[Steam] Summer Sale 2021

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://th.bing.com/th/id/OIP.SmzCZnW3u-bCKJ-byrFg1wHaEK?pid=ImgDet&rs=1

Jaja, de mooiste tijd om games te kopen staat weer voor de deur. De beste (package) deals, grootse kortingen en het grootste aanbod. Kortom het moment om van de piraterij af te stappen ;)

De Steam Summer sale 2021 gaat donderdag 24 juni beginnen.

Belangrijk

Voordat de sale begint kun je door badges te craften al summer sale kaarten verdienen. Je krijgt dan geen kortingsbon

Om topicvervuiling te voorkomen zijn er alternatieven beschikbaar voor verschillende onderwerpen:Wordt "Game X" nog goedkoper?
De tijd van Daily Deal, Flash sale of Community's Choice zijn voorbij. Gedurende de gehele sale hebben games een vast kortingspercentage

Ik heb de game betaald maar het spel verschijnt niet in mijn Steam Library?
Als de nieuwe ronde net is uitgekomen, bestellen heel veel mensen tegelijkertijd (lees tienduizenden) een spel/software, dus de servers moeten elke bestelling stuk voor stuk behandelen. Daarom kan het wat langer duren als je net na een nieuwe ronde hebt besteld. Als je hem na een aantal uur nog niet hebt, zal je even contact op moeten nemen met de Steam Helpdesk https://support.steampowered.com/.

Help, mijn downloads gaan traag
Mochten je downloads heel traag gaan, dan kun je je download settings wijzigen en deze bijvoorbeeld naar Rusland (Steam->Settings->Downloads+Cloud->Download region) zetten om toch hoge download snelheden te halen en vanavond nog dat ene spel kunnen spelen ;)

Is deze game echt goedkoop? :?
Bekijk de game op de volgende site om te controleren of het écht om een goede deal gaat: Is there any Deal of installeer de plugin Enhanced Steam.

Wat zijn tradingcards? Waarom heb ik ze? Wat kan ik ermee? :?
Kijk voor uitleg en informatie over tradingcards in het daarvoor bestemde topic: Steam Trading Cards. Vragen over cards horen niet in dit topic thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48
Nog een uurtje. Ik persoonlijk hoop op een mooie korting voor Forza Horizon 4.

69,99 euro vind ik wel erg veel voor een spel. Dit betreft dan ook nog eens de standaard editie. De deluxe versie is 99,99 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Woo, bijna sale! Hopelijk zijn er wat aardige discounts tussen. En hopelijk is er een coole metagame!

Enhanced Seam is tegenwoordig Augmented Steam, btw. https://augmentedsteam.com

[ Voor 11% gewijzigd door Trinsec op 24-06-2021 18:25 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:48
Zit wat te browsen, maar het is best tragisch dit jaar wat betreft kortingen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:43
Bad Brains schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:20:
Zit wat te browsen, maar het is best tragisch dit jaar wat betreft kortingen.
Zat een fout in, waardoor de kortingen niet geactiveerd waren. Lijkt ondertussen weer zoals voorgaande jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Ik mag niet klagen, dus dan doe ik dat ook niet. Wel zal ik zeggen dat ik nog niet een leuke game heb gezien als een verassing. Met andere sales (niet alleen Summer Sale) had ik altijd wel een game soms meerdere, die je voor een paar euro of een tientje mee kon pikken en die dan best leuk was.

Het lijkt wel een beetje een verplicht nummer geworden, Het is begin zomer, we knallen er een sale in met wat standaard kortingen.

Dus als iemand nou wat tips heeft, voor leuke games die je even mee kan pikken, hou ik mij aanbevolen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Lednov schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:40:
Ik mag niet klagen, dus dan doe ik dat ook niet. Wel zal ik zeggen dat ik nog niet een leuke game heb gezien als een verassing. Met andere sales (niet alleen Summer Sale) had ik altijd wel een game soms meerdere, die je voor een paar euro of een tientje mee kon pikken en die dan best leuk was.

Het lijkt wel een beetje een verplicht nummer geworden, Het is begin zomer, we knallen er een sale in met wat standaard kortingen.

Dus als iemand nou wat tips heeft, voor leuke games die je even mee kan pikken, hou ik mij aanbevolen!
Blijkbaar is het voor jou ook een verplicht nummertje dat je bij een Steam Sale spellen moet kopen? :+

Sowieso is het voor Steam zelf inderdaad een 'verplicht' nummertje, want goede deals of niet, tijdens dit soort sales gaan mensen in koopmodus en kunnen ze geld binnenharken.

Zelf vind ik de aanbiedingen best prima. Vrijwel alles op m'n wishlist is in de aanbieding, waaronder een paar goede deals, zoals:
  • Homeworld Remastered Collection voor €3,19 (-90%)
  • Punch Club voor €2,49 (-75%)
  • Shank voor €2,49 (-75%)
  • Deep Rock Galactic voor €14,99 (-50%)
  • Untitled Goose Game voor €8,39 (-50%)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:02
luxzenburcht schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:30:
Nog een uurtje. Ik persoonlijk hoop op een mooie korting voor Forza Horizon 4.

69,99 euro vind ik wel erg veel voor een spel. Dit betreft dan ook nog eens de standaard editie. De deluxe versie is 99,99 euro.
Alle nieuwere Forza's zitten ook in Xbox Gamepass PC. Sowieso betaal je in de eerste maand slechts €1, maar ik geloof dat je ook nog steeds 36 maanden Xbox Live Gold kunt omzetten naar Gamepass Ultimate, inclusief Gamepass PC, EA Play en natuurlijk Gamepass voor de Xbox. Dan is het op eens een hele goede deal, want zo'n live kaart kost officieel €60. Dat is dus €5 per maand voor een hele bibliotheek aan Microsoft/EA/Bethesda-games. Ze zijn ook nog wel goedkoper te vinden.

Of dit nog kan weet ik niet, maar is vrij eenvoudig te Googlen. Let wel op dat je tijdens het activeren van je 3x 12 mnd Gold kaarten je géén gebruik maakt van de "gratis" maand die je krijgt voor het aanzetten van recurring payments - ALS je voor de maximale 36 maanden gaat. Je kunt namelijk maximaal 36 maanden activeren bij Xbox. Na 2x 13 maanden zit je op 26 zit kan je je laatste kaart niet omzetten omdat je dan op 38 uitkomt, en dat mag niet.

Ik heb zelf de bovenstaande fout gemaakt en de laatste 12mnd-kaart moeten omzetten nadat ik Gold naar Ultimate heb omgezet, en kreeg toen een nadeligere ratio dan 1 maand voor 1 maand.

[ Voor 15% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 28-06-2021 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:53
Hier wat 2-persoons co-op games die mij aanspreken. Vermoedelijk ook te spelen met een meer casual gamer.

A Way Out voor €7,49 (-75%)
Portal 2 voor €1,63 (-80%)
It Takes Two voor €29,99 (-25%)
Brothers: A Tale of Two Sons voor €2,99 (-80%)

De laatste is technisch gezien single player, maar kan volgens mij ook lokaal als co-op gespeeld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:27
Opxah schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:48:
Hier wat 2-persoons co-op games die mij aanspreken. Vermoedelijk ook te spelen met een meer casual gamer.

De laatste is technisch gezien single player, maar kan volgens mij ook lokaal als co-op gespeeld worden.
Nee, je bestuurt de twee broers met één controller. Het is mij alleszins niet geslaagd om dat te splitsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48
Bark_At_The_Cat schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:37:
[...]

Alle nieuwere Forza's zitten ook in Xbox Gamepass PC. Sowieso betaal je in de eerste maand slechts €1, maar ik geloof dat je ook nog steeds 36 maanden Xbox Live Gold kunt omzetten naar Gamepass Ultimate, inclusief Gamepass PC, EA Play en natuurlijk Gamepass voor de Xbox. Dan is het op eens een hele goede deal, want zo'n live kaart kost officieel €60. Dat is dus €5 per maand voor een hele bibliotheek aan Microsoft/EA/Bethesda-games. Ze zijn ook nog wel goedkoper te vinden.

Of dit nog kan weet ik niet, maar is vrij eenvoudig te Googlen. Let wel op dat je tijdens het activeren van je 3x 12 mnd Gold kaarten je géén gebruik maakt van de "gratis" maand die je krijgt voor het aanzetten van recurring payments - ALS je voor de maximale 36 maanden gaat. Je kunt namelijk maximaal 36 maanden activeren bij Xbox. Na 2x 13 maanden zit je op 26 zit kan je je laatste kaart niet omzetten omdat je dan op 38 uitkomt, en dat mag niet.

Ik heb zelf de bovenstaande fout gemaakt en de laatste 12mnd-kaart moeten omzetten nadat ik Gold naar Ultimate heb omgezet, en kreeg toen een nadeligere ratio dan 1 maand voor 1 maand.
Bedankt voor de tip. Ik ga het nakijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Opxah schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:48:

A Way Out is het zeker waard, had een tijd terug op Origin gekocht en met een maat gespeeld, het feit dat alleen de host hem moet hebben is maakt dat je em rustig kan kopen zonder je 'zorgen' te hoeven maken om matchmaking. Ellende bij vrijwel alle coop games is dat je geluk moet hebben dat een maat em ook heeft of je iemand over moet zien te halen om em ook te halen :P

Edit: Toch mis ik de oude steam sale, nu ben ik met 15 min wel klaar met de hele sale in plaats van elke dag ff opnieuw checken.

[ Voor 5% gewijzigd door Lanfear89 op 30-06-2021 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
StGermain schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Nee, je bestuurt de twee broers met één controller. Het is mij alleszins niet geslaagd om dat te splitsen.
Yep, same here. Geprobeerd met het idee dat dit een 2-player co-op game bij uitstek zou zijn, maar het is toch echt een singleplayer game die je met 1 controller speelt.

The devil is in the details.

Pagina: 1