bwerg schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:50:
[...]
Ook niet impliciet, namelijk in de vorm van hoe je salaris berekend wordt? Zoals dat je salaris bepaald wordt op basis van de klus waarop je werkt?
Als er staat dat jij gewoon X euro per maand krijgt en je hebt een einddatum tot 2022, dan zit je tot die tijd financieel prima. Maar getuige de onduidelijkheid zou ik dat goed gaan uitpluizen.
[...]
Tjah, "de bedoeling" zegt alleen iets over de happy flow, om het maar in test-terminologie te zeggen.
Dat er voor het tekenen bij wijze van spreken een gladjakker je gouden bergen belooft, daar heb je niks aan als dingen anders lopen dan gepland.
Mosterd na de maaltijd, maar het is toch wel belangrijk om te weten wat voor vorm je contract nou heeft. Heb jij gewoon gegarandeerd een jaar en zoekt de tussenpartij opdrachten voor je, doe je dat zelf, wordt je zonder klus doorbetaald of niet, lig je er feitelijk gewoon uit of niet... Dat zijn geen zaken die leuk zijn om achter te komen
nadat het anders loopt dan gepland.
@
Pizza_Boom Onderstaande is wat er in mijn contract staat. Als ik het goed begrijp stopt de arbeidsovereenkomst zodra de opdracht stopt.
Voor het anonimiseren heb ik de naam van het bureau dat mij geplaatst heeft en waar ik een contract mee heb vervangen voor
bureau
1. Deze arbeidsovereenkomst is een uitzendovereenkomst ex artikel 7:690 BW, niet zijnde een
payrollovereenkomst ex artikel 7:692 BW. Je bent door
bureau (mede) gealloceerd en er is sprake
van een niet-exclusieve terbeschikkingstelling aan de (Eind)Client van
bureau. Je wordt ter
beschikking gesteld aan de (Eind)cliënt van
bureau om onder leiding en toezicht van die (Eind)cliënt
werkzaamheden te verrichten.
bureau heeft de bevoegdheid om jou aan een andere (Eind)Client ter
beschikking te stellen. Je bent door
bureau geïnformeerd over jouw rechten en verplichtingen in het
kader van deze Uitzendovereenkomst. Je bent werkzaam in Fase A als bedoeld in de CAO.
2. Je wordt niet aangemerkt als vakantiewerker in de zin van de CAO.
3. Deze arbeidsovereenkomst wordt voor bepaalde tijd aangegaan voor de duur van het Project. Het Project
wordt, voor zover mogelijk, nader geduid in het bij deze arbeidsovereenkomst gevoegde Schema. Dit
Schema maakt onderdeel uit van deze arbeidsovereenkomst.
4. In ieder geval eindigt de arbeidsovereenkomst uiterlijk binnen 78 weken na de feitelijke datum van
indiensttreding, waarbij alleen die weken in acht worden genomen waarin je feitelijk werkzaamheden voor
bureau hebt verricht, derhalve voordat Fase B, zoals bedoeld in de CAO, wordt bereikt.
Arbeidsovereenkomst Fase A
5. Deze arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege, zonder dat hiervoor enige opzeggingshandeling
noodzakelijk is, na afloop van het Project respectievelijk na afloop van de periode zoals genoemd in lid 3
van dit artikel.
6. Het Project eindigt op het moment dat:
a. De (Eind)cliënt verklaart dat de opdracht/het werk is geëindigd;
b. De (Eind)cliënt verklaart dat je niet meer wordt toegelaten bij de (Eind)cliënt tot het
verrichten van werkzaamheden om welke reden dan ook.