Eerste waarschuwing. Zie Topic Warning.
[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:10 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:10 ]
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Ja, want hier komen iedere dag jagers over de vloer.FRANQ schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:45:
[...]
Je moet even de gedachte laten varen dat je uit de hand überhaupt raak kan gooien.
En daarnaast beseffen dat je uit met een uit de hand gegooid KIEZELsteentje geen verwonding kaan aanbrengen.
Met een kei ja, met een kiezel nee.
Dan valt het allemaal wel mee.
Overigens, ben je ervan bewust dat in een aantal gebieden in nederland je kat afgeschoten kan en mag worden als hij buiten de woonwijk loopt?
In friesland is er bijvoorbeeld een afschot vergunning.
En ik vermoed dat dat in meerdere plaatsen/provincies het geval is.
Deze is uitgegeven voor verwilderde katten, maar ik heb ooit een podcast met een jager gehoord waarin ze zeiden regelmatig ook huiskatten geschoten te hebben omdat het dus niet duidelijk zichtbaar is.
Ik zou daarom altijd een gekleurde halsband omdoen met adres tag, ook voor als hij bij mensen in een schuur komt of aangereden word. dan kunnen mensen je bereiken als er wat aan de hand is. Maar dan is het ook zichtbaar een huiskat.
Ik ben overigens niet voor een afschotvergunning, en ook niet voor het verwonden van dieren.
[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:11 ]
Is die wel een legale oplossing? Het 'ontvoeren' en onteigenen van andermans eigendommen is ook weer niet niet echt legaal. Voor een zwefkat is het een humane oplossing,maar als je daarmee een dure raskat van iemand onteigend kan dan nog best nare gevolgen hebben..
[ Voor 37% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:12 ]
7400 Wp op het dak
https://www.animalstoday....g-en-dierenverwaarlozing/Theo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:02:
[...]
Is die wel een legale oplossing? Het 'ontvoeren' en onteigenen van andermans eigendommen is ook weer niet niet echt legaal. Voor een zwefkat is het een humane oplossing,maar als je daarmee een dure raskat van iemand onteigend kan dan nog best nare gevolgen hebben..
Beter kun je de kat vangen en een kaartje aan de halsband maken om 'm vervolgens op straat (of iig niet in jetuin) weer los te laten
[ Voor 25% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-07-2021 10:06 ]
[ Voor 101% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:12 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:13 ]
[ Voor 107% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:14 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:14 ]
[ Voor 153% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:14 ]
Volgens de reviews die ik heb gelezen werken deze dingen (beter) als je er een paar omhoog gerichte punaises tussen stopt.pagani schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:42:
Je kunt ook deze bovenop je schutting plaatsen:
https://www.bol.com/be/nl...hPsg.2_21.22.ProductTitle
(uiteraard wel een relatief "zachte/vlakke" punt, niet echte spijkers ofzo, dat is zielig)
[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:15 ]
Het zal wel niet legaal zijn, maar dan is dat maar zo. Dagelijks je perceel bewaken met supersoakers of oplossingen waarbij de kat verwond wordt, is ook niet wenselijk.Theo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:02:
[...]
Beter kun je de kat vangen en een kaartje aan de halsband maken om 'm vervolgens op straat (of iig niet in jetuin) weer los te laten
[ Voor 32% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:16 ]
[ Voor 111% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:17 ]
Dit is een van mijn pet peeves: mensen/ouderen die niet doorhebben dat ze door hun gehoorschade (natuurlijk of niet) sowieso bijna niet meer horen, en dus denken dat iedereen die jonger is/niet jarenlang elke avond in disco's/cafe's heeft rondgehangen maar wat zeuren! Nee dus, ik hoor gewoon 20db+ meer, sukkels!CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:38:
Zo’n ultrasone sensor is echt ver-schrik-ke-lijk. Niet aan beginnen. Iedereen onder de 30 jaar kan die nog horen, zelfs binnen met deuren dicht. Het is een zeer indringend geluid. Zouden verboden moeten worden die dingen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:17 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:18 ]
7400 Wp op het dak
[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:19 ]
[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:21 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
[ Voor 105% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:22 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:22 ]
Hier ga je wel richting de discussie van geluidsoverlast (emotionele schade) versus gedode dure siervogels (financiële/emotionele schade).Jeroenneman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:22:
[...]
Mooie anekdote, maar als mijn kat vermist zou worden, dan geef ik je aan bij de politie. Rare geintjes, om andermans eigendom dan maar te ontvreemden. Zoiets moet je niet bij iedere buur flikken.
Kan het dan ook andersom: dat mensen het geluid van de vogels irritant vinden, en daarom de vogeltjes maar ergens in Duitsland dumpen?
Ontopic:
Als TS een bladblazer heeft: dat werkt ook goed. De meeste katten zijn bang voor water, maar harde wind vinden ze ook echt niet lekker.
[ Voor 84% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-07-2021 10:35 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:19 ]
7400 Wp op het dak
[ Voor 24% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:37 ]
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
<knip> Off-topic.Met de catfence wil ik nu dus enkel even aangeven dat het niet zo zwart-wit is (of hoeft te zijn) tussen opsluiten of vrij laten lopen. Op die manier kun je dus ook voorkomen dat een kat bij een ander is, om zo ergernis van de buren te voorkomen, terwijl de kat wel (maar in een beperkter gebied) naar buiten kan.
[ Voor 210% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:41 ]
[ Voor 158% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:39 ]
Er is een tussenoplossing waardoor je kat lekker buiten kan zijn en dat niet ten koste kan gaan van het woongenot van je buurtgenoten en de lokale vogelstand.
[ Voor 30% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:39 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Die van de catfence is een goede tip, daar ga ik mij zeker in verdiepen.CH4OS schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:36:
[...]
<knip
Met de catfence wil ik nu dus enkel even aangeven dat het niet zo zwart-wit is (of hoeft te zijn) tussen opsluiten of vrij laten lopen. Op die manier kun je dus ook voorkomen dat een kat bij een ander is, om zo ergernis van de buren te voorkomen, terwijl de kat wel (maar in een beperkter gebied) naar buiten kan.
[ Voor 44% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:41 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:42 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:43 ]
Ik bedacht me ook nog dat je eventueel met de buurtvereniging in gesprek kan gaan.DBC87 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:57:
Ik bedoelde met verjagen ipv verweren, omdat ik geen dure oplossing ga ondernemen, omdat iemand anders die beesten laat rondlopen. En het lost ook niks op in de voortuin, die is natuurlijk niet afgesloten.
Ik heb overigens niet veel tuin, wel veel grond, dus drollen vindt ik niet. het is meer dat Ik me irriteer dat ze regelmatig op het dak van mn cabrio gaan liggen (die op de oprit staat) en mijn deurmat als krabmat gebruiken. In de achtertuin had ik een lagere schutting en nu een goede hoge en ik heb een hoes om mn lounge set, maar als nog kruipt die er onder. Ik heb daar toen allemaal muizenvallen neergelegd en die schrikken wel af, maar de ene kat weg en de ander komt er in de plaats.
Hier lopen die beesten ook snachts over straat en die maken soms echt een pokke herrie, wat is het bereik van zo'n ultrasone verjager? Die zou dan de uitkomst bieden om die beesten de mond te snoeren.
Een kat vangen ben ik niet voor in, te veel gedoe en om hem dan ver vrij te laten is ook niet echt heel humaan. Er zijn hier ook mensen met een kat die dus wering hebben zodat de kat op eigen terrein blijft en dat is de perfecte oplossing!
Een manier dat het de eigenaar lastig wordt gemaakt door een boete ofzo zou ideaal zijn. Als honden eigenaar krijg je ook een boete als je hond los loopt of poept en niet opruimt waar dat niet mag.
Al met al wordt je opgezadeld met andermans ellende terwijl je er zelf niet om gevraagd hebt.
Heb meerdere reacties gezien inderdaad, maar merk wel dat je best nonchalant bent er in, terwijl er soms dus best reden kan zijn om dus een kat wel te beperken in zijn leefomgeving. Wellicht is zoiets ook een oplossing voor je.HugoBoss1985 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:56:
[...]
Die van de catfence is een goede tip, daar ga ik mij zeker in verdiepen.
Je quote nu één zin van mij.
Als je wat verder gelezen dat dan zie je dat ik mij wel degelijk verantwoordelijk, sociaal en mee denkend (niet "zwart-wilt" probleem van de buren) opstel
[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 01-07-2021 11:17 ]
[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:20 ]
[ Voor 134% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:44 ]
Nee, dat valt ook onder dierenmishandeling.Joey117 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:23:
Ik weet dat gemalen peper of chilipoeder strooien voor honden helpt om ze ergens vandaan te houden.
Geen idee of dit voor katten ook is of dat die toch minder met hun neus werken.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik denk dat dat nog wel meevalt, als zelfs een dier "apotheker" het als oplossing biedt voor honden; https://www.dierapotheker.nl/dierentips/poep-eten-hondHugoBoss1985 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:23:
Nee, dat valt ook onder dierenmishandeling.
Stel je eens voor wat het met het dier doet.
Tja, de een heeft er geen last van, de ander wel, bijvoorbeeld vanwege een allergie. In het laatste geval is het toch ook niet zo heel raar dat iemand dan liever katten weert uit diens tuin?
[ Voor 45% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:51 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 12:46 ]
En hoe helpt dit om katten uit een tuin te houden ? Of te voorkomen dat ze hun nagels in een cabriodak zetten?Nature schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:44:
Mijn zwager past op onze kat als ik op vakantie ben, hij is ook allergisch voor katten maar hij neemt dan van die pilletjes ervoor. Het is misschien drastisch maar je bent dan wel van het hele gedoe af.<knip> Link naar foto verwijderd.
[ Voor 31% gewijzigd door Ardana op 02-07-2021 09:26 ]
Was het maar zo makkelijk voor iedereen. Bij mij doen die pilletjes geen moer. Iedere allergie is weer anders. En natuurlijk gewoon geen oplossing.Nature schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:44:
Mijn zwager past op onze kat als ik op vakantie ben, hij is ook allergisch voor katten maar hij neemt dan van die pilletjes ervoor. Het is misschien drastisch maar je bent dan wel van het hele gedoe af.
Racing-Paradise schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:17:
[...]
En hoe helpt dit om katten uit een tuin te houden ? Of te voorkomen dat ze hun nagels in een cabriodak zetten?
[mbr]<knip> Dan heb je 't filmpje niet bekeken, daar staat duidelijk bij "don't try this at home". HK-reactie.[/]
Mijn idee is dat de prioriteit is dat TS eerst snel gewoon in de tuin kan zitten, met een pilletje zou dat kunnen als het bij hem werkt. Het ''hele gedoe'' wat ik zei zei ik niet om het te bagatelliseren ofzo maar misschien is het een manier om dan anders naar katten te kijken ipv dat je letterlijk ziek wordt van de aanwezigheid.Zebby schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:21:
[...]
Was het maar zo makkelijk voor iedereen. Bij mij doen die pilletjes geen moer. Iedere allergie is weer anders. En natuurlijk gewoon geen oplossing.
Mijn ouders hebben uiteindelijk de schutting aangepast, nu komen ze er niet meer op.
Iemand hier ervaring mee? Het ziet er niet uit, maar als het werkt wil ik het wel overwegen.
Iemand hier ervaring met mottenballen? Ik ben de katten in mijn buurt, die alles onderschijten/vernielen en o.a. zomers via de achtertuin rustig mijn garage inlopen om bijv. tussen de tuinkussens te gaan liggen (heel leuk als je beide allergisch bent), inmiddels meer dan zat.g1n0 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:52:
Ik heb gehoord dat mottenballen ook goed werken om katten uit de tuin te weren. En is nog diervriendelijk ook. Gewoon een geur die ze niet aan staat. Daarnaast gebruiken wij binnen af en toe keep-off, maar dat is voornamelijk voor binnengebruik. Maar je kan het proberen op je tuinset.
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 01-07-2021 14:21 ]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Hier nog een voorstander van schrikdraad. Ik heb destijds voor 25E een Velda Garden Protector setje gekocht. Kwam met 80 meter draad, goed voor 40 meter omheining.Delakhan schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:23:
Ikzelf heb een schrikdraad gezet. Die zijn er ook speciaal voor kleine huisdieren/katten. Starters setje met isolatoren, draad, aardpen en apparaat kostte toen ongeveer €100,= maar ik zie ze nu vaak voor minder.
Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
Koffiedik droogt 's zomers binnen 2 dagen in en waait weg. In de natte seizoenen spoelt het gemakkelijk weg. Bepaalde planten varen er dan weer wel bij.LankHoar schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:37:
Bijvoorbeeld indien planten de zorg zijn, een randje koffiedik om de perkjes leggen. Katten houden daar niet van (gaat tussen hun pootjes zitten en dat is bah), dus wellicht werkt zoiets.
[ Voor 5% gewijzigd door Goudvis op 01-07-2021 14:46 ]
Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 21:53 ]
Even twee punten er uit gelicht:LankHoar schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:37:
Wij hebben 3 katten, die we soms los laten lopen. We hebben 3 directe buren (zijkanten en achter). Twee hier van hebben er geen problemen mee en vinden het leuk dat de katten door hun tuin lopen. De derde vind het echter vervelend, en dat is zijn goed recht. Onze tuin is helaas niet geschikt om ontsnap-proof te maken, maar daarentegen is de tuin van de betreffende buren wel entree-proof te maken. Er zit al een hek (met gaas), maar hier en daar kunnen de katten er toch onderdoor. De buren hebben dus keien e.d. op de onderkant van het gaas van het hek gelegd, wat behoorlijk lijkt te helpen. Een heilige graal lijkt het echter niet; de laatste week ofzo hebben we onze katten weer een paar keer in hun tuin gespot.. Het is dus volgens mij echt heel moeilijk om je tuin goed catproof te maken zonder hoge kosten (zoals professioneel netten laten aanleggen), want elk klein gaatje moet dicht, en dat tot minstens 2 meter hoogte.
Qua voortuin heb ik geen suggesties, zou niet weten hoe je dat catproof kunt maken zonder met geluidswering of een hek te werken, en zoals al gezeged is geluidswering echt verschrikkelijk ook voor mensen. Vraag me dan wel af: indien poep geen probleem is, wat is dan wel het probleem? Egels en in mindere mate vossen en andere kleine dieren zullen ook door je tuin lopen, wil je die dan eigenlijk ook weren? Lijkt mij een onbegonnen of minstens erg lastige taak voor een voortuin. Misschien is er voor het specifieke probleem een andere oplossing te bedenken? Bijvoorbeeld indien planten de zorg zijn, een randje koffiedik om de perkjes leggen. Katten houden daar niet van (gaat tussen hun pootjes zitten en dat is bah), dus wellicht werkt zoiets.
[ Voor 26% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 21:54 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
[ Voor 53% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 21:55 ]
Alstublieft begin niet aan deze ondingen, niet alleen katten vinden dit niet leuk, maar ook andere diern. Persoonlijk (met mijn 43 jaar) krijg ik knallende koppijn van die dingen alleen al als ik er langs loop. Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn buren zo'n ding in de tuin zetten.Kapotto schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:27:
Interessant topic, helaas hier ook veel last van twee rosse tijgers die de buurt terroriseren. Ik zie wel wat tips langs komen die kunnen werken (kattenschrikdraad aanbrengen of zo een ultrasoon apparaat) maar op dit moment niet haalbaar zijn (haag rond perceel en ultrasoon in combinatie met semi-honden en baby).
<knip>
[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 21:56 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
[ Voor 3% gewijzigd door Devian op 01-07-2021 19:13 ]
https://wren.co/join/Devian
Nee hoor, net als mensen hebben katten een eigen identiteit en iets wat op vrije wil lijkt.T-Forever schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:18:
Maar het probleem is dat zodra jouw tuin onbezet is, oftewel niet gemarkeerd als terrritorium. Ze hem willen inpikken. Een hond tussen de schuttingen doet wonderen.
[ Voor 35% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 21:58 ]
Precies ruzie maken om zijn territorium, ze zeggen niet voor niks dat katten eikels zijn!, bij ons kwam vroeger de kat van een ander slechts één keer. daarna was er geen kat meerFreshMaker schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:43:
[...]
Nee hoor, net als mensen hebben katten een eigen identiteit en iets wat op vrije wil lijkt.
Hier 20 jaar boxers gehad, en nog langer katten.
We hebben regelmatig 'bezoek' van een buurtkat, die écht komt om ruzie te maken met onze kat.
Hoop kabaal en geschreeuw naar elkaar.
De hond werd totaal genegeerd!
De kat weet ook wel dat meneer hond niet op het schuurdak kan komen ... punt
Boxer ... aanleren .... lolT-Forever schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:42:
[...]
Precies ruzie maken om zijn territorium, ze zeggen niet voor niks dat katten eikels zijn!, bij ons kwam vroeger de kat van een ander slechts één keer. daarna was er geen kat meer![]()
maarja dat dak is inderdaad lastig, kan je je hond niet aanleren de ladder te gebruiken?
Als de bel gaat, gaat hij toch in de hoek zitten?FreshMaker schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:48:
[...]
Boxer ... aanleren .... lol
Ik ben al lang blij dat hij zindelijk was, en op zijn voerbak reageerde
Oh, wacht ... ik besef me nu ineens dat het ( met die bel ) ook over mijn oudste zoon kan gaanT-Forever schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:52:
[...]
Als de bel gaat, gaat hij toch in de hoek zitten?
Let op, wat voor grind je gebruikt. Als je te fijn grind gebruikt, kan een kat dat met een kattenbak verwarren. Dit klinkt misschien vergezocht maar dit is door een medewerker van een professionele bouwhandel aan mij meegedeeld toen ik naar grind aan het kijken was.schumi1986 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:00:
Mijn vriendin heeft een Brits Korthaar Cattery en wij hebben er zelf alles aan gedaan dat niemand last van onze katten heeft. Op de schutting zijn netten geplaatst en wij hebben bij de buren aangegeven dat als deze op een of andere manier hinder van onze katten hebben dit zeker moeten laten weten.
Helaas hebben ook wij last van buurt katten, die vooral graag in de voortuin hun behoefte doen en omdat onze poezen voor de fok niet gesteriliseerd zijn en dus vol met hormonen zitten sproeien onze poezen binnen tegen de deur aan zodra de buurt kater weer eens in de voortuin op bezoek is geweest.
Een hele hoop middeltjes geprobeerd maar niets helpt helaas, nu gaan we de voortuin maar bestraten/ vol met grind gooien.
Idempotent.
Ik ben 35 en ik hoor die dingen op 25 meter afstand nog… tijd geleden had iemand er een in zijn voortuin geparkeerd maar na 2 weken waren ze hem zelf ook beu… ik snap dat beestjes overlast kunnen geven… maar om dan maar een andere vorm van overlast toe te passen is inderdaad niet de manier…CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:38:
Zo’n ultrasone sensor is echt ver-schrik-ke-lijk. Niet aan beginnen. Iedereen onder de 30 jaar kan die nog horen, zelfs binnen met deuren dicht. Het is een zeer indringend geluid. Zouden verboden moeten worden die dingen.
[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 01-07-2021 22:48 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik kan je helaas uit ervaring vertellen dat sommige katten dat zelfs met grof grind hebben.Kapotto schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:09:
[...]
Let op, wat voor grind je gebruikt. Als je te fijn grind gebruikt, kan een kat dat met een kattenbak verwarren.
Wij hebben grof grind in de voortuin liggen en daar doen katten ook met veel plezier hun behoefte inKapotto schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:09:
[...]
Let op, wat voor grind je gebruikt. Als je te fijn grind gebruikt, kan een kat dat met een kattenbak verwarren. Dit klinkt misschien vergezocht maar dit is door een medewerker van een professionele bouwhandel aan mij meegedeeld toen ik naar grind aan het kijken was.
Tja, opvoedingM2M schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:02:
[...]
ik had weinig keuze, de kids waren op een gegeven moment met de uitwerpselen van de katten aan het spelen. Dat is minder de bedoeling. En ik ben niet vaak genoeg thuis en als ik thuis ben kijk ik niet continu in de tuin, om actief kattenverjager te spelen. plantenspul werkte niet, de ultrasone dingen wel.
[ Voor 10% gewijzigd door Freezerator op 05-08-2021 18:04 ]
Ik ben zelf geen fan van deze elektronische middelen vanwege batterijgebruik en afhankelijkheid. Zodra je de sensor weghaalt komen er weer katten. Een (klein) straaltje water zorgt voor ongemak bij een kat. Het kan goed zijn dat een kat het (mogelijke) ongemak accepteert voor een mogelijke maaltijd. Ik denk dat je daarom ietswat doordringendere voorzorgsmaatregelen 'moet' overwegen.Freezerator schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:03:
Toch nog een klein kickje, maar heeft iemand ervaring met de verjager met water en sensor.
Ik werd er vandaag weer door getriggerd omdat de kat van de buren erg verlekkerd naar onze vogels zat te kijken voor de schuifpui, en wil hem dus op een humane manier verjagen. (ik wil namelijk niet hebben als een keer de schuifpui openstaat, de kat binnen op de vogelkooi zit) Met water lijkt me een prima oplossing, maar ik lees gemixte ervaringen van mensen die z'n ding hebben, dus ik ben graag op zoek naar eentje die zeker goed werkt
Team anti-scalp - wauw..
Verwijderd
Dat hadden wij ook. Onze gerbils staan bij de tuindeuren. Maar dit is simpel op te lossen. Emmer water klaargezet bij het raam 1 verdieping hoger. 2 keer, waarvan 1 een beetje raak, en de kat staat er nooit meer. Zie hem nog wel rondlopen, maar niet meer in de buurt van de tuindeuren.Freezerator schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:03:
Toch nog een klein kickje, maar heeft iemand ervaring met de verjager met water en sensor.
Ik werd er vandaag weer door getriggerd omdat de kat van de buren erg verlekkerd naar onze vogels zat te kijken voor de schuifpui, en wil hem dus op een humane manier verjagen. (ik wil namelijk niet hebben als een keer de schuifpui openstaat, de kat binnen op de vogelkooi zit) Met water lijkt me een prima oplossing, maar ik lees gemixte ervaringen van mensen die z'n ding hebben, dus ik ben graag op zoek naar eentje die zeker goed werkt
Bedankt maar ik ben vaak niet snel genoeg met het water (slecht ter been) plus uitbouw wat het net wat lastiger maaktVerwijderd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:26:
[...]
Dat hadden wij ook. Onze gerbils staan bij de tuindeuren. Maar dit is simpel op te lossen. Emmer water klaargezet bij het raam 1 verdieping hoger. 2 keer, waarvan 1 een beetje raak, en de kat staat er nooit meer. Zie hem nog wel rondlopen, maar niet meer in de buurt van de tuindeuren.
Zoals hierboven ergens gezegd, knoflookwater gebruiken!Freezerator schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:20:
[...]
Bedankt maar ik ben vaak niet snel genoeg met het water (slecht ter been) plus uitbouw wat het net wat lastiger maakt
Maar misschien ga ik anders toch een random "verjager" aanschaffen die op water werkt en hoop ik dat de sensor goed genoeg werkt
Jazeker, heb er jaren geleden zelf eentje gebouwd voor onze achtertuin vanwege gezondheid kleine kinderen, stankoverlast van het "sproeien" en wat krab-schade. De Australische youtube-video bleek een goed hulpmiddel.Freezerator schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:03:
Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)
I don't drive fast, I only fly low!
Verwijderd
Ha ja, nu alleen zelf een kat dan vinden die de andere kat wegjaagt en zelf de vogels beschermd i.p.v. paktBrent schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:51:
Katten hebben letterlijk niks beters te doen dan omwegen verzinnen voor passieve verdedigingswerken, het makkelijkst te omzeilen soort verdediging. Actieve verdediging is altijd beter, maar ook altijd meer werk en meer kosten. Actieve, adaptieve weer beter. Sowieso is het een wedloop, die dat kat uiteindelijk altijd wint.
De beste verdediging is zelf een kat nemen en die de actieve verdediging laten doen. Het is de enige methode die ik ken die adaptief is en ik denk goedkoper dan actieve (niet adaptieve) technologische oplossingen.
Zoals hierboven al gezegd, je hebt gewoon een buffet voor de kat klaargezet. En als de kat er niet bij kan is er wel een marter of zo die het nest leeg haalt. Zet dat vogelhuisje op een hoge paal of ergens hoog aan je gevel waar de kat (en andere roofdieren) niet bij kan. Leuk dat het kastje bewoond wordt maar dat maakt het nog geen kijkdoos voor jou en je zoon.yonexfreak schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:07:
[...]
Ha ja, nu alleen zelf een kat dan vinden die de andere kat wegjaagt en zelf de vogels beschermd i.p.v. pakt![]()
Voor nu nog kijken naar ultrasoon en/of iets van koffiedik/plakkerigs tussen de strips te doen en zien of dat nog iets doet...
Begrijp ook wel dat vogelhuisje op schutting niet de meeste ideale plek is. Saillaint detail is mn zoon dit zelf heeft gemaakt & geschilderd, dus hoe leuk dat dit nestje bewoond gaat worden naar verwachting
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Doe dit alsjeblieft niet. Katten boeit het geen flikker maar mensen zoals ik met een overgevoelig gehoor (en mensen <30 in 't algemeen) hebben daar ontzettend veel last van. Het is echt een kutgeluid.
I have stability. The ability to stab.
Verwijderd
Wij hebben een hond. Die gaat er actief achteraan en dat zijn katten snel beu. Maarja, onze hond zou de vogeltjes ook erg interessant vinden.yonexfreak schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:07:
[...]
Ha ja, nu alleen zelf een kat dan vinden die de andere kat wegjaagt en zelf de vogels beschermd i.p.v. pakt![]()
Voor nu nog kijken naar ultrasoon en/of iets van koffiedik/plakkerigs tussen de strips te doen en zien of dat nog iets doet...
Begrijp ook wel dat vogelhuisje op schutting niet de meeste ideale plek is. Saillaint detail is mn zoon dit zelf heeft gemaakt & geschilderd, dus hoe leuk dat dit nestje bewoond gaat worden naar verwachting
Werkt voor de meeste katten niet.master_JE schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:10:
is zoiets niet handig https://www.catproofgardens.eu/, dit draait rond kat kan daar niet overheen lopen :-D
Who's general failure, and why is he reading my disk?
[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 17-04-2024 13:45 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Tsja, je moet er maar naar willen kijken. Ik weet wel wat ik jou geef op je verjaardag, een leuke wachttoren.
Dat is ook iets om te overwegen. We hebben geen last van katten in de tuin, alleen het over de schutting lopen en dus nu het huisje beschermen. Wellicht idee om alleen gaas te doen boven het vogelhuisje/ 1 schutting deel (~2m)Ora et Labora schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:14:
[...]
Werkt voor de meeste katten niet.
Het enige wat echt helpt is de tuin af te zetten met gaas, schuin naar binnen.
Niet te strak zodat het lekker doorbuigt.
We hebben dit al een paar jaar en het zorgt ervoor dat onze katten in onze tuin blijven maar ook dat er geen andere katten binnenkomen.
[Afbeelding]
Het is inderdaad een keuze, zolang katten vrij rond mogen lopen, ik hoop echt dat dit ooit niet meer mag, en je wilt katten niet in je tuin, zijn er niet heel veel passieve diervriendelijke mogelijkheden die echt goed werken, behalve als je zorgt dat de kat in z'n geheel niet meer in de tuin kan.Brent schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:33:
[...]
Tsja, je moet er maar naar willen kijken. Ik weet wel wat ik jou geef op je verjaardag, een leuke wachttoren.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
[ Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 19-09-2025 16:39 ]
[ Voor 85% gewijzigd door ZieMaar! op 19-09-2025 16:39 ]
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq