Olympische Zomerspelen Tokyo 2020

Pagina: 1 ... 19 ... 40 Laatste
Acties:
  • 83.025 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Schippers loopt op adidas… geen snelle spike…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:14
Jammer, Stam/Schoon verliezen de eerste set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:35

Quad

Doof

PatrickC schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:17:
Misschien kunnen ze er even bij vermelden op welk merk schoenen er gelopen wordt op de 100m? Dat is tegenwoordig belangrijk met nu ook de carbonplaten in de spikes. Opvallend hoe gemakkelijk 10.7 gelopen wordt door 4 loopsters…
Die man die erbij aan tafel zit heeft het erover.
Vertelt het ook wel mooi, enthousiaste en leuke gast.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Quad schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:21:
[...]

Die man die erbij aan tafel zit heeft het erover.
Vertelt het ook wel mooi, enthousiaste en leuke gast.
Gregory Sedoc… oud hordenloper. Heeft ook een mooi programma ‘Sportlab Sedoc’… erg interessant.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Usain Bolt heeft helemaal gelijk… maar de commercie wint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ja vast, geloof er heen hol van maar goed voordeel van de twijfel dan maar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Het is toch niet te bevatten dat er nog steeds met papier en speltjes op de shirts wordt gewerkt bij zulke grote wedstrijden.

Daar is toch wel eens een oplossing voor te vinden. En wat voegt het nou helemaal toe?

[ Voor 12% gewijzigd door M@cer op 31-07-2021 13:42 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:14
Stam/Schoon helaas niet naar de laatste 16. Goed in beeld gebracht door de NOS, waar ze wat potjes huppelen in beeld brengen zonder Nederlanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:55
Dit wordt ook nog wel interessant. US in 1e instantie gediskwalificeerd vanwege foutieve wissel. Na protest US is dit teruggedraaid, maar nu tekent team NL hier weer protest tegen aan.

https://www.nu.nl/olympis...gemengde-4x400-meter.html

"Volgens de Amerikanen stond Irby door aanwijzingen van een official verkeerd en de jury ging daarin mee."
Nu maar hopen dat de officials wel goede uitleg geven over waar de start en waar de finish is.. Want dat weet je als deelnemer natuurlijk ook niet.

[ Voor 29% gewijzigd door sverzijl op 31-07-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
TheBrut3 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:39:
Stam/Schoon helaas niet naar de laatste 16. Goed in beeld gebracht door de NOS, waar ze wat potjes huppelen in beeld brengen zonder Nederlanders.
Inderdaad ja, echt verschrikkelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Flink verschil met hoe de dames uit de 800m komen vergeleken met de 100m. Helemaal kapot.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:46
Quad schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:03:
Flink verschil met hoe de dames uit de 800m komen vergeleken met de 100m. Helemaal kapot.
Aeroob vs anaeroob :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 18:40

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Nederlands judo lijdt al jaren aan dezelfde ziekte. Die van passiviteit. Hoeveel wedstrijden er op grote toernooien niet door nederlanders verloren zijn op basis van straffen is ontelbaar.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

sverzijl schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:45:
Dit wordt ook nog wel interessant. US in 1e instantie gediskwalificeerd vanwege foutieve wissel. Na protest US is dit teruggedraaid, maar nu tekent team NL hier weer protest tegen aan.

https://www.nu.nl/olympis...gemengde-4x400-meter.html

"Volgens de Amerikanen stond Irby door aanwijzingen van een official verkeerd en de jury ging daarin mee."
Nu maar hopen dat de officials wel goede uitleg geven over waar de start en waar de finish is.. Want dat weet je als deelnemer natuurlijk ook niet.
Hoewel dit riekt naar klassenjustitie vind ik het erg vreemd dat er bij het beroep op het beroep over onduidelijke redenen wordt gesproken terwijl ik vanochtend op de radio de uitleg over de verkeerde aanwijzingen al hoorde.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

PatrickC schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Gregory Sedoc… oud hordenloper. Heeft ook een mooi programma ‘Sportlab Sedoc’… erg interessant.
Gregory en Dionne waren tijdens de vorige toernooien een heel goed koppel.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:28
Offtopic maar iedereen kent toch wel het moment dat Sedoc in de NOS studio uit zijn dak gaat als Dafne Schippers eerste keer WK wordt op de 200m :D
YouTube: Gregory Sedoc gaat uit zijn plaat bij wereldtitel Schippers 200 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
m-vw schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Gregory en Dionne waren tijdens de vorige toernooien een heel goed koppel.
Klopt, maar ik stoorde me er wel destijds aan dat we meer naar een talkshow waren aan het kijken terwijl er live sport was. Maar Sedoc kan wel goed vertellen en is zeer deskundig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Femke Bol gaat dus de mixed estafette lopen… ik ben een beetje bang dat onze troeven Bol en Hassan teveel hooi op hun vork gaan nemen ten koste van (de kleur) van medailles… we zullen zien… Vanmorgen was Bol nog duidelijk… ze zou niet gaan lopen… ik vraag me af hoe die beslissing is veranderd.

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 31-07-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Moet zeggen dat het interessanter en leuker is om naar Sedoc te luisteren dan naar de atletiek te kijken. Hij kan mooi vertellen! Echt een positieve aanvulling deze dagen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 10:55
Wat een geweldenaar :) Dacht in een van haar interviews gehoord te hebben dat ze mee zou doen, maar wel 'even rustig aan'. Nou als dit rustig aan is...

https://www.wielerflits.n...ok-clasica-san-sebastian/
Annemiek van Vleuten heeft haar topvorm van de Olympische Spelen benut om ook de Clásica San Sebastián te winnen. De kersverse olympische tijdritkampioene wist, drie dagen na het in ontvangst nemen van goud in Tokio, namelijk de Baskische heuvelklassieker te winnen. Ze was een klasse apart in de zware finale en kwam solo over de finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
sverzijl schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:20:
Wat een geweldenaar :) Dacht in een van haar interviews gehoord te hebben dat ze mee zou doen, maar wel 'even rustig aan'. Nou als dit rustig aan is...

[...]
Het gemis van goud op de wegwedstrijd wordt steeds groter…ze is gewoon veruit de beste op dit moment en is op het juiste moment in topvorm. In Parijs over 3 jaar dan maar de verzameling goud compleet maken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Quad schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:19:
Moet zeggen dat het interessanter en leuker is om naar Sedoc te luisteren dan naar de atletiek te kijken. Hij kan mooi vertellen! Echt een positieve aanvulling deze dagen.
Ik zie liever live sport en dan maar praten voor of na de wedstrijd. Maar Sedoc is wel een top analist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Zweden doet goede zaken bij het discuswerpen met goud en zilver. Wel opvallend hoe verschillend ze zijn qua postuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
sverzijl schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:20:

[...]
Binnen 3 dagen, van Tokio naar Baskenland is best vlot.
Heeft ze dat met de fiets gedaan? Met het vliegtuig lijkt me best een uitdaging.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
PatrickC schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:17:
Femke Bol gaat dus de mixed estafette lopen… ik ben een beetje bang dat onze troeven Bol en Hassan teveel hooi op hun vork gaan nemen ten koste van (de kleur) van medailles… we zullen zien… Vanmorgen was Bol nog duidelijk… ze zou niet gaan lopen… ik vraag me af hoe die beslissing is veranderd.
Ik was ook even verbaasd dat Femke Bol gaat lopen maar de atletes die ook individueel deelnemen lopen gewoon 2 à 3 seconde harder dan de andere estafettelopers. Zeker bij de dames. Verder start Lisanne De Witte later deze week ook nog op de individuele 400m. De afweging zal dus nooit eenvoudig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Hij is wel een trotse viking haha.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:11

Jebus4life

BE User

Ja, die Zweed, hoe geweldig _/-\o_

Wel belachelijk dat de Amerikanen mogen starten in de mixed relay finale trouwens...

[ Voor 55% gewijzigd door Jebus4life op 31-07-2021 14:33 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
Op de 100m dadelijk maar supporteren voor Ajla Del Ponte. Zij traint ook op Papendal onder Laurent Meuwly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
bal130 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Ik was ook even verbaasd dat Femke Bol gaat lopen maar de atletes die ook individueel deelnemen lopen gewoon 2 à 3 seconde harder dan de andere estafettelopers. Zeker bij de dames. Verder start Lisanne De Witte later deze week ook nog op de individuele 400m. De afweging zal dus nooit eenvoudig zijn.
Hopelijk gaat het goed. Dat wisselen bij de 4x400 estafette wil nog wel eens rommelig gaan met botsingen en valpartijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Die vent heeft een dikkere pens dan ik. Kun je daar dus gewoon top atleet mee zijn?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Stel dat ze een medaille pakken… dan krijgen die lopers in de voorronde dus niets? Lijkt me ook lullig voor die lopers dan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ankona schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:33:
[...]

Die vent heeft een dikkere pens dan ik. Kun je daar dus gewoon top atleet mee zijn?
Ga het eens proberen! Koop een discus en zoek een groot veldje… :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Waarom weigeren die 8 landen niet aan de start te verschijnen zolang de organisatie de VS niet terugstuurt naar de kantine?

Echt belachelijk, geef ze dan gewoon de medaille direct.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:11

Jebus4life

BE User

Ankona schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:33:
[...]

Daar zitten wel wat meer spieren onder dan die van jou :+

Wel typisch bij dat soort sporten, dat is een specifiek lichaamstype (zie Rezazadeh in het gewichtheffen)
Ankona schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:35:
Waarom weigeren die 8 landen niet aan de start te verschijnen zolang de organisatie de VS niet terugstuurt naar de kantine?

Echt belachelijk, geef ze dan gewoon de medaille direct.
Als je geen kans maakt op een medaille, gewoon bewust verkeerd wisselen en zeggen dat de officials het gezegd hebben...

Gewoon een medaille geript voor jullie NL'rs dus. Idem BE als je de Dominicaanse republiek meetelt. Zeer tevreden dat Polen wint

[ Voor 42% gewijzigd door Jebus4life op 31-07-2021 14:40 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

PatrickC schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:34:
[...]

Ga het eens proberen! Koop een discus en zoek een groot veldje… :+
Groot veldje? :P

Ben benieuwd naar de estafette. Stokjesgate incoming?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

Pinobigbird

doesn't share food!

Hup Bol!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Nederland brons! (na schrappen VS)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Weer 4e! Krachten verspeeld bij Bol…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

4e. Het zal eens niet. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik wordt echt helemaal gek van die 4e plekken! :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik zat te schreeuwen hier.. zo close.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bal130
Heeeel jammer zeker omdat USA alsnog werd toegevoegd aan de finale :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:08
PatrickC schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:39:
Weer 4e! Krachten verspeeld bij Bol…
?? Ze loopt het gat dicht, duwt de Poolse naar buiten en geeft als tweede over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

jan390 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:43:
[...]

Hij bedoeld voor de horden wedstrijd waar ze ook aan deelneemt als een vd favorieten. ;)

Het was wel bloody spannend though, die estafette. Jammer jammer!

[ Voor 10% gewijzigd door Japser op 31-07-2021 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

bal130 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:42:
Heeeel jammer zeker omdat USA alsnog werd toegevoegd aan de finale :(
Denk dat de uitslag zo blijft. Het IOC is erg stug.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
jan390 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:43:
[...]

Bol liep geweldig. Maar ik bedoel dat ze zich moet richten op het onderdeel waar ze voor naar de OS gekomen is. Vanmorgen zei ze nog stellig dat ze niet wilde lopen in de estafette…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Oh wow, projecties enzo

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hah, mij hadden ze wel te pakken, even dacht ik dat de lampen stuk gingen bij de 100M.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Quad schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:48:
Hah, mij hadden ze wel te pakken, even dacht ik dat de lampen stuk gingen bij de 100M.
Mij ook, dacht huh stroomstoring. Maar nee. Nice gedaan dit.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik zou het echt interessant vinden om te weten wie op welke schoenen loopt… is Adidas nu echt kansloos?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

Pinobigbird

doesn't share food!

Quad schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:48:
Gelukkig dat speerwerpen niet gelijktijdig is. 8)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Allemaal koele kikkers alsof dit niks is.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
10.60 met 0,6m/s tegenwind… wonderspikes! Ze lopen op Nike zo te zien.

[ Voor 25% gewijzigd door PatrickC op 31-07-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

'Jamaica pakt goud' ghehehe, joh die lagen met z'n drieën al meteen op voorsprong na 20 mt.

Wel mooie tijd gezet zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

PatrickC schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:52:
10.60 met 0,6m/s tegenwind… wonderspikes! Ze lopen op Nike zo te zien.
Hadden ze niet andersom kunnen lopen? Heb je de wind mee. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

1, 2, 3.hoppa

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
PatrickC schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:49:
Ik zou het echt interessant vinden om te weten wie op welke schoenen loopt… is Adidas nu echt kansloos?
Wat ik zo snel kan zien liep iedereen op Nike behalve Del Ponte (Puma).

Dafne Schippers wordt dit jaar gesponsord door Adidas. Hiervoor was Nike altijd haar sponsor. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
bal130 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:58:
[...]

Dafne Schippers wordt dit jaar gesponsord door Adidas. Hiervoor was Nike altijd haar sponsor. :+
Kan ze niet gewoon een paar witte Nikes kopen en er dan drie strepen op tekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
bal130 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:58:
[...]

Wat ik zo snel kan zien liep iedereen op Nike behalve Del Ponte (Puma).

Kan ze niet een paar Nikes kopen en er dan 3 strepen op plakken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
@D-e-n Haha… je was me net voor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik zit nog even die uitslag te bekijken van de 4x400m… 0.15 achter het zilver en 0.14 op brons… zo jammer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:11:
Ik zit nog even die uitslag te bekijken van de 4x400m… 0.15 achter het zilver en 0.14 op brons… zo jammer…
En dan nog achter een land dat gediskwalificeerd was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Exocet schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:12:
[...]

Voor team USA gelden nu eenmaal speciale regels… ;)

Tussenbalans voor de medailles voor NL vandaag… 4e (triathlon mixed relay)… 1e (Badloe)… 5e (team judo)… 4e (4x400m estafette). Prachtige prestaties, maar helaas niet allemaal beloond met een plak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 21:57

pinda powerrr

Slow down...

[...]

De protesten zijn nog in behandeling, dus het kan zomaar dat ze alsnog een medaille pakken. Tenminste, dat zeiden ze bij NOS.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Schippers is al 2 concurrenten kwijt op de 200m… nu zelf nog ergens een seconde winnen tov wat ze eerder dit jaar heeft laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Jammer dat de handbaldames een prima wedstrijd tegen het sterke Noorwegen niet kunnen afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
[...]

Begreep dat 1 van de loopsters door de organisatie op een verkeerde plek is gezet door de organisatie. Dus USA kon weinig doen aan de foute positie op de baan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
pinda powerrr schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:26:
[...]

De protesten zijn nog in behandeling, dus het kan zomaar dat ze alsnog een medaille pakken. Tenminste, dat zeiden ze bij NOS.
Mja maar moet je dat dan wel willen op deze manier? Het is een kleine technische fout maar vooral beïnvloed door de organisatie. Ik zou liever niet zo'n smetje op een medaille hebben.

Ze hebben het goed gedaan, maar waren net niet snel genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 31-07-2021 17:26 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Joster schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:39:
[...]

Begreep dat 1 van de loopsters door de organisatie op een verkeerde plek is gezet door de organisatie. Dus USA kon weinig doen aan de foute positie op de baan..
Dat is het excuus dat de VS nu gebruiken, maar er staan gewoon tekens (Ik geloof blauwe haken.) op de baan waar je moet staan.

Verder zou je toch van de deelnemers mogen verwachten dat ze de regels kennen. Op hln.be staat trouwens een mooie uitspraak van één van de Borlee broers: De VS laten hun mannen gewoon 450m lopen en hun vrouwen 350m.

Net als World Athletics bij Nike* buigt de IOC voor het geld.

* Of denk je echt dat het toevallig is dat de Vaporfly precies binnen de regels valt.

[ Voor 9% gewijzigd door m-vw op 31-07-2021 19:08 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Joster schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:39:
[...]

De organisatie blundert aan de lopende band, maar hoeveel sporters zijn daarvoor gecompenseerd?

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Inside Tokio #5

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Gregory legt het net bij de NOS nog even uit. Dat van de Dominicaanse Republiek wil ik nog wel geloven, maar die amerikaanse staat gewoon buiten het wisselvak.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
:+ Had niet eens door dat Polen eerste was, verklaard meteen waarom ze zó blij waren :D .
Laatste leg van NL vond ik niet zo slim gelopen, had beter ná de bocht pas kunnen gaan .. (edit: was het ook live aan het kijken en toen ie eroverheen ging dacht ik meteen 'wtf doe je?!' [om maar te bedoelen: geen captain hindsight taferelen ;) ])

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 31-07-2021 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12
m-vw schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:03:
[...]

Dat is het excuus dat de VS nu gebruiken, maar er staan gewoon tekens (Ik geloof blauwe haken.) op de baan waar je moet staan.

Verder zou je toch van de deelnemers mogen verwachten dat ze de regels kennen. Op hln.be staat trouwens een mooie uitspraak van één van de Borlee broers: De VS laten hun mannen gewoon 450m lopen en hun vrouwen 350m.

Net als World Athletics bij Nike* buigt de IOC voor het geld.

* Of denk je echt dat het toevallig is dat de Vaporfly precies binnen de regels valt.
ook topsporters zijn er niet vies van om de regels te buigen als het ze beter uitkomt. Heb de beelden net nog even terug gekeken maar alsik het goed zie staat de Amerikaanse een stukje tever naar achteren waardoor haar voorganger minder hoeft te lopen. Echter zelf moet ze dan een langere afstand rennen. Maar goed misschien zie ik t verkeerd door de crappy nos kwaliteit.. Het klinkt mij namelijk niet logisch dat je eerder het stokje kan overnemen als je daarna verder moet rennen..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

@Webgnome De vrouwelijke loper stond eigenlijk achter het wisselvak, waardoor de mannelijke loper een stuk verder moest. Dit wordt links en rechts wel als een voordeel genoemd, maar doet eigenlijk niet ter zake. De wissel was niet goed [PUNT]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ah nu begrijp ik hem. De mannelijke loper moest verder maar de vrouwelijke dus korter. Ja dat is gewoon fout om het zomaar te zeggen. Geen goede reclame voor de atletiek lijkt me zo. Tel daarbij op het gedoe met die spikes (niet alle fabrikanten hebben dezelfde, er is dus geen gelijk speelveld) toch jammer van zo'n mooi onderdeel van de spelen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:29
Ook in het hockey een penalty-syndroom dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
autje schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 06:45:
Ook in het hockey een penalty-syndroom dus...
Op het EK lukte het wel, is echt geen syndroom. Dit team was gewoon niet goed genoeg dit toernooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Exocet schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 06:48:
[...]

Op het EK lukte het wel, is echt geen syndroom. Dit team was gewoon niet goed genoeg dit toernooi
Ik bedoelde dat dit na de voetbalsters al de tweede verloren reeks is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Zuur maar tegelijk had ik eigenlijk niet eens shoot-outs verwacht maar een verlies tijdens de reguliere tijd.
En weer een 4e plek, nu met Kromo. In dat klassement blijven we het goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
DarkFire1985 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 07:16:En weer een 4e plek, nu met Kromo. In dat klassement blijven we het goed doen.
Was daar niet ergens een overzicht van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Een losse veter bij de dames steeple chase. Dat geloof je toch niet? 8)7 Aanvulling: Lees net dat het 38 graden was. Daar had ze geen ervaring mee. Dan is die veter vast irritant, maar 38 graden? Moet er niet aan denken.

Verder is 4 beter dan dat ik verwacht had van Kromo.

Op de vrt is Sidney Appelboom, voormalig zwemmer en nu commentator, al een tijd keihard over het belgische (wan)beleid bij het zwemmen. Maar hebben wij eigenlijk opvolging? Hoor vooral dezelfde namen als jaren terug.

[ Voor 17% gewijzigd door m-vw op 01-08-2021 08:23 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
autje schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 07:19:
[...]

Was daar niet ergens een overzicht van?
https://twitter.com/FFLose/status/1421489345698177024?s=20
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E7ok9k0XMAkXYWt?format=jpg&name=medium

Daar zit Kromo nog niet bij vermoed ik.

[ Voor 14% gewijzigd door DarkFire1985 op 01-08-2021 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Als Kromo haar tijd van Boedapest eerder dit jaar had gezwommen had ze nu makkelijk zilver gewonnen. Net als op de vorige OS is ze niet op tijd in vorm helaas. Maar ze was super blij met haar vierde plek in het interview, terwijl ze veel harder moet kunnen 0.3-0.4s op een 50 vrij is toch best wel veel. Helaas weer een vierde plek voor NL.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
Houden we er ook rekening mee dat Kromo niet meer de nieuwste is? En dat het langzaam aan tijd wordt voor een nieuwe generatie? Hoe ouder hoe moeilijker het is om je toptijden te evenaren. Dat is geen complexe wetenschap. Persoonlijk als je heel erg blij bent met een 4e plek dan denk ik 'wie zijn wij' om daar over te oordelen? Ja misschien had er meer in gezeten maar het mocht niet zo zijn.

ps. over die steeplechase, hoe knullig ook dit soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren.

[ Voor 37% gewijzigd door Webgnome op 01-08-2021 08:16 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Marcelien de Koning. Praat makkelijk, legt goed uit, prettige verschijning. Daar kijk ik liever een uur naar dan naar het zeilen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Webgnome schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:08:
Houden we er ook rekening mee dat Kromo niet meer de nieuwste is? En dat het langzaam aan tijd wordt voor een nieuwe generatie? Hoe ouder hoe moeilijker het is om je toptijden te evenaren. Dat is geen complexe wetenschap.
Klopt, maar Kromo kan gewoon sneller dan wat ze op deze OS heeft laten zien, dat hebben we eerder dit jaar gezien met 23.97 (1e op EK) en nu zwemt ze dus 24.30. Dit was waarschijnlijk haar laatste kans op een olympische medaille en dus heeft ze laten liggen. De 4e plek op de 4x100 vrij was naar mijn mening wel maximaal met dit team. Maar ze blijft een geweldige sportvrouw natuurlijk en één van de zwemsters ooit voor NL.

Of er een nieuwe generatie aan zit te komen weet ik niet. Maar bij het zwemmen kunnen bepaalde zwemmers ineens heel snel progressie maken, dus je weet maar nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Bouwmeester… -O- keert als enige om voor een herstart om geen risico te lopen.

[ Voor 63% gewijzigd door PatrickC op 01-08-2021 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
En de Italiaanse wordt gediskwalificeerd, wat het nog lastiger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:10
Hoeveel heeft Bouwmeester voorsprong op wat achter haar zit? Kan ze ook nog helemaal geen medaille pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Zoals ze nu liggen in de wedstrijd gaat de Belgische haar nog voorbij volgens mij en dan wordt het brons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ze ligt nu ineens 4e… dat lijkt er meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
3e nu en weer op koers voor goud omdat de Deense is teruggevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
Spannend maar goud wordt lastig.
Valt nu weer terug.

Edit: althans ze leek terug te vallen maar valt mee.

[ Voor 34% gewijzigd door DarkFire1985 op 01-08-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Die Deense hoeft maar achter Marit aan te varen… goud weer lastig/onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
De Zweedse gaat Bouwmeester zo voorbij voor het zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
De verslaggever heeft het nu ook pas door…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Dus Brons, zal ze niet blij mee zijn denk ik.

[ Voor 66% gewijzigd door PatrickC op 01-08-2021 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
Zo jammer van die start, zoveelste wat als...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Foutje bij de start kost haar de kop. Kan alleen zichzelf wat verwijten.
Pagina: 1 ... 19 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic ;)

Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.