Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Zoals de titel al zegt, hoe het beste katten verjagen?

Ik kan niet tegen kattenharen en irriteer me als er weer een kat lekker over mn lounge set heeft liggen kroelen. en ook wordt telkens mijn kokos deurmat als krabmat gebruikt. Zo zijn er nog wel meer dingen zoals op mn cabriodak liggen en lekker de nagels er in.

Welke middelen werken het beste (humaan) O-)

- Ultrasone verjager
- Spray of korrels
- schutting wering
........

Het zijn katten die niet van mijn naaste buren zijn, overigens ergeren die zich er ook aan, omdat sommige zo brutaal zijn om binnen in huis te kruipen.

Ik heb gehoord dat sommige ultrasone verjagers niet werken en dat degene op batterijen hoorbaar worden bij laag spanning.

Wie heeft er goed advies?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Plantenspuit en wegjagen zodra ze ook maar hun neus in je tuin laten zien. Dan krijgen ze vanzelf door dat ze er niet moeten zijn. Die Ultrasone dingen zijn volgens mij onzin.... je irriteert in enkel geval je buren ermee als ze het kunnen horen, dat staat vast.

Beste optie is schutting wering, maar dat kost redelijk wat moeite maar dan kan er ook geen kat je tuin meer in. Is bij mij zeer effectief!
Alleen is het in mijn geval om mijn 2 katten binnen te houden. Wat heel NL wat mij betreft moet doen. Enorme kattenliefhebber hier, maar te idioot verwoorden dat een hondeneigenaar de stront moet opruimen en een kat het in andermans achtertuin mag doen.

[ Voor 13% gewijzigd door n9iels op 30-06-2021 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:16

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Hond?

kwam dit tegen, geen idee of dit toepasbaar is voor jou:
https://www.conrad.nl/p/g...chrikking-1-stuks-1662944

https://www.conrad.nl/p/g...feer-60-m-1-stuks-1552959

[ Voor 26% gewijzigd door Tens op 30-06-2021 20:05 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Volgens mij springt of loopt elke kat hier met gemak overheen. Ja oke je zou het op je stoelen/kussen kunnen leggen misschien. Maar al omheining gaat het weinig uithalen denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door n9iels op 30-06-2021 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:53
Ik heb rondom afrastering en bodembedekkers, geen kokosmat. Het enige wat nu nog weleens gebeurd is dat ze mijn boom als krabpaal gebruiken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb mijn buren aangegeven dat ze zonder problemen de tuinslang (met een beschaafde straal) op m'n katten mogen mikken, paar keer goed nat en ze zijn het wel beu.

Geloof niet dat dat ooit gebeurd is, maar ze weten dat ik daar nul problemen mee heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DBC87 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:46:
- Ultrasone verjager
- Spray of korrels
- schutting wering
........
Bovenstaande plus kattenschrik, geen effect :/

* Raven zit dag en nacht met die krijsende en jankende klote beesten opgescheept :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:45

Ardana

Moderator General Chat

Mens

https://catproofgardens.eu/nl/

In verschillende vormen verkrijgbaar.

Modbreak:Ongefundeerd gerant over loslopende katten gaan we hier NIET toestaan.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:00
Ardana schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:00:
https://catproofgardens.eu/nl/

In verschillende vormen verkrijgbaar.

[modbreak]Ongefundeerd gerant over loslopende katten gaan we hier NIET toestaan.[/]
Volgens mij gaat het om katten te verjagen, niet om ze allemaal in zijn tuin te vangen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:52

M2M

medicijnman

hier werkt de ultrasone kattenverjager wel prima. Zodra de kat dichtbij staat en de pieper aan springt, vliegt de kat door de tuin naar een andere tuin. Wellicht dat er flink verschil zit tussen katten en de geluids-verjagers. hier werkt het in ieder geval prima.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

;w

[ Voor 203% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 01-07-2021 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hond nemen/lenen

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zo’n ultrasone sensor is echt ver-schrik-ke-lijk. Niet aan beginnen. Iedereen onder de 30 jaar kan die nog horen, zelfs binnen met deuren dicht. Het is een zeer indringend geluid. Zouden verboden moeten worden die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

;w

[ Voor 199% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 01-07-2021 11:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:38:
Zo’n ultrasone sensor is echt ver-schrik-ke-lijk. Niet aan beginnen. Iedereen onder de 30 jaar kan die nog horen, zelfs binnen met deuren dicht. Het is een zeer indringend geluid. Zouden verboden moeten worden die dingen.
Ik ben 42 en ik hoor ze nog. Vreselijk naar geluid, en verbazingwekkend luid ook.

Zoals eerder geopperd: Een tuinslang proberen?
Katten leren snel genoeg wanneer het ergens niet fijn is om te komen
Of zelf een huisdier (kat of hond) nemen helpt ook.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

M2M schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:07:
hier werkt de ultrasone kattenverjager wel prima. Zodra de kat dichtbij staat en de pieper aan springt, vliegt de kat door de tuin naar een andere tuin. Wellicht dat er flink verschil zit tussen katten en de geluids-verjagers. hier werkt het in ieder geval prima.
In het begin wel, maar als katten er vaak langslopen trekken ze zich er niks meer van aan. Onze buurman had ook zo'n anti-kat-geluid in zijn tuin, maar ik zag toch best vaak onze kat daar langslopen.

Kan zijn dat hij met zijn tanden de voeding van dat ding gesaboteerd heeft. Zo'n rebel was hij wel! :D
Vooral omdat hij zelfs gevangen vissen bij de hengels en schepnetjes van omwonenden kon ontvreemden in een split second >:)

Als je zeker weet dat die beesten over de schutting komen, dan kan je toch van die rollers monteren?
Geen grip voor een kat, en ze vallen direct weer omlaag. Gelukkig hebben ze van jongst af aan kennis in veilig landen vanaf grote hoogtes, en hebben ze 9 levens... :)

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 30-06-2021 22:57 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-05 22:07
Jumpman schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:04:
Ik heb rondom afrastering en bodembedekkers, geen kokosmat. Het enige wat nu nog weleens gebeurd is dat ze mijn boom als krabpaal gebruiken.
Ja kijk, dit is lastig... Los van dat ze de boom kapot maken doen ze dit om hun nagels te schaven en om hun geur af te geven en dus aan te duiden dat het hun territorium is.

Toen ik bij mijn huidige woning ging wonen hadden eerdere bewoners bijvoorbeeld prikkeldraad bovenop de schutting gemaakt tegen katten. Naast dat dit natuurlijk niet heel lief is voor de katten, stapten ze er ook alsnog gewoon tussendoor.

Ik weet niet precies hoe je tuin e.d. eruit ziet, maar je hebt van die bewegingsmelders met een waterpistooltje eraan. Die sprayen dus water als er een kat langs loopt, volgens mij werkt dat erg goed en is het ook een van de weinige dingen die echt werkt. Vroeger zei mn moeder altijd koffiedik in de tuin. Tenzij je er een flinke laag neer gooit heeft het denk ik weinig zin, het enige wat katten er niet leuk aan vinden is dat het tussen hun tenen gaat zitten en het is simpelweg niet lekker als ze dat eruit moeten likken.

OF, wat ook helpt, is zelf een kat nemen :+ . Wij hadden enorm veel last vd kat van de buurvrouw die in onze tuin liep te kakken, maar sinds we zelf een kat hebben is die hier niet meer welkom :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:52

M2M

medicijnman

AW_Bos schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:53:
[...]

In het begin wel, maar als katten er vaak langslopen trekken ze zich er niks meer van aan. Onze buurman had ook zo'n anti-kat-geluid in zijn tuin, maar ik zag toch best vaak onze kat daar langslopen.
ik had weinig keuze, de kids waren op een gegeven moment met de uitwerpselen van de katten aan het spelen. Dat is minder de bedoeling. En ik ben niet vaak genoeg thuis en als ik thuis ben kijk ik niet continu in de tuin, om actief kattenverjager te spelen. plantenspul werkte niet, de ultrasone dingen wel.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:58
Wellicht kan je hier enige inspiratie uit opdoen? :P

/Serieus: Bewegingsmelder met geluid/iets dat beweegt misschien een optie? Anders schijnen planten met een sterke geur ook goed te helpen (bijvoorbeeld lavendel). Mijn moeder heeft eens met koffie lopen strooien en daar moesten ze ook niks van weten.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik had ook last van haast verwilderde katten in een grote binnentuin in Amsterdam. Met name in de zomer enorm veel herrie als die beesten krols werden. De dag dat we een hond kregen, nooit meer gezien of gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
Tjah, ik heb recentelijk een nieuwe schutting die vanaf de straat kant 210 hoog is en dat helpt opzich wel en kan hier als nog met de tijd wering op plaatsen, maar het gaat me ook om de voorkant welke niet geheel afgesloten is.
Een kat ga ik niet nemen, zoals ik al zei kan ik niet tegen die haren. Een hond ook niet en als ik dan dieren moet nemen om katten te verjagen, die heb ik al, ik heb netpythons die grotere prooien eten dan katten zijn.... Maargoed de kans dat het buurjongetje ook in eens weg is wil ik niet riskeren :p

Ik heb een camera systeem welke reageert op beweging en helaas ook op katten. En het gaat ook niet om een enkele kat helaas.

Ik zie ook verschillende korrels en sprayen op het internet, die verkopen ze toch ook met een reden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:56
Een hoes over je loungeset zodat ze niet op je kussens kunnen liggen.

En een hoge dichte schutting met bovenaan een randje gaas, dan komen ze er niet overheen.
Heb zelf wel goede ervaringen met een hoge dichte schutting van potdekselplanken. Nog geen kat gezien.

Een sprinkler op een beweging sensor.

Je hebt ook planten waar katten minder van houden.
Wij hebben wel wat lavendel staan.
ooievaarsbek, vuurwerkplant, citroenverbena, wormkruid, Pyrethrum, citroentijm, geranium, munt, kattenschrik, goudsbloemen en lavendel.

Cacaoboon doppen of koffieprut in de borders.

Of Sinaasappel Citroen Peper Knoflook Mottenballen

[ Voor 29% gewijzigd door FRANQ op 01-07-2021 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
Ik heb het expliciet over verjagen en geen wering. Ik ga mn huis niet aanpassen, nee ik wil ze verjagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

;w

[ Voor 199% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 01-07-2021 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
katten verjager lidl

Je zou deze kunnen proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

DBC87 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 00:21:
Ik heb het expliciet over verjagen en geen wering. Ik ga mn huis niet aanpassen, nee ik wil ze verjagen.
Je noemt zelf wering in je OP 8)7

Verder lijkt weren me beter dan verjagen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

DBC87 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 00:21:
Aaah, dus de "schutting wering" in je topicstart is géén wering. Weer wat geleerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:22
Lijkt misschien gek maar wellicht kan je inderdaad eens een hond van iemand "lenen" desnoods een deel in de vakantie.
Hier ook ontzettend veel last gehad van katten. Ze schijten je tuin onder en krabben de plantjes uit de moestuin er netjes overheen om het te bedekken.
Ik ben totaal geen katten persoon maar ik zou ze nooit opzettelijk pijn doen. Laten schrikken met water/geluid had hier weinig zin, ze gebruikten vrijwel dagelijks de tuin als kattenbak.
Totdat we een hond hadden en die ineens naar buiten lieten stormen, natuurlijk moet je ze wel de kans geven om te ontsnappen. Vanaf dat moment niet meer gezien.

Edit:
Bij de buren hetzelfde probleem. Ze hebben om hun moestuin een klein laag schrikdraad gezet maar ik weet niet hoe zoiets voelt voor een kat mochten ze het aanraken. Ze hebben ondertussen ook geen overlast meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Headshot_NL op 01-07-2021 08:57 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26
Voor mij werkt een ultrasone kattenverjager ook perfect. De katten in de wijk lopen er tegenwoordig met een grote boog omheen. Alleen als ik zelf in de tuin werk dan moet ik die even uitzetten omdat ik zelf het geluid ook hoor (en dat als slechthorende).

Let wel op dat je een goede kwaliteit ultrasone kattenverjager neemt. Er zijn er namelijk met verschillende frequenties waarbij elke frequentie een ander dier wegjaagt. Sommige doen het daarom ook minder goed dan andere (als ze net niet de juiste frequentie hebben).

Edit: De katten weten overigens wel na een tijdje exact toe hoever de sensor reikt, dat is misschien wel een nadeel, alles binnen de sensor is dus kat vrij, maar erbuiten uiteraard niet.

[ Voor 15% gewijzigd door DutchKel op 01-07-2021 08:57 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35

HugoBoss1985

Xenotech

Heb je het al gegoogle'd (waarom moet hier een topic voor geopend)?

Plantenspuit/water werkt prima.

[ Voor 25% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-07-2021 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:53

Ik kan niet tegen kattenharen en irriteer me als er weer een kat lekker over mn lounge set heeft liggen kroelen. en ook wordt telkens mijn kokos deurmat als krabmat gebruikt. Zo zijn er nog wel meer dingen zoals op mn cabriodak liggen en lekker de nagels er in.

- Ultrasone verjager
- Spray of korrels
- schutting wering
........

Het zijn katten die niet van mijn naaste buren zijn, overigens ergeren die zich er ook aan, omdat sommige zo brutaal zijn om binnen in huis te kruipen.

Ik heb gehoord dat sommige ultrasone verjagers niet werken en dat degene op batterijen hoorbaar worden bij laag spanning.

Mocht je iets vinden wat werkt voor het cabriodak, please let me know. Ik parkeer mijn cabrio langs de openbare weg en elke keer gaat er een witharige kat op zitten. Die haren krijg je er dus praktisch _niet_ af en dat beest nagelt vol in het canvas. Ik heb serieus zitten overwegen om een supersoaker te kopen om dat beest weg te jagen.

Eerste en laatste waarschuwing: zie Topic Warning.

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13

Theo

moederbord

Ik had vroeger ook behoorlijk wat last van katten(stront) in de tuin. nadat ik wat gaas in de heg had gezet zodat katten minder makkelijk door de heg konden komen was het al een stuk minder, maar nog niet helemaal weg. Wat ik toen deed was standaard een emmer water bij de achterdeur klaar hebben staan en een paar kiezelstenen. Zag ik een kat in de tuin dan kreeg deze een emmer water naar zich toegegooid en/of een aantal kiezelstenen. Zo'n beest raken zal nooit lukken gezien ze sneller rennen dan een steentje kan vliegen, maar de boodschap is wel heel duidelijk overgekomen; binnen een paar weken was er geen kat die de tuin meer in kwam :)

En heel belangrijk; een vluchtende kat pakt altijd een voor hem bekende route. Kijk dus hoe deze je tuin uitvluchten en zorg dat je die opening minder aantrekkelijk kunt maken.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Theo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:05:
Ik had vroeger ook behoorlijk wat last van katten(stront) in de tuin. nadat ik wat gaas in de heg had gezet zodat katten minder makkelijk door de heg konden komen was het al een stuk minder, maar nog niet helemaal weg. Wat ik toen deed was standaard een emmer water bij de achterdeur klaar hebben staan en een paar kiezelstenen. Zag ik een kat in de tuin dan kreeg deze een emmer water naar zich toegegooid en/of een aantal kiezelstenen. Zo'n beest raken zal nooit lukken gezien ze sneller rennen dan een steentje kan vliegen, maar de boodschap is wel heel duidelijk overgekomen; binnen een paar weken was er geen kat die de tuin meer in kwam :)

En heel belangrijk; een vluchtende kat pakt altijd een voor hem bekende route. Kijk dus hoe deze je tuin uitvluchten en zorg dat je die opening minder aantrekkelijk kunt maken.
Als jij één van mijn katten in het oog zou raken (of anders verwonden) met zo'n steen(tje) en ik zou weten dat jij dat gedaan had... dan had je wel een probleem gehad met mij.
Volgens mij werkt dit ook niet (tenzij het veel kabaal maakt: tegen een metalen plaat o.i.d gooien) en kan het ook overechts werken en speelsheid veroorzaken.
Stellen dat je een kat op zo'n manier niet kan raken vind ik idioot en dit als tip hier posten vind ik nog idioter.

Water gebruiken is prima, dat kan ik alleen maar aanmoedigen en dat doe ik zelf ook.

[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-07-2021 09:15 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Het zijn de babyboomers die het gepiep niet horen, en het zijn dus ook de boomers welke die ondingen kopen en plaatsen :X Ik mijn omgeving staan 5 van die ondingen, en in allevijf de woningen daar wonen boomers...

Die ondingen (de verjagers, niet per sé de boomers) moeten echt verboden worden; dat gepiep verjaagt niet alleen katten maar ook alle vorm van respect jegens jezelf...:X

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Knul schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:01:
[...]

Mocht je iets vinden wat werkt voor het cabriodak, please let me know. Ik parkeer mijn cabrio langs de openbare weg en elke keer gaat er een witharige kat op zitten. Die haren krijg je er dus praktisch _niet_ af en dat beest nagelt vol in het canvas. Ik heb serieus zitten overwegen om een supersoaker te kopen om dat beest weg te jagen.
Waarom alleen overwogen? Paar keer laten schrikken met een supersoaker en hij gaat voortaan elders zitten.

Soms helpt een sleutelbos luid op de grond laten vallen al.
Hangt wel van de kat af, sommige schrikken wat meer dan anderen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:01
Theo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:09:
Die ondingen (de verjagers, niet per sé de boomers) moeten echt verboden worden; dat gepiep verjaagt niet alleen katten maar ook alle vorm van respect jegens jezelf...:X
Het is heel simpel, zodra katteneigenaren hun beest uit mijn tuin houden haal ik direct de piepers weg. Zo niet, dan blijven ze staan. Eerste en laatste waarschuwing: zie Topic Warning.

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 09:48 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Ligt aan het merk/type. Sommige hoor ik inderdaad en dat ervaar ik als een heel vervelend geluid, maar ik heb er zelf ook gehad in mijn achtertuin en die hoorde ik totaal niet. Je moet wel oppassen met kleine kinderen, die horen beter en kunnen wel weer last hebben van het geluid.

Overigens heb ik die kastjes ongeveer drie maanden in de tuin gehad; daarna waren de katten uit de buurt er aan gewend dat ik ze niet in de tuin wilde hebben en kwamen ze niet meer.

Onlangs hebben de buren twee nieuwe katten aangeschaft, maar die doen gelukkig hun behoefte in de kattenbak en niet in mijn tuin. Zo lang ik geen poep of dode vogels tegenkom ga ik ze ook niet verjagen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

HugoBoss1985 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Als jij één van mijn katten in het oog zou raken (of anders verwonden) met zo'n steen(tje) en ik zou weten dat jij dat gedaan had... dan had je wel een probleem gehad met mij.

Water gebruiken is prima, dat kan ik alleen maar aanmoedigen en dat doe ik zelf ook.
Enige nuance is hier wel op z'n plek; mijn achtertuin is 60 meter diep. Een kat op 20+ meter van het huis in de tuin wordt niet zo bang van een emmer water die ik 5meter ver kan gooien :+ Een hard en snel object dat brengt de kat wel in z'n vluchtmodus gezien deze wél meer dan 5 meter kan overbruggen
En daar gaat het om; de kat moet in de vluchtmodus geraken om 'm weg te krijgen zodat deze z'n entreepunt laat zien en weet dat mijn tuin geen kuuroord is. Met een kat op 20 meter afstand is een steentje dan de enige mogelijkheid om 'm in beweging te krijgen (of een XXL super soaker misschien).

Stel ik had een achteruin van 10 meter diep gehad, dan was ik het compleet met je eens geweest omdat er dan een risico is voor de kat, en dat is gewoon absoluut not done.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Je kan zelf geen last hebben van een ultrasoonoplossing, maar ik werd (in een net opgeleverde nieuwbouwwijk) letterlijk gek van alle ultrasone meuk die aan stond. Loop je met je hond over straat langs de voortuinen, heb je continu zo'n irritante piep in je oren. (en ik ben 40, dus het is echt niet zo dat alleen kinderen ze horen)

Gelukkig zijn nu al die dingen leeg of stuk, de eigenaren horen ze niet dus hebben dat niet door :)

De beste oplossing lijkt mij om je schutting te voorzien van kattenwerende bovenzijdes (van die rollen bijvoorbeeld), dan komen ze überhaupt je tuin niet in.

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 01-07-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Off-topic en tegen-rant.

[ Voor 100% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 09:50 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Ikzelf heb een schrikdraad gezet. Die zijn er ook speciaal voor kleine huisdieren/katten. Starters setje met isolatoren, draad, aardpen en apparaat kostte toen ongeveer €100,= maar ik zie ze nu vaak voor minder.

Net nadat ik mijn tuin 7jr geleden opnieuw had aangelegd werd deze het openbare urinoir van veel (buurt)katten. Zelfs zo erg dat ik mijn ramen beneden dicht moest laten bij bepaalde weersomstandigheden.

Vervolgens op houten piketjes 2 draadjes gespannen, op 5cm hoogte de andere op 30cm. En na aanleg heeft de installatie ongeveer 3 maanden aangestaan.

Alle (buurt)katten 'kennis' laten maken en ze staken voortaan de weg over wanneer ze langs mijn perceel wilden. Om een huis verder weer terug over te steken naar mijn straatzijde.

Nu sluit ik het apparaat nog ongeveer 1 keer per jaar ff een weekje aan. Alleen wanneer ik zie dat er nieuwe katten door mijn tuin lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Off-topic én negeren TW. Eerste waarschuwing.

[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
HugoBoss1985 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Volgens mij werkt dit ook niet (tenzij het veel kabaal maakt: tegen een metalen plaat o.i.d gooien) en kan het ook overechts werken en speelsheid veroorzaken.

Wat hij alleen maar doet is een schrikreactie uitlokken.

Als je uit de hand een kiezelsteentje gooit moet je al enorm veel 'geluk' hebben om überhaupt raak te gooien.
Dan is de kracht die erachter zit zo laag dat je daar onmogelijk verwondingen mee kan aanbrengen.

Dat steentje komt voor 99,999% kans tussen de planten of op de stenen en maakt daarmee geluid, waar de kat van schrikt.

Je hoeft niet eens proberen raak te gooien, je kan ook tegen een emmer aan gooien ofzo.

Als hij nou een katapult had gebruikt, ja dan ben je verkeerd bezig.

Zelf heb ik een koivijver waar vissen in zitten waar je meerdere katten voor kunt kopen.
Ik heb een tijdje met tennisballen gegooid, en had als ik weg was een net over de vijver, in combinatie met de tuinberegening op een beweginssensor.
Tegenwoordig zijn de vissen zo groot dat de katten en reigers er geen interesse meer in hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door FRANQ op 01-07-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anyway, de rollen die ik bedoelde heb je o.a. van dit merk: https://oscillot.com.au/collections/diy-kits

Misschien niet de allermooiste oplossing, maar het werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:01
d:)b

[ Voor 99% gewijzigd door LordSinclair op 01-07-2021 10:02 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

- Ultrasone verjager
- Spray of korrels
- schutting wering
........

Zelf heb ik zo'n ultrasone verjager op batterijen, of de spanning nu voldoende is of niet, ik hoor 'm wel (op basis van beweging). Ik gebruik 'm voor mijn eigen donders, omdat ze niet op het bureau mogen en mijn muismat als krabmat misbruiken....

In het verleden hadden we een buurtkat die tegen onze keuken/balkondeur (buitenzijde) piste om zijn terrein te markeren. Heb 'm sindsdien een paar keer met plantenspuit verjaagd (en ook erachteraan gejaagd), sindsdien (inmiddels anderhalve jaar) geen last meer van.

Met een normale tuin schijnt koffieprut te werken, maar zelf geen ervaring mee.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Theo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:20:
[...]

Enige nuance is hier wel op z'n plek; mijn achtertuin is 60 meter diep. Een kat op 20+ meter van het huis in de tuin wordt niet zo bang van een emmer water die ik 5meter ver kan gooien :+ Een hard en snel object dat brengt de kat wel in z'n vluchtmodus gezien deze wél meer dan 5 meter kan overbruggen
En daar gaat het om; de kat moet in de vluchtmodus geraken om 'm weg te krijgen zodat deze z'n entreepunt laat zien en weet dat mijn tuin geen kuuroord is. Met een kat op 20 meter afstand is een steentje dan de enige mogelijkheid om 'm in beweging te krijgen (of een XXL super soaker misschien).

Stel ik had een achteruin van 10 meter diep gehad, dan was ik het compleet met je eens geweest omdat er dan een risico is voor de kat, en dat is gewoon absoluut not done.
Oh, kijk aan... nu kan het wel "genuanceerd".

Ik geloof nog steeds dat dit niet helpt.
Want een kat die een steentje hoort/ziet vallen raakt hierdoor alleen maar geïnteresseerd.

Mijn reactie had ik dus al aangepast maar hierbij wil ik nogmaals aangeven dat ik dit een zeer slecht advies vind.
En ik ben dus geen jurist maar volgens mij is dit gewoon strafbaar.
Doe dit eens bij iemand met een hond aan de lijn (en verwond de hond eens...) volgens mij heb je dan een groot probleem met de Politie.

Misschien moet je eens een jachtakte gaan halen, dan kan je naar harte lust "wilde" katten afschieten.
Maar dan wel op je jachtterrein en dat is dan waarschijnlijk niet je achtertuin :+
Off-topic reactie verwijderd.

[ Voor 37% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:30:
[...]
Met een normale tuin schijnt koffieprut te werken, maar zelf geen ervaring mee.
Ik heb echt té vaak kattendrollen naast de koffieprut gevonden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:22
Theo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Dus omdat iemand in jouw omgeving zijn kat niet binnen kan/wil houden, en jij geen maatregelen wil nemen om katten weg te houden mag jij een heel nare geluidsoverlast creëren 24/7 voor voetgangers en buren?

Heel simpel; dat is best asociaal.
Deels met je eens, die ultrasoon dingen zijn verschrikkelijk, ik (28) hoor ze en familie van over de 50 horen ze ook gewoon nog. Deze zouden echt verboden moeten worden.
Eerste en laatste waarschuwing. Zie Topic Warning.

[ Voor 34% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 10:58 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-04 11:19

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Eerste waarschuwing. Zie Topic Warning.

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mest van grotere katachtigen, tijger/leeuw etc, schijnt ook te werken, meeste kleinere katjes hebben daar instinctief respect voor. Meestal verkopen dierentuinen dat wel.

Heeft ook een geurtje. Maar tja..

Het kunnen trouwens ook zwerfkatten zijn. Er lopen er nogal wat van rond in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Je kunt ook deze bovenop je schutting plaatsen:
https://www.bol.com/be/nl...hPsg.2_21.22.ProductTitle

(uiteraard wel een relatief "zachte/vlakke" punt, niet echte spijkers ofzo, dat is zielig)

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 01-07-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
HugoBoss1985 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:31:
[...]

Want een kat die een steentje hoort/ziet vallen raakt hierdoor alleen maar geïnteresseerd.

Mijn reactie had ik dus al aangepast maar hierbij wil ik nogmaals aangeven dat ik dit een zeer slecht advies vind.
Doe dit eens bij iemand met een hond aan de lijn (en verwond de hond eens...) volgens mij heb je dan een groot probleem met de Politie.

Misschien moet je eens een jachtakte gaan halen, dan kan je naar harte lust "wilde" katten afschieten.
Maar dan wel op je jachtterrein en dat is dan waarschijnlijk niet je achtertuin :+

[...]

Whataboutism much.

Ga je ook alle vogels verjagen die op je erf kakken (inclusief postduiven van andere mensen)?

Dit is gewoon (huis!)dierenmishandeling promoten.
Je moet even de gedachte laten varen dat je uit de hand überhaupt raak kan gooien.
En daarnaast beseffen dat je uit met een uit de hand gegooid KIEZELsteentje geen verwonding kaan aanbrengen.
Met een kei ja, met een kiezel nee.

Dan valt het allemaal wel mee.

Overigens, ben je ervan bewust dat in een aantal gebieden in nederland je kat afgeschoten kan en mag worden als hij buiten de woonwijk loopt?
In friesland is er bijvoorbeeld een afschot vergunning.
En ik vermoed dat dat in meerdere plaatsen/provincies het geval is.
Deze is uitgegeven voor verwilderde katten, maar ik heb ooit een podcast met een jager gehoord waarin ze zeiden regelmatig ook huiskatten geschoten te hebben omdat het dus niet duidelijk zichtbaar is.

Ik zou daarom altijd een gekleurde halsband omdoen met adres tag, ook voor als hij bij mensen in een schuur komt of aangereden word. dan kunnen mensen je bereiken als er wat aan de hand is. Maar dan is het ook zichtbaar een huiskat.

Ik ben overigens niet voor een afschotvergunning, en ook niet voor het verwonden van dieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

[...]

Als iemand de achterdeur opengooit, naar buiten stormt en in een sprint richting de kat iets naar de kat toewerpt dan schrikt een kat hier enorm van is mijn ervaring en rent/vlucht deze heel snel weg not voordat het object mijn hand heeft verlaten, enlaat deze heel goed zien waar deze je tuin in/uit is gekomen. Deze opening kun je dan aanpakken.

[ Voor 8% gewijzigd door Theo op 01-07-2021 10:41 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

<knip> De Huiskamer is een paar deuren verder.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

[...]

Whataboutism much.

Ga je ook alle vogels verjagen die op je erf kakken (inclusief postduiven van andere mensen)?

Dit is gewoon (huis!)dierenmishandeling promoten.
Ik ben geen jurist maar volgens mij mag je geen voorwerp naar een (huis)dier gooien om dit te verjagen, met een risico op verwondingen.
Kiezelsteentjes werken gewoon goed als je geen water bij de hand hebt. Het is natuurlijk ook weer niet zo dat je die kiezelsteentjes "pitcher-style" zo hard als maar mogelijk naar de kop van die kat gooit. Zelfs als het beest raakt, komt dat allemaal wel goed.

<knip> Tweede waarschuwing. Zie DM.

Maar om terug te komen op het verhaal van de TS: handmatig verjagen wil je eigenlijk helemaal niet. Dan moet je je er namelijk nog op gaan focussen ook en dan wordt het in de toekomst misschien nog wel een obsessie ook. Ik zou echt gaan voor subtiel weren en dan eventueel op de echte pijnplekken iets slims doen om ze te verjagen zonder dat je je daar zelf mee bezig hoeft te houden. Als we zelf op ons nieuwe adres last gaan krijgen van katten (dat ze een keer door de tuin lopen hindert mij overigens niet), dan weet ik het al: een hond. We hadden vroeger ook een hond en dat was hartstikke leuk. Vanwege de leeftijd van onze dochter hebben we geen andere hond in huis genomen toen onze hond doodging. Maar dat kan inmiddels wel weer. Daar hoeven we dus in ieder geval niet lang over na te denken. Hou ik alleen nog een stukje voortuin over. Als we de voortuin anders in zouden richten, zou ik het zelfs zo kunnen maken dat de hond rond het hele huis zou kunnen lopen. Kwestie van een hek met poortje op de juiste plek.

[ Voor 29% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

De Huiskamer is een paar deuren verderop.

Aaan de andere kant; wat voor actie kun/wil jij ondernemen om jouw eigendommen uit de tuin van anderen te houden als anderen hier overlast van hebben?

[ Voor 24% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:04 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:45

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:In de herhaling: rants over loslopende katten (of tegen-rants) zijn hier off-topic. Ik moet nu weg, en mensen die denken dat ze dat gedaan hebben, hebben nu ongeveer 'n uur om hun post aan te passen. Anders haal ik 'm weg en krijg je een waarschuwing.

Het topic-onderwerk is "katten verjagen / uit je tuin houden". Alles daar om heen is off-topic.

[ Voor 15% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 09:53 ]

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Anoniem: 39993 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:48:
[...]

Kiezelsteentjes werken gewoon goed als je geen water bij de hand hebt. Het is natuurlijk ook weer niet zo dat je die kiezelsteentjes "pitcher-style" zo hard als maar mogelijk naar de kop van die kat gooit. Zelfs als het beest raakt, komt dat allemaal wel goed.

<knip
Je weet niet hoe hij gooit, of hij inderdaad wel met een (kiezel) steentje gooit (sorry... maar ik heb moeite om hem te geloven).
Je kan niet 100% zeker stellen dat je hiermee niet kan verwonden.

Dan spreek ik de eigenaar aan of dan verjaag ik het beest.
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om welk voorwerp dan ook naar andermans (huis) dier te gooien.

Off-topic.
Theo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:51:
[...]

<knip>

Aaan de andere kant; wat voor actie kun/wil jij ondernemen om jouw eigendommen uit de tuin van anderen te houden als anderen hier overlast van hebben?
Sommige dingen horen dus gewoon bij het leven, zie ook mijn verhaal boven de quote van jou.

[ Voor 44% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joey117
  • Laatst online: 14-05 12:22
<knip> Diefstal (en een kat ontvreemden is ook diefstal) is niet toegestaan. Promoten daarvan is niet toegestaan op Tweakers.

[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:32

servies

Veni Vidi Servici

[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-05 13:32
https://www.bol.com/nl/nl...terrent/9200000049641093/

Het is prijzig, maar het werkt wel. De kat schrikt vooral van het geluid niet zo zeer van de spray. In mijn geval komen ze niet meer bij de key plekken.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

FRANQ schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:45:
[...]

Je moet even de gedachte laten varen dat je uit de hand überhaupt raak kan gooien.
En daarnaast beseffen dat je uit met een uit de hand gegooid KIEZELsteentje geen verwonding kaan aanbrengen.
Met een kei ja, met een kiezel nee.

Dan valt het allemaal wel mee.

Overigens, ben je ervan bewust dat in een aantal gebieden in nederland je kat afgeschoten kan en mag worden als hij buiten de woonwijk loopt?
In friesland is er bijvoorbeeld een afschot vergunning.
En ik vermoed dat dat in meerdere plaatsen/provincies het geval is.
Deze is uitgegeven voor verwilderde katten, maar ik heb ooit een podcast met een jager gehoord waarin ze zeiden regelmatig ook huiskatten geschoten te hebben omdat het dus niet duidelijk zichtbaar is.

Ik zou daarom altijd een gekleurde halsband omdoen met adres tag, ook voor als hij bij mensen in een schuur komt of aangereden word. dan kunnen mensen je bereiken als er wat aan de hand is. Maar dan is het ook zichtbaar een huiskat.

Ik ben overigens niet voor een afschotvergunning, en ook niet voor het verwonden van dieren.
Ja, want hier komen iedere dag jagers over de vloer. ;)
En leuk vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

<knip> Dien liever een TR in ipv te reageren op 'n post die zélf ook in overtreding van de TW is.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Is die wel een legale oplossing? Het 'ontvoeren' en onteigenen van andermans eigendommen is ook weer niet niet echt legaal. Voor een zwefkat is het een humane oplossing,maar als je daarmee een dure raskat van iemand onteigend kan dan nog best nare gevolgen hebben..

Beter kun je de kat vangen en een kaartje aan de halsband maken voor z'n eigenaar om 'm vervolgens op straat (of iig niet in jetuin) weer los te laten :)

[ Voor 37% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:12 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Theo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:02:
[...]

Is die wel een legale oplossing? Het 'ontvoeren' en onteigenen van andermans eigendommen is ook weer niet niet echt legaal. Voor een zwefkat is het een humane oplossing,maar als je daarmee een dure raskat van iemand onteigend kan dan nog best nare gevolgen hebben..

Beter kun je de kat vangen en een kaartje aan de halsband maken om 'm vervolgens op straat (of iig niet in jetuin) weer los te laten ;)
https://www.animalstoday....g-en-dierenverwaarlozing/

Daarnaast is er ook nog een bepaling in het Wetboek van Strafrecht (artikel 350 lid 2) die het opzettelijk doden, beschadigen, onbruikbaar maken of wegmaken van een dier dat (gedeeltelijk) van een ander is strafbaar stelt. Op overtreding van dit artikel staat dezelfde straf als voor overtreding van de Wet Dieren, te weten: een gevangenisstraf van maximaal drie jaar of een geldboete van maximaal € 19.500,-.

[ Voor 25% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-07-2021 10:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-05 16:00

[ Voor 101% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knul
<knip> Off-topic.

[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

<knip> Negeer aub een off-topic reactie: je hoeft niet op alles te reageren.

[ Voor 107% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Eerste waarschuwing. Zie TW.

[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

<knip> Ik blijf niet bezig.

[ Voor 153% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pagani schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:42:
Je kunt ook deze bovenop je schutting plaatsen:
https://www.bol.com/be/nl...hPsg.2_21.22.ProductTitle

(uiteraard wel een relatief "zachte/vlakke" punt, niet echte spijkers ofzo, dat is zielig)
Volgens de reviews die ik heb gelezen werken deze dingen (beter) als je er een paar omhoog gerichte punaises tussen stopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
Eerste waarschuwing. Zie TW.

[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joey117
Theo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:02:
[...]

Beter kun je de kat vangen en een kaartje aan de halsband maken om 'm vervolgens op straat (of iig niet in jetuin) weer los te laten ;)
Het zal wel niet legaal zijn, maar dan is dat maar zo. Dagelijks je perceel bewaken met supersoakers of oplossingen waarbij de kat verwond wordt, is ook niet wenselijk.
Mijn ouders hadden veel overlast en meerdere dure "rasvogels" dood in de volière, door andermans katten.
Overigens is het toen alleen bij dreigen gebleven, omdat niemand het risico wilde nemen.

Eerste waarschuwing, zie TopicWarning.

[ Voor 32% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

;w

[ Voor 199% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 01-07-2021 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

<knip>

[ Voor 111% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 17:04
Dit is een van mijn pet peeves: mensen/ouderen die niet doorhebben dat ze door hun gehoorschade (natuurlijk of niet) sowieso bijna niet meer horen, en dus denken dat iedereen die jonger is/niet jarenlang elke avond in disco's/cafe's heeft rondgehangen maar wat zeuren! Nee dus, ik hoor gewoon 20db+ meer, sukkels!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 21:34
Je kan gewoon dit plantje kopen bij de intratuin:

https://www.mijntuin.org/plants/7156-kattenschrik
Dit is de meest humane/natuurlijke manier.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 17:04
<knip> Off-topic, zie TW.

[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:17 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Off-topic.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:18 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:18
Off-topic.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

<knip> Je wéét dat je fout zit, en reageert toch. Doe dat niet.

Ontopic:

Als TS een bladblazer heeft: dat werkt ook goed. De meeste katten zijn bang voor water, maar harde wind vinden ze ook echt niet lekker.

[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:21 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

<knip>

[ Voor 105% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
Zie DM.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Het lastige aan dit hele verhaal is ook dat je vaak niet weet wie de eigenaar van een bepaalde kat is.
Dus de eigenaar aanspreken (je weet wel: die ouderwetse manier zonder idiote maatregelen hoeven nemen in je eigen tuin en/of dingen naar de kat slingeren/ de kat onvoeren) is dan lastig.
Ik kan me heel goed voorstellen dat dit frustrerend kan zijn.

Waar dat bijvoorbeeld met een hond wel het geval is, aangezien het baasje daar over het algemeen bij is.
Jeroenneman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:22:
[...]

Mooie anekdote, maar als mijn kat vermist zou worden, dan geef ik je aan bij de politie. Rare geintjes, om andermans eigendom dan maar te ontvreemden. Zoiets moet je niet bij iedere buur flikken.

Kan het dan ook andersom: dat mensen het geluid van de vogels irritant vinden, en daarom de vogeltjes maar ergens in Duitsland dumpen?

Ontopic:

Als TS een bladblazer heeft: dat werkt ook goed. De meeste katten zijn bang voor water, maar harde wind vinden ze ook echt niet lekker.
Hier ga je wel richting de discussie van geluidsoverlast (emotionele schade) versus gedode dure siervogels (financiële/emotionele schade).

Ik vind het verder een goed voorbeeld.

Die van de bladblazer dat is een hele goede tip :P

[ Voor 84% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-07-2021 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Off-topic.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:19 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26
Je mag een kat die je gevangen hebt overigens ook afgeven of op laten halen door de dierenambulance. Deze zoeken dan de eigenaar op en die krijgt dan een gesprekje (en ik gok met rekening).

Dit heb ik een paar weken geleden nog gedaan. Even wat details, een poes had jongen gebaard in onze garage. Dus we hebben toen de poes in onze garage was met de jongen de garage dicht gemaakt en de dierenambulance gebeld.

Deze keer ging het wellicht om een wilde kat maar ze zeiden dat je zo elke kat mag vangen en aan hun mag overdragen. Ze kijken dan of die gechipt is en proberen de eigenaar te achterhalen. Op de site van de dierenambulance hier staat ook een hele lange lijst van gevangen dieren (voornamelijk katten). Er zitten af en toe ook tropische vogels e.d. tussen die wellicht zijn weggevlogen bij iemand en konijnen.

Off-topic.

[ Voor 24% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:37 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

<knip> Off-topic.Met de catfence wil ik nu dus enkel even aangeven dat het niet zo zwart-wit is (of hoeft te zijn) tussen opsluiten of vrij laten lopen. Op die manier kun je dus ook voorkomen dat een kat bij een ander is, om zo ergernis van de buren te voorkomen, terwijl de kat wel (maar in een beperkter gebied) naar buiten kan.

[ Voor 210% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Je weet dat het off-topic is, en toch ga je door.

[ Voor 158% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:39 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:59

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Er is een tussenoplossing waardoor je kat lekker buiten kan zijn en dat niet ten koste kan gaan van het woongenot van je buurtgenoten en de lokale vogelstand.

Wij, bedienden van twee katten en baas van één hond, hebben onze tuin laten afzetten door nettenlijn.nl uit Cuijk (NB). Zij brengen professionele benetting aan rondom je tuin, op zo'n manier dat katten er niet in kunnen gaan hangen of klimmen. Hierdoor kunnen de katten de tuin niet uit, en besparen wij de buurt overlast, en kunnen andere katten onze tuin niet in.

Kost wat, maar aangezien we geen kattenbelasting betalen in Nederland streep ik het in gedachten daar tegen weg.

Als ik kijk wat ik per jaar betaal voor onze hond, waarbij we zelf de poep moeten opruimen, vind ik het bedrag prima te verantwoorden.

[ Voor 30% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:39 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

CH4OS schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:36:
[...]
<knip
Met de catfence wil ik nu dus enkel even aangeven dat het niet zo zwart-wit is (of hoeft te zijn) tussen opsluiten of vrij laten lopen. Op die manier kun je dus ook voorkomen dat een kat bij een ander is, om zo ergernis van de buren te voorkomen, terwijl de kat wel (maar in een beperkter gebied) naar buiten kan.
Die van de catfence is een goede tip, daar ga ik mij zeker in verdiepen.

Je quote nu één zin van mij.
Als je wat verder gelezen dat dan zie je dat ik mij wel degelijk verantwoordelijk, sociaal en mee denkend (niet "zwart-wilt" probleem van de buren) opstel ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
Ik bedoelde met verjagen ipv verweren, omdat ik geen dure oplossing ga ondernemen, omdat iemand anders die beesten laat rondlopen. En het lost ook niks op in de voortuin, die is natuurlijk niet afgesloten.
Ik heb overigens niet veel tuin, wel veel grond, dus drollen vindt ik niet. het is meer dat Ik me irriteer dat ze regelmatig op het dak van mn cabrio gaan liggen (die op de oprit staat) en mijn deurmat als krabmat gebruiken. In de achtertuin had ik een lagere schutting en nu een goede hoge en ik heb een hoes om mn lounge set, maar als nog kruipt die er onder. Ik heb daar toen allemaal muizenvallen neergelegd en die schrikken wel af, maar de ene kat weg en de ander komt er in de plaats.

Hier lopen die beesten ook snachts over straat en die maken soms echt een pokke herrie, wat is het bereik van zo'n ultrasone verjager? Die zou dan de uitkomst bieden om die beesten de mond te snoeren.

Een kat vangen ben ik niet voor in, te veel gedoe en om hem dan ver vrij te laten is ook niet echt heel humaan. Er zijn hier ook mensen met een kat die dus wering hebben zodat de kat op eigen terrein blijft en dat is de perfecte oplossing!

<knip>

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:32

servies

Veni Vidi Servici

Off-topic

[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

DBC87 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:57:
Ik bedoelde met verjagen ipv verweren, omdat ik geen dure oplossing ga ondernemen, omdat iemand anders die beesten laat rondlopen. En het lost ook niks op in de voortuin, die is natuurlijk niet afgesloten.
Ik heb overigens niet veel tuin, wel veel grond, dus drollen vindt ik niet. het is meer dat Ik me irriteer dat ze regelmatig op het dak van mn cabrio gaan liggen (die op de oprit staat) en mijn deurmat als krabmat gebruiken. In de achtertuin had ik een lagere schutting en nu een goede hoge en ik heb een hoes om mn lounge set, maar als nog kruipt die er onder. Ik heb daar toen allemaal muizenvallen neergelegd en die schrikken wel af, maar de ene kat weg en de ander komt er in de plaats.

Hier lopen die beesten ook snachts over straat en die maken soms echt een pokke herrie, wat is het bereik van zo'n ultrasone verjager? Die zou dan de uitkomst bieden om die beesten de mond te snoeren.

Een kat vangen ben ik niet voor in, te veel gedoe en om hem dan ver vrij te laten is ook niet echt heel humaan. Er zijn hier ook mensen met een kat die dus wering hebben zodat de kat op eigen terrein blijft en dat is de perfecte oplossing!

Een manier dat het de eigenaar lastig wordt gemaakt door een boete ofzo zou ideaal zijn. Als honden eigenaar krijg je ook een boete als je hond los loopt of poept en niet opruimt waar dat niet mag.

Al met al wordt je opgezadeld met andermans ellende terwijl je er zelf niet om gevraagd hebt.
Ik bedacht me ook nog dat je eventueel met de buurtvereniging in gesprek kan gaan.

Wellicht kunnen er zo afspraken gemaakt worden met de katten eigenaren (gelijk duidelijk welke kat van welke bezitter is) m.b.t. verjagen/preventie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HugoBoss1985 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:56:
[...]

Die van de catfence is een goede tip, daar ga ik mij zeker in verdiepen.

Je quote nu één zin van mij.
Als je wat verder gelezen dat dan zie je dat ik mij wel degelijk verantwoordelijk, sociaal en mee denkend (niet "zwart-wilt" probleem van de buren) opstel ;)
Heb meerdere reacties gezien inderdaad, maar merk wel dat je best nonchalant bent er in, terwijl er soms dus best reden kan zijn om dus een kat wel te beperken in zijn leefomgeving. Wellicht is zoiets ook een oplossing voor je. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 01-07-2021 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DBC87
<knip> Als je wéét dat je fout zit, plaats het dan NIET. Spaart mij een hoop werk uit.

[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Off-topic.

[ Voor 134% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
Ik weet dat gemalen peper of chilipoeder strooien voor honden helpt om ze ergens vandaan te houden.
Geen idee of dit voor katten ook is of dat die toch minder met hun neus werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Joey117 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:23:
Ik weet dat gemalen peper of chilipoeder strooien voor honden helpt om ze ergens vandaan te houden.
Geen idee of dit voor katten ook is of dat die toch minder met hun neus werken.
Nee, dat valt ook onder dierenmishandeling.
Stel je eens voor wat het met het dier doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:46
Heb al jaren kattenschrikdraad hangen, werkt prima!

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
ZERO TOLERANCE!
Eerste keer off-topic of een (ongefundeerde) rant over loslopende katten leidt tot een waarschuwing. Tweede keer leidt tot een ban.