Je en nee. Ze hadden ook een jaar daar kunnen blijven, en dan terugkeren. Niet kunnen aarden is heel vervelend, maar niet onoverkomelijk.JackBol schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:43:
[...]
Contradictio in terminis. Niemand komt in het vangnet door het maken van doordachte beslissingen. Het vangnet bestaat juist voor onvoorziene situaties.
Het is geen 'normale activiteit'. Het heeft grote consequenties, met allerlei gevolgen van dien. Daar moet je ook accepteren dan het niet werkt, en daar op anticiperen.Lekker hard hier allemaal. Deze mensen doen hun best om invulling te geven aan het leven. Emigreren naar de Caraïben is een normale activiteit. Dat er vervolgens onvoorziene sociale aspecten optreden kon niet op geanticipeerd worden. In dat geval vind ik het niet meer dan terecht dat de sociale voorzieningen aangesproken worden.
Als je het hier niet mee eens bent, kunnen we meteen ook de volgende zaken doorvoeren:
- geen zorg voor motorrijders (ze nemen bewust risico)
- geen zorg voor rokers (ze nemen bewust hun gezondheid niet serieus)
- geen wao voor werkelozen (ze doen geen moeite om te werken)
- geen bijstand voor single moms (ze doen geen moeite om een relatie te vinden)
- etc.
Om maar even de keerzijde te geven : Ik moet nu elk jaar in discussie met de gemeente over leerlingenvervoer. Constant, omdat er geen budget is. Mede door dit soort situaties. Ik heb dus 'last' van mensen die ondoordachte keuzes maken, maar wel verwachten dat ze meteen aanspraak kunnen maken op sociale voorzieningen. Die moeten namelijk ook betaald worden.