Filteren op awards in reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik weet niet precies wie hier echt vaart achter kan zetten, dus vandaar misschien wat te veel mentions (excuses dan daarvoor). @WoutF @Bart Zoetmulder Er wordt al vaker genoemd dat er een techdebt probleem is (en een consistente helikopterbewaker op de fp-onderdelen). Maar dit kan vind ik echt niet meer en zou topprioriteit moeten hebben, en dan bedoel ik het tabje reviews (afgezien van al die andere onderdelen die zuigen).

https://tweakers.net/info/over-tweakers/

Volgens mij is het idee dat jullie mede een aankoophulp willen zijn: hoe maak je de juiste keuze (…) wij zijn je uitkomst. Wij helpen je kiezen (enz).

Terug naar dat belangrijke tabje reviews dus.

1) Het eerste wat opvalt is de vervuiling met achtergrondartikelen die verschijnen bij reviews (al vaker genoemd).
2) maar dan: ik klik op het knopje “Reviewarchief”. Ik zie dan een mooi schuifbalkje met beoordeling 1 tot 5 sterren —->> MAARRR waar the hell kan ik de site gebruiken als aankoophulp; filteren op die mooie awards van jullie (best value; excellent enz). Vertel me maar hoe ik snel producten kan zoeken die een bepaalde award hebben gekregen (of niet).

Ik snap niet dat een belangrijke pijler van de site (het testen van producten) en vervolgens terugvinden zo moeilijk maakt voor simpelere gebruikers van de site. Of is het stom te denken oke hoe vind ik snel de producten met beste koop beste value enz.

Dus samengevat: jullie hebben mooie vernieuwde awards; maar als je vervolgens die producten met zo’n award op een simpele manier onder reviews wilt terugvinden kan dat dus niet. Hoe is het mogelijk.

Hoe kan het dan het tabje Reviews zo weinig aandacht krijgt?

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 23-07-2021 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
wat heeft een extra filter bij de reviews met "steeds groter wordende techdebt" te maken?

[ Voor 16% gewijzigd door Kheos op 23-07-2021 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Kheos schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 07:32:
wat heeft een extra filter bij de reviews met "steeds groter wordende techdebt" te maken?
Ik ga dat niet allemaal herhalen maar het zijn de dingen als de video-tab waar video’s worden gelist uit 2018, IT Pro Channel die in ongebruik zijn geraakt. Een payment-provider die niet mee kon met abbo’s, te laat ingezet met een goede cookiewall ihkv de avg enz en zo nog 25+ dingen. Maar wat ik nu noem in de TS zou echt top prio moeten krijgen.

Op: https://tweakers.net/reviews/zoeken zie ik geen mogelijkheid te kunnen filteren op de Awards. Je kan bij het rechtermenu’tje nog wel sorteren op score maar dan krijg je cijferscores die al niet meer gegeven worden aan producten.

Er lijkt echt niemand meer in control over de FP die zorgt dat het een consistent geheel blijft. Dat past niet bij een van de credo’s van Tweakers; nauwgezet.

Wat Tweakers volgens mij nodig heeft een productowner FrontPage: die zorgt dat alle onderdelen en wijzigingen vlekkeloos blijven samenwerken en regelmatig checks uitvoert of dat ook nog zo is.

Ik kan wel sorteren op (verouderde) scores en beoordelingen: maar niet producten met een uitgedeelde award?

[ Voor 73% gewijzigd door CyberMania op 23-07-2021 07:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

crisp

Devver

Pixelated

Je vergeet de belangrijkste mensen in deze te taggen, namelijk onze productowners @ikloon en @boenkeijer ;)

Overigens is er best veel aandacht voor techdebt (en dan vooral het verminderen ervan). Ook heeft niet alles wat je noemt per se techdebt als oorzaak, en ik weet dat veel zaken ook wel op de radar staan. We kunnen echter nu eenmaal niet alles tegelijk, en soms willen we wel meer doen maar komen er weer zaken tussendoor die vanuit bijvoorbeeld wettelijke kaders prioriteit moeten krijgen zoals de cookiemuur en verbeteringen aan het anonimisatieproces.

Je stipt hier echter voornamelijk het niet kunnen filteren op de awards in de pricewatch aan, wat denk ik een valide usecase is, en de verwarring rond de reviewtypen wat intern ook al langere tijd een punt van aandacht is. Misschien is het handig om in ieder geval de titel van dit topic aan te passen zodat we het daar over kunnen hebben? Ik denk namelijk niet dat dit het juiste forum is om de algemene werkwijze van Tweakers op ontwikkelingsvlak te bespreken, plus dat je daar al eerder topics over hebt geplaatst: Wie heeft de regie over de frontpage? Verzoek aan het MT :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Dankjewel Crisp voor het taggen van de juiste personen. Inderdaad ik wil het ook graag beperken tot het makkelijker kunnen terugvinden van producten die zo’n mooie nieuwe Award van jullie hebben gekregen. Ik bedoel niet zo zeer de Pricewatch maar ze kunnen terugvinden onder het reviewtabje/reviewarchief. Dat lijkt me zeker een valide use case in het kader van aankoophulp willen zijn. Ik zal de overbodige mentions weghalen.

@crisp de titel aanpassen is prima, maar dat kan ik niet zelf. Iets van: filteren op awards in reviews.

[ Voor 39% gewijzigd door CyberMania op 23-07-2021 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:09:
[...]

@crisp de titel aanpassen is prima, maar dat kan ik niet zelf. Iets van: filteren op awards in reviews.
Bij deze :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
@ikloon en @boenkeijer even een kickje na ruim dan meer 24 uur, omdat ik nog niet echt een reactie heb gekregen over deze toch wel belangrijke vraag: hoe je bij de reviews kan zien welke producten als beste uit de test kwamen (met zo’n mooie Tweakers Award).

Bijv ik klik op reviews en dan smartphones, dan wil ik snel kunnen zien welke telefoons de afgelopen tijd een Best Value of Ultimate (bijv) hebben meegekregen. Zelfde als ik ben opzoek naar een nieuwe laptop; druk op reviews -> laptop > laat me alleen de reviews zien van producten die daadwerkelijk een ultimate of best value product zijn.

Er is wel een sorteerfunctie op score; maar scores op cijferschaal worden al niet meer uitgebracht. Dus dit is ook een beetje dode feature geworden. Maar kennelijk was zoiets wat ik wil vroeger ook mogelijk dus waarom nu niet?

[ Voor 54% gewijzigd door CyberMania op 26-07-2021 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
CyberMania schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:33:
@ikloon en @boenkeijer even een kickje na ruim dan meer 24 uur, omdat ik nog niet echt een reactie heb gekregen over deze toch wel belangrijke vraag: hoe je bij de reviews kan zien welke producten als beste uit de test kwamen (met zo’n mooie Tweakers Award).
Ik had een reactie achter wegen gelaten omdat @crisp een mooie reactie had getypt, maar die voldeed blijkbaar niet helemaal, excuus.
belangrijke vraag: hoe je bij de reviews kan zien welke producten als beste uit de test kwamen (met zo’n mooie Tweakers Award).
Dat is nu inderdaad niet mogelijk. Het idee staat wel bij ons op de backlog, maar kan helaas nog geen ETA geven.
Er is wel een sorteerfunctie op score; maar scores op cijferschaal worden al niet meer uitgebracht. Dus dit is ook een beetje dode feature geworden. Maar kennelijk was zoiets wat ik wil vroeger ook mogelijk dus waarom nu niet?
De sorteerfunctie op score gaat over de gebruikersreviews (de groene sterren) en niet de redactionele scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
1) Nee Crisp heeft juist jullie getagged omdat jullie hiervoor inhoudelijk verantwoordelijk zijn, niet hij. Hij geeft wel aan dat hij het net als ik een valide case vindt, maar dat het verder aan jullie is. Dus ik wil graag weten wat jullie daarvan vinden als productowner.

2) Waarom is dit dan niet direct meegepakt bij het invoeren of de Awards, of is dat daar niet eens over nagedacht.

3) de sorteerfunctie op score in reviews gaat volgens mij echt niet over gebruikersbeoordelingen. Is dat echt zo of heb je niet eens gekeken? https://tweakers.net/smar...V0lEqSExPDc6sSlWyMjQwqAUA

[ Voor 77% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2021 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
CyberMania schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:26:
1) Nee Crisp heeft juist jullie getagged omdat jullie hiervoor inhoudelijk verantwoordelijk zijn, niet hij. Hij geeft wel aan dat hij het net als ik een valide case vindt, maar dat het verder aan jullie is. Dus ik wil graag weten wat jullie daarvan vinden als productowner.

2) Waarom is dit dan niet direct meegepakt bij het invoeren of de Awards, of is dat daar niet eens over nagedacht.

3) de sorteerfunctie op score in reviews gaat volgens mij echt niet over gebruikersbeoordelingen. Is dat echt zo of heb je niet eens gekeken? https://tweakers.net/smar...V0lEqSExPDc6sSlWyMjQwqAUA
Het is zeker een valide case, het zou gebruikers zeker kunnen helpen in hun zoektocht.

De reviewawards waren destijds door de redactionele wijzigingen (samenvoeging) tijdens andere lopende projecten aangekondigd, waardoor er snel devtijd vrijgemaakt voor moest worden. Daarbij hebben we ons gefocust op het weergeven van de Awards het belangrijkste is en daarna volgt andere functionaliteit (bijv. filteren en sorteren). Dit soort functionaliteit is niet triviaal en kon helaas niet snel meegepakt worden.

Ik keek op een andere pagina, namelijk https://tweakers.net/smar...UNdZQKEtNTgzOrUpWsDA0MagE. Daar gaat de 'score' sortering over de userreviews. Ik zal iig een ticket aanmaken om de 'score' sortering weg te halen op de reviewtab, die cijfers zijn verouderd en dus niet meer relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strawberryblond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-02-2023
Hallo @boenkeijer ,

Al enig idee of en wanneer dit nog gaat komen?
Kon er geen andere thread over vinden vandaar dat ik hier op reageer :*)

[ Voor 4% gewijzigd door strawberryblond op 27-12-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48
strawberryblond schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:52:
Hallo @boenkeijer ,

Al enig idee of en wanneer dit nog gaat komen?
Kon er geen andere thread over vinden vandaar dat ik hier op reageer :*)
Als opvolger van Koen kan ik daar wel wat over zeggen :) Er zijn nog geen concrete plannen voor, maar deze wens staat bij ons wel bekend als een mogelijke verbetering voor de filters. Zou je dit dan in het reviewarchief, in de Pricewatch of op beide plekken willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strawberryblond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-02-2023
Hoi @jelle.,

Dank voor jouw snelle reactie.

Ik gebruik persoonlijk vooral de pricewatch.
Lijkt me in ieder geval tof om er bij pricewatch op te kunnen filteren. bij het reviewarchief is het natuurlijk makkelijk om snel te zien wat nieuw wordt/is geclassificeerd.
Pagina: 1