Printer voor enkele printjes per jaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Verspreid over de afgelopen 5-6 jaar heb ik al 2 printers weg kunnen gooien. Reden hiervoor was dat op een gegeven moment de printer heel veel strepen overslaat op de pagina's. Daarnaast worden de kleuren steeds fletser. Printkoppen reinigen, spuitkanaaltjes schoonmaken, nieuwe cardridges, het maakte allemaal niet meer uit. Het was alsof de inkt vastgekoekt zat in de leidingen of iets dergelijks. Ik vermoed dat dit probleem ontstaat doordat ik echt maar zélden iets print. Ik denk een printje of 5-10 per jaar maximaal.

Afijn, mijn meest recente printer heeft nu ook weer de geest gegeven (ik moet ook zeggen, ik heb er helemaal geen zin in om het ding open te schroeven en te kijken of ik zelf iets kan fixen), en nu ben ik toch wel op zoek naar een printer die geschikt is voor een paar printjes per jaar.

Ik heb me eens laten vertellen dat een laserprinter in dat geval beter is aangezien het geen inkt is wat kan opdrogen. Laserprinters zijn qua aanschaf en qua 'toners' schijnbaar wel duurder? Maar goed, mocht de aanschafprijs acceptabel zijn dan neem ik de verhoogde kosten voor de toners wel voor lief, zo vaak print ik toch niet.

Een all-in-one is natuurlijk altijd fijner, maar als ik kijk naar dat kleine beetje wat ik de printer per jaar nodig heb, dan is het 80% voor printen, 10% voor scannen en 10% voor kopiëren. Niet echt een must dus.

Wat is de beste optie hierin:
1. Gewoon maar elke zoveel jaar een all-in-one inkjet kopen bij een winkel in de aanbieding, en kijken hoe lang hij leeft
2. Een duurdere inkjet aanschaffen omdat die beter bestand zou zijn tegen weinig printen (ik heb me wel eens laten vertellen dat Epson verwarmde printkoppen/leidingen heeft wat indroging tegen zou moeten gaan... werkte bij mij in ieder geval niet dan :P )
3. Een goedkope laserprinter
4. ?

https://freight.associates

Beste antwoord (via Daffie op 08-09-2018 15:35)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tik ergens een 2ehands lasertje op de kop. Dan ben je voor een paar tientjes klaar en kun je een hele tijd vooruit. Dat de toner duur is boeit natuurlijk niet zoveel. Met een paar printjes per jaar kun je er vrij lang mee doen. En toner is droog, dus dat kan ook niet verder uitdrogen.

en mocht de drum, fuser etc een keer op zijn kun je altijd weer een andere kopen. Maar ik verwacht dat je dan zo 10 jaar verder bent.

Alle reacties

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 10:11
Ik zou er voor kiezen om of een hele goedkope "wegwerp" printer te kopen, of naar een copyshop te gaan.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
Ik heb hier een laserprinter staan die twee jaar ongebruikt in opslag heeft gestaan. 'k heb de toner opnieuw gevuld en het ding draait als een zonnetje en printjes zijn gewoon goed en scherp. Ondertussen is hij al 14 jaar oud. Die 100 euro die hij gekost heeft is het meer dan waard. :)

[ Voor 9% gewijzigd door LED-Maniak op 06-09-2018 12:45 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-01 15:00
Ik zal zometeen inhoudelijk op de printer in gaan; het is sowieso handig als je een standaard inkjet eens per 2 weken gewoon ff een printje laat maken. Zo voorkom je zulke ongein.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik herken de situatie en ik heb al jaren geen printer meer in huis. Die 10 pagina's die ik per jaar print doe ik op het werk, bij familie/kennissen of zelfs in de bibliotheek.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:45
Ik ben voor een goedkope zwarte laserprinter. Die kosten niet veel en die toner krijg jij nooit leeg.

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 10:20

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik raad inderdaad een laserprinter aan. Ik heb er voor mijn moeder eentje gekocht die ook standalone kan werken (multifunctional), want zij heeft geen computer. Wanneer ze een keer iets wil kopiëren, dan kan ze dat met één druk op de knop. Vaak doet ze het niet, maar dat ding werkt gewoon altijd feilloos.

De goedkoopste laserprinters hebben over het algemeen de duurste cartridges. Voordat je een printer wilt kopen, raad ik dan ook aan dat je eerst kijkt wat de prijzen van cartridges zijn én hoeveel printjes je met één zo'n cartridge kan doen. De goedkoopste printers hebben namelijk belachelijk kleine cartridges die voor belachelijk hoge prijzen te koop zijn.

Make music, not war

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-01 20:58

vectormatic

Warlock of the doorlock

Henk007 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:43:
Ik herken de situatie en ik heb al jaren geen printer meer in huis. Die 10 pagina's die ik per jaar print doe ik op het werk, bij familie/kennissen of zelfs in de bibliotheek.
Dit is ook mijn tactiek

Gewoon die drie A4tjes die ik per jaar print op werk door de business grade laserjet rammelen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:07
Bij Epson zit de printkop in de printer, dat kun je niet/moeilijk reinigen/vervangen, zou ik dus juist niet aanraden.
Bij veel andere printers (Canon, HP, etc) zit dit op de inkt cartridge, daar is de kans op uitdroging dus minder en hoef je normaal gesproken 'alleen' de cartridge te vervangen.

Ik ben zelf net voor optie 1 gegaan, een niet al te dure Canon.

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-01 18:57
2 jaar geleden heb ik voor hetzelfde dilemma gestaan. 2e hands op MP een all-in-one kleuren laserprinter gekocht en erg tevreden over.

Kosten van de toners vallen vind ik mee als je dit vergelijkt met het aantal prints die je ermee kan doen. Als je de printer 2 maanden niet gebruikt geen ellende meer zoals printkoppen reinigen enz.

Enige nadeel is het formaat van de machine en geen fotoprint.

Acties:
  • Beste antwoord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tik ergens een 2ehands lasertje op de kop. Dan ben je voor een paar tientjes klaar en kun je een hele tijd vooruit. Dat de toner duur is boeit natuurlijk niet zoveel. Met een paar printjes per jaar kun je er vrij lang mee doen. En toner is droog, dus dat kan ook niet verder uitdrogen.

en mocht de drum, fuser etc een keer op zijn kun je altijd weer een andere kopen. Maar ik verwacht dat je dan zo 10 jaar verder bent.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-01 08:02
Kan je voor die paar keer per jaar niet ergens anders printen? Buren, familie/vrienden, op je werk, eventueel tegen een kleine vergoeding?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:38

FreakNL

Well do ya punk?

Ik print ook zeer weinig, doe bijna alles op het werk. Maar er zijn situaties dat je iets vergeten bent te printen op de dag zelf dat je het nodig hebt.. Ik praat dan eigenlijk uitsluitend over kaartjes waar een digitaal ticket nog niet mogelijk is. En recentelijk nog een visum uitgeprint op de dag van vertrek...

Ik heb ook een ZW laser, weigert nooit dienst :)

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:28
als je een goedkope inktjes / all in one koopt zorg dan in elk geval dat er no-name cartridges in kunnen! Cartridges drogen ook in dus die wil je eigenlijk (twee-)jaarlijks vervangen en als je weinig print wil je dat leiver zo goedkoop mogelijk doen.
Mijn epson 515 die ik ook niet zo vaak gebruik streepte ook maar dat is opgelost met een setje inkt van de action. Ik print nu voor €10 (setje inkt) per twee jaar. Per printje is dat enorm duur maar het gemak van snel thuis even kunnen printen/scannen is me dat wel waard.

Ik had uiteraard liever gehad dat mijn printer gewoon zwart/wit wil blijven printen als de kleureninkt op is en dan de kleureninkt niet op gaat terwijl ik alleen zwart wit print maar dat hebben alle printermerken onmogelijk gemaakt...

Ik heb me ooit laten vertellen dat printers (mn. epson) veel inkt verbruiken als je ze aanzet (of de stroom aan) en dat je ze dus niet met je PC dagelijks aan en uit moet doen maar of dat waar is weet ik niet

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
TERW_DAN schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:13:

Ik ben door iemand ge-DM't die een 2e hands kleurenlaserprinter aanbiedt, ik denk dat ik dat eens ga overwegen!

https://freight.associates

• Northside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2023
Zelfde probleem, dit topic gevonden. En ga voor dezelfde oplossing, ook kijken of ik ergens een fijne laserprinter kan vinden.
Pagina: 1