We zijn voornemens om in september een mantelzorgwoning te maken in de tuin van mijn ouders. De mantelzorgwoning zal 80m2 worden (helaas is groter niet vergunningsvrij mogelijk). Vanuit de gemeente krijgen we een extra huisnummer om de aansluiting van elektra te realiseren.
De mantelzorgwoning zal grofweg bestaan uit 2 slaapkamers, badkamer, aparte wc en woonkamer +keuken die in totaal 80m2 zal beslaan.
We weten alleen niet goed wat het slimste is om te doen qua verwarming, mijn ouders willen graag vloerverwarming in de gehele woning en gasloos zijn.
Onderstaande heb ik een paar vragen waarbij je me misschien kunt helpen.
- Is het slim om een elektrische CV te kopen om vanuit daar alles te verwarmen?
- Is er een mogelijkheid om dit met een warmtepomp te doen?
- Aangezien het een plat dak zal worden is het slim om er zonnepanelen op te plaatsen?
We weten ook niet wat deze installatie kostentechnisch zal doen.
De mantelzorgwoning zal grofweg bestaan uit 2 slaapkamers, badkamer, aparte wc en woonkamer +keuken die in totaal 80m2 zal beslaan.
We weten alleen niet goed wat het slimste is om te doen qua verwarming, mijn ouders willen graag vloerverwarming in de gehele woning en gasloos zijn.
Onderstaande heb ik een paar vragen waarbij je me misschien kunt helpen.
- Is het slim om een elektrische CV te kopen om vanuit daar alles te verwarmen?
- Is er een mogelijkheid om dit met een warmtepomp te doen?
- Aangezien het een plat dak zal worden is het slim om er zonnepanelen op te plaatsen?
We weten ook niet wat deze installatie kostentechnisch zal doen.