Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Als het een gesponsorde actie via Tweakers.net zelf is graag duidelijk vermelden de volgende keer, dan weten we waar we aan toe zijn.
if (!coffee) {
Work = false; }
downloads: O&O ShutUp10 1.0.1337 en downloads: HoneyView 5.13 hebben bijvoorbeeld ook gewoon bron staan, dus ik snap niet waar je het opeens vandaan dat dit gesponsord is?
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Wat Drobanir hierboven zegt. Nonsense. Die 'bron' staat er al tijden bij voor zover ik mij kan herinneren. Daarnaast komen er zo veel verschillende programma's en/of tools voorbij in de .Downloads dat alles bijhouden ondoenlijk is. Ik vind het juist leuk en interessant dat er een 'nieuw programma' in de .Downloads sectie voorbij komt. Zo lees je ook eens iets over wat anders
Wat betreft die updates voor Windows/Linux: die worden af en toe gemeld in een artikel als ze echt kritiek zijn. Verder is dat ook niet te doen. Of bied jezelf aan om dat bij te houden. Maar dan ook gelijk van Windows (verschillende versies die nog updates krijgen), iOS en Linux hé
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Ik repareer regelmatig pcs bij mensen thuis, en deze troep is er vaak te vinden. Samen met 10tallen andere helpers, cleaners en andere spyware.
Een search op google levert bij mij vooral links naar softonic en cnet, deze sites staan bekend dat ze spyware adware en andere hijackers toevoegen aan hun downloads.
Gelukkig worden deze sites door een standaard installatie van ublock gemarkeerd als "badware":
https://raw.githubusercon...assets/ublock/badware.txt
Inmiddels staat de counter ook al op 2/56 bij virustotal:
https://www.virustotal.co...ca03/analysis/1440082620/
[ Voor 12% gewijzigd door Jimbolino op 20-08-2015 16:59 ]
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
En als je dan naar reviews kijkt zijn er toch wel aardig wat positieve reviews gedaan(al gaat dat dan wel over de pro versie).
Ik heb dit vroeger wel eens gebruikt om onnodige services uit te zetten op mijn oude (slechte) computer en heb er nooit wat over te klagen gehad, maar dit is vele jaren terug.
Ik ga later eens kijken wat er wel en niet waar over dit programma is.
Edit:
Ervaringen:
- Installer geeft standaard geen "extra software" aan.
- Software zelf geen problemen mee:
Deze software werkt naar behoren, zonder Pro licentie.
Er staan een aantal dingen standaard aan die ongewenst zouden kunnen zijn(Of juist niet, dit lijkt mij juist protectie tegen browser hijacking een van de meest gebruikte vormen van adware):

Het jammere is wel dat de meest "obvious" knop de activatie knop is dat helemaal niet nodig is om deze software te kunnen gebruiken.
De Toolbox heeft wat handige software als een uninstaller:

Dingen waar je voor moet betalen staan duidelijk vermeld onder "Pro" wat netjes gedaan is.
De Action Center is een beetje jammer, maar zelfs Avast heeft een zelfde soort iets

Ik kan duidelijk zeggen: Dit is geen adware; het laat geen directe reclame zien wat niet in de UI van het programma zelf zit, geen pop ups niks.
Geen Crapware/Malware: Je hoeft niet te betalen voor de meeste functies.
TL;DR: Het is een beetje jammer van de activatie knop, maar voor de rest is het een prima programma zonder forceringen.
[ Voor 119% gewijzigd door MrFax op 20-08-2015 18:20 ]
That's it, I'm done.
Misschien een idee om het op een publieke blacklist te zetten? Anders krijgen we over een paar maanden weer hetzelfde riedeltje in de Meuktracker.
Als je op de site van Iobot komt, hebben ze TIG programma's die allerlei dingen aan je Pc zouden verbeteren of op zouden lossen. Waarom dit niet in één programma verwerken?
Anyway: reactie vanuit de redactie over het nu verwijderen van het 'artikel'?
?
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Dit programma is ook van IObit.
downloads: IObit Uninstaller 5.1.0.7
downloads: IObit Uninstaller 5.0.3.168
https://www.virustotal.co...c264/analysis/1447381016/
https://www.reddit.com/r/...it_uninstaller_is_adware/
It's a PUP because if you use any of IOBits other software (Advanced System Care, Driver Booster) it will install IoBit Uninstaller against your will, even if you uncheck the box that- says to do so. IOBit Uninstaller will do the same thing, but it will install driver booster against your will. All of their software is very aggressive and attempts to install their other products.
IoBit is bundled with other software (a sign that its a PUP), it is aggressive with its self-promotion (installing other software after telling it not to), and not all of their products are on the up-and-up (fake avs, etc.). I would say that while some of their stuff is functional and not bad, its definitely the textbook definition of a potentially unwanted program.
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall