[PC] Captain of Industry

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 19:19
Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/bc0acb_5790c81956f74f239c367ff643c74dae~mv2.png/v1/fill/w_723,h_49,al_c,q_85,usm_1.20_1.00_0.01/webLogo.webp

Wat is Captain of Industry?

Captain of Industry is spel gemaakt door 2 vrienden, Marek en Filip. In 2015 zijn ze begonnen met initiële prototypes en vervolgens hebben ze al hun weekenden/vrije tijd besteed om het spel te maken. Ze zijn inmiddels 6 jaar bezig maar de release datum komt eindelijk dichterbij.

Je kan het spel zijn als een kruising tussen Factorio en de Anno-reeks. Het is een bouw/management game wat zich af speelt op een verlaten eiland. Jij en je crew zijn erop aangewezen om een nieuwe kolonie te starten en de wereld te verkennen.

Trailer

Beschikbaarheid

De Kickstarter is 1 juni gelanceerd en heeft zijn goal al gehaald. Op 29 juni is de campagne afgelopen en heeft het tot nu toe 199% van het goal behaald! Mocht je de game alvast willen supporten kan dat nu nog direct via de website: Supporten

De tijdslijn ziet er verder als volgt uit:

Closed Alpha: September 2021 (te spelen met een Admiral pledge)
Closed beta: December 2021 (te spelen met een Commodore pledge)
Early Access: Maart 2022 (te spelen met een Captain pledge)

Features

• Maak Producten
  • Dynamisch Terrein
  • Bouw efficiënte fabrieken
  • Onderzoek nieuwe technologieën
  • Groei voedsel voor je bevolking
  • Verken de wereld

Afbeeldingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWccBFmAsBHEwxck3kabdk5vfsA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gDYv01joB9h0FL7aZUX35UIe.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmAcBD9mV1B9_K347OvtKTpi7Vc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jWFi6MUPSSZpqi5V9RbrN8n7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bs0UEip6mtq5VktgqVRCHNH4QE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAx6BCJMVoudSuVGaIgyRmk3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9UQ89zwhSoz9-d6V8wwMIRDGqQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brP3fnM0DHnf6AlnyBatZ0NF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbpP9ChW7pnHnApHG00hIzbKn-4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJa4Io5yAHAzr23aRakA90Rn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0CNiVNGK6fNpZ6_30pOrXk9q2w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLY9vhQ6DOxO2tzK0lb5GrCv.jpg?f=fotoalbum_tile

Video's

First look

Links

Officiële website
Kickstarter
Discord
Facebook

[ Voor 5% gewijzigd door Mathijs14 op 29-06-2021 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ziet er uit als een leuk idee, zijn al zoveel van dit soort spellen maar dat deze meer tegen de Factorio-kant zit trekt mij wel.
Alleen 75 dollar om toegang te krijgen tot de alpha? Bij Factorio heb ik ooit 10-20 euro betaald, en die hebben nu een mooi bedrijf met een heel mooi spel opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Oon schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:48:
Ziet er uit als een leuk idee, zijn al zoveel van dit soort spellen maar dat deze meer tegen de Factorio-kant zit trekt mij wel.
Alleen 75 dollar om toegang te krijgen tot de alpha? Bij Factorio heb ik ooit 10-20 euro betaald, en die hebben nu een mooi bedrijf met een heel mooi spel opgebouwd.
Ja ben ik het mee eens hoor. Ik ben zelf erg op zoek naar een dergelijk nieuwe game dus ik heb de gok genomen. De Early Access zal nog even duren (Maart) maar die is met 22 euro wel aantrekkelijk geprijsd.

Heb meerdere gameplay videos gekeken en het concept van zowel voor je bevolking zorgen als fabrieken bouwen trekt me wel erg aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Kleine update :-) Kickstarter is zojuist afgelopen, in totaal is er 199% funding van het original goal gehaald. Wat betekent dat we bij de Early Access in Maart de volgende features erbij zullen krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/033/956/251/ea5637b345e2c1a10bf99042f11c369a_original.png?ixlib=rb-4.0.2&w=680&fit=max&v=1624261048&auto=format&frame=1&lossless=true&s=73b5fe30c6543091cbc15a65008fffce

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/034/018/089/78011f69714d1f1bde86ddff9ad919fa_original.png?ixlib=rb-4.0.2&w=680&fit=max&v=1624722494&auto=format&frame=1&lossless=true&s=2bab3ca30d4ceb72167d6dafa761d9b9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27
Leuk spel!

Mining:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-5_3Dtq0sjrOmArYug8uypAMEA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C5DeH8Hdepjhu1x4KeqTP9hX.png?f=fotoalbum_large
Als er een schep dirt of rock tussen zit dan moet dit apart worden afgevoerd.

Je kunt ook uitdiepen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRZlb7YfglfqF6r_e9OsOipxdHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/71hZvBqkiumGu63i5Z7d877h.png?f=fotoalbum_large

Stroom productie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5KVYJe_oKq1WHx-JFgVgjfLDW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/64i7sWwUQOn8ZZTudlcFdJSH.png?f=fotoalbum_large
Hier gaat lage druk stoom naar de lage druk generator, overdruk gaat de lucht in via een schoorsteen. De laatste stom gaat naar de koeltoren, opnieuw moet overdruk schakeling.

Kom je wat verder dan wordt het wat meer factorio achtig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAhU9IDcUWd0RzgIp7YtapkovRM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/05nTG5aHQXtLCgrBTBKy7BZn.png?f=fotoalbum_large

Verschil blijft wel dat er limieten zijn dus je kunt niet oneindig uitbreiden zoals in factorio. Althans dat is niet verstandig.

[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 08-06-2022 15:30 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:41
sdk1985 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:26:

Hier gaat lage druk stoom naar de lage druk generator, overdruk gaat de lucht in via een schoorsteen. De laatste stom gaat naar de koeltoren, opnieuw moet overdruk schakeling.
Waarom zou je "overdruk" stoom via een schoorsteen verspillen?
Als de pijp vol zit dan stopt de boiler gewoon, zonde om via een pijp de lucht in te blazen?
Ik gebruik prioriteit alleen voor bijvoorbeeld stoom die door Gas boiler wordt gemaakt boven stoom van een kolen boiler of iron scrap voorrang geven op iron ore om die te besparen.

Huidige status begin eiland:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEYdPD9w1KvETloeN3rLGYBZdE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2j0kQz8IOR6C9ZBOmpk5aspR.jpg?f=fotoalbum_large

Beton/Olie productie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6efK91EdpFoY0zeSsS12XWWLlIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1DkM5FUeuJ6Ka8aWKu34lkAG.jpg?f=fotoalbum_large

Voedsel/Water
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZygFkUB53_1nSnaZ-j_mwdggvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RyXQq5hp63R23oh5Th95IIyS.jpg?f=fotoalbum_large

IJzer/staal en alle assemblies behalve electronics.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6jNbwCeaR7XgdhtqhDycv0BH6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPYnarClnKEWKNxK4u0tS9oY.jpg?f=fotoalbum_large

Koper/electronics:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYDr0CabAhLvMm7wuEfYrFTgXcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b271fJsMGeE1xkZcppzvGUrT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Bazvv schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:39:
[...]

Waarom zou je "overdruk" stoom via een schoorsteen verspillen?
Als de pijp vol zit dan stopt de boiler gewoon, zonde om via een pijp de lucht in te blazen?
Ik gebruik prioriteit alleen voor bijvoorbeeld stoom die door Gas boiler wordt gemaakt boven stoom van een kolen boiler of iron scrap voorrang geven op iron ore om die te besparen.
Hah, ik blaas inderdaad geen boiler output af. Het gaat om de output van de turbine. Die maakt van high-steam > low-steam. Als die output vol zit stopt hij met werken. Dus een overschot aan low-steam blaas ik af. De primaire low-steam gaat naar de low-steam turbines (extra tech). Daarna krijg je depleted-steam. Die laatste gaat naar de koeltoren, een overdruk daarvan blaas ik ook weer af.

edit: Zo te zien blaas jij nu de low-steam volledig af via 3 schoorstenen. Maar je kunt het water dus reclaimen door het in een koeltoren af te koelen en dan terug te loopen naar je boiler. Daarnaast kun je de output gebruiken om extra stroom op te wekken.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 08-06-2022 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dit is mijn eerste game (91 jaar):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uoCNOkVyADH2gpOUzovmx8P70g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aos2Q1zFrrGRxcf0Pe4RRFMk.png?f=fotoalbum_large

Vind het overigens wel een lastige game. Er zitten namelijk voor een nieuwe speler echt oneindig veel ketens in. Momenteel op de planning om uit te vogelen:
-recycling
-zout water omzetten in zoet water
-afval verbranding

[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 08-06-2022 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:41
sdk1985 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:50:
[...]

Hah, ik blaas inderdaad geen boiler output af. Het gaat om de output van de turbine. Die maakt van high-steam > low-steam. Als die output vol zit stopt hij met werken. Dus een overschot aan low-steam blaas ik af. De primaire low-steam gaat naar de low-steam turbines (extra tech). Daarna krijg je depleted-steam. Die laatste gaat naar de koeltoren, een overdruk daarvan blaas ik ook weer af.

edit: Zo te zien blaas jij nu de low-steam volledig af via 3 schoorstenen. Maar je kunt het water dus reclaimen door het in een koeltoren af te koelen en dan terug te loopen naar je boiler. Daarnaast kun je de output gebruiken om extra stroom op te wekken.
Ah ja sorry niet goed opgelet je hebt gelijk.
De cooling towers heb ik wel al unlocked maar staan nog op mijn to do list haha.
Net zoals recycling, fertilizer en de extra gebouwen die je aan je stad kan zetten voor reclycling en biomassa. Ik doe op dit moment ook nog niks met light en heavy oil die gaan de gas boiler in.
Ook doe ik nog niks met sulfur, acid etc.
Ik bouw steeds weer een stukje bij en automatiseer eerst alles maar zoals je zegt is soms best lastig met alle verschillende ketens en ook planning en waar zet je zaken neer is soms goed nadenken.
Soms als ik nieuwe zaken heb gebouwd zit ik een tijdje alles te bekijken hoe het gaat, ik research sneller als dat ik bouw.

Ik moet zeggen dat je in het laatste screenshot ook wel een mooie layout hebt met voldoende afstand tussen de gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Thanks. Heb geprobeerd het ruim op te zetten maar alsnog krijg je het wel vol. Heb R&D vandaag naar de andere kust verplaatst zodat ik later een belt systeem op de voedsel markten kan aansluiten. Dat is meteen een instinker want aardappelen zijn dus een u-belt en groente willen een flat belt... :X .

Aan het olie/zuur verhaal moet ik ook nog beginnen. Net als de nieuwe smelter. Research gaat inderdaad sneller dan het bouwtempo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Update:
Recycling ondertussen gebouwd. Winst is in eerste instantie vooral dat je minder afval hebt. Uit een hele grote berg recycling komt maar erg weinig ouput. Volgens de tooltip 25%, heb het idee dat het minder is. Met betere edicts / tech zou het omhoog moeten kunnen.

Ondertussen een blueprint voor glas neergezet. Opvallend genoeg gaat er geen zand in maar een heuse 'glas mix'. Glasmix is zand, kalksteen en zout. Dus dat feest gaat niet door, eerst zout water verdampen.

Dus meteen maar een zoutwater pomp, thermische ding voor ontzilting, terugkoppeling naar waternetwerk en verdamper neergezet. Pfff :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:12
Het is weer een lekkere verslavende game! Dan heb je het ene soort van gefixt, ben je zo weer tijd verder met het volgennde product. Ben nog pas ter hoogte van research lab level 2. Maar ik moet alles weer redesignen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Zodra ik weer verder kan moet ik naar fuel gaan kijken want mijn diesel voorraad is geslonken tot 400, ongeveer 20% van de maximale capaciteit. Het cargo ship komt af en aan met 4x 200 olie maar dat is dus niet genoeg. Het olie veld op het eiland is bijna leeg (5000 units) dus die staat op pauze. Er is vast een manier om betere/andere brandstof te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Power v2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwsbGLMnipWvFKqG8LjXInnnbFo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QiGvu95HDiZfGkN54Jk8wWzZ.png?f=fotoalbum_large
4.32 MW
Biomass/coal input (prioriteit biomass)
3x boilers
6x turbines
3x low turbines
12x generator
3x vliegwiel
204 liter buffer buis voor steam-lo
6x koel torens
1x overdruk schoorsteen (steam-lo)
1x water balanceer verdeler (prioriteit afgekoeld water)

Gas boiler staat als blueprint. Nog niet eerder geprobeerd.

[ Voor 31% gewijzigd door sdk1985 op 09-06-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:14
Deze game staat al een tijdje op mijn vizier, maar een beetje klaar met EA games(dat ik ze incompleet speel en daarna niet meer aanraak) dus ik wacht nog even. Hoe dan ook fijn om te zien dat de game goede reviews krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Oh wow, geen idee of het een bug is. Maar uit het niets een groot voedseltekort en vervolgens het bericht dat het over is. Niemand is meer in leven.. game over! Whut :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
vinpower schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:19:
Oh wow, geen idee of het een bug is. Maar uit het niets een groot voedseltekort en vervolgens het bericht dat het over is. Niemand is meer in leven.. game over! Whut :o
Heftig :X .

Bij mij gaat het tempo erg omlaag momenteel. Ik loop tegen het probleem aan dat ik ruimte tekort kom. Ik heb in het begin redelijk ruimte gehouden maar in de huidige tier komt er zoveel bij dat het toch te vol wordt. Tevens wat fouten gemaakt die tijd kosten om op te lossen.

-Overstap fuel gas boilers bij mijn power (zie bovenstaand), water productie (4x turbine) en olie district om zo de vervuiling te verlagen
-Fuel gas raakt binnen 5 minuten op
-Uitbreiden naar heavy oil als alternatief met pipe balancer om de prioriteit te schakelen
-Uitbreiden naar napta als 3e optie op de pipe balancer
-Erachter komen dat blijkbaar het olie verbruik toch dermate hoog is dat ik de oil rigs niet op x1 kan laten staan
-Diesel tank zit vol (2000 liter+) waardoor opnieuw gas productie stil valt
-Introductie oil cracking om diesel om te zetten in extra napta, met natuurlijk een pipe balancer zodat je alleen het overschot pakt. Vereist land terugwinning in oceaan en verplaatsen boilers.
-Sour water afhandeling (sulfor/ammoniak)
-Implementatie Tier 3 storage voor eerst input iron samen met iron parts
-Broken glass implementatie voor glas productie
-Hele productie valt stil omdat overal geen kolen meer komen
-Blijkt dat de 'route' anders werkt dan ik dacht, probleem dat kolen niet rondgaan opgelost
-Exact zelfde probleem maar nu met hout
-Afval water van het dorp zit vol> extra dump gebouwd>extra dump blokkeert trade harbor
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 09:46
Leuk spel, best lekker complex.

Vraagje (kan nergens vinden): ik heb 2 schepen gerepareerd maar kan geen cargo dock bouwen. Zie ik iets over het hoofd ofzo???

EDIT: al gevonden, je moet dat ook onderzoeken. Een heeeel stuk verder dan de tutorial over dit ding, zonder dat ze dat melden. :-) hoort erbij!

[ Voor 31% gewijzigd door Boefmans op 17-06-2022 14:48 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Beakzz schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:26:
Deze game staat al een tijdje op mijn vizier, maar een beetje klaar met EA games(dat ik ze incompleet speel en daarna niet meer aanraak) dus ik wacht nog even. Hoe dan ook fijn om te zien dat de game goede reviews krijgt.
Dit voelt serieus niet meer aan als een ea game. Ik heb alles op makkelijkst gezet en omg zoveel te doen....

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 21:49

Martinspire

Awesomeness

Ik vind nog steeds de tutorial waardeloos. Legt maar slecht uit wat je nou eigenlijk moet doen en het is erg onoverzichtelijk wat voor chain je moet maken. Hopelijk gaan ze nog een keertje ervoor zitten om het allemaal iets gebruiksvriendelijker te maken. Dat je na verloop van tijd de shortcuts gebruikt is prima, maar het begin moet echt wat beter imo.

[ Voor 47% gewijzigd door Martinspire op 19-06-2022 16:57 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Ja eens, al is het zelf uitvogelen ook wel leuk.

Vraagje: kun je de slag van de ijzerfsbriek dumpen (liefst in zee?). Ik heb er veel te veel van dus productie loopt vast (ondanks veel beton enzo).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
oef volgens mij kan ik weer opnieuw beginnen. Ik heb geen crude oil meer, en helft van mijn trucks staan al stil lol

oh wow dit gaat helemaal fout. Nu komt er geen coal meer bij mijn elektra, en nu valt alles stil..

edit:
WhySoSerious schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:40:
[...]

Kopen? In mijn spel wilde een village 20 diesel voor 20 coal oid.
Ja dat had ik al helemaal benut

Edit2: Weer een restart :'(

[ Voor 67% gewijzigd door vinpower op 19-06-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:18

WhySoSerious

Be the change.

vinpower schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:37:
oef volgens mij kan ik weer opnieuw beginnen. Ik heb geen crude oil meer, en helft van mijn trucks staan al stil lol
Kopen? In mijn spel wilde een village 20 diesel voor 20 coal oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:14
Boefmans schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:38:
[...]

Dit voelt serieus niet meer aan als een ea game. Ik heb alles op makkelijkst gezet en omg zoveel te doen....
Snap ik, maar dat had ik met Satisfactory en Dyson Sphere Program. Voelt goed en genoeg te doen, maar er kunnen grote dingen toegevoegd worden die je creaties slopen.

Speel die spellen ook niet meer tot ze klaar zijn, want het demotiveert mij om echt los te gaan met bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Oops:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sfi03Vr7ZOwfYCACxT1fxYG4I0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rDmQjvMv3hkaW0uc9og0ioDt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Nieuwe power plant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWrJouEXecsxFNl4fRNJTc79jlc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cV1qWkjrhwL451fcCIonisM5.png?f=fotoalbum_large

-Level 2 turbines
-6 gas boilers met fuel gas, napta, heavy oil, hydrogen storage
-6 stoom boilers (secondair) met biomass, animal feed, coal storage
-50% water terugwinning via 12 koeltorens

In de basis gaat eerst het hydrogen erdoorheen, daarna de overige gassen, daarna biomass/animal feed en tot slot coal.

Totale capaciteit 8.6 MW, 541 MW opslag in de vliegwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Cool.
Zover ben ik nog niet. Net besloten om opnieuw te starten (3e keer) en de basis strak neer te zetten (dwz bouwmaterialen tot en met lvl3, sciences 2 en alles daaronder). Het is weer stevig ingewikkeld geworden. Ook even zitten rekenen op verhoudingen enzo (hoeveel gebouwen voor wat nodig).

Weet iemand hoeveel kolen/limestone/Copper ore ongeveer door 1 kleine graver opgehaald wordt?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
@sdk1985 ik ga maar weer een restart doen weer helemaal vast gelopen met diesel en maintenance :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Boefmans schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:18:
Cool.
Zover ben ik nog niet. Net besloten om opnieuw te starten (3e keer) en de basis strak neer te zetten (dwz bouwmaterialen tot en met lvl3, sciences 2 en alles daaronder). Het is weer stevig ingewikkeld geworden. Ook even zitten rekenen op verhoudingen enzo (hoeveel gebouwen voor wat nodig).

Weet iemand hoeveel kolen/limestone/Copper ore ongeveer door 1 kleine graver opgehaald wordt?
Zo uit mijn hoofd 6 per schep. Gaat 20 in truck. Maar in begin heb je ook dirt en rock dus 3 trucks per digger. Daarnaast lokale storage maken om dirt te dumpen. Daarop een tweede storage met lage prioriteit export.

Overigens mis ik het nut van herstarten, tenzij je game-over bent. In de basis kun je nu alles verplaatsen door het te copy pasten :).

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 23-06-2022 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
vinpower schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:25:
@sdk1985 ik ga maar weer een restart doen weer helemaal vast gelopen met diesel en maintenance :-(
De 4 tanks per boot was niet voldoende :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Phoe mijn powerplant had wel level 3 pipes nodig. Anders liep het stoom niet snel genoeg weg.

De vorige keer ben ik trouwens van normale erts naar gemalen erts overgestapt. Dus crushed copper ore en crushed iron ore. Dit kun je mengen met zand/limestone voor een hogere opbrengst. Tegelijkertijd ben ik naar Level II gegaan bij de ijzer smelters. Daarmee verdubbelt de output. Ondertussen zijn wel steeds mijn red construction parts op.

Ander probleem is dat mijn voedsel voorraad is afgenomen tot 12 maanden. Tijdelijke fix is de bakery chain bouwen. Ik had namelijk wel 600 wheat maar nooit brood. Maar ik eigenlijk moet ik waarschijnlijk aan fertilizer beginnen. Beetje jammer dat ik net al mijn ammoniak heb omgezet naar hydrogen en dat heb opgestookt in de power plant. Nieuw ammoniak komt er momenteel niet want ik heb al 6000 liter acid waardoor mijn sulfor storage volzit. Ruimte om sulfor storage groter te maken is er niet.

TLDR:
Moet iets gaan zoeken om sulfor te dumpen. Geloof dat je het kan omzetten in slag. Daarna een fertilizer chain opzetten zodat er meer voedsel komt.

Als dat is gelukt hopelijk eens aan electronics beginnen. Heb de techs al wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Jaar 177 (game1, 44 uur)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OnJjSOMoUVIcDea-eqx03ejvc8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MEogZH8V1AexZE2IbPPUwf57.png?f=fotoalbum_large
Haven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5kIVkiCDdNx71HEoAhfwBztjYo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SGtSkFRhqg9ghTNSB8b9kH3T.png?f=fotoalbum_large
Productie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrU7O7mBb-O9aj0mTIJgUP2YHN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z93hdHgAf9WwuTAZvHwvQQq3.png?f=fotoalbum_large
Water, zout en recycling
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxGjEZwsROE4PlqwV965DegP8cs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7TEuno8B6tvDOoRB3X3RBeLU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
sdk1985 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:43:
[...]

Zo uit mijn hoofd 6 per schep. Gaat 20 in truck. Maar in begin heb je ook dirt en rock dus 3 trucks per digger. Daarnaast lokale storage maken om dirt te dumpen. Daarop een tweede storage met lage prioriteit export.

Overigens mis ik het nut van herstarten, tenzij je game-over bent. In de basis kun je nu alles verplaatsen door het te copy pasten :).
Goede tip, toch voelt opnieuw starten als relaxter :-)

Als je doet in aparte storage doet, wordt het dan nog wel in zee gedumpt? Eigenlijk zou je daar ook een loopband voor moeten kunnen maken.

Drie trucks is meer dan ik dacht nderdaad, ik doe gemiddeld 1,5.
Ik heb nu steeds wat overkill aan mijnen, ook amdat ik nog niet precies weet wat goede snelheid is. (Hoeveel nodig per furnace).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Hoe werken die Wand verstevigingen nou. Als ik teveel er naast weggraaf staan die ook op instorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Boefmans schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:11:
[...]

Goede tip, toch voelt opnieuw starten als relaxter :-)

Als je doet in aparte storage doet, wordt het dan nog wel in zee gedumpt? Eigenlijk zou je daar ook een loopband voor moeten kunnen maken.

Drie trucks is meer dan ik dacht nderdaad, ik doe gemiddeld 1,5.
Ik heb nu steeds wat overkill aan mijnen, ook amdat ik nog niet precies weet wat goede snelheid is. (Hoeveel nodig per furnace).
Je wil natuurlijk dat die scooper steeds kan scoopen en daarvoor moet er steeds een vrachtwagen staan te wachten. Soms pakt hij een schepje dirt of rock en als er dan niet genoeg trucks zijn moet er een truck eerst legen voor hij de dirt of rock kan ontvangen. Op een gegeven moment heb je bij de kolen alleen dirt en coal. Dan kun je het met 2 proberen. Kwestie van even kijken of hij wel altijd blijft graven.

Betreft de storage. Het idee is dat je een storage koppelt aan je mining tower. De trucks zijn dan snel terug waardoor je er minder nodig hebt. Vervolgens koppel je een tweede storage waardoor het materiaal vanzelf naar die tweede storage loopt. Die tweede storage zet je op empty. De vrije trucks, trucks die niet aan een tower vast zitten, zullen dan die spullen naar een dumping zone brengen.

Verder raad ik aan in deze game het even anders te bekijken dan in factorio oid. In deze game ben je niet persé continue alles aan het produceren. Je kunt best stoppen bij 500 construction parts aangezien alles beperkt is; diesel, ruimte, power, enz. Ik had in begin 3x storage voor iron en als die leeg begon te raken kwam er een escavator bij. Daar zijn die trendlijnen voor (pinnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
vinpower schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:14:
Hoe werken die Wand verstevigingen nou. Als ik teveel er naast weggraaf staan die ook op instorten
Maximum is 5. Ik was even vergeten dat het basis niveau bij de farms +2 was en ik had te dicht langs de muur gezoned; -5 en daarnaast -6. Dan stort het in. Wil je er tegenaan graven dan had ik dus +2 -5 = -3 moeten graven en dan een nieuwe muur.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 24-06-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Sdk, met koppelen van storage bedoel je 'er gewoon naast zetten' toch?
Ik bouw meestal zo snel dat ik producten zelden op 500 krijg. Dat is idd ongeveer de limiet die ik stel. Voor ruw materiaal had ik laatste game veel meer storgare, vooral omdat ik hard wilde graven om meer in zee te dumpen :-)

Ik ga voor volgende build uit van 8 ijzersmelsters, om daarmee alle basis spullen te maken. Eens kijken hoe dat gaat. (En of ik vandaar weer een stap verder kan komen qua onderzoeken en bouwsels).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Koppelen van storage kan pas vanaf de research advanced logistics control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
sdk1985 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:43:
[...]

Ik krijg dat copy pasten niet voor elkaar. Is dat die 'cut' functie? (Doet bij mij niets)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Boefmans schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 15:42:
[...]

Ik krijg dat copy pasten niet voor elkaar. Is dat die 'cut' functie? (Doet bij mij niets)
Ik doe gewoon c en dan een vak slepen. Als het nieuwe af is met de bulldozer het oude deel weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
sdk1985 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:18:
[...]

Ik doe gewoon c en dan een vak slepen. Als het nieuwe af is met de bulldozer het oude deel weghalen.
Ah zo. Maak je wel wat verlies op toch?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Boefmans schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:52:
Sdk, met koppelen van storage bedoel je 'er gewoon naast zetten' toch?
Ik bouw meestal zo snel dat ik producten zelden op 500 krijg. Dat is idd ongeveer de limiet die ik stel. Voor ruw materiaal had ik laatste game veel meer storgare, vooral omdat ik hard wilde graven om meer in zee te dumpen :-)

Ik ga voor volgende build uit van 8 ijzersmelsters, om daarmee alle basis spullen te maken. Eens kijken hoe dat gaat. (En of ik vandaar weer een stap verder kan komen qua onderzoeken en bouwsels).
Als je de output met de input verbint dan gaat het vanzelf in de volgende storage. Maar ik doelde inderdaad op advanced logistics control van @vinpower .

Verder is 8 wel veel om mee te starten. Hoe groter je schaal de te lastiger het jezelf maakt. Je hebt grenzen aan workers, ruimte en energie en transport.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 25-06-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Boefmans schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:20:
[...]

Ah zo. Maak je wel wat verlies op toch?
Yes de refund is maar gedeeltelijk. Onderdeel van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Ik begin niet met 8 hè. Heb wat zitten te rekenen, en daarmee zijn de basisspullen als het goed is mooi op orde te krijgen.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Boefmans schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:30:
Ik begin niet met 8 hè. Heb wat zitten te rekenen, en daarmee zijn de basisspullen als het goed is mooi op orde te krijgen.
Ben benieuwd hoe het je vergaat. Ik heb de 8 in ieder geval tot heden nog nooit gehaald :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
vinpower schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:44:
Koppelen van storage kan pas vanaf de research advanced logistics control
In begin kan dat inderdaad niet. Dat is an sich geen probleem. Wat wel kan gebeuren is dat wanneer de dichtstbijzijnde storage vol zit ze naar een andere storage rijden. Bijvoorbeeld naar dirt storage van je ijzer of copper mijn. Zo ver ik heb ervaren gaan trucks liever naar een storage dan naar een dumping zone. Heb je die tech dan kun je voorkomen dat dit gebeurd, dan blijven ze in de mijn wachten tot er weer ruimte is in de storage. Je moet in begin wel oppassen dat ze niet van storage A naar B gaan legen en dan in een loop komen :+ .

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 25-06-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Toch maar weer een restart gedaan. Ik begrijp niet hoe sommigen het in een run redden.
Nu scheelt het dat ik er pas net voor de restart achterkwam dat je de buizen en belts zelf hoger kan zetten en dat de auto's en dan onderdoor kunnen. Ik had wel 80 Ramps ofzo...

Nu een paar hoofdaders gemaakt, bijna alles via mechanisch transport. Die milestojlne berg aan het afvlakken en polderen in zee; afvalwater helemaal naar de andere hoek voor extra dock; 6 ijsersmelterijen voor 6 construction psrts, 4 cp2 en 2 cp3. Het lijkt nu wel netjes te vlotten.
Ga straks de raffinaderij bouwen, er komt al veel olie binnen.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
sdk1985 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:58:
Nieuwe power plant:
[Afbeelding]

-Level 2 turbines
-6 gas boilers met fuel gas, napta, heavy oil, hydrogen storage
-6 stoom boilers (secondair) met biomass, animal feed, coal storage
-50% water terugwinning via 12 koeltorens

In de basis gaat eerst het hydrogen erdoorheen, daarna de overige gassen, daarna biomass/animal feed en tot slot coal.

Totale capaciteit 8.6 MW, 541 MW opslag in de vliegwielen.
Twee vraagjes:
Ik begreep dat je niet zoveel turbines op 1 as kan plaatsen? Of ga je inkorten als je de upgrades ook hebt?

Ik lees hier steeds over prioriteren. Die je dat met balanceren? (Ik heb net een volledige raffinaderij gemaakt, 4 kollommen, 4 boilers, sulfur, moet 96 water bij en drijft 2 kollommen steamengies aan. Er zit alleen te veel water in het systeem waardoor die blijft vastlopen. Dus ben wel geïnteresseerd in dat prioriteren :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Boefmans schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:15:
[...]

Twee vraagjes:
Ik begreep dat je niet zoveel turbines op 1 as kan plaatsen? Of ga je inkorten als je de upgrades ook hebt?
Dit zijn al de Level 2 turbines.
Ik lees hier steeds over prioriteren. Die je dat met balanceren? (Ik heb net een volledige raffinaderij gemaakt, 4 kollommen, 4 boilers, sulfur, moet 96 water bij en drijft 2 kollommen steamengies aan. Er zit alleen te veel water in het systeem waardoor die blijft vastlopen. Dus ben wel geïnteresseerd in dat prioriteren :-)
Balanceren op prioriteiten gaat meer om de afvalstromen. Stel je hebt rest low steam en het kan nergens heen. Dan loopt het hele systeem vast. Dan kun je dus een pipe balancer maken met een aftakking die de low steam doorstuurt naar het low-steam systeem. Daarnaast bouw je een andere uitgang naar een schoorsteen. Wat te veel is blaas je dan vanzelf af, of je fakkelt het af (net als in het echt). Ik heb dat soort systemen ook voor overschotten aan zoet water, zout water en zuur water. In de basis verwerk ik alles maar als de voorraad echt vol zit dan gaat het weg.

Low-steam buffer ik zelf door een extra lange pijp waar +- 200 in kan. Daarnaast moet je op een gegeven moment óf dubbel gaan uitvoeren óf hogere pipes gebruiken. Uiteindelijk had mijn plan level 3 pipes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Dank! Ik ga weer even verbouwen :-)

Ook een klusje om de goederenstromen weer wat strakker te maken. Maar nu ik eenmaal praktisch onbeperkt bouwmateriaal heb wordt het wel iets eenvoudiger.
Ik had de balancer nog niet ontdekt, dat scheelt een hoop inderdaad.
Zo kun je dus ook mooi backups maken voor de stoom :-)

Sdk84, wel benieuwd naar wat gedetailleerde screenies van jouw eiland :-)

Update: inmiddels vaak geherverbouwd :-) Ik heb veel eiland aan laten jonken, heb de huizen op trash gezet, en inmiddels een goed lopende raffinaderij (5 kollommen en wat krakers enzo).

Ga nu de productie zelf verplaatsen en netjes maken, leidingenwerk etc.

Een vraagje alleen:
- limestone, coal, crude oil, wood: allemaal op te halen vanaf andere eilanden.
Copper ore, Iron ore niet? Dan ga je daar dus uiteindelijk op stuk ?

update: inmiddels een stuk verder. Productie van bijna alles loopt goed, ik maak nu microchips en de laatste research branche kan bijna starten. Zou blij zijn als de research 'af' is, scheelt een hoop middelen :-) Daarna kan het echte robotiseren beginnen en ga ik het hele eiland op lvl2 zetten.

[ Voor 60% gewijzigd door Boefmans op 20-07-2022 16:16 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 18:50
Dit spel is briljant. Misschien nog wel beter als Dyson Sphere Program? Het is naar mijn mening wel erg moeilijk en niet erg "noob" friendly. Als je in het begin de verkeerde keuzes maakt heb je echt een serieus probleem.

Ik heb het dan met name over beton, diesel en maintenance. Vernaggel je die kun je na velen uren opnieuw beginnen. Iets wat mij dus een paar keer is overkomen :)

Vandaag is het gelukt. In het jaar 652, na bloed zweet en tranen, heb ik miijn eerste raket gelanceerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcO9f2Ie_ab2ToFVKpvgSvs8sLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkQI4cdwA3VUgAC3sKCCGbmf.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfKlFwMtRWjrwDF_QzGK5j2pk2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qx3aWGEOadCP5g33jveitgXP.jpg?f=fotoalbum_large

Hier het datacentrum .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRu65661CEEiqzj_GGYr19rMkLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pD1ojqg8Z98jIMa1f3EGjMW1.jpg?f=fotoalbum_large

Hier misschien een verbeter punt kwa pijpleidingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYZ82GeLfwn_91xY3rBp2nJ24Co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtdNHqqeCueb04Qi4HcfpBfT.jpg?f=fotoalbum_large

Geweldig spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Cool. Heb je ook een overzicht van de rest van het eiland?

Ik was bijna klaar met starteiland. Op laatste moment beetje zooitje van gemaakt. Zo na de vakantie geen zin om dat te fixen dus ik ga op een ander eiland opnieuw beginnen :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
luxzenburcht schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:44:
Dit spel is briljant. Misschien nog wel beter als Dyson Sphere Program? Het is naar mijn mening wel erg moeilijk en niet erg "noob" friendly. Als je in het begin de verkeerde keuzes maakt heb je echt een serieus probleem.

Ik heb het dan met name over beton, diesel en maintenance. Vernaggel je die kun je na velen uren opnieuw beginnen. Iets wat mij dus een paar keer is overkomen :)

Vandaag is het gelukt. In het jaar 652, na bloed zweet en tranen, heb ik miijn eerste raket gelanceerd.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hier het datacentrum .

[Afbeelding]

Hier misschien een verbeter punt kwa pijpleidingen:

[Afbeelding]

Geweldig spel :)
Gefeliciteerd! Mooi moment om die raket te lanceren haha.

Ben het wel met je eens wat betreft de 'noob-friendly' opmerking. Daar zit nog wel winst te behalen, zeker voor de first time spelers.

Mochten er trouwens nog mensen zijn die interesse hebben om de startpost wat meer up to date te maken, laat het me dan even weten. Dan voeg ik je toe als topicstarter O+

[ Voor 4% gewijzigd door Mathijs14 op 31-08-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Het blijft een mooi spel waar veel tijd in kan gaan zitten. Ik speel nu die ronde map met water in het midden, ik ben veel aan het terraformen. Nu met laatste serie onderzoeken bezig, dat ga ik afronden dan is er wat meer ruimte qua resources.
Dan nucleaire energie, dan opnieuw inrichten van de hele productie (raffinaderij is helemaal klaar(, etc etc.

Edit: nu weer stukje verder. Heb 1 nucleair fab voor 2)3 aanstaan maar alles is al gebouwd (2 facilities Inc electriciteit). Alle research is af (pfew dat scheelt een hoop middelen mensen en energie). Nu eerst de research tree opruimen, dan de basis spullenfabriek.opnieuw opbouwen etc etc.

[ Voor 29% gewijzigd door Boefmans op 16-09-2022 15:41 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
luxzenburcht schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:44:

Ik vind dat een toegevoegde waarde. Ik heb een keer alles uit moeten zetten zodat ik met mijn laatste diesel nog meer diesel kon maken. Heb het net gehaald toen. Maar ieder zijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05 12:20
Wat vind men hier van de bricks resource die nu nodig zijn voor de witte (basic) construction materials?

Ik had voor de verandering, dat ik het idee had best wel snel door de rechter ging, waar ik nu na de update aanzienlijk langzamer ben. Ff wennen om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 02:21
snowD schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:42:
Wat vind men hier van de bricks resource die nu nodig zijn voor de witte (basic) construction materials?

Ik had voor de verandering, dat ik het idee had best wel snel door de rechter ging, waar ik nu na de update aanzienlijk langzamer ben. Ff wennen om eerlijk te zijn.
Ik ben pas recent begonnen met COI, maar volgensmij was dit om zo vanaf start construction materials te kunnen maken ipv rushen naar concrete omdat je anders stil valt/perse wood moet verhandelen voor construction materiaal. Ik doe nu gewoon alsnog concrete met buffer voor bricks als secundair recept die per vrachtwagen aangeleverd word. In het begin dus nog wat bricks maken, maar zodra ik concrete kan maken in de map gaat de brickworks tegen de sloophamer en dump ik de dirt voor latere "top laag" (de +2 laag) over het gedumpte slag/waste/rommel :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boefmans
Update 1.0, yeah. Ziet er beter uit en veel kleine verbeteringen die het spel lekkerder laten spelen. Ook aantal grote dingen (Endgame zeker!).

We gaan ervoor, ben benieuwd!

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:18

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb een Nvidia Geforce 1080 Ti uit 2017, een best oude kaart.

Captain of Industry draait prima, maar op 3/4 van de game - als er erg veel gebouwd is - krijgt mijn video kaart het erg zwaar als ik uitzoom en het hele eiland bekijk. De kaart is ook continue flink aan het blazen.

Ik ben benieuwd of mensen met veel recentere kaarten, liefst iets uit de 40x0 serie, ook deze problemen hebben, dus dat het gewoon aan mijn te zwakke video kaart ligt, of dat het misschien inherent aan de game is...

[ Voor 4% gewijzigd door Q op 06-11-2023 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
Hi,

Ik speel op een 6900xt op 1440p. Bij de eerdere versies werd het spel wel langzamer na een tijd, nu niet meer.

Ik heb hem ook op laptop gespeeld, dat werkte ook zelfs maar niet bepaald.soepel (zit een of ander zwak amd kaartje in).
Ik vermoed dat een andere graka in jouw geval wel gaat helpen.

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 15:54
Bloginfo
https://www.captain-of-industry.com/post/cd-39

Visuele identificatie op de silos, tanks en pijpleidingen

Daarnaast ook de toevoeging van liften.

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:03
De toevoeging van indicatie op pijpen en trucks is wel handig! Liften misschien wel wat overkill, maar tja, handig zal het zeker wel zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Vandaag komt als het goed is de update, voor wie het topic toevallig nog volgt. Met map editor, wat me heel nieuwsgierig maakt. Voor mij een reden om het spel weer eens op te pakken iig!

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Yep! Ik wou alweer een tijdje beginnen maar wacht inderdaad op de update.. Hopelijk komt die snel op steam uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
ProudElm schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:47:
Yep! Ik wou alweer een tijdje beginnen maar wacht inderdaad op de update.. Hopelijk komt die snel op steam uit :-)
ja liefst in de loop van vanmiddag, ik heb vanavond tijd :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Speelt stuk beter weer. Map editor is leuk maar ik snap daar zelf geen bal van :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Het speelt inderdaad goed, soepeler ook. Lenen is ook wel een uitkomst zeg ;-) De mapeditor nog niet mee gespeeld, een nieuwe game begonnen in de map met die enorme krater..

Dat alle pijpen de kleur krijgen is echt wel handig en ook leuk gedaan dat het langzaam verschijnt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
CoI
Captain of industry screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOn_hay8nCMvOKKMVT6PYJRNBqM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qysxaRUEgTr9mGjlJkN0r3jG.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWxAGXGCUumL8Yxavh0OhbvUI-M=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgWiFkjNfeAim8hiZr6w5Kd6.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvZ0r0zaF5Ewh-wNLGsjn3d5Owk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8z9FHuIoP2k71ZRmsYOy1FUz.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAES9INluPQ8Q_APEbcUaBCZkew=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eomTIkpJWsr2Ys3baVSlDQ8E.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gL--vjVnsBVwOBrz5MPrT0YdY20=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sjPVwHK5HERAAq4tuaamYsn.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiFJg1kYdF04PH8Dnaus51DpX0s=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTDklBactckWcCT35c82xBZt.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOgoJu38r_MjyP42mmd3EvGiAJI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jggk778RbuIuVF0Ncg6dmN2K.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BChQZpm1ItbPFDlLF1wgu4FL0Vg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hnum636mVHGR6c9EBl6tP533.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KiQcE1gmKndAniqAvz4Lq3U9Fgg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEVnSbazTr1szwMvG73UbEmb.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1htDODOXioAjm5whcVdECAzu_4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3H7WDHa7jKjX0WUdpVWL2AyE.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnG-2IdjAnV4N9a6HNvU7DQkjuI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsQsdlcOBnz18nqBYaA6FvJT.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5TWSw-1odUMpkzzp-ZIWHJYW9A=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1E0u3pTzJGXk3L3Sc3ZjMGm5.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51skO5HpVFLLZOIkD4kzesg92so=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N8RrTLtEGGYAtBxPipuW4xoW.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6eN1HACPOxDGFxvOT7ZVAYMlwg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFlc2752kSYX30JUP80I9Zl2.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LyJF7h_qxwqV01uwqp9n84iVT8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqWGPFghkrEcnzw8aXAd3sDA.jpg?f=fotoalbum_small

Zo! Mijn eerste run in CoI. Ruim 50k inwoners en dat is het wel zo'n beetje. Ik heb alles gebouwd op 50k, dus als ik nu nog meer wil, zal ik alles extra moeten bij bouwen.

Wat een cool spel. Het is veel ingewikkelder dan andere spellen die ik heb gespeeld. Vooral in het begin. Er is niet 1 manier om iets te maken, maar steeds andere, betere manieren naar gelang je verder in je ontwikkeling zit.
Nuclear power is echt essentieel!
Zoals te zien heb ik 6 fast breeder reactors waarvan er 1 geregeld is. Als ik niet veel aan het bouwen ben, hangt het standaard verbruik rond de 950MW, maar zodra ik veel ga bouwen kom ik ruim boven de 1GW.
Ook data verbruik is rond de 1.3PF. Ik heb 17 volle data centers.

Kolen en limestone is helemaal op, op enkele diepe restjes na. Het volgende wat op zal raken is goud, maar dat gaat nog wel even duren.
Ik heb bijna het volledige eiland afgegraven.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 15:54
Mijn eerste run in CoI. Ruim 50k inwoners en dat is het wel zo'n beetje. Ik heb alles gebouwd op 50k, dus als ik nu nog meer wil, zal ik alles extra moeten bij bouwen.
Waauw! Hoeveel uren heb je hier in zitten? :O
Ziet er gestructureerd uit...
Zover geraak ik niet met mijn beperkte speeltijd.

Update 3 belooft ook weer nice te zijn met de toevoeging van treinen (en rails)

xbox: pvanst1p

Pagina: 1