[Zero Tolerance] Katten verjagen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:41

HugoBoss1985

Xenotech

Anoniem: 39993 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:48:
[...]

Kiezelsteentjes werken gewoon goed als je geen water bij de hand hebt. Het is natuurlijk ook weer niet zo dat je die kiezelsteentjes "pitcher-style" zo hard als maar mogelijk naar de kop van die kat gooit. Zelfs als het beest raakt, komt dat allemaal wel goed.

<knip
Je weet niet hoe hij gooit, of hij inderdaad wel met een (kiezel) steentje gooit (sorry... maar ik heb moeite om hem te geloven).
Je kan niet 100% zeker stellen dat je hiermee niet kan verwonden.

Dan spreek ik de eigenaar aan of dan verjaag ik het beest.
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om welk voorwerp dan ook naar andermans (huis) dier te gooien.

Off-topic.
Theo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:51:
[...]

<knip>

Aaan de andere kant; wat voor actie kun/wil jij ondernemen om jouw eigendommen uit de tuin van anderen te houden als anderen hier overlast van hebben?
Sommige dingen horen dus gewoon bij het leven, zie ook mijn verhaal boven de quote van jou.

[ Voor 44% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-05 08:52
<knip> Diefstal (en een kat ontvreemden is ook diefstal) is niet toegestaan. Promoten daarvan is niet toegestaan op Tweakers.

[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:11

servies

Veni Vidi Servici

Eerste waarschuwing. Zie Topic Warning.

[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-05 21:39
https://www.bol.com/nl/nl...terrent/9200000049641093/

Het is prijzig, maar het werkt wel. De kat schrikt vooral van het geluid niet zo zeer van de spray. In mijn geval komen ze niet meer bij de key plekken.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

FRANQ schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:45:
[...]

Je moet even de gedachte laten varen dat je uit de hand überhaupt raak kan gooien.
En daarnaast beseffen dat je uit met een uit de hand gegooid KIEZELsteentje geen verwonding kaan aanbrengen.
Met een kei ja, met een kiezel nee.

Dan valt het allemaal wel mee.

Overigens, ben je ervan bewust dat in een aantal gebieden in nederland je kat afgeschoten kan en mag worden als hij buiten de woonwijk loopt?
In friesland is er bijvoorbeeld een afschot vergunning.
En ik vermoed dat dat in meerdere plaatsen/provincies het geval is.
Deze is uitgegeven voor verwilderde katten, maar ik heb ooit een podcast met een jager gehoord waarin ze zeiden regelmatig ook huiskatten geschoten te hebben omdat het dus niet duidelijk zichtbaar is.

Ik zou daarom altijd een gekleurde halsband omdoen met adres tag, ook voor als hij bij mensen in een schuur komt of aangereden word. dan kunnen mensen je bereiken als er wat aan de hand is. Maar dan is het ook zichtbaar een huiskat.

Ik ben overigens niet voor een afschotvergunning, en ook niet voor het verwonden van dieren.
Ja, want hier komen iedere dag jagers over de vloer. ;)
En leuk vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

<knip> Dien liever een TR in ipv te reageren op 'n post die zélf ook in overtreding van de TW is.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:18

Theo

moederbord

Is die wel een legale oplossing? Het 'ontvoeren' en onteigenen van andermans eigendommen is ook weer niet niet echt legaal. Voor een zwefkat is het een humane oplossing,maar als je daarmee een dure raskat van iemand onteigend kan dan nog best nare gevolgen hebben..

Beter kun je de kat vangen en een kaartje aan de halsband maken voor z'n eigenaar om 'm vervolgens op straat (of iig niet in jetuin) weer los te laten :)

[ Voor 37% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:12 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Theo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:02:
[...]

Is die wel een legale oplossing? Het 'ontvoeren' en onteigenen van andermans eigendommen is ook weer niet niet echt legaal. Voor een zwefkat is het een humane oplossing,maar als je daarmee een dure raskat van iemand onteigend kan dan nog best nare gevolgen hebben..

Beter kun je de kat vangen en een kaartje aan de halsband maken om 'm vervolgens op straat (of iig niet in jetuin) weer los te laten ;)
https://www.animalstoday....g-en-dierenverwaarlozing/

Daarnaast is er ook nog een bepaling in het Wetboek van Strafrecht (artikel 350 lid 2) die het opzettelijk doden, beschadigen, onbruikbaar maken of wegmaken van een dier dat (gedeeltelijk) van een ander is strafbaar stelt. Op overtreding van dit artikel staat dezelfde straf als voor overtreding van de Wet Dieren, te weten: een gevangenisstraf van maximaal drie jaar of een geldboete van maximaal € 19.500,-.

[ Voor 25% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-07-2021 10:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-05 11:24
Eerste waarschuwing. Zie Topic Warning.

[ Voor 101% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-05 23:03
<knip> Off-topic.

[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

<knip> Negeer aub een off-topic reactie: je hoeft niet op alles te reageren.

[ Voor 107% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Eerste waarschuwing. Zie TW.

[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

<knip> Ik blijf niet bezig.

[ Voor 153% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pagani schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:42:
Je kunt ook deze bovenop je schutting plaatsen:
https://www.bol.com/be/nl...hPsg.2_21.22.ProductTitle

(uiteraard wel een relatief "zachte/vlakke" punt, niet echte spijkers ofzo, dat is zielig)
Volgens de reviews die ik heb gelezen werken deze dingen (beter) als je er een paar omhoog gerichte punaises tussen stopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 17-05 23:03
Eerste waarschuwing. Zie TW.

[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joey117
Theo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:02:
[...]

Beter kun je de kat vangen en een kaartje aan de halsband maken om 'm vervolgens op straat (of iig niet in jetuin) weer los te laten ;)
Het zal wel niet legaal zijn, maar dan is dat maar zo. Dagelijks je perceel bewaken met supersoakers of oplossingen waarbij de kat verwond wordt, is ook niet wenselijk.
Mijn ouders hadden veel overlast en meerdere dure "rasvogels" dood in de volière, door andermans katten.
Overigens is het toen alleen bij dreigen gebleven, omdat niemand het risico wilde nemen.

Eerste waarschuwing, zie TopicWarning.

[ Voor 32% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

;w

[ Voor 199% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 01-07-2021 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

<knip>

[ Voor 111% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:38:
Zo’n ultrasone sensor is echt ver-schrik-ke-lijk. Niet aan beginnen. Iedereen onder de 30 jaar kan die nog horen, zelfs binnen met deuren dicht. Het is een zeer indringend geluid. Zouden verboden moeten worden die dingen.
Dit is een van mijn pet peeves: mensen/ouderen die niet doorhebben dat ze door hun gehoorschade (natuurlijk of niet) sowieso bijna niet meer horen, en dus denken dat iedereen die jonger is/niet jarenlang elke avond in disco's/cafe's heeft rondgehangen maar wat zeuren! Nee dus, ik hoor gewoon 20db+ meer, sukkels!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 21:50
Je kan gewoon dit plantje kopen bij de intratuin:

https://www.mijntuin.org/plants/7156-kattenschrik
Dit is de meest humane/natuurlijke manier.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
<knip> Off-topic, zie TW.

[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Off-topic.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:18 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-05 17:59
Off-topic.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

<knip> Je wéét dat je fout zit, en reageert toch. Doe dat niet.

Ontopic:

Als TS een bladblazer heeft: dat werkt ook goed. De meeste katten zijn bang voor water, maar harde wind vinden ze ook echt niet lekker.

[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:21 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

<knip>

[ Voor 105% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
Zie DM.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Het lastige aan dit hele verhaal is ook dat je vaak niet weet wie de eigenaar van een bepaalde kat is.
Dus de eigenaar aanspreken (je weet wel: die ouderwetse manier zonder idiote maatregelen hoeven nemen in je eigen tuin en/of dingen naar de kat slingeren/ de kat onvoeren) is dan lastig.
Ik kan me heel goed voorstellen dat dit frustrerend kan zijn.

Waar dat bijvoorbeeld met een hond wel het geval is, aangezien het baasje daar over het algemeen bij is.
Jeroenneman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:22:
[...]

Mooie anekdote, maar als mijn kat vermist zou worden, dan geef ik je aan bij de politie. Rare geintjes, om andermans eigendom dan maar te ontvreemden. Zoiets moet je niet bij iedere buur flikken.

Kan het dan ook andersom: dat mensen het geluid van de vogels irritant vinden, en daarom de vogeltjes maar ergens in Duitsland dumpen?

Ontopic:

Als TS een bladblazer heeft: dat werkt ook goed. De meeste katten zijn bang voor water, maar harde wind vinden ze ook echt niet lekker.
Hier ga je wel richting de discussie van geluidsoverlast (emotionele schade) versus gedode dure siervogels (financiële/emotionele schade).

Ik vind het verder een goed voorbeeld.

Die van de bladblazer dat is een hele goede tip :P

[ Voor 84% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-07-2021 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Off-topic.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:19 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:55
Je mag een kat die je gevangen hebt overigens ook afgeven of op laten halen door de dierenambulance. Deze zoeken dan de eigenaar op en die krijgt dan een gesprekje (en ik gok met rekening).

Dit heb ik een paar weken geleden nog gedaan. Even wat details, een poes had jongen gebaard in onze garage. Dus we hebben toen de poes in onze garage was met de jongen de garage dicht gemaakt en de dierenambulance gebeld.

Deze keer ging het wellicht om een wilde kat maar ze zeiden dat je zo elke kat mag vangen en aan hun mag overdragen. Ze kijken dan of die gechipt is en proberen de eigenaar te achterhalen. Op de site van de dierenambulance hier staat ook een hele lange lijst van gevangen dieren (voornamelijk katten). Er zitten af en toe ook tropische vogels e.d. tussen die wellicht zijn weggevlogen bij iemand en konijnen.

Off-topic.

[ Voor 24% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:37 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

<knip> Off-topic.Met de catfence wil ik nu dus enkel even aangeven dat het niet zo zwart-wit is (of hoeft te zijn) tussen opsluiten of vrij laten lopen. Op die manier kun je dus ook voorkomen dat een kat bij een ander is, om zo ergernis van de buren te voorkomen, terwijl de kat wel (maar in een beperkter gebied) naar buiten kan.

[ Voor 210% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Je weet dat het off-topic is, en toch ga je door.

[ Voor 158% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:39 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:15

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Er is een tussenoplossing waardoor je kat lekker buiten kan zijn en dat niet ten koste kan gaan van het woongenot van je buurtgenoten en de lokale vogelstand.

Wij, bedienden van twee katten en baas van één hond, hebben onze tuin laten afzetten door nettenlijn.nl uit Cuijk (NB). Zij brengen professionele benetting aan rondom je tuin, op zo'n manier dat katten er niet in kunnen gaan hangen of klimmen. Hierdoor kunnen de katten de tuin niet uit, en besparen wij de buurt overlast, en kunnen andere katten onze tuin niet in.

Kost wat, maar aangezien we geen kattenbelasting betalen in Nederland streep ik het in gedachten daar tegen weg.

Als ik kijk wat ik per jaar betaal voor onze hond, waarbij we zelf de poep moeten opruimen, vind ik het bedrag prima te verantwoorden.

[ Voor 30% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:39 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

CH4OS schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:36:
[...]
<knip
Met de catfence wil ik nu dus enkel even aangeven dat het niet zo zwart-wit is (of hoeft te zijn) tussen opsluiten of vrij laten lopen. Op die manier kun je dus ook voorkomen dat een kat bij een ander is, om zo ergernis van de buren te voorkomen, terwijl de kat wel (maar in een beperkter gebied) naar buiten kan.
Die van de catfence is een goede tip, daar ga ik mij zeker in verdiepen.

Je quote nu één zin van mij.
Als je wat verder gelezen dat dan zie je dat ik mij wel degelijk verantwoordelijk, sociaal en mee denkend (niet "zwart-wilt" probleem van de buren) opstel ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik bedoelde met verjagen ipv verweren, omdat ik geen dure oplossing ga ondernemen, omdat iemand anders die beesten laat rondlopen. En het lost ook niks op in de voortuin, die is natuurlijk niet afgesloten.
Ik heb overigens niet veel tuin, wel veel grond, dus drollen vindt ik niet. het is meer dat Ik me irriteer dat ze regelmatig op het dak van mn cabrio gaan liggen (die op de oprit staat) en mijn deurmat als krabmat gebruiken. In de achtertuin had ik een lagere schutting en nu een goede hoge en ik heb een hoes om mn lounge set, maar als nog kruipt die er onder. Ik heb daar toen allemaal muizenvallen neergelegd en die schrikken wel af, maar de ene kat weg en de ander komt er in de plaats.

Hier lopen die beesten ook snachts over straat en die maken soms echt een pokke herrie, wat is het bereik van zo'n ultrasone verjager? Die zou dan de uitkomst bieden om die beesten de mond te snoeren.

Een kat vangen ben ik niet voor in, te veel gedoe en om hem dan ver vrij te laten is ook niet echt heel humaan. Er zijn hier ook mensen met een kat die dus wering hebben zodat de kat op eigen terrein blijft en dat is de perfecte oplossing!

<knip>

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:11

servies

Veni Vidi Servici

Off-topic

[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

DBC87 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:57:
Ik bedoelde met verjagen ipv verweren, omdat ik geen dure oplossing ga ondernemen, omdat iemand anders die beesten laat rondlopen. En het lost ook niks op in de voortuin, die is natuurlijk niet afgesloten.
Ik heb overigens niet veel tuin, wel veel grond, dus drollen vindt ik niet. het is meer dat Ik me irriteer dat ze regelmatig op het dak van mn cabrio gaan liggen (die op de oprit staat) en mijn deurmat als krabmat gebruiken. In de achtertuin had ik een lagere schutting en nu een goede hoge en ik heb een hoes om mn lounge set, maar als nog kruipt die er onder. Ik heb daar toen allemaal muizenvallen neergelegd en die schrikken wel af, maar de ene kat weg en de ander komt er in de plaats.

Hier lopen die beesten ook snachts over straat en die maken soms echt een pokke herrie, wat is het bereik van zo'n ultrasone verjager? Die zou dan de uitkomst bieden om die beesten de mond te snoeren.

Een kat vangen ben ik niet voor in, te veel gedoe en om hem dan ver vrij te laten is ook niet echt heel humaan. Er zijn hier ook mensen met een kat die dus wering hebben zodat de kat op eigen terrein blijft en dat is de perfecte oplossing!

Een manier dat het de eigenaar lastig wordt gemaakt door een boete ofzo zou ideaal zijn. Als honden eigenaar krijg je ook een boete als je hond los loopt of poept en niet opruimt waar dat niet mag.

Al met al wordt je opgezadeld met andermans ellende terwijl je er zelf niet om gevraagd hebt.
Ik bedacht me ook nog dat je eventueel met de buurtvereniging in gesprek kan gaan.

Wellicht kunnen er zo afspraken gemaakt worden met de katten eigenaren (gelijk duidelijk welke kat van welke bezitter is) m.b.t. verjagen/preventie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HugoBoss1985 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:56:
[...]

Die van de catfence is een goede tip, daar ga ik mij zeker in verdiepen.

Je quote nu één zin van mij.
Als je wat verder gelezen dat dan zie je dat ik mij wel degelijk verantwoordelijk, sociaal en mee denkend (niet "zwart-wilt" probleem van de buren) opstel ;)
Heb meerdere reacties gezien inderdaad, maar merk wel dat je best nonchalant bent er in, terwijl er soms dus best reden kan zijn om dus een kat wel te beperken in zijn leefomgeving. Wellicht is zoiets ook een oplossing voor je. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 01-07-2021 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DBC87
<knip> Als je wéét dat je fout zit, plaats het dan NIET. Spaart mij een hoop werk uit.

[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Off-topic.

[ Voor 134% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
Ik weet dat gemalen peper of chilipoeder strooien voor honden helpt om ze ergens vandaan te houden.
Geen idee of dit voor katten ook is of dat die toch minder met hun neus werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Joey117 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:23:
Ik weet dat gemalen peper of chilipoeder strooien voor honden helpt om ze ergens vandaan te houden.
Geen idee of dit voor katten ook is of dat die toch minder met hun neus werken.
Nee, dat valt ook onder dierenmishandeling.
Stel je eens voor wat het met het dier doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Heb al jaren kattenschrikdraad hangen, werkt prima!

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HugoBoss1985 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:23:
Nee, dat valt ook onder dierenmishandeling.
Stel je eens voor wat het met het dier doet.
Ik denk dat dat nog wel meevalt, als zelfs een dier "apotheker" het als oplossing biedt voor honden; https://www.dierapotheker.nl/dierentips/poep-eten-hond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Of en hoe al deze methoden werken is erg afhankelijk van de kat in kwestie. De ene kat zal na een plens water je tuin nooit meer binnenkomen, de andere is als je je omdraait weer terug.

Oplossingen waarmee katten je tuin niet meer in kunnen lijken me daarom kansrijker, maar dan sluit je waarschijnlijk je tuin zo af dat er ook geen egel of konijn meer doorheen kan. Als je ergens midden in de stad woont is dat wellicht geen probleem maar in een groene buitenwijk heeft het wellicht meer na dan voordelen.

Als je hermetisch afsluiten niet wilt denk ik dat de enige oplossing is om je spullen in hoezen in te pakken als je ze zelf niet gebruikt. Je kan een experiment doen met schriksystemen en zelf een waterpistool meenemen als je naar buiten gaat maar de kans is groot dat dat net zo goed werkt als andere homeopathische middelen :P

Ik heb zelf twee binnenkatten die af en toe mee gaan het dakterras op. De ene rent meteen weg als er een waterstraal in de buurt komt, de andere rent er juist achteraan YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, de een heeft er geen last van, de ander wel, bijvoorbeeld vanwege een allergie. In het laatste geval is het toch ook niet zo heel raar dat iemand dan liever katten weert uit diens tuin? :) Dus roepen 'leven en laten leven' is dan ook wel wat kort door de bocht, imo.

[ Voor 45% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Laatst online: 17-05 01:37
Mijn zwager past op onze kat als ik op vakantie ben, hij is ook allergisch voor katten maar hij neemt dan van die pilletjes ervoor. Het is misschien drastisch maar je bent dan wel van het hele gedoe af.<knip> Foto's van katten zijn hier off-topic.

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik heb gehoord dat mottenballen ook goed werken om katten uit de tuin te weren. En is nog diervriendelijk ook. Gewoon een geur die ze niet aan staat. Daarnaast gebruiken wij binnen af en toe keep-off, maar dat is voornamelijk voor binnengebruik. Maar je kan het proberen op je tuinset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:38
Nature schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:44:
Mijn zwager past op onze kat als ik op vakantie ben, hij is ook allergisch voor katten maar hij neemt dan van die pilletjes ervoor. Het is misschien drastisch maar je bent dan wel van het hele gedoe af.<knip> Link naar foto verwijderd.
En hoe helpt dit om katten uit een tuin te houden ? Of te voorkomen dat ze hun nagels in een cabriodak zetten?

<knip> Dan heb je 't filmpje niet bekeken, daar staat duidelijk bij "don't try this at home". HK-reactie.

[ Voor 31% gewijzigd door Ardana op 02-07-2021 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 00:52
Nature schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:44:
Mijn zwager past op onze kat als ik op vakantie ben, hij is ook allergisch voor katten maar hij neemt dan van die pilletjes ervoor. Het is misschien drastisch maar je bent dan wel van het hele gedoe af.
Was het maar zo makkelijk voor iedereen. Bij mij doen die pilletjes geen moer. Iedere allergie is weer anders. En natuurlijk gewoon geen oplossing.
Mijn ouders hebben uiteindelijk de schutting aangepast, nu komen ze er niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:42
Wat als je nu op een strategische plaats kattenkruid zou planten (in de voortuin ofzo). Zodat ze daar lekker gaan rondhangen en niet in jouw achtertuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Laatst online: 17-05 01:37
Racing-Paradise schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:17:
[...]

En hoe helpt dit om katten uit een tuin te houden ? Of te voorkomen dat ze hun nagels in een cabriodak zetten?

[mbr]<knip> Dan heb je 't filmpje niet bekeken, daar staat duidelijk bij "don't try this at home". HK-reactie.[/]
Zebby schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:21:
[...]

Was het maar zo makkelijk voor iedereen. Bij mij doen die pilletjes geen moer. Iedere allergie is weer anders. En natuurlijk gewoon geen oplossing.
Mijn ouders hebben uiteindelijk de schutting aangepast, nu komen ze er niet meer op.
Mijn idee is dat de prioriteit is dat TS eerst snel gewoon in de tuin kan zitten, met een pilletje zou dat kunnen als het bij hem werkt. Het ''hele gedoe'' wat ik zei zei ik niet om het te bagatelliseren ofzo maar misschien is het een manier om dan anders naar katten te kijken ipv dat je letterlijk ziek wordt van de aanwezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebium
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-05 09:31
Ik heb zelf ook last van (schijtende) katten in onze tuin.

Zelf heb ik het idee om met sproeiers te gaan werken welke getriggerd worden bij de detectie van een kat, met een beveiligingscamera en beeldherkenning.

Beetje dit idee: https://blogs.nvidia.com/.../deep-learning-cats-lawn/

Nou nog de tijd vinden om het te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Iemand hier ervaring mee? Het ziet er niet uit, maar als het werkt wil ik het wel overwegen.

Edit: laat maar zitten, ik zie dat het geen eigen reservoir heeft maar op de tuinslang aangesloten dient te worden.
g1n0 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:52:
Ik heb gehoord dat mottenballen ook goed werken om katten uit de tuin te weren. En is nog diervriendelijk ook. Gewoon een geur die ze niet aan staat. Daarnaast gebruiken wij binnen af en toe keep-off, maar dat is voornamelijk voor binnengebruik. Maar je kan het proberen op je tuinset.
Iemand hier ervaring met mottenballen? Ik ben de katten in mijn buurt, die alles onderschijten/vernielen en o.a. zomers via de achtertuin rustig mijn garage inlopen om bijv. tussen de tuinkussens te gaan liggen (heel leuk als je beide allergisch bent), inmiddels meer dan zat.

Zo'n ultrasone verjager werkt hier niet, plus dat wij er zelf last van hebben omdat wij het horen.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 01-07-2021 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-05 10:51

LankHoar

Langharig tuig

Wij hebben 3 katten, die we soms los laten lopen. We hebben 3 directe buren (zijkanten en achter). Twee hier van hebben er geen problemen mee en vinden het leuk dat de katten door hun tuin lopen. De derde vind het echter vervelend, en dat is zijn goed recht. Onze tuin is helaas niet geschikt om ontsnap-proof te maken, maar daarentegen is de tuin van de betreffende buren wel entree-proof te maken. Er zit al een hek (met gaas), maar hier en daar kunnen de katten er toch onderdoor. De buren hebben dus keien e.d. op de onderkant van het gaas van het hek gelegd, wat behoorlijk lijkt te helpen. Een heilige graal lijkt het echter niet; de laatste week ofzo hebben we onze katten weer een paar keer in hun tuin gespot.. Het is dus volgens mij echt heel moeilijk om je tuin goed catproof te maken zonder hoge kosten (zoals professioneel netten laten aanleggen), want elk klein gaatje moet dicht, en dat tot minstens 2 meter hoogte.

Qua voortuin heb ik geen suggesties, zou niet weten hoe je dat catproof kunt maken zonder met geluidswering of een hek te werken, en zoals al gezeged is geluidswering echt verschrikkelijk ook voor mensen. Vraag me dan wel af: indien poep geen probleem is, wat is dan wel het probleem? Egels en in mindere mate vossen en andere kleine dieren zullen ook door je tuin lopen, wil je die dan eigenlijk ook weren? Lijkt mij een onbegonnen of minstens erg lastige taak voor een voortuin. Misschien is er voor het specifieke probleem een andere oplossing te bedenken? Bijvoorbeeld indien planten de zorg zijn, een randje koffiedik om de perkjes leggen. Katten houden daar niet van (gaat tussen hun pootjes zitten en dat is bah), dus wellicht werkt zoiets.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:59

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Delakhan schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:23:
Ikzelf heb een schrikdraad gezet. Die zijn er ook speciaal voor kleine huisdieren/katten. Starters setje met isolatoren, draad, aardpen en apparaat kostte toen ongeveer €100,= maar ik zie ze nu vaak voor minder.
Hier nog een voorstander van schrikdraad. Ik heb destijds voor 25E een Velda Garden Protector setje gekocht. Kwam met 80 meter draad, goed voor 40 meter omheining.
Tot dusver tevreden over voor de achtertuin.

Voor de voortuin hebben we rondom 1m hoge schutting + ca. 80cm draadscherm met hedera beplanting. Ook het hek (90cm breed) bestaande uit hardhouten frame met draadscherm is inmiddels bijna helemaal begroeid met hedera. :) Werkt tot dusver aardig tegen katten.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:59

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

LankHoar schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:37:
Bijvoorbeeld indien planten de zorg zijn, een randje koffiedik om de perkjes leggen. Katten houden daar niet van (gaat tussen hun pootjes zitten en dat is bah), dus wellicht werkt zoiets.
Koffiedik droogt 's zomers binnen 2 dagen in en waait weg. In de natte seizoenen spoelt het gemakkelijk weg. Bepaalde planten varen er dan weer wel bij. d:)b
Ik ben helaas zover dat alleen fysieke obstakels werken. En de akoestische verjagers waar ikzelf ook last van heb.
Dus voortuin: ze weren en wegjagen als ze toch ergens overheen komen. Een verjaagde kat verraadt (zoals eerder aangegeven) zijn ingang.
Achtertuin: Vroeger schrikdraad, nu 2m hoge douglas schutting en buren waar de tuin veel gemakkelijker toegankelijk is.
Zijkant huis: Is helaas een populaire katten plasplek. Van elke geparkeerde fiets is de fietstas aan de linkerzijde doordrenkt met kattenpis. Daar proberen we nu sterk ruikend wasmiddel wat de gevoelige kattenneus weghoudt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Goudvis op 01-07-2021 14:46 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanthana
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-05 08:45
Als je toch al je tuin groener wil maken is de vuurdoorn een hele goeie natuurlijk bestrijding. Is tevens een bijdrage aan de leefomgeving van de vogels.
Het snoeisel van de vuurdoorn gooien wij altijd door de tuin waar geen planten staan. Met die doornen houd je zelfs inbrekers tegen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:17
Katten kunnen heel goed leren waar ze wel en niet mogen komen, zolang je net als bij een kind consequent bent, bij de opvoeding, bij mij komen ze niet in de keuken/aanrecht/badkamer tenminste als ik aanwezig ben xD de snotneuzen.

Alu folie werkt ook heel goed ;)

https://www.hln.be/video/...meter-de-lucht-in~p134149

Maar het probleem is dat zodra jouw tuin onbezet is, oftewel niet gemarkeerd als terrritorium. Ze hem willen inpikken. Een hond tussen de schuttingen doet wonderen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De beste oplossing is wellicht een extra bescherming over je cabrio kap en de deurmat vervangen voor een exemplaar dat geen katten aan trekt. Voor mijn eigen cabrio heb ik een Cabrio Shield besteld die relatief eenvoudig aan te brengen en te verwijderen is. Beschermt tegen van alles, waaronder ook katten.
Katten zijn nu eenmaal erg lastig weg te houden en maatregelen die voor sommige katten werken zullen niet voor andere katten werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ballys
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06:31
Toen wij in ons huis kwamen wonen zagen we vijf katten in de tuin. Echt de hele buurt heeft een kat. Wij ook, maar dat was een binnenkat, was. Want we werden gek van alle katten dat we de onze naar buiten hebben gedaan. Nu hebben we nog maar 1 kat in de tuin, onze kat O+ .

Misschien niet de tip die je zoekt maar hij werkt wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Off-topic. Eerste waarschuwing.

[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 20:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

LankHoar schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:37:
Wij hebben 3 katten, die we soms los laten lopen. We hebben 3 directe buren (zijkanten en achter). Twee hier van hebben er geen problemen mee en vinden het leuk dat de katten door hun tuin lopen. De derde vind het echter vervelend, en dat is zijn goed recht. Onze tuin is helaas niet geschikt om ontsnap-proof te maken, maar daarentegen is de tuin van de betreffende buren wel entree-proof te maken. Er zit al een hek (met gaas), maar hier en daar kunnen de katten er toch onderdoor. De buren hebben dus keien e.d. op de onderkant van het gaas van het hek gelegd, wat behoorlijk lijkt te helpen. Een heilige graal lijkt het echter niet; de laatste week ofzo hebben we onze katten weer een paar keer in hun tuin gespot.. Het is dus volgens mij echt heel moeilijk om je tuin goed catproof te maken zonder hoge kosten (zoals professioneel netten laten aanleggen), want elk klein gaatje moet dicht, en dat tot minstens 2 meter hoogte.

Qua voortuin heb ik geen suggesties, zou niet weten hoe je dat catproof kunt maken zonder met geluidswering of een hek te werken, en zoals al gezeged is geluidswering echt verschrikkelijk ook voor mensen. Vraag me dan wel af: indien poep geen probleem is, wat is dan wel het probleem? Egels en in mindere mate vossen en andere kleine dieren zullen ook door je tuin lopen, wil je die dan eigenlijk ook weren? Lijkt mij een onbegonnen of minstens erg lastige taak voor een voortuin. Misschien is er voor het specifieke probleem een andere oplossing te bedenken? Bijvoorbeeld indien planten de zorg zijn, een randje koffiedik om de perkjes leggen. Katten houden daar niet van (gaat tussen hun pootjes zitten en dat is bah), dus wellicht werkt zoiets.
Even twee punten er uit gelicht:

Het eerste punt is natuurlijk onzin, elke tuin is cat-proof te maken. Dat hoeft echt net met een extra hoge schutting. Een normale schutting van 1.80 is voldoende, daar dien je alleen onder een hoek naar binnen gekeerd nog een net te spannen. Door deze hoek kunnen de katten er niet overheen te springen, maar vergt inderdaad enige kosten en werk om een schutting te plaatsen, maar waarom zouden de buren maatregelen moeten nemen het zijn uw huisdieren.

Het tweede punt echt hoge kosten hoef je hier niet voor te maken, alleen de kosten van een schutting wat extra houten latjes om deze in een hoek op de schutting te plaatsen en hier tussen kattennet spannen. Dit alles hoeft niet heel veel meer te kosten dan de kosten voor een schutting.

Off-topic.

[ Voor 26% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 21:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:14
Interessant topic, helaas hier ook veel last van twee rosse tijgers die de buurt terroriseren. Ik zie wel wat tips langs komen die kunnen werken (kattenschrikdraad aanbrengen of zo een ultrasoon apparaat) maar op dit moment niet haalbaar zijn (haag rond perceel en ultrasoon in combinatie met semi-honden en baby).

Off-topic.

[ Voor 53% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 18-05 20:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kapotto schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:27:
Interessant topic, helaas hier ook veel last van twee rosse tijgers die de buurt terroriseren. Ik zie wel wat tips langs komen die kunnen werken (kattenschrikdraad aanbrengen of zo een ultrasoon apparaat) maar op dit moment niet haalbaar zijn (haag rond perceel en ultrasoon in combinatie met semi-honden en baby).

<knip>
Alstublieft begin niet aan deze ondingen, niet alleen katten vinden dit niet leuk, maar ook andere diern. Persoonlijk (met mijn 43 jaar) krijg ik knallende koppijn van die dingen alleen al als ik er langs loop. Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn buren zo'n ding in de tuin zetten.

Als een vriendelijkgesprek niet werkt, dan verdwijnt het toch echt een keer op een nacht, maar nogmaals het zijn NIET de niet katten bezitters die in actie moeten komen. Het zijn nu juist de kattenbezitters die hun verantwoording dienen te nemen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 21:56 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:50
Misschien heel iets anders...

TS heeft het over allergie(?) voor kattenhaar... Dit komt echter vrijwel niet voor... Het is de ondervacht/huid van katten die, meestal, de allergie veroorzaakt.

Weten dat dit zo is zou ook al veel kunnen helpen in de last die ervaren word.

Voorbeeld, mijn neef is allergisch voor katten... Wij hebben echter 2 Ragdolls die een afwijkende ondervacht hebben waarvan men toch vaak geen last krijgt. Hij is bij ons op visite een geeft toch aan te denken last te krijgen(snotterende neus, last van ogen)..

Kinderen vinden het echter super leuk en hij wil ze een week te logeren hebben...3x raden, nergens last van gehad...

Als ik me focus op elke prikkel in mijn neus of ogen, op het moment dat ik een kattenhaar zie liggen dan ben ik ook allergisch voor ze .....

Katten echt tegenhouden lijkt me verder een moeilijke zaak.... De onze komen niet buiten, maar bij ons lopen er ook genoeg in de buurt.. Lijkt echt onhaalbaar die tegen te kunnen houden zonder veel geld uit te willen geven...

[ Voor 3% gewijzigd door Devian op 01-07-2021 19:13 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
T-Forever schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:18:

Maar het probleem is dat zodra jouw tuin onbezet is, oftewel niet gemarkeerd als terrritorium. Ze hem willen inpikken. Een hond tussen de schuttingen doet wonderen. :+
Nee hoor, net als mensen hebben katten een eigen identiteit en iets wat op vrije wil lijkt.
Hier 20 jaar boxers gehad, en nog langer katten.

We hebben regelmatig 'bezoek' van een buurtkat, die écht komt om ruzie te maken met onze kat.
Hoop kabaal en geschreeuw naar elkaar.

De hond werd totaal genegeerd !
De kat weet ook wel dat meneer hond niet op het schuurdak kan komen ... punt

Een supersoaker ( of pomp-plantenspuit van de action ) werkt redelijk, de eerste keren is het nog wel eens raak, maar al snel weten die beesten op veilige aftand te komen, en na 10 minuten weer terug.
* wat weer wel een voordeel is, ik hoef alleen de achterdeur maar open te draaien, en de plantenspuit tegen het kozijn te tikken om weer (even) te verjagen.
Dit jaar nog niet aan water toegekomen ;)

<knip> Offtopic quote en reactie.

[ Voor 35% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Forever
FreshMaker schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:43:
[...]

Nee hoor, net als mensen hebben katten een eigen identiteit en iets wat op vrije wil lijkt.
Hier 20 jaar boxers gehad, en nog langer katten.

We hebben regelmatig 'bezoek' van een buurtkat, die écht komt om ruzie te maken met onze kat.
Hoop kabaal en geschreeuw naar elkaar.

De hond werd totaal genegeerd!
De kat weet ook wel dat meneer hond niet op het schuurdak kan komen ... punt
Precies ruzie maken om zijn territorium, ze zeggen niet voor niks dat katten eikels zijn!, bij ons kwam vroeger de kat van een ander slechts één keer. daarna was er geen kat meer ;)
maarja dat dak is inderdaad lastig, kan je je hond niet aanleren de ladder te gebruiken :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
T-Forever schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:42:
[...]

Precies ruzie maken om zijn territorium, ze zeggen niet voor niks dat katten eikels zijn!, bij ons kwam vroeger de kat van een ander slechts één keer. daarna was er geen kat meer ;)
maarja dat dak is inderdaad lastig, kan je je hond niet aanleren de ladder te gebruiken :+ ?
Boxer ... aanleren .... lol

Ik ben al lang blij dat hij zindelijk was, en op zijn voerbak reageerde :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herkro
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:58
Ik heb hier jarenlang heel veel overlast gehad van katten. Vrijwel alles wat hier geopperd word geprobeerd en als het werkt was het meestal een tijdelijke oplossing en trokken de katten zich er een paar weken later niks meer van aan. Het enige wat bleef helpen was kattenschrik (die van de action ) tot het weer ging regenen, en je zit zelf in de knoflooklucht. Ik doe het nu als volgt. Een bolletje knoflook persen en 10 minuten koken, vervolgens laten afkoelen zeven en in de supersoaker. Dit spuit je op de katten. Sinds ik dit doe heb ik vrijwel geen katten meer in de tuin gehad. En als we weer een nieuwe zien krijgt die de volle laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Forever
FreshMaker schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:48:
[...]
Boxer ... aanleren .... lol
Ik ben al lang blij dat hij zindelijk was, en op zijn voerbak reageerde :+
Als de bel gaat, gaat hij toch in de hoek zitten? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
T-Forever schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:52:
[...]

Als de bel gaat, gaat hij toch in de hoek zitten? :9~
Oh, wacht ... ik besef me nu ineens dat het ( met die bel ) ook over mijn oudste zoon kan gaan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
Mijn vriendin heeft een Brits Korthaar Cattery en wij hebben er zelf alles aan gedaan dat niemand last van onze katten heeft. Op de schutting zijn netten geplaatst en wij hebben bij de buren aangegeven dat als deze op een of andere manier hinder van onze katten hebben dit zeker moeten laten weten.

Helaas hebben ook wij last van buurt katten, die vooral graag in de voortuin hun behoefte doen en omdat onze poezen voor de fok niet gesteriliseerd zijn en dus vol met hormonen zitten sproeien onze poezen binnen tegen de deur aan zodra de buurt kater weer eens in de voortuin op bezoek is geweest.

Een hele hoop middeltjes geprobeerd maar niets helpt helaas, nu gaan we de voortuin maar bestraten/ vol met grind gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:14
schumi1986 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:00:
Mijn vriendin heeft een Brits Korthaar Cattery en wij hebben er zelf alles aan gedaan dat niemand last van onze katten heeft. Op de schutting zijn netten geplaatst en wij hebben bij de buren aangegeven dat als deze op een of andere manier hinder van onze katten hebben dit zeker moeten laten weten.

Helaas hebben ook wij last van buurt katten, die vooral graag in de voortuin hun behoefte doen en omdat onze poezen voor de fok niet gesteriliseerd zijn en dus vol met hormonen zitten sproeien onze poezen binnen tegen de deur aan zodra de buurt kater weer eens in de voortuin op bezoek is geweest.

Een hele hoop middeltjes geprobeerd maar niets helpt helaas, nu gaan we de voortuin maar bestraten/ vol met grind gooien.
Let op, wat voor grind je gebruikt. Als je te fijn grind gebruikt, kan een kat dat met een kattenbak verwarren. Dit klinkt misschien vergezocht maar dit is door een medewerker van een professionele bouwhandel aan mij meegedeeld toen ik naar grind aan het kijken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:21
Misschien een sprinkler in de tuin die op een bewegingssensor werkt? Heb je misschien een leuk domotica projectje aan :)

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:03
CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:38:
Zo’n ultrasone sensor is echt ver-schrik-ke-lijk. Niet aan beginnen. Iedereen onder de 30 jaar kan die nog horen, zelfs binnen met deuren dicht. Het is een zeer indringend geluid. Zouden verboden moeten worden die dingen.
Ik ben 35 en ik hoor die dingen op 25 meter afstand nog… tijd geleden had iemand er een in zijn voortuin geparkeerd maar na 2 weken waren ze hem zelf ook beu… ik snap dat beestjes overlast kunnen geven… maar om dan maar een andere vorm van overlast toe te passen is inderdaad niet de manier…

Die watersproeier die eerder is gepost lijkt mij dan nog een leuke optie om te proberen. Ergste dat kan gebeuren is dat er onbedoeld wat planten water krijgen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 01-07-2021 22:48 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
Ik heb mn deurmat ingespoten met azijn, kijken hoe dat loopt (stinkt wel). Dit ga ik maar niet doen met het cabriodak ;)

Ik zie ook mottenballen voorbij komen, maar hou er rekening mee dat sommige mottenballen ook giftig zijn.

Ik ga maar eens van dat kattenschrik of zoiets proberen.

Ik denk dat het beste werkt om die beesten af te schrikken, dat is wat je als het ware doet met dat ultrasone geluid en water.

Wat me aan het denken heeft gezet is dat ik laatst moest mee betalen voor een reparatie aan de steeg, want ik was één van de 12 eigenaren. Prima, maar ik gebruik de steeg niet, maar toch betaal ik mee.

Ik zie van alles voorbij komen kwa middelen en maatregelen, eigenlijk zou je de kosten hiervan moeten verhalen bij de katteneigenaren in de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:26

Aganim

I have a cunning plan..

Kapotto schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:09:
[...]
Let op, wat voor grind je gebruikt. Als je te fijn grind gebruikt, kan een kat dat met een kattenbak verwarren.
Ik kan je helaas uit ervaring vertellen dat sommige katten dat zelfs met grof grind hebben. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kapotto schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:09:
[...]

Let op, wat voor grind je gebruikt. Als je te fijn grind gebruikt, kan een kat dat met een kattenbak verwarren. Dit klinkt misschien vergezocht maar dit is door een medewerker van een professionele bouwhandel aan mij meegedeeld toen ik naar grind aan het kijken was.
Wij hebben grof grind in de voortuin liggen en daar doen katten ook met veel plezier hun behoefte in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 22:19
M2M schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:02:
[...]

ik had weinig keuze, de kids waren op een gegeven moment met de uitwerpselen van de katten aan het spelen. Dat is minder de bedoeling. En ik ben niet vaak genoeg thuis en als ik thuis ben kijk ik niet continu in de tuin, om actief kattenverjager te spelen. plantenspul werkte niet, de ultrasone dingen wel.
Tja, opvoeding :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 22:34
Toch nog een klein kickje, maar heeft iemand ervaring met de verjager met water en sensor.

Ik werd er vandaag weer door getriggerd omdat de kat van de buren erg verlekkerd naar onze vogels zat te kijken voor de schuifpui, en wil hem dus op een humane manier verjagen. (ik wil namelijk niet hebben als een keer de schuifpui openstaat, de kat binnen op de vogelkooi zit) Met water lijkt me een prima oplossing, maar ik lees gemixte ervaringen van mensen die z'n ding hebben, dus ik ben graag op zoek naar eentje die zeker goed werkt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Freezerator op 05-08-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-05 20:02
Freezerator schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:03:
Toch nog een klein kickje, maar heeft iemand ervaring met de verjager met water en sensor.

Ik werd er vandaag weer door getriggerd omdat de kat van de buren erg verlekkerd naar onze vogels zat te kijken voor de schuifpui, en wil hem dus op een humane manier verjagen. (ik wil namelijk niet hebben als een keer de schuifpui openstaat, de kat binnen op de vogelkooi zit) Met water lijkt me een prima oplossing, maar ik lees gemixte ervaringen van mensen die z'n ding hebben, dus ik ben graag op zoek naar eentje die zeker goed werkt :)
Ik ben zelf geen fan van deze elektronische middelen vanwege batterijgebruik en afhankelijkheid. Zodra je de sensor weghaalt komen er weer katten. Een (klein) straaltje water zorgt voor ongemak bij een kat. Het kan goed zijn dat een kat het (mogelijke) ongemak accepteert voor een mogelijke maaltijd. Ik denk dat je daarom ietswat doordringendere voorzorgsmaatregelen 'moet' overwegen.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat hadden wij ook. Onze gerbils staan bij de tuindeuren. Maar dit is simpel op te lossen. Emmer water klaargezet bij het raam 1 verdieping hoger. 2 keer, waarvan 1 een beetje raak, en de kat staat er nooit meer. Zie hem nog wel rondlopen, maar niet meer in de buurt van de tuindeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 22:34
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:26:
[...]

Dat hadden wij ook. Onze gerbils staan bij de tuindeuren. Maar dit is simpel op te lossen. Emmer water klaargezet bij het raam 1 verdieping hoger. 2 keer, waarvan 1 een beetje raak, en de kat staat er nooit meer. Zie hem nog wel rondlopen, maar niet meer in de buurt van de tuindeuren.
Bedankt maar ik ben vaak niet snel genoeg met het water (slecht ter been) plus uitbouw wat het net wat lastiger maakt :)

Maar misschien ga ik anders toch een random "verjager" aanschaffen die op water werkt en hoop ik dat de sensor goed genoeg werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:26
Freezerator schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:20:
[...]

Bedankt maar ik ben vaak niet snel genoeg met het water (slecht ter been) plus uitbouw wat het net wat lastiger maakt :)

Maar misschien ga ik anders toch een random "verjager" aanschaffen die op water werkt en hoop ik dat de sensor goed genoeg werkt :)
Zoals hierboven ergens gezegd, knoflookwater gebruiken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remco45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 18:11

Jazeker, heb er jaren geleden zelf eentje gebouwd voor onze achtertuin vanwege gezondheid kleine kinderen, stankoverlast van het "sproeien" en wat krab-schade. De Australische youtube-video bleek een goed hulpmiddel.

Primaire uitgangspunten:
• Dier ontziend: geen fysieke wonden of schade, dus ook niet "noodgedwongen" een eigen kat aanschaffen die dan zijn tanden en nagels in de indringer zet.
• Automatisch
• Ontzien van kinderen/huisdieren van anderen, dus geen Ultrasoon, stinkende en/of giftige middelen.
• Geen gedoe met schuttingen, gaas, extra poorten etc.
• Duurzaam en gezond, dus dun straaltje schoon leidingwater als repellant en zelf geen liters koffie drinken om maar voldoende drab te hebben :r

Tweedehands sterke vijverpomp in een met deksel afsluitbare 20 liter bak, gewoon met schoon leidingwater.
Detectie middels een IR-sensor welke iets boven het deksel uitsteekt en welke af fabriek is voorzien van een test knop(werkduur 10 seconden). Water gaat middels PVC-verloop en een dekseltje met een gat van 4 mm. Zo'n dun waterstraaltje reikt meerdere meters ver en is meer dan voldoende: het is niet nodig om het dier flink nat te spuiten.

Het watersysteem werkt perfect: sommige katten kwamen 2 of 3 nachten achter elkaar langs, maar daarna was hun geheugen ge-updated en bleven ze maanden weg. Na een langere afwezigheid van de kat (vakantieadres?) of een koude winterperiode herhaalt het scenario zich, maar alleen een nieuweling blijft dan eerst weer 2 a 3 nachten achter elkaar proberen.
Ze banjeren regelmatig door de voortuin, wat wij prima vinden, en mijden de achtertuin.

Bijkomend voordeel: vroeger werd er af en toe gepoept in de voortuin, maar dat gebeurt nu ook niet meer.

Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 21:37
Even een oud topic een schop omhoog geven, in de hoop dat iemand hier wellicht nog (recent) goede ervaringen heeft met het weren van een kat op de schutting.

Setting: schutting waar tegen een vogelhuisje aan de tuinzijde zit geschroefd. In dit huisje gaan koolmeesjes nestelen. We hebben een kat die al tijden over de schutting heenloopt en recent heeft ontdekte dat er vogels in het huisje actief zijn. Gevolg, 1x een vogel bijna gepakt toen er nog geen wering geplaatst was.

Geprobeerde oplossingen alleen ~2m bij het huisje:

1. Weringstrips op de schutting
Afbeeldingslocatie: https://www.ongediertebestrijden.shop/m/1_Webshop/Wering/4004_301x410.webp/wering-puntstrips-3.webp

2. Duivenpinnen: 2 rijen naast elkaar i.v.m. schutting dakje vorm (omgekeerde V ) en dan iets verschoven van elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://static.karwei.nl/dam/150425/123

In beide gevallen presteert de kat het om over deze wering te lopen :'( :X

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GJTqqmj/IMG-4322.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LrFT8j3/IMG-4318.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gRhDXzb/IMG-4313.jpg

Ik ga nu nog kijken naar mogelijkheid ultrasoon maar daar lees ik wisselende verhalen over...

Ik sta open voor goede/andere ideeën. Met water zie ik niet zo snel een werkbare oplossing om eerlijk te zijn. Laat duidelijk zijn dat ik zoek naar een oplossing die de kat niet verwond, maar meer zo lastig maakt dat hij er geen zin in heeft en/of simpelweg niet erbij kan komen. Wel gewenst dat het optisch nog enig meevalt :)

Benieuwd naar goede ideetjes ter bescherming v/d vogeltjes! :-)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Een kat volgt zijn natuurijk gedrag, maar een vogelhuisje aan een schutting schroeven/monteren, is dat niet letterlijk de kat op het spek binden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 19:46
De oplossing is veel goedkoper denk ik. Katten haten het wanneer de pootjes vies / plakkerig worden.
De bovenkant van de schutting insmeren met iets dat erg plakt zorgt ervoor dat ze er nooit meer over willen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Katten hebben letterlijk niks beters te doen dan omwegen verzinnen voor passieve verdedigingswerken, het makkelijkst te omzeilen soort verdediging. Actieve verdediging is altijd beter, maar ook altijd meer werk en meer kosten. Actieve, adaptieve weer beter. Sowieso is het een wedloop, die dat kat uiteindelijk altijd wint.

De beste verdediging is zelf een kat nemen en die de actieve verdediging laten doen. Het is de enige methode die ik ken die adaptief is en ik denk goedkoper dan actieve (niet adaptieve) technologische oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Brent schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:51:
Katten hebben letterlijk niks beters te doen dan omwegen verzinnen voor passieve verdedigingswerken, het makkelijkst te omzeilen soort verdediging. Actieve verdediging is altijd beter, maar ook altijd meer werk en meer kosten. Actieve, adaptieve weer beter. Sowieso is het een wedloop, die dat kat uiteindelijk altijd wint.

De beste verdediging is zelf een kat nemen en die de actieve verdediging laten doen. Het is de enige methode die ik ken die adaptief is en ik denk goedkoper dan actieve (niet adaptieve) technologische oplossingen.
Ha ja, nu alleen zelf een kat dan vinden die de andere kat wegjaagt en zelf de vogels beschermd i.p.v. pakt :+

Voor nu nog kijken naar ultrasoon en/of iets van koffiedik/plakkerigs tussen de strips te doen en zien of dat nog iets doet...

Begrijp ook wel dat vogelhuisje op schutting niet de meeste ideale plek is. Saillaint detail is mn zoon dit zelf heeft gemaakt & geschilderd, dus hoe leuk dat dit nestje bewoond gaat worden naar verwachting O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

yonexfreak schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:07:
[...]

Ha ja, nu alleen zelf een kat dan vinden die de andere kat wegjaagt en zelf de vogels beschermd i.p.v. pakt :+

Voor nu nog kijken naar ultrasoon en/of iets van koffiedik/plakkerigs tussen de strips te doen en zien of dat nog iets doet...

Begrijp ook wel dat vogelhuisje op schutting niet de meeste ideale plek is. Saillaint detail is mn zoon dit zelf heeft gemaakt & geschilderd, dus hoe leuk dat dit nestje bewoond gaat worden naar verwachting O+
Zoals hierboven al gezegd, je hebt gewoon een buffet voor de kat klaargezet. En als de kat er niet bij kan is er wel een marter of zo die het nest leeg haalt. Zet dat vogelhuisje op een hoge paal of ergens hoog aan je gevel waar de kat (en andere roofdieren) niet bij kan. Leuk dat het kastje bewoond wordt maar dat maakt het nog geen kijkdoos voor jou en je zoon.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Voor nu nog kijken naar ultrasoon
Doe dit alsjeblieft niet. Katten boeit het geen flikker maar mensen zoals ik met een overgevoelig gehoor (en mensen <30 in 't algemeen) hebben daar ontzettend veel last van. Het is echt een kutgeluid.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Wij hebben een hond. Die gaat er actief achteraan en dat zijn katten snel beu. Maarja, onze hond zou de vogeltjes ook erg interessant vinden. :) Al is die natuurlijk niet zo gevaarlijk voor vogels. Die krijgt ze toch niet te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
  • Laatst online: 18-05 20:32
is zoiets niet handig https://www.catproofgardens.eu/, dit draait rond kat kan daar niet overheen lopen :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Nu online
master_JE schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:10:
is zoiets niet handig https://www.catproofgardens.eu/, dit draait rond kat kan daar niet overheen lopen :-D
Werkt voor de meeste katten niet.
Het enige wat echt helpt is de tuin af te zetten met gaas, schuin naar binnen.
Niet te strak zodat het lekker doorbuigt.
We hebben dit al een paar jaar en het zorgt ervoor dat onze katten in onze tuin blijven maar ook dat er geen andere katten binnenkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OEu20C8DceK35NGtJobtOn7e8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZNgGLtf3Q2j38MsEheWoJfF.jpg?f=fotoalbum_large

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:15
<knip> Topic warning niet gezien?

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 17-04-2024 13:45 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Tsja, je moet er maar naar willen kijken. Ik weet wel wat ik jou geef op je verjaardag, een leuke wachttoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Ora et Labora schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:14:
[...]

Werkt voor de meeste katten niet.
Het enige wat echt helpt is de tuin af te zetten met gaas, schuin naar binnen.
Niet te strak zodat het lekker doorbuigt.
We hebben dit al een paar jaar en het zorgt ervoor dat onze katten in onze tuin blijven maar ook dat er geen andere katten binnenkomen.

[Afbeelding]
Dat is ook iets om te overwegen. We hebben geen last van katten in de tuin, alleen het over de schutting lopen en dus nu het huisje beschermen. Wellicht idee om alleen gaas te doen boven het vogelhuisje/ 1 schutting deel (~2m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Nu online
Brent schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:33:
[...]

Tsja, je moet er maar naar willen kijken. Ik weet wel wat ik jou geef op je verjaardag, een leuke wachttoren.
Het is inderdaad een keuze, zolang katten vrij rond mogen lopen, ik hoop echt dat dit ooit niet meer mag, en je wilt katten niet in je tuin, zijn er niet heel veel passieve diervriendelijke mogelijkheden die echt goed werken, behalve als je zorgt dat de kat in z'n geheel niet meer in de tuin kan.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
Update vanuit mij😅

Er suggereerde al iemand om zelf katten te nemen, dat was echt niet mijn optie, gezien ik het stomme beesten vind.
Nu heb ik de pech, of geluk, dat ik al een tijd een vriendin heb die bij mij intrekt, die een poes heeft. 😇
Dit is een poes die veelal binnen zit en buiten niet verder dan twee meter komt (bangerd).

We gaan het meemaken.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
ZERO TOLERANCE!
Eerste keer off-topic of een (ongefundeerde) rant over loslopende katten leidt tot een waarschuwing. Tweede keer leidt tot een ban.