlands. MAar de gesproken taal in Engels. Echt, heel Amsterdan spreekt Engels. Alles en iedereen.

We hebben de serie gekeken via NPO start. Afleveringen van 1,5 uur. OP zich wel lekker te kijken maar ik mis wat spanning. De serie is wel ok om te kijken maar niet super spannend of boeiend. Er zit geen diepgang in de onderzoeken, geen opbouwende spanning. Eigenlijk, door het ontbreken daarvan, een serie die we gewoon kijken met bord op schoot. Is geen ramp als je even een stukje mist. En wat ons het meeste stoort is dat het een Engelse / Britse serie is die helemaal in Amsterdam speelt. Het klopt niet. Piet is opeens Pete. Alles is en ademt Nederlands, maar het word in het Engels gedaan. Op IMDB staat "A Dutch detective takes on criminal cases in Amsterdam using insightful human observation and his natural street smarts." En dat is wat ons stoort, want het complete plaatje klopt niet. Als Piet (of zeggen we Pete) van der Valk in London had gelopen, of Dublin, dan had het veel beter geklopt. Of had 'm Nederlands laten spreken met dan Engelse ondertiteling. Dan had het ook geklopt. Voor ons klop thet gevoelsmatig niet helemaal. Daarom wat minder sterren.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Wat grappig. Ik wist niet dat er een nieuwe serie (of remake?) van gemaakt is. Ik heb vroeger wel eens wat afleveringen van de oude serie met Barry Foster gezien. Dat was ook al geen hoogvlieger met een beetje hetzelfde probleem. Het speelt in Amsterdam, maar het voelt erg Engels aan.
https://www.imdb.com/title/tt0149540/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Star Trek: Picard S2 is begonnen :)

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Dropout is ook begonnen. Over Theranos en Elizabeth Holmes. Die van het scam-apparaat waarmee tientallen ziektes zouden kunnen worden opgespoord met 1 druppel bloed.

Valt een beetje in een soortgelijke categorie als Pam & Tommy maar dan zonder humor.

Amanda Seyfried doet het op zich best goed met die geforceerd zware stem.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
rachez schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:22:
[...]

Voor wat betreft Vikings Valhalla moet ik mijn mening bijstellen nu ik de afleveringen 4 t/m 6 gezien heb: gewoon een hele goede serie! @bie100 je hebt gelijk, het duurt gewoon wat langer om erin te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
Stukfruit schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 01:06:
The Dropout is ook begonnen. Over Theranos en Elizabeth Holmes. Die van het scam-apparaat waarmee tientallen ziektes zouden kunnen worden opgespoord met 1 druppel bloed.

Valt een beetje in een soortgelijke categorie als Pam & Tommy maar dan zonder humor.

Amanda Seyfried doet het op zich best goed met die geforceerd zware stem.
Ik zou denken dat het in de categorie van Dopesick zou vallen, gezien de parallellen in het verhaal.

Overigens heeft Purdue Pharma, het bedrijf dat een hoofdrol speelt in deze laatste serie, vandaag een schikking van 6 miljard getroffen naar aanleiding van alle gebeurtenissen die in de serie aan bod komen. Kijkwaardig!

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:51
Op aanraden van wat posts hier begonnen met The Endgame (krijg een beetje een blacklist vibe); erg vermakelijk tot nu toe. Hoop dat het verhaal zich goed ontwikkelt, dan kan het een blijvertje worden/blijven ;-)
En Severance... een gaaf sci-fi verhaal. Ik houd er van, en ook mijn vrouw kan het tot nu toe wel waarderen. Het verhaal bouwt zich vrij langzaam op, dus bol van de actie staat het niet echt. De creepy sfeer wordt wel echt goed opgebouwd, benieuwd waar het naar toe gaat. Nu bezig aan episode 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Charmed (2018) S04 is begonnen :)

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:57
Gisteren de eerste drie afleveringen van Severance gekeken en ik ben hooked.
Ik hou wel van het mysterie rondom de werkzaamheden in dat bedrijf, maar ik hoop eigenlijk ook dat we een glimp gaan vangen van de privé levens van de andere karakters.

Het verhaal heeft genoeg potentie en mijn leken oog denkt ook een regisseur aan het werk te zien, die weet hoe hij/zij iets in beeld moet brengen. Ik hoop alleen dat de schrijvers ook weten hoe het verhaal vorm gaat krijgen en dat het niet weer de zoveelste leuke serie wordt die na 1 seizoen eindigd met een cliffhanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:05

The_Worst

Unox

LA-384 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:50:
Gisteren de eerste drie afleveringen van Severance gekeken en ik ben hooked.
Ik hou wel van het mysterie rondom de werkzaamheden in dat bedrijf, maar ik hoop eigenlijk ook dat we een glimp gaan vangen van de privé levens van de andere karakters.

Het verhaal heeft genoeg potentie en mijn leken oog denkt ook een regisseur aan het werk te zien, die weet hoe hij/zij iets in beeld moet brengen. Ik hoop alleen dat de schrijvers ook weten hoe het verhaal vorm gaat krijgen en dat het niet weer de zoveelste leuke serie wordt die na 1 seizoen eindigd met een cliffhanger.
Hier ook hooked. Verhaal, acteurs, muziek en de beeldcompositie het valt allemaal bij elkaar voor de perfecte sfeer.

Ik kan wel snappen dat dit voor veel mensen te traag gaat. Actie zit er niet in maar het verhaal kabbelt wel voort gelukkig. Het is niet zo traag als Better Call Saul of Breaking Bad.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Severance blijft inderdaad wel een goede serie. Maar dat mysterie is binnenkort waarschijnlijk geen mysterie meer, want ze zitten behoorlijk met hints te strooien :P (maar dat is misschien meer iets voor een topic over de serie).

[ Voor 16% gewijzigd door Stukfruit op 13-03-2022 17:34 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Er zijn trouwens nieuwe promo's voor seizoen 2 van Undone:

...en seizoen 3 van The Boys (geen embed ivm spoiler):
YouTube: The Boys – Official Season 3 REDBAND Teaser Trailer | Prime Video

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alf anyone ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:58
Het is weer tijd voor een update :)
Terugkerende series
  • Snowfall S5 met 10 afleveringen
  • Killing Eve S4 met 8 afleveringen. Tevens laatste seizoen en in NL te zien op NPO3 en NPO Plus vanaf 27 maart.
  • Better Things S5 met 10 afleveringen en tevens het laatste seizoen.
Nieuwe series
Sinds vorige week is Samuel L. Jackson te zien in de Apple TV+-miniserie The Last Days of Ptolemy Grey.

HBO is begonnen met Winning Time: The Rise of the Lakers Dynasty met een groot ensemble waaronder John C. Reilly, Sally Field en Michael Chiklis. Geproduceerd en geregisseerd door Adam McKay.

En Disney+ is begonnen met een revival van The Proud Family genaamd The Proud Family: Louder and Prouder.

En natuurlijk The Dropout en Severance maar die waren al eerder genoemd :P
Aankomende series deze week
Deze vrijdag wordt Big Mouth spin-off Human Resources uitgebracht op Netflix en de eerste twee afleveringen van WeCrashed worden uitgebracht op Apple TV+ met Jared Leto en Anne Hathaway in de hoofdrollen:

* VirinR gaat nu de hele dag TV kijken :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
Manifest (2018–)Manifest (2018–)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 43 min | MPAA: TV-14
Per toeval kwamen we deze serie tegen. Schijnbaar doordat een of andere code van Netflix vond dat dit bij ons kijkgedrag paste. De serie werd neergezet als SF en mystery. Zelf kijk ik graag naar SF, maar de wederhelft is daar niet zo happig op. Maar goed, toch maar eens aan begonnen. Kanttekening, SF is voor mij iets zoals Star Trek, Robocop, The terminator, Dune. En mystery is zoals The Blacklist.
Het eerste seizoen was best wel ok. Het SF gehalte was niet schrikbarend hoog. En het verhaal had wel iets. Een familie gaat op vakantie naar de zon. Op weg naar huis is de vlucht te vol. Dus een deel gaat zoals gepland terug naar huis en de rest komt een vlucht later. Alleen…..ze komen niet een paar uur later aan maar dik 5 jaar later.
Iedereen van die vlucht ervaart dat er op 5 jaar tijd veel veranderd is. En niet alleen dat, ze krijgen ook visioenen en krijgen een heftig signaal over hun toekomst door. Omdat ze hun oude vertrouwde leven terug willen gaat een deel op zoek naar een oplossing voor het geheim van de roepingen om zo weer terug naar het bekende normaal te kunnen gaan. Met wat hulp weten ze steeds weer een stukje van de puzzel op te lossen. Maar elke keer als ze denken de oplossing te hebben komt er weer een nieuwe “calling” .
Zoals gezegd, seizoen 1 was wel ok. Ze hadden er ook best wel wat goeds van kunnen maken. Mensen die 5 jaar verdwenen lijken te zijn en dan toch aan komen met het vliegtuig. Hoe ervaren ze de 5 jaar, wat is er gebeurd, waar zijn ze geweest? Al met al, een leuke mix voor een spannende serie. In de eerste afleveringen leek het ook wel boeiend en spannend. Maar de roepingen worden elke keer wel erg snel en makkelijk opgelost. Ze kijken vluchtig naar iets en hoppa, daar is de oplossing. Ook al is het SF en mystery, dat betekend nog niet dat alles met een poef opgelost is en dat er totaal geen logica hoort te zijn. Ook komen bepaalde personage niet goed uit de verf en lijken de acties totaal geen gevolgen te hebben. Maar al met al was het nog te kijken.
We zijn verder gegaan met seizoen 2 en toen werd het voor ons wel een stuk minder. De roepingen werden heftiger. En zonder iets te verklappen, soms had het voor mij een te hoog Harry Poter gehalte. En dat was dan meer hey mystery deel. En eerlijk, dat was nog niet wat ons het meeste stoorde. Waar we ons echt aan ergerde was aan het personage van Ben Stone, de zoekende, overbezorgde en oh zo Amerikaanse vader. Ging er iets mis, dan een ellelange excuus. Zat iets tegen? Dan een hele preek met waarom het zo geweldig was enz. Deed iemand iets verkeerd? Een moraal preek. Maar omdat we al een deel hadden gezien wouden we weten hoe het zou aflopen. Maar helaas voor ons, na seizoen 2 komt er nog meer. Wij weten niet hoe het is afgelopen en eerlijk gezegd hoef ik het ook niet meer te weten.
Begint leuk, werd voor ons te Amerikaans en daarom besloten om het bij deze 2 seizoenen te laten.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:10
Ik volg je post helemaal maar met één groot verschil
Sparkiee schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:38:
Wij weten niet hoe het is afgelopen en eerlijk gezegd hoef ik het ook niet meer te weten.
Begint leuk, werd voor ons te Amerikaans en daarom besloten om het bij deze 2 seizoenen te laten.
Wij zijn nooit tot aan het einde van het tweede seizoen geraakt ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:58
Wij weten niet hoe het is afgelopen en eerlijk gezegd hoef ik het ook niet meer te weten.
Spoiler: Het is nog niet afgelopen, Manifest seizoen 4 wordt op dit moment opgenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Stukfruit schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:32:
Severance blijft inderdaad wel een goede serie. Maar dat mysterie is binnenkort waarschijnlijk geen mysterie meer, want ze zitten behoorlijk met hints te strooien :P (maar dat is misschien meer iets voor een topic over de serie).
Net afl 6 gezien en ik weet nog steeds niet waar ik het moet zoeken. Welke hints heb jij het over?
Het mysterie wordt wel steeds groter. Ik vind het een goede serie.

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 18-03-2022 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
LA-384 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:04:
[...]

Net afl 6 gezien en ik weet nog steeds niet waar ik het moet zoeken. Welke hints heb jij het over?
Het mysterie wordt wel steeds groter. Ik vind het een goede serie.
Nou, ik zeg niet dat ik het weet, maar:

spoiler: Alleen lezen als je Severance hebt gekeken tot minstens aflevering 5
Er lijken in de serie, zeker aan de visuele kant, veel gelijkenissen te zijn met dingen die binnen psychologisch onderzoek voorkomen. Een voorbeeld is het "Hebb–Williams"-doolhof waarin de cognitieve vaardigheden van ratten en muizen worden getest.

Als je met dat in gedachten naar de serie kijkt dan heeft bv. de tergend lange wandeling door de gangen een duidelijke functie. En er werden (zeker in de vorige aflevering) gewoon erg opvallende uitspraken gedaan over die chips. Maar om dat te benoemen zou ik nog een keer moeten kijken :P

Om het kort te houden: zij zijn het experiment en "the numbers" zijn bijzaak. Remember Lost? :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Upload seizoen 2 staat sinds vorige week ook online bij Amazon Prime Video.

Heel dun laagje sci-fi, laag budget, laagje komedie en stevige kritiek op onbeperkt kapitalisme.

Best een geinige serie. Wel jammer dat er geen einde is.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:04
Voor de liefhebbers van de steengoede graphic novel DMZ, is er nu ook een 4-delige mini serie beschikbaar.
Het verhaal is echter niet hetzelfde als in de graphic novels.
Hoofdpersonage deze keer is niet Matty Roth, maar wel Zee Hernandez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Sparkiee schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:38:
Manifest (2018–)[Afbeelding: Manifest (2018–)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 43 min | MPAA: TV-14
Per toeval kwamen we deze serie tegen. Schijnbaar doordat een of andere code van Netflix vond dat dit bij ons kijkgedrag paste. De serie werd neergezet als SF en mystery. Zelf kijk ik graag naar SF, maar de wederhelft is daar niet zo happig op. Maar goed, toch maar eens aan begonnen. Kanttekening, SF is voor mij iets zoals Star Trek, Robocop, The terminator, Dune. En mystery is zoals The Blacklist.
Het eerste seizoen was best wel ok. Het SF gehalte was niet schrikbarend hoog. En het verhaal had wel iets. Een familie gaat op vakantie naar de zon. Op weg naar huis is de vlucht te vol. Dus een deel gaat zoals gepland terug naar huis en de rest komt een vlucht later. Alleen…..ze komen niet een paar uur later aan maar dik 5 jaar later.
Iedereen van die vlucht ervaart dat er op 5 jaar tijd veel veranderd is. En niet alleen dat, ze krijgen ook visioenen en krijgen een heftig signaal over hun toekomst door. Omdat ze hun oude vertrouwde leven terug willen gaat een deel op zoek naar een oplossing voor het geheim van de roepingen om zo weer terug naar het bekende normaal te kunnen gaan. Met wat hulp weten ze steeds weer een stukje van de puzzel op te lossen. Maar elke keer als ze denken de oplossing te hebben komt er weer een nieuwe “calling” .
Zoals gezegd, seizoen 1 was wel ok. Ze hadden er ook best wel wat goeds van kunnen maken. Mensen die 5 jaar verdwenen lijken te zijn en dan toch aan komen met het vliegtuig. Hoe ervaren ze de 5 jaar, wat is er gebeurd, waar zijn ze geweest? Al met al, een leuke mix voor een spannende serie. In de eerste afleveringen leek het ook wel boeiend en spannend. Maar de roepingen worden elke keer wel erg snel en makkelijk opgelost. Ze kijken vluchtig naar iets en hoppa, daar is de oplossing. Ook al is het SF en mystery, dat betekend nog niet dat alles met een poef opgelost is en dat er totaal geen logica hoort te zijn. Ook komen bepaalde personage niet goed uit de verf en lijken de acties totaal geen gevolgen te hebben. Maar al met al was het nog te kijken.
We zijn verder gegaan met seizoen 2 en toen werd het voor ons wel een stuk minder. De roepingen werden heftiger. En zonder iets te verklappen, soms had het voor mij een te hoog Harry Poter gehalte. En dat was dan meer hey mystery deel. En eerlijk, dat was nog niet wat ons het meeste stoorde. Waar we ons echt aan ergerde was aan het personage van Ben Stone, de zoekende, overbezorgde en oh zo Amerikaanse vader. Ging er iets mis, dan een ellelange excuus. Zat iets tegen? Dan een hele preek met waarom het zo geweldig was enz. Deed iemand iets verkeerd? Een moraal preek. Maar omdat we al een deel hadden gezien wouden we weten hoe het zou aflopen. Maar helaas voor ons, na seizoen 2 komt er nog meer. Wij weten niet hoe het is afgelopen en eerlijk gezegd hoef ik het ook niet meer te weten.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Heeft Netflix serieus nog steeds Seizoen 3 er niet opstaan? Want bij dat seizoen hadden wij het idee dat de makers hun eigen verhaal helemaal kwijt begonnen te raken, alleen om te willen weten of ze het allemaal goed zullen afronden gaan wij seizoen 4 zeker nog kijken.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Halo is begonnen :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:07
Waar te streamen, of gewoon ouderwets een MKV'tje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

absrnd schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:46:
[...]

Waar te streamen, of gewoon ouderwets een MKV'tje :)
* Raven doet niet eens moeite om streamingservices te vinden O-)
Mkv-tje dus ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13

Vrijdag

De Zwarte

Nou, wat de eerste aflevering van Halo betreft, ik ben nu op een kwartier en

spoiler:
het gaat er vrij lomp aan toe, niet echt een kinderserie zeg maar :P

Spartans zien er tof uit, krijgt er een beetje een Reach gevoel bij qua armour.

/Edit: oké, dit was gaaf! Ik had het veel meer cheesy verwacht, maar dat is het totaal niet. Wat mij betreft een goed begin 👍

Ook wel tof om te zien hoe de Spartans hun armour aankrijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door Vrijdag op 24-03-2022 19:37 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 16:25
Halo is een leuke verrassing. Ik had niet verwacht dat het zo goed zou zijn. De gevechten zijn ook echt hoe de gameplay van halo is. Erg tof gedaan.

Alleen jammer dat ze niet de halo theme hebben gebruikt als intro, op de hyme na dan.

[ Voor 23% gewijzigd door whiner op 24-03-2022 23:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VirinR
Atlanta is na 4 jaar weer terug met een derde seizoen, deels gefilmd in ons eigen kikkerlandje :)
[YouTube: Atlanta | Season 3 Official Trailer | FX]

En de Aziatische serie Pachinko is begonnen op Apple TV+

[ Voor 41% gewijzigd door VirinR op 25-03-2022 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Severance blijft goed (doch langzaam :P), maar ik weet nog steeds niet wat ik moet denken van The Dropout.

Tijdens het kijken van die laatste zit ik voornamelijk steeds te Googelen om te zien of bepaalde dingen echt zijn. In het echt is het blijkbaar nog erger en gaat ze full psycho :+ Die stem :X

Na deze serie ga ik ook "The Inventor: Out for Blood in Silicon Valley" kijken. Staat op HBO Max. Ben benieuwd of dat een wat beter beeld geeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 26-03-2022 05:34 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
whiner schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 23:47:
Halo is een leuke verrassing. Ik had niet verwacht dat het zo goed zou zijn. De gevechten zijn ook echt hoe de gameplay van halo is. Erg tof gedaan.

Alleen jammer dat ze niet de halo theme hebben gebruikt als intro, op de hyme na dan.
Ik ben nog niet overtuigd. Qua CGI kwam het beetje over als een Battlestar Galactica Caprica (die geflopte serie met veel Centurions).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

nog heeeeeeel even wachten .. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR

Obi-Wan Kenobi is met twee dagen uitgesteld naar vrijdag 27 mei. Het goede nieuws is dat dan twee afleveringen verschijnen in plaats van één.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
Morgen begint trouwens Slow Horses op Apple TV+, een dark comedy-spy thriller met Gary Oldman in de hoofdrol:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
whiner schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 23:47:
Eens!
Gewoon leuke scifi serie tot nu toe (e1-e2). Niets hoogdravends, wel aktie en kijkt lekker weg. Thx voor de tip, anders nooit naar gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Stukfruit schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:39:
Upload seizoen 2 staat sinds vorige week ook online bij Amazon Prime Video.

Heel dun laagje sci-fi, laag budget, laagje komedie en stevige kritiek op onbeperkt kapitalisme.

Best een geinige serie. Wel jammer dat er geen einde is.
wellicht ..
https://www.digitalspy.co...on-3-release-date-amazon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:51
Afgelopen weekend de season finale van severance gekeken. Op bouw.. check.. mega cliffhanger.. check..

maar nu..??
Serie krijgt iig een seizoen 2, maar ik begin me een klein beetje zorgen te maken of het niet de kant van Lost op gaat.. Als in "veel (absurde/vreemde) raadsels, weinig antwoorden".. en uiteindelijk een verklaring van.. meh... 't was gewoon een soort van vagevuur. etc...
anyway.. Ik raad de serie nog steeds aan. en ga seizoen 2 zeker kijken.

Ik ben wel een beetje klaar met "the endgame". De verhaaltjes/raadseltjes van de antagonist lijken belangrijker dan de hoofdlijn, en leiden me meer af dan dat ze me bij het verhaal houden. Wellicht dat ik deze serie nog eens verder ga kijken als ik andere streamingdienstn heb uitgekeken.

"Slow horses" vind ik tot nu toe goed te pruimen (eerste 3 eps).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sparkiee
Killing Eve (2018–2022)Killing Eve (2018–2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 42 min | MPAA: TV-14
Killing Eve, in mijn ogen een van de beste series die we de afgelopen tijd hebben gezien. De serie draait om Villanelle en Eve. Eve werkt in de beveiliging maar verveeld zich in haar kantoor baan en wil een "echte" spion zijn. Villanelle is een getalenteerde moordenaar die geniet van de luxe die ze zich door haar gevaarlijke opdrachten kan veroorloven. De 2 vrouwen komen met elkaar in aanraking en het kat en muis spel begint als die 2 zicht tot elkaar aangetrokken voelen.
Villanelle word gespeeld door Jodie Comer en Eve door Sandra Oh.

Hoe ik het moet beschrijven weet ik niet helemaal. De serie is spannend, er zit genoeg humor in, het is geen typische crimi of spy serie, maar een beetje van alles. De chemie tussen Villanelle en Eve is echt geweldig. Ook als je het verhaal los laat en gewoon kijkt naar de interactie dan is het helemaal geweldig. Maar ook de andere personages zoals Konstantin met zijn bulderende lach of Carolyn met de uitgestreken blikken. Het past allemaal geweldig. De opdrachten die Villanelle moet uitvoeren, de manieren waarop Eve er dan weer tussen komt. De setting, muziekjes, uitdrukkingen, de humor. Maar zoals eerder gezegd, voor ons vooral de chemie tussen Villanelle en Eve.

Vanaf aflevering 1 wist vooral Villanelle ons te verbazen met de outfits, de manier van "leven", haar rare trekjes, de blikken. Ze komt binnen in een over the top outfit, vermoord haar target en loopt lachend weer naar buiten. Het personage is helemaal gestoord en oh zo leuk. De scriptschrijvers hebben ongelofelijke kronkels in hun hoofd maar daardoor is de serie zoals die moet zijn. Natuurlijk moet je van dit soort serie houden. en natuurlijk zijn er ook wat min puntjes. Het verhaal is wat dunnetjes en soms een chaos. En realistisch is het al helemaal niet, maar moet dat dan?
Wij hebben elke aflevering met heel veel plezier gekeken en ik baal er ook wel een beetje van dat we gisteren de laatste hebben gekeken. En zoals zo vaak was het einde niet zoals je dat zou willen en bij deze serie had ik zeker een heel ander einde verwacht. Als je een mix van humor, actie en crimi kunt waarderen dan is dit de serie die je zeker eens moet bekijken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

laatste seizoen van Animal Kingdom. Ik hoop dat ze er een mooie finale van maken ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Tokyo Vice op HBO bevalt mij tot nu toe uitstekend. Via VPN in Amerika loop je een episode vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

drfruit schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:23:
Tokyo Vice op HBO bevalt mij tot nu toe uitstekend. Via VPN in Amerika loop je een episode vooruit.
zetten we op het todo lijstje

Inmiddels de eerste 3 afleveringen vanavond gekeken .. Top ! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door zeroday op 12-04-2022 22:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Moon Knight is inmiddels ook begonnen, vandaag S01E03. Kijkt best lekker weg maar het is wel ff vreemd in het begin als je de comics niet kent :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:08
Sparkiee schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:45:
Killing Eve (2018–2022)[Afbeelding: Killing Eve (2018–2022)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 42 min | MPAA: TV-14
Killing Eve, in mijn ogen een van de beste series die we de afgelopen tijd hebben gezien. De serie draait om Villanelle en Eve. Eve werkt in de beveiliging maar verveeld zich in haar kantoor baan en wil een "echte" spion zijn. Villanelle is een getalenteerde moordenaar die geniet van de luxe die ze zich door haar gevaarlijke opdrachten kan veroorloven. De 2 vrouwen komen met elkaar in aanraking en het kat en muis spel begint als die 2 zicht tot elkaar aangetrokken voelen.

Hoe ik het moet beschrijven weet ik niet helemaal. De serie is spannend, er zit genoeg humor in, het is geen typische crimi of spy serie, maar een beetje van alles. De chemie tussen Villanelle en Eve is echt geweldig. Ook als je het verhaal los laat en gewoon kijkt naar de interactie dan is het helemaal geweldig. Maar ook de andere personages zoals Konstantin met zijn bulderende lach of Carolyn met de uitgestreken blikken. Het past allemaal geweldig. De opdrachten die Villanelle moet uitvoeren, de manieren waarop Eve er dan weer tussen komt. De setting, muziekjes, uitdrukkingen, de humor. Maar zoals eerder gezegd, voor ons vooral de chemie tussen Villanelle en Eve.

Vanaf aflevering 1 wist vooral Villanelle ons te verbazen met de outfits, de manier van "leven", haar rare trekjes, de blikken. Ze komt binnen in een over the top outfit, vermoord haar target en loopt lachend weer naar buiten. Het personage is helemaal gestoord en oh zo leuk. De scriptschrijvers hebben ongelofelijke kronkels in hun hoofd maar daardoor is de serie zoals die moet zijn. Natuurlijk moet je van dit soort serie houden. en natuurlijk zijn er ook wat min puntjes. Het verhaal is wat dunnetjes en soms een chaos. En realistisch is het al helemaal niet, maar moet dat dan?
Wij hebben elke aflevering met heel veel plezier gekeken en ik baal er ook wel een beetje van dat we gisteren de laatste hebben gekeken. En zoals zo vaak was het einde niet zoals je dat zou willen en bij deze serie had ik zeker een heel ander einde verwacht. Als je een mix van humor, actie en crimi kunt waarderen dan is dit de serie die je zeker eens moet bekijken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
waar wordt dit uitgezonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 23:12
Sparkiee schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:45:
Killing Eve (2018–2022)[Afbeelding: Killing Eve (2018–2022)]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ik weet het niet, het was voor mij vanaf seizoen 3 toch meer een sleur dan dat ik het echt nog leuk vond. Seizoen 4 ben ik al niet meer aan begonnen en vraag me ook oprecht af of ik dit nog wel ga doen.

De chemie is inderdaad prima en qua acteren zit het ook goed, maar iets klikte er voor mij niet meer.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
107mb schreef op donderdag 14 april 2022 @ 07:50:
[...]

https://www.justwatch.com/nl/tv-series/killing-eve

Oftewel: HD alleen drie seizoenen bij Videoland, maar in SD 4 seizoenen bij NLZiet / NPO Start, en blijkbaar één seizoen bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Killing Eve wordt ook op BBC One uitgezonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Slaapje schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:20:
[...]

Ik weet het niet, het was voor mij vanaf seizoen 3 toch meer een sleur dan dat ik het echt nog leuk vond. Seizoen 4 ben ik al niet meer aan begonnen en vraag me ook oprecht af of ik dit nog wel ga doen.

De chemie is inderdaad prima en qua acteren zit het ook goed, maar iets klikte er voor mij niet meer.
Ja dat dus. Eerste twee seizoenen zijn erg goed, daarna wordt het verhaal eigenlijk best vervelend maar is enkel de interactie tussen de hoofdrollen goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Slaapje schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:20:
[...]

Klopt het verhaal is te ver uitgemolken. Ik kijk nu nog wel het laatste seizoen, maar meer van .. wanneer ik zin heb in plaats van dat ik echt zit te wachten totdat ie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

redfoxert schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:22:
Moon Knight is inmiddels ook begonnen, vandaag S01E03. Kijkt best lekker weg maar het is wel ff vreemd in het begin als je de comics niet kent :)
Is er een tl;dr met enige achtergrond voor degenen die dat soort comics nooit heeft gelezen?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:45
Raven schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:19:
[...]

Is er een tl;dr met enige achtergrond voor degenen die dat soort comics nooit heeft gelezen?
Ik heb alleen afleveringen 1 en 2 gezien maar volgens mij is het prima te volgen zonder de Moon Knight comics te hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

Gewoon op Wikipedia maar aangezien de serie niet 1 op 1 matcht zou ik die lekker laten voor wat t is en gewoon zo kijken.

Ik vind m lekker wegkijken, beetje mysterieus en een goed acterende Oscar Isaac. Ook leuk; de zus van Rami speelt er in als love interest (denk ik dan toch :p) en Ethan Hawke speelt met veel bombastiek de bad Guy.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 14-04-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Ik heb de comics ook niet gelezen dus ik snapte er in het begin echt geen kloot van. Nu na episode 3 begint het wel duidelijker te worden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
107mb schreef op donderdag 14 april 2022 @ 07:50:
[...]

Wij keken dit via de NPO app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Misschien past deze niet helemaal in het straatje van de meeste Tweakers, maar vanavond start het nieuwe seizoen van Taskmaster! Mijn vrouw en ik hebben inmiddels alle afleveringen al meer dan eens gezien en zitten met smart te wachten op nieuwe content om tijdens het eten op te zetten :P

Afbeeldingslocatie: https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/3/2022/03/Taskmaster-season-13-line-up-f3acf8e.jpg?quality=90&resize=980,654

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0bpfHE6PFIhGkjbC4XB0s4VGEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l6cpcYicIkfMu8wlCTr4f0yD.jpg?f=fotoalbum_large

Oh yeah :D

[ Voor 122% gewijzigd door Damian op 15-04-2022 14:11 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52

Ben erg gecharmeerd van deze serie. Hij weet wel te boeien. Ook de manier waarop het gefilmd is helpt mee. Het gaat over een Amerikaan die bij een grote Japanse krant komt te werken. Hij is de eerste niet Japanse reporter daar. Hij wordt geïntrigeerd door een aanral zelfmoorden die verband houden met een bedrijf wat mensen geld leent. Hij probeert via een rechercheur meer hierover te weten te komen. Maar dat lijkt hem alleen maar dieper in de problemen te brengen.

De serie geeft een heerlijk beeld van Tokyo in de jaren 90. Ook de cultuur daar wordt mooi in beeld gebracht. Nu net de derde aflevering gezien en daar wordt gewoon haast om de 5 minuten een sigaret aangestoken. Dat is tegenwoordig echt not done. :)

Tot nu toe 1 van de betere (nieuwe) series op HBO Max. Naast Peacemaker dan, maar die show is van een heel ander kaliber. Tokyo Vice kan ik zeker aanrader voor de mensen die van Scandinavische detectives houden. Ik zou trouwens wel graag die mooie Datsun (Nissan) 240Z willen overnemen van de rechercheur.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
zeroday schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:18:
[Video: Animal Kingdom: Season 6 Premieres June 19, 2022 | Official Teaser | TNT]

laatste seizoen van Animal Kingdom. Ik hoop dat ze er een mooie finale van maken ..
Thanks man. Ik zie net op Trakt dat ik een seizoen achterloop 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor degenen die kookshows volgen maar het topic daarover niet: Masterchef Australia seizoen 14 is begonnen :)

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmk

jmk

Gisteren begonnen met de serie From
https://trakt.tv/shows/from

Boeiend verhaal, goed geacteerd en een flink aantal jump scare momentjes. Verrassing van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:05

The_Worst

Unox

jmk schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:34:

Boeiend verhaal, goed geacteerd en een flink aantal jump scare momentjes. Verrassing van de week.
Eens! Ok, nog maar 1 aflevering gezien maar het begin is verrassend!

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Jammer dat er nog weinig bekend is over een tweede seizoen :(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VirinR
Er zijn aardig wat series weer begonnen of die gaan beginnen :)
  • De eerste twee afleveringen van The Flight Attendant S2 op HBO Max met elke vrijdag nieuwe afleveringen. In totaal 10 afleveringen.
  • Better Call Saul S6 (deel 1) op Netflix met elke dinsdag een nieuwe aflevering, één dag na de release in de VS op AMC. In totaal 7 afleveringen. Deel 2 heeft 6 afleveringen en begint op 11 juli in de VS.
  • Barry S3 begint morgen (24 april) op HBO in de VS dus hopelijk krijgen we maandag de aflevering op HBO Max. In totaal 8 afleveringen.
  • Ozark S4 (deel 2) komt op 29 april uit op Netflix. Met deze 7 afleveringen komt er een einde aan de serie.
  • Grace & Frankie S7 (deel 2) komt eveneens op 29 april uit op Netflix. Ook deze serie zal eindigen met de laatste 12 afleveringen van dit deel (en Grace & Frankie wordt met 94 afleveringen de langstlopende Netflix-serie ooit)
  • Morgen (24 april) begint de Starz-miniserie Gaslit met Julia Roberts en Sean Penn in de hoofdrol over het Watergate-schandaal. In Nederland te zien op Viaplay en Starzplay.
    [YouTube: Gaslit | Official Trailer | STARZ]
Als we wat verder weg kijken, komen een aantal favorieten weer terug:
[YouTube: Only Murders in the Building Season 2 | Hulu]
Wel als kanttekening dat een vierde seizoen van The Orville erg onwaarschijnlijk wordt gezien de contracten met de cast niet is verlengd, maar seizoen 3 staat ook niet vast als een definitief einde. Dus hoewel ik blij ben dat er een Ted-serie komt, vind ik het jammer dat The Orville waarschijnlijk ten einde komt.

[ Voor 19% gewijzigd door VirinR op 23-04-2022 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

VirinR schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:15:
[...]

Wel als kanttekening dat een vierde seizoen van The Orville erg onwaarschijnlijk wordt gezien de contracten met de cast niet is verlengd, maar seizoen 3 staat ook niet vast als een definitief einde. Dus hoewel ik blij ben dat er een Ted-serie komt, vind ik het jammer dat The Orville waarschijnlijk ten einde komt.
Ik loop een paar seizoenen achter. Is de rode lijn zo belangrijk dat je met een leeg gevoel achterblijft omdat de serie niet 'af' is?

*ik wou dat series altijd een begin en een eind hadden. Wetmatig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jmk schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:16:
[...]

Ik loop een paar seizoenen achter. Is de rode lijn zo belangrijk dat je met een leeg gevoel achterblijft omdat de serie niet 'af' is?

*ik wou dat series altijd een begin en een eind hadden. Wetmatig. :+
* Raven denkt aan Las Vegas :X

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:21
Raven schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:07:
[...]

kuch Sarah Conner Chronicles kuch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Raven schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:07:
[...]

Lodge 49 ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
VirinR schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:15:
Wel als kanttekening dat een vierde seizoen van The Orville erg onwaarschijnlijk wordt, gezien de contracten met de cast niet zijn verlengd, maar seizoen 3 staat ook niet vast als een definitief einde. Dus hoewel ik blij ben dat er een Ted-serie komt, vind ik het jammer dat The Orville waarschijnlijk ten einde komt.
Dat is zeker jammer. Die serie is meer Star Trek dan Star Trek discovery & picard
Ik had mijn hoop echt gevestigd op Picard, want Patrick Stewart, maar ook dat is gewoon 3x niks naar mijn mening. Wel meer star trek dan discovery, maar dat komt puur door de toevoeging van characters uit de good old days. Op de een of andere manier komt het op mij over alsof ze het meer op de jeugd gericht hebben. In mijn herinnering waren TNG en Voyager veel serieuzer, met meer volwassen onderwerpen. Maar goed, dat kan herinnering zijn. Het zou niet de eerste jeugdserie zijn die bij een herziening de herinnering compleet verpest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
LA-384 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:29:
In mijn herinnering waren TNG en Voyager veel serieuzer, met meer volwassen onderwerpen. Maar goed, dat kan herinnering zijn. Het zou niet de eerste jeugdserie zijn die bij een herziening de herinnering compleet verpest.
Ik heb TNG en VOY redelijk recent nog gezien en die series zijn nog prima te kijken. Ik heb wel een guide gebruikt om de meest crappy aflevering te ontwijken dus heb niet gezien dat Janeway en TomParis in een vaag beest veranderen omdat ze Warp 10 gingen :+

Lower Decks is ook leuk voor referenties naar de oude series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
LA-384 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:29:
[...]

Dat is zeker jammer. Die serie is meer Star Trek dan Star Trek discovery & picard
Ik had mijn hoop echt gevestigd op Picard, want Patrick Stewart, maar ook dat is gewoon 3x niks naar mijn mening. Wel meer star trek dan discovery, maar dat komt puur door de toevoeging van characters uit de good old days. Op de een of andere manier komt het op mij over alsof ze het meer op de jeugd gericht hebben. In mijn herinnering waren TNG en Voyager veel serieuzer, met meer volwassen onderwerpen. Maar goed, dat kan herinnering zijn. Het zou niet de eerste jeugdserie zijn die bij een herziening de herinnering compleet verpest.
Ik denk dat The Expanse je dan ook wel zult bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
kraanwagen schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:13:
[...]

Ik denk dat The Expanse je dan ook wel zult bevallen.
Zeker, na seizoen 1 was ik hooked. Heb ook de boeken gekocht en deels gelezen (gelijk aan de serie).

Foundation is ook een gave serie, seizoen 1 was iig de moeite waard, hopen dat er meer volgen.
ErikT738 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:07:
dat Janeway en TomParis in een vaag beest veranderen omdat ze Warp 10 gingen :+
Om de een of andere reden is dat hetgeen ik het best heb onthouden van die serie :+

Ik heb eens TNG opnieuw geprobeerd toen het geremasterd was, maar vond het toch wat saai. We zijn wat dat betreft echt verwend met series van tegenwoordig, waar de budgetten veelal in de buurt komen van blockbusters, met dito cast. Ik denk dat ik die series toch gewoon in de herinnering laat. Bovendien kijk je er als volwassene toch anders naar dan als 12-jarige. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ErikT738 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:07:
[...]

Ik heb TNG en VOY redelijk recent nog gezien en die series zijn nog prima te kijken. Ik heb wel een guide gebruikt om de meest crappy aflevering te ontwijken dus heb niet gezien dat Janeway en TomParis in een vaag beest veranderen omdat ze Warp 10 gingen :+
Chacotay die zich afvraagt hoe het nageslacht in het rapport te zetten en Tuvok die nieuwsgierig is naar dat rapport :P

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Gaslit over Watergate begint veelbelovend. De cast, het acteerwerk en de productiewaarde zijn geweldig en het zit vol met verrassende en soms komische momenten, zelfs als je die tijd hebt meegemaakt.
Het is te vinden op Starzplay via Prime.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik kreeg zo het idee dat seizoen 5 van IMDB: Snowfall (TV Series 2017– ) het einde was, maar er komt nog een seizoen en dat is dan wel echt het einde.

Tegenwoordig zeldzaam dat series na zoveel seizoenen nog echt goed zijn, ik heb er in ieder geval flink van genoten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS

Heb het hele eerste seizoen in een paar dagen uitgekeken. De schrijver van deze serie heeft volgens mij Lost gezien en dacht toen: Hold my Beer!.

W T F wat een serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:06:
[...]

Heb het hele eerste seizoen in een paar dagen uitgekeken. De schrijver van deze serie heeft volgens mij Lost gezien en dacht toen: Hold my Beer!.

W T F wat een serie.
Na deze positieve berichten ga ik 'm ook aan m'n lijst toevoegen, bedankt. Klinkt inderdaad goed :Y

Ander puntje: Harold Perrineau zat ook in Lost ;)

Als je goed luistert, dan hoor je soms nog steeds iemand roepen: Walt.. Waaalt!! Waaaaaltt! :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Heeft iemand hier The Man Who Fell to Earth ook al gezien?

Kwam gisteren uit op Showtime en is een remake van de David Bowie-film uit 1976. Chiwetel Ejiofor (baron Mordo uit Dr. Strange ;)) en Naomie Harris hebben een hoofdrol.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

drfruit schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:46:
Gaslit over Watergate begint veelbelovend. De cast, het acteerwerk en de productiewaarde zijn geweldig en het zit vol met verrassende en soms komische momenten, zelfs als je die tijd hebt meegemaakt.
Het is te vinden op Starzplay via Prime.
ik had even een momentje met die zwerver aan het begin van aflevering 1 .. LOL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Aanrader voor The Wire fans (wat mij betreft de beste serie ooit)

Ook veel oude bekende gezien in de eerste episode. Onder andere: Slim Charles, Poot en Hank ;)

IMDB: We Own This City (TV Mini Series 2022– )

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
POST GEEN SPOILERS!

In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.

Als je dieper op een serie wil ingaan en ook discussiëren over zaken die spoilers zijn voor mensen die de serie nog niet gezien hebben, doe dat dan in het topic specifiek voor die serie - en als die er nog niet is, dan kan je die natuurlijk maken.