jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
[ Voor 4% gewijzigd door josh-hill op 21-08-2021 21:11 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Beste klappers en beste auto's ook die er af gaan. Oei...
[ Voor 32% gewijzigd door Mu.siQ op 21-08-2021 21:12 ]
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Wat een pech voor hun
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
En veel schade ook, hoor ik. Maar doordat het is gaan regenen zijn er meerderen er af gegaan.Maarten_E schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:09:
Jammer, Frits eraf.
Valt mee qua schade.CH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:12:
[...]
En veel schade ook, hoor ik. Maar doordat het is gaan regenen zijn er meerderen er af gegaan.
Frits had een schuivertje in de grindbak gemaakt, maar niet veel schade (buiten natuurlijk even de stoffer door de auto halen)
Mwah, hij skate door het grind en kan daardoor niet meer stoppen. Kon Maldonado niet zo heel veel aan doen.loewie1984 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:12:
Wat een klapper, maarja de neef van hoor ik net… i’m not surprised
Frits (Team Jumbo NL) leek alleen te schuiven, vast in de gravel meer niet.CH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:12:
[...]
En veel schade ook, hoor ik. Maar doordat het is gaan regenen zijn er meerderen er af gegaan.
Nr 1 lijkt er vervelender aan toe, jammer voor de dames...
Over de radio had hij het er anders over dat er f-ing veel schade was.Ryur schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:13:
Valt mee qua schade.
Frits had een schuivertje in de grindbak gemaakt, maar niet veel schade (buiten natuurlijk even de stoffer door de auto halen)
Team Jumbo NL is alleen met schaatsen.Mu.siQ schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:14:
[...]
Frits (Team Jumbo NL) leek alleen te schuiven, vast in de gravel meer niet.
Ja, jammer wel. Maar we gaan het zien of ze weg komt en de pits haalt.Nr 1 lijkt er vervelender aan toe, jammer voor de dames...
[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2021 21:16 ]
Heat of the moment? Die man is sowieso niet altijd even rustig in z'n taalgebruik (waar ik overigens geen problemen mee heb ghehe)CH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:14:
[...]
Over de radio had hij het er anders over dat er f-ing veel schade was.
Nee, hij zat vooral te vloeken op zijn team; dat niemand hem fucking had verteld dat het regende..CH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:14:
[...]
Over de radio had hij het er anders over dat er f-ing veel schade was.
"It's fucking raining and nobody is telling me anything!"
[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 21-08-2021 21:16 ]
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik moet kijken, opletten, typen, teams in de gaten houden (26 ook in de pitCH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:14:
Team Jumbo NL is alleen met schaatsen.Hier is het gewoon Racing Team Nederland, waar Jumbo hoofdsponsor is en Frits gentleman driver.
Over de radio had Frits het er zelf over dat er F-ing veel schade was.
Zo gaan we dus van 2 goed rijdende NL-teams naar 0...
En nr 1 moet zo te horen ook afmelden

[ Voor 10% gewijzigd door Mu.siQ op 21-08-2021 21:20 ]
(Wel gelijk)
Maar die zijn dus geraakt door nr 26, die verloren t op nat stuk ofzo?
[ Voor 20% gewijzigd door Mu.siQ op 21-08-2021 21:22 ]
Liggen ze daarmee uit de race? Of mogen ze nog verder als alles goed is?Mu.siQ schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:22:
Nr. 1 G-sensor getriggerd. Moet dus uit voorzorg verplicht medical checkups doen. Lijkt me een goed systeem, wel jammer voor de race/dames natuurlijk.
Ja, dat systeem is hetzelfde als de Fomule 1, maar wellicht met een lagere impact. Exacte regels weet ik niet, maar het idee is wel hetzelfde.Mu.siQ schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:22:
Nr. 1 G-sensor getriggerd. Moet dus uit voorzorg verplicht medical checkups doen. Lijkt me een goed systeem, wel jammer voor de race/dames natuurlijk.
Mijn broer vroeg al waarom ze blijft zitten en men haar er niet uit haalt, maar ze is dus door de marshalls geïnstrueerd om te blijven zitten tot een dokter geweest is.
De coureur moet de auto in principe in de pitsstraat brengen. Daar mag het team de auto pas ophalen. Wanneer de auto naar de pits gebracht wordt, is het over en uit.Insert12 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:23:
Liggen ze daarmee uit de race? Of mogen ze nog verder als alles goed is?
Dokter moet haar volgens mij eerst te woord staan terwijl ze in de auto zit (mits dat kan). Bij het verslepen van de auto moet er ze er uiteraard alsnog uitCH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:24:
[...]
Ja, dat systeem is hetzelfde als de Fomule 1, maar wellicht met een lagere impact. Exacte regels weet ik niet, maar het idee is wel hetzelfde.
Mijn broer vroeg al waarom ze blijft zitten en men haar er niet uit haalt, maar ze is dus door de marshalls geïnstrueerd om te blijven zitten tot een dokter geweest is.
Zie dat degene die er op klapt ook de lampen aangingen. Zelfde verhaal dus, al kwam die terug de pit in
De auto gaat terug naar de pit maar ik gok niet dat die nog weer komt te rijden. Of niet competitief in klasse. Volgens mij mag het ook alleen indien de courreur de auto terugbrengt.Insert12 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:23:
[...]
Liggen ze daarmee uit de race? Of mogen ze nog verder als alles goed is?
*Edit
Ah, zie hierboven
[ Voor 10% gewijzigd door Mu.siQ op 21-08-2021 21:27 ]
JaJoris748 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:22:
Heeft Visser al achter het stuur gezeten?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Werd er inderdaad af getikt, vervolgens een andere auto tegen de achterkant, in beide gevallen kon ze niets doen.josh-hill schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:26:
Wat een pech voor de nummer 1. Dat ze er af werden geduwd konden ze zo te zien niets aan doen.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
That's racing. Soms gewoon domme pech.josh-hill schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:26:
Wat een pech voor de nummer 1. Dat ze er af werden geduwd konden ze zo te zien niets aan doen.
Buiten het feit dat het van licht naar donker en andersom één van de lastigste periodes is in de gehele race. Gooi er een beetje regen in en het wordt nog lastiger.
Oh en dan zijn er feitelijk 4 races tegelijk bezig op dezelfde baan.
Er gebeuren elk jaar ongelukken, de één wat ongelukkiger dan de ander
Ze hebben ook een info systeem aan boord. De race director kan daar per auto, per klasse of iedereen een signaal mee sturen. Dat systeem geeft ook een signaal terug naar race control, ter bevestiging dat het ontvangen is.Paulus07 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:36:
Zie je in de nacht de fysieke vlaggen eigenlijk wel? Schijnen de lichten daar niet doorheen en moet je afgaan op de led borden en schermpje in de auto?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het beeld daar als je fysiek op locatie bent nu. Hoe kun je het goed volgen? Goede vraag @Paulus07
Wat Chaos zegtPaulus07 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:36:
Zie je in de nacht de fysieke vlaggen eigenlijk wel? Schijnen de lichten daar niet doorheen en moet je afgaan op de led borden en schermpje in de auto?
Ook hebben sommige auto's/coureurs audio "piepjes" die de status van de sector aangeven.
Zodat je niet op het scherm hoeft te letten.
Ah Radio dus om de boel te ondersteunen.jfeelders schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:44:
Ik denk dat we hier op de schermen het zelfde zien als jullie op TV. Met Radio Le Mans op mijn oordopjes.
[Afbeelding]
De lichten lijken zien er op tv al vrij snel hetzelfde uit, daar dus niet veel anders denk ik
Dat is ook de bedoeling, dat valt namelijk op. Het verteld degene die het licht ziet (no pun intended) dat er een snellere auto aan komt.Paulus07 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:49:
die knipperende lichten lijken me wel erg storend beeld voor de rijder als er zo een voor je zit
Dat verklaart waarom net op de Mulsanne straight de GTE Pro's er voorbij vlogen. Rondetijden ook circa 50-55 seconden langzamer dan de kop.jfeelders schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:47:
Ps. De 709 Glickenhaus maakt rare geluiden bij van het gas gaan en is langzaam. Die gaat het niet redden denk ik.
Dat vertelde Allard net inderdaad, best wel fijn zo dat kijken via RTL7, prima commentaar.CH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:45:
Ah, RTN probeerde dus wel contact te krijgen met Frits over de regen waar hij reed, maar er was geen verbinding.
Al kijk ik via fiawec.com en zeiden ze dat toen ik de reactie neerzette...bvk schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:52:
Dat vertelde Allard net inderdaad, best wel fijn zo dat kijken via RTL7, prima commentaar.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2021 21:54 ]
EDIT: MP5 is ter hoogte van Tertre Rouge
EDIT2:
En gaat er al weer af.
[ Voor 89% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2021 21:59 ]
Niet een legale link
[ Voor 38% gewijzigd door Outerspace op 21-08-2021 23:22 ]
Legaal, maar er is een VPN nodig?Ptiel schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:58:
Voor de andere liefhebbers zonder TV hier een directe link naar een livestream van l'Equipe. Is volkomen legaal, wel even met VPN naar een Franse server connecten.
Dan is het dus niet legaal omdat je met de VPN een (geolocatie) restrictie omzeild.
Legaal m.b.t. de aanbieder, niet de bezoeker.CH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:59:
[...]
Legaal, maar er is een VPN nodig?
Dan is het dus niet legaal omdat je met de VPN een (geolocatie) restrictie omzeild.
En vergeet de sfeer op de camping niet! Als ik er aan terug denk, hoor ik nog steeds Andre Hazes - Leef voorbij komen, tot diep in de nacht.Paulus07 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:05:
Live is denk vooral je info van de schermen halen, mobiel en radio le mans. En vooral wat allard net ook deed, sfeer snuiven. Geluid, gloeiende remschijven spotten etc
En nee, dat kwam niet vanuit mijn tent!
Potato, potato. Lijkt me niet discussie waardig.
[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2021 22:08 ]
Je kan de top 3 van elke klasse zien door middel van de gekleurde bollen. Leader lights heten die volgens mij. 1 lamp is voor P1, 2 lampen voor P2, etc. Deze manier is best ouderwets, maar is "traditie". Veel andere series gebruiken tegenwoordig panelen waarop de positie wordt getoond.Maarten_E schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:03:
Voor de mensen die er zijn: In hoeverre is de race goed te volgen live? Heb je wel door wie voor welke positie strijdt, of is het autootjes kijken om het zo te zeggen?
Verder goed proberen te volgen via radio en live timing. Anders wordt het snel alleen auto's kijken en sfeer proeven.
positie in klasse in nog hetzelfde als na de safety carCH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:09:
RTN met van Uitert achter het stuur lijkt al wel weer wat nodige posities goed te maken, of zie ik dat verkeerd?
EDIT:
Ik hoop wel dat men wat doet aan die interviews met de coureurs. Zoveelste keer dat ze iemand interviewen en bij het antwoord er geen audio meer is.
[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2021 22:16 ]
Stel je voor dat je in de jaren 90 daar was met de 787B en Mercedes CLR..
"You've driven Aston Martins and you've broken plenty of them, what's this?"
Al luisterend naar nr 33 on board
Ja, ik vond het ook prachtig te horen! Very savy!Mu.siQ schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:24:
Savage commentaar op FIA WEC
"You've driven Aston Martins and you've broken plenty of them, what's this?"
Al luisterend naar nr 33 on board
Of in de jaren '70 met de beroemde Porsche 917!Maarten_E schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:20:
Ben er nog nooit geweest op Le Mans, stiekem nog wel een wens van mij.
Stel je voor dat je in de jaren 90 daar was met de 787B en Mercedes CLR..
Pro tip: Ga niet samen met @CH4OS want die is tijdens WEC races ineens spontaan onvermoeibaar
Ik ben gewoon gepassioneerd. Adrenaline neemt het dan (vooral tijdens LM24) over.bvk schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:26:
Pro tip: Ga niet samen met @CH4OS want die is tijdens WEC races ineens spontaan onvermoeibaar.
Vanuit waar ik woon is het 700KM (en ik woon zo rond het middelpunt van Nederland). Dus is het zo'n 9-11 uur?Paulus07 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:27:
Hoelang rij je er eigenlijk op naar le mans? Incl pauzes etc
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2021 22:30 ]
Omdat het hele veld met een SC in 3 clusters langskomt. Bij een slow zone komen er continu auto’s voorbij.CH4OS schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:35:
Waarom maken ze de plek waar de reparaties plaats vinden nu niet tot slowzone?
Die nu ook continue voorbij komen, met dezelfde snelheid...?Joris748 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:39:
Omdat het hele veld met een SC in 3 clusters langskomt. Bij een slow zone komen er continu auto’s voorbij.
EDIT:
Zometeen op de stream van de FIAWEC, een interview met Sofia Fleursch, die in de #1 zat die van de baan getikt werd en daarna nog eens aangereden werd.
EDIT2:
Nu dus.
[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2021 22:46 ]
Le Mans, you are amazing.#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/C0tavFfHyK
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) 21 augustus 2021
Dat gaat dus niet als de auto’s veel meer verspreid zijn.
Voor op de telefoon denk ik? Nou niet echt een lekker monitor formaat
Foon idd 😛Mu.siQ schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:58:
[...]
Voor op de telefoon denk ik? Nou niet echt een lekker monitor formaat
Gebeurt genoeg. Vermakelijke LM24

Nu de marshalls dichter bij de track staan, is het opeens wel slow zone om een auto uit het grind te tillen... Dus dat het rustiger werken is, lijkt me niet een reden om net een safetycar te doen en nu een slow zone.Joris748 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:51:
@CH4OS Op het moment dat er auto’s voorbij komen moeten marshals extra alert zijn. Tussen twee SC treintjes kunnen ze relatief rustig werken.
Dat gaat dus niet als de auto’s veel meer verspreid zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2021 23:13 ]
Voordeel van RTL7 is dan weer dat het rechtstreeks op je TV komt zonder te hoeven streamen/casten en het "gratis" is. Ik vraag me wel af wie ze straks in de pits neerzetten, lijkt me niet dat Allard dat 24 uur vol gaat houden...Mu.siQ schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:01:
@CH4OS Ik moet zeggen dat het commentaar via FIA WEC wel vermakelijk is. Goede keus om RTL7 toch maar over te slaan.
Gebeurt genoeg. Vermakelijke LM24
Een vermakelijke race is het zeker! Ik zit tot mijn eigen verbazing al 7 uur non-stop te kijken
Ergens in de nacht kijk je dan zonder commentaar. Rond een uur of 07:00 of 08:00 of zo komt er dan weer commentaar.bvk schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:13:
Voordeel van RTL7 is dan weer dat het rechtstreeks op je TV komt zonder te hoeven streamen/casten en het "gratis" is. Ik vraag me wel af wie ze straks in de pits neerzetten, lijkt me niet dat Allard dat 24 uur vol gaat houden...
Een vermakelijke race is het zeker! Ik zit tot mijn eigen verbazing al 7 uur non-stop te kijken
Ik heb dat elk jaarbvk schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:13:
[...]

Toch wel een vette race om te kijken
(TGFN... de misses kijkt haar eigen series
Straks zelf ff crashen en morgenochtend verder kijken
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Je hebt het LM24-virus ook te pakken!bvk schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:13:
Volgens mij wisselen de commentatoren ook door de hele nacht.bvk schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:13:
[...]
Voordeel van RTL7 is dan weer dat het rechtstreeks op je TV komt zonder te hoeven streamen/casten en het "gratis" is. Ik vraag me wel af wie ze straks in de pits neerzetten, lijkt me niet dat Allard dat 24 uur vol gaat houden...
Is dat sinds dit jaar dan? Want in mijn herinnering moest ik vorig jaar ook nog zappen tussen de beide Eurosports en RTL7 omdat geen van drieën de volle 24 uur uitzond?josh-hill schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:17:
Ik kijk gewoon Eurosport, uit traditie. Kijk de race al decennia via Eurosport. Heb toen ik verhuisde expres een ISP gekozen die beide Eurosport zenders in het basis pakket heeft omdat ze vroeger steeds tussen de twee zenders schakelden, maar dat is tegenwoordig niet meer.
Of mijn herinnering is niet correct, dat is ook heel goed mogelijk
Toen ik in 2016 en 2018 via Eurosport Player keek (2017 weet je waar ik uithing...), moest ik ook steeds wisselen. In 2019 ben ik er live bij geweest en sinds 2020 kijk ik via fiawec.com.bvk schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:24:
Is dat sinds dit jaar dan? Want in mijn herinnering moest ik vorig jaar ook nog zappen tussen de beide Eurosports en RTL7 omdat geen van drieën de volle 24 uur uitzond?
Of mijn herinnering is niet correct, dat is ook heel goed mogelijk
[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2021 23:28 ]
(telemetrie / data verbindingen)
I am the great Cornholio!
Ja, ze zijn een beetje de underdog in de WEC die gedurende het seizoen eigenlijk best goed presteert.Maarten_E schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:34:
RTN krijgt wel veel aandacht van de cameraregie.