Ja, want hier komen iedere dag jagers over de vloer.FRANQ schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:45:
[...]
Je moet even de gedachte laten varen dat je uit de hand überhaupt raak kan gooien.
En daarnaast beseffen dat je uit met een uit de hand gegooid KIEZELsteentje geen verwonding kaan aanbrengen.
Met een kei ja, met een kiezel nee.
Dan valt het allemaal wel mee.
Overigens, ben je ervan bewust dat in een aantal gebieden in nederland je kat afgeschoten kan en mag worden als hij buiten de woonwijk loopt?
In friesland is er bijvoorbeeld een afschot vergunning.
En ik vermoed dat dat in meerdere plaatsen/provincies het geval is.
Deze is uitgegeven voor verwilderde katten, maar ik heb ooit een podcast met een jager gehoord waarin ze zeiden regelmatig ook huiskatten geschoten te hebben omdat het dus niet duidelijk zichtbaar is.
Ik zou daarom altijd een gekleurde halsband omdoen met adres tag, ook voor als hij bij mensen in een schuur komt of aangereden word. dan kunnen mensen je bereiken als er wat aan de hand is. Maar dan is het ook zichtbaar een huiskat.
Ik ben overigens niet voor een afschotvergunning, en ook niet voor het verwonden van dieren.
En leuk vind ik het niet.




:strip_exif()/f/image/EZNgGLtf3Q2j38MsEheWoJfF.jpg?f=fotoalbum_large)