Toon posts:

Verzoek aan het MT

Pagina: 1
Acties:

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Beste @WoutF, @Bart Zoetmulder, @Wanja

Er wordt best wel een zware last op de community gelegd de laatste tijd (van Plus tot aan de tracking Cookiewall). Misschien kan er Iers teruggedaan worden door het aannemen van een extra dev'er ipv nog meer redacteuren toe te voegen aan de site. Eigenlijk lees je structureel van nachtmodus, 2FA tot aan onderhoud aan de site zelf (achtergrondartikelen als review etc) dat het geen prioriteit heeft al dat soort mooie dingen waarom gevraagd wordt. En je kan denk ik niet ontkennen dat tal van zaken de afgelopen jaren zijn blijven liggen door andere prioriteiten.

Dat is iets wat me op valt, structureel te weinig dev tijd voor communityzaken. Dat hoor je eigenlijk op allerlei verzoeken. En nergens lees je vanuit het MT eigenlijk wat daar aan gedaan kan worden. Dat obstakel komt namelijk heel vaak terug. Waarom niet een extra dev'er erbij ipv nog meer redacteuren.

Ik vraag erom omdat dit gewoon echt heel vaak terugkomt (beperkte dev tijd dus geen prioriteit). Ik snap niet waarom daar niet eens een keer wat aan gedaan kan worden.

[Voor 17% gewijzigd door CyberMania op 13-03-2021 12:56]

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mja features zijn leuk maar "content is king".
Mijn verzoek zou juist zijn om meer en betere content te maken (wat ze nu ook proberen dus chapeau).

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Even recapituleren; je wilt niet betalen voor een abonnement, je wilt eigenlijk geen advertenties, hebt geen andere oplossing voor het op lange termijn financieel gezond houden van de site, maar in ruil voor de ontzettend zware last die je moet ervaren als je iedere keer Tweakers moet bezoeken moet T.Net wel 100K per jaar extra gaan uitgeven om je te compenseren?

En dat alles moet dan gaan ten kóste van content? Ik vind het niet zo'n goed idee en vind juist de meer diepgravende artikelen fijn.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:14
Er wordt best wel een zware last op de community gelegd de laatste tijd (van Plus tot aan de tracking Cookiewall).
Ik snap niet wat je hiermee bedoelt. Waarom zouden wij, als bezoekers, een 'zware last' voelen?

Je noemt een aantal zaken op, die een deel van de bezoekers niet leuk vinden, wat natuurlijk jammer is. Maar verder brengt dat geen verwachtingen (lees: last) met zich mee naar ons toe, als bezoekers, toch?

The devil is in the details.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:25

sapphire

Die-hard pruts0r

P_de_B schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:13:
Even recapituleren; je wilt niet betalen voor een abonnement, je wilt eigenlijk geen advertenties, hebt geen andere oplossing voor het op lange termijn financieel gezond houden van de site, maar in ruil voor de ontzettend zware last die je moet ervaren als je iedere keer Tweakers moet bezoeken moet T.Net wel 100K per jaar extra gaan uitgeven om je te compenseren?

En dat alles moet dan gaan ten kóste van content? Ik vind het niet zo'n goed idee en vind juist de meer diepgravende artikelen fijn.
Dat zegt hij niet, hij heeft het alleen over een last.

Wat @CyberMania zegt is dat er vanalles gedaan word op de achtergrond de afgelopen jaren, T.net qua werknemers enorm gegroeid is (mede door de fusie van HW.info) maar er structureel tegen het al oude wensenlijstje vanuit de community word gezegd "geen dev tijd". Daarom is zijn voorstel om daar eens wat €€€ aan te besteden ipv meer redacteuren.

Wat @Jaaap terecht zegt is dat content king is want dat ziet de buitenwereld en het overgrote deel van de bezoekers waarschijnlijk alleen.

T.net is wat dat betreft gewoon lastig want waar dingen als een dark-mode of 2FA voor de gemiddelde site waarschijnlijk nooit op een verlanglijstje komen heb je hier nou eenmaal een community die wat standvastiger/trouwer/kritischer is dan gemiddeld en dit soort features op andere platformen waarschijnlijk ook vrij vroeg al gebruikt. Dat dan net dé techsite van Nederland daarin hopeloos achterloopt terwijl de achterban al jaren roept is dan op z'n zachts gezegd opvallend.

Wellicht ervaart @CyberMania een beetje het zelfde sentiment als vele andere tweakers die al jaaaaaren meelopen hier en dat is dat het van een hechte communitysite de afgelopen jaren een commercieel product is geworden waarin €€€ meer centraal staan dan de community.
Dat laatste is overigens gewoon een mening en gevoel zonder daar in deze direct een waarde oordeel aan te verbinden voordat ik aan de paal geregen word door 'mede' tweakers over dat ik T.net geen gezonde financiële toekomst zou gunnen, ect.

Gabriël ITX

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:36

crisp

Devver

Pixelated

Fyi: we zijn dit jaar begonnen met een nieuwe focusgroep gericht op de community waarmee we aan een aantal veelgevraagde features werken. In eenzelfde setting hebben we vorig jaar de fotoupload voor het forum geintroduceerd en verbeteringen doorgevoerd in V&A.

Er is dus wel degelijk aandacht voor, en er wordt (dev)tijd in geïnvesteerd. Misschien niet zoveel als je (of ik ;)) zou willen, maar volgens mij wel al aanzienlijk meer dan in voorgaande jaren :)

Het is jammer dat controverse rondom Plus en de cookiemuur op dit moment het sentiment nogal negatief beïnvloeden. We hopen binnenkort meer te kunnen vertellen (en laten zien) waar we nog meer mee bezig zijn en gaan :)

Intentionally left blank

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-04 11:04
En er mag ook gezegd worden dat die nieuwe fotoupload functie echt ge-wel-dig is ten opzichte van de oude.

Persoonlijk hoef ik geen 2Fa of Darkmode... ik ergerde me wel altijd enorm aan de foto upload functie. Ik ben het nu al haast vergeten hoe ouderwets het was.

Dus dank.. aan de focusgroep.. als dit een van hun passies is geweest. Ik ben er echt heel blij mee en het laat inderdaad perfect zien dat T.net waar mogelijk ook gewoon dingen beter maakt.

d:)b

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-04 09:08
World Citizen schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:22:
Persoonlijk hoef ik geen 2Fa of Darkmode...
En persoonlijk heb ik alles wat darkmode heeft, op darkmode staan. Het is zoveel rustiger voor de ogen.
Dat maakt het witte set-up van Tweakers wel extra pijnlijk. De darkmode die via CSS door derden is geleverd werkt enigzins maar heeft z'n bugjes. Ook heb ik totaal geen kennis van CSS dus kan totaal niet controleren of er gekke dingen in staan. Dus zo heb ik zelf liever dat het een standaard is vanuit de sitebouwers zelf, zonder bugs en gekkigheid :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:24

WoutF

Hoofdredacteur
Natuurlijk kun je met meer mensen meer doen. Meer redacteuren is meer schrijfcapaciteit en meer developers meer ontwikkelcapaciteit. Dat betekent echter niet dat nieuwe mensen aannemen altijd het antwoord is op alles. Het gaat uiteindelijk om hoe je de beschikbare mensen inzet. Vorig jaar is een groep, zoals @crisp ook al zegt, bezig geweest met het aanpakken van twee grote onderwerpen waar de community behoefte aan had (V&A en foto-upload).

Zoals Tino verder zegt, er zitten leuke dingen in de pijplijn. We hopen binnenkort daar mee over te kunnen zeggen en te laten zien :)

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:00

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Fore! schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:52:
[...]

En persoonlijk heb ik alles wat darkmode heeft, op darkmode staan. Het is zoveel rustiger voor de ogen.
Dat maakt het witte set-up van Tweakers wel extra pijnlijk. De darkmode die via CSS door derden is geleverd werkt enigzins maar heeft z'n bugjes. Ook heb ik totaal geen kennis van CSS dus kan totaal niet controleren of er gekke dingen in staan. Dus zo heb ik zelf liever dat het een standaard is vanuit de sitebouwers zelf, zonder bugs en gekkigheid :)
offtopic:
Mocht je de custom css snippet: Tweakers Perfect Dark gebruiken in combinatie met mijn addon: custom css snippet: Addon voor Perfect Dark snippet, dan kun je me altijd de bugs doorsturen, dan probeer ik deze te fixen!

Coding in the cold; <brrrrr />

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee