Crack voor pc-versie Resident Evil Village

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Betreft: nieuws: Crack voor pc-versie Resident Evil Village lijkt prestatieproblemen t...

Met dit artikel gooit tweakers zijn eigen ruiten in. Al jaren is het ten strengste verboden om over cracks te praten binnen de community. Dit artikel is indirect een aanmoediging om gebruik te maken van illegale software. Het beestje wordt zelfs bij zijn naam genoemd, Empress. Als je regels maakt, ergeet dan niet dat er raar opgekeken kan worden als je ze zelf overtreed. Of zit er verschil in de regelgeving van de frontpage en forum?

Ik verwacht dat dit artikel wordt aangepast of in zijn geheel wordt verwijderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:53
DR!5EQ schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:53:
Betreft: nieuws: Crack voor pc-versie Resident Evil Village lijkt prestatieproblemen t...

Met dit artikel gooit tweakers zijn eigen ruiten in. Al jaren is het ten strengste verboden om over cracks te praten binnen de community. Dit artikel is indirect een aanmoediging om gebruik te maken van illegale software. Het beestje wordt zelfs bij zijn naam genoemd, Empress. Als je regels maakt, ergeet dan niet dat er raar opgekeken kan worden als je ze zelf overtreed. Of zit er verschil in de regelgeving van de frontpage en forum?

De regels waar je naar linkt gelden voor het forum gedeelte. En gelden voor gebruikers niet voor journalisten.

Er komt regelmatig gepraat over cracks/denuvo. En worden niet allemaal direct verwijderd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er is al vaker uitgelegd dat de redacteuren wel de vrijheid hebben om over illegale software te berichten ondanks dat het op het forum niet mag.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zie bv
Warez als nieuwsartikel?
Herhaaldelijk blijven promoten discutabele software (IObit)
Ik verwacht dat t.net een grote som geld overmaakt op mijn rekening... (?)

[ Voor 15% gewijzigd door Juup op 11-07-2021 21:17 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
@loki504 Journalisten? _O- Tweakers is van het herschrijven.
@Juup ik heb mijn verwachting geschetst om aan te tonen wat ik met dit topic wilde bereiken. Fyi: ik gun je die zak met geld ;-).

Dit soort regelgeving maakt het er niet makkelijker op. De crackmaker had bijvoorbeeld niet genoemd hoeven worden. Als ik nu google naar " resident evil empress" heb ik gelijk resultaat. Ik denk niet dat dit de bedoeling is van de regel. Het is ook verwarrend om verschillende regels te hanteren voor de verschillende onderdelen van Tweakers. Ja de redactie mag wel schrijven over, maar ik mag er vrijwel niks over zeggen in de reacties. Laten we nou niet proberen iets recht te lullen wat al krom is.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

DR!5EQ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:07:
Het is ook verwarrend om verschillende regels te hanteren voor de verschillende onderdelen van Tweakers. Ja de reactie mag wel schrijven over, maar ik mag er vrijwel niks over zeggen in de reacties. Laten we nou niet proberen iets recht te lullen wat al krom is.
Vind je het ook verwarrend dat de politie wel door rood licht mag rijden, en jij niet? Je feedback klinkt meer als typisch hullie-zullie geklaag. Als je niet snapt dat er een enorm verschil is tussen een nieuwsartikel over het technische probleem dat DRM voor een enorme daling in je framerates zorgt, en een forumtopic over waar je je gratis games vandaan kunt trekken, dan kun je het beste daar eerst eens bij jezelf over te rade gaan.

Cunning linguist.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Als de redactie echt journalistieke vrijheid heeft (en meer vrijheden heeft dan forumgebruikers, prima hoor) dan hadden ze ook wel een leuk stukje over illegale cookiemuren mogen schrijven. Maar ik denk dat we allemaal wel weten waar ze dat dan weer niet gedaan hebben ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 19:54
Het is m.i. gewoon tech-relevant nieuws. Tweakers is een doorgeef-luik voor de informatie. Het is aan de lezer om te besluiten of hij of zij iets met die informatie wilt doen dat tot illegale praktijken leidt.

Ik las het artikel en dacht "Hey, redelijk interessant, weer wat geleerd." en deed er vervolgens helemaal niets mee, zoals met 99.9% van alle nieuwsberichten die ik lees op internet. :) Ik werd niet subliminaal gestuurd richting een torrent site ofzo.

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Bart ® schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Vind je het ook verwarrend dat de politie wel door rood licht mag rijden, en jij niet? Je feedback klinkt meer als typisch hullie-zullie geklaag. Als je niet snapt dat er een enorm verschil is tussen een nieuwsartikel over het technische probleem dat DRM voor een enorme daling in je framerates zorgt, en een forumtopic over waar je je gratis games vandaan kunt trekken, dan kun je het beste daar eerst eens bij jezelf over te rade gaan.
Het is feedback. Dat jij het als aanval ziet vind ik jammer. We kunnen allemaal appels met peren vergelijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Bart ® schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Je kan ook normaal reageren zeg.. jezus, wat is dit voor reactie. Ik zou het rapporteren, maar dan ga je het zelf zien en doen "nope, zo erg is het niet".

Dat je een artikel schrijven vergelijkt met politie zijn, |:( |:( |:( |:(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

corset schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:14:
[...]
Wat maakt het uit waar ik het mee vergelijk? Ik wil het ook wel vergelijken met een vakkenvuller die het magazijn van de winkel in mag lopen terwijl jij dat als klant niet mag, als je een dusdanig negatieve associatie met de politie hebt waardoor je de analogie niet meer snapt?

Cunning linguist.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het item gaat dan ook vooral over dat de beveiligingsimplementatie de prestaties negatief beïnvloed. Dat heeft wat mij betreft zeker nieuws en discussiewaarde.

Stellen dat het hele artikel moet worden verwijderd vind ik dan ook wel erg overtrokken. Je kunt hooguit afvragen of je de crack zelf impliciet moet benoemen, maar je wil wel ergens een bron van hebben. Dat blijft dan een dubio :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
tweakduke schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:27:
Het item gaat dan ook vooral dat de beveiligingsimplementatie de prestaties negatief beïnvloed. Dat heeft wat mij betreft zeker nieuws en discussiewaarde.

Stellen dat het hele artikel moet worden verwijderd vind ik dan ook wel erg overtrokken. Je kunt hooguit afvragen of je de crack zelf impliciet moet benoemen, maar je wil wel ergens een bron van hebben. Dat blijft dan een dubio :)
Goed punt ja. Tenminste een nette reactie :) bedankt!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-10 09:19
maak je niet zo druk man.
profiteer er van of doe er niks mee.
Ga lekker vanavond onderuit gezakt zitten, haal die crack binnen , spread the word op internet, dankzij tweakers.net

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
als het frontpage beheer zich niet aan de regels kan houden, hoe word er dan verwacht van de gebruikers dat wel te kunnen? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:29
corset schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:14:
[...]

Je kan ook normaal reageren zeg.. jezus, wat is dit voor reactie. Ik zou het rapporteren, maar dan ga je het zelf zien en doen "nope, zo erg is het niet".

Wat is er abormaal aan die reactie? Ik zie een normale reactie waarin een vergelijking wordt getrokken. Waarom reageer je zo overdreven? Je mag het oneens zijn met hem maar vind eerder dat je zelf niet normaal reageert maar compleet overtrokken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dit artikel is indirect een aanmoediging om gebruik te maken van illegale software.
Dit voelt als naar je gewenste conclusie toe redeneren.

Nee, het is geen "indirecte aanmoediging", net zoals dat een artikel over een aangekondigd verboden feestje geen uitnodiging voor dat feestje is, dat een artikel over toenemend drugsgebruik geen aanmoediging van drugsgebruik is, en dat een artikel over cybercriminaliteit geen aanmoediging van cybercriminaliteit is. Laat staan dat we al die nieuwsartikelen maar niet meer gaan schrijven.

Dat er concreet wordt aangetoond dat DRM de performance van een game sloopt is gewoon een interessant tech-feitje en daarmee is een nieuwsartikel niet gek. En ja, bij een nieuwsartikel horen bronvermeldingen. Je kan moeilijk zeuren over de kwaliteit van het nieuws en daarna gaan verwachten dat ze de bronnen uit artikelen weglaten. Journalistieke vrijheid botst regelmatig met regels, zo werkt journalistiek nou eenmaal.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1