Ga jij naar de supermarkt om 1 flesje te kopen van 50cl? Ik niet.
Waar koop ik dan wel een flesje van 50cl? Snackbar, op de markt, bij de Hema bij een broodje. Is dat flesje op, ga ik niet naar de supermarkt. Er is maar 1 kassa waar men contant geld heeft. Sta je rustig 15 minuten in de rij voor die 15ct.
Gooi ik dan gewoon 15ct in de prullenbak, of gooi ik het op straat voor de gene die graag wil bukken om zo 15ct gratis geld te krijgen? Weggooien is kapitaal vernietiging, terwijl ik er een ander mee blij kan maken
Nu is het wel zo dat je met een flesje de dop er weer kan opdraaien, en in je jaszak kan stoppen, of in je rugtas, of in je auto mikken zonder dat het een zoete bende wordt. Maar in 2023 gaan we ook statiegeld op blikjes krijgen.
Dat 6-packie bier wat je in het park op drinkt en netjes in de prullenbak gooit, zou eigenlijk weer terug moeten voor die 6x15ct
De reden dat ik bier uit blik drink is dat er geen statiegeld op zit, en het gewoon netjes de prullenbak in gaat.
De tijd dat ik een pubertje was is al lang voorbij, en de jeugd gaat ook echt niet terug naar de supermarkt als ze 30 minuten pauze hebben op school om weer in de rij te gaan staan voor die 15ct. Wie nu al flesjes en blikjes op straat weggooid, gaat dat ook doen als er 15ct bij komt van statiegeld.
Overvechtse wijkambassadeur roept iedereen op: 'Stop toch met al die plastic flesjes weggooien'
En dan een foto van een zak vol statiegeld pet-flesjes die van de straat zijn gehaald:
@
Anoniem: 39993 Enige zwerfafval hier in de wijk komt omdat mensen te lui zijn om hun vuilniszakken niet in de container te gooien, maar buiten bij de voordeur hebben staan. Daar zitten ook etensresten in, dus die stinkende vuilniszak ruiken ze niet meer. Dat vervolgens die vuilniszakken door vogels en katten worden opgereten en met 1 windvlaag de hele straat vol ligt met afval.
[
Voor 19% gewijzigd door
RaZ op 21-08-2021 18:28
]