Led verlichting met Hue mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold2021
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-02-2022
We zijn voor onze nieuwbouw woning aan het kijken naar een mooi armatuur met Hue.
Zodat we per module kunnen dimmen en aan of uit schakelen.

Nu zijn we op Lightinova.com het Clixx systeem tegen gekomen.
Ze hebben ook een collectie van Halo deze kunnen ook Hue compatible worden gemaakt.
Ook dit vonden we een erg mooie lamp vooral de kleur brons. erg apart en goed betaalbaar.

Heeft er wellicht iemand hier ervaring met een dergelijk rail systeem zoals clixx.

Je kan hier de instuur variant kiezen zodat deze door de woonkamer door de keuken naar de slaapkamer loopt.
Ons lijkt het erg mooi 1 lijn die niet word onderbroken hebt.
Hier kunnen we dan modules in klikken die Hue compatible zijn.
Zo zouden we zones kunnen indelen en wellicht Freinds of Hue schakelaars kunnen gebruiken.
Dit schilt ons aanzienlijk in de kosten van de elektricien die de schakaars gaan maken leidingwerk enzo.

Erg benieuwd of er mensen zijn die ook deze situatie hebben of gewild hebben.
En zijn er mensen die dit systeem hebben aangekocht bij Lightinova ???

Groetjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Net even gekeken. Ik vind dit Clixx systeem erg duur. Ik ben aan het kijken naar de railverlichting (1 fase, zwart, industrieel uitstraling, spots geschikt voor philips hue GU10).

Je hebt erg veel aanbieders met vele prijsverschillen. Ik ben nog zoekende naar de extra kwaliteit die je krijgt bij bijvoorbeeld SLV of jouw Clixx systeem. Ik neig naar de goedkopere varianten zoals (van minder duur naar iets duurder gesorteerd/

- Lampjesfabriek
https://www.delampjesfabr...ondlampen/railverlichting

- Railspot
https://www.railspot.nl/1-fase/

- Lampverlichting
https://www.lampverlichti...ase-rails-en-accessoires/

Ik neig naar Railspot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Arnold2021 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:54:
Erg benieuwd of er mensen zijn die ook deze situatie hebben of gewild hebben.
En zijn er mensen die dit systeem hebben aangekocht bij Lightinova ???
Wij hebben dat systeem van Lightinova op basis van Dali in een nieuwbouwhuis gebouwd, maar dat was één groot fiasco. De website ziet er mooi uit, maar de kwaliteit van de verlichting (lichtkleur, CRI) vallen erg tegen en we hadden veel gedoe met het ver genoeg en flikkervrij kunnen dimmen van de spots.

Uiteindelijk hebben we alles uit het plafond gesloopt en hebben we railverlichting van DeltaLight geplaatst. Dat is tenminste kwaliteit en sindsdien geen problemen meer gezien. Was wel een kostbare grap om een volledige woonkamer en keuken het plafond te slopen om de verlichting te vervangen.

Zeker als je ingebouwde rail plaatst, wil je wel zeker weten dat je goede kwaliteit materiaal in het plafond plaatst. :)

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing