Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
EDIT:
De looks van hun Software Updater geeft inderdaad al te denken, maar dat hoeft niet per se direct te betekenen dat hun software geen zuivere koffie is en met Google kom ik eigenlijk ook niet snel iets tegen erover. Als het echt zo louche was, had dat ook wel naar boven gekomen op o.a. Trustpilot.
[ Voor 96% gewijzigd door CH4OS op 20-02-2020 12:35 ]
In het verleden is het voorgekomen dat ze virus databases stalen van Malwarebytes - https://forums.malwarebyt...es-intellectual-property/
Dit is inmiddels al ruim 10 jaar geleden maar heeft mijn vertrouwen in het bedrijf wel flink beschadigd.
Klanten bedriegen zijn ze ook niet vuil van, in dit artikel staan nog wat meer dingen die niet helemaal in de haak zijn:
https://community.spicewo...ooster-to-cheat-customers
Ook toont het telkens ongewild advertenties (in eerste instantie niet, dit gebeurd pas later - ookal wordt er aangegeven dat het advertentie vrij is) en is het gewoon nagware, zoals een aantal mensen bij het "nieuwsartikel" al aanhalen is het beter om software van deze uitgever te ontlopen.
Ik vind het inderdaad wel vreemd dat er maar zo weinig negatieve beoordelingen te vinden zijn, maar ze zijn er wel degelijk.
Ik denk dat de software van IObit zelf hard hun best doet om als "legit" over te komen door in eerste instantie zichzelf rustig te houden. Ik vermoed zelf dat wanneer je hun code bekijkt er heel wat dingen naar boven zullen komen welke mijn gelijk bewijzen. Maarja, het is geen opensource dus helaas is dat niet mogelijk.
[ Voor 36% gewijzigd door MineTurtle op 20-02-2020 13:38 ]
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
een paar die in NL en België wel bekend zijn, hoeveel zullen dat zijn? 5 a 10 gok ik maximaal
Ik heb het op een goed werkend systeem staan en het werk goed lijkt het (iobit uninstaller free zonder de rest van dat programma,)
Af en toe gooit hij er eens een reclame in, maar heel zelden, het is ook gratis dan.
ja bij het verwijderen laat hij wel wat meer zien dan windows zelf, dat vind ik dan wel handig,(ook dat stuk wat hij uit de registers verwijderd) of het beter of slechter is dan de uninstallers van de programmas zelf weet ik dus niet.
Ik draai af en toe adwcleaner (dat is 1 van malwarebytes) en die vind ondanks mijn Internetsecurity toch nog wel eens wat, en dan vaak de PUB van Iobit systemcare, en die pleur ik er dan ook netjes af.
Het werkt verder oke, die iobit uninstaller maar ik monitor het niet.
Maar het is vaak afgeraden, maar hoe het tegenwoordig is weten we niet, en als niemand het gebruikt ja dan komen we er ook niet achter.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
* Weet je dat er sneller software wordt uitgebracht dan een paar Tweakers-redacteurs kunnen reviewen?
* Moet software als "onbetrouwbaar" worden bestempeld als er een aantal mensen klagen?
** Hoeveel mensen dan, en wat houdt dit in?
** Hoe moet er geklaagd worden? Is "dit zuigt echt" een terechte klacht, of moet er een uitgebreide review geplaatst worden met meetbare feiten?
* Snap je dat klachten kunnen komen van concurrentie, of van mensen die de voorwaarden van een product niet goed lezen?
* Enzovoorts, enzovoorts.
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Vandaar dus ook dit topic, omdat ik er verder weinig over kon vinden leek het mij wijs om dit te overleggen.CodeCaster schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:13:
Maar wat wil je nou precies? Gewoon even een paar vragen en feiten:
* Weet je dat er sneller software wordt uitgebracht dan een paar Tweakers-redacteurs kunnen reviewen?
* Moet software als "onbetrouwbaar" worden bestempeld als er een aantal mensen klagen?
** Hoeveel mensen dan, en wat houdt dit in?
** Hoe moet er geklaagd worden? Is "dit zuigt echt" een terechte klacht, of moet er een uitgebreide review geplaatst worden met meetbare feiten?
* Snap je dat klachten kunnen komen van concurrentie, of van mensen die de voorwaarden van een product niet goed lezen?
* Enzovoorts, enzovoorts.
Ik heb het hier kort geïnstallerd en gebruikt, maar kan dus niet over lange tijd zeggen wat het doet. De software uninstaller en software updater zijn naar mijn mening goed te gebruiken. De driver updater kan zou ik denk ik niet zo snel aanraden en die is daardoor ook nooit in de Downloads voorbij gekomen.
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Ik weet niet of je de moeite hebt genomen om de eerder gestuurde linkjes te openen en te lezen, daar staan aardig wat beschuldigingen in welke ook gewoon keihard waar zijn. Persoonlijk zou ik een bedrijf nooit vertrouwen als ze in het verleden malware (rootkits) hebben geïnstalleerd op systemen bij een van hun programma's, al is het een ander programma dan waar het hier over gaat. Het is nogsteeds van dezelfde uitgever, en gezien het niet opensource is valt het ook niet direct na te gaan of er eventueel verborgen, minder leuke dingen in het programma zitten verwerkt. Als je als eindgebruiker het programma opent zie je enkel de shell. Het kan natuurlijk ook zijn dat er tegenwoordig niets meer aan de hand is, maar mijn vertrouwen zijn ze in ieder geval kwijt. Het is gewoon niet te garanderen dat het "clean" is, en dat maakt mij bezorgd als het voor onwetende lezers als een interesant progje wordt voorgeschoteld.
[ Voor 17% gewijzigd door MineTurtle op 20-02-2020 15:46 ]
Gewoon disk cleaner gebruiken, opstartprogramma's en achtergrondapps uitzetten, there you are. Sneller wordt 'ie niet. Voor de lulz nog even handmatig alle overbodige programma's verwijderen en je schijf handmatig schoonmaken. Twee minuten later ben je klaar.
Hoeveel rampen ik wel niet meegemaakt heb bij voormalige klanten met die troep.. echt ongelooflijk.
Hypocrites must die
Intel heeft ook voor drivers nu 1tje
Ik snap ook dat het vroeger allemaal ook niet zo responsief was als je je windows met verkeerde drivers up date of dat de updaters de verkeerde *inf uitlazen waardoor er crap op kwam
Er waren een paar goeie, en ja het waren ook geen mega bedrijven die zo’n programma maakte maar gewoon een stel vrienden die het makkelijker wilden maken en dus wel eens een databaseje ergens vandaan plukte, zo ging dat 10 15 jaar geleden en dat deden bedrijven ook later nog wel eens
Ik ben er zelf ook niet zo van en vond patch my pc (500KB en redelijk nieuw op de markt) en ninite heerlijk in die tijd
Je had er meer die goed waren
Je had toen ook van die unatended windows instalatie dvd’s waar je van alles in propte wat je maar wil hebben.
Dit is niet echt heel anders nu, het zijn nog steeds links naar de updates van een product
Maar idd ik ben er ook nog steeds van om het os het zelf te laten doen.
Maar toch is het handig als je van vakantie terug komt oid
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Tja, meer dan beschuldigingen zijn dat dus ook niet. De diefstal is verder nooit veroordeeld, bijvoorbeeld. Ik vind het dan ook niet netjes om een persoon of bedrijf dan wel te beschuldigen van diefstal.BierfietsNL schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:57:
Vreemd, als ik 5 seconden op google zoek vind ik al een aantal artikelen.
In het verleden is het voorgekomen dat ze virus databases stalen van Malwarebytes - https://forums.malwarebyt...es-intellectual-property/
Dit is inmiddels al ruim 10 jaar geleden maar heeft mijn vertrouwen in het bedrijf wel flink beschadigd.
Klanten bedriegen zijn ze ook niet vuil van, in dit artikel staan nog wat meer dingen die niet helemaal in de haak zijn:
https://community.spicewo...ooster-to-cheat-customers
Tja, dat is dan ook het verdienmodel van IObit, dat hoeft niet per se iets slechts te zijn dan toch? Een bedrijf wil immers geld verdienen.Ook toont het telkens ongewild advertenties (in eerste instantie niet, dit gebeurd pas later - ookal wordt er aangegeven dat het advertentie vrij is) en is het gewoon nagware, zoals een aantal mensen bij het "nieuwsartikel" al aanhalen is het beter om software van deze uitgever te ontlopen.
Ik vind het inderdaad wel vreemd dat er maar zo weinig negatieve beoordelingen te vinden zijn, maar ze zijn er wel degelijk.
Ook onderbuik gevoel dus, maar of dat voldoende criteria is om IObit een negatieve stempel te geven...? Het staat je ook vrij om software te reverse engineeren, maar dan ben je wel even zoet en wellicht is dat wat IObit ook heeft gedaan?Ik denk dat de software van IObit zelf hard hun best doet om als "legit" over te komen door in eerste instantie zichzelf rustig te houden. Ik vermoed zelf dat wanneer je hun code bekijkt er heel wat dingen naar boven zullen komen welke mijn gelijk bewijzen. Maarja, het is geen opensource dus helaas is dat niet mogelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 21-02-2020 00:33 ]
Het probeert je bang te maken voor iets wat eigenlijk geen probleem is.
Bijna alle software heeft tegenwoordig een ingebouwde auto updater, dus dit programma heeft weinig nut.
Denk dat de gemiddelde tweaker echt niet hierop zit te wachten.
Lees de reacties maar eens. Veruit de meeste zijn negatief of adviseren een ander programma:
downloads: IObit Software Updater 2.4.0
downloads: IObit Software Updater 2.3.0
downloads: IObit Software Updater 2.2.0
downloads: IObit Software Updater 2.1.0
Zelfde geldt voor alle andere iobit software:
downloads: IObit Uninstaller 9.3.0
downloads: IObit Uninstaller 9.2.0
downloads: IObit Uninstaller 9.1.0
downloads: Smart Defrag 6.3.0
In het verleden is hier ook al eens een topic over geweest, maar daar werd ook niet echt op gereageerd.
Verkapte reclame?
Driver updaters, software updaters, software uninstallers zijn meestal gewoon troep/malware/scareware. Als je in de computer reparatiebranche werkt, dan zie je ze maar al te vaak voorbij komen.
De eerste 5 zoekresultaten op "iobit" in reddit:
https://www.reddit.com/r/..._be_illegal_and_punished/
https://www.reddit.com/r/...ong_with_iobit_family_of/
https://www.reddit.com/r/...em_care_programs_malware/
https://www.reddit.com/r/...rs_into_installing_their/
https://www.reddit.com/r/...obit_software_yay_or_nay/
Daarnaast is het een Chinees bedrijf wat niet eens een telefoonnummer of contact adres op de website (durft) te plaatsen: https://www.iobit.com/nl/contact.php
De reviews / reacties liegen er ook niet om:
https://www.heise.de/download/developer/iobit
https://malwaretips.com/t...h-a-bad-reputation.85035/
https://www.facebook.com/...munity/?ref=page_internal
[ Voor 4% gewijzigd door Jimbolino op 21-02-2020 03:10 ]
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Ik vind het mooi hoe je zo fel in discussie gaat terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is. Het feit dat er in het verleden ook al eens topics over geweest zijn en er meer negatieve dan positieve reacties op komen zou ik als beheerder al voldoende vinden om dit soort "software updates" van dit bedrijf voortaan maar te laten. Dat is natuurlijk ook maar persoonlijk - zoals ik eerder al heb gezegd (maar daar ga je dan niet verder op in) :CH4OS schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 00:32:
[...]
Tja, meer dan beschuldigingen zijn dat dus ook niet. De diefstal is verder nooit veroordeeld, bijvoorbeeld. Ik vind het dan ook niet netjes om een persoon of bedrijf dan wel te beschuldigen van diefstal.
[...]
Tja, dat is dan ook het verdienmodel van IObit, dat hoeft niet per se iets slechts te zijn dan toch? Een bedrijf wil immers geld verdienen.
[...]
Ook onderbuik gevoel dus, maar of dat voldoende criteria is om IObit een negatieve stempel te geven...? Het staat je ook vrij om software te reverse engineeren, maar dan ben je wel even zoet en wellicht is dat wat IObit ook heeft gedaan?
Als aanvulling hier op: Wikipedia: NagwareHet kan natuurlijk ook zijn dat er tegenwoordig niets meer aan de hand is, maar mijn vertrouwen zijn ze in ieder geval kwijt.
Het feit dat er regelmatig popups te voorschijn komen op je desktop van IObit software (maakt niet uit van welk programma) met de vraag om het te kopen - zelfs op momenten dat je het programma niet eens open hebt staan (enkel op de achtergrond draaiend hebt) zorgt er al voor dat het geen "Freeware" is. Als dit alleen aangepast zou worden (hier op tweakers) zijn we in mijn ogen al een stukje verder gekomen, dan worden gebruikers tenminste goed ingelicht.
Dit soort discussies zijn al vaker gevoerd en hebben in mijn ogen geen enkel nut. Maken de thread alleen maar rommeliger.
[ Voor 17% gewijzigd door MineTurtle op 21-02-2020 08:51 ]
En ja, wellicht is men veranderd door de jaren heen, maar daar geloof je zelf ook niet in. Dus wat wil je nu dan?
[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 21-02-2020 08:29 ]
Jimbolino heeft zojuist een mooie post gemaakt met mooie linkjes er in - wellicht deze even lezen.CH4OS schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:25:
@BierfietsNL Nou ja, zo fel is het voor mij niet hoor, ik probeer alleen wat meer info te krijgen met goede bronnen, linkjes die alleen beschuldigen zijn dat gewoon niet als je diefstal of plagiaat claimt. Dat je het vervolgens zelf een nutteloze discussie noemt, omdat het voor jouw verzoek niets bijdraagt, zegt voor mij ook meer dan genoeg.
En ja, wellicht is men veranderd door de jaren heen, maar daar geloof je zelf ook niet in. Dus wat wil je nu dan?Want met zo'n zin lijkt het meer op frustraties uiten, dat je het niet vertrouwd. Maar dat is een keuze die ieder voor zich maken kan.
Persoonlijke uitingen ga ik niet meer verder op in gezien het - nogmaals - niets bijdraagt aan deze thread. Ik heb mijn vorige bericht wat aangevuld, want het doel was inderdaad niet helemaal duidelijk. Ook besef ik nu dat het vermijden van deze software wellicht wat overdreven is.
Edit:
Ik heb nog even wat meer research gedaan en het blijkt dus dat er, back in the days, inderdaad schadelijke software werd meegeleverd bij installatiebestanden voor IObit software. Dit was echter via websites als cnet en majorgeeks, daar staat IObit zelf los van. Hier denken mensen vaak ook niet over na (klanten) met als gevolg dat je verhalen te horen krijgt van mensen die helemaal in paniek en kwaad zijn. "Sinds IObit op mijn PC staat heb ik een virus" (rootkit, spyware, coinminers waardoor CPU of GPU 100% belast worden en de PC traag wordt, spontaan veranderen van startpagina etc)
Als mensen dan ook (vaak diezelfde) progjes gebruiken om hun internetgeschiedenis te wissen wordt het ook lastiger om te achterhalen waardoor die troep binnen is gekomen. Dan doe je gewoon waar de klant om vraagt - alle "rotzooi" van IObit verwijderen, plus alle gemaakte infecties.

Buiten dit - het blijft nagware, zie mijn andere post.
[ Voor 37% gewijzigd door MineTurtle op 21-02-2020 09:14 ]
Sindsdien blijf ik er ver van...ik wil die bagger nooit meer op m'n systeem hebben.
Daarom kan ik ook niet begrijpen dat er nog gebruikers zijn die positief staan tegenover deze software..
Ik wil wil er een eerlijke mening over, de klagers zie je altijd boven komen, en een mening met veel linkjes dat het niet goed is, wat zegt dat nu.
Kwil best geloven dat het slecht is en crap is maar dat is windows wonderdoos ook op zijn tijd.
Ik gebruik het nu 3 maand omdat ik met een probleem van een uninstal zat heb ik deze er even opgezet (de iobit uninstaller)
Ook ik gooide die troep en jaren lang als eerste af als ik een pc van een klant had.
Maar het is nu wel interessant om te weten of en hoe en wat,
This een redelijk programma naar mijn mening en gebruiken.
(Ik hou het verder clean op me windows, en niet teveel van dit soort progs)
Kwist btw niet dat er niet een fatsoenlijk contact mogelijk is, ik zal eens kijken het kan er altijd nog af.
Wij betreuren het ten zeerste als IObit software niet voldoet aan de verwachtingen. In het genoemde IObit Software Updater worden inderdaad geen advertenties getoond. Zoals bij alle freeware die ook een betaalde versie kent, wordt de betaalde versie wel aangeprezen. Wij maken onze freeware om aan de behoefte van gebruikers te voldoen en hopen dat de functionaliteit gewaardeerd wordt. Voor gebruikers die meer functies willen, zijn er betaalde versies en het lijkt ons meer dan logisch dat freeware die uitgegeven wordt door een commercieel bedrijf, gebruikers attent maakt op de betaalde versie. Desalniettemin, staat het gebruikers vrij de gratis versie te blijven gebruiken en wordt de gratis versie door velen gewaardeerd.
Verder verzekeren wij u dat IObit software nooit malware of scareware is, wel is het belangrijk software via de officiële website te downloaden, om te voorkomen dat uw installer geïnfecteerd is met iets dat derden toe hebben gevoegd. Meer dan tien jaar geleden heeft IObit inderdaad een conflict met Malwarebytes gehad. IObit Malware Fighter was destijds een nieuwkomer op de anti-malware markt. Geen van onze software bevat onrechtmatig verkregen databases. Hopelijk hebben we u hiermee voldoende geïnformeerd, als u verder nog vragen heeft naar aanleiding van het functioneren van onze software, kunt u altijd mailen naar support@iobit.com en zullen wij u zo spoedig mogelijk helpen.
Feit is wel dat hun zichzelf tegenspreken - je krijgt popups met de melding om de volledige versie te kopen, terwijl ze het (dus onterecht) als "freeware" bestempelen. Dat is gewoon nagware. Anyways, voor mij is het nu ook wat duidelijker, zie ook mijn vorige reactie.
[ Voor 10% gewijzigd door MineTurtle op 21-02-2020 11:18 ]
[ Voor 4% gewijzigd door MineTurtle op 21-02-2020 11:29 ]
Freeware als je de free neemt, en ik zie idd niets over tampon's reclame oid, maar alleen hun eigen aanprijzen, net als tegenwoordig de betaalde versies van veel beveiligigs software of andere aangeschafte programmas, zelfs je vpn gooit er af en toe iets tussen dat ze willen aanprijzen, het komt steeds meer voor, om maar een andere tak te noemen.BierfietsNL schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:29:
Ik denk dat Freemium dan een betere term is, gezien er ook een betaalde versie van is. Echter die advertenties voor de betaalde versie welke tevoorschijn komen, ook wanneer het programma enkel op de achtergrond actief is maken het voor mij een twijfelpunt. Een beetje een grijs gebied voor mij waar het nu onder valt.
Hoe spreken zij elkaar precies tegen als het programma wat je hebt gratis is en zij alleen een popup met het verzoek om de betaalde versie aan te schaffen tonen?BierfietsNL schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:16:
Feit is wel dat hun zichzelf tegenspreken - je krijgt popups met de melding om de volledige versie te kopen, terwijl ze het (dus onterecht) als "freeware" bestempelen.
Dat maakt het programma zelf niet minder ''freeware'', dus hoe spreekt men zichzelf tegen?
Afgezien wat ik ervan vind merk ik dat je wel veel termen door elkaar heen gooit - Van Nagware tot Scareware. Nagware en Scareware zijn niet per definitie hetzelfde, het lijkt mij dus ook beter dat je een geldende definitie aanhoud.BierfietsNL schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:16:
Dat is gewoon nagware. Anyways, voor mij is het nu ook wat duidelijker, zie ook mijn vorige reactie.
Overigens is Nagware redelijk gemeengoed en kennen meer programma's dit, zeker als ze een betaalde variant hebben. Zijn deze ook discutabel of - naar de term - vooral vervelend?
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Ow, dus jij maakt nooit fouten en weet altijd al meteen de goede term?Redneckerz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:46:
[...]
Hoe spreken zij elkaar precies tegen als het programma wat je hebt gratis is en zij alleen een popup met het verzoek om de betaalde versie aan te schaffen tonen?
Dat maakt het programma zelf niet minder ''freeware'', dus hoe spreekt men zichzelf tegen?
[...]
Afgezien wat ik ervan vind merk ik dat je wel veel termen door elkaar heen gooit - Van Nagware tot Scareware. Nagware en Scareware zijn niet per definitie hetzelfde, het lijkt mij dus ook beter dat je een geldende definitie aanhoud.
Overigens is Nagware redelijk gemeengoed en kennen meer programma's dit, zeker als ze een betaalde variant hebben. Zijn deze ook discutabel of - naar de term - vooral vervelend?
De scareware waar ik eerder over begon gaat ook niet om de updater maar om hun anti virus en opschoon programma.
[ Voor 13% gewijzigd door MineTurtle op 21-02-2020 14:12 ]
Daar beticht ik je niet van. Ik zeg alleen dat Nagware en Scareware twee verschillende dingen zijn: Scareware opereert op de angstgevoelens van de gebruiker en kan dus als negatief gezien worden tot zelfs gevaarlijk (Zie eerder hoe gehackte universiteiten Bitcoins betaalden om hun computers terug te krijgen. Ook dat bevat een element van Scareware)BierfietsNL schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:08:
[...]
Ow, dus jij maakt nooit fouten en weet altijd al meteen de goede term?(niet offensief bedoeld)
Nagware is eerder vervelend dan gevaarlijk. Het verveelt de gebruiker met een voorstel die je waarschijnlijk niet wilt.
Als Nagware mag IOBit's software gewoon, dat doen wel meerdere programma's.
Dat verschil begrijp ik ook wel, dat geef ik al duidelijk aan. Ik trek me in ieder geval terug uit deze zinloze discussie en ga lekker weekend vieren.Redneckerz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:07:
[...]
Daar beticht ik je niet van. Ik zeg alleen dat Nagware en Scareware twee verschillende dingen zijn: Scareware opereert op de angstgevoelens van de gebruiker en kan dus als negatief gezien worden tot zelfs gevaarlijk (Zie eerder hoe gehackte universiteiten Bitcoins betaalden om hun computers terug te krijgen. Ook dat bevat een element van Scareware)
Nagware is eerder vervelend dan gevaarlijk. Het verveelt de gebruiker met een voorstel die je waarschijnlijk niet wilt.
Als Nagware mag IOBit's software gewoon, dat doen wel meerdere programma's.
Fijn weekend gewenst
Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend, en bij problemen kunt u contactopnemen met Wc-eend.Drobanir schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:05:
Ik heb Pieter Horn, Marketing Manager van IOBit Nederland, om een reactie gevraagd en kreeg het volgende van hem terug:
De software moet je downloaden van de officiële website, maar die linkt wel naar softonic.com. Een site die er bekend om staat dat ze malware verspreiden via een "downloader".
Beetje vreemd dat je zo reageert, ik begreep je punt. Ik zette in het algemeen het verschil uiteen.BierfietsNL schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:54:
[...]
Dat verschil begrijp ik ook wel, dat geef ik al duidelijk aan. Ik trek me in ieder geval terug uit deze zinloze discussie en ga lekker weekend vieren.
Fijn weekend gewenst
Daarbij vind ik het weinig discutabel om IOBit te blijven promoten: Het systeem wat zij gebruiken is door anderen ook in gebruik. Dan zou die software ook niet meer gepromoot moeten worden.

reclame voor adaware tijdens de installatie van iobit uninstaller

Mijn excuses, ik denk dat ik het verkeerd gelezen had. Reactie was ook getypt toen ik 10 dingen tegelijk aan het doen was - dat moet ik echt afleren want dat kan ik gewoon nietRedneckerz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:34:
[...]
Beetje vreemd dat je zo reageert, ik begreep je punt. Ik zette in het algemeen het verschil uiteen.
Daarbij vind ik het weinig discutabel om IOBit te blijven promoten: Het systeem wat zij gebruiken is door anderen ook in gebruik. Dan zou die software ook niet meer gepromoot moeten worden.
Ik ben het met je eens dat alle gelijksoortige software gewoon niet op een techsite als Tweakers thuis hoort - prima dat mensen er vragen over stellen in topics etc, maar om het elke keer te laten verschijnen tussen de "software-updates" waar allerlei handige progjes tussen staan vind ik gewoon onnodige "vervuiling" en totaal niet professioneel overkomen.
Interessante screenshots Jimbolino, dank hiervoor. Geeft het programma bij jou ook opdringerige pop-ups terwijl het op de achtergrond draait met de vraag de software te kopen?
Niet bij programma's, Configuratiescherm etc.
Kan iemand mij helpen?
Misschien IObit uninstaller gebruikenBremen schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:54:
Ik las over IObit. wilde deze verwijderen van mijn PC maar vind hem nergens.
Niet bij programma's, Configuratiescherm etc.
Kan iemand mij helpen?
Maar even serieus, Revo Uninstaller lukt het meestal wel om die troep te verwijderen. Anders even scannen met adwcleaner, vaak ziet het deze software als PUP (Potentially Unwanted Program)
Ik vind het zelf altijd shady als zo een programma niet in de lijst met geïnstalleerde toepassingen staat. Ondanks deze signalen blijft de software wel als "legit" gezien worden, wat ik zelf erg vreemd vind.
[ Voor 17% gewijzigd door MineTurtle op 02-03-2020 16:17 ]
Het is al uitgelegd wat IOBit immers is, en dat mag gewoon. Daar is niets vreemds aan. Het doet in wezen niets wat het niet zou mogen doen.BierfietsNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:14:
[...] Ondanks deze signalen blijft de software wel als "legit" gezien worden, wat ik zelf erg vreemd vind.
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Het is gewoon troep, dat is gewoon duidelijk. Troep moeten we niet willen hier.Redneckerz schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:07:
Ik wilde eigenlijk niet meer reageren, maar dan toch:
[...]
Het is al uitgelegd wat IOBit immers is, en dat mag gewoon. Daar is niets vreemds aan. Het doet in wezen niets wat het niet zou mogen doen.
😆 - Denk ook eens om ;)
"Het is gewoon troep" - zie ook CodeCaster in "Herhaaldelijk blijven promoten discutabele software (IObit)": definieer "troep", en wie dat gaat bepalen en beoordelen?Bensimpel schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:09:
[...]
Het is gewoon troep, dat is gewoon duidelijk. Troep moeten we niet willen hier.
Als tegenvoorbeeld: ik vind de FTP-client FileZilla troep, omdat ze jarenlang passwords in plaintext hebben opgeslagen en daardoor doelwit waren van diverse virussen. En hun installer installeert standaard adware wanneer je het installeert via Next, Next, Finish.
Ik kan een heleboel mensen vinden die diezelfde mening hebben. Moet Tweakers dan, omdat wij dat vinden, FileZilla dan van de site halen?
Dus nogmaals: in plaats van zeggen "dit is troep en het moet van de site", nogal makkelijk om dat van één incident te zeggen, leg maar eens objectieve criteria neer die toepasbaar zijn op alle of in ieder geval veel downloads die hier gepost worden, en vertel hoe de crew dit moet testen voor elk stuk software dat wordt uitgebracht.
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Helaas heb ik simpelweg de tijd niet om een mooi lijstje op te stellen met bronvermeldingen. Het gaat niet om een enkele melding. Lees het topic eens door, zoek eens op internet - er zijn aardig wat voorbeelden te vinden.nogal makkelijk om dat van één incident te zeggen, leg maar eens objectieve criteria neer die toepasbaar zijn op alle of in ieder geval veel downloads die hier gepost worden, en vertel hoe de crew dit moet testen voor elk stuk software dat wordt uitgebracht.
Ik heb ook nergens aangegeven dat elk stukje software wat Tweakers op hun site post volledig getest moet worden. Ik ben enkel van mening dat er serieus gekeken moet worden naar software op het moment dat (meerdere) gebruikers melden dat er mogelijk iets niet mee in de haak is.
Het in de war schoppen van systemen, bang maken van onwetende gebruikers (scareware), advertenties tonen waardoor het programma per definitie niet meer onder freeware valt maar onder nagware, en het niet op normale wijze kunnen verwijderen van een programma vind ik persoonlijk genoeg redenen om een programma eens stevig onder de loep te nemen.
Dit weekend heb ik zelf even een (schone) VM aangemaakt met Windows 10, hierop IObit Uninstaller geïnstalleerd. Het programma toont regelmatig advertenties (van de PRO versie) en is niet op een normale manier te verwijderen uit de lijst met geïnstalleerde apps.
Ook heb ik IObit malware fighter geïnstalleerd, welke meteen al aangaf 20 infecties te hebben gevonden. Dit terwijl het een clean Windows 10 Pro was, vers gedownload van Microsoft. Ook sprong het programma continu open (vanuit de taalbalk) waarna het begon te "scannen" - doet mij erg veel denken aan een "rogue" antivirus programma / scareware. Ook regelmatig pop-ups waarin alle andere IObit software wordt "verheerlijkt" maken het er ook niet mooier op.
[ Voor 46% gewijzigd door MineTurtle op 03-03-2020 12:37 ]
Ik heb het niet over bronvermeldingen (of andere plekken waar je klachten over deze software kan vinden); ik vraag me af wat de randvoorwaarden zouden moeten zijn om Tweakers een stuk software op deze manier te moeten laten beoordelen.BierfietsNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:25:
[...]
Ik ben enkel van mening dat er serieus gekeken moet worden naar software op het moment dat (meerdere) gebruikers melden dat er mogelijk iets niet mee in de haak is.
Nogmaals: jij vindt dat Tweakers hier dit stuk software "onder de loep" moet nemen (eigenlijk wil je gewoon dat ze het van de site verwijderen, of een dikke vette waarschuwing bij de download plaatsen), omdat het product eigenschappen heeft die jij niet leuk vindt.
Er zijn talloze redenen om software niet leuk te vinden, en ik noem een tweetal eigenschappen van FileZilla als tegenvoorbeeld.
Dus nog één keer: wie ben jij? Waarom vind je dat jouw criteria voor iedereen moeten gelden? Wanneer (na hoeveel klachten en van welke aard moeten deze zijn) moet Tweakers een stuk software gaan analyseren? Wat houdt deze analyse precies in, krijgen we dan aan CNet grenzende "crew's favorite"-praktijken als het de test doorstaat (of hoe het ook heet) of een "Tweakers Teken van Afkeur™"?
En nogmaals, hoe voorkom je dan dat concurrentie elkaar gaat zwartmaken? Wanneer vervalt een label, bij een nieuwe versie of bij nieuwe klachten? Worden nieuwe criteria getest op oudere versies? Welke garanties geeft Tweakers als ze melden dat software aan de criteria voldoet (of dat ze geen of niet genoeg negatieve criteria hebben gevonden), maar dat die later toch malafide blijkt?
Begrijp me niet verkeerd, ik speel advocaat van de duivel hier. Maar waar je om vraagt, is niet eenvoudig op te lossen. Voor de laatste keer, stel dat dit programma waar het nu over gaat een heel erg op zichzelf staand, duidelijk voorbeeld is, hoe vat je dan deze criteria samen zodat ze op het volgende stuk software (of de volgende versie) zijn te toetsen?
Ik vraag volgens mij niet iets heel moeilijks, maar wel iets cruciaals. En zeker met de toon die in dit topic hangt, die is samen te vatten als "ja maar iedereen vindt dit toch troep", gaan we hier niet uitkomen.
Dat heb je mis, ik wil gewoon zekerheid. Dit is ook uit het topic op te maken, aan het begin dacht ik dat alles van IObit troep was en zelfs schadelijk zou zijn voor elke PC. Dit vanwege eigen ervaringen met klanten welke zwaar overstuur aan de telefoon hangen of de winkel binnen komen.CodeCaster schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:01:
[...]
Nogmaals: jijvindt dat Tweakers hier dit stuk software "onder de loep" moet nemen (eigenlijk wil je gewoon dat ze het van de site verwijderen, of een dikke vette waarschuwing bij de download plaatsen), omdat het product eigenschappen heeft die jij niet leuk vindt.
Daarna bleek het minder ernstig dan gedacht, om vervolgens weer vanuit meerdere users gemeld te krijgen dat zij ook vergelijkbare problemen met de software ervaren.
Na het zelf uittesten van de software (dit had ik al veel eerder moeten doen) er achter gekomen dat een deel van de beweringen lijken te kloppen (zie een post hierboven)
Ik sta hier in mijn ogen vrij neutraal in, ik wil enkel voorkomen dát mensen juist (mogelijk, indien het tóch schadelijk is) problemen met hun systeem krijgen. Dat is dus waarom ik de vraag stel. Zelf ben ik er dus nog niet over uit of het nu zuivere koffie is of niet. Ik wil gewoon duidelijkheid, dit kan enkel door het een en ander goed te (laten?) onderzoeken. Ook zodat er achteraf weer naar dit topic gelinkt kan worden indien nodig, mocht de discussie een tijd later elders weer opkomen.
Ikzelf ben gewoon zoekende naar de waarheid. Eigenlijk zou zelfs de topictitel aangepast kunnen worden. Maargoed, daar ga ik verder niet over.
[ Voor 19% gewijzigd door MineTurtle op 03-03-2020 13:21 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 03-03-2020 13:22 ]
Bensimpel schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:09:
[...]
Het is gewoon troep, dat is gewoon duidelijk. Troep moeten we niet willen hier.
- Nagware is niet perse ''troep'', wel vervelend (De Nag in Nagware). Anderzijds kan je niet verwachten dat een programma als Garbageware wordt omschreven...
- Wat definieert troep? Is Nagware dat? Is dat Scareware die de leek bang maakt? Bij het ene zou ik het geen troep noemen, bij het andere wel.
Oke. Je zegt dus dat IOBIT dit dus allemaal doet:BierfietsNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:25:
[...]
Het in de war schoppen van systemen, bang maken van onwetende gebruikers (scareware), advertenties tonen waardoor het programma per definitie niet meer onder freeware valt maar onder nagware, en het niet op normale wijze kunnen verwijderen van een programma vind ik persoonlijk genoeg redenen om een programma eens stevig onder de loep te nemen.
- Het in de war schoppen van systemen[/li]
• Bang maken van onwetende gebruikers (scareware),
• Advertenties tonen waardoor het programma per definitie niet meer onder freeware valt maar onder nagware,
• En het niet op normale wijze kunnen verwijderen van een programma
Oftewel, het is Nagware (Door de advertenties). Op welke manier dient IOBit Uninstaller verwijderd te worden die afwijkt van de stndaard?BierfietsNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:25:
Dit weekend heb ik zelf even een (schone) VM aangemaakt met Windows 10, hierop IObit Uninstaller geïnstalleerd. Het programma toont regelmatig advertenties (van de PRO versie) en is niet op een normale manier te verwijderen uit de lijst met geïnstalleerde apps.
BierfietsNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:25:
Ook heb ik IObit malware fighter geïnstalleerd, welke meteen al aangaf 20 infecties te hebben gevonden. Dit terwijl het een clean Windows 10 Pro was, vers gedownload van Microsoft. Ook sprong het programma continu open (vanuit de taalbalk) waarna het begon te "scannen" - doet mij erg veel denken aan een "rogue" antivirus programma / scareware.
- Mocht er echt niets op staan, dan kan dat als Scareware worden gezien. Heb je een screenshot?
- Een pop up window met scannen is niet exclusief aan IOBit. Bij installatie kan je ervoor kiezen of IOBit in de taakbalk mag resideren. Was deze optie er tijdens het installatie proces? Sowieso is dit gedeelte van het proces niet te vergelijken met Scareware, zoals zojuist aangegeven.
Dat is Nagware. Dat doen wel meerdere programma's, zeker als het bedrijf meerdere programma's heeft. Nogal logisch dat ze reclame maken. Of dat gemoedelijk is, is een tweede.BierfietsNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:25:
Ook regelmatig pop-ups waarin alle andere IObit software wordt "verheerlijkt" maken het er ook niet mooier op.
Voor de rest plaats ik mij bij de opmerkingen van @CodeCaster. Ik vind dat daar een veel betere definitie in moet zijn, en tevens vind ik ook dat je niet zomaar iets moet beweren wat een programma zou doen terwijl dat niet zo is.
Met die logica zou ik dan Windows 10 update ook als discutabele software willen classificeren, immers waarom valt het mij toch telkens lastig met de opmerking dat er een nieuwe Windows 10 beschikbaar is. Ik heb Windows 10 al, waarom zou ik een nieuwe willen?
Zelf heb ik ook simpelweg de tijd niet om dit verder te gaan onderzoeken.
Ik zou hier graag een slotje op willen zien, maar dat is ook iets wat je als user zelf niet kunt - enkel moderators. Dan maar het topic niet meer volgen
Als andere mensen met slechte ervaringen met IObit hier mee door willen gaan - be my guest.
[ Voor 43% gewijzigd door MineTurtle op 03-03-2020 14:08 ]
Dit vind ik echt een cop-out. Als er uitzonderingen zijn, reageer dan op ze. Ik heb je reactie uiteengezet en vragen gesteld, want ik wil dan wel eens weten wat het zwaartepunt van je argument is.BierfietsNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:03:
Helaas gaat het wederom de verkeerde kant op met dit topic, ik geef het op. Posts worden niet of nauwelijks gelezen, en ik krijg keer op keer dezelfde nutteloze reacties, op enkele uitzonderingen na.
Door een reactie als geef je het signaal af dat het je niet zo zeer om de discussie te doen is, maar dat je vooral een klacht wilt deponeren - Of die nu waar is of niet. Dat kan niet gemeten worden, want zodra het daarover gaat maak je de reactie zoals bovenstaand. Dan lijkt de intentie niet op discussie, maar op jengelen. Dat lijkt mij niet de bedoeling.
Rapporteer je eerste post en verzoek de mods om een slotje. Ik zou het zonde vinden, maar als dat is wat je wil, dan moet het maar.BierfietsNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:03:
Ik zou hier graag een slotje op willen zien, maar dat is ook iets wat je als user zelf niet kunt - enkel moderators. Dan maar het topic niet meer volgen
@BierfietsNL in het geval dat je het topic ontvolgt
Wees gerust, zo gaat het in zoveel (feedback) topics hier. Ik had er afgelopen weekend ook een. Ik weet precies wat je bedoeld. Uiteindelijk is de TS dan vervolgens de drammer.BierfietsNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:03:
Als andere mensen met slechte ervaringen met IObit hier mee door willen gaan - be my guest.
En ik zou het een goed idee vinden als WinZip van de site wordt gehaald. Het biedt weinig toegevoegde waarde ten opzichte van de standaard in Windows ingebouwde zip-functionaliteit, en als je meer functies wil, gebruik je lekker het gratis en opensource progamma 7-Zip. WinZip heeft ook nog eens een nagscreen!SilentLucidity schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:26:
Ik zou het ook een goed idee vinden als de software van Iobit niet meer gepromoot word hier. Los van het gepleegde plagiaat, hebben zo ook nog weinig programma's die in Windows 10 nog van toegevoegde waarde zijn. Alleen de softwareupdater kan handig zijn, de rest maakt meer kapot dan dat het oplost.
... Begrijp je waar ik heen wil? Lees anders CodeCaster in "Herhaaldelijk blijven promoten discutabele software (IObit)" nog eens, of meerdere reacties in dit topic.
Het is nogal makkelijk om op basis van een aantal ergernissen te willen dat een bepaald stuk software niet meer op deze site besproken wordt, maar waarom heb jij daar gelijk in in dit geval, en ik niet? Wat zijn de criteria? Leg die eens vast in tekst? Overtuig Tweakers eens dat dat goede criteria zijn, die ze kunnen toepassen op elk stuk software, en dat dat een werkbare situatie oplevert? Hoe gaan ze dan om met nieuwe versies waarin enkele of alle criteria voor uitsluiting ineens niet meer behaald worden, mag het dan weer terug op de site? En wat als het nagscreen bij de volgende versie dan ineens weer terug is, weer eraf?
Met WinZip wil ik ook nog best met je meegaanCodeCaster schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:05:
[...]
En ik zou het een goed idee vinden als WinZip van de site wordt gehaald. Het biedt weinig toegevoegde waarde ten opzichte van de standaard in Windows ingebouwde zip-functionaliteit, en als je meer functies wil, gebruik je lekker het gratis en opensource progamma 7-Zip. WinZip heeft ook nog eens een nagscreen!
... Begrijp je waar ik heen wil? Lees anders CodeCaster in "Herhaaldelijk blijven promoten discutabele software (IObit)" nog eens, of meerdere reacties in dit topic.
Het is nogal makkelijk om op basis van een aantal ergernissen te willen dat een bepaald stuk software niet meer op deze site besproken wordt, maar waarom heb jij daar gelijk in in dit geval, en ik niet? Wat zijn de criteria? Leg die eens vast in tekst? Overtuig Tweakers eens dat dat goede criteria zijn, die ze kunnen toepassen op elk stuk software, en dat dat een werkbare situatie oplevert? Hoe gaan ze dan om met nieuwe versies waarin enkele of alle criteria voor uitsluiting ineens niet meer behaald worden, mag het dan weer terug op de site? En wat als het nagscreen bij de volgende versie dan ineens weer terug is, weer eraf?
Maar dan ontopic, ik snap wat je zegt. Het zou onwenselijk en ook onpraktisch zijn als Tweakers voor ons gaat bepalen wat goed of slecht is voor onze computers. Een hard criterium lijkt mij dan dat zodra een bedrijf regels heeft overtreden, deze geweerd worden van Tweakers. In het geval van Iobit, is dat dan diefstal van intellectueel eigendom. Maar wat mij betreft mag een avast / avg daar ook bij, voor het illegaal doorverkopen van gebruikersgegevens.
Wat ik dan nog niet goed heb uitgedacht, grijs gebied, is bijvoorbeeld datalekken door onzorgvuldigheid. Een lek kan gebeuren, maar Zoom heeft bijvoorbeeld maandenlang bewust securityfouten genegeerd? Moet Zoom ook uitgesloten worden? Dat weet ik dan niet..
Jammer dat voor software een gemiddelde wordt genomen van alle reviews bij elkaar, en niet alleen van het laatste jaar oid.
Hierdoor heeft software als malware bytes (wat in 2010/2012 best een prima product was) gewoon 4.5 sterren.
pricewatch: Malwarebytes
Zelfde geldt idd ook voor software als WinZip, uTorrent, Foxit PDF Reader, etc
De eerste paar jaar was het prima software, alleen de laatste jaren is de software gewoon bloated, heeft het geen toegevoegde waarde, en worden de installers vaak volgestopt met crap. Ook zijn de gratis versies vaak ad-supported.
Best vreemd als je je bedenkt dat voor shopreviews wel de laatste (2?) jaar wordt genomen als standaard.Jimbolino schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 01:08:
Als tweakers geen actie wil ondernemen tegen dit soort scareware, dan is het enige wat we kunnen doen: slechte eerlijke reviews schrijven.
Jammer dat voor software een gemiddelde wordt genomen van alle reviews bij elkaar, en niet alleen van het laatste jaar oid.
Hierdoor heeft software als malware bytes (wat in 2010/2012 best een prima product was) gewoon 4.5 sterren.
pricewatch: Malwarebytes
Zelfde geldt idd ook voor software als WinZip, uTorrent, Foxit PDF Reader, etc
De eerste paar jaar was het prima software, alleen de laatste jaren is de software gewoon bloated, heeft het geen toegevoegde waarde, en worden de installers vaak volgestopt met crap. Ook zijn de gratis versies vaak ad-supported.
Uit goed vertrouwen toch maar aangenomen.
heb 3 van de producten van IObit geinstalleerd op mijn pc en zover mijn ervaring:
- IObit driver boost: vertraagd je pc met opstarten enorm, meld onnodig drivers die outdated zouden zijn volgens het programma maar kan ook geen nieuwe drivers vinden
- IObit uninstaller: best handig, gaat diep in je registry en haalt echt alles wat het kan vinden weg. ook wel weer eng dat het over kan komen zonder dat je het ziet. meerder programma's getest en als je niet veel kennis hebt van IT is het echt een aanwinst, maar als IT er heb ik het er direct daarna weer afgehaald vertrouwde het niet helemaal.
IObit maleware fighter: een virus scanner die zichzelf heel wat vindt, elke keer als jij een full screen app afsluit moet het weer melden "kijk we hebben je niet gestoord met virusen" wat je wel zou willen als je een virus hebt in een game sessie al zeg ik het zelf.
verder niet heel spannend, ik denk dat elke anti virus scanner het zelfde doet alle IObit vertraagd het opstarten enorm...
ik heb alles van IObit weer verwijderd werdt er niet warm of koud van en ben weer terug gegaan naar mijn AVG free ook niet je van het maar toch slaap ik er wel beter van.
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
Aangezien er weer een nieuwe update was en ik op dit topic werd gewezen.CodeCaster schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:05:
[...]
En ik zou het een goed idee vinden als WinZip van de site wordt gehaald. Het biedt weinig toegevoegde waarde ten opzichte van de standaard in Windows ingebouwde zip-functionaliteit, en als je meer functies wil, gebruik je lekker het gratis en opensource progamma 7-Zip. WinZip heeft ook nog eens een nagscreen!
Je argumenten zijn logisch, prima. Echter waar zijn je argumenten m.b.t. het uberhaubt plaatsen van reclame voor zo'n product? Want jouw argumenten zijn voor de redenatie waarin iets niet meer geplaatst moet/mag worden. Waar zijn de argumenten waarin wel iets wordt geplaatst? Want dat komt in eerste instantie naar voren.
- Moeten we linken naar producten die niet getest zijn en derhalve mogelijk niet gedegen zijn?
- Moeten we een inleidende tekst vanuit Tweakers plaatsen met betrekking over deze software? I.e.: "Het is belangrijk om je computer up-to-date te houden" ... "gelukkig zijn er verschillende programma's die daarbij kunnen assisteren" ... " Ook IObit heeft een software-updater" ... "Het programma is gratis, toont geen advertenties en kan verouderde software eenvoudig vanuit het programma zelf bijwerken"
- Moet je nu wel/geen verantwoording nemen voor software die op in de tracker staat?
- Moet je dan wel bepaalde teksten opvoeren, die in feite aangeven dat het wel okay is
Want er is wel degelijk een verschil tussen domweg een tracker zijn: Dit is een update. Punt. Of... echt content creëren (zoals nu gebeurd) met inhoudelijke informatie over het product.
M.a.w. wees dan eens duidelijk of Tweakers dit nu wel of niet onderschrijft. Want dit is natuurlijk de makkelijke situatie he, wel content (en dus clicks) creëren, maar 0 verantwoording dragen en vervolgens acheraf argumenten komen over "hoe" iets dan verwijderd moet worden. Kom eerst maar met argumenten waarom dit er wel moet staan
Uiteindelijk ben ik van mening dat:
- Tweakers plaatst dit op de frontpage
- Tweakers voegt zelf inhoud vanuit Tweakers toe
- Tweakers onderschrijft alles wat in de meuktracker staat
En derhalve zou je dan ook verantwoording mogen nemen voor de kwaliteit en betrouwbaarheid van de aangeboden informatie. Wil je vanuit de community hier input op, dan zal daar ook het platform voor aanwezig mogen zijn.
Bijvoorbeeld:
- Votes (voor diverse punten; betrouwbaarheid, kwaliteit, etc.)
- Een centrale plaats voor een discussie van het product (dus niet elke keer een nieuwe reactie thread per update)
- Regels waaraan een product moet voldoen eer dit in de tracker komt, zodat hier ook een gezonde discussie over gevoerd kan worden.
Lang verhaal kort; laten we de bal niet bij de users gooien
Ook hebben al hun tools een 'action center' waar installers voor andere programma's te downloaden zijn. Dit gaat van andere IObit software tot Opera Browser of Dashlane password managers.
Maar de core functionaliteit van de gratis tools is mij nooit tegengevallen. De uninstaller laat duidelijk zien dat de registerfiles ook meegenomen worden en laat de gebruiker een herstelpunt maken als die dat blieft. Weet zelfs steamgames te deinstalleren door Steam te launchen.
De driver booster is een van de eerste programma's die ik gebruik bij een clean install, en die heeft door de jaren heen mij nog nooit een probleem opgeleverd. Ik snap dat als je specifieke legacy drivers zoekt en juist niet het laatste van het laatste laat draaien dat zo'n programma een verschrikking is. Maar je kan het gerust gebruiken om te zorgen dat je met een klik hier en daar de laatste display, intel, nvidia, audio & network drivers binnenhaalt. Daarnaast geeft het een handig overzicht van de versie nummers en de datum waarop de driver geinstalleerd zijn.Hierdoor zijn specifieke drivers eenvoudig te deinstalleren.
Tot slot doet Advanced Systemcare naar mijn inziens niet onder voor de Malwarebytes of CCleaners van de wereld. Laat duidelijk zien welke impact startup items hebben, of er nog onnodige of invalid meuk rondslingert op de PC en geeft enkele performance tips omtrent browser instellingen. Of deze performance tips nou ook echt een impact hebben, het is mij nooit precies duidelijk geworden, maar ik kan me goed voorstellen dat er een handvol about:config settings zijn die de gemiddelde gebruiker nooit zal inschakelen, maar zo'n programma toch kan aanraden nadat het je systeem onder de loep heeft genomen. En dan is het aan de gebruiker om te bepalen of deze false flag naar true moet worden gezet of deze value van 50 naar 100 moet worden gezet door het programma. Maarja, met zulke 'care' suites is het toch altijd een mix van stuff dat handig is en stuff dat je liever links laat liggen. Wellicht zie je zo'n suggestie voorbijkomen en denk je toch bij jezelf, ja met mijn systeemconfiguratie en netwerksnelheid is het okay dat deze settings veranderd worden. Of je vinkt ze weg en doet het niet. Your milage may vary.
Het is ook niet dat Iobit net zoals bij de wat meer shadier programma's, fake file informatie gebruikt om de gebruiker aan te moedigen om toch maar de betaalversie te gaan gebruiken. Want er zijn nog 10000 fouten gevonden die de pro-versie alleen kan verwijderen!
Advanced Systemcare lijkt dat spel niet te spelen. Zo is er op dit moment maar 5,8 MB aan appdata junk te vinden op mijn PC volgens het programma. Wel is het zo dat het logo van Advanced Systemcare een
[ Voor 10% gewijzigd door 1ManArmy op 13-09-2020 14:52 ]
De nieuwste drivers installeren kan een prestatieboost bieden voor je hardware, maar niet iedereen wil de moeite nemen om regelmatig naar verschillende sites te gaan.Helgie schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:48:
Opschoonprogramma'sOm de een of andere reden denkt men nog steeds dat dat werkt. Misschien in 2000, maar sinds W7 niet meer in elk geval. Driver updaters en andere onzin ook niet.
Gewoon disk cleaner gebruiken, opstartprogramma's en achtergrondapps uitzetten, there you are. Sneller wordt 'ie niet. Voor de lulz nog even handmatig alle overbodige programma's verwijderen en je schijf handmatig schoonmaken. Twee minuten later ben je klaar.
Hoeveel rampen ik wel niet meegemaakt heb bij voormalige klanten met die troep.. echt ongelooflijk.
It takes one to know one...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Doordat ik ook de licencie kreeg voor 3 verschillende computers hield ik er ook 2 windows7 laptops mee ‘proper’.
Ik ben dus altijd tevreden geweest van hun advanced system care programma en had ook geen last van vervelende popup reklames o’dat je die kon uitzetten in de settings.
Ook hun defragmentatie programma gebruik ik al jaren zonder problemen.
Op de windows XP PC gebruik ik ook nog steeds iFreeUp om de ipad optimaal te houden en ook dat werkt perfect maar wat gratis is onder XP is nu plots betalend met een duur jaarabonnement voor de windows 10 PC.
En waar ik ook altijd bij opgepast heb is het automatisch verlengen van het abonnement omdat dit beduidend duurder is dan het stopzetten en wachten op een promo.
Maar ik ben dus niet helemaal akkoord dat iObit software waardeloos is.
Of het ook nog zal helpen om mijn nieuwe windows 10 pro Pc op snelheid te houden valt af te wachten en is inderdaad misschien een overbodige kost. Voorlopig gebruik ik het wel nog aangezien ik een licentie voor 1 Pc overgezet heb van die oude windows 7 laptop. Zonder problemen overigens.
Het is gewoon scareware.Funcleluke schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 04:56:
Maar ik ben dus niet helemaal akkoord dat iObit software waardeloos is.
Of het ook nog zal helpen om mijn nieuwe windows 10 pro Pc op snelheid te houden valt af te wachten en is inderdaad misschien een overbodige kost. Voorlopig gebruik ik het wel nog aangezien ik een licentie voor 1 Pc overgezet heb van die oude windows 7 laptop. Zonder problemen overigens.
Ze maken je bang met onjuiste informatie, en bieden vervolgens een "oplossing" waar je voor moet betalen.
Op een net geïnstalleerde Windows machine, vinden ze bijvoorbeeld 100en "problemen" en "verbeteringen"
Ook wordt tijdens de installatie en op andere momenten veel "1-click install" aangeboden.
(vaak met misleidende omschrijving) en opzettelijk kleine lettertjes die (oude) mensen vaak niet (kunnen) lezen.
Op een up to date Windows 10 pc, heb je dit soort software echt niet nodig, en veroorzaakt het meer schade (traagheid, misinformatie) dan dat het oplost (niks).
ps. wel opvallend dat je 23 feb registreert en 23 aug (precies een half jaar later) dit de enige reactie is die je plaatst op tweakers. maar dat kan toeval zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Jimbolino op 23-08-2021 17:00 ]
Je kan zelf ook in je systeem weghalen natuurlijk, je hoeft niet dat programma het te laten doen, het is wel handig even een scan voor de rommel details te zien.
Ik heb zelf bij mijn Norton360, norton-utilities, zelfs die zeurt af en toe, maar het doet zijn werk.
En met deze conclusie kan het topic wel op slot.Drobanir schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:23:
Ik heb er een aantal keren naar gekeken en als je niet te ondoordacht overal op klikt maar een beetje oplet valt het eigenlijk allemaal best wel mee. De werking van de software is verder ok en misschien kan er over de manier waarop ze een boterham proberen te verdienen wel e.e.a. worden gezegd. Maar goed, de lengte van dit topic maakt het duidelijk, de community heeft gesproken en ik zal de software van IOBit niet meer in de Downloads langs laten komen.
Dit topic is gesloten.