Wat ik trouwens mis of geheel over het hoofd heb gezien: Peugeot. Waar zijn die? Tijd terug die aankondiging en een video maar hoor/zie er nu niks meer over eigenlijk.
2022, volgend jaar komen zePaulus07 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:19:
Wat ik trouwens mis of geheel over het hoofd heb gezien: Peugeot. Waar zijn die? Tijd terug die aankondiging en een video maar hoor/zie er nu niks meer over eigenlijk.
Maar dit jaar zouden ze ook nog wat doen of tonen vooraf de race? Of was dit alles en zien we het in 2022?
Alpine heeft een demo voorafgaand aan de race. Die gaan met hun F1 auto Alonso over het circuit sturen. En de Leeuw van Peugeot is terug (sinds 2019 al, toen men aankondigde om per 2022 mee te doen met LMH).Paulus07 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:25:
Maar dit jaar zouden ze ook nog wat doen of tonen vooraf de race? Of was dit alles en zien we het in 2022?
Een paar weken terug tijdens de WEC race op Monza heeft Peugeot hun 9X8 laten zien, waarmee ze mee gaan doen.
EDIT:
Geluid bij fiawec.com stream is ook gefixed!
[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 19:28 ]
Stereo geluid eindelijk!CH4OS schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:47:
[...]
Wat wel vervelend is, is dat het commentaar alleen mono geluid is en van links komt.
Iemand die trouwens wat kan vertellen over de nummering van de auto's? De #1 is de LMP2 van Richard Mille Racing team, waar vrouwelijke coureurs achter het stuur zitten, #7 en #8 zijn opeens de Toyota LMH's en Glickenhaus rijdt met #708 en #709?
Ik heb geen idee, maar Toyota rijdt niet opeens met 7 en 8, sterker nog daar reed peugeot al mee.CH4OS schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:41:
Iemand die trouwens wat kan vertellen over de nummering van de auto's? De #1 is de LMP2 van Richard Mille Racing team, waar vrouwelijke coureurs achter het stuur zitten, #7 en #8 zijn opeens de Toyota LMH's en Glickenhaus rijdt met #708 en #709?
Vincere Per Belli
Ik kom ook foto's tegen dat de 908 HDI FAP o.a. met #1, #7, #9 en #10 gereden heeft...peeth schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:37:
Ik heb geen idee, maar Toyota rijdt niet opeens met 7 en 8, sterker nog daar reed peugeot al mee.
Hello boys,
Vraagje, die hypercar van peugot gaat ie meedoen?
Heb hem nog niet gezien in practice of quali
Zoals reeds aangegeven, vanaf 2022 gaat Peugeot pas meedoen met de 9X8.loewie1984 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:27:
Hello boys,
[YouTube: 24 Heures du Mans 2021 - PEUGEOT HYPERCAR 9X8 Reveal]
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 21:30 ]
Thanks, die had ik gemist. Nog een jaartje wachten, achja. Zin in dit weekend, een etmaal tv kijken das lang geledenCH4OS schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:28:
[...]
Zoals reeds aangegeven, vanaf 2022 gaat Peugeot pas meedoen met de 9X8.De practice is ook niet uitgezonden.
Het wordt vanaf 2022 inderdaad pas interessant, dan komt ook de LMDh klasse. En eigenlijk is het vanaf 2023 pas echt interessant, dan komen er nog meer fabrikanten bij die met hun LMDh auto's mee gaan doen. Porsche en Audi gaan dan mee doen en BMW gaat in de IMSA rijden. Rijden nu alle drie in de Formule E, maar gaan dus overstappen, al blijft Audi in de Formule E nog wel klantenteams helpen.
Van BMW weet ik niet of ze ook mee gaan doen met Le Mans of de WEC, ik hoop in elk geval wel met de 24 uur van Le Mans, veel fabrikanten maken het lekker spannend zou ik zeggen!
Van BMW weet ik niet of ze ook mee gaan doen met Le Mans of de WEC, ik hoop in elk geval wel met de 24 uur van Le Mans, veel fabrikanten maken het lekker spannend zou ik zeggen!

Ik reis morgen af naar Le Mans. Ben daar nog nooit op het circuit geweest, maar de mensen waarmee ik ga komen er al jaren, dus het zal wel interessant zijn.Helaas moet je daar wel met een mondkapje lopen...
Vrienden van mij verklaren me al jaren voor gek, maar meestal zie ik toch wel 20 van de 24 uren die er gereden worden...
Helaas dit jaar op vakantie, eens kijken hoe we het dit jaar gaan doen.
Helaas dit jaar op vakantie, eens kijken hoe we het dit jaar gaan doen.
Ach een vriend/collega van mij die kijkt ieder jaar alle uren van Spa 24 uur; oke, het is ook wel zijn werk, maar toch.pilskes schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:49:
Vrienden van mij verklaren me al jaren voor gek, maar meestal zie ik toch wel 20 van de 24 uren die er gereden worden...
En dan is hij ook nog langer wakker dan alleen de race (ik zou ervoor en erna direct gaan crashen!), maar hij was afgelopen 24h ruim 48 uur wakker.
Dus nee, ik verklaar je niet echt voor gek hoor!
===
Ikzelf denk dat ik het niet zo lang volhou, ik ben de laatste dagen niet helemaal 100% en moet dus een beetje denken aan een slaapritme!
[ Voor 11% gewijzigd door Ryur op 18-08-2021 22:05 ]
Ik hou het meestal 20-22 uur vol, ik hoop dit jaar de 24 uur in zijn geheel te kunnen zien!
En een foutje dat op de loer ligt. 
In 2017 was ik er zelf, samen met @bvk, we hadden toen een auto gehuurd, 's avonds reden we terug naar het hotel, en moet zeggen, in het donker rijden daar is zo anders dan in NL, het is daar vele malen donkerder dan hier in Nederland.
In 2017 was ik er zelf, samen met @bvk, we hadden toen een auto gehuurd, 's avonds reden we terug naar het hotel, en moet zeggen, in het donker rijden daar is zo anders dan in NL, het is daar vele malen donkerder dan hier in Nederland.
[ Voor 76% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 23:20 ]
Hmmm, de Garage 56 auto mag alleen rijders wisselen in de auto, als de auto in de box staat. alleen dan mogen meer mensen helpen, anders mag er alleen maar 1 persoon tegelijkertijd aan de auto bezig zijn...
Stond ik eerder eigenlijk niet eens bij stil...
Die Corvette C8 is ook wel een gaaf dingetje hoor!
Stond ik eerder eigenlijk niet eens bij stil...
Die Corvette C8 is ook wel een gaaf dingetje hoor!
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 23:27 ]
Nou, 's avonds? Het was al diep in de nacht! Maar inderdaad, die onverlichte en stikdonkere Franse provinciale wegen zijn als je doodop bent geen pretje...CH4OS schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:48:
Dan is komend weekend na de nodige uren kijken op de bank in slaap vallen toch iets veiliger
Ik was dan nog niet doodop, maar wilde niet terwijl ik wel doodop was met een onbekende auto, door en over onbekend terrein rijden...bvk schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:45:
Nou, 's avonds? Het was al diep in de nacht! Maar inderdaad, die onverlichte en stikdonkere Franse provinciale wegen zijn als je doodop bent geen pretje...
Dan is komend weekend na de nodige uren kijken op de bank in slaap vallen toch iets veiliger
Koplampen aan (groot licht mag, wel met goed afgestelde lampen zodat je andere mensen niet verblindt, maar je kan ook terugschakelen naar stadslicht zodra je een tegenligger ziet aankomen...), rustig rijden.CH4OS schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:48:
NL heeft in de afgelopen 25 jaar steeds meer licht(vervuiling) in de nacht gekregen, zeker in de randstad. Toen ik een kind was (35 jaar geleden), kon ik 's nachts vanuit ons huis in Hoofddorp makkelijk veel sterren goed zien. Nu heb ik geluk als ik een paar sterren en de maan kan zien...
Overigens is het rondom grote steden zoals Le Mans niet echt heel erg donker, in elk geval niet zo donker als in kleine bergdorpjes in de winter (daar zie je dus echt niks op een donkere nacht).
Dit hebben we ook gedaan uiteindelijk, nadat we anderen zagen rijden (die ons inhaalden) en groot licht aan hadden.Amphiebietje schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:16:
Koplampen aan (groot licht mag, wel met goed afgestelde lampen zodat je andere mensen niet verblindt, maar je kan ook terugschakelen naar stadslicht zodra je een tegenligger ziet aankomen...), rustig rijden.
De officiële website heeft een pagina gemaakt over waar te kijken:
https://www.fiawec.com/en...-24-hours-of-le-mans/7122
he das jammer... pitwalk morgen is gecancelled
Dus als ik t zo zie, RTL7 of een LeMans Pack halen op WEC om te kijken...mmz
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
En meestal ook Eurosport, die heeft voor zo'n beetje heel Europa.Mu.siQ schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:49:
Dus als ik t zo zie, RTL7 of een LeMans Pack halen op WEC om te kijken...mmz
Eurosport gratis is dan ook wel een goede optie, checkCH4OS schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:50:
[...]
En meestal ook Eurosport, die heeft voor zo'n beetje heel Europa.Anders Eurosport Player pakken, die heeft een trial voor een week.
Eurosport heeft helaas geen overeenkomst met Canaal Digitaal (welkom in de 21e eeuw

[ Voor 12% gewijzigd door Mu.siQ op 19-08-2021 13:51 ]
Geen idee of het waardevol is, ik krijg althans een foutmelding vanuit Excel, maar de gehele programmering is te vinden in deze Powerpoint-presentatie. Maar mijn Powerpoint 365 op mijn laptop vind dat de file beschadigd is. 
Als ik daarnaast kijk op https://www.eurosport.nl/watch/schedule.shtml staat er echt veel voor de 24 uur van Le Mans er aan te komen op Eurosport.
@Mu.siQ Ik begrijp dus even niet hoezo het een probleem moet zijn dat Eurosport geen overeenkomst heeft met Canal Digital, tenzij je daar TV afneemt.
EDIT:
Ikzelf heb voor een tientje via de WEC zelf genomen, dat heeft best goed commentaar, is onafhankelijk van platform en naar mijn idee zijn geld wel dubbel en dwars waard; wat is 10 euro nou op vele uren kijkplezier?
Als ik daarnaast kijk op https://www.eurosport.nl/watch/schedule.shtml staat er echt veel voor de 24 uur van Le Mans er aan te komen op Eurosport.
@Mu.siQ Ik begrijp dus even niet hoezo het een probleem moet zijn dat Eurosport geen overeenkomst heeft met Canal Digital, tenzij je daar TV afneemt.
EDIT:
Ikzelf heb voor een tientje via de WEC zelf genomen, dat heeft best goed commentaar, is onafhankelijk van platform en naar mijn idee zijn geld wel dubbel en dwars waard; wat is 10 euro nou op vele uren kijkplezier?
[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 19-08-2021 14:19 ]
https://www.motorsport.co...h-lmdh-programme/6650315/
Cadillac linked to Le Mans return with LMDh programme
Cadillac linked to Le Mans return with LMDh programme
Als ik op die site kijk, zie ik dat het in Scandinavië via ViaSat sport wordt uitgezonden, aangezien die komend jaar ook bij ons voet aan de grond willen krijgen, vrees ik het ergste voor volgend jaar...CH4OS schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:13:
De officiële website heeft een pagina gemaakt over waar te kijken:
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
wtf was die Jumbo wagen aan het doen?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Hij ging er samen met de IDEC sport vanaf (die gister ook al in tet rouge in de banden stond) in Mulsanne hairpin. En de IDEC gaat op de platte wagen naar huis toe. Weinig tracktime dus voor die jongens.
Edit: IDEC rijdt weer
Edit 2: weer geel. de #1 richard mille gaat langzaam en de #20 staat er naast bij dunlop
Edit 3: blauwe IDEC in de poeier, code rood. achterkant uitgebroken bij downshiften in de 1e chicane
Edit: IDEC rijdt weer
Edit 2: weer geel. de #1 richard mille gaat langzaam en de #20 staat er naast bij dunlop
Edit 3: blauwe IDEC in de poeier, code rood. achterkant uitgebroken bij downshiften in de 1e chicane

[ Voor 39% gewijzigd door iichel op 19-08-2021 14:52 ]
Is ViaSat hetzelfde als Nordic Entertainment Group en ViaPlay dan?Metalfreak schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:29:
Als ik op die site kijk, zie ik dat het in Scandinavië via ViaSat sport wordt uitgezonden, aangezien die komend jaar ook bij ons voet aan de grond willen krijgen, vrees ik het ergste voor volgend jaar...
Ja daar nemen wij tv af. Anders gratissss. Denk dat t wec wordt. Gezien vele extra data en spul wat je daar ook nog bij krijgt 🙂CH4OS schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:14:
EDIT:
Boing:
🔴Red Flag🔴
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) 19 augustus 2021
No. 17 @IDECSportRacing lost control going up towards the Dunlop bridge.
Dwight Merriman got out of the car and is safe!#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/pmpJP387R9
Officiele spotterguide: https://assets.lemans.org...4-heures-du-mans-2021.pdf
Ook was er iemand die vroeg of Peugeot ook aanwezig was, jazeker, maar de 9X8 rijdt niet op de baan, maar staat uitgestald in het paddock...
https://endurance24.fr/la...ck-des-24-heures-du-mans/
Wow, flinke schuiver. Dit is de andere IDEC zo te zien? Het zit het team niet echt mee!
Bij Eurosport heb je ook een zee aan kanalen en onboards om mee te kijken (net als bij de WEC), alleen ander commentaar denk ik.Mu.siQ schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:58:
Ja daar nemen wij tv af. Anders gratissss. Denk dat t wec wordt. Gezien vele extra data en spul wat je daar ook nog bij krijgt 🙂
Ook was er iemand die vroeg of Peugeot ook aanwezig was, jazeker, maar de 9X8 rijdt niet op de baan, maar staat uitgestald in het paddock...
[ Voor 92% gewijzigd door CH4OS op 19-08-2021 15:11 ]
Jumbo in het grind in bocht 2
Ook paar keer gehad in rF2 met iets te lomp aanremmenCH4OS schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:06:
[...]
Wow, flinke schuiver. Dit is de andere IDEC zo te zien? Het zit het team niet echt mee!
Heeft de WEC app chromecast support op iOS, iemand die dit weet? Anders weer zo'n gekloot met laptop etc....CH4OS schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:06:
[...]
[...]
Bij Eurosport heb je ook een zee aan kanalen en onboards om mee te kijken (net als bij de WEC), alleen ander commentaar denk ik.
Montoya doet een IDEC'je.
Voor wat ik her en der lees is er Chromecast support, dus ik neem aan dat dat ook vanuit iOS is. Via live.fiawec.com kun je ook vanaf de desktop kijken. Volledige URL heb ik gisteren ook in het topic gezet, scheelt al enorm zoeken.Mu.siQ schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:55:
Heeft de WEC app chromecast support op iOS, iemand die dit weet? Anders weer zo'n gekloot met laptop etc....
Waar zijn eigenlijk de races en kwalificaties e.d. van het bijprogramma te bekijken?
De races van zaterdag zijn in elk geval via Youtube te volgen. Voor vandaag volgens mij niet te volgen met beelden (behalve een live stream van race control)CH4OS schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:23:
Waar zijn eigenlijk de races en kwalificaties e.d. van het bijprogramma te bekijken?
Wat een ronde van de Toyota #7!
Gewoon 1.2s los, en gewoon 2.5s tot de volgende non-Toyota!
Bij de streams van de FIAWEC is die gewoon inbegrepen.pilskes schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:09:
Mis wel de live timing tijdens de kwali..
deze? https://live.24h-lemans.com/en/livepilskes schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:09:
Mis wel de live timing tijdens de kwali..
Red flag. The @PorscheRaces No.92 is out of the race for Hyperpole in LMGTE Pro after @kevinestre went off track.#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/PBGpe1bpqp
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) 19 augustus 2021
Dat zal wel een reden hebben dat het verschil zo groot is. Hartley zit nu maar een paar tienden achter Kobayashi in de livetiming (sectortijden).Ryur schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:09:
Wat een ronde van de Toyota #7!
EDIT:
Gat is nu "maar" 0.330s.
EDIT2:
En intussen 0.295s.
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 19-08-2021 21:29 ]
Ik vind bij de nachtsessies dat de camera veel te laag staat! Ik word continu "verblind" door de auto's (met name bij de laatste bochten heb ik dat). Heb ik trouwens ook snel als ik 's avonds/'s nachts moet autorijden!
Heb ik bij Spa24h ook altijd last van, maar daar gebruiken ze meestal al iets hoger hangende camera's.
Meer mensen er last van?
Heb ik bij Spa24h ook altijd last van, maar daar gebruiken ze meestal al iets hoger hangende camera's.
Meer mensen er last van?
Ik heb nergens last van. 
Wat een verschil in tijd trouwens; tijdens de Hyperpole rijden de Toyota's 3:23, 3:24, nu gewoon 3:30... Er is veel verkeer natuurlijk, maar dat kost nooit zeven seconden...
Lijkt er trouwens ook op, dat RTN hun technische issues gefixed heeft. Gisteren vertelde Guido dat ze temperatuurproblemen hadden en hoopten dat er morgen (vandaag dus) een andere motor in de auto gelepeld zou worden. Of dat gedaan is, geen idee, maar dat ze nu vierde overall staan lijkt wel te zeggen dat ze wat pace terughebben.
Wat een verschil in tijd trouwens; tijdens de Hyperpole rijden de Toyota's 3:23, 3:24, nu gewoon 3:30... Er is veel verkeer natuurlijk, maar dat kost nooit zeven seconden...
Lijkt er trouwens ook op, dat RTN hun technische issues gefixed heeft. Gisteren vertelde Guido dat ze temperatuurproblemen hadden en hoopten dat er morgen (vandaag dus) een andere motor in de auto gelepeld zou worden. Of dat gedaan is, geen idee, maar dat ze nu vierde overall staan lijkt wel te zeggen dat ze wat pace terughebben.
[ Voor 131% gewijzigd door CH4OS op 19-08-2021 22:45 ]
@Ryur is "in het echt" net zo, zeker als er geen lichtmasten staan. Pikkedonker en dan ineens volle bak die LED koplampen in je gezicht
. Blijf het verbazingwekkend vinden dat de coureurs daar niet gek van worden qua achtervolgers.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ze hebben de motor vervangen vandaag. En wat betreft die tijden, net als bij de F1 simuleren ze ook de ‘race pace’ en dat zijn ze nu dan ook aan het doen volgens mij.CH4OS schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:15:
Ik heb nergens last van.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik zag zojuist van Racing Team Nederland inderdaad een bericht op Facebook hierover. In twee uur tijd een nieuwe motor er in lepelen is nog knap snel!PatrickC schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:31:
Ze hebben de motor vervangen vandaag. En wat betreft die tijden, net als bij de F1 simuleren ze ook de ‘race pace’ en dat zijn ze nu dan ook aan het doen volgens mij.
En de wagen zat er gelijk weer lekker bij in FP4
Pace zag er goed uit..
Pace zag er goed uit..
Ja, men zat er goed bij tijdens FP4. Wel frappant trouwens dat er weer wat was met de waterkoeling. Ze waren vorig jaar of in 2019, ik weet niet meer precies, ook al eens uitgevallen tijdens de 24 uur van Le Mans met waterkoelingsproblemen.Fox-Racing schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:32:
En de wagen zat er gelijk weer lekker bij in FP4![]()
Pace zag er goed uit..
Was vorig jaar… meteen al aan het begin van de race. Maar goed dat ze het nu vóór de race al hebben, dan kunnen ze het hopelijk op tijd oplossen.CH4OS schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:40:
[...]
Ja, men zat er goed bij tijdens FP4. Wel frappant trouwens dat er weer wat was met de waterkoeling. Ze waren vorig jaar of in 2019, ik weet niet meer precies, ook al eens uitgevallen tijdens de 24 uur van Le Mans met waterkoelingsproblemen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ze hadden Gibson schijnbaar flink moeten overtuigen dat er echt wat mis was met de motor nadat de koelwaterslang los was geschoten en de motor daardoor gefrituurd was. Dat legt Frits van Eerd althans uit in de Facebook post die ik net linkte. Na toestemming van de FIA om de nieuwe motor er in te lepelen om 19:30, lag de nieuwe motor er om 21:30 in, toen FP4 startte, een knappe prestatie wat mij betreft!PatrickC schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:14:
Was vorig jaar… meteen al aan het begin van de race. Maar goed dat ze het nu vóór de race al hebben, dan kunnen ze het hopelijk op tijd oplossen.

Ook lees ik berichten dat de blauwe IDEC auto zich voor de start van de race al heeft teruggetrokken. Teveel issues, te weinig vertrouwen in de auto heeft men doen besluiten om dit te doen ten behoeve van de andere competitors niet in de weg te zitten.
[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 20-08-2021 10:25 ]
Ving gisteren ook iets op (weet niet meer bij welk team en/of dat IDEC was) dat er na een klap is was met het chassis en ze ook voor de race al terugtrokken hierdoor.
Oh mocht je nog vragen hebben:
Oh mocht je nog vragen hebben:
#rtlgp is dit weekend te gast in de pitbox van @RacingTeamNL . Heb je altijd al iets willen weten van dit team of wil je @allardkalff met een andere opdracht de pitstraat in sturen? Stel dan je vraag hieronder! pic.twitter.com/QEuivHMSJi
— RTL GP (@RTLGP) 20 augustus 2021
[ Voor 24% gewijzigd door Paulus07 op 20-08-2021 10:37 ]
RTL GP is meestal te gast bij RTN, maar met die vragen doen ze weinig, is mijn ervaring.
Is er al iets bekend over de #92 Porsche en de #71 Ferrari?
Nieuwe chassis? of ook einde verhaal?
Nieuwe chassis? of ook einde verhaal?
Vanmorgen tijdens de persconferentie van de ACO zijn de kalender voor 2022 en herbruikbare brandstof aangekondigd voor 2022. Voor laatst genoemde gaat men onder andere wijnresidu en andere biologische middelen gebruiken om een brandstof te maken op basis van een soort bioethanol.
De gehele persconferentie is terug te zien op YouTube.
De gehele persconferentie is terug te zien op YouTube.
[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 20-08-2021 13:17 ]
New Category “Based on Current GT3” to Replace GTE in 2024
https://sportscar365.com/...ce-gte-formula-from-2024/
Future GT Class Set to Prohibit Factory Entries
https://sportscar365.com/...o-prohibit-factory-teams/
[ Voor 33% gewijzigd door Paulus07 op 20-08-2021 13:08 ]
Dit was te verwachten. Grappig om te zien dat ACO toch “gezwicht” is voor GT3.Paulus07 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:04:
New Category “Based on Current GT3” to Replace GTE in 2024
Temeer omdat IMSA ook gaat zwichten (per 2024).Niellie41 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:56:
[...]
Dit was te verwachten. Grappig om te zien dat ACO toch “gezwicht” is voor GT3.
Imsa was nooit anti GT3.CH4OS schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:57:
[...]
Temeer omdat IMSA ook gaat zwichten (per 2024).
Dat weet ik, maar per 2024 gaan zij over naar GT3, Dus de WEC moest iets doen, vandaar dat ze nu een jaar eerder overstappen op GT3.Niellie41 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:59:
Imsa was nooit anti GT3.
Blijkt dat IMSA per 2022 al overstapt.
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 20-08-2021 15:03 ]
IMSA stapt volgend jaar al over naar de GT3 Pro klasse.CH4OS schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:00:
[...]
Dat weet ik, maar per 2024 gaan zij over naar GT3, Dus de WEC moest iets doen, vandaar dat ze nu een jaar eerder overstappen op GT3.
https://sportscar365.com/...s-gtd-pro-class-for-2022/
"***The IDEC Sport-entered LMP2 car was withdrawn on Friday morning following its second crash of the week, which will result in a 61-car starting field for the French endurance classic."Paulus07 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:36:
Ving gisteren ook iets op (weet niet meer bij welk team en/of dat IDEC was) dat er na een klap is was met het chassis en ze ook voor de race al terugtrokken hierdoor.
Bron: https://sportscar365.com/...-mans-friday-notebook-12/
Meneer Merriman heeft vorig jaar ook al de race gemist doordat hij zichzelf blesseerde bij een crash.Ryur schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:19:
[...]
"***The IDEC Sport-entered LMP2 car was withdrawn on Friday morning following its second crash of the week, which will result in a 61-car starting field for the French endurance classic."
Bron: https://sportscar365.com/...-mans-friday-notebook-12/
Overigens las ik hier in het topic ergens dat ik als marshall aanwezig zou zijn in Le Mans. Maar dat klopt niet. Ik loop hier gewoon met een camera in mijn hand van al het moois te genieten. Zoals deze Maserati in het bijprogramma.
:strip_exif()/f/image/48NtXQTLrknwbjLH9unJN8jS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ah ja, ik dacht dat je marshall was. My bad.Richard117 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:31:
Overigens las ik hier in het topic ergens dat ik als marshall aanwezig zou zijn in Le Mans. Maar dat klopt niet.
Ziet er goed uit!Ik loop hier gewoon met een camera in mijn hand van al het moois te genieten. Zoals deze Maserati in het bijprogramma. [Afbeelding]

Dit zou de stream moeten zijn voor de Endurance Racing Legends Race 2 van morgen (tussen 10h15 & 11h00)
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Heerlijk vanaf 2024 gaat WEC over op GT3 ipv GTE.
https://racer.com/2021/08...ec-and-le-mans-from-2024/
Met alleen Porsche Ferrari en Corvette in GTE Pro en Aston Martin ipv Corvette in GTE AM is het maar karig. Met GT3 is nu het veld al in America: Porsche, Lamborghini, Audi, Ferrari, Mercedes,Aston Martin, Acura, Lexus, Lexus. Voeg daar Corvette nog bij, dan heb je een mooi gevarieerd veld ipv de 3 smaken die nu per klasse rijden.
https://racer.com/2021/08...ec-and-le-mans-from-2024/
Met alleen Porsche Ferrari en Corvette in GTE Pro en Aston Martin ipv Corvette in GTE AM is het maar karig. Met GT3 is nu het veld al in America: Porsche, Lamborghini, Audi, Ferrari, Mercedes,Aston Martin, Acura, Lexus, Lexus. Voeg daar Corvette nog bij, dan heb je een mooi gevarieerd veld ipv de 3 smaken die nu per klasse rijden.
Race day

officieel niet maar er zal vast het een en ander aan piratenstreams komen op YT en twitch
RTL 7 en Eurosport zenden in NL meestal uit, maar niet de volledige 24 uur denk ik. Op YouTube komen wellicht wat illegale streams, dus die kunnen we niet linken. Aan de andere kant, via de fiawec.com site kost het een tientje, wat per uur ook best goedkoop is.magnifor schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:07:
Is er een livestream voor de 24 uur straks op YouTube?
[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2021 10:25 ]
Ik heb in het begin van het jaar de season pack op fiawec,com gekocht dus ik kijk lekker via hun officiële stream
[ Voor 3% gewijzigd door JohanKupers op 21-08-2021 10:31 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Lees net ook dat videoland de race 24 uur gaat uitzenden en daar kan je het twee weken gratis uitproberen. Weet iemand of ze dan uitzenden op een aparte zender of de RTL uitzending maar dan zonder onderbrekingen?CH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:23:
[...]
RTL 7 en Eurosport zenden in NL meestal uit, maar niet de volledige 24 uur denk ik. Op YouTube komen wellicht wat illegale streams, dus die kunnen we niet linken. Aan de andere kant, via de fiawec.com site kost het een tientje, wat per uur ook best goedkoop is.
Season pack is exclusief Le Mans naar mijn weten. Check dus even of het erbij inbegrepen is voor de start!JohanKupers schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:31:
Ik heb in het begin van het jaar de season pack op fiawec,com gekocht dus ik kijk lekker via hun officiële stream
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2021 10:40 ]
Ik neem aan via aparte stream inderdaad. Of het zonder onderbreking is, dat lijkt me wel.magnifor schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:36:
Lees net ook dat videoland de race 24 uur gaat uitzenden en daar kan je het twee weken gratis uitproberen. Weet iemand of ze dan uitzenden op een aparte zender of de RTL uitzending maar dan zonder onderbrekingen?
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2021 10:39 ]
Zou je meer info kunnen geven over de week trial? Zie het nergens terug op de website?CH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:38:
[...]
Ik neem aan via aparte stream inderdaad. Of het zonder onderbreking is, dat lijkt me wel.Een andere optie, met wellicht wat beter commentaar, is Eurosport Player, die een week gratis is. Dan heb je waarschijnlijk ook meer streams om te kijken, zoals onboards.
Bij mijn weten is die inclusief Le Mans, want het was een 6 race pakket en er zijn 5 races buiten Le Mans om. Plus daarbij het nu aangeboden 3 race pack is ook voor Le Mans en de 2 races in Bahrein.CH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:36:
[...]
Season pack is exclusief Le Mans naar mijn weten. Check dus even of het erbij inbegrepen is voor de start!
[ Voor 11% gewijzigd door JohanKupers op 21-08-2021 10:49 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Season pack 2021 is incl Le Mans, vroeger kon je ook ex Le Mans kopen.
Het duurde mij even, maar Eurosport Player is ook onderdeel van Discovery+ (Eurosport is onderdeel van Discovery), daar is een zeven dagen trial op.magnifor schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:44:
Zou je meer info kunnen geven over de week trial? Zie het nergens terug op de website?
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2021 11:45 ]
Ah, ik dacht ergens gelezen te hebben dat Le Mans altijd als apart evenement werd gezien en daarom standaard niet inbegrepen was in de season pack.iichel schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:56:
Season pack 2021 is incl Le Mans, vroeger kon je ook ex Le Mans kopen.
Wow, maar twee drie hypercars die een tijd hebben gezet (de Toyota's) tijdens de warm-up. Hopelijk hebben Alpine en Glickenhaus geen al te grote problemen!
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2021 13:01 ]
Warm up was dan ook maar 15 minuten, dus met een beetje pech heb je maar tijd voor 1 getimede ronde.CH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:48:
Wow, maar twee drie hypercars die een tijd hebben gezet (de Toyota's) tijdens de warm-up. Hopelijk hebben Alpine en Glickenhaus geen al te grote problemen!
Had ik al gezegd dat het bijprogramna minstens zo gaaf is?

:strip_exif()/f/image/D0chkB462ZQ5yDkOpY1715Zw.jpg?f=fotoalbum_large)
Een van de auto's die Audi van een overwinning af hield. Ik geloof 2003?Richard117 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:16:
Had ik al gezegd dat het bijprogramna minstens zo gaaf is?![]()
[Afbeelding]