Toon posts:

24 uur van Le Mans 2021 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 06:45

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Mede-auteur:
  • CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

24 uur van Le Mans topic 2021

De 89e editie van de 24 uur van Le Mans verreden op 21 en 22 augustus. De 24 uur van Le Mans vindt dit jaar voor 50.000 bezoekers plaats op 21 en 22 augustus. De kaartverkoop is 21 juni open gegaan.
De campingplaatsen zijn helaas al uitverkocht dus ik ben op zoek naar andere campingplaatsen. Wie is nog meer van plan om te gaan en waar gaan jullie kamperen?

Het circuit

In 1923 is er rond de plaats Le Mans een langeafstands race gestart voor auto's. Toen gingen er wagens van start met naast de coureur nog een monteur. Door de jaren is de serie wel geprofessionaliseerd en zijn de regels veranderd. Zeker na de zware crash in 1955 stond de ronde zelfs op losse schroeven.
Anno 2021 is het een van de grootste sportevenementen van Europa met 250.000 tot 300.000 bezoekers, waaronder veel Engelsen, maar ook Denen en natuurlijk de Fransozen.

We kijken ook even over de schouder mee van Kamui Kobayashi, die in 2017 de snelste ronde ooit reed (en een tijd van 3:14,791 neerzette) op het Circuit de la Sarthe, zoals de naam van het circuit officieel heet:

De track layout met de slowzones (SZ) en marshall posts (MP) voor 2021:

Categorieën

LMH - Le Mans Hypercars

Dit zijn de snelste wagens, tezamen met de (per 2022 komende) LMDh auto's. Het technische verschil tussen LMH en LMDH is te vinden op Motorsport magazine. Hier wordt ook een wat uitgebreidere uitleg gegeven over de LMH en LMDH auto's in technische zin.
LMP2 - Le Mans Prototype 2

De LMP2 klasse is bedoeld voor privateer teams en de bezetting van de drie coureurs moeten een mix zijn van professionele en amateur coureurs. Er moet minimaal één coureur met een Silver of Bronze ranking zijn.

De teams hebben de keuze uit een chassis van Oreca, Ligier, Dallara en Riley en zijn verplicht om met een +- 600pk sterke Gibson V8 benzine motor te rijden.

De LMP2 klasse is te herkennen aan de witte koplampen en de blauwe number panels.
Specificaties

Tankinhoud: 75 liter
Minimum gewicht: 930 kg

LMP2 - AM
Dit jaar nieuw is de LMP2 - AM categorie. Een klasse die eigenlijk qua auto gelijk is aan de LMP2 auto, maar waarbij 1 bronze rijder mee doet. Racing Team Nederland doet dus als LMP2 - AM team mee aan de WEC series, omdat Frits van Eerd een bronzen coureur is.

Naast beide prototype klassen zijn er ook nog twee klassen waar de auto's zijn gebaseerd op normale auto's die men ook in de winkel zou kunnen kopen, als je genoeg geld hebt. Denk hierbij aan Ferrari's, Aston Martins, Porsches, BMW, Chevrolet en Ford.

GTE is opgedeeld in twee klassen: GTE PRO en GTE AM.

LMGTE PRO - Le Mans Grand Touring Endurance PRO

GTE PRO is bedoeld voor de professionele teams, net zoals LMP1. Deze klasse is toegankelijk voor alle coureurs en er is geen restrictie op de rankingvan de 3 coureurs.

De GTE PRO auto's zijn te herkennen aan de gele koplampen en groene number panels.
Specificaties
Motor
Normally aspirated engines: 5500 cc maximum
Turbocharged / Supercharged engines: 4000 cc maximum.

Tankinhoud: 90 liter
Minimum gewicht: 1245 kg
LMGTE AM - Le Mans Grand Touring Endurance AM

GTE AM is de GT klasse voor amateur coureurs. Er wordt gereden in auto's waarvan het model minstens 1 jaar gehomologeerd is. Dat wil zeggen dat het model al minstens 1 jaar in de GTE Pro gereden moet hebben. Als voorbeeld: de Ferrari 488 GTE debuteerde in 2016 in de GTE Pro en mag sinds 2017 in de GTE AM ingezet worden. Alle Ferrari teams in de GTE AM zijn dan ook overgestapt op de 488 GTE, alleen JMW Motorsport kiest ervoor om met een oud model te blijven rijden.

De GTE AM auto's zijn te herkennen aan de oranje number panels. De FIAWEC heeft een pagina die de verschillen tussen LMGTE PRO en LMGTE AM perfect uitlegt.

Het volledige programma van het evenement

Zaterdag 14 augustus 2021
Scruteneering

Zondag 15 augustus 2021
Testdag, er zijn twee sessies:
  • 10:00 - 13:00
  • 15:00 - 20:00
Zover bekend bij @CH4OS wordt deze nooit gestreamed, wel is er op Radio Le Mans hier verslag van.

Woensdag 18 augustus 2021
  • 8:30 - 9:30: Fun Cup - Vrije training 1
  • 10:30 - 11:30: Road to Le Mans - vrije training 1
  • 12:00 - 13:00: Fun Cup - Vrije training 2
  • 14:00 - 17:00: 24 uur van Le Mans - vrije training 1
  • 17.30 - 18.15: Fun Cup - Kwalificaties
  • 19:00 - 20:00: 24 uur van Le Mans - Kwalificatie
  • 22.00 - 00:00: 24 uur van Le Mans - vrije training 2

Donderdag 19 augustus 2021
  • 9:00 - 9:45: Porsche Sprint Challenge - Vrije training 1
  • 10:40 - 11:00: Road to Le Mans - Kwalificaties 1
  • 11:15 - 11:35: Road to Le Mans - Kwalificatie 2
  • 12:25 - 13:22: Endurance Racing Legends - Vrije training
  • 14:00 - 17:00: 24 uur van Le Mans - vrije training 3
  • 18:00 - 18:45: Endurance Racing Legends - Kwalificaties
  • 19:30 - 20:25: Road to Le Mans - Race 1
  • 21:00 - 21:30: 24 uur van Le Mans - Hyperpole
  • 22:00 - 00:00: 24 uur van Le Mans - Vrije training 4

Vrijdag 20 augustus 2021
  • 09:00 - 09:45: Porsche Sprint Challenge - Vrije training 2
  • 10:30 - 11:15: Endurance Racing Legends - Race 1
  • 12:00 - 12:45: Porsche Sprint Challenge - Kwalificatie
  • 15:30 - 20:30: Fun Cup - Race

Zaterdag 21 augustus 2021
  • 09:00 - 09:45: Porsche Sprint Challenge - Race
  • 10: 15-11: 00: Endurance Racing Legends - Race 2
  • 11:30-11:45: 24 uur van Le Mans - Opwarming
  • 12.15 - 13.10: Road to Le Mans - Race 2
  • 16:00: Le Grand depart! De start van de 24 uur van Le Mans 2021

Zondag 22 augustus 2021
16:00: Finish van de 24 uur van Le Mans 2021

Deelnemers

Voor het moment zijn dit de huidige deelnemers, maar kan nog veranderen, ivm Corona en/of ongelukken en dergelijken.

Qua nationale rijders uit Nederland en België zijn dit de deelnemers aan deze editie van de 24 uur van Le Mans:

Nederlanders
  • B Visser (Richard Mille Racing Team, LMP2)
  • F. van Eerd (Racing Team Nederland, LMP2)
  • G van der Garde (Racing Team Nederland, LMP2)
  • J van Uitert (Racing Team Nederland, LMP2)
  • R. Frijns (Team WRT, LMP2)
  • R van der Zande (Inter Eeuropol Competiton, LMP2)
  • N de Vries (G-Drive, LMP2 & reserve- en testrijder bij Toyota)
  • N. Catsburg (Corvette Racing, LMGTE Pro)
  • J. Bleekemolen (Rinaldi Racing, LMGTE Am)
Onder de Belgische vlag rijden dit jaar de volgende coureurs mee:
  • S. van Doorne (Jota, LMP2)
  • T Cloet (Racing Team India Eurasia, LMP2)
  • D Vanthoor (Hub Auto Racing, LMGTE Pro)
  • M. Marttin (Hub Auto Racing, LMGTE Pro)
  • L Vanthoor (Weathertech Racing, LMGTE Pro)
  • A Picariello (Absolute Racing, LMGTE Am)
  • S. Bovy (Iron Lynx, LMGTE Am)
  • N. Baily (Association SRT41, Innovative Car class)

Bijzonderheden

• Het Richard Mille Racing team is een Frans team dat alleen vrouwelijke coureurs heeft en doen mee met 1 auto (#1) in de LMP2 categorie
  • Racing Team Nederland is een Nederlands team, die meedoet met 1 auto (#29) in de LMP2 categorie
  • Team WRT is een Belgisch team, die meedoet met 2 auto's (#31 en #41) in de LMP2 categorie.
  • https://www.24h-lemans.com/en/info/health-protocole - de Corona maatregelen ter plaatse.
Met betrekking tot jezelf identificeren en de Corona-checks ter plaatse:
jfeelders schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:19:
De TousAntiCovid app is volgens de FAQ (https://www.24h-lemans.com/en/info/faq) de digitale manier om je qua Covid te identificeren en waarschijnlijk de snelste manier om zonder problemen binnen te komen. Het inladen van je Nederlandse internationale QR-code is niet moeilijk en de QR-code die in de TousAntiCovid app tevoorschijn komt is een andere dan je Nederlandse internationale. Ik zou deze als plan A doen en de CoronaCheck app plan B en uitgeprint plan C.

Garage 56

Dit jaar is er weer een garage 56 aanwezig! Frederic Sausset gaat weer meedoen. Wat daar bijzonder aan is, is dat hij ooit een virus heeft gehad, waardoor men uiteindelijk zowel zijn armen als benen heeft moeten amputeren. Nu rijdt hij dus mee met een aangepaste auto. Voor meer informatie hierover, hij heeft een eigen kanaal op YouTube: YouTube: Frédéric SAUSSET

In deze klasse zijn wel bijzondere wagens/initiatieven wel aan de start gekomen:
- Deltawing
- Nissan Zeod

To-do

- Overzicht uitbreiden met suggesties.
- Iemand interesse om mee te helpen updaten?

Kamperen

Om ten volle van het evenement te kunnen genieten, moet je er eigenlijk live bij zijn. Op de vele campings rond het circuit heerst een gemoedelijke sfeer en is het altijd gezellig. Naast de baan is er dus ook van alles te doen en te beleven! @Richard117 raadt voor wat meer informatie en dergelijken over de campings de website www.beermountain.com aan.

Externe Links

Dankwoord

Iedereen die bijgedragen heeft in dit topic
@ge-flopt voor het maken van het topic van vorig jaar (en dus de topic start voor dit jaar :+)

[Voor 255% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2021 06:07]

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-05 11:36
Ik ga met mijn zoon en heb gelukkig kaarten voor camperen op Groen Epinettes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ook ik ben er natuurlijk weer bij. Dit keer niet op camping Houx, maar bij de buren op Houx Annexe :)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:55
Epinettes hier en T16. T17 kreeg ik vrijdag niet geboekt, maar later op de middag was dat weer geen probleem.
Mission impossible om dit gewijzigd te krijgen.
Campings(Epinettes, Houx Annexe en Blue Nord) zijn idd volledig uitverkocht. Airbnb zag ik vorige week nog wel iets betaalbaars binnen loopafstand.

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-05 11:36
belangrijk nieuws over het corona vacinatiebeleid en entree op het circuit:
https://www.24h-lemans.com/en/info/health-protocole

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
@jan390 Volgens Lycian Events (die dit jaar geen eigen kampeerveld bij Porsche Curves gaan hebben) schijnen er nog enkele plaatsen bij Epinettes te zijn. Heb je daar zelf geboekt of via de LeMans ticket-site? Heb je misschien contactinformatie voor me?

• jan390
jfeelders schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:23:
@jan390 Volgens Lycian Events (die dit jaar geen eigen kampeerveld bij Porsche Curves gaan hebben) schijnen er nog enkele plaatsen bij Epinettes te zijn. Heb je daar zelf geboekt of via de LeMans ticket-site? Heb je misschien contactinformatie voor me?
Direct via LeMans ticket-site. Maar zelfs de optie overnachten is daar nu verdwenen.
Je zou ze kunnen bellen +33 243 40 8000 (maar ik ben er nog niet doorheen gekomen; antwoordapparaat)

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Ik heb zojuist via een kennis van Lycian Events toegang en een plek voor Epinettes geregeld. :) Het is de eerste keer dus vergeef me mijn onwetendheid: Kan de auto op de camping blijven staan? Kan je binnen het circuit naar een andere plek rijden (bijv. in de buurt van Mulsanne) en daar gaan kijken? Tips?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
jfeelders schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:55:
Ik heb zojuist via een kennis van Lycian Events toegang en een plek voor Epinettes geregeld. :) Het is de eerste keer dus vergeef me mijn onwetendheid: Kan de auto op de camping blijven staan? Kan je binnen het circuit naar een andere plek rijden (bijv. in de buurt van Mulsanne) en daar gaan kijken? Tips?
Toen ik met mijn broer in 2019 ben geweest en op Houx stond, hadden we de auto gedurende de week gewoon op onze campingplaats staan. Maar vanuit Houx sta je dan wel in het circuit, maar ben je desondanks niet overal zomaar. Zo liepen wij er een half uur over om vanaf onze plek bij de Dunlop tribune te komen, iets als een step oid mee is dan geen overbodige luxe. Ik wil wel heel graag weer een keer terug, maar dat wordt 2022 of 2023 pas, wanneer de LMDH's mee gaan rijden. :)

Dit jaar had ik eigenlijk weer willen gaan, maar ben ook niet iemand die graag alleen reist, dus dit jaar maar weer vanuit huis kijken. Nog meer mensen die dit gaan doen? En zo ja, hoe? De WEC zal vast een stream aanbieden (het commentaar van McNish was vorig jaar best tof zo nu en dan) en Eurosport Player zal vast ook 24 uur uitzenden. Mooiste zou zijn als de WEC een streamingdienst zou hebben a la F1 TV, maar dat is er helaas niet geloof ik. Dus voor de thuisblijvers: hoe gaan jullie kijken? Ik weet dat Radio Le Mans ook weer van de partij gaat zijn, maar moet eens kijken hoe en wat.

De topicstart is ten op zichte van vorige delen wel een beetje karig nog, mocht je hulp daarbij zoeken, @jfeelders, laat het even weten!

[Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 30-06-2021 13:11]

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Ik had via Lycian Events ook al wat informatie ontvangen. Je campingplek op Epinette is 5x7m en daar mag/moet je alles op plaatsen: tent, partytent, auto, step, hottub, wijnkelder etc. Als de wegen binnen het circuit een beetje begaanbaar zijn dan zie ik een binnenweg waarbij ik al een eind richting Mulsanne moet kunnen komen. Helemaal met het stepje daarheen is wat ver.

De afgelopen jaren zond RTL7 en Eurosport 1 en 2 de 25 uur uit. Dat zal dit jaar waarschijnlijk ook wel weer zo zijn.

@CH4OS Ik had de topic in eerste instantie niet als een verzameltopic aangemaakt want er is genoeg algemene informatie over het circuit en de race op internet te vinden. Maar wees vrij om aan te vullen. Ik zal je toevoegen als topicstarter.

[Voor 18% gewijzigd door jfeelders op 30-06-2021 13:29]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
jfeelders schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:27:
Ik had via Lycian Events ook al wat informatie ontvangen. Je campingplek op Epinette is 5x7m en daar mag/moet je alles op plaatsen: tent, partytent, auto, step, hottub, wijnkelder etc. Als de wegen binnen het circuit een beetje begaanbaar zijn dan zie ik een binnenweg waarbij ik al een eind richting Mulsanne moet kunnen komen. Helemaal met het stepje daarheen is wat ver.
Op Houx was het in elk geval zo dat je niet met eigen vervoer verder ging. Wel rijden er zat pendelbusjes (die stoppen bij soort van bushaltes) rond het circuit die je overal brengen kunnen. Of je moet een VIP-ticket hebben dan kun je een taxi bestellen. :) Voor de wat grotere afstanden (bijvoorbeeld naar Mulsanne) rijden er touringcars als pendelbussen.
De afgelopen jaren zond RTL7 en Eurosport 1 en 2 de 25 uur uit. Dat zal dit jaar waarschijnlijk ook wel weer zo zijn.
RTL7 zendt niet de volledige race uit, die ik wel zoveel als mogelijk wil zien. :) Eurosport kan dan eventueel met de Eurosport Player (dan kun je wisselen tussen Eurosport 1 en 2) en dan is er de officiele FIA WEC stream. Het liefste kijk ik met live timing en live positioning, net zoals dat kan met F1TV in combinatie met de Race Control app.
@CH4OS Ik had de topic in eerste instantie niet als een verzameltopic aangemaakt want er is genoeg algemene informatie over het circuit en de race op internet te vinden. Maar wees vrij om aan te vullen. Ik zal je toevoegen als topicstarter.
Ah top! Ik zal binnenkort dan even eea over nemen uit topicstarts van vorige jaren en waar nodig bijwerken, dan is er in elk geval wat meer info. :) Wel zo fijn als dat gewoon al hier is. ;)

[Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 30-06-2021 14:01]

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Richard117
jfeelders schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:55:
Het is dat jaar natuurlijk allemaal wat anders dan anders, dus ook voor mensen zoals ik met 13 jaar ervaring zijn dingen niet met zekerheid te zeggen. Dus laat ik mij baseren op mijn ervaring uit normale jaren.

Dan parkeer je inderdaad je auto op de camping, de bedoeling is dat je al je spullen op je eigen plekje zet. Maar vaak zijn er ook ongenummerde plekken (door bv een boom in het midden niet als volwaardige campingplek te verhuren) of "loze" veldjes in de buurt waar je je auto kwijt kunt.

Tijdens de trainingen zijn de parkeerplaatsen bij Arnage en Mulsanne voor iedereen toegankelijk en kun je gewoon met eigen auto komen. Tijdens de race zul je daar een aparte parkeerkaart voor moeten hebben. Voor dit jaar worden er volgens mij geen aparte parkeerkaarten voor Arnage en Mulsanne verkocht.

Om daar te komen moet je buiten het circuit om via het dorp Arnage rijden, de wegen binnen het circuit zijn allemaal afgesloten. Behalve de weg langs de campings tussen tunnel Tertre Rouge en Tunnel Porsche bochten. Of dat aan te raden is durf ik nu met 50.000 bezoekers niet te zeggen, met 250.000 bezoekers is dat in ieder geval niet aan te raden en kun je beter fietsen of een shuttle pakken.

Als het je eerste keer Le Mans is, kan ik de site www.beermountain.com en de Dummy guides van Club Arnage aanraden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik heb de topicstart even een update gegeven, of eigenlijk: schaamteloos van vorig jaar overgenomen (credits moet ik nog even toevoegen zitten er intussen in) en hier en daar nog wat bijwerken. Mochten er aanvullingen zijn, Geef me een mention in een bericht in dit topic of stuur mij even een DM, dan voeg ik het toe, of pas ik het aan.

[Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 02-07-2021 19:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakie79
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-12-2022
Voor liefhebber.. camping BlueNord momenteel beschikbaar..

Ik was in eerste instantie ook te laat , maar Vandaag nog eens gekeken , en er waren weer tickets...
mocht iemand nog interesse hebben..
https://ticket.lemans.org/en/24h-lemans/campsite

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Richard117
Even wat opmerkingen nav de startpost. Er is dit jaar wel een Garage 56 auto, Sausset zet weer een auto voor gehandicapten in. Ander opmerking gaat over de verlichting van de GT's, sinds 2018 hoeven de koplampen niet meer geel te zijn. In de praktijk zie je dan ook dat ze allemaal met wit licht rijden omdat ze daar in het nacht beter zicht mee hebben.

Ook de moeite waard om te vermelden is dat de LMP2 sinds dit jaar verdeeld is tussen een LMP2 en LMP2 Am klasse. De Am klasse is voor de teams met een bronze coureur, zoals Racing Team Nederland met Frits van Eerd. In de kwalificatie zul je weinig verschil in snelheid zien, dat wordt pas zichtbaar in de race wanneer de bronze coureur ook zijn meters maakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58
Liep er al een tijdje over na te denken over het topic, maar had er gewoon geen tijd voor gehad/gemaakt. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Richard117 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:14:
Even wat opmerkingen nav de startpost. Er is dit jaar wel een Garage 56 auto, Sausset zet weer een auto voor gehandicapten in. Ander opmerking gaat over de verlichting van de GT's, sinds 2018 hoeven de koplampen niet meer geel te zijn. In de praktijk zie je dan ook dat ze allemaal met wit licht rijden omdat ze daar in het nacht beter zicht mee hebben.
Oh, nice! Ik zal het later vanavond even aanpassen. Ik dacht dat hij volgend jaar mee zou doen, vandaar dat ik dat deel overnam. ;)
Ook de moeite waard om te vermelden is dat de LMP2 sinds dit jaar verdeeld is tussen een LMP2 en LMP2 Am klasse. De Am klasse is voor de teams met een bronze coureur, zoals Racing Team Nederland met Frits van Eerd. In de kwalificatie zul je weinig verschil in snelheid zien, dat wordt pas zichtbaar in de race wanneer de bronze coureur ook zijn meters maakt.
Ook een goede, ga ik ook meenemen. Mocht het te lang duren, schroom dan niet voor een reminder! Langzaamaan begin ik zelf eigenlijk al in de stemming te komen, ik heb er zin in, al kijk ik vanuit huis!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op zondag 4 juli 2021 @ 18:01:
Liep er al een tijdje over na te denken over het topic, maar had er gewoon geen tijd voor gehad/gemaakt. :P
Gelukkig zijn er meer geïnteresseerden, hahaha!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@Richard117 Dank voor de aanvullingen, ze zijn verwerkt in de topic start! Mocht er nog meer niet goed staan, laat het vooral weten! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Zou hij het ook 24 uur volhouden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Morgen wordt de Hypercar van Peugeot getoond:
https://twitter.com/peugeotsport/status/1412084590915825672
Dit jaar dus nog niet op Le Mans, volgend jaar pas (geloof ik)

Met wie werkt Peugeot nu samen nu Rebelion als team gestopt is?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:26

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

DSC heeft al een paar foto's van de nieuwe Peugeot op de site staan.
http://www.dailysportscar...ils-le-mans-hypercar.html

http://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2021/07/Peugeot-Hypercar-2022-3.jpeg

http://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2021/07/Peugeot-Hypercar-2022-4.jpeg

http://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2021/07/Peugeot-Hypercar-WEC-5.jpeg

[Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 06-07-2021 14:23]

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Inmiddels is de video ook online.

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Ik moet zeggen dat ik hem wel heel mooi vind, maar de achterkant zonder "hoge" achtervleugel, is zo kaal.

• Niellie41

Niellie41

Ik vind hem steeds gaver worden elke keer als ik er naar kijk. Het is ook gaaf dat de regels deze verschillende oplossingen toelaten.

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 09:03
Voor toegang heb je een gezondheidspas nodig welke je aan de hand van een negatieve PCR test (recent 48 uur) kan verkrijgen bij aankomst bij het circuit. Als je woensdag aankomt, is deze pas dan wel t/m zondag geldig? Ik ga er wel vanuit, maar in Nederland had je op sommige langere evenementen ook halverwege een nieuwe check nodig begreep ik, dus vandaar de vraag.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:31
SirDarkAngel schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:46:
Voor toegang heb je een gezondheidspas nodig welke je aan de hand van een negatieve PCR test (recent 48 uur) kan verkrijgen bij aankomst bij het circuit. Als je woensdag aankomt, is deze pas dan wel t/m zondag geldig? Ik ga er wel vanuit, maar in Nederland had je op sommige langere evenementen ook halverwege een nieuwe check nodig begreep ik, dus vandaar de vraag.
Als je volledig gevaccineerd bent (dus afhankelijk van je vaccinatie +2 weken na je tweede prik voor Modena, +1 week na je tweede prik voor Pfizer & +5 weken voor Janssen) is je gezondheidspas geldig.

Als je nog niet volledig gevaccineerd bent moet je tussentijds laten testen. Omdat hij maar 48 uur geldig is.
(En de testen zijn in Frankrijk niet meer gratis vanaf eind deze maand)

Voor meer info, in het topic Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland gaat het ook over vakanties in o.a. Frankrijk.

[Voor 10% gewijzigd door Ryur op 14-07-2021 12:03]

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 09:03
Ryur schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:02:
[...]

Als je volledig gevaccineerd bent (dus afhankelijk van je vaccinatie +2 weken na je tweede prik voor Modena, +1 week na je tweede prik voor Pfizer & +5 weken voor Janssen) is je gezondheidspas geldig.

Als je nog niet volledig gevaccineerd bent moet je tussentijds laten testen. Omdat hij maar 48 uur geldig is.
(En de testen zijn in Frankrijk niet meer gratis vanaf eind deze maand)

Voor meer info, in het topic Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland gaat het ook over vakanties in o.a. Frankrijk.
Dank :) , hopelijk zal dit niet nodig zijn voor kinderen tot 18 jaar (https://www.nu.nl/coronav...n-tot-en-met-17-jaar.html), maar geen idee of dit overgenomen wordt door het evenement. even in de gaten houden.

Wilde altijd al iets over computers weten

• ge-flopt
Augusto Farfus rijdt niet met Paul Dalla Lana, maar Nicky Thiim. Gelukkig, niets tegen Augusto, maar Nicky Thiim niet in een Le Mans race en dan niet in een Aston Martin?

https://www.endurance-inf...rouve-aston-martin-racing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jan390
De eisen zijn nog onduidelijk voor buitenlanders:
https://www.24h-lemans.co...IRE_DETENTEURS_BILLETS_FR

2e prik 10 dagen ervoor. Gaat nog interessant worden of het gaat lukken, helemaal als negatieve test maar 48 uur geldig is

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Top, al ga ik de lijsten pas in de TS opnemen wanneer ze bevestigd zijn, ik neem aan dat dit nog voorlopige lijsten zijn?

• jan390
idd nog voorlopig, maar durf niet te zeggen wanneer ze final worden gemaakt.

• ge-flopt
Inmiddels weer wat wijzigingen in de coureurs line ups:
https://sportscar365.com/...ercar-lineup-for-le-mans/

Ik denk dat je pas over een final driver line up kunt praten als het startsein wordt gegeven. Vorig jaar was er bv nog een wijziging tussen quali en race. Patric Pilet zou toen voor Porsche GT America rijden, maar die kwamen niet ivm covid. Hij zat toen wel in de bubble en toen de wagen van IDEC crashte en de coureur niet meer mocht starten hebben ze hem gevraagd of hij wilde rijden.

Derek Bell is overigens de grand Marshal voor de race: https://sportscar365.com/...ed-le-mans-grand-marshal/

[Voor 67% gewijzigd door ge-flopt op 21-07-2021 17:57]

• jan390
The list of 62 cars and 186 drivers invited to complete the technical and administrative verifications for the 24 Hours of Le Mans is now available. For this year’s race, which will see the return of spectators to the circuit, five Hypercars will line up with 25 LMP2 prototypes, eight GTE Pro and 25 GTE Am entries and one “Innovative Car”:

https://assets.lemans.org...4-heures-du-mans-2021.pdf

• ge-flopt
Blijkbaar is de volledige entry list nu beschikbaar:
http://www.dailysportscar...s-24-hours-confirmed.html

Maar de vraag is natuurlijk wie alsnog afvalt en wie de vervangers zijn.

Druk bezette lineup voor de nederlanders.
B Visser
F. van Eerd
G van der Garde
J van Uitert
R. Frijns
R van der Sande
N de Vries
N. Catsburg
J. Bleekemolen

Voor onze zuider buren is het ook druk:
S. van Doorne
T Cloet
D van Thoor
M. Marttin
L van Thoor
A Picariello
S. Bovy
N. Baily

[Voor 40% gewijzigd door ge-flopt op 02-08-2021 10:13]

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Zo, de e-tickets voor toegang en camping Epinettes zijn binnen. Het aftellen is begonnen.

• jan390

• ge-flopt
Dit jaar geen spottersguide van Andy Blackmore. Het was voor hem steeds moeilijker om goede foto's van teams te krijgen of gewoon algemeen info van ze. Hopelijk komt er iemand anders met een nieuwe.

• ge-flopt
Woei, de paddock/pitlane begint vol te lopen

• Richard117
Je zal daar over 3 dagen toch maar weer bij zijn.
Het begint nu toch wel te kriebelen. Eindelijk weer, na meer dan 2 jaar wachten *O*

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:06:
Blijkbaar is de volledige entry list nu beschikbaar:
http://www.dailysportscar...s-24-hours-confirmed.html

Maar de vraag is natuurlijk wie alsnog afvalt en wie de vervangers zijn.

Druk bezette lineup voor de nederlanders.
B Visser
F. van Eerd
G van der Garde
J van Uitert
R. Frijns
R van der Sande
N de Vries
N. Catsburg
J. Bleekemolen

Voor onze zuider buren is het ook druk:
S. van Doorne
T Cloet
D van Thoor
M. Marttin
L van Thoor
A Picariello
S. Bovy
N. Baily
Ik zal deze vanavond even in de topic start verwerken.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
jan390 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:31:
The list of 62 cars and 186 drivers invited to complete the technical and administrative verifications for the 24 Hours of Le Mans is now available. For this year’s race, which will see the return of spectators to the circuit, five Hypercars will line up with 25 LMP2 prototypes, eight GTE Pro and 25 GTE Am entries and one “Innovative Car”:

https://assets.lemans.org...4-heures-du-mans-2021.pdf
Thanks voor de link, ik zal het vanavond even meenemen de topic start in!

Ik zal overigens ook wat info vanuit https://lemansraceinfo.com/ meenemen over het waar te kijken. :)

[Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 11-08-2021 12:25]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Richard117 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:12:
Het begint nu toch wel te kriebelen. Eindelijk weer, na meer dan 2 jaar wachten *O*
Vet! Waar sta je? Ik stond in 2019 op Houx, dat was erg tof! En maar ongeveer een half uurtje lopen naar de Dunlop-tribune (waar wij toen tickets voor hadden). Ik hoop er volgend jaar weer bij te zijn.

Schijnbaar heeft Panis racing dit jaar de 'art car'; de opbrengsten van deze poster (wanneer mensen deze kopen) gaan naar een goed doel

[Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 11-08-2021 13:43]

• jan390
Richard117 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:12:
Weekje wachten, Toegang voor publiek is pas op woensdag.

• Richard117
jan390 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:13:
[...]

Weekje wachten, Toegang voor publiek is pas op woensdag.
Wie zegt dat ik publiek ben? :P
Ik ben zaterdag al in Le Mans en krijg dan echt wel iets van de testdag mee. Hoeveel is alleen nog de vraag. :+
CH4OS schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:26:
[...]
Vet! Waar sta je? Ik stond in 2019 op Houx, dat was erg tof! En maar ongeveer een half uurtje lopen naar de Dunlop-tribune (waar wij toen tickets voor hadden). Ik hoop er volgend jaar weer bij te zijn.
Normaal sta ik ook altijd op Houx. Maar die is dit jaar gesloten, dus sta ik bij de buren op Houx Annexe. Zonder electriciteit, dus wordt behelpen met powerbanks om de telefoon en camera's vol te houden.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Richard117 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:41:
Normaal sta ik ook altijd op Houx. Maar die is dit jaar gesloten, dus sta ik bij de buren op Houx Annexe. Zonder electriciteit, dus wordt behelpen met powerbanks om de telefoon en camera's vol te houden.
Generator mee! Hadden velen in 2019 op Houx ook!

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Ik heb recent een Makita accuboor gekocht met 2 big-ass accu's en usb-lader-dinges. Die trekken mijn telefoon wel door de dagen heen. 's Nachts gaat ie aan een 5m usb-kabel van auto naar tent.

• Richard117
CH4OS schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:44:
[...]
Generator mee! Hadden velen in 2019 op Houx ook!
Die staat al sinds 2008, mijn eerste jaar en destijds nog op Beausejour, niks te doen in de schuur. Ik verwacht niet dat die het nog doet :+
Komt allemaal goed. Er staat een vriend naast mij met een zonnepaneel op zijn camper. Zou genoeg op moeten leveren om wat accu's op te laden.

Het is vooral allemaal even wennen na de "luxe" van 11 jaar Houx. Zeker omdat de telefoon en QR codes dit jaar belangrijker dan ooit zijn.

• jan390
Richard117 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:36:
[...]

Het is vooral allemaal even wennen na de "luxe" van 11 jaar Houx. Zeker omdat de telefoon en QR codes dit jaar belangrijker dan ooit zijn.
Qr code vooraf even printen en ook in de TousAntiCovid app uploaden (plan b en c). Daar wil je idd niet de mist mee ingaan

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
De TousAntiCovid app is volgens de FAQ (https://www.24h-lemans.com/en/info/faq) de digitale manier om je qua Covid te identificeren en waarschijnlijk de snelste manier om zonder problemen binnen te komen. Het inladen van je Nederlandse internationale QR-code is niet moeilijk en de QR-code die in de TousAntiCovid app tevoorschijn komt is een andere dan je Nederlandse internationale. Ik zou deze als plan A doen en de CoronaCheck app plan B en uitgeprint plan C.

[Voor 8% gewijzigd door jfeelders op 12-08-2021 10:20]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Zo, de topic start is wat uitgebreid, bovenstaande opmerking van @jfeelders vond ik dusdanig handig, die heb ik onder bijzonderheden opgenomen. Voor de rest het stuk over deelnemers ook ingevuld, gezien daar ook wat meer informatie over bekend is, ook gelijk een overzichtje van Nederlanders en Belgen meegenomen en waar zij rijden.

Ik zou graag nog een stukje over de innovative class willen toevoegen, maar doe ik later wel, ik zit nu op werk, dit heeft me eigenlijk al een boel tijd gekost. :)

EDIT:
Wat mij wel opviel was dat Ho Pin Tung dit jaar niet meedoet aan de 24 uur van Le Mans, klopt dat? Hij staat niet in de deelnemerslijst.

En klopt het dat Sausset niet zelf gaat rijden? Of is het een heel ander team dat nu mee gaat doen?

Ook ga ik de race vanuit de via fiawec.com bekijken. :)

[Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 12-08-2021 12:59]

• jan390
Buildup van Le Mans

• Richard117
CH4OS schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:37:
Zo, de topic start is wat uitgebreid, bovenstaande opmerking van @jfeelders vond ik dusdanig handig, die heb ik onder bijzonderheden opgenomen. Voor de rest het stuk over deelnemers ook ingevuld, gezien daar ook wat meer informatie over bekend is, ook gelijk een overzichtje van Nederlanders en Belgen meegenomen en waar zij rijden.

Ik zou graag nog een stukje over de innovative class willen toevoegen, maar doe ik later wel, ik zit nu op werk, dit heeft me eigenlijk al een boel tijd gekost. :)

EDIT:
Wat mij wel opviel was dat Ho Pin Tung dit jaar niet meedoet aan de 24 uur van Le Mans, klopt dat? Hij staat niet in de deelnemerslijst.

En klopt het dat Sausset niet zelf gaat rijden? Of is het een heel ander team dat nu mee gaat doen?

Ook ga ik de race vanuit de via fiawec.com bekijken. :)
Goed bezig d:)b

Het klopt dat Ho Pin Tung niet meedoet. Exacte reden is mij niet bekend. Hij zit veel in China/Hong Kong. Ik weet niet of dat hem belemmeringen geeft om mee te rijden. Andere reden kan zijn dat Jota dit jaar weer de auto's onder eigen naam heeft rijden ipv in opdracht van het Chinese Jackie Chan DC Racing.

Sausset rijdt inderdaad niet zelf. Die is enkele jaren geleden een organisatie (Association SRT41) begonnen om andere gehandicapte coureurs op weg te helpen. Overigens is vandaag 1 van de coureurs ivm een blessure vervangen voor een "gezonde" coureur.

In de #99 Proton Porsche is vandaag zelfs de hele line up vervangen.

• ge-flopt
Enig idee waarom de line-up van de 99 vervangen is?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Thanks, ik hoop uiteindelijk een redelijk complete topic start te hebben! :)
Het klopt dat Ho Pin Tung niet meedoet. Exacte reden is mij niet bekend. Hij zit veel in China/Hong Kong. Ik weet niet of dat hem belemmeringen geeft om mee te rijden. Andere reden kan zijn dat Jota dit jaar weer de auto's onder eigen naam heeft rijden ipv in opdracht van het Chinese Jackie Chan DC Racing.
Ik kon online er ook weinig over vinden inderdaad. Jammer om te zien wel dat 'ie niet mee doet deze keer. Maar ach, wellicht dat 'ie volgend jaar weer van de partij is.
Sausset rijdt inderdaad niet zelf. Die is enkele jaren geleden een organisatie (Association SRT41) begonnen om andere gehandicapte coureurs op weg te helpen. Overigens is vandaag 1 van de coureurs ivm een blessure vervangen voor een "gezonde" coureur.
Ja, ik wist dat ie een eigen team heeft, maar dacht dat hij daar de gentleman driver was, net als Frits van Eerd bij RTN. :)
In de #99 Proton Porsche is vandaag zelfs de hele line up vervangen.
Hmmm, wordt met deze vroegtijdige vervangingen ook de entrylist bijgewerkt?

• jan390
jfeelders schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:19:
Done. Je kunt de QR code trouwens testen met de "TousAntiCovid Verif" app. Deze herkent ook "onze" internationale QR code.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Nog eventueel een overzicht/programma:

• Richard117
Groeten vanaf de testdag 8)

• jan390
Beelden van de ochtensessie

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wel tof om te vermelden, vandaag is Nyck de Vries voor Le Mans uit, tussen neus en lippen door, nog even Formule E kampioen geworden! :Y) :Y Die zal zich in opperste stemming melden in Le Mans, denk ik!
Hmmm, de tijden met de Hypercars zijn ook fors langzamer dan de LMP1's. Waar de snelste in 2017 een 3 minuut 14 (pi) was, is dat nu rond de 3 en halve minuut. Althans, Toyota reed met hun hypercars 3 minuut 29 gedurende de testdag.

[Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 16-08-2021 11:55]

• ge-flopt
Iemand een idee hoe ze het doen met coureurs die getest zijn op corona en positief zijn bevonden? Hebben teams hun eigen reserve coureurs klaar staan, of heeft de organisatie iets geregeld?

• Ryur
ge-flopt schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:34:
Iemand een idee hoe ze het doen met coureurs die getest zijn op corona en positief zijn bevonden? Hebben teams hun eigen reserve coureurs klaar staan, of heeft de organisatie iets geregeld?
Soms heeft het team wat geregeld.
En soms heeft het merk wat geregeld, zo weet ik dat ORECA (van de LMP2's) een tweetal reservecoureurs hebben staan en die zouden dus zo bij een ORECA team kunnen inspringen.

Porsche heeft ook een aantal op de "shortlist" staan mochten ze daar ergens moeten inspringen.

De organisatie zelf heeft er niks voor geregeld

• Richard117
Ryur schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:41:
[...]

Soms heeft het team wat geregeld.
En soms heeft het merk wat geregeld, zo weet ik dat ORECA (van de LMP2's) een tweetal reservecoureurs hebben staan en die zouden dus zo bij een ORECA team kunnen inspringen.

Porsche heeft ook een aantal op de "shortlist" staan mochten ze daar ergens moeten inspringen.

De organisatie zelf heeft er niks voor geregeld
Dit is ook een van de redenen dat een aantal teams de testdag met een 4e coureur deden en dat er in het bijprogramma ervaren coureurs rijden. Die hoeven geen rookietest meer te doen en kunnen op die manier snel ergens instappen als dat nodig is

• Paulus07
  • Niet online
Spotter guide voor Le Mans 2021 is eventueel als PDF te vinden via: https://spotters.guide/

• jan390
Paulus07 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:58:
Spotter guide voor Le Mans 2021 is eventueel als PDF te vinden via: https://spotters.guide/
Ook echt 3 minuten nadat hij op reddit was gepost. Je zit er bovenop

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:34
Wat is eigenlijk de reden waarom LMP2 is opgesplitst?

Why waste time say lot word when few word do trick?

• Paulus07
  • Niet online
jan390 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:03:
[...]

Ook echt 3 minuten nadat hij op reddit was gepost. Je zit er bovenop
Dit keer was het toeval dat ik eind van de dag ff reddit opende :P

• Ryur
Sup4rdurt schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:22:
Wat is eigenlijk de reden waarom LMP2 is opgesplitst?
Heel bot gezegd, om de teams met een Amateur rijder niet naar IMSA te laten vertrekken.

In IMSA zijn de regels dat LMP2 daar een amateur/bronze rijder moet hebben, en dus sowieso kans maakt op een goede klassering.

In het WEC is die verplichting er niet, en zaten een aantal "Amateur"-teams (waaronder Racing team NL) te flirten om dan maar naar IMSA over te stappen.
Doordat er nu een splitsing is (alleen qua klassement, auto's zijn hetzelfde) heeft RTNL wel een kans op een betere klassering dan voorheen :)

[Voor 13% gewijzigd door Ryur op 17-08-2021 18:51]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Sterker nog; in de LMP2-AM categorie staan ze momenteel geloof ik eerste zelfs tweede.
Wel ironisch, RTN heeft momenteel in het klassement 29 punten; hun rugnummer! :) - De info van autosport.com klopt van geen kant

Al zie ik dat in https://www.autosport.com...021/?type=Team&class=LMP2 even niet terug en op de officiële website vind ik het zo snel even niet.

EDIT:
Gevonden, https://www.fiawec.com/en/season/result ik keek gewoon met de neus!

[Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 17-08-2021 19:39]

• Paulus07
  • Niet online
Overigens iemand die afgelopen jaar de Le Mans heeft gekeken via videoland en was dat goed te doen mbt de dienst?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Paulus07 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:40:
Overigens iemand die afgelopen jaar de Le Mans heeft gekeken via videoland en was dat goed te doen mbt de dienst?
Ik heb vorig jaar via www.fiawec.com gekeken (ga ik dit jaar overigens weer doen), met commentaar van o.a. Alan McNish (meervoudig winnaar van de 24 uur) en gewoon een tof accentje heeft. :) Ik heb toen niet via Videoland gekeken, maar lijkt me dat je dan de uitzending van RTL GP zit te kijken, aangezien Videoland onderdeel is van RTL Nederland.

Een andere optie om gratis te kunnen kijken, is een proefabonnement te nemen op Eurosport Player (de proefperiode is een week en na de race gelijk te annuleren).

[Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 17-08-2021 19:56]

• Ryur
Paulus07 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:40:
Ikzelf heb via Videoland een van de WEC races gekeken (volgens mij Belgie dit jaar).
Wel geluid uit, en Radio Le Mans aan omdat ikzelf een enorme hekel heb aan Allard Kalff.

Maar het werkt wel super goed en super stabiel.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:47

Fuelke

Forza Ferrari

Zo, hier zitten jullie :w

Het is voor het eerst in jaren dat ik niks meegekregen heb van de testdag. Maar vanaf morgen doop ik me helemaal onder in 24H Le Mans mode.

Heb de timing zitten kijken, schema is natuurlijk sinds 2020 omgegooid, maar de warm-up zondag is kort en ook relatief laat op de dag tegenover vroeger?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Welkom! :)
Het is voor het eerst in jaren dat ik niks meegekregen heb van de testdag. Maar vanaf morgen doop ik me helemaal onder in 24H Le Mans mode.
Van de testdag is sowieso maar weinig uitgezonden of gedaan, dus van de testdag heb je ook niet echt wat gemist. :)
Heb de timing zitten kijken, schema is natuurlijk sinds 2020 omgegooid, maar de warm-up zondag is kort en ook relatief laat op de dag tegenover vroeger?
Yes, dit heeft te maken met de stand van de zon, die staat natuurlijk ook niet stil. Door de race wat te verlaten, zie je hetzelfde 'patroon' van de zon wanneer de race in Juni gereden wordt. Maar in Juni is het warmer, omdat de zon dan meer bij ons in de buurt staat. Het kan zijn dat ik eea nu niet helemaal goed uitleg, maar dat is wat ik er vorig jaar van begreep.

• Paulus07
  • Niet online
Dit jaar eens kijken of het wat is via videoland. Toch 2 weken proef abbo (voor de rest van het aanbod op videoland zie ik wel dat ik dat nooit ga betalen... :P ).
Mocht het niks worden gaat het weer terug naar de engelse WEC streams :P

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/239395080_10158981175177912_8969199541173725959_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=eh5o89Qof04AX_l2NvR&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=fccdcebf64669c744f738427638d3d3b&oe=61223E72

De eerste groepsfoto met de hypercars! :)

Met de skidmarks vanuit de pits is het net of Toyota #7 driftend ten tonele is verschenen voor de groepsfoto, ze lijken onder de Alpine #35 door te gaan immers.

[Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 09:51]

• Paulus07
  • Niet online
Donker luchtje in de achtergrond

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Komt ook omdat er een filter of Photoshop over de foto is gegaan. ;) Op de voorgrond is het asfalt ook wel heel zwart. ;)

[Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 10:12]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Alpine komt trouwens hun F1 auto even showen zaterdag op Le Mans: https://www.24h-lemans.co...on-track-at-le-mans-55406

Klopt het dat er geen (video) coverage is van de vrije training op fiawec.com? :? Ik zie wel dat er livetiming is.

Bovenstaande klopt, aldus deze pagina begint video coverage pas met de kwalificaties vanavond.

[Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 14:01]

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 06:46

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Helaas heb ik Canal Digitaal waar ik achter kwam dat Eurosport en eerstgenoemde niet door één deur lijken te kunnen.

Gevolg; kan weinig tot niets zien van LeMans. Via waar kan ik (betaald eventueel) het beste één en ander volgen? Voor week Eurosport afsluiten? Via website WEC? Wat zijn mijn beste opties?

Overigens weet ik dat RTL7 ook uitzend, maar commentaar is niet persé mijn dingetje daar.

[Voor 13% gewijzigd door Mu.siQ op 18-08-2021 14:01]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:29

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CH4OS schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:11:
[...]
Komt ook omdat er een filter of Photoshop over de foto is gegaan. ;) Op de voorgrond is het asfalt ook wel heel zwart. ;)
De kleuren spatten idd van het scherm, het lijkt wel de kleurinstelling van een TV in de Mediamarkt :P

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Mu.siQ schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:59:
Gevolg; kan weinig tot niets zien van LeMans. Via waar kan ik (betaald eventueel) het beste één en ander volgen? Voor week Eurosport afsluiten? Via website WEC? Wat zijn mijn beste opties?
Via webite van de fiawec.com kan (kost daar 10 euro, maar zit op zich ook prima commentaar bij van o.a. Alan McNish. Of een proef abonnement nemen op Eurosport player en dan zondag of maandag na de race annuleren, dan kost het je niets.
Overigens weet ik dat RTL7 ook uitzend, maar commentaar is niet persé mijn dingetje daar.
Uitzending aldaar is ook wel een dingetje, vorig jaar zonden ze ook niet de hele race uit, maar zo nu en dan updates. En dan de start natuurlijk en het laatste uur tot aan de vlag. Nelson Valkenburg vond ik altijd wel tof commentaar geven destijds bij Eurosport, maar hij zit tegenwoordig ook bij RTL GP, wellicht voorziet hij dus in commentaar.

Voor nu kan ik alleen even https://wec-magazin.com/h...-the-24-hours-of-le-mans/ linken, maar heel concreet voor NL/BE is dat niet.

Ik zal vanavond of zo nog even een stukje opnemen in de topic start over waar te kijken voor Nederland en België.

EDIT:
De eerste vrije traning heeft al een red flag te pakken. Gaat goed daar, net 5 minuten bezig. :+

EDIT2:
En het is weer groen. :)

[Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 14:12]

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:29
Waar volg je de training @CH4OS ? via liveblog?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
iichel schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:52:
Waar volg je de training @CH4OS ? via liveblog?
Ik volg via https://live.fiawec.com/en/live waar livetiming is, gezien er geen uitzending is (pas met de kwalificaties). :) Heb je wel de subscription voor de Le Mans race voor nodig, geloof ik.

Duurde trouwens wel even voordat een GR010 de leiding overnam zeg...

[Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 14:55]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Oeh, Toyota nu op 0,001s van de Alpine... :+ Dat zijn echt centimeters verschil denk ik? :+

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:29
laten we zeggen dat ze 250km/h doen op de finish, da's zeg maar 70m/s. In 1/1000e seconde doe je dus 7 cm.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
En de vrije training is weer red flagged. Ik heb helaas geen idee waarom of waardoor.

Is de United Autosports (team van Zak Brown) op P3 echt zo snel of zijn de andere LMH's gewoon zo langzaam? :+

EDIT: Jota #38 staat in de livetiming op stop, ik denk dat die auto er dus af ligt.

EDIT2: En weer doorrrrrrrrrr :+

[Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 16:24]

• Paulus07
  • Niet online
wel raar/jammer dat ze die training niet "broadcasten".

Poehhh als je daar kon staan nu........ _/-\o_

https://twitter.com/TGR_WEC/status/1427991249819209728

[Voor 59% gewijzigd door Paulus07 op 18-08-2021 16:26]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Paulus07 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:24:
wel raar/jammer dat ze die training niet "broadcasten".
Ik weet ook niet of dat normaliter wel is.
Poehhh als je daar kon staan nu........ _/-\o_
@Richard117 is ter plaatse. Ik geloof dat ie marshall is. ;)
Ik hoop er volgend jaar weer bij te zijn ter plekke! :)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:54

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ga morgen die kant uit, ik ben benieuwd. Door het (supporting) paddock dwalen en tussen de coureurs mengen zal er niet in zitten dit jaar vrees ik, maar we gaan 't zien :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Paulus07
  • Niet online
Wat beelden:

360° Race control - 24 Heures du Mans 2021

[Voor 38% gewijzigd door Paulus07 op 18-08-2021 18:06]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
TommyGun schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:44:
Ik ga morgen die kant uit, ik ben benieuwd. Door het (supporting) paddock dwalen en tussen de coureurs mengen zal er niet in zitten dit jaar vrees ik, maar we gaan 't zien :)
Veel plezier! :) Zoals intussen vaak gezegd, ik hoop volgend jaar erbij te zijn.

[Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 18:34]

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Zaterdag lekker de stream aanzetten via de WEC app en dan genieten.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
JohanKupers schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:35:
Zaterdag lekker de stream aanzetten via de WEC app en dan genieten.
Zometeen om 19:00-20:00 de eerste kwalificatie, die overigens wel uitgezonden wordt! ;)

• Ryur
Hmm.. ik wilde net nog even snel de FIA WEC stream aanschaffen, krijg ik een foutmelding.
Denk ook dat ik weet waarom: mijn creditcard vereist die Two-factor authentication, en blijkbaar gaat de FIA WEC site daar niet goed mee om.

:(

Gelukt, via een hack, eerst via mijn iPad gekocht/via Apple.
Toen dus gekoppeld aan mijn account en nu kan ik hem op de PC kijken!

[Voor 22% gewijzigd door Ryur op 18-08-2021 18:55]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ryur schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:43:
Hmm.. ik wilde net nog even snel de FIA WEC stream aanschaffen, krijg ik een foutmelding.
Denk ook dat ik weet waarom: mijn creditcard vereist die Two-factor authentication, en blijkbaar gaat de FIA WEC site daar niet goed mee om.

:(
Je kan eventueel via de app proberen. Anders iets als een 'app password' genereren voor de creditcard?

Voor degenen die via desktop en fiawec.com willen kijken, dat kan op https://live.fiawec.com/en/live. :)

Wat wel vervelend is, is dat het commentaar alleen mono geluid is en van links komt.

[Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 19:02]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:47

Fuelke

Forza Ferrari

Hier gaan we.

Ik gebruik de combinatie van Eurosport Player & Radio Le Mans audio. Onderaan de Eurosport Player staat er een icoontje om de audio te wisselen tussen Engels en Ambient sound.

[Voor 38% gewijzigd door Fuelke op 18-08-2021 19:14]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Paulus07
  • Niet online
Nu al 1 in de muur 😮

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ging vanmiddag met de vrije training ook al rap. ;)

EDIT: Nog een paar seconden tot het weer groen wordt. :)

[Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 19:15]

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee