вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Kipyegon ook sterk.vhal schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:54:
Haar tred oogt zooo gemakkelijk
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik vind het apart dat ze van tactiek veranderd, maar aan de andere kant moet je ook wel een keer de leiding nemen vind ik. Maar goed, toch mooie bronze plak toch? Of zeg ik nu wat raars?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Toen de verwachtingen naar 3x goud gingen ging het wel mis. Betwijfel of ze het voor brons achteraf zou hebben gedaan, ik denk het eigenlijk niet. Dan liever 2x goud. Kan nog steeds natuurlijk, maar ook de 1500's gaan in de benen zitten.Martinspire schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:00:
Kipyegon heeft toch gewoon terecht gewonnen? Ja het is jammer voor Hassan, maar niet gelukt. Ook de Britse is er voorbij gegaan. Kipyegon loopt een Olympisch record, dus dit was wel zo'n beetje een tempo voor de records, dus niet zo heel raar.
Ik vind het apart dat ze van tactiek veranderd, maar aan de andere kant moet je ook wel een keer de leiding nemen vind ik. Maar goed, toch mooie bronze plak toch? Of zeg ik nu wat raars?
Nadeel is dat de 1500 overal ook dicht op zit, was dus een serieuze kandidaat om te laten vallen.
[ Voor 6% gewijzigd door tuinïnen op 06-08-2021 15:02 ]
Laten we nu niet overdrijvenPatrickC schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:59:
Die 10k gaat nog een hele kluif worden voor haar… de koek lijkt een beetje op… niet gek ook natuurlijk want deze 3 afstanden lopen is een enorme inspanning… nog nooit gedaan volgens mij. Maar… ondanks dat… fantastische prestatie nog steeds!
PS4 PSN: Dazzler2120
Volgens mij wilde ze juist 3 afstanden doen, zelfs als dat ten koste van een medaille(kleur) zou zijn.tuinïnen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:01:
[...]
Toen de verwachtingen naar 3x goud gingen ging het wel mis. Betwijfel of ze het voor brons achteraf zou hebben gedaan, ik denk het eigenlijk niet. Dan liever 2x goud. Kan nog steeds natuurlijk, maar ook de 1500's gaan in de benen zitten.
Klopt, zal erg afhangen van hoe de wedstrijd verloopt.Dazzler2120 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:02:
[...]
Laten we nu niet overdrijvendit is gewoon een totaal andere afstand wat op een ander tempo gelopen wordt. Ik zou er nog niet teveel van zeggen en gewoon de wedstrijd van morgen afwachten
Tuurlijk, goud is altijd het doel, maar als het morgen zilver of brons wordt, is dat toch nog steeds uniek? Of als ze misschien geen medaille haalt maar wel een mooie prestatie? Ik vind het ook niet eerlijk om mee te gaan met de medaillehype en dan te balen als het niet lukt, maar ze ondertussen wel brons haalt. Dit is ook gewoon hardstikke knaptuinïnen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:01:
[...]
Toen de verwachtingen naar 3x goud gingen ging het wel mis. Betwijfel of ze het voor brons achteraf zou hebben gedaan, ik denk het eigenlijk niet. Dan liever 2x goud. Kan nog steeds natuurlijk, maar ook de 1500's gaan in de benen zitten.
Nadeel is dat de 1500 overal ook dicht op zit, was dus een serieuze kandidaat om te laten vallen.
Dat is op zich vrij normaal voor mensen die van de lange afstand komen. Omdat ze de pure snelheid missen 'moeten' ze de race hard maken en de mensen met een echte eindsprint afmatten ... (ipv zo'n race als bij de mannen eerder).m0ridin schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:58:
Bijzonder dat ze nu vanaf het begin eigenlijk vooraan liep, zonde maar alsnog superknap natuurlijk!
Maar in dit geval leek ze het in de vorige ronde (halve finale/kwalificatie) makkelijk aan te kunnen tov Muir iig als het op een eindsprint aankwam. Alleen met goud als doel zal het wel op de Keniaanse zijn afgestemd ...
[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 06-08-2021 15:06 ]
Door wie? Volgens mij was Kipyegon favoriet.tuinïnen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:57:
Beetje overschatting dit, hopelijk niet ten koste van de 10.
Ze zou eens een tijdje met Femke Bol moeten trainen. Die loopt heel mooi, en volgens mij kan je naast de gekozen tactiek, nog best wat winst boeken als je technisch goed loopt.
Ben benieuwd wat het morgen nog wordt.
Maar ik denk dat we bij deze afstanden (of uberhaupt atletiek?) blij mogen zijn bij elke medaille !
[ Voor 10% gewijzigd door Plenkske op 06-08-2021 15:08 ]
Ik wel Femke Bol dan wel eens een 1500m technisch mooi zien lopen (of langer)mavaros schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:06:
Hassan gaat op een bepaald moment weer heel lelijk lopen. Het schudt en zwaait met de armen.
Ze zou eens een tijdje met Femke Bol moeten trainen. Die loopt heel mooi, en volgens mij kan je naast de gekozen tactiek, nog best wat winst boeken als je technisch goed loopt.
Die loopt dan ook technisch niet meer mooiapis29 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:08:
[...]
Ik wel Femke Bol dan wel eens een 1500m technisch mooi zien lopen (of langer)
Het atletiek zit momenteel wel goed in de lift, het zorgt hopelijk voor nieuwe aanwas bij de atletiekverenigingen.Plenkske schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:07:
Ze is er blij mee zei ze net, en ze is ook heel moe gaf ze aan.
Maar ik denk dat we bij deze afstanden (of uberhaupt atletiek?) blij mogen zijn bij elke medaille !
Sifan Hassan gaf kort na haar race op de 1500 meter een reactie bij de NOS. ,,Ik ben hartstikke blij met de race. Ik heb mijn best gedaan, maar meer dan dit zat er niet in. Ik heb de race hard gemaakt. Ik ben echt superblij met deze medaille, maar ik moet nu focussen op de race van morgen", zegt Hassan, die morgen om 12.45 uur Nederlandse tijd nog voor goud gaat op de 10.000 meter.
,,Vandaag stond er veel wind in het stadion. Dat maakte het moeilijk voor mij. Ik kan er niks aan doen, ik had gewoon geen kracht meer. Nu is het goed uitrusten en morgen weer lopen."

Edit: ah, Happy, manager, husband. Grote blij, en veel dank aan haar naasten.
[ Voor 48% gewijzigd door zacht op 06-08-2021 15:14 ]
Hopelijk kan ze zich nog opladen voor de 10k morgen.
Hier op het forum heb ik vaak gehoord dat het wel 3x goud zou worden, zelfs al gekroond als sportvrouw van het jaar etc.TheBrut3 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:06:
[...]
Door wie? Volgens mij was Kipyegon favoriet.
Kipyegon had ze kunnen verslaan, maar niet op deze manier en ook niet met de 5K en 10K in je programma. Ik denk dat haar 10K concurrenten het niet erg vinden dat ze het zo doet in ieder geval.
Maar het blijft een rare vrouw en dat maakt het ook wel mooi dat ze dit toch probeert. Is ook gewoon een mens met bijbehorende beperkingen. Maak me wel zorgen dat ze ook zegt erg moe te zijn.
Op naar de estafette, leuk onderdeel en benieuwd of NL nog meer kan verrassen. Reken overigens niet op een medaille daar.
Ik denk toch dat de meesten zeiden dat ze sportvrouw van het jaar zou worden als ze 3x goud zou winnen.tuinïnen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:16:
[...]
Hier op het forum heb ik vaak gehoord dat het wel 3x goud zou worden, zelfs al gekroond als sportvrouw van het jaar etc.
Dit dus. De gok om de 1500 te doen pakt mooi uit met een medaille, maar ik kan mij helemaal indenken dat ze nu echt te veel meters in de benen heeft voor een gouden 10km. Maar we weten het snel.tuinïnen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:16:
Hier op het forum heb ik vaak gehoord dat het wel 3x goud zou worden, zelfs al gekroond als sportvrouw van het jaar etc.
Kipyegon had ze kunnen verslaan, maar niet op deze manier en ook niet met de 5K en 10K in je programma. Ik denk dat haar 10K concurrenten het niet erg vinden dat ze het zo doet in ieder geval.
In het voetbal had je ooit Romario. Dat was een soort Messi of Maradona.tuinïnen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:16:
[...]
Maar het blijft een rare vrouw en dat maakt het ook wel mooi dat ze dit toch probeert. Is ook gewoon een mens met bijbehorende beperkingen. Maak me wel zorgen dat ze ook zegt erg moe te zijn.
Op naar de estafette, leuk onderdeel en benieuwd of NL nog meer kan verrassen. Reken overigens niet op een medaille daar.
Die was altijd een beetje moe, maar hij leverde wel. Goud en brons is niet zo verkeerd, lijkt me.
En morgen is een nieuwe dag, dus ik heb goede hoop dat Hassan dan weer fris en fruitig aan de 10K gaat beginnen.
Ben benieuwd hoeveel er morgen nog in de tank zit. Ik verwacht eigenlijk dat Gidey goud pakt, die alleen de 10.000 loopt op de OS.
Zweden aan de leiding tot Canada net een penalty kreeg (net als tegen Amerika een van de weinige zo niet enige kans vd wedstrijd) en 1-1 met nog zo'n 25 minuten te gaan.
Penalty gescoord door Jessie Flemming, 23 jaar, die de beslissende er tegen Amerika ook koeltjes in schoot (itt you know who

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 06-08-2021 15:28 ]
Tsja... Amerika zat totaal niet in het toernooi! Spelen 1 goede wedstrijd en laat dat net tegen Nederland zijn. Ik durf wel te zeggen dat het goud was geworden als ze die hadden gewonnen.apis29 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:26:
Vrouwenvoetbal finale ook aan de gang tussen Zweden en Canada. Canada met 9 schoten op doel in het hele toernooi tot aan de finale (en daaruit maar liefst 5 goals) ...![]()
Zweden aan de leiding tot Canada net een penalty kreeg (net als tegen Amerika een van de weinige zo niet enige kans vd wedstrijd) en 1-1 met nog zo'n 25 minuten te gaan.
Had idd gekund. Zweden is wel wat sterker dan in de WK halve finale van 2019 dus het zou vast gelijk opgegaan zijn. Meest/enige creatieve speler van Zweden was toen geschorst (Rolfö, nieuwste aanwinst van Barcelona ook) en ze hebben er een nieuw supertalent bij in de aanval, Hanna Bennison.TheBrut3 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:28:
[...]
Tsja... Amerika zat totaal niet in het toernooi! Spelen 1 goede wedstrijd en laat dat net tegen Nederland zijn. Ik durf wel te zeggen dat het goud was geworden als ze die hadden gewonnen.
Canada met wat wissels in de rust wel wat meer druk op Zweden en sinds de penalty en gelijkmaker misschien wel de overhand nu ...
[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 06-08-2021 16:11 ]
Welkom bij de showloopsters van de 100PatrickC schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:31:
Die haren van een hoop dames op de 4x100… dat kan toch nooit bevordelijk zijn voor de snelheid?
Mja dat we uberhaupt meedoen is al knap. Dat je dan ook nog de finale haalt is nog knapper en een medaille is helemaal top. Ik kan me nog herinneren dat een paar spelen geleden het aantal atletiek deelnemers iets van 2 was? En dat ze dan ook eigenlijk nooit een kans maakten?Plenkske schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:07:
Ze is er blij mee zei ze net, en ze is ook heel moe gaf ze aan.
Vorige keer hadden we ook maar 1 medaille. En daarvoor niet 1. 5e plek was het hoogst haalbare. De spelen ervoor in 2008 was een 7e plek het beste. Dus ja dit is best exceptioneel. Sowieso staan we nu al vaker in een finale dan ooit te voren.
Was destijds bij Schippers ook onderwerp van ludiek onderzoekPatrickC schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:31:
Die haren van een hoop dames op de 4x100… dat kan toch nooit bevordelijk zijn voor de snelheid?
https://sportnieuws.nl/at...haald-kort-pittig-kapsel/

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Ze trainen er zo enorm veel op, tijdens de training gaat het bijna altijd goed. Op een wedstrijd staat er gewoon veel meer druk op.PatrickC schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:32:
Klaar… hetzelfde als bij de heren… trainen ze hier niet op of zo?
Denk aan situaties terug dat je zelf onder druk gefaald hebt bv (toetsen dichtklappen, examens etc)
Eindeloos, maar het mag niet te langzaam en niet te snel. Moet perfect zijn in zo'n finale.PatrickC schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:32:
Klaar… hetzelfde als bij de heren… trainen ze hier niet op of zo?
Erg jammer maar moet scherp om een kans te hebben.
[ Voor 26% gewijzigd door Sjurm op 06-08-2021 15:35 ]
Precies dit, net als bij de heren. Niks knullig, gewoon een hoog risico om er iets van te maken. Want op safe spelen bij de wissel had ze niet in de buurt van de medailles gebracht.Sjurm schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:34:
Risico nemen om mee te doen voor medailles, helaas verkeerd uitgepakt
Met zo'n blessure vraag ik me af of "opnieuw proberen" er nog wel in zit. Ik vind het zelf al bizar dat ze in Tokio is.zacht schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:33:
Niet het toernooi van Schippers. Jammer. Uithuilen en opnieuw proberen.
Is haar blessure op een tijd van 3 jaar niet overheen te komen? (Ben hier echt onbekend mee)Plenkske schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:36:
[...]
Met zo'n blessure vraag ik me af of "opnieuw proberen" er nog wel in zit. Ik vind het zelf al bizar dat ze in Tokio is.
Ze heeft last van een hernia in haar onderrug nadat ze van de trap was gevallen, daar groei je zelfs als topsporter niet zomaar overheen helaas!Dazzler2120 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:38:
[...]
Is haar blessure op een tijd van 3 jaar niet overheen te komen? (Ben hier echt onbekend mee)
Het probleem is haar rug en te weinig kraakbeen tussen de wervels van jongs af aan waardoor ze beperkt wordt in de sprint. Ook de reden waarom ze als 2e starte, dan hoeft ze die krappere binnenbocht niet te lopen. De val van de trap verergerde het geheelDazzler2120 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:38:
[...]
Is haar blessure op een tijd van 3 jaar niet overheen te komen? (Ben hier echt onbekend mee)
[ Voor 15% gewijzigd door vhal op 06-08-2021 15:42 ]
Reken maar nergens op, lijkt er toch op dat de koek op isFrieda schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:42:
Tjongejonge, Hassan ziet eruit of ze elk moment neer kan vallen zeg, hopelijk komt het goed morgen!
Verwijderd
Ja Schippers WEER te vroeg weg.autje schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:33:
Schippers te vroeg weg?
Ongelooflijk.
Hunenstijn is er in ieder geval helemaal niet blij mee. Zat niet te wachten op Schippers.Pinobigbird schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:38:
Als derde en vierde loper sta je daar maar, helemaal opgeladen, voor de kat z'n viool. Kan je tóch zeggen dat je in de olympische finale hebt gestaan.
Bij de opkomst voor de 1500m zag ze er al vermoeid uit. Alsof ze een nacht niet geslapen had. Ze klaagt ook over vermoeidheid en druk… hopelijk slaapt ze goed vannacht.Frieda schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:42:
Tjongejonge, Hassan ziet eruit of ze elk moment neer kan vallen zeg, hopelijk komt het goed morgen!
Ik ben er ook bang voor ja. Die meid is ook een en al spierbundel, geen greintje vet. Misschien kan ze nog een paar kopjes van die koffie wegtikken net als van de week!Exocet schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:44:
[...]
Reken maar nergens op, lijkt er toch op dat de koek op is
Zo ziet ze er altijd uit voor een race.PatrickC schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:45:
[...]
Bij de opkomst voor de 1500m zag ze er al vermoeid uit. Alsof ze een nacht niet geslapen had. Ze klaagt ook over vermoeidheid en druk… hopelijk slaapt ze goed vannacht.
Verwijderd
'Moet de beelden terugzien'. Wat een onzin, om de brei heen draaien. Heeft zo'n grote sportvrouw toch niet nodig.
En toch kunnen ze het in de studio met 5 herhalingen ook niet direct zeggen of ze te vroeg weg was..Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:49:
Waarom kan Schippers niet gewoon zeggen; ja, ik was te vroeg weg. Iedereen weet het, straalt er van af.
Mja als je er een auto doorheen kunt rijden dan moet je dat wel erkennen imo. Misschien is ze daar net wat te onzeker voor. Maar goed, niet gelukt is jammer. Ik vind het ook wel jammer dat je dan niet alsnog doorloopt. Wie weet vallen er mensen of zijn er meer problemen. Dan heb je het in ieder geval geprobeert. Of is dat verboden?Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:49:
Waarom kan Schippers niet gewoon zeggen; ja, ik was te vroeg weg. Iedereen weet het, straalt er van af.
'Moet de beelden terugzien'. Wat een onzin, om de brei heen draaien. Heeft zo'n grote sportvrouw toch niet nodig.
Verwijderd
Visser kan er niet bij, dus is Schippers te vroeg weg.Puc van S. schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:53:
[...]
En toch kunnen ze het in de studio met 5 herhalingen ook niet direct zeggen of ze te vroeg weg was..
In de studio durven ze ook gewoon niks te zeggen, niemand wil wijzen maar het is gewoon duidelijk.
Dit topic is gesloten.
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic
Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.