Opgelicht of mogelijkheid om investering terug te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medion57
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
Mijn vraag
.
Ik ben als leek verstrikt geraakt in volgens mij een Westmark boevenbende.
Berouw komt na de zonde maar ik heb dringend hulp nodig om nog iets van mijn centen terug te krijgen.
Volgens het dashboard heb ik op mijn account een leuk bedrag staan maar heb geen idee hoe ik dit kan terugkrijgen.

Verzoeken naar support leveren geen reactie op en zoek iemand die hier verstand van heeft.
Het dashboard is een URL .

Is er iemand bereid om een helpende hand toe te steken en uit te leggen wat ik moet doen?

Thnx Ed

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:55
Iets meer informatie zou handig zijn maar er is een grote kans dat je bent opgelicht en je geld nooit meer terug krijgt.

Lees eens even de volgende topics door:
Ingetrapt dus opgelicht.
Help! ze vragen steeds weer geld... wat moet ik doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Begin eens met info gegeven

Graag duidelijk en kort, geen bij-zinnen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medion57
Vanuit de gedachte dat ik een paar centen kon verdienen met Bitcoins heb ik een account aangemaakt bij een webtrader (zonder eerst goed te checken of dit betrouwbaar) was. Al dezelfde dag werd ik bestookt met telefoontjes van Engels sprekende personen die mij wel even zouden helpen. Omdat ik 200 Euro had gestort ben ik met hun meegegaan in de handelingen maar was al bevreesd.

Om kort te gaan (en tegenwoordig weet ik via Google meer van de onbetrouwbare Westmark trader) heb ik nu een loginnaam en zie daar staan wat "mijn" bitcoins doen. Ik wil af van dit gedoe met dagelijkse telefoontjes en mijn Bitcoin ervaringen beëindigen.

[AANGEPAST] Mijn account loopt blijkbaar nog en zie algemeen login dashboard en iets dat lijkt op een Bitcoin handel.

Hoe sluit ik dit account en kan ik mijn geld terugvragen.
De Engelssprekende "consultants" bellen niet meer en ik heb geen idee wat ik moet doen.

Als ik opgelicht ben (en dat is idd geen vreemde gedachte) dan is dat zo maar ik ben benieuwd welke stappen moeten worden genomen om dit alles te stoppen.

Sorry Jack, ik ben toch wat breedvoeriger dan gevraagd.

[ Voor 27% gewijzigd door medion57 op 30-06-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 13:08

DirtyBird

Praktiserend denker

Zit er wellicht ergens in de instellingenvensters een 'withdraw'-knop?

Ik heb zelf geld staan bij een zeer betrouwbare partij (tot het tegendeel bewezen is uiteraard) en ook daar staat de knop om geld terug te halen niet groot op de frontpage.
Ik ken deze partij niet, maar heb je al alle menu's doorzocht?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 691473

https://uk.trustpilot.com/review/westmark.cc

Zegt genoeg. Zie het als leergeld voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:00
Misschien een goed idee om je account nummer en wachtwoord door te strepen in het plaatje wat je erbij post zodat niet het halve internet in je account alsnog gaat rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medion57
@DirtyBird : Uiteraard is die knop aanwezig maar zolang ik geen bitcoins verkoop valt er niks "op te nemen" en dan nog zal de feitelijke withdrawal nog wel een dingetje gaan worden. De reactie van @Anoniem: 691473 is bekend en zo voel ik het ook, het is niet anders.

Hoe sluit ik de lopende bitcoin trade, de equity bedraagt nu zo'n 786 USD.

Als niemand hier ervaring mee heeft dan dank ik allen voor de bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@medion57 Heb de titel iets duidelijker gemaakt.

Doorgaans kan je je geld eraf halen door de omgekeerde weg te volgen. Of hebben zij de order voor je aangemaakt? Probeer eens een verkooporder te plaatsen voor die 0,04 BTC?

Ik zie een leverage aantal staan, dat vind ik sowieso vreemd, want met 200x leverage was je positie veel groter geweest en waarschijnlijk al lang geliquideerd. Mogelijk laten ze je geloven dat je winst hebt, zodat je niet direct om je geld gaat vragen.

Verder ken ik het platform niet, zonder aanvullende screenshots (Zonder username+password!) wordt het lastig je verder te helpen. Heb je ergens een "Balance" pagina met withdraw opties?

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 30-06-2021 20:17 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

@medion57 lijkt er inderdaad op dat je je geld kwijt bent.
je ziet dit soort gedoe vaker. Er zijn veel malafide clubjes die op deze manier willen profiteren van de crypto-gekte.
Mag ik vragen wat deze partij je bood waardoor je met ze in zee ging? Mogelijk voor anderen in de toekomst interessant waar beducht op te zijn.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medion57
@Emperor_ : het afgebeelde wachtwoord is niet het juiste wachtwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medion57
@DirtyBird : eigenlijk is gewoon mijn eigen schuld. Ik wilde weleens wat proberen met Bitcoins maar wist niet dat ik met zo'n malafide Engelse webtrader in contact zou komen. En na de eerste meldde zich nog twee van die grappenmakers maar daar ben ik niet mee in zee gegaan. Hun agressieve methodes werken sowieso niet lekker (understatement).

Ik heb mijn lesje geleerd en zoals altijd.....zorg dat je er eerst voldoende van af weet voor je er aan begint.
Mijn gedachte dat je Bitcoins koopt (tenminste delen er van) en dan de bewegingen volgt, was veel te simpel gedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:23
Wees blij dat je er "maar 200" in hebt gestopt om eerst te kijken hoe en wat. Genoeg mensen die hun spaarrekening plunderen voor zoiets omdat er gouden bergen zijn beloofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medion57
@Taro Ik verwacht ook niet anders dan dat deze oplichtingstruc goed in elkaar is gezet.

De order is idd niet door mij aangemaakt en het enige dat ik kan doen is sluiten (close).
Als dit de weg is die moet volgen om bij de volgende stap te komen, dan zal ik dat doen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrVzgP1XXuwAULcB-hep0NP0dwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNTd6lHkzLwLO2ACRfJsjjw8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medion57
@_JGC_ Het was ook de bedoeling om gewoon eerst eens te gaan verkennen.
Als het geld weg is dan is dat vervelend maar had ik sowieso al ingecalculeerd.
Handelen met spaargeld is niet mijn idee om je vermogen te vergroten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik kom zo 1.2.3. dit al tegen: https://old.reddit.com/r/.../westmark_scam_confirmed/

Denk dat je a) kunt fluiten, b) aangifte moet doen mochten ze ooit tegen de lamp lopen, c) dit als leergeld moet zien, d) geen moeite moet stoppen in het terugkrijgen, e) ook niet geloven als ze het terugstorten nadat jij bepaalde 'fees' betaald hebt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
medion57 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:25:
@Taro Ik verwacht ook niet anders dan dat deze oplichtingstruc goed in elkaar is gezet.

De order is idd niet door mij aangemaakt en het enige dat ik kan doen is sluiten (close).
Als dit de weg is die moet volgen om bij de volgende stap te komen, dan zal ik dat doen...

[Afbeelding]
De vraag is wat je daarna voor mogelijkheden hebt, op basis van de andere reacties en online reviews vermoed ik dat je daarna geen kant op kunt. Maar sterker nog, ik vermoed dat daadwerkelijk traden niet eens mogelijk is.

Afijn, zoek eerst even naar een withdraw of balance pagina, als je die niet kunt vinden, dan houdt het sowieso op.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37
De scam is blijkbaar dat ze je allerlei "kosten" laten betalen voordat je je geld kan opnemen.
En er blijven maar nieuwe kosten bijkomen. Die eerst vooraf moeten worden betaald. En je geld krijg je nooit terug. Plus alles wat je daarvoor al hebt gestort.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Mocht je het na deze kater nog eens willen proberen, zoek dan een partij die puur als marktplaats opereert.

Ik zit zelf bij kraken.com, maar kijk vooral in het algemene topic op tweakers om je in eea in te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medion57
Alle berichten over Westmark en de kans dat je je geld nooit meer terugziet heb ik in de afgelopen weken al voorbij zien komen dus geloof me, ik ben mij terdege bewust dat ik zelf de stommiteit heb begaan.

Ik ga gewoon zelf aan de gang door de trade te gaan "closen" en mocht er dan een order worden aangemaakt zien of ik via "withdrawal" nog wat ga merken. Wellicht dat ze weer contact gaan zoeken maar het blokkeren van de telefoonnummers is best lastig. Ze bellen vanaf allerlei plekken in Europa.

Ik heb nog steeds geen idee wat ik precies moet doen maar hey....lessons learned.
Bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medion57
@DirtyBird : Dank, dat ben ik zeker van plan. Eerst gaan verdiepen en met enige basiskennis pas geld gaan toevertrouwen aan de hype die ze Bitcoins noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:15
Wat mij wel verbaast is dat dit bedrijf al een jaar lang een reeks Trustpilot reviews heeft opgebouwd, uiteraard negatief en dat Google dit bedrijf nog steeds doorgeeft, en niet als scam blokkeert. Dat scam bedrijf blijft opereren en in Google vindbaar.

@medion57 Goed dat je je in Bitcoin verdiep, maar beter verdiep je je eerst in hoe je oplichting op internet vooraf detecteert.

Op zich is het nl. wel zo simpel als je stelt, open een account bij Binance/Coinbase/Bitstamp/Kraken en koop je coins en hou ze zolang je wil of stuur ze naar je eigen wallet.
Pagina: 1