En bedankt hé!
Gaaf hoe Frits net reageerde, altijd leuk
Maar toch maar beter dat Guido weer gaat rijden om wat metertjes goed te maken.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
En bedankt hé!
Zeg eerlijk dat ik eigenlijk alleen de 24U van Le Mans kijk, de rest van het seizoen volg ik niet zo.CH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:36:
[...]
Ja, ze zijn een beetje de underdog in de WEC die gedurende het seizoen eigenlijk best goed presteert.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik moet toegeven dat ik vorig jaar more or less heb overgeslagen. Startveld was niet boeiend genoeg.bvk schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:24:
[...]
Is dat sinds dit jaar dan? Want in mijn herinnering moest ik vorig jaar ook nog zappen tussen de beide Eurosports en RTL7 omdat geen van drieën de volle 24 uur uitzond?
Of mijn herinnering is niet correct, dat is ook heel goed mogelijk
[ Voor 24% gewijzigd door josh-hill op 21-08-2021 23:43 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ja, graag gedaan.
Hij is ook mens natuurlijk.Gaaf hoe Frits net reageerde, altijd leuk
Ik denk als RTN niet er af gegleden was, dat van Eerd wat langer in de auto had gezeten.Maar toch maar beter dat Guido weer gaat rijden om wat metertjes goed te maken.
Wie is dat?Ryur schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:39:
LOL Ryan Dalziel:
"So far this is the 24 hours of yellows 🤦♂️"
I am the great Cornholio!
Ryan Dalziel is een hele bekende endurance rijder.
Waarschijnlijk troep weghalen.HaterFrame schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:42:
Waar was die FCY nou eigenlijk voor? Dat heb ik ff gemist.
In de F1 een eeuwigheid, hier is dat natuurlijk niets. Maar waarvoor eigenlijk?CH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:42:
Oei, RTN heeft 10s stop-and-go gekregen.
Hahaha dat zag ik ook, deed me denken aan topgearAmphiebietje schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:44:
Bij de livery van die auto met "Horsemen" erop hadden ze iets beter moeten nadenken over de verdeling van de letters over de zijkant. Elke keer dat de deur open gaat, valt "Hor" eraf en krijg je een heel ander woord.
Te hard rijden in de FCY.bvk schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:45:
[...]
In de F1 een eeuwigheid, hier is dat natuurlijk niets. Maar waarvoor eigenlijk?
Te laat aanpassen van de snelheid tijdens de FCY @ 23.35bvk schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:45:
[...]
In de F1 een eeuwigheid, hier is dat natuurlijk niets. Maar waarvoor eigenlijk?
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ehh de #709 en #72 hebben een drive-trough
[/quote]Vreemd dat ze dan een andere straf uitdelen voor hetzelfde vergrijp? Of heb ik wat gemist?JustSomeone schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:55:
Ehh de #709 en #72 hebben een drive-trough
Volgens mij heet zo'n straf een 10s stop-and-go?Nr #29 heeft geen stop and go, maar 10s bij de volgende pitstop
[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2021 23:57 ]
#709 en #72 hebben een penalty voor overtaking under FCY.CH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:56:
[...]
Vreemd dat ze dan een andere straf uitdelen voor hetzelfde vergrijp? Of heb ik wat gemist?
Ah.lordfragger schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:57:
#709 en #72 hebben een penalty voor overtaking under FCY.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nee, dit komt bij de pitstop, eerst 10s stil en dan mogen ze hun stop uitvoeren.CH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:56:
[...]
[/quote]Vreemd dat ze dan een andere straf uitdelen voor hetzelfde vergrijp? Of heb ik wat gemist?
[...]
Volgens mij heet zo'n straf een 10s stop-and-go?
Als je blauw ziet knipperen is het exit auto.bvk schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:00:
Gaat die #25 nog wegkomen?
Verwijderd
Is meestal wel, toch?Paulus07 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:03:
De avond/nacht is wel veel actie deze editie
Meen mij vorig jaar te herinneren dat er überhaupt nog geen uitvaller was om middernacht.Paulus07 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:03:
De avond/nacht is wel veel actie deze editie
Heb je niet gewoon een recap?Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:04:
Ik schakel net in bij RTL7 via Ziggo Go, ik vindt het heel apart dat het in Le Mans nog steeds licht is? loopt mijn ziggo Go stream zo hard achter?
Ja, mijn broer (wonend in België) klaagde daar ook al over.josh-hill schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:07:
Eurosport heeft wel vaak net op het verkeerde moment reclame of een filmpje. Normaal schakel ik dan steeds naar RTL7 maar vandaag niet zo'n zin in, dus veel live info gemist eigenlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door josh-hill op 22-08-2021 00:12 ]
Ik wou zeggen dat je dan op je AB gewoon tussen 7 en 20 kunt zappen, dat is geen moeite. Moeten ze echter niet tegelijkertijd reclame uitzenden zoals nu op dit moment.....josh-hill schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:07:
Eurosport heeft wel vaak net op het verkeerde moment reclame of een filmpje. Normaal schakel ik dan steeds naar RTL7 maar vandaag niet zo'n zin in, dus veel live info gemist eigenlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door bvk op 22-08-2021 00:13 ]
Neem een trial op Discovery+, daar zit Eurosport Player in en is de eerste 7 dagen gratis.bvk schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:12:
Ik wou zeggen dat je dan op je AB gewoon tussen 7 en 20 kunt zappen, dat is geen moeite. Moeten ze echter niet tegelijkertijd reclame uitzenden zoals nu op dit moment.....
Nee, helaas niet. Voor mij de reden dat ik bij RTL 7 blijf.HaterFrame schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:13:
Heeft Eurosport ook PiP in de reclame eigenlijk?
[ Voor 11% gewijzigd door Maarten_E op 22-08-2021 00:15 ]
Doe ik normaal ook en vandaag één keer gedaan, maar was toen ook reclame. Heb last van hoofdpijn, dus nu niet zo'n zin in steeds schakelen.bvk schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:12:
[...]
Ik wou zeggen dat je dan op je AB gewoon tussen 7 en 20 kunt zappen, dat is geen moeite. Moeten ze echter niet tegelijkertijd reclame uitzenden zoals nu op dit moment.....
Verwijderd
Ze doen dat in de pits, omdat dat op het circuit niet veilig is*.bvk schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:22:
Ik verbaas me even over die monteurs die gewoon aan een motor aan het sleutelen zijn. Waarom doen ze dat in de pits, mogen ze zomaar tijdens de race een motor vervangen als dat nodig is?
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2021 00:24 ]
Dat was het #1 team, dus die motor zal dit weekend niet meer gebruikt worden...bvk schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:22:
Ik verbaas me even over die monteurs die gewoon aan een motor aan het sleutelen zijn. Waarom doen ze dat in de pits, mogen ze zomaar tijdens de race een motor vervangen als dat nodig is?
Ik zag Richard Mille op hun shirts, volgens mij zijn die helaas al gestopt...bvk schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:22:
Die waren er toch sowieso al uit, omdat Flousch met het medische team mee moest?lordfragger schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:26:
Dat was het #1 team, dus die motor zal dit weekend niet meer gebruikt worden...
Het vervangen van de motor is niet toegestaanCH4OS schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:23:
[...]
Ze doen dat in de pits, omdat dat op het circuit niet veilig is*.En ja, dat mag. Jaren geleden verving Audi ooit eens een motor of versnellingsbak (meen het laatste) in een paar minuten tijd zelfs.
* Meestal doen ze dat in de pitbox zelfs, omdat dan meer monteurs mee mogen sleutelen.
1
2
3
4
5
| Furthermore, during the race, it is forbidden to proceed with the total or partial replacement of the following parts: - the engine: cylinder head, block and/or components - the gearbox: main and differential housings - and the chassis: survival cell |
[ Voor 82% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2021 00:28 ]
Je hebt niet gezien wat ik zag denk ik. Ik heb het over een losse motor, niet eentje die op dat moment achterin een auto lagCH4OS schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:23:
[...]
Ze doen dat in de pits, omdat dat op het circuit niet veilig is*.En ja, dat mag. Jaren geleden verving Audi ooit eens een motor of versnellingsbak (meen het laatste) in een paar minuten tijd zelfs.
* Meestal doen ze dat in de pitbox zelfs, omdat dan meer monteurs mee mogen sleutelen.
Motoren niet denk ik, maar versnellingsbak idd wel. dat was de beroemde Audi pitstop. Zal ook wel kosten overweging zijnCH4OS schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:27:
Hmmm, was vroeger wel. Men mogen dus alleen bepaalde onderdelen van de motor of versnellingsbak niet vervangen. Vreemd dat RTN dan afgelopen donderdag wel toestemming had gekregen om een andere motor in de auto te lepelen.
Volgens mij zijn er geen caps, ik vind er met Google althans weinig over. Wel lees ik dat de Hypercars een 80% van de kosten zijn dan de LMP1's waren:Ptiel schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:28:
Is er een budget cap voor fabrieksteams?
En ja, hier staat wat anders, maar ik geloof niet dat Hypercar 20% is van de kosten van een LMP1 hybrid fabrieksauto.The budget required to run two cars throughout a WEC season will be almost 80% lower than a similar LMP1 Hybrid programme.
[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2021 00:33 ]
Fabrieksauto's in LMH zijn ook verplicht met een hybride systeem te rijden. Voor de LMDh geldt trouwens hetzelfde, maar is wat beperkter, doordat de LMDh een verplichte hybride achteras heeft die voor elk team gelijk is, zie ook de link in mijn vorige post daarover:HaterFrame schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:36:
Pfoeh... Ik vraag me dat af. Ik denk dat je je verkijkt op de kosten van het ontwikkelen en bouwen van een hybride systeem vs traditionele deels standaard systemen.
2022
In 2022, the Hypercar class will open to manufacturers choosing to compete under LMDh regulations. In LMDh, the backbone of the car – i.e the whole car minus the internal combustion engine, the body and the hybrid system – will be supplied by one of four chassis manufacturers: Dallara, Multimatic, Ligier or Oreca.
This chassis structure will also be that of the next generation LMP2s. The common rear-axle hybrid system is mandatory.
Like the hybrid LMH, the LMDh will have a total combined output (engine + hybrid system) or 500 kW and a minimum weight of 1030kg.
Eurosport had het volgens mij ook over 80% van LMP1 kosten, maar volgens mij is het idd iets van 75% lager dan LMP1 was.CH4OS schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:30:
[...]
Volgens mij zijn er geen caps, ik vind er met Google althans weinig over. Wel lees ik dat de Hypercars een 80% van de kosten zijn dan de LMP1's waren:
[...]
En ja, hier staat wat anders, maar ik geloof niet dat Hypercar 20% is van de kosten van een LMP1 hybrid fabrieksauto.
Maar dat is nou toch juist waar de fabrikanten al tijden mee bezig zijn? Waarbij de WEC en F1 de proeftuinen zijn voor nieuwe technologieën wat inderdaad een hoop kost?HaterFrame schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:36:
Pfoeh... Ik vraag me dat af. Ik denk dat je je verkijkt op de kosten van het ontwikkelen en bouwen van een hybride systeem vs traditionele deels standaard systemen.
Nee. Bij de LMP1 was het zo, dat je uit verschillende soorten motoren kon kiezen; x cylinders, wel geen turbo, wel geen hybride (maar voor fabrikanten verplicht), waarbij de motor een bepaalde hoeveelheid energie opwekt. Bij de hybride auto's leverde de ICE zo'n 750pk en het hybride deel de resterende 250pk.bvk schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:45:
Maar als ik het goed begrijp mag bijvoorbeeld Lamborghini in de LMDh hun eigen V10 of V12 gebruiken zolang deze maar hybride met een elektromotor gebruikt wordt? Zo interpreteerde ik dat tenminste een beetje uit de uitleg van de commentatoren eerder deze avond.
[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2021 00:53 ]
Het hybride systeem zit geloof ik verplicht op de vooras bij LMH en mag - bij droog weer - pas mee gaan draaien als de auto minimaal 120km/u rijdt:josh-hill schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:56:
Glickenhaus geeft op Eurosport aan dat de AWD van Toyota allemaal voordelen heeft ten opzichte van hun RWD en dat de ACO dus via de BoP de Toyotas wat moet gaan vertragen in de toekomst.
Dit zei hij vooraf aan het seizoen overigens ook al.
Dus tot de Toyota's 120km/h rijden, is er geen voordeel aan het hybride systeem.Hybrid System
Whereas in LMDh a spec hybrid system is mandatory, LMH entrants can elect whether to run a hybrid system or not.
The combustion engine must drive the rear axle and while electric motor powers the front.
If an LMH team opts for a hybrid system, its maximum output must be 200kW (268bhp). A resultant production car based on a prototype (the route opted for by Toyota, Peugeot, ByKolles and Glickenhaus) must have its hybrid system in the same position on both cars as well as having identical deployment.
As mentioned above, hybrid cars will be restricted in their deployment in the dry, with the electric motor not providing drive when under 120kmph (75mph).
A final decision has not yet been made on wet weather deployment, but it will be somewhere between 140kmph to 160kmph (86mph-100mph).
The new rules do allow hybrids to use more of their available engine power up to the combined limit when the hybrid is ‘off-boost’. Hybrid engines should have an advantage over non-hybrids both in terms of the immediacy of power delivery and fuel consumption.
[ Voor 14% gewijzigd door josh-hill op 22-08-2021 01:00 ]
[ Voor 34% gewijzigd door x-RaY99 op 22-08-2021 01:05 ]
18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019
[ Voor 92% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2021 01:09 ]
Vandaar de Russische vlag op de overalls.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 01:05:
kom er overigens vandaag achter dat G-drive de performance brandstof van Gazprom is![]()
Magoed, zoveel sponsoren in teamnamen die al jaren in de sport actief zijn waarvan ik totaal niet weet wat ze doen, "Matmut" bv...
[ Voor 20% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 22-08-2021 01:12 ]
Ik schreef eerder al (rond 19:30!) (CH4OS in "24 uur van Le Mans 2021") in het topic dat G-Drive een Russisch team is. Geven jullie nu dus indirect toe dat jullie niet eens alles lezen?josh-hill schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 01:11:
Vandaar de Russische vlag op de overalls.
[ Voor 77% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2021 01:29 ]
Maar er zijn anderen - die al wel langer hier meelezen (of nou ja, eigenlijk niet dus...) rondhangen (
[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2021 01:20 ]
dacht dat TDS een Belgisch team was... :xCH4OS schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 01:12:
[...]
Ik schreef eerder al (rond 19:30!) (CH4OS in "24 uur van Le Mans 2021") in het topic dat G-Drive een Russisch team is. Geven jullie nu dus indirect toe dat jullie niet eens alles lezen?
Volgende dan maar, in de hoop dat jullie dat wel lezen: Racing Team Nederland is weliswaar een team onder Nederlandse inschrijving (en dus geregistreerd als Nederlands team), maar het is een samenwerking met TDS Racing, een raceteam uit Frankrijk. Mochten jullie je dus afvragen wat "TDS" op de neus van de RTN doet.
En de #708 glickenhaus
WRT is in ieder geval wel BelgischKeRsTmAnNeKe schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 01:34:
[...]
dacht dat TDS een Belgisch team was... :x
Frans dus.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 01:34:
dacht dat TDS een Belgisch team was... :x
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2021 01:40 ]
Ai, dat was net nog niet.josh-hill schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 01:35:
En de #708 glickenhaus
[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2021 01:52 ]
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Porsche, Audi en BMW en Acura gaan meedoen in LMDh per 2023 inderdaad. Een iets andere klasse, maar met dezelfde performance als LMH, de rest LMDh, waar BMW naar LMDh in IMSA gaat, net als Acura (Honda). Ferrari gaat per 2023 meedoen in LMH. Waarschijnlijk per 2024 gaat Lamborghini ook meedoen met LMDh, Bentley twijfelt nog: https://nl.motorsport.com...ley-twijfelt-nog/6645821/Ptiel schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 02:48:
@CH4OS Gaaf dat Peugeot en Ferrari mee gaan doen in de LMH-klasse. Had eigenlijk verwacht dat Porsche en Audi ook in die klasse mee zouden strijden, maar als ik het door jou eerder gelinkte artikel goed begrijp dan doen zij mee in LMDh in 2023?
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2021 03:39 ]
[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2021 04:17 ]
Ik heb geen idee, ik hou dat niet bij. Moet je de livetiming erbij pakken als je niet gaat slapen...bvk schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 03:30:
Hoeveel seconde per ronde is Guido nou sneller dan Frits? Tien?
Afijn, ik zie allerlei mensen een tukkie doen, lijkt me een goed plan
[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2021 06:03 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq