Ik denk dat dat nog wel meevalt, als zelfs een dier "apotheker" het als oplossing biedt voor honden; https://www.dierapotheker.nl/dierentips/poep-eten-hondHugoBoss1985 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:23:
Nee, dat valt ook onder dierenmishandeling.
Stel je eens voor wat het met het dier doet.
Of en hoe al deze methoden werken is erg afhankelijk van de kat in kwestie. De ene kat zal na een plens water je tuin nooit meer binnenkomen, de andere is als je je omdraait weer terug.
Oplossingen waarmee katten je tuin niet meer in kunnen lijken me daarom kansrijker, maar dan sluit je waarschijnlijk je tuin zo af dat er ook geen egel of konijn meer doorheen kan. Als je ergens midden in de stad woont is dat wellicht geen probleem maar in een groene buitenwijk heeft het wellicht meer na dan voordelen.
Als je hermetisch afsluiten niet wilt denk ik dat de enige oplossing is om je spullen in hoezen in te pakken als je ze zelf niet gebruikt. Je kan een experiment doen met schriksystemen en zelf een waterpistool meenemen als je naar buiten gaat maar de kans is groot dat dat net zo goed werkt als andere homeopathische middelen
Ik heb zelf twee binnenkatten die af en toe mee gaan het dakterras op. De ene rent meteen weg als er een waterstraal in de buurt komt, de andere rent er juist achteraan YMMV.
Oplossingen waarmee katten je tuin niet meer in kunnen lijken me daarom kansrijker, maar dan sluit je waarschijnlijk je tuin zo af dat er ook geen egel of konijn meer doorheen kan. Als je ergens midden in de stad woont is dat wellicht geen probleem maar in een groene buitenwijk heeft het wellicht meer na dan voordelen.
Als je hermetisch afsluiten niet wilt denk ik dat de enige oplossing is om je spullen in hoezen in te pakken als je ze zelf niet gebruikt. Je kan een experiment doen met schriksystemen en zelf een waterpistool meenemen als je naar buiten gaat maar de kans is groot dat dat net zo goed werkt als andere homeopathische middelen
Ik heb zelf twee binnenkatten die af en toe mee gaan het dakterras op. De ene rent meteen weg als er een waterstraal in de buurt komt, de andere rent er juist achteraan YMMV.
Tja, de een heeft er geen last van, de ander wel, bijvoorbeeld vanwege een allergie. In het laatste geval is het toch ook niet zo heel raar dat iemand dan liever katten weert uit diens tuin?
[ Voor 45% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:51 ]
Mijn zwager past op onze kat als ik op vakantie ben, hij is ook allergisch voor katten maar hij neemt dan van die pilletjes ervoor. Het is misschien drastisch maar je bent dan wel van het hele gedoe af.<knip> Foto's van katten zijn hier off-topic.
[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 12:46 ]
Ik heb gehoord dat mottenballen ook goed werken om katten uit de tuin te weren. En is nog diervriendelijk ook. Gewoon een geur die ze niet aan staat. Daarnaast gebruiken wij binnen af en toe keep-off, maar dat is voornamelijk voor binnengebruik. Maar je kan het proberen op je tuinset.
En hoe helpt dit om katten uit een tuin te houden ? Of te voorkomen dat ze hun nagels in een cabriodak zetten?Nature schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:44:
Mijn zwager past op onze kat als ik op vakantie ben, hij is ook allergisch voor katten maar hij neemt dan van die pilletjes ervoor. Het is misschien drastisch maar je bent dan wel van het hele gedoe af.<knip> Link naar foto verwijderd.
<knip> Dan heb je 't filmpje niet bekeken, daar staat duidelijk bij "don't try this at home". HK-reactie.
[ Voor 31% gewijzigd door Ardana op 02-07-2021 09:26 ]
Was het maar zo makkelijk voor iedereen. Bij mij doen die pilletjes geen moer. Iedere allergie is weer anders. En natuurlijk gewoon geen oplossing.Nature schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:44:
Mijn zwager past op onze kat als ik op vakantie ben, hij is ook allergisch voor katten maar hij neemt dan van die pilletjes ervoor. Het is misschien drastisch maar je bent dan wel van het hele gedoe af.
Mijn ouders hebben uiteindelijk de schutting aangepast, nu komen ze er niet meer op.
Wat als je nu op een strategische plaats kattenkruid zou planten (in de voortuin ofzo). Zodat ze daar lekker gaan rondhangen en niet in jouw achtertuin.
Racing-Paradise schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:17:
[...]
En hoe helpt dit om katten uit een tuin te houden ? Of te voorkomen dat ze hun nagels in een cabriodak zetten?
[mbr]<knip> Dan heb je 't filmpje niet bekeken, daar staat duidelijk bij "don't try this at home". HK-reactie.[/]
Mijn idee is dat de prioriteit is dat TS eerst snel gewoon in de tuin kan zitten, met een pilletje zou dat kunnen als het bij hem werkt. Het ''hele gedoe'' wat ik zei zei ik niet om het te bagatelliseren ofzo maar misschien is het een manier om dan anders naar katten te kijken ipv dat je letterlijk ziek wordt van de aanwezigheid.Zebby schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:21:
[...]
Was het maar zo makkelijk voor iedereen. Bij mij doen die pilletjes geen moer. Iedere allergie is weer anders. En natuurlijk gewoon geen oplossing.
Mijn ouders hebben uiteindelijk de schutting aangepast, nu komen ze er niet meer op.
Ik heb zelf ook last van (schijtende) katten in onze tuin.
Zelf heb ik het idee om met sproeiers te gaan werken welke getriggerd worden bij de detectie van een kat, met een beveiligingscamera en beeldherkenning.
Beetje dit idee: https://blogs.nvidia.com/.../deep-learning-cats-lawn/
Nou nog de tijd vinden om het te maken
Zelf heb ik het idee om met sproeiers te gaan werken welke getriggerd worden bij de detectie van een kat, met een beveiligingscamera en beeldherkenning.
Beetje dit idee: https://blogs.nvidia.com/.../deep-learning-cats-lawn/
Nou nog de tijd vinden om het te maken
Iemand hier ervaring mee? Het ziet er niet uit, maar als het werkt wil ik het wel overwegen.
Edit: laat maar zitten, ik zie dat het geen eigen reservoir heeft maar op de tuinslang aangesloten dient te worden.
Iemand hier ervaring met mottenballen? Ik ben de katten in mijn buurt, die alles onderschijten/vernielen en o.a. zomers via de achtertuin rustig mijn garage inlopen om bijv. tussen de tuinkussens te gaan liggen (heel leuk als je beide allergisch bent), inmiddels meer dan zat.g1n0 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:52:
Ik heb gehoord dat mottenballen ook goed werken om katten uit de tuin te weren. En is nog diervriendelijk ook. Gewoon een geur die ze niet aan staat. Daarnaast gebruiken wij binnen af en toe keep-off, maar dat is voornamelijk voor binnengebruik. Maar je kan het proberen op je tuinset.
Zo'n ultrasone verjager werkt hier niet, plus dat wij er zelf last van hebben omdat wij het horen.
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 01-07-2021 14:21 ]
Wij hebben 3 katten, die we soms los laten lopen. We hebben 3 directe buren (zijkanten en achter). Twee hier van hebben er geen problemen mee en vinden het leuk dat de katten door hun tuin lopen. De derde vind het echter vervelend, en dat is zijn goed recht. Onze tuin is helaas niet geschikt om ontsnap-proof te maken, maar daarentegen is de tuin van de betreffende buren wel entree-proof te maken. Er zit al een hek (met gaas), maar hier en daar kunnen de katten er toch onderdoor. De buren hebben dus keien e.d. op de onderkant van het gaas van het hek gelegd, wat behoorlijk lijkt te helpen. Een heilige graal lijkt het echter niet; de laatste week ofzo hebben we onze katten weer een paar keer in hun tuin gespot.. Het is dus volgens mij echt heel moeilijk om je tuin goed catproof te maken zonder hoge kosten (zoals professioneel netten laten aanleggen), want elk klein gaatje moet dicht, en dat tot minstens 2 meter hoogte.
Qua voortuin heb ik geen suggesties, zou niet weten hoe je dat catproof kunt maken zonder met geluidswering of een hek te werken, en zoals al gezeged is geluidswering echt verschrikkelijk ook voor mensen. Vraag me dan wel af: indien poep geen probleem is, wat is dan wel het probleem? Egels en in mindere mate vossen en andere kleine dieren zullen ook door je tuin lopen, wil je die dan eigenlijk ook weren? Lijkt mij een onbegonnen of minstens erg lastige taak voor een voortuin. Misschien is er voor het specifieke probleem een andere oplossing te bedenken? Bijvoorbeeld indien planten de zorg zijn, een randje koffiedik om de perkjes leggen. Katten houden daar niet van (gaat tussen hun pootjes zitten en dat is bah), dus wellicht werkt zoiets.
Qua voortuin heb ik geen suggesties, zou niet weten hoe je dat catproof kunt maken zonder met geluidswering of een hek te werken, en zoals al gezeged is geluidswering echt verschrikkelijk ook voor mensen. Vraag me dan wel af: indien poep geen probleem is, wat is dan wel het probleem? Egels en in mindere mate vossen en andere kleine dieren zullen ook door je tuin lopen, wil je die dan eigenlijk ook weren? Lijkt mij een onbegonnen of minstens erg lastige taak voor een voortuin. Misschien is er voor het specifieke probleem een andere oplossing te bedenken? Bijvoorbeeld indien planten de zorg zijn, een randje koffiedik om de perkjes leggen. Katten houden daar niet van (gaat tussen hun pootjes zitten en dat is bah), dus wellicht werkt zoiets.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Hier nog een voorstander van schrikdraad. Ik heb destijds voor 25E een Velda Garden Protector setje gekocht. Kwam met 80 meter draad, goed voor 40 meter omheining.Delakhan schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:23:
Ikzelf heb een schrikdraad gezet. Die zijn er ook speciaal voor kleine huisdieren/katten. Starters setje met isolatoren, draad, aardpen en apparaat kostte toen ongeveer €100,= maar ik zie ze nu vaak voor minder.
Tot dusver tevreden over voor de achtertuin.
Voor de voortuin hebben we rondom 1m hoge schutting + ca. 80cm draadscherm met hedera beplanting. Ook het hek (90cm breed) bestaande uit hardhouten frame met draadscherm is inmiddels bijna helemaal begroeid met hedera.
Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
Koffiedik droogt 's zomers binnen 2 dagen in en waait weg. In de natte seizoenen spoelt het gemakkelijk weg. Bepaalde planten varen er dan weer wel bij.LankHoar schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:37:
Bijvoorbeeld indien planten de zorg zijn, een randje koffiedik om de perkjes leggen. Katten houden daar niet van (gaat tussen hun pootjes zitten en dat is bah), dus wellicht werkt zoiets.
Ik ben helaas zover dat alleen fysieke obstakels werken. En de akoestische verjagers waar ikzelf ook last van heb.
Dus voortuin: ze weren en wegjagen als ze toch ergens overheen komen. Een verjaagde kat verraadt (zoals eerder aangegeven) zijn ingang.
Achtertuin: Vroeger schrikdraad, nu 2m hoge douglas schutting en buren waar de tuin veel gemakkelijker toegankelijk is.
Zijkant huis: Is helaas een populaire katten plasplek. Van elke geparkeerde fiets is de fietstas aan de linkerzijde doordrenkt met kattenpis. Daar proberen we nu sterk ruikend wasmiddel wat de gevoelige kattenneus weghoudt.
[ Voor 5% gewijzigd door Goudvis op 01-07-2021 14:46 ]
Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
Als je toch al je tuin groener wil maken is de vuurdoorn een hele goeie natuurlijk bestrijding. Is tevens een bijdrage aan de leefomgeving van de vogels.
Het snoeisel van de vuurdoorn gooien wij altijd door de tuin waar geen planten staan. Met die doornen houd je zelfs inbrekers tegen
.
Het snoeisel van de vuurdoorn gooien wij altijd door de tuin waar geen planten staan. Met die doornen houd je zelfs inbrekers tegen
Katten kunnen heel goed leren waar ze wel en niet mogen komen, zolang je net als bij een kind consequent bent, bij de opvoeding, bij mij komen ze niet in de keuken/aanrecht/badkamer tenminste als ik aanwezig ben xD de snotneuzen.
Alu folie werkt ook heel goed
https://www.hln.be/video/...meter-de-lucht-in~p134149
Maar het probleem is dat zodra jouw tuin onbezet is, oftewel niet gemarkeerd als terrritorium. Ze hem willen inpikken. Een hond tussen de schuttingen doet wonderen.
Alu folie werkt ook heel goed
https://www.hln.be/video/...meter-de-lucht-in~p134149
Maar het probleem is dat zodra jouw tuin onbezet is, oftewel niet gemarkeerd als terrritorium. Ze hem willen inpikken. Een hond tussen de schuttingen doet wonderen.
De beste oplossing is wellicht een extra bescherming over je cabrio kap en de deurmat vervangen voor een exemplaar dat geen katten aan trekt. Voor mijn eigen cabrio heb ik een Cabrio Shield besteld die relatief eenvoudig aan te brengen en te verwijderen is. Beschermt tegen van alles, waaronder ook katten.
Katten zijn nu eenmaal erg lastig weg te houden en maatregelen die voor sommige katten werken zullen niet voor andere katten werken.
Katten zijn nu eenmaal erg lastig weg te houden en maatregelen die voor sommige katten werken zullen niet voor andere katten werken.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Toen wij in ons huis kwamen wonen zagen we vijf katten in de tuin. Echt de hele buurt heeft een kat. Wij ook, maar dat was een binnenkat, was. Want we werden gek van alle katten dat we de onze naar buiten hebben gedaan. Nu hebben we nog maar 1 kat in de tuin, onze kat
.
Misschien niet de tip die je zoekt maar hij werkt wel.
Misschien niet de tip die je zoekt maar hij werkt wel.
Off-topic. Eerste waarschuwing.
[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 21:53 ]
Even twee punten er uit gelicht:LankHoar schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:37:
Wij hebben 3 katten, die we soms los laten lopen. We hebben 3 directe buren (zijkanten en achter). Twee hier van hebben er geen problemen mee en vinden het leuk dat de katten door hun tuin lopen. De derde vind het echter vervelend, en dat is zijn goed recht. Onze tuin is helaas niet geschikt om ontsnap-proof te maken, maar daarentegen is de tuin van de betreffende buren wel entree-proof te maken. Er zit al een hek (met gaas), maar hier en daar kunnen de katten er toch onderdoor. De buren hebben dus keien e.d. op de onderkant van het gaas van het hek gelegd, wat behoorlijk lijkt te helpen. Een heilige graal lijkt het echter niet; de laatste week ofzo hebben we onze katten weer een paar keer in hun tuin gespot.. Het is dus volgens mij echt heel moeilijk om je tuin goed catproof te maken zonder hoge kosten (zoals professioneel netten laten aanleggen), want elk klein gaatje moet dicht, en dat tot minstens 2 meter hoogte.
Het eerste punt is natuurlijk onzin, elke tuin is cat-proof te maken. Dat hoeft echt net met een extra hoge schutting. Een normale schutting van 1.80 is voldoende, daar dien je alleen onder een hoek naar binnen gekeerd nog een net te spannen. Door deze hoek kunnen de katten er niet overheen te springen, maar vergt inderdaad enige kosten en werk om een schutting te plaatsen, maar waarom zouden de buren maatregelen moeten nemen het zijn uw huisdieren.
Het tweede punt echt hoge kosten hoef je hier niet voor te maken, alleen de kosten van een schutting wat extra houten latjes om deze in een hoek op de schutting te plaatsen en hier tussen kattennet spannen. Dit alles hoeft niet heel veel meer te kosten dan de kosten voor een schutting.
Off-topic.
[ Voor 26% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 21:54 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Interessant topic, helaas hier ook veel last van twee rosse tijgers die de buurt terroriseren. Ik zie wel wat tips langs komen die kunnen werken (kattenschrikdraad aanbrengen of zo een ultrasoon apparaat) maar op dit moment niet haalbaar zijn (haag rond perceel en ultrasoon in combinatie met semi-honden en baby).
Off-topic.
Off-topic.
[ Voor 53% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 21:55 ]
Alstublieft begin niet aan deze ondingen, niet alleen katten vinden dit niet leuk, maar ook andere diern. Persoonlijk (met mijn 43 jaar) krijg ik knallende koppijn van die dingen alleen al als ik er langs loop. Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn buren zo'n ding in de tuin zetten.Kapotto schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:27:
Interessant topic, helaas hier ook veel last van twee rosse tijgers die de buurt terroriseren. Ik zie wel wat tips langs komen die kunnen werken (kattenschrikdraad aanbrengen of zo een ultrasoon apparaat) maar op dit moment niet haalbaar zijn (haag rond perceel en ultrasoon in combinatie met semi-honden en baby).
<knip>
Als een vriendelijkgesprek niet werkt, dan verdwijnt het toch echt een keer op een nacht, maar nogmaals het zijn NIET de niet katten bezitters die in actie moeten komen. Het zijn nu juist de kattenbezitters die hun verantwoording dienen te nemen.
[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 21:56 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Misschien heel iets anders...
TS heeft het over allergie(?) voor kattenhaar... Dit komt echter vrijwel niet voor... Het is de ondervacht/huid van katten die, meestal, de allergie veroorzaakt.
Weten dat dit zo is zou ook al veel kunnen helpen in de last die ervaren word.
Voorbeeld, mijn neef is allergisch voor katten... Wij hebben echter 2 Ragdolls die een afwijkende ondervacht hebben waarvan men toch vaak geen last krijgt. Hij is bij ons op visite een geeft toch aan te denken last te krijgen(snotterende neus, last van ogen)..
Kinderen vinden het echter super leuk en hij wil ze een week te logeren hebben...3x raden, nergens last van gehad...
Als ik me focus op elke prikkel in mijn neus of ogen, op het moment dat ik een kattenhaar zie liggen dan ben ik ook allergisch voor ze .....
Katten echt tegenhouden lijkt me verder een moeilijke zaak.... De onze komen niet buiten, maar bij ons lopen er ook genoeg in de buurt.. Lijkt echt onhaalbaar die tegen te kunnen houden zonder veel geld uit te willen geven...
TS heeft het over allergie(?) voor kattenhaar... Dit komt echter vrijwel niet voor... Het is de ondervacht/huid van katten die, meestal, de allergie veroorzaakt.
Weten dat dit zo is zou ook al veel kunnen helpen in de last die ervaren word.
Voorbeeld, mijn neef is allergisch voor katten... Wij hebben echter 2 Ragdolls die een afwijkende ondervacht hebben waarvan men toch vaak geen last krijgt. Hij is bij ons op visite een geeft toch aan te denken last te krijgen(snotterende neus, last van ogen)..
Kinderen vinden het echter super leuk en hij wil ze een week te logeren hebben...3x raden, nergens last van gehad...
Als ik me focus op elke prikkel in mijn neus of ogen, op het moment dat ik een kattenhaar zie liggen dan ben ik ook allergisch voor ze .....
Katten echt tegenhouden lijkt me verder een moeilijke zaak.... De onze komen niet buiten, maar bij ons lopen er ook genoeg in de buurt.. Lijkt echt onhaalbaar die tegen te kunnen houden zonder veel geld uit te willen geven...
[ Voor 3% gewijzigd door Devian op 01-07-2021 19:13 ]
https://wren.co/join/Devian
Nee hoor, net als mensen hebben katten een eigen identiteit en iets wat op vrije wil lijkt.T-Forever schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:18:
Hier 20 jaar boxers gehad, en nog langer katten.
We hebben regelmatig 'bezoek' van een buurtkat, die écht komt om ruzie te maken met onze kat.
Hoop kabaal en geschreeuw naar elkaar.
De hond werd totaal genegeerd !
De kat weet ook wel dat meneer hond niet op het schuurdak kan komen ... punt
Een supersoaker ( of pomp-plantenspuit van de action ) werkt redelijk, de eerste keren is het nog wel eens raak, maar al snel weten die beesten op veilige aftand te komen, en na 10 minuten weer terug.
* wat weer wel een voordeel is, ik hoef alleen de achterdeur maar open te draaien, en de plantenspuit tegen het kozijn te tikken om weer (even) te verjagen.
Dit jaar nog niet aan water toegekomen
<knip> Offtopic quote en reactie.
[ Voor 35% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 21:58 ]
Precies ruzie maken om zijn territorium, ze zeggen niet voor niks dat katten eikels zijn!, bij ons kwam vroeger de kat van een ander slechts één keer. daarna was er geen kat meerFreshMaker schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:43:
[...]
Nee hoor, net als mensen hebben katten een eigen identiteit en iets wat op vrije wil lijkt.
Hier 20 jaar boxers gehad, en nog langer katten.
We hebben regelmatig 'bezoek' van een buurtkat, die écht komt om ruzie te maken met onze kat.
Hoop kabaal en geschreeuw naar elkaar.
De hond werd totaal genegeerd!
De kat weet ook wel dat meneer hond niet op het schuurdak kan komen ... punt
maarja dat dak is inderdaad lastig, kan je je hond niet aanleren de ladder te gebruiken
Boxer ... aanleren .... lolT-Forever schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:42:
[...]
Precies ruzie maken om zijn territorium, ze zeggen niet voor niks dat katten eikels zijn!, bij ons kwam vroeger de kat van een ander slechts één keer. daarna was er geen kat meer![]()
maarja dat dak is inderdaad lastig, kan je je hond niet aanleren de ladder te gebruiken?
Ik ben al lang blij dat hij zindelijk was, en op zijn voerbak reageerde
Ik heb hier jarenlang heel veel overlast gehad van katten. Vrijwel alles wat hier geopperd word geprobeerd en als het werkt was het meestal een tijdelijke oplossing en trokken de katten zich er een paar weken later niks meer van aan. Het enige wat bleef helpen was kattenschrik (die van de action ) tot het weer ging regenen, en je zit zelf in de knoflooklucht. Ik doe het nu als volgt. Een bolletje knoflook persen en 10 minuten koken, vervolgens laten afkoelen zeven en in de supersoaker. Dit spuit je op de katten. Sinds ik dit doe heb ik vrijwel geen katten meer in de tuin gehad. En als we weer een nieuwe zien krijgt die de volle laag.
Als de bel gaat, gaat hij toch in de hoek zitten?FreshMaker schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:48:
[...]
Boxer ... aanleren .... lol
Ik ben al lang blij dat hij zindelijk was, en op zijn voerbak reageerde
Oh, wacht ... ik besef me nu ineens dat het ( met die bel ) ook over mijn oudste zoon kan gaanT-Forever schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:52:
[...]
Als de bel gaat, gaat hij toch in de hoek zitten?
Mijn vriendin heeft een Brits Korthaar Cattery en wij hebben er zelf alles aan gedaan dat niemand last van onze katten heeft. Op de schutting zijn netten geplaatst en wij hebben bij de buren aangegeven dat als deze op een of andere manier hinder van onze katten hebben dit zeker moeten laten weten.
Helaas hebben ook wij last van buurt katten, die vooral graag in de voortuin hun behoefte doen en omdat onze poezen voor de fok niet gesteriliseerd zijn en dus vol met hormonen zitten sproeien onze poezen binnen tegen de deur aan zodra de buurt kater weer eens in de voortuin op bezoek is geweest.
Een hele hoop middeltjes geprobeerd maar niets helpt helaas, nu gaan we de voortuin maar bestraten/ vol met grind gooien.
Helaas hebben ook wij last van buurt katten, die vooral graag in de voortuin hun behoefte doen en omdat onze poezen voor de fok niet gesteriliseerd zijn en dus vol met hormonen zitten sproeien onze poezen binnen tegen de deur aan zodra de buurt kater weer eens in de voortuin op bezoek is geweest.
Een hele hoop middeltjes geprobeerd maar niets helpt helaas, nu gaan we de voortuin maar bestraten/ vol met grind gooien.
Let op, wat voor grind je gebruikt. Als je te fijn grind gebruikt, kan een kat dat met een kattenbak verwarren. Dit klinkt misschien vergezocht maar dit is door een medewerker van een professionele bouwhandel aan mij meegedeeld toen ik naar grind aan het kijken was.schumi1986 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:00:
Mijn vriendin heeft een Brits Korthaar Cattery en wij hebben er zelf alles aan gedaan dat niemand last van onze katten heeft. Op de schutting zijn netten geplaatst en wij hebben bij de buren aangegeven dat als deze op een of andere manier hinder van onze katten hebben dit zeker moeten laten weten.
Misschien een sprinkler in de tuin die op een bewegingssensor werkt? Heb je misschien een leuk domotica projectje aan
Idempotent.
Ik ben 35 en ik hoor die dingen op 25 meter afstand nog… tijd geleden had iemand er een in zijn voortuin geparkeerd maar na 2 weken waren ze hem zelf ook beu… ik snap dat beestjes overlast kunnen geven… maar om dan maar een andere vorm van overlast toe te passen is inderdaad niet de manier…CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:38:
Zo’n ultrasone sensor is echt ver-schrik-ke-lijk. Niet aan beginnen. Iedereen onder de 30 jaar kan die nog horen, zelfs binnen met deuren dicht. Het is een zeer indringend geluid. Zouden verboden moeten worden die dingen.
Die watersproeier die eerder is gepost lijkt mij dan nog een leuke optie om te proberen. Ergste dat kan gebeuren is dat er onbedoeld wat planten water krijgen
[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 01-07-2021 22:48 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik heb mn deurmat ingespoten met azijn, kijken hoe dat loopt (stinkt wel). Dit ga ik maar niet doen met het cabriodak
Ik zie ook mottenballen voorbij komen, maar hou er rekening mee dat sommige mottenballen ook giftig zijn.
Ik ga maar eens van dat kattenschrik of zoiets proberen.
Ik denk dat het beste werkt om die beesten af te schrikken, dat is wat je als het ware doet met dat ultrasone geluid en water.
Wat me aan het denken heeft gezet is dat ik laatst moest mee betalen voor een reparatie aan de steeg, want ik was één van de 12 eigenaren. Prima, maar ik gebruik de steeg niet, maar toch betaal ik mee.
Ik zie van alles voorbij komen kwa middelen en maatregelen, eigenlijk zou je de kosten hiervan moeten verhalen bij de katteneigenaren in de buurt.
Ik zie ook mottenballen voorbij komen, maar hou er rekening mee dat sommige mottenballen ook giftig zijn.
Ik ga maar eens van dat kattenschrik of zoiets proberen.
Ik denk dat het beste werkt om die beesten af te schrikken, dat is wat je als het ware doet met dat ultrasone geluid en water.
Wat me aan het denken heeft gezet is dat ik laatst moest mee betalen voor een reparatie aan de steeg, want ik was één van de 12 eigenaren. Prima, maar ik gebruik de steeg niet, maar toch betaal ik mee.
Ik zie van alles voorbij komen kwa middelen en maatregelen, eigenlijk zou je de kosten hiervan moeten verhalen bij de katteneigenaren in de buurt.
Ik kan je helaas uit ervaring vertellen dat sommige katten dat zelfs met grof grind hebben.Kapotto schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:09:
[...]
Let op, wat voor grind je gebruikt. Als je te fijn grind gebruikt, kan een kat dat met een kattenbak verwarren.

Wij hebben grof grind in de voortuin liggen en daar doen katten ook met veel plezier hun behoefte inKapotto schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:09:
[...]
Let op, wat voor grind je gebruikt. Als je te fijn grind gebruikt, kan een kat dat met een kattenbak verwarren. Dit klinkt misschien vergezocht maar dit is door een medewerker van een professionele bouwhandel aan mij meegedeeld toen ik naar grind aan het kijken was.
Tja, opvoedingM2M schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:02:
[...]
ik had weinig keuze, de kids waren op een gegeven moment met de uitwerpselen van de katten aan het spelen. Dat is minder de bedoeling. En ik ben niet vaak genoeg thuis en als ik thuis ben kijk ik niet continu in de tuin, om actief kattenverjager te spelen. plantenspul werkte niet, de ultrasone dingen wel.
Toch nog een klein kickje, maar heeft iemand ervaring met de verjager met water en sensor.
Ik werd er vandaag weer door getriggerd omdat de kat van de buren erg verlekkerd naar onze vogels zat te kijken voor de schuifpui, en wil hem dus op een humane manier verjagen. (ik wil namelijk niet hebben als een keer de schuifpui openstaat, de kat binnen op de vogelkooi zit) Met water lijkt me een prima oplossing, maar ik lees gemixte ervaringen van mensen die z'n ding hebben, dus ik ben graag op zoek naar eentje die zeker goed werkt
Ik werd er vandaag weer door getriggerd omdat de kat van de buren erg verlekkerd naar onze vogels zat te kijken voor de schuifpui, en wil hem dus op een humane manier verjagen. (ik wil namelijk niet hebben als een keer de schuifpui openstaat, de kat binnen op de vogelkooi zit) Met water lijkt me een prima oplossing, maar ik lees gemixte ervaringen van mensen die z'n ding hebben, dus ik ben graag op zoek naar eentje die zeker goed werkt
[ Voor 10% gewijzigd door Freezerator op 05-08-2021 18:04 ]
Ik ben zelf geen fan van deze elektronische middelen vanwege batterijgebruik en afhankelijkheid. Zodra je de sensor weghaalt komen er weer katten. Een (klein) straaltje water zorgt voor ongemak bij een kat. Het kan goed zijn dat een kat het (mogelijke) ongemak accepteert voor een mogelijke maaltijd. Ik denk dat je daarom ietswat doordringendere voorzorgsmaatregelen 'moet' overwegen.Freezerator schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:03:
Toch nog een klein kickje, maar heeft iemand ervaring met de verjager met water en sensor.
Team anti-scalp - wauw..
Anoniem: 39993
Dat hadden wij ook. Onze gerbils staan bij de tuindeuren. Maar dit is simpel op te lossen. Emmer water klaargezet bij het raam 1 verdieping hoger. 2 keer, waarvan 1 een beetje raak, en de kat staat er nooit meer. Zie hem nog wel rondlopen, maar niet meer in de buurt van de tuindeuren.Freezerator schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:03:
Bedankt maar ik ben vaak niet snel genoeg met het water (slecht ter been) plus uitbouw wat het net wat lastiger maaktAnoniem: 39993 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:26:
[...]
Dat hadden wij ook. Onze gerbils staan bij de tuindeuren. Maar dit is simpel op te lossen. Emmer water klaargezet bij het raam 1 verdieping hoger. 2 keer, waarvan 1 een beetje raak, en de kat staat er nooit meer. Zie hem nog wel rondlopen, maar niet meer in de buurt van de tuindeuren.
Maar misschien ga ik anders toch een random "verjager" aanschaffen die op water werkt en hoop ik dat de sensor goed genoeg werkt
Zoals hierboven ergens gezegd, knoflookwater gebruiken!Freezerator schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:20:
[...]
Bedankt maar ik ben vaak niet snel genoeg met het water (slecht ter been) plus uitbouw wat het net wat lastiger maakt
Maar misschien ga ik anders toch een random "verjager" aanschaffen die op water werkt en hoop ik dat de sensor goed genoeg werkt
Jazeker, heb er jaren geleden zelf eentje gebouwd voor onze achtertuin vanwege gezondheid kleine kinderen, stankoverlast van het "sproeien" en wat krab-schade. De Australische youtube-video bleek een goed hulpmiddel.Freezerator schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:03:
Primaire uitgangspunten:
• Dier ontziend: geen fysieke wonden of schade, dus ook niet "noodgedwongen" een eigen kat aanschaffen die dan zijn tanden en nagels in de indringer zet.
• Automatisch
• Ontzien van kinderen/huisdieren van anderen, dus geen Ultrasoon, stinkende en/of giftige middelen.
• Geen gedoe met schuttingen, gaas, extra poorten etc.
• Duurzaam en gezond, dus dun straaltje schoon leidingwater als repellant en zelf geen liters koffie drinken om maar voldoende drab te hebben

Tweedehands sterke vijverpomp in een met deksel afsluitbare 20 liter bak, gewoon met schoon leidingwater.
Detectie middels een IR-sensor welke iets boven het deksel uitsteekt en welke af fabriek is voorzien van een test knop(werkduur 10 seconden). Water gaat middels PVC-verloop en een dekseltje met een gat van 4 mm. Zo'n dun waterstraaltje reikt meerdere meters ver en is meer dan voldoende: het is niet nodig om het dier flink nat te spuiten.
Het watersysteem werkt perfect: sommige katten kwamen 2 of 3 nachten achter elkaar langs, maar daarna was hun geheugen ge-updated en bleven ze maanden weg. Na een langere afwezigheid van de kat (vakantieadres?) of een koude winterperiode herhaalt het scenario zich, maar alleen een nieuweling blijft dan eerst weer 2 a 3 nachten achter elkaar proberen.
Ze banjeren regelmatig door de voortuin, wat wij prima vinden, en mijden de achtertuin.
Bijkomend voordeel: vroeger werd er af en toe gepoept in de voortuin, maar dat gebeurt nu ook niet meer.
Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)
Even een oud topic een schop omhoog geven, in de hoop dat iemand hier wellicht nog (recent) goede ervaringen heeft met het weren van een kat op de schutting.
Setting: schutting waar tegen een vogelhuisje aan de tuinzijde zit geschroefd. In dit huisje gaan koolmeesjes nestelen. We hebben een kat die al tijden over de schutting heenloopt en recent heeft ontdekte dat er vogels in het huisje actief zijn. Gevolg, 1x een vogel bijna gepakt toen er nog geen wering geplaatst was.
Geprobeerde oplossingen alleen ~2m bij het huisje:
1. Weringstrips op de schutting

2. Duivenpinnen: 2 rijen naast elkaar i.v.m. schutting dakje vorm (omgekeerde V ) en dan iets verschoven van elkaar.

In beide gevallen presteert de kat het om over deze wering te lopen

Ik ga nu nog kijken naar mogelijkheid ultrasoon maar daar lees ik wisselende verhalen over...
Ik sta open voor goede/andere ideeën. Met water zie ik niet zo snel een werkbare oplossing om eerlijk te zijn. Laat duidelijk zijn dat ik zoek naar een oplossing die de kat niet verwond, maar meer zo lastig maakt dat hij er geen zin in heeft en/of simpelweg niet erbij kan komen. Wel gewenst dat het optisch nog enig meevalt
Benieuwd naar goede ideetjes ter bescherming v/d vogeltjes! :-)
Setting: schutting waar tegen een vogelhuisje aan de tuinzijde zit geschroefd. In dit huisje gaan koolmeesjes nestelen. We hebben een kat die al tijden over de schutting heenloopt en recent heeft ontdekte dat er vogels in het huisje actief zijn. Gevolg, 1x een vogel bijna gepakt toen er nog geen wering geplaatst was.
Geprobeerde oplossingen alleen ~2m bij het huisje:
1. Weringstrips op de schutting

2. Duivenpinnen: 2 rijen naast elkaar i.v.m. schutting dakje vorm (omgekeerde V ) en dan iets verschoven van elkaar.
In beide gevallen presteert de kat het om over deze wering te lopen

Ik ga nu nog kijken naar mogelijkheid ultrasoon maar daar lees ik wisselende verhalen over...
Ik sta open voor goede/andere ideeën. Met water zie ik niet zo snel een werkbare oplossing om eerlijk te zijn. Laat duidelijk zijn dat ik zoek naar een oplossing die de kat niet verwond, maar meer zo lastig maakt dat hij er geen zin in heeft en/of simpelweg niet erbij kan komen. Wel gewenst dat het optisch nog enig meevalt
Benieuwd naar goede ideetjes ter bescherming v/d vogeltjes! :-)
I don't drive fast, I only fly low!
Anoniem: 2080528
Een kat volgt zijn natuurijk gedrag, maar een vogelhuisje aan een schutting schroeven/monteren, is dat niet letterlijk de kat op het spek binden?
De oplossing is veel goedkoper denk ik. Katten haten het wanneer de pootjes vies / plakkerig worden.
De bovenkant van de schutting insmeren met iets dat erg plakt zorgt ervoor dat ze er nooit meer over willen denk ik.
De bovenkant van de schutting insmeren met iets dat erg plakt zorgt ervoor dat ze er nooit meer over willen denk ik.
Katten hebben letterlijk niks beters te doen dan omwegen verzinnen voor passieve verdedigingswerken, het makkelijkst te omzeilen soort verdediging. Actieve verdediging is altijd beter, maar ook altijd meer werk en meer kosten. Actieve, adaptieve weer beter. Sowieso is het een wedloop, die dat kat uiteindelijk altijd wint.
De beste verdediging is zelf een kat nemen en die de actieve verdediging laten doen. Het is de enige methode die ik ken die adaptief is en ik denk goedkoper dan actieve (niet adaptieve) technologische oplossingen.
De beste verdediging is zelf een kat nemen en die de actieve verdediging laten doen. Het is de enige methode die ik ken die adaptief is en ik denk goedkoper dan actieve (niet adaptieve) technologische oplossingen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ha ja, nu alleen zelf een kat dan vinden die de andere kat wegjaagt en zelf de vogels beschermd i.p.v. paktBrent schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:51:
Katten hebben letterlijk niks beters te doen dan omwegen verzinnen voor passieve verdedigingswerken, het makkelijkst te omzeilen soort verdediging. Actieve verdediging is altijd beter, maar ook altijd meer werk en meer kosten. Actieve, adaptieve weer beter. Sowieso is het een wedloop, die dat kat uiteindelijk altijd wint.
Voor nu nog kijken naar ultrasoon en/of iets van koffiedik/plakkerigs tussen de strips te doen en zien of dat nog iets doet...
Begrijp ook wel dat vogelhuisje op schutting niet de meeste ideale plek is. Saillaint detail is mn zoon dit zelf heeft gemaakt & geschilderd, dus hoe leuk dat dit nestje bewoond gaat worden naar verwachting
Zoals hierboven al gezegd, je hebt gewoon een buffet voor de kat klaargezet. En als de kat er niet bij kan is er wel een marter of zo die het nest leeg haalt. Zet dat vogelhuisje op een hoge paal of ergens hoog aan je gevel waar de kat (en andere roofdieren) niet bij kan. Leuk dat het kastje bewoond wordt maar dat maakt het nog geen kijkdoos voor jou en je zoon.yonexfreak schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:07:
[...]
Ha ja, nu alleen zelf een kat dan vinden die de andere kat wegjaagt en zelf de vogels beschermd i.p.v. pakt![]()
Voor nu nog kijken naar ultrasoon en/of iets van koffiedik/plakkerigs tussen de strips te doen en zien of dat nog iets doet...
Begrijp ook wel dat vogelhuisje op schutting niet de meeste ideale plek is. Saillaint detail is mn zoon dit zelf heeft gemaakt & geschilderd, dus hoe leuk dat dit nestje bewoond gaat worden naar verwachting
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Doe dit alsjeblieft niet. Katten boeit het geen flikker maar mensen zoals ik met een overgevoelig gehoor (en mensen <30 in 't algemeen) hebben daar ontzettend veel last van. Het is echt een kutgeluid.
I have stability. The ability to stab.
Anoniem: 39993
Wij hebben een hond. Die gaat er actief achteraan en dat zijn katten snel beu. Maarja, onze hond zou de vogeltjes ook erg interessant vinden.yonexfreak schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:07:
[...]
Ha ja, nu alleen zelf een kat dan vinden die de andere kat wegjaagt en zelf de vogels beschermd i.p.v. pakt![]()
is zoiets niet handig https://www.catproofgardens.eu/, dit draait rond kat kan daar niet overheen lopen :-D
Werkt voor de meeste katten niet.master_JE schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:10:
is zoiets niet handig https://www.catproofgardens.eu/, dit draait rond kat kan daar niet overheen lopen :-D
Het enige wat echt helpt is de tuin af te zetten met gaas, schuin naar binnen.
Niet te strak zodat het lekker doorbuigt.
We hebben dit al een paar jaar en het zorgt ervoor dat onze katten in onze tuin blijven maar ook dat er geen andere katten binnenkomen.
:strip_exif()/f/image/EZNgGLtf3Q2j38MsEheWoJfF.jpg?f=fotoalbum_large)
Who's general failure, and why is he reading my disk?
<knip> Topic warning niet gezien?
[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 17-04-2024 13:45 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Tsja, je moet er maar naar willen kijken. Ik weet wel wat ik jou geef op je verjaardag, een leuke wachttoren.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat is ook iets om te overwegen. We hebben geen last van katten in de tuin, alleen het over de schutting lopen en dus nu het huisje beschermen. Wellicht idee om alleen gaas te doen boven het vogelhuisje/ 1 schutting deel (~2m)Ora et Labora schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:14:
[...]
Werkt voor de meeste katten niet.
Het enige wat echt helpt is de tuin af te zetten met gaas, schuin naar binnen.
Niet te strak zodat het lekker doorbuigt.
We hebben dit al een paar jaar en het zorgt ervoor dat onze katten in onze tuin blijven maar ook dat er geen andere katten binnenkomen.
[Afbeelding]
Het is inderdaad een keuze, zolang katten vrij rond mogen lopen, ik hoop echt dat dit ooit niet meer mag, en je wilt katten niet in je tuin, zijn er niet heel veel passieve diervriendelijke mogelijkheden die echt goed werken, behalve als je zorgt dat de kat in z'n geheel niet meer in de tuin kan.Brent schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:33:
[...]
Tsja, je moet er maar naar willen kijken. Ik weet wel wat ik jou geef op je verjaardag, een leuke wachttoren.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Update vanuit mij😅
Er suggereerde al iemand om zelf katten te nemen, dat was echt niet mijn optie, gezien ik het stomme beesten vind.
Nu heb ik de pech, of geluk, dat ik al een tijd een vriendin heb die bij mij intrekt, die een poes heeft. 😇
Dit is een poes die veelal binnen zit en buiten niet verder dan twee meter komt (bangerd).
We gaan het meemaken.
Er suggereerde al iemand om zelf katten te nemen, dat was echt niet mijn optie, gezien ik het stomme beesten vind.
Nu heb ik de pech, of geluk, dat ik al een tijd een vriendin heb die bij mij intrekt, die een poes heeft. 😇
Dit is een poes die veelal binnen zit en buiten niet verder dan twee meter komt (bangerd).
We gaan het meemaken.
Let op:
ZERO TOLERANCE!
Eerste keer off-topic of een (ongefundeerde) rant over loslopende katten leidt tot een waarschuwing. Tweede keer leidt tot een ban.
ZERO TOLERANCE!
Eerste keer off-topic of een (ongefundeerde) rant over loslopende katten leidt tot een waarschuwing. Tweede keer leidt tot een ban.