Goedkoopst mogelijke printer voor sporadische printjes?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Savkate
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2025
Er staan veel printers op het internet, maar mijn budget is laag, haha.

Ik print denk ik 0 tot 5 pagina's per maand. Kleine dingen als een gitaarliedje of een werkrooster printen. Ik merk dat het me irriteert dat ik geen printer zelf heb, dus ik wil een goedkope aanschaffen. Vind het niet erg als deze enkel zwart kan printen. Iemand tips? Het liefst voor rond de €50 - €80, ook prima als deze met USB o.i.d. werkt en geen wifi heeft.

Alle reacties

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ben altijd zeer tevreden geweest met de geen-gedoe laserprinters van Brother, bijvoorbeeld deze.

Ja, er zijn goedkopere printers, maar dat zijn vaak inkjetprinters met schandalig dure inktpatronen die na verloop van tijd opdrogen, zeker als je hem niet vaak gebruikt.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Het is wel (ver) buiten budget maar ik heb op dit moment (pricewatch: HP LaserJet Pro MFP M130nw). Denk dat het een van de goedkopere all in one laser printers is maar werkt perfect en het is denk ik wel extreem handig om af en toe iets in te kunnen scannen.

Wat @TMDC ook al aangeeft is een Inkjet printer sowieso niet aan te raden met 0 tot 5 pagina's per maand. De kans dat ze uitdrogen voordat je bij printje 2 komt is enorm groot. Daarnaast kan je met jou verbruik jaren doen met 1 toner van een laserprinter.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Savkate schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:13:
Er staan veel printers op het internet, maar mijn budget is laag, haha.

Ik print denk ik 0 tot 5 pagina's per maand. Kleine dingen als een gitaarliedje of een werkrooster printen. Ik merk dat het me irriteert dat ik geen printer zelf heb, dus ik wil een goedkope aanschaffen. Vind het niet erg als deze enkel zwart kan printen. Iemand tips? Het liefst voor rond de €50 - €80, ook prima als deze met USB o.i.d. werkt en geen wifi heeft.
pricewatch: HP DeskJet 2320

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Savkate
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2025
Oh ik wist niet dat inkjet patronen kunnen uitdrogen, dat is een hele goede tip om wel rekening mee te houden! De HP is helaas wel buiten budget op het moment, de Brother ga ik eens in verdiepen. :)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:18

FreakNL

Well do ya punk?

Geen inkjet nemen.

Kijk voor een 2e-hands laser.

Ik heb 2 jaar geleden een 2e hands M277dw op de kop kunnen tikken (inclusief toners op 80%) en die doet het nog prima.

Ik heb zelf meerdere inkjets gehad, altijd ellende als je na 3 maanden weer een keer iets wilt printen...

Printer voor enkele printjes per jaar
Printer kopen om heel af en toe te gebruiken

[ Voor 42% gewijzigd door FreakNL op 02-07-2021 16:30 ]

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:51
Ik ben super tevreden met mijn Brother HL-2150N. Voordeel is dat het een vaste netwerkaansluiting heeft, dat ontbreekt bij veel budget laserprinters.
Als dat geen probleem is zou je kunnen kiezen voor louter USB, of anders wifi.

Als je weinig print, inderdaad géén inkjet nemen. Toners gaan jááááren mee, totdat die leeg is eigenlijk, maar inkt is vaak in een maand of wat al weer verdroogt.
Een tweedehands printer is ook een idee. De meeste eenvoudige printers worden vaak vervangen door een all-in-one terwijl ze bij lange na niet zijn versleten. Die zijn vaak goedkoop aan te schaffen. Controleer dan wel op het type toner nog verkrijgbaar is, als kloon of origineel.

[ Voor 3% gewijzigd door Allard op 02-07-2021 16:32 ]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Hoe zijn laser kleurenprints versus die uit een inkjet?

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-01 05:42
SoundByte schreef op zondag 11 juli 2021 @ 23:21:
Hoe zijn laser kleurenprints versus die uit een inkjet?
Ruk!
Ligt er maar net aan wat je wil printen, egale vlakken is prima. Fotokwaliteit hoef je niet te verwachten van de goedkopere laserprinters.
Voor gekleurde accenten prima maar foto's is teleurstelling. Maar goed, foto's met inkjet printen is kostbaar, dat vreet inkt en je hebt ook fotopapier nodig.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:21
Printer in de bieb geen optie?

Nooit toners die droogvallen , gedoe of papier op.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Eens met @teacher.
Ik heb tweedehands een laser printer gekocht, een of ander industriëel HP model. Maakt wat krakende en piepende geluiden bij printen, maar print verder perfect. Met de toner die erin zat kan ik de komende 15 jaar vooruit.
Energiegebruik in standby is nihil, zelfs minder dan de inkjet die we hiervoor hadden, en i.t.t. die printer komt er bij deze binnen een paar seconden een volledig uitgeprinte pagina in hoge kwaliteit uitrollen.

Juist voor sporadisch gebruik zou ik kijken naar een laser printer, die hebben zo goed als geen onderhoud nodig als je weinig print en zijn ook steeds betaalbaarder. Ik heb 'm nu een jaartje of twee en hij print nog even goed als de splinternieuwe laser printer die m'n ouders vorige maand gekocht hebben.

Kleuren zijn wat minder, zeker als je echt foto's wil printen, maar ook daar kom je met een pakje fotopapier en een klein beetje photoshoppen een heel eind. Als je gewoon normale documenten met kleur hebt zul je geen problemen ervaren.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 18:25

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit.
Ik gebruik al een jaar of tien gebruikte (HP) zwart-wit laser printers met veel schik. Ben nu aan de derde toe, niet omdat de vorige defect is, maar dit is een jongere All-In-One en dat is toch best handig.

Als student destijds mee begonnen. Het meeste wat ik printte waren documenten van mijzelf of papers die ik wilde doornemen. Toner voor laser droogt niet uit en gaat jaren mee. Veel van dergelijke printers worden ingezet in kantoren en vinden vaak in prima tot "goed genoeg" staat wanneer ze worden vervangen. Kwestie van op de kop tikken. Dergelijke modellen zijn voor de gemiddelde consument "over built", m.a.w. ik krijg ze niet versleten.
Mocht je wat hebben aan een HP Laserjet 2430TN, voorzien van Ethernet-aansluiting, die heb ik hier over...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ook hier het advies om een laser printer te kopen.

Ik gebruik naar volle tevredenheid een brother laser printer. Koste destijds iets van € 80.
Waarschijnlijk ga je jaren doen met de eerste toner. Zodra je bij een goedkope inkjetprinter de eerste cartridge hebt vervangen ben je al duurder uit. En met de lage efficiëntie + uitdroging is dat waarschijnlijk binnen enkele maanden.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:18

FreakNL

Well do ya punk?

Foto’s zijn toch helemaal niet relevant jongens? Dat doen wij gewoon via die Kruidvat service.

Wil je daar wel professioneel mee aan de slag vervalt het laser advies wat mij betreft.

Wat @Ultraman ook zegt, er wordt zoveel van dat spul voor einde levensduur weggedaan door bedrijven. Bijvoorbeeld omdat een tijdelijke kantoor gesloten wordt. Bij banken en ambtenarij loopt dat wel los, maar vooral in de bouw en industrie wordt er relatief snel afgeschreven..

Zie je weleens van die keten staan bij grote bouwterreinen? 10 tegen 1 dat daar een HP LaserJet staat en 10 tegen 1 dat hij bij einde project naar een opkoper gaat (als het personeel hem al niet meeneemt)…

[ Voor 56% gewijzigd door FreakNL op 15-07-2021 07:04 ]

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:28
persoonlijk zou ik gewoon voor een zwart wit laser gaan. Als je maar 1x cartridges moet vervangen omdat die kop weer eens naar zijn grootje is heb je dat er al uit.
Daarnaast zijn je prints betere kwaliteit en semi waterproof en kosten ze niet zo extreem veel meer als 10 jaar geleden.

pricewatch: HP LaserJet Pro M15a

pricewatch: Brother HL-1110
Pagina: 1