Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svartal
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
Goedendag,

Iemand hier met enige kennis en/of ervaring over de hedendaagse kosten van een dak renoveren en of isolatie aanbrengen?

Heb al meerdere bedrijven benaderd waar ik als eerste te horen kreeg dat de uitvoering hiervan al zeker tot volgend voorjaar moet wachten, en ook meerdere die er daardoor ook automatisch vanaf zagen om een offerte te maken, mede ook omdat ze in de huidige situatie hun prijzen onmogelijk zover vooruit kunnen voorspellen en deze prijzen blijkbaar astronomisch hard omhoog gaan.

Ondertussen heb ik vandaag van 1 bedrijf een offerte gekregen en daar kwam als m2 prijs voor alleen het vervangen van de dakpannen een gemiddelde van 200,- per m2 uit voor iets meer als 60m2... 8)7

Die prijs gaat ver boven alles wat ik online een beetje tegen gekomen ben voor de gemiddelde kosten van het vervangen van je dakpannen, in veel gevallen zelfs meer als een verdubbeling.

Wil het dak renoveren voordat ik zonnepanelen ga toevoegen, het huidige dak heeft betonnen pannen uit het bouwjaar 1956.
Zit geen asbest in het dak en de dakcontructie is nog in goede staat, de grootste kosten zal dan ook de dakpannen zijn en enige afwerking rondom,
En wil bij het vervangen van de pannen dan ook meteen dakisolatie laten aanbrengen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zoals je zelf al aangeeft, het is druk, en materiaal is schaars, dus ja prijzen zijn hoog.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:38

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

dakpannen xx/m²
oude eraf xx/²
isolatie aanbrengen (beetje lastig van buitenaf, maar kan xx/m²
panlatten weer terug/vervangen xx/m
nieuwe dakpannen er op. xx/m²

dakpannen alleen kun je al boven € 100,= per m² kiezen.
manuren € 50/ uur

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svartal
ZeRoC00L schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:01:
Zoals je zelf al aangeeft, het is druk, en materiaal is schaars, dus ja prijzen zijn hoog.
Dank u voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svartal
Tens schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:04:
dakpannen xx/m²
oude eraf xx/²
isolatie aanbrengen (beetje lastig van buitenaf, maar kan xx/m²
panlatten weer terug/vervangen xx/m
nieuwe dakpannen er op. xx/m²

dakpannen alleen kun je al boven € 100,= per m² kiezen.
manuren € 50/ uur
Ongeveer 63m2.

[ Voor 11% gewijzigd door Svartal op 18-06-2021 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:39
Voor een complete dakrenovatie, inclusief nieuw (sneldek)pannen, latten, dakbeschot/isolatie kwamen 3 offertes hier tussen de 350 en 500 euro per m² uit. (98m² dak)
Offertes zijn ruim een jaar geleden opgevraagd.

[ Voor 12% gewijzigd door MisterEagle op 18-06-2021 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
Wat, 34 - 49k.. Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-05 10:16
https://www.tesla.com/nl_nl/solarroof

Is dit niet eventueel een optie voor je?
Ik zag op YouTube al een keer een filmpje voorbij komen over kosten en opbrengsten, maar was wel van iemand uit Los Angeles..

YouTube: 1 Year with Tesla Solar Roof: top 11 questions answered + real produ...

Correctie: Los Angeles ipv Canada en link toegevoegd

[ Voor 42% gewijzigd door Colini op 18-06-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer dénis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 22:05
Wij hebben ons dak in dec 2019 laten doen: schoorsteen eraf, oude dakpannen eraf, folie eronder nieuwe panlatten, nieuwe nok balk, nieuwe pannen (100m2), nieuwe goot bakken (44 meter) afgewerkt met trespa en een dakkapel van 6 meter voor 33k. aan de andere kant hebben we 2 jaar eerder een dakkapel laten zetten voor +/- 10 dus totale kosten voor enkel het dak en goten lagen rond de 23k .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Svartal schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:58:
Goedendag,

Iemand hier met enige kennis en/of ervaring over de hedendaagse kosten van een dak renoveren en of isolatie aanbrengen?

Heb al meerdere bedrijven benaderd waar ik als eerste te horen kreeg dat de uitvoering hiervan al zeker tot volgend voorjaar moet wachten, en ook meerdere die er daardoor ook automatisch vanaf zagen om een offerte te maken, mede ook omdat ze in de huidige situatie hun prijzen onmogelijk zover vooruit kunnen voorspellen en deze prijzen blijkbaar astronomisch hard omhoog gaan.

Ondertussen heb ik vandaag van 1 bedrijf een offerte gekregen en daar kwam als m2 prijs voor alleen het vervangen van de dakpannen een gemiddelde van 200,- per m2 uit voor iets meer als 60m2... 8)7

Die prijs gaat ver boven alles wat ik online een beetje tegen gekomen ben voor de gemiddelde kosten van het vervangen van je dakpannen, in veel gevallen zelfs meer als een verdubbeling.

Wil het dak renoveren voordat ik zonnepanelen ga toevoegen, het huidige dak heeft betonnen pannen uit het bouwjaar 1956.
Zit geen asbest in het dak en de dakcontructie is nog in goede staat, de grootste kosten zal dan ook de dakpannen zijn en enige afwerking rondom,
En wil bij het vervangen van de pannen dan ook meteen dakisolatie laten aanbrengen.
toon volledige bericht
Je hebt het over slopen/verwijderen, isoleren en opnieuw leggen.
Heb je gecontroleerd of de dakgoten aangepast moeten worden?
En heb je ook windveren die vervangen moeten worden?

60m2 is niet veel.

Ik gok dat het 6 mandagen werk is en er materieel gehuurd moet worden.

De rest is materiaalkosten.
Je kunt ook de bouwmaterialen zelf bestellen. Je hoeft dan alleen nog de handjes te zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:37

Superflip

*pwiet*

Bij ons zijn deze week net de dakwerken afgerond, we hebben wel een jaar moeten wachten.
  • Verwijderen asbest leien, onderdak, schoorsteen, dakgoten en afvoeren
  • Plaatsen 16cm Ikotherm isolatie
  • Plaatsen waterkerende doek
  • Plaatsen klasse 1 natuurleien
  • Plaatsen nieuwe dakgoten an afvoeren
  • Aftimmering in padouk
Totaal oppervlak ~260m2, 280 euro per vierkante meter.
Duur van de werken: 5 weken.

Je moet ook rekening houden met de complexiteit van het dak, dat van ons is 4 zijden, 4 dakkappellen en bovendien nog een knik in elke zijde. Pannen zijn sneller gelegd dan leien.

Ook, als je belang hecht aan details vraag je best aan elke dakwerker die je overweegt ook referenties waar je eens kan gaan kijken. Voor ons gaf dit de doorslag in de keuze, vooral omdat we een erg zichtbaar en uitzichtbepalend dak hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:01

H-W

Het is een beetje een combinatie van factoren momenteel. De prijzen van bouwmaterialen zijn de afgelopen maanden flink gestegen door gebrek aan veel grondstoffen. Dat verklaart ten dele waarom je nu geen offerte krijgt, aannemers weten nog niet wat de prijzen zullen doen over een jaar. Gelukkig is de grootste stijging er nu wel uit (en ik koop voor mijn werk dagelijks materiaal in).
Bovendien hebben aannemers momenteel heel veel werk en steeds minder mensen om dat werk te doen. Simpel een kwestie van vraag en aanbod dat daardoor de prijs voor arbeid ook hoog is. En bij zo'n klus speelt ook mee dat om dit veilig te doen, men een hele steiger en allerlei veiligheidsmaatregelen moet nemen. Hoe vaak lees je niet dat er ergens iemand van het dak gevallen is? Slechte reclame, ddus wwordt daar ook niet meer zo op bezuinigd als je een goede aannemer kiest. Ik zou even geduld hebben tot de rust een beetje is teruggekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markv93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-03 16:14
Svartal,

Ik heb mijn dak eind vorig jaar laten doen. Ongeveer november-december 2020. Een paar uitgangspunten.

Bouwjaar 1898
Geen bestaande isolatie
Franse kap
Vloeroppervlakte van 120m2 geeft een dakoppervlakte van ongeveer 200m2
Twee verdiepingen en vlizo

Wat is er gedaan?

Hele huis omsteigerd
Oude pannen, tengels, latten verwijderd
Ongeveer 50m2 asbest verwijderd
Bestaande constructie opgevuld waar nodig en op een paar kleine punten wat klein herstelwerk (1898 he...)
Simpele isolatie zo veel als mogelijk ivm 5 bestaande dakkappellen. Rc ongeveer 2.4
Zwarte pan VHV met luxere afwerking (knikpannen enz)
Tengels, latten, vogelgaas, verluchting
Huur van kraan, afvoeren, aantal schoorstenen vervangen (CV, badkamer)
Nieuw lood geslagen waar nodig

Dit alles heeft me net ongeveer 33.500 euro gekost waarvan 3.600 voor het asbest omdat het een spoedklus was.

Let wel dat dit een erg groot dak was dus dat het dan natuurlijk goedkoper per m2 wordt.

Verder heb ik via de dakdekker ook de zonnepanelen laten plaatsen. Dit scheelde steigerhuur en zo zat ik ook niet met garantie bij lekkages enz.

Een prijs van 150-200€ per m2 vind ik niet heel gek. Gezien de grootte van mijn dak denk ik dat jij eerder aan de bovenkant van de range zit, gezien ik op ongeveer 150 zat. De andere offertes lagen niet veel van dit bedrag af maar uiteindelijk ben ik voor een lokale dakdekker gegaan ivm garantie.

Overigens heb ik de vrijheid genomen om mijn buitenschilderwerk van de dakkapellen zelf direct te doen aangezien het huis toch al omsteigerd was. Hierdoor was het maar een kleine klus.

[ Voor 7% gewijzigd door markv93 op 19-06-2021 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 11:55

Floor-is

5.2

Ik vind het wel echt veel geld eerlijk gezegd. :)

Wij hebben een dak van ±11,6m lang, 7m overkapping, hellingshoek 51º. Een volledig nieuw Isover Rc6 klap/scharnierdak, met tengels, panlatten en pannen zit op ongeveer de prijs die mark hierboven aangeeft.
Nu moeten wij dan nog wel twee dakkapellen terugplaatsen (oei, 20k exclusief ramen), nieuw lood en dakgoten (niet gratis), een ombouw laten timmeren en de afwerking binnen doen natuurlijk. Maar dan hebben we Rc6 en een volledig nieuw dak.

Even snel uitgerekend: we zouden aan het dak zelf zo'n €23k kwijt zijn, het laten dekken inclusief pannen zit rond €7.750. Dan de windveren, de dakgoten, regenpijpen e.d. nog. Die zijn geraamd op ongeveer €6k. Totaal zo'n €37k en dus net boven €300/m2.
We hebben het dan over ±120m2 dak en 23m goot :)

[ Voor 25% gewijzigd door Floor-is op 19-06-2021 22:05 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:43
Het zou voor een vrijstaand huis ongeveer 2000 euro aan pannen, nokvorsten en gevelpannen zijn, is het een tussenwoning scheelt dat een 750- aan gevelpannen.
Ventilerende nokfolie, vogelschroot, nieuwe dakdoorvoeren bevestigingsmaterialen rond de 500,-.
6 kub container kost je 150 tot 400 afhankelijk of je sorteert of niet.
Pannenlift kost 40 per dag, schuindak-valbeveiliging 120,- per week.
Wat nieuwe stoflatten, panlatten en een rolletje folie kost je circa 250,-
Isolatie naar eigen wens, 500 tot 1000 euro?
Zo’n dak is max 5 dagen werk met 3 man a 50 euro per uur. 1 dag leegplukken, 1 a 2 dagen isoleren en klaar maken voor de pannen, een dagje leggen en een dag afwerken en opruimen.
Kom ik totaal op zo’n 14000,- dus die 200,- lijkt mij reël.

Een gemetselde schoorsteen en houtrot laat ik even buiten de begroting.

Prijzen zijn bedragen zonder uitgebreid te zoeken op internet, zonder gewenste specificaties te weten maar redelijk naar de werkelijkheid.

Het is een kwestie van vraag en aanbod, er is schaarste aan vakmannen dus ik vind die 200 euro per vierkante meter geeneens zo gek en prijzen die je op internet vind zijn verre van realistisch en vaak verouderd.

[ Voor 41% gewijzigd door D.deJong op 19-06-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:26
Bij mij in september het volgende:

Dak uit 78

Hele dak verwijderen inclusief gordingen
Nieuwe gordingen die hoger en lager geplaatst worden

NIeuwe unidek platen
Vervolgens folie
panlatten
nieuwe dakpannen

Ik verwacht uit te komen op tussen de 350 en 400 per m2.

30k voor het dak
18k voor dakkapel voor en achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:28

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb mijn dak vorig jaar laten vervangen, bestaande uit 135m2, dakpannen, panlatten, tengellatten verwijderd. (constructie is in goede staat)

Dus nieuw onderdak, tengellatten,panlatten en pannen, geen afwerking van dakgoten, geen isolatie. Ik was 10.000€ kwijt voor 135m2 te vernieuwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jellabie op 19-06-2021 08:52 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 09-05 22:54
racemichel schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:02:
Bij mij in september het volgende:

Dak uit 78

Hele dak verwijderen inclusief gordingen
Nieuwe gordingen die hoger en lager geplaatst worden

NIeuwe unidek platen
Vervolgens folie
panlatten
nieuwe dakpannen

Ik verwacht uit te komen op tussen de 350 en 400 per m2.

30k voor het dak
18k voor dakkapel voor en achter
toon volledige bericht
Waarom niet ineens spanten geplaatst, maar wel terug opnieuw gordingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 20:31
350€/m2. Dat is gebruikmakend van bestaande dakconstructie, nieuwe pannen, isolatieplaat met isolatiewaarde rd4, bakgoot (zink) en aftimmering/afwerking met HPL plaat. Prijsstelling april 2021. Uit eigen ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip
  • Laatst online: 06:37

Superflip

*pwiet*

O085105116N schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:36:
350€/m2. Dat is gebruikmakend van bestaande dakconstructie, nieuwe pannen, isolatieplaat met isolatiewaarde rd4, bakgoot (zink) en aftimmering/afwerking met HPL plaat. Prijsstelling april 2021. Uit eigen ervaring.
Rd 4 is echt wel belachelijk weinig. Je vervangt je dak immers normaal maar 1x in een mensenleven. Wij hebben gekozen voor 7,25 en het verschil nu met de warme dagen is fenomenaal en dan moet de winter nog komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 20:31
Superflip schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:33:
[...]

Rd 4 is echt wel belachelijk weinig. Je vervangt je dak immers normaal maar 1x in een mensenleven. Wij hebben gekozen voor 7,25 en het verschil nu met de warme dagen is fenomenaal en dan moet de winter nog komen.
Die reactie had ik wel verwacht. Ik zal de keuze verhelderen. Onze zolder is onbruikbaar als woonoppervlak. We hebben maar 1,5meter. nokhoogte. We hebben er voor gekozen om de vliering (vloer) te isoleren. Daar ligt Rd6. Het is dus puur gedaan om de zolder vorstvrij te houden zodat we daar nog eea vorstvrij kunnen opslaan. Daarbij komt nog eens dat de spouwmuur maar een Rc heeft van 2. Het effect van de dakisolatie bij ons is maar minimaal. Ook met dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-05 21:00
Gek idee: alles eraf en vervangen door daksegmenten? Isolatie en dragende constructie in een, pannen erop, klaar

Bijvoorbeeld
https://www.stiho.nl/prefab-daken-cms-ST_prefab_daken_NC

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 21:36
geldersscheepje schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:21:
Gek idee: alles eraf en vervangen door daksegmenten? Isolatie en dragende constructie in een, pannen erop, klaar

Bijvoorbeeld
https://www.stiho.nl/prefab-daken-cms-ST_prefab_daken_NC
Weet je (of iemand anders) of het ook mogelijk is om een prefab schilddak te laten plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-05 09:49
Bouwdepot nemen. Met deze rente is heb je er weinig last van qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

MarcoZ20 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:30:
[...]

Weet je (of iemand anders) of het ook mogelijk is om een prefab schilddak te laten plaatsen?
Ja dat kan, deze bestaat dan vaak uit dakpanelen. Iets duurder dan een tentdak, maar goed mogelijk. :-)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svartal
Heel fijn om al de ervaringen van andere te horen.
Dat ik 200,- per m2 als erg hoog aannam was omdat ik op meerdere sites online prijzen tegenkwam die soms rond de helft lagen voor het vervangen van je dakpannen.

In dezelfde offerte was ook een prijs voor dakkapel en die prijs is ook niet onredelijk voor de prijzen van vandaag de dag, 8700,- voor 5m dakkapel en bij een dak met een vrij flauwe hoek (ongeveer 30°).
Dat is dan wel zonder afwerking binnen en zonder rolluiken.

Zal nog even andere offertes afwachten maar verwacht nu maar alvast eerder hogere totaal prijs ipv lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Noord Brabant?

Wij hebben dadelijk ruim 7m dakkapel achter en ongeveer 3,6m voor. Die voor heeft een puntdakje van zink, dat maakt het nogal een prijzig ding. (Naast de isolatie Rc5 en het HR+++ glas in nieuwe kozijnen dan ;))

Online vind je eigenlijk vooral prijzen voor het vervangen van de dakbedekking, niet de constructie en dan alsnog gaat het niet echt op. Zoals ik al eerder schreef: kijk eens op Sliederink.nl voor je pannen!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20
Wij hebben als het goed deze week ons dak af en komen op ~€325/m2 voor een vrijstaand huis met zadeldak, wat aan de ene kant doorloopt tot de 1e verdieping en de andere kant tot de 2e verdieping (~140m2 dakoppervlak). Bij deze prijs zit in:

- steigerhuur
- verwijderen oude pannen (deze heb ik kunnen verkopen aan een pannenhandelaar)
- asbestsanering (dakbeschot)
- nieuwe Rc6 isolatiedakplaten op de bestaande gordingen en sporen
- nieuwe panlatten en pannen (Monier Tuile plat)
- goten en boeidelen (bakgoot, red cedar)

Regio Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:37

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Hier in de straat zijn ze op dit moment bezig met het renoveren van daken waarbij bij de meeste alleen de dakpannen worden vervangen. Totale kosten ( +/- 60m2 ) 3500 euro exclusief BTW.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-05 21:02

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

€200/m2 lijkt mij een redelijke prijs.

Even snel de prijs van onze dakrenovatie teruggerekend naar m2 en wij zitten daar iets onder. Maar dat is ook van enkele jaren terug.

Globale wzh:
- oude pannen en panlatten verwijderen.
- oude goten verwijderen.
- isolatieplaten op dakbeschot.
- nieuwe panlatten en pannen.
- extra rij bakstenen metselen ivm isolatie dikte.
- nieuwe goten plaatsen en afwerken

Wat wel iets kan vertekenen is dat wij ook nog ons platte dak met koepel hebben laten vervangen.

Wat ik wel geleerd heb is dat de meeste online tools gewoon lokkertjes zijn van fabrikanten.

[ Voor 8% gewijzigd door m-vw op 21-06-2021 09:38 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 08:16
Jellabie schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:52:
Ik heb mijn dak vorig jaar laten vervangen, bestaande uit 135m2, dakpannen, panlatten, tengellatten verwijderd. (constructie is in goede staat)

Dus nieuw onderdak, tengellatten,panlatten en pannen, geen afwerking van dakgoten, geen isolatie. Ik was 10.000€ kwijt voor 135m2 te vernieuwen.
Mag ik vragen bij welk bedrijf dit was? Mag ook via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Heeft iemand een idee over de prijzen nu?

Afgelopen maand bezichtiging in een pand gedaan -voldoet aan alle wensen maar dak is toe aan groot onderhoud. Het is veel dak, en het is groot (groot gedeelte plat dak).

Zijn de prijzen alsmaar verder gestegen dan in dit topic vermeld? De bouwtechnische persoon had het over minstens 100k voor gehele dak renovatie (pand is 230m2, met een gebouw voor en schuur achter).

Wij hadden op ongeveer 25k per dag geschat dus maximaal richting de 60 a 70k voor het gehele pand (platte dak is minder complex - kan je relatief makkelijk ook bij). Deze prijzen zijn ook een beetje in lijn met de bedragen die hier zijn genoemd a 300 euro per m2.

Omgeving achterhoek/pand bevind zich in de binnenstad.

Hier staat wat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 11:42
In maart gaan we ons huidige dak van de schuur vervangen (300m2). Verschillende offertes opgevraagd, er zitten behoorlijk wat cowboys in markt. Kijkende naar de uitgegeven offertes en onder druk gezet worden om snel te beslissen ivm prijsstijgingen (duurste is 50% hoger dan de goedkoopste).

Uiteindelijk (hopelijk) een betrouwbare partij lokaal gevonden, welke het voor 100€ m2 gaat uitvoeren, ze verwachten een week bezig te zijn met enkele mensen. Dit is zonder isolatie, geen idee wat de impact hiervan zou zijn, de andere prijzen in dit topic liggen beduidend hoger.

Lijstje met werkzaamheden:

Materialen
Steiger (huur/montage/demontage)
Puincontainer incl. stortkosten
Houtcontainer incl. stortkosten
Pannen Laumans vlakke mulden kleur natuurrood incl. hulpstukken en ventilatie pannen (20 st.)
Ruitersteunen, ruiterbalkjes en zelfventilerende ruiterrol
Dakvoetprofiel incl. ventilerende panlat
Geimpregneerde panlatten en tengels en dampopen folie voor het gehele dak
Underlayment platen t.b.v de afhang achterzijde
Gootplanken voorzijde, panlatten en tengels
Nieuwe goot voorzijde incl. beugels, hoeklijn, kopschotjes en hwa`s
Bevestigingsmiddelen incl. panhaken
Werkzaamheden
Oude pannen en panlatten verwijderen en afvoeren
Underlayment platen (65m2) afhang aanbrengen + dubbele tengel voor meer ventilatie
Nieuwe goot voorzijde aanbrengen 20m
Gehele dak in de dampopen folie zetten
Tengels en panlatten aanbrengen
Ruitersteunen, ruiters en zelf ventilerende ruiterrol aanbrengen
Dakvoet profiel en pannen aanbrengen en gehele dak dambords gewijs verankeren
Nokvorsten vastschroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik wil dit jaar het plat dak laten vernieuwen en isoleren (pir denk ik). Ik denk een 60m2. Voor de Corona zat ik aan 10k te denken als kosten, maar ik heb geen idee nu. Het gaat om Belgie, maar waarschijnlijk kan ik ook een bedrijf uit Nederland het laten doen als dat veel scheelt (het is in de grensstreek).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 15:29
Marzman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:25:
Ik wil dit jaar het plat dak laten vernieuwen en isoleren (pir denk ik). Ik denk een 60m2. Voor de Corona zat ik aan 10k te denken als kosten, maar ik heb geen idee nu. Het gaat om Belgie, maar waarschijnlijk kan ik ook een bedrijf uit Nederland het laten doen als dat veel scheelt (het is in de grensstreek).
Topic kaper :P, ik heb mijn platte dak vorig jaar laten vervangen met 16cm isolatie er onder en wit dakleer, dat is tegenwoordig meer gebruikt tegen de hitte. Dat was 36m2 voor 8k.

Something something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-05 19:38
Ik schrik wel van de genoemde prijzen van 300€/m2. Voor dat geld kan het uit om een maand onbetaald verlof te nemen en zelf doen/leren.
Wanneer je dan kiest voor sandwichpanelen met een dakpan-profiel is het helemaal peanuts mits je een helpende hand hebt want in je eentje krijg je ze niet naar boven.
100€/m2 bij @thafusion vind ik dan best netjes wanneer je kijkt naar de materialen, want underlayment kost al dik een tientje per m2.

Voor 300€/m2 zou ik overwegen om het hele dak vol te leggen met zonnepanelen (in-roof). Panelen inclusief montagemateriaal en omvormers zit voor de je dan rond orde-grootte 150€/m2 voor materialen. Uiteindelijk betalen die zich terug, zelfs al is de tvt 20 jaar.
De rest van het dak is dan simpeler want dat los je op met plaatmateriaal (underlayment), met daarop bitumen gebrand.
De levensduur van de bitumen onderlaag is wel korter dan van dakpannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 11:42
boxlessness schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:06:
100€/m2 bij @thafusion vind ik dan best netjes wanneer je kijkt naar de materialen, want underlayment kost al dik een tientje per m2.
Het gaat wel om slechts 65m2 nieuw vuren underlayment van de 300m2 dak. Zelf heb ik de materialen online bij elkaar gezocht (pannen, hout, bvestigingmaterialen) met de informatie van de verschillende offertes en ik kwam voor mijn dak uit op +/- 60€ per m2. Tel daarbij nog de uren, gereedschap, afvalcontainer etc ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:37
boxlessness schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:06:
Ik schrik wel van de genoemde prijzen van 300€/m2. Voor dat geld kan het uit om een maand onbetaald verlof te nemen en zelf doen/leren.
Wanneer je dan kiest voor sandwichpanelen met een dakpan-profiel is het helemaal peanuts mits je een helpende hand hebt want in je eentje krijg je ze niet naar boven.

Voor 300€/m2 zou ik overwegen om het hele dak vol te leggen met zonnepanelen (in-roof). Panelen inclusief montagemateriaal en omvormers zit voor de je dan rond orde-grootte 150€/m2 voor materialen. Uiteindelijk betalen die zich terug, zelfs al is de tvt 20 jaar.
De rest van het dak is dan simpeler want dat los je op met plaatmateriaal (underlayment), met daarop bitumen gebrand.
De levensduur van de bitumen onderlaag is wel korter dan van dakpannen.
In "in roof" uiteindelijk rendabel geworden? Het laatste wat ik er over las (maar dat is alweer even geleden) is dat de opbrengst lager is (want minder goede warmteafvoer), de kosten hoger (lastiger te installeren), en er minder btw-teruggave is. Uiteindelijk bespaar je wel op dakpannen, maar kan het uiteindelijk dan ook echt 'uit' of is het dan vooral een esthetische keuze die 'niet heel veel meer kost'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Valorian schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:30:
[...]

In "in roof" uiteindelijk rendabel geworden? Het laatste wat ik er over las (maar dat is alweer even geleden) is dat de opbrengst lager is (want minder goede warmteafvoer), de kosten hoger (lastiger te installeren), en er minder btw-teruggave is. Uiteindelijk bespaar je wel op dakpannen, maar kan het uiteindelijk dan ook echt 'uit' of is het dan vooral een esthetische keuze die 'niet heel veel meer kost'?
Het "grote" In-dak Zonnepanelen topic

In-dak is onzin, duur, moeilijk, waterdichting lastig.
Beter gewoon een schuurdak bouwen met staaldak PV erop, dakranden etc ophogen zodat het optisch in-dak is. Daarmee vervallen alle anti-argumenten. Behalve prijs en installatietijd… daar zit nog wel iets in.

Wat @boxlessness oppert is hier ook nog wel een leuke variatie op, zou het zelf dan met EPDM doen ipv bitumen. Maar vrees dat het qua prijs wel wat duurder is dan staaldak, of zelfs sandwichpanelen.

[ Voor 10% gewijzigd door bbbrumbrum op 27-01-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-05 19:38
[...]

Wanneer je dak niet vervangen hoeft te worden, dan is "in-roof" financieel inderdaad niet interessant, maar wanneer de pannen+panlatten+dakbeschot ook moeten gebeuren dan is het (naar mijn mening) onzin om nog dakpannen onder je panelen te leggen.
Het zit 'm vooral in de arbeidskosten: 2 vierkante meter pannen en panlatten leggen versus 2 vierkante meter 1xpaneel vastklikken.
@bbbrumbrum noemt staaldak, ook een optie, nog goedkoper/sneller dan bitumen. Het tegenargument bij staaldak is geluid bij regen/hagel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:37
boxlessness schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Wanneer je dak niet vervangen hoeft te worden, dan is "in-roof" financieel inderdaad niet interessant, maar wanneer de pannen+panlatten+dakbeschot ook moeten gebeuren dan is het (naar mijn mening) onzin om nog dakpannen onder je panelen te leggen.
Het zit 'm vooral in de arbeidskosten: 2 vierkante meter pannen en panlatten leggen versus 2 vierkante meter 1xpaneel vastklikken.
@bbbrumbrum noemt staaldak, ook een optie, nog goedkoper/sneller dan bitumen. Het tegenargument bij staaldak is geluid bij regen/hagel.
In mijn geval moet mijn complete dat nog een keer vervangen. Dat wil zeggen: het schuine dak uit 1926 waar letterlijk niets aan gedaan lijkt te zijn de afgelopen 96 jaar. Ik vrees dat ik alleen de drie balken overeind laat(1 op nekhoogte, en beide zijden een op kniehoogte) en de rest van het complete beschot geheel nieuw zal laten verzorgen. Dus wellicht hou ik deze optie dan toch ook nog even in het achterhoofd ;) .. Het is overigens maar een klein dak (4,5meter breed, 2,5m hoog, beide zijden schuin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:29
Ben zelf ook bezig met hier over na te denken.
Betreft "nieuwbouw" dak van 1986 (woon er zelf sindsdien in) met betonpannen.
Gelezen dat die dingen een levensduur van 35 -40 jaar hebben dus ik zou preventief nu wat moeten gaan doen, maar ervaar nog geen problemen.

Was is nu wijsheid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:41
killerbee1958 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:14:
Gelezen dat die dingen een levensduur van 35 -40 jaar hebben dus ik zou preventief nu wat moeten gaan doen, maar ervaar nog geen problemen.

Was is nu wijsheid?
als je geen problemen ondervindt lekker laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
boxlessness schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Geluid is geen issue want alles is afgedekt met PV panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Laatst online: 08:42
killerbee1958 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:14:

Was is nu wijsheid?
Mijn pannen liggen er sinds 76 op, dus nog 10 jaar langer.
Zijn een jaar of 6 geleden een keertje gecoat.

Zolang ze niet breken en nog mooi aansluiten gaat er weinig mee gebeuren. Meeste jaren 70 wijken zie je her en der de eerste mensen die de pannen vervangen, maar het meerendeel nog niet.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:02
[...]
In "in roof" uiteindelijk rendabel geworden?
nadelen zijn er ook: naast duurder ook een stuk brandgevaarlijker.
plus dat door verminderde ventilatie de effectiviteit in de zomer wat lager zal liggen

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 10:34

pietje63

RTFM

Mijn pannen liggen er op sinds de jaren 30 :+. In de buurt is nu denk ik 1 op 3 van de huizen het dak vervangen. Kwalitatief goede pannen gebruikt destijds.

Wel vorig jaar een offerte gehad voor vervangen: ca 180 / m2 (incl sloot, advoer, beperkt dakbeschot herstellen, opbouw met folie, nieuw latten e tengels, OVH geglazuurde pannen, afwerking incl vogelschroten etc). Ons dak is redelijk complex qua vorm (kielgoten, dakkapellen).

OPtioneel isolatiefolie a EUR 30/m2. 1CM dik, Rd waarde van 1.7. Klinkt als "leuke extra" naast isolatie van binnenuit.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Laatst online: 09-05 18:05
Vorig jaar maart hier alle pannen laten vervangen, nieuwe panlatten, waar nodig dak laten repareren, etc.. Dit alles op een jaren 30 woning met 125m2 oppervlakte.

Offertes uit regio Arnhem waren allemaal rond de 180-350 euro per m2. Alleen al mijn adres deed de prijs keer twee gaan. Daarnaast schijnt hier een kartel te zijn met prijsafspraken en werkverdeling. Gevalletje, bel ik bedrijf x voor een offerte. Daarna bel ik bedrijf y voor een offerte. Zegt bedrijf y doodleuk "wij gaan u geen offerte doen toekomen, u hebt reeds bedrijf x benaderd". Of ze gaven een offerte die nog duurder was. En zo door bij alle bedrijven in de regio.

Uiteindelijk een kartelbreker laten komen uit de betuwe. Die heeft voor €85 per m2 in twee en halve dag het dak vernieuwd. Het ligt er nu strak op, misschien niet zo recht als met een laser. Maar het is waterdicht, dat is de functie van een dak. En ja, het waren rauwdouwers.....maar ik behoef geen communicatief vaardige neurochirurg op mijn dak als de pannen vernieuwd moeten worden.

PM mij maar als je de naam wilt weten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 18% gewijzigd door Panzer_V op 28-01-2022 11:07 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMb91
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 11:58
Wij hebben nu ook 2 offertes liggen en 1 voor 7200 en 1 van 6800
Gaat hier om alleen pannen vervangen 60 m2
En hier en daar een panlat ,
Hoekhuis.betonnen. Sneldekkers
Zijn dit in deze tijd de gangbare prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Laatst online: 09-05 18:05
JMb91 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:28:
Voor betonnen pannen vind ik dat extreem duur. Zou €55-60 per m2 moeten zijn. Niet €100+.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMb91
Ben gelijk aan het rond mailen gegaan om te kijken voor meer offertes dus ben benieuwd wat daar uit komt.

Gr martin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 11:19
We hebben dit 3 jaar terug gedaan, maar als ik de prijzen van nu zie dan is 3 jaar een hele tijd..
We hadden betonpannen uit 1976, sommige pannen lekten.
Offerte van mei 2019:
Steigerwerk om woning 212m2 : 2100
Verwijderen dakpannen 180m2 met isolatie en goot en afvoerkosten: 1515
Aftimmeren goot: 587
Dakpannen keramisch 182m2 leggen leveren pannenlift etc : 7938
Zinken goot: 1080
Totaal 13220

Daarbij hebben we ook de gordingkap van binnenuit geïsoleerd. Omdat we de binnenkant toch strak af wilden werken.
Isoleren gordingkap 107,6 m2 rd5.35 m2: 6952

Misschien een bij een lokale timmerman/bedrijf een offerte vragen. Eentje die er al een tijd zit, van de oude stempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Bij mij staat deze klus ook nog altijd op het lijstje, met de bedoeling om dit binnen een jaar of 3 a 5 uit te voeren. Huidige betonpannen houden dat nog wel vol. De nok is al eens vernieuwd omdat het daar naar binnen sneeuwde.

Ik heb een woning van 9 meter lang en 6.5 meter breed (58,5 m2). Hellingsghoek van het dak is 45 graden.

Klopt mijn berekening dan en heb ik dus ongeveer 82 m2 dakoppervlak? (58/cos(45 degrees)
Betreft een standaard jaren 70 tweekapper.

Momenteel zet ik iedere maand wat geld op zij, om uit te komen op 10k. Zou ik het daar mee redden?
Betreft vervangen betonpannen voor nieuwe betonpannen, vervangen panlatten, aanbrengen dampopen folie.
Dakbeschot blijft zoals het is.
Mogelijk wat extra kosten voor dakgoten.

[ Voor 22% gewijzigd door pentaw1nz op 17-05-2022 09:50 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:15
Wij hebben een vrijstaand huis van 12 meter vierkant. Dak is zo'n 250 m2. Ik heb een offerte liggen van €69k voor het aanbrengen van 17cm isolatieplaten op het bestaande dakbeschot en het leggen van nieuwe pannen. Van de offerte is €19k isolatiemateriaal. Dus zonder isolatie zouden we alsnog > €45k kwijt zijn. Bizarre prijzen momenteel.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMb91
pentaw1nz schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:48:
Bij mij staat deze klus ook nog altijd op het lijstje, met de bedoeling om dit binnen een jaar of 3 a 5 uit te voeren. Huidige betonpannen houden dat nog wel vol. De nok is al eens vernieuwd omdat het daar naar binnen sneeuwde.

Ik heb een woning van 9 meter lang en 6.5 meter breed (58,5 m2). Hellingsghoek van het dak is 45 graden.

Klopt mijn berekening dan en heb ik dus ongeveer 82 m2 dakoppervlak? (58/cos(45
degrees)

Betreft een standaard jaren 70 tweekapper.

Momenteel zet ik iedere maand wat geld op zij, om uit te komen op 10k. Zou ik het daar mee redden?
Betreft vervangen betonpannen voor nieuwe betonpannen, vervangen panlatten, aanbrengen dampopen folie.
Dakbeschot blijft zoals het is.
Mogelijk wat extra kosten voor dakgoten.
toon volledige bericht
Een derde partij wilde 60 m2 pannen ,panlatten
inclusief folie …(op een pur dak)
15 duizend …..

[ Voor 7% gewijzigd door JMb91 op 17-05-2022 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
JMb91 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Een derde partij wilde 60 m2 pannen ,panlatten
inclusief folie …(op een pur dak)
15 duizend …..
Dus het dubbele van je andere 2 offertes.... waar zit dan het verschil? Ik heb vaak het gevoel dat ze het gewoon proberen. Iedereen weet dat t druk is en als er net 1 gek is die akkoord gaat voor een absurde prijs dan hebben zij het geld weer verdiend voor een maand.

Welke regio zit je?
Misschien dat je mij partij 1 en 2 kunt delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMb91
Regio Den Bosch / utrecht
Hier de derde offerte en komen allemaal rond de 7000 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik had voor een platdak 4 offertes tussen de 25-30k en 1 van 16k (22k incl isolatie) 140m2 bitumen.
Die laatste is het geworden. Met 9% btw op arbeid van isolatie. En behoorlijk subsidie op de isolatie zelf (icm minimaal 8m2 ramen vervangen).

Idem met vloerverwarming, goedkoopste offerte zo'n 30% goedkoper dan de rest (bleek ook achteraf niet zo'n beste partij maar ok).

Veel bedrijven gooien de prijzen klakkeloos omhoog, zijn toch wel klanten.

[ Voor 33% gewijzigd door Sport_Life op 19-05-2022 05:29 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMb91
Zit er trouwens veel kwaliteit verschil tussen dakpannen heb er 1 die bied Neroma (monier denk ik) aan.
En de ander bied de neliskamp s pan aan….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-05 21:00
O085105116N schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Die reactie had ik wel verwacht. Ik zal de keuze verhelderen. Onze zolder is onbruikbaar als woonoppervlak. We hebben maar 1,5meter. nokhoogte. We hebben er voor gekozen om de vliering (vloer) te isoleren. Daar ligt Rd6. Het is dus puur gedaan om de zolder vorstvrij te houden zodat we daar nog eea vorstvrij kunnen opslaan. Daarbij komt nog eens dat de spouwmuur maar een Rc heeft van 2. Het effect van de dakisolatie bij ons is maar minimaal. Ook met dit weer.
Je kunt gezien de prijzen dan ook gaan voor een dakopbouw. Dan gelijk volledige dak vervangen door prefab daksegmenten, de meerprijs haal je er absoluut uit door betere isolatie en kortere bouwtijd (lees manuren).

Voor een idee:https://www.isobouw.nl/nl/producten/hellend-dak-isoleren/slimfix-xt-prefab-daksegmenten/

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebium
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 11:05
JMb91 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:28:
Ik zou hiervoor tekenen denk ik.
Tijdje terug hier (regio Ede) offertes opgevraagd voor vervangen pannen, en ik kreeg offertes tot 18000!!!

Dit vond ik bizar dus heb zelf even een paar tweedehands pannen gehaald en ga wel de pannen vervangen die nodig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
JMb91 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:09:
Regio Den Bosch / utrecht
Hier de derde offerte en komen allemaal rond de 7000 uit.
En vraag jij specifiek bedrijven die adverteren onder dakwerkzaamheden/dakdekkers ? Of schrijf je lokale timmerlieden of aannemers aan die niet specifiek adverteren met dakwerkzaamheden?

Hier in de buurt zie ik namelijk verschillende partijen dergelijke klussen uitvoeren, van bedrijven die bekend staan om dakwerk tot lokale aannemers of timmerbedrijven die eigenlijk een breed scala aan klussen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMb91
Gewoon dakwerkers 1 mans zaken…..

[ Voor 45% gewijzigd door JMb91 op 19-05-2022 12:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ParaDoXke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04 11:48
Ik had uiteenlopende offertes voor het isoleren en vernieuwen van een dak van 210m³ asbestleien en nieuwe kunstleien plaatsen: deze varieerden tussen de 54000euro en de 83000euro.

Uiteindelijk heb ik alles zelf gedaan en ben ik er voor 16000 euro vanaf. Dit heeft me voor 90%van de tijd alleen, ongeveer een 20 werkdagen gekost.

Ik moet zeggen dat ik zoveel niet kan verdienen op mijn werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidel77
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-05-2024
Goedenavond,

Ik zou graag willen weten of de 2offertes die wij deze week voor het compleet laten renoveren en isoleren van ons dak ontvangen hebben kloppen?

Wij hebben een dak van ong 255m2 en willen naast de renovatie en isolatie hier twee dakkapellen (kleine van nog geen 1,5 m en grote van ong 2,5 m) en een dakraam bij laten plaatsen.
Daarnaast wordt de schoorsteen afgebroken.
Ze denken er ongeveer 5 weken over te doen.

Offerte prijs:
1) 155.000,- (incl btw)
2) 140.000,- (incl btw)

Is dit in deze huidige tijd nu normaal of niet? Ik ben hier in ieder geval erg van geschrokken….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 10:34

pietje63

RTFM

@Fidel77 dat is ook een fors dak.. prijs lijkt niet scherp, maar ook niet helemaal gek. Eerder in dit topic zijn vaker prijzen tot €500/m2 langs gekomen.

Hangt ook af van regio, materiaal en marge (bij meerwaarde als dakkapel wordt er vaker een extra marge gerekend..)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidel77
Dank voor je reactie Pietje63.

Wij zijn op basis van prijzen op internet en bij de officiële site waar de (hypotheek) bank mee werkt uitgegaan van totaal andere prijzen. Vandaar onze schrik.

We hadden al rekening gehouden met fors hogere prijzen maar dan in de orde van grootte tussen de €80.000 - €100.000,-.

Ik weet nu dus beter😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markv93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-03 16:14
Fidel77 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:37:
Goedenavond,

Ik zou graag willen weten of de 2offertes die wij deze week voor het compleet laten renoveren en isoleren van ons dak ontvangen hebben kloppen?

Wij hebben een dak van ong 255m2 en willen naast de renovatie en isolatie hier twee dakkapellen (kleine van nog geen 1,5 m en grote van ong 2,5 m) en een dakraam bij laten plaatsen.
Daarnaast wordt de schoorsteen afgebroken.
Ze denken er ongeveer 5 weken over te doen.

Offerte prijs:
1) 155.000,- (incl btw)
2) 140.000,- (incl btw)

Is dit in deze huidige tijd nu normaal of niet? Ik ben hier in ieder geval erg van geschrokken….
Jeetje. Dat is nogal een bedrag. Ik heb hier eerder gereageerd. Inmiddels is het voor mij anderhalf jaar geleden maar ik was voor renovatie, isolatie en wat klein werk ongeveer 30.000 kwijt voor 200m2 dakoppervlak. Daar kwamen nog wel wat asbestsaneringskosten e.d. bij. De prijzen liggen nu wat hoger en je hebt wat extra werk, maar dat is wel een enorm verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
De verklaringen die ik krijg voor de hog prijzen zijn oa dat er ivm de gasprijzen geen dakpannen meer op voorraad worden geproduceerd maar alleen nog op bestelling. Dat zijn dus hele dure pannen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Laatst online: 02-05 14:30
Ik ben zelf ook in de markt voor een nieuw dak, maar heb tot nu toe nog niemand kunnen bewegen om een offerte te laten maken. De laatste waar ik van terug hoorde zei:

We kunnen geen offerte maken omdat we te ver vol zitten.

Vreemd, want ik had geen datum opgegeven wanneer het werk daadwerkelijk moest gebeuren.
Ik denk dat ze er gewoon geen zin in hadden :+

In het begin van mijn zoektocht wel een offerte gekregen van tussen de 10 en 12k voor een dak van +-50m2
Leek mij toen te veel dus heb er voor bedankt. Maar achteraf gezien was dit best een redelijke prijs :P

Betreft een dak met pannen btw.

Vraag mij ondertussen af of het niet zelf te doen is. Zo ingewikkeld kan het toch ook niet zijn?

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:35
Wat een prijzen. Twee jaar terug waren wij circa 9500 euro kwijt voor een dakoppervlak van circa 100 m2, dat omvatte:

- oude pannen en panlatten eraf
- waterkerende dampopen folie plaatsen
- nieuwe panlatten
- nieuwe dakpannen (nelskamp F12)
- schoorsteen opnieuw voegen en nieuwe loodslabben (waar ik achteraf spijt van heb gehad, en het dakpanvervangingsbedrijf vast ook want ze zijn hier tig keer terug gekomen ivm lekkage; lang verhaal kort: zijn je loodslabben nog afdoende dan laat ze zitten tenzij je er zeker van bent dat ze ze op de juiste manier vervangen!)

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:48
ZtaaB schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:45:
[...]
Vraag mij ondertussen af of het niet zelf te doen is. Zo ingewikkeld kan het toch ook niet zijn?
Deze Tweaker deed het samen met vervangen isolatie in één weekend :D _/-\o_
JvdW in "(Woon)Zolder dak Isoleren, beste methodiek?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 14:00
ZtaaB schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:45:
Ik ben zelf ook in de markt voor een nieuw dak, maar heb tot nu toe nog niemand kunnen bewegen om een offerte te laten maken. De laatste waar ik van terug hoorde zei:

We kunnen geen offerte maken omdat we te ver vol zitten.

Vreemd, want ik had geen datum opgegeven wanneer het werk daadwerkelijk moest gebeuren.
Ik denk dat ze er gewoon geen zin in hadden :+

In het begin van mijn zoektocht wel een offerte gekregen van tussen de 10 en 12k voor een dak van +-50m2
Leek mij toen te veel dus heb er voor bedankt. Maar achteraf gezien was dit best een redelijke prijs :P

Betreft een dak met pannen btw.

Nee. De aannemer bedoelt: we zijn zo ver vooruit vol gepland, dat u zo laat aan de beurt komt dat de offerte niet meer zal kloppen met de prijzen van materiaal tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
Krijnemans schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:57:
[...]

Nee. De aannemer bedoelt: we zijn zo ver vooruit vol gepland, dat u zo laat aan de beurt komt dat de offerte niet meer zal kloppen met de prijzen van materiaal tegen die tijd.
Dat klinkt aannemelijk, maar op die manier zouden ze dan nooit meer een offerte kunnen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Op offertes voor dakrenovaties over 6 maanden staat gewoon “onder voorbehoud van stijging van materiaalkosten”. Ze zijn echt niet gek in de bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 14:00
ZtaaB schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:01:
[...]

Dat klinkt aannemelijk, maar op die manier zouden ze dan nooit meer een offerte kunnen maken ;)
Ligt natuurlijk aan de aannemer. Als hij al een jaar vol zit (of nog verder...). Helaas is dat tegenwoordig niet meer ongebruikelijk. Er zijn ook aannemers die dat niet willen en bewust geen werkvoorraad verder dan bijvoorbeeld 3 maanden aannemen.
RichieB schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:26:
Op offertes voor dakrenovaties over 6 maanden staat gewoon “onder voorbehoud van stijging van materiaalkosten”. Ze zijn echt niet gek in de bouw.
Dat zie je nu inderdaad steeds meer terugkomen. Er zijn ook aannemers die dat liever niet doen, omdat ze dan klanten teleurstellen en omdat ze ook niet allemaal een enorme werkvoorraad willen hebben. Zie ook bovenstaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mananddog
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-01 08:50
Ik zit met hetzelfde probleem. al 3 jaar aan het kijken, de meeste dakdekkers zeggen dat de klus te groot is anderen komen kijken en zeggen toe een offerte te maken die natuurlijk nooit komt. Uiteindelijk met moeite twee offertes van +/- 80k gekregen maar dat bedrag is geen optie voor ons. Dus begin er nu toch naar te neigen om het maar zelf te gaan doen (mee en mee). Materiaalkosten zijn €25k, steigers pannenlift container etc. nog eens €5k. dus €50k aan uurloon.... €50.000 / €50 aan uurloon is +/- 1000 uur aan werk.
dat is ongeveer 2 maanden werk met 3 man. Geen idee of dat realistisch is maar voor ons in ieder geval niet haalbaar. Iedere keer dat ik aangeef dingen zelf te willen doen om de kosten te drukken of zeg dat ik aleen nieuwe pannen wil en maar van binnen ga isoleren beginnen ze te steigeren en te zeggen dat ik dat echt niet moet doen en dat je de isolatiewaarde dan lang niet haalt... maar ondertussen zit ik al drie jaar met lekkages en koude in de winter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vxesbdctV5MoGGcUahgxBG8Vp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYxT1a10bIHAbFSdL7ynS4Ab.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is een overzetdak (of twee) , niet een optie?

Isoleren kun je ook onder het dak doen, de vloer van je zolder. Dan houdt je gewoon een koudere zolder.

[ Voor 54% gewijzigd door Marzman op 27-07-2022 12:26 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
mananddog schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:27:

Geen idee of dat realistisch is maar voor ons in ieder geval niet haalbaar. Iedere keer dat ik aangeef dingen zelf te willen doen om de kosten te drukken of zeg dat ik aleen nieuwe pannen wil en maar van binnen ga isoleren beginnen ze te steigeren en te zeggen dat ik dat echt niet moet doen en dat je de isolatiewaarde dan lang niet haalt... maar ondertussen zit ik al drie jaar met lekkages en koude in de winter.
Ik zou niet weten waarom het niet kan, ik heb de zolder aan de binnenkant tussen de gording balken met PIR platen geïsoleerd, 100mm heeft al een Rd waarden van 4,5. Effectief gezien heeft het niet eens zin om hoger te zitten betreft isolatie waarde. Dus waarom je die isolatiewaarde niet zou halen? Helemaal als je 220mm de ruimte hebt om te isoleren, zelfs met de luchtige types glaswol isolaties kom je dan makkelijk boven de 4,5 en is een stuk goedkoper.

Ik kan met voorstellen dat het oude dak eraf, dan van buiten isoleren en opnieuw opbouwen een mooiere oplossing is. Maar goed niet iedereen wil/kan of heeft het geld voor dat.

Geen idee hoe je dakbeschot eraan toe is met al die lekkages. Nieuwe dakpannen en eventueel her en der wat dakbeschot vervangen en dan van binnenuit isoleren, lijkt mij persoonlijk prima een goedkopere optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Er zit aardig wat verschil tussen de verschillende isolatieplaten en Rc waardes per dikte materiaal. Wij willen ook het bestaande dakbeschot laten zitten, dus hier is wat info over renovatie platen:

ProductMateriaalRc 6.0 diktePrijs per m2
Kingspan Unidek Reno DekEPS182 mm€ 56,95
Kingspan Unidek Reno DekfolieEPS179 mm€ 52,95
Isobouw SlimFix Reno+EPS184 mm€ 48,95
Unilin Usystem Roof RenoPIR145 mm€ 48,35

Ik heb nu 2 offertes liggen van bedrijven die Unidek en Slimfix gebruiken. 179mm is helaas een uitdaging ivm de dakgoten maar 145mm moet wel lukken. Is het een slecht idee om voor PIR platen te gaan aan de buitenkant?

[ Voor 9% gewijzigd door RichieB op 27-07-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidel77
Offerte van mananddog komt inhoudelijk in aantallen/manuren ed met die van ons overeen. Zijn er nu met de stofkam doorheen aan het gaan want er zitten wat gekke tegenstrijdigheden is.

Ik hoop onder de 100.000,- uit te komen…

Van binnenuit isoleren is geen optie want dan worden de slaapkamers heel erg klaag/klein.
Volgens mij zitten de meeste kosten in het feit dat alles (dakkapellen ed) ong 20 cm gelift moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
Ik had destijds eens gereageerd, inmiddels bezig met offertes opvragen.

Betreft zo'n 66m2 betonnen sneldekkers vervangen.
Dit inclusief aanbrengen spinvlies en nieuwe panlatten.

Exclusief nokvorsten. Deze zijn nieuw en herbruikbaar.

Eerste offerte inclusief afvoer oude pannen komt op 178 - per m2.
Vind ik nog vrij stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:52
pentaw1nz schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:52:
Ik had destijds eens gereageerd, inmiddels bezig met offertes opvragen.

Betreft zo'n 66m2 betonnen sneldekkers vervangen.
Dit inclusief aanbrengen spinvlies en nieuwe panlatten.

Exclusief nokvorsten. Deze zijn nieuw en herbruikbaar.

Eerste offerte inclusief afvoer oude pannen komt op 178 - per m2.
Vind ik nog vrij stevig.
Zeg dat wel. Voor dat geld (66x178) hebben ze bij ons 200m2 sneldekkers geplaatst. Wel icm renovatiedakplaten en verwijderen van dakpannen door ons zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
emot schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

Zeg dat wel. Voor dat geld (66x178) hebben ze bij ons 200m2 sneldekkers geplaatst. Wel icm renovatiedakplaten en verwijderen van dakpannen door ons zelf.
In welke regio en welk jaartal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:52
pentaw1nz schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:07:
[...]

In welke regio en welk jaartal?
Noord-Limburg, 1 maand geleden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMb91
Vorig jaar diverse offerte op gevraagd en die varieerden van 9000 tot 15000
Betreft ongeveer 70 m2
Mede daarom nog niks mee gedaan😥
Tips zijn altijd welkom .

Mvg martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
emot schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:07:
[...]

Noord-Limburg, 1 maand geleden
Mocht je die partij willen delen (in dm) dan graag.
Ik heb nu een partij uit Apeldoorn gevraagd.
Wil ook nog wat lokale aannemers vragen, maar meesten zijn nog erg druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
JMb91 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:01:
Vorig jaar diverse offerte op gevraagd en die varieerden van 9000 tot 15000
Betreft ongeveer 70 m2
Mede daarom nog niks mee gedaan😥
Tips zijn altijd welkom .

Mvg martin
Prijzen zijn echt belachelijk, had een offerte voor +- 40m2 pannen van 22k
Zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt als dakdekker :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hpm
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-04 10:06

Hpm

Hier een offerte ontvangen voor 69m2 (betondakpan) incl opnieuw voegen schoorsteen en 3 veluxdakramen (vervangen) totaalprijs net geen €14.000.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pentaw1nz
Tweede offerte voor 66m2 is 6500 ex btw.
Partij uit Arnhem
Dat lijkt er meer op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolffeew
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-08-2024
pentaw1nz schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:23:
Tweede offerte voor 66m2 is 6500 ex btw.
Partij uit Arnhem
Dat lijkt er meer op!
Mocht je deze willen delen in dm, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Ter info voor de mensen die dit volgen.
Nog een offerte ontvangen, deze keer 15k
Ongelofelijk hoe er meer dan 100% prijsverschil kan zitten in exact dezelfde werkzaamheden en materialen.
Lijkt er op dat aannemers het onderste uit de kan willen halen deze tijd.

Alleen voor de stijger en afvoeren afval al 2500,- ex btw

Daarnaast valt hetzelfde op dat er voor het verwijderen van de dakpannen en latten 50 uur wordt begroot.
Plaatsen folie, nieuwe latten, en pannen 100 uur.

Is dit gangbaar?
Ik heb veel gesloopt in mijn leven en 50 uur voor dakpannen en panlatten lijkt me erg overdreven.
Lijkt me een klus van 1 dag. Of doe je dat met 5 man?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 01-05 20:56

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

pentaw1nz schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:30:
Ter info voor de mensen die dit volgen.
Nog een offerte ontvangen, deze keer 15k
Ongelofelijk hoe er meer dan 100% prijsverschil kan zitten in exact dezelfde werkzaamheden en materialen.
Lijkt er op dat aannemers het onderste uit de kan willen halen deze tijd.

Alleen voor de stijger en afvoeren afval al 2500,- ex btw

Daarnaast valt hetzelfde op dat er voor het verwijderen van de dakpannen en latten 50 uur wordt begroot.
Plaatsen folie, nieuwe latten, en pannen 100 uur.

Is dit gangbaar?
Ik heb veel gesloopt in mijn leven en 50 uur voor dakpannen en panlatten lijkt me erg overdreven.
50 uur voor dakpannen verwijderen? dan heb je een grote lap dak. bij mijn zusje die nu aan het verbouwen is zijn 2 man een dag bezig geweest om alle pannen aan beide zijden van het dak te verwijderen. inclusief platen/balken.

de dag erna zijn dezelfde 2 man 1 dag bezig geweest met nieuwe zwaardere balken en beplating, daarna 2 dagen latten en pannen leggen.

dus in totaal dus <50 uur voor afbraak en opbouw

en dit is dan traditioneel, denk als ze met dakplaten aan de gang waren gegaan dat het in een halve dag dicht had gelegen en dan diezelfde middag panlatten erop/eerste paar pannen.

hierbij vermeld ik wel dat het om een woning gaat 6 meter breed en dakvoet tot dak nok iets van 4/5meter

steiger en afvoer van materiaal vind ik ook vrij prijzig

wat ikzelf voor een gemengde container betaald heb van 10 kuub was iets van 500 euro inclusief aan en afvoer. en als het een rolsteiger is dan ben je denk ik al ruim geteld een dag aan het opbouwen/afbreken.

dus zeg ook 2 man dus 16 uur a 50 euro per uur zit ik op 800 euro

wederom afhankelijk van hoe je dak in elkaar zit. klinkt 2500 veel maar dit is uitgaande van een redelijk rijtjes huis.

[ Voor 4% gewijzigd door Splitinfinitive op 25-08-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Splitinfinitive schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:43:
[...]

50 uur voor dakpannen verwijderen? dan heb je een grote lap dak. bij mijn zusje die nu aan het verbouwen is zijn 2 man een dag bezig geweest om alle pannen aan beide zijden van het dak te verwijderen. inclusief platen/balken.

de dag erna zijn dezelfde 2 man 1 dag bezig geweest met nieuwe zwaardere balken en beplating, daarna 2 dagen latten en pannen leggen.

dus in totaal dus <50 uur voor afbraak en opbouw

en dit is dan traditioneel, denk als ze met dakplaten aan de gang waren gegaan dat het in een halve dag dicht had gelegen en dan diezelfde middag panlatten erop/eerste paar pannen.

hierbij vermeld ik wel dat het om een woning gaat 6 meter breed en dakvoet tot dak nok iets van 4/5meter

steiger en afvoer van materiaal vind ik ook vrij prijzig

wat ikzelf voor een gemengde container betaald heb van 10 kuub was iets van 500 euro inclusief aan en afvoer. en als het een rolsteiger is dan ben je denk ik al ruim geteld een dag aan het opbouwen/afbreken.

dus zeg ook 2 man dus 16 uur a 50 euro per uur zit ik op 800 euro

wederom afhankelijk van hoe je dak in elkaar zit. klinkt 2500 veel maar dit is uitgaande van een redelijk rijtjes huis.
toon volledige bericht
Ik heb een hele standaard tweekapper met 65m2 dakoppervlak.
Als ik online kijk voor stijgers huren inclusief op- en afbouw kom ik niet aan 2000 euro.

De uren voor verwijderen a 50 uur en weer opbouwen van het dak a 100 uur vind ik ook extreem veel.
Het gaat bij mij nog niet eens om het dakbeschot en balken zoals jij benoemt. Bij mij hoeven alleen de pannen en panlatten er af.

Dan kun je met 5 man heel relaxed een dagje dakpannen gaan verwijderen, om vervolgens met 5 man in 2 volle dagen de boel weer op te bouwen.
Ga je er van uit dat ze met 2 a 3 man komen, dan zouden ze totaal 7 a 8 vollr werkdagen bezig zijn?

Vind het echt absurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 01-05 20:56

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

pentaw1nz schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:49:
[...]

Ik heb een hele standaard tweekapper met 65m2 dakoppervlak.
Als ik online kijk voor stijgers huren inclusief op- en afbouw kom ik niet aan 2000 euro.

De uren voor verwijderen a 50 uur en weer opbouwen van het dak a 100 uur vind ik ook extreem veel.
Het gaat bij mij nog niet eens om het dakbeschot en balken zoals jij benoemt. Bij mij hoeven alleen de pannen en panlatten er af.

Dan kun je met 5 man heel relaxed een dagje dakpannen gaan verwijderen, om vervolgens met 5 man in 2 volle dagen de boel weer op te bouwen.
Ga je er van uit dat ze met 2 a 3 man komen, dan zouden ze totaal 7 a 8 vollr werkdagen bezig zijn?

Vind het echt absurd.
het is ook vrij veel, even tervergelijking wij zijn op het werk momenteel bezig met een project waar ook nieuwe pannen op komen en dan praten we over een dak van meer dan 300m2 (recht enkelzijdig) wat vergelijkbaar qua situatie is met jou

nieuwe folie + lattenwerk en nieuwe pannen. 2 man hebben 2 dagen erover gedaan om de pannen eraf te halen (circulariteit die konden ze bij andere renovaties gebruiken leverde nog flinke korting op :P )

daarna zijn ze een anderhalve dag bezig geweest met de folie en latten erop te leggen toen een halve dag opperen van de dakpannen en 2 dagen met de pannen zelf.

en dat met werkdagen van 7 tot 4

ik denk dat diegene waar je de offerte hebt aangevraagd het al druk heeft en als ie zo nog een dikke winst uit een project kan halen dat ie em dan wel even meepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Splitinfinitive schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:57:
[...]

het is ook vrij veel, even tervergelijking wij zijn op het werk momenteel bezig met een project waar ook nieuwe pannen op komen en dan praten we over een dak van meer dan 300m2 (recht enkelzijdig) wat vergelijkbaar qua situatie is met jou

nieuwe folie + lattenwerk en nieuwe pannen. 2 man hebben 2 dagen erover gedaan om de pannen eraf te halen (circulariteit die konden ze bij andere renovaties gebruiken leverde nog flinke korting op :P )

daarna zijn ze een anderhalve dag bezig geweest met de folie en latten erop te leggen toen een halve dag opperen van de dakpannen en 2 dagen met de pannen zelf.

en dat met werkdagen van 7 tot 4

ik denk dat diegene waar je de offerte hebt aangevraagd het al druk heeft en als ie zo nog een dikke winst uit een project kan halen dat ie em dan wel even meepakt.
toon volledige bericht
Dankje voor de reactie. Dat bevestigt mijn vermoeden dat ze heel erg ruim rekenen met de uren.
Hoef zeker niet voor een dubbeltje op de eerste rang, maar deze verschillen zijn gewoon onverklaarbaar. Riekt naar oplichting, hoewel ze vast een keurig dak zouden afleveren...

De goedkopere partij uit mijn eerdere post heb ik met een paar mensen gedeeld. Heeft op zich allemaal goede reviews.
Ter vergelijk informeer ik nog wat bij andere bedrijven.

Wellicht kunnen anderen er tzt ook iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pentaw1nz schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:30:
Is dit gangbaar?
Hier tegenover zijn ze met drie man bezig op een plat dak al een paar dagen (ze doen wel meer dan alleen het dak, maar het dak duurt ook best lang en dakpannen lijkt me meer werk)

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 25-08-2023 14:55 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
De prijs voor de steiger rondom ons vrijstaand huis (vierkant 12x12 meter) was: €2500 opbouw, €500 huur per week, €2500 afbreken. Ik heb dat bedrag in 3 offertes zien staan (2x aannemer, 1x zelf steigerbouwer gebeld).

Voor het plaatsen van isolatieplaten (beschot bleef liggen), vervangen van de pannen en isoleren van 2 dakkapellen waren ze 4 weken bezig. Meestal met 2 man soms met 3 man en ze werkten aardig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
RichieB schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:21:
De prijs voor de steiger rondom ons vrijstaand huis (vierkant 12x12 meter) was: €2500 opbouw, €500 huur per week, €2500 afbreken. Ik heb dat bedrag in 3 offertes zien staan (2x aannemer, 1x zelf steigerbouwer gebeld).

Voor het plaatsen van isolatieplaten (beschot bleef liggen), vervangen van de pannen en isoleren van 2 dakkapellen waren ze 4 weken bezig. Meestal met 2 man soms met 3 man en ze werkten aardig door.
Dank voor de info ter vergelijk. Wel een wat andere situatie dan bij mij.

En stijgers rondom snap ik eigenlijk ook niet direct voor pannen vervangen. Zie ook vaak dat ze het spul gewoon naar boven laten gaan met een pannenlift en er 2 man gezekerd op het dak staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
@pentaw1nz De steigers waren vooral noodzakelijk voor het aanbrengen van de 14cm dikke isolatieplaten.

Pagina: 1 2 Laatste