Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mensen die zeggen dat ze rechtsbijstand hebben ipv vertrouwen op een vakbond in geval van een conflict met de werkgever hebben waarschijnlijk nooit een arbeidsconflict gehad.

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat rechtsbijstand enkel erop uit is om de kosten voor hen zelf laag te houden. En jij mag zelf 90% van het werk doen en argumentatie bedenken.

Bij een vakbond wordt je echt 'ontzorgd'. En heb je het gevoel dat iemand echt achter je staat.

[ Voor 7% gewijzigd door mrbullet op 01-01-2023 14:08 ]

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:45
mrbullet schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:06:
Mensen die zeggen dat ze rechtsbijstand hebben ipv vertrouwen op een vakbond in geval van een conflict met de werkgever hebben waarschijnlijk nooit een arbeidsconflict gehad.

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat rechtsbijstand enkel erop uit is om de kosten voor hen zelf laag te houden. En jij mag zelf 90% van het werk doen en argumentatie bedenken.

Bij een vakbond wordt je echt 'ontzorgd'. En heb je het gevoel dat iemand echt achter je staat.
En toch hoor ik van mensen die hun ontslag aanvochten via de vakbond dat de vakbond ook laconiek was om hun specifieke zaak op te pakken. Bij de grote ontslagrondes zijn ze in mijn ervaring wel heel erg geïnteresseerd om een goed plan te laten komen en daar maken ze zich ook best hard voor.

Ik zit overigens zelf bij de CNV omdat een vakbondlidmaatschap geadviseerd was tijdens zitting in de OR. Nooit opgezegd omdat de meegeleverde rechtsbijstand betere dekking had als mijn eigenste tegen een lagere prijs :P

Daarvoor zat ik bij de FNV maar die hielden een leden bevraging of ze moesten fuseren met een andere partij of niet. De leden wensten van niet maar de FNV heeft toen via een achterdeur de fusie toch door laten gaan. Als je zoveel om je leden geeft, dan moet je ook luisteren als ze ergens nee op zeggen :X

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Pagina: 1 2 Laatste