Printer kopen om heel af en toe te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Ik moet heel af en toe wat printen in zwart-wit en overweeg om een printer te kopen. Reken op enkele tientallen pagina's per jaar.

Volgens mij drogen de cartridges van een inkjet-printer op termijn uit, terwijl dat bij laserprinter niet het geval is.
Dan lijkt het me met mijn printgedrag niet handig om een inktjet te kopen.

Een van de goedkoopste laserprinters lijkt mij prima voor rond de 90 euro. Een nieuwe cartridge zou dan rond de 13 euro zijn. Zoiets lijkt mij de goedkoopste optie of zie ik iets over het hoofd?

Klopt mijn aanname?

Of heeft iemand gezien mijn printgedrag nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Nope, laserprinter doen. Hier hetzelfde en nooit problemen met mijn Samsung. Tegenwoordig HP als ik mij niet vergis.

Cartridge voor 13 euro is wel heel weinig. Welke zijn dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:33
Vaak is het zo dat goedkope inkt alleen te koop is voor de wat duurdere printers(100 euro ong)

Ik heb vaak de vraag gehad van kennissen die dan bij de Aldi of kruitvat een printer scoren voor 4 tientjes, vervolgens nergens namaakinkt kunnen vinden.

Mijn tip is om te kijken naar gangbare merken, en vervolgens ook meteen bij 123inkt oid een setje inkt zoeken.
HP zou ik in ieder geval vermijden omdat zij bewust softwarematig namaakinkt blokkeren.
Tevens is hun software om ziek van te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:26

weebl

YARR!

Inderdaad een laserprinter. Inkjet ga je problemen mee krijgen met zo weinig gebruik. Heb hier zowel een laser als een inkjet staan. Laserprinter ook simpele zwart-wit, deze gebruiken we het meest. Kleuren inkjet voor foto's of documenten die echt in kleur moeten. Van de week weer voor 60 euro aan inkt voor mogen kopen om wat plaatjes af te drukken binnenkort, weet nu al dat het eigenlijk weggegooid geld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 23:37

De Nelis

en anders maar niet...

Laserprinter is in dit geval het handigst. Toner voor 13 euro lijkt me wat laag, gemiddeld zo'n 60-70 euro. Maar je doet er wel vele malen meer afdrukken mee dan met een inktcartridge, dus waarschijnlijk zit je voorlopig al goed met de 1e bijgeleverde toner.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:43:
Nope, laserprinter doen. Hier hetzelfde en nooit problemen met mijn Samsung. Tegenwoordig HP als ik mij niet vergis.

Cartridge voor 13 euro is wel heel weinig. Welke zijn dat?
Deze: https://www.bol.com/nl/s/...ltSearchContext=media_all

Even voor de zekerheid, want dat lees ik niet direct in de antwoorden: klopt mijn aanname dat inkjets uitdrogen en toners niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

jeroeningen schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:53:
[...]

Deze: https://www.bol.com/nl/s/...ltSearchContext=media_all

Even voor de zekerheid, want dat lees ik niet direct in de antwoorden: klopt mijn aanname dat inkjets uitdrogen en toners niet?
Vaak wel bij lang niks doen. Toners hebben daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:29

Edd

Een aantal jaar geleden heb ik zelf een Samsung laserprinter gekocht, omdat ik tegen hetzelfde probleem aanliep.
Iedere keer als ik de printer nodig had, was de inkt uitgedroogd. Wel heb ik een multifunctionele, dus scanner en printer in 1 met wifi. Nu is het gewoon dat ding aanzetten en printen maar.

Laatst was de toner wel op en had ik nog geen nieuwe toner in voorraad. Dus maar even geschud met de toner en kon mijn printje toch nog doen. Wel gelijk een andere besteld voor 18 euro via Amazon.nl. Uiteraard geen originele Samsung, dus weet ik nog niet wat de kwaliteit is van de toner. Maar voor de lage frequentie dat ik dat ding nodig heb vind ik het geen probleem.

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:03
Waarom niet gebruik maken van hp met hp instant ink.

Ink abonement tot 15 pagina's per maand gratis.
In theorie sturen ze af en toe een reclame print. Heb het al 6 maand en nog geen 1 keer gehad.
Hij print wel eens als de firmware een update krijgt.

En als je de printer aan laat staan doet hij zelf af en toe onderhoud zodat hij niet opdroogt.

Inkt patroon laag? Automatisch een cartridge in huis.

Printer koste me iets van 60 euro. En heb 2 keer al een cartridge binnen gekregen maar niks betaald er voor.

Voor mij ideal. En zo te lezen ook voor jouw wel een optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:04

de Peer

under peer review

Kun je niet gewoon op werk printen voor die paar pagina's? Bij mij op werk is dat in ieder geval gewoon toegestaan.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb zeer goede ervaringen met laserprinters. Ik heb er één sinds een jaar en ik print ook niet heel veel. De originele toner is nog prima.

Wat belangrijker is:
- geen ingedroogde koppen/cartridges
- doet het altijd (bij inktjets was ik vaak lang bezig voordat er überhaupt een printje uitkwam)
- geen onnodig verbruik (cartridges van een Canon inkjet lijken nog sneller op te gaan dan je ze kunt vullen)

Wat wel belangrijk is bij de aanschaf van instapmodellen is dat de gebruiksvriendelijkheid vaak bagger is. Slechte touchscreen (if any), vage toetsencombinaties, lastig aan te sluiten op netwerk e.d.

Overigens als ik een nieuwe printer nodig heb, ga ik wel naar de supermarkt printen. 50 cent per printje is niet heel duur (je kunt 200x voor de prijs van een printer printen). Om nou een ruimtevretend apparaat te hebben staan, om sporadisch te kunnen printen is ook weer zoiets.

Instant ink is natuurlijk wel leuk, want gratis printen en 1 euro per 10 pagina's extra (vanaf 2 pagina's per nieuwe bundel extra dus al goedkoper dan supermarkt), maar je moet ook een printer aanschaffen die weer stuk kan. Met HP heb ik niet zoveel ervaring maar Canon is echt probleemmatisch met ingedroogde koppen.

[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 15-07-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

jeroeningen schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:41:
Ik moet heel af en toe wat printen in zwart-wit en overweeg om een printer te kopen. Reken op enkele tientallen pagina's per jaar.

Volgens mij drogen de cartridges van een inkjet-printer op termijn uit, terwijl dat bij laserprinter niet het geval is.

Een van de goedkoopste laserprinters lijkt mij prima voor rond de 90 euro. Een nieuwe cartridge zou dan rond de 13 euro zijn. Zoiets lijkt mij de goedkoopste optie of zie ik iets over het hoofd?

Klopt mijn aanname?

Nee dat klinkt goed.
Ik print ook zeer weinig <30 pagina's per jaar. maanden niks en dan 5 pagina's ofzo.

Dus ook een laserprinter gekocht, nu 6 jaar geleden

Brother HL-L2310D of iig vergelijkbaar model. was 7 tientjes.
Werkt nog steeds prima met de originele toner
.
Wel geloof ik weinig van die cartridge/toner voor 13Euro.
Maar als je nagaat dat mijn toner 1200 pagina's meegaat (en als ik op het werk kijk klopt dat ook redelijk)
Dus ik ga over 40 jaar wel eens kijken wat ze dan hebben uitgevonden :P

1 tip. zoek er 1 met een gesloten papierbak.
Met een open bak Als je weinig print verzamel je veel stof op het blad, dat komt in je mechaniek terecht.

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 15-07-2020 13:26 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Heb je geen copy shop in debuut? Hier ook het, elfde probleem nooit iets printen en alsje wil printen opgedroogd. Daar ipv laser printer liepen we dan de copyshop binnen voor 5c per printje. Scheelt ook een apparaat op de kast.

Ps nudoe ik het vaak op werk.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:03
heuveltje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:24:
[...]

Nee dat klinkt goed.
Ik print ook zeer weinig <30 pagina's per jaar. maanden niks en dan 5 pagina's ofzo.

Dus ook een laserprinter gekocht, nu 6 jaar geleden

Brother HL-L2310D of iig vergelijkbaar model. was 7 tientjes.
Werkt nog steeds prima met de originele toner
.
Wel geloof ik weinig van die cartridge/toner voor 13Euro.
Maar als je nagaat dat mijn toner 1200 pagina's meegaat (en als ik op het werk kijk klopt dat ook redelijk)
Dus ik ga over 40 jaar wel eens kijken wat ze dan hebben uitgevonden :P

1 tip. zoek er 1 met een gesloten papierbak.
Met een open bak Als je weinig print verzamel je veel stof op het blad, dat komt in je mechaniek terecht.
Krijg je met een gesloten bak niet dat papier vocht blijft opnemen en dat papier dan aan elkaar blijft plakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 00:24
En ALS je dan print, is dat dan onverwacht en acuut nodig? Of weet je het van tevoren en kun je dan ook wel een paar uur, of een paar dagen, wachten?
Ik bedoel, is de copyshop niks voor je?

(Net te laat)

[ Voor 4% gewijzigd door MSteverink op 15-07-2020 13:31 . Reden: spuit 11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Honesty schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:30:
Heb je geen copy shop in debuut? Hier ook het, elfde probleem nooit iets printen en alsje wil printen opgedroogd. Daar ipv laser printer liepen we dan de copyshop binnen voor 5c per printje. Scheelt ook een apparaat op de kast.

Ps nudoe ik het vaak op werk.
Bestaan die uberhaubt nog ?
Zou niet weten waar die nu nog in de buurt zitten hier.
Vroeger had je zelfs nog een printer bij de locale super staan,

Als ik iets wil printen is dat een receptje of decklist etc of ticket. oftewel iets wat ik 5 seconden voor ik het nodig heb bedenk. dus dat zou voor mij iig geen optie zijn.
gasemans schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:31:
[...]

Krijg je met een gesloten bak niet dat papier vocht blijft opnemen en dat papier dan aan elkaar blijft plakken?
Met gesloten bedoel ik gewoon een papierla, dus niet volledig luchtdicht.

Geen idee eigenlijk,
En ik heb het originele papier van 6 jaar geleden er nog inztten, en dat voelt nog als nieuw.
Maar hij staat hier ook in de woonkamer, kan anders zijn als hij in een vochtiger ruimte staat.

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 15-07-2020 13:36 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 20:27
Al 6 jaar een Brother inktjet printer hier(DCP-J752DW). Onlangs pas mijn 3e setje cartridges gestoken(doe dus 3 jaar met mijn cartridges). Geloof dat ik nu ongeveer een 250 pagina's heb geprint in al die tijd en nog nooit geen problemen gehad met uitgedroogde inkt.

Wel doet die printer af en toe(denk 1 keer per week) een reiniging waardoor de cartridges niet uitdrogen. Gebruikt trouwens ook namaakcartridges van 16 euro voor een setje.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:25

basvn

Breezand - NHN

Is een HP printer met instant ink niks? (inktjet)
printers kosten ongeveer 50 euro, en tot 15 velletjes in de maand is gratis
https://instantink.hpconnected.com/nl/nl/l/
als er wat mis is met je inktpatroon, moet HP het oplossen
50 printjes per maand, kost 2,99.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hier nog een groot fan van laserprinters!

Ik was ooit begonnen met de goedkoopste (en kleinste) z/w Brother maar dat papier dat zo omhoog steekt vind ik geen porem.
Dus ik heb nu 2 kleuren laserprinters staan (van 1 is de toner duur dus die print ik gewoon leeg en dan op MP) en een z/w alles-in-1 laserprinter (omdat m'n HP inkjet alles-in-1 het vertikte te scannen bij 1 opgedroogde cartridge :( ).
Alle drie Lexmark en alledrie supergoedkoop gekocht; aanbiedingen bij Azerty en Amazon.de.

Het zijn wel alledrieaardige bakbeesten vergeleken met inkjet, dat is het enige nadeel. Maar als je een kleine versie met opstaand papier geen probeem vindt dan zijn daarvan wel versie te vinden met goedkope neptoners bij bv 123inkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

basvn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:08:
Is een HP printer met instant ink niks? (inktjet)
printers kosten ongeveer 50 euro, en tot 15 velletjes in de maand is gratis
als er wat mis is met je inktpatroon, moet HP het oplossen
50 printjes per maand, kost 2,99.
Zal wel mijn afkeer van al die "as service" modellen zijn.
maar ik zou er niet aan moeten denken om een maandelijks bedrag te gaan betalen voor een printer.

Maar wel interessant, hoe werkt dat dan als je het gratis abbo hebt, en vervolgens besluit een handleiding van 20 pagina's te printen. Moet je dan eerst naar HP bellen om de laatste 5 pagina;s te krijgen ofzo ?
dragon2 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:21:
Hier nog een groot fan van laserprinters!

Het zijn wel alledrie aardige bakbeesten vergeleken met inkjet, dat is het enige nadeel. Maar als je een kleine versie met opstaand papier geen probeem vindt dan zijn daarvan wel versie te vinden met goedkope neptoners bij bv 123inkt.
Er zijn ook prima laserprinters met bak welke amper groter zijn dan die net opstaand papier.
OA brother maakt een vrij goedkope met wifi :)
Zeg net zo groot als 4 pakken a4 opgestapeld.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcT532PV0fMznCZhV2E08JxYgRjeN4BfpDpq4rzC6t2IjSuLnmW0UQYkVZfJrpRpx80lLJe0tEwa&usqp=CAc

[ Voor 32% gewijzigd door heuveltje op 15-07-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemwiseTheBrave
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik gok dat je ook voor het gratis abbo je betaalgegevens moet verstrekken en dat per x pagina's die boven de 15(?) komt, je een bedrag verschuldigd bent die ze automatisch inhouden.

Maar misschien is dit wellicht interessant naast mn zwart wit laser printer. voor die enkele keer dat ik in kleur moet printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:25

basvn

Breezand - NHN

SemwiseTheBrave schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:30:
Ik gok dat je ook voor het gratis abbo je betaalgegevens moet verstrekken en dat per x pagina's die boven de 15(?) komt, je een bedrag verschuldigd bent die ze automatisch inhouden.

Maar misschien is dit wellicht interessant naast mn zwart wit laser printer. voor die enkele keer dat ik in kleur moet printen.
klopt. je geeft evengoed je rekeningnummer op.
bij 16 pagina's per maand, word er 1 euro afgeschreven, en dat geeft een tegoed voor 10 pagina's (die alleen die maand geldig is)

ik heb dit voor mijn oma geregeld, die 5/10(max) pagina's per maand print.
aantal andere familieleden hebben allemaal de betaalde variant (van 50 tot 300 pagina's per maand)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
jeroeningen schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:41:

Klopt mijn aanname?

Je aanname klopt (droogt niet uit) maar cartridges voor €13 geloof ik niet.

Ik heb hetzelfde gebruikspatroon en vorige week voor €100 een HP Laser 107W gehaald. De toner die wordt meegeleverd zit halfvol (500 pagina's) en een nieuwe kost ongeveer €40 (1000 pagina's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:47
Ik heb een gratis abonnement bij HP en dan kun je per maand geloof ik 15 pagina's gratis printen. Is de inkt op dan sturen ze je gratis een nieuwe set.

[ Voor 19% gewijzigd door NotSoSteady op 15-07-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Wat meer printen. Dan droogt dat ding niet uit. :)
En als je echt zo weinig print per jaar, dan kun je ook gewoon geen printer kopen en iemand 5 euro geven voor die paar printjes per jaar. Ben je nóg goedkoper uit.

Wat overigens wel grappig is: sinds wij hier in huis een A3 printer hebben, printen we meer. Gewoon een Brother inkjet ding overigens (MFC-J5730DW).

• volvolvo
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-03-2022
Mijn schoonmoeder wil een inktjetprinter kopen en zelf de cartridges bijvullen met een injectienaald en vulling.

Mijn voorkeur gaat uit naar eenlaserjet maar dat gaat niet omdat ze ook zo nu en dan op glanzend fotopapier afdrukt.
Mijn vraag, welke printers(cartridges) zijn er geschikt voor achteraf bijvullen met zo'n navulset?

Dank voor jullie reacties!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

volvolvo schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 02:48:
Mijn schoonmoeder wil een inktjetprinter kopen en zelf de cartridges bijvullen met een injectienaald en vulling.

Mijn voorkeur gaat uit naar eenlaserjet maar dat gaat niet omdat ze ook zo nu en dan op glanzend fotopapier afdrukt.
Mijn vraag, welke printers(cartridges) zijn er geschikt voor achteraf bijvullen met zo'n navulset?

Dank voor jullie reacties!
Geen van allen ?
dat is de helft van de kosten van zon cartridge, de techniek die erinzit omdat soort dingen onmogelijk te maken,

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:18
Koop zoiets:
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Of een C460W, die heeft een ingebouwde scanner erbij en zie je vaak ook voor een paar tientjes op marktplaats voorbij komen.

Zo heb ik het ook gedaan, geen moment spijt van gehad! Inkjet was ook drama hier. Steeds als je het eindelijk eens nodig had werkte het weer niet. Altijd gezeik met die cartridges...of droog...of op(met 10 printjes per jaar...)

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1