Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-06 16:14
Hier 60m2 twee onder 1 kap. 6000 euro. Dakpannen afvoeren, nieuwe plaatsen. 1970 huis. Echter was het een offerte voor mij en de buren samen dus 12k. Grunn
Echter niet gedaan, omdat ik net een ander huis gekocht heb en het geld niet terugkrijg uit de verkoop. Mag de persoon die mijn huis koopt lekker doen. Dakpannen zijn nog ok, maar wel jaren 70 en zien er niet zo heel mooi uit. Het is ook meer een estetische keuze + dat er minder mos blijft haken. De huidige dakpannen zijn ruw, en er groeit een beetje mos op.
Je kan er natuurlijk voor kiezen om de boel te reinigen + laagje erover te spuiten. Echter het blijven oude dakpannen die broos zijn. Kan je net zo goed die investering compleet nieuwe dakpannen plaatsen. Veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mananddog
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 12:10
Fidel77 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:32:
Offerte van mananddog komt inhoudelijk in aantallen/manuren ed met die van ons overeen. Zijn er nu met de stofkam doorheen aan het gaan want er zitten wat gekke tegenstrijdigheden is.

Ik hoop onder de 100.000,- uit te komen…
Ondertussen hebben de werkzaamheden bij ons plaatsgevonden. We zijn akkoord gegaan met een offerte van €50.000 om het dak te vernieuwen (isolatie 16cm, nieuwe pannen etc.), maar hier zat nog niet het vernieuwen en vergroten van twee dakkapellen in. daarnaast zat hier niet in het overstek verbreden en de dakgoten aanbrengen.

Uiteindelijk zijn we op +/-90K uitgekomen ook omdat we onder het overstek (1 meter breed) Keralit hebben laten aanbrengen en de dakkapellen hebben laten afwerken met Keralit. (+/- 200m2 dak).

In ieder geval blij dat we lekvrij zijn nu en we kunnen verder met het huis aan de binnenkant weer opbouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:36
@mananddog Zo, dat is nog eens een meerkost! Ons dak is ook 200 m2 met 2 dakkapellen. Dakgoten waren gelukkig al breed genoeg. Wij hebben uiteindelijk €82k betaald. Exact het afgesproken bedrag alhoewel er een aantal stelposten en voorbehouden in de offerte stonden.

We zijn niet voor de goedkoopste offerte gegaan maar voor de aannemer die het beste met ons meedacht. Dat heeft goed uitgepakt. Super gemotiveerde en aardige werklui waarmee we gewoon normaal konden overleggen en kleine aanpassingen aan konden doorgeven terwijl het werk vorderde.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:25

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat een prijzen zeg !!
Hoevaak dient dat te gebeuren?

Plat dak gaat bij ons ongeveer 25-35 jaar mee , kostte ons 22k incl extra isolatie 140m2. (En 4k subsidie, netto dus 18k).

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 28-08-2023 21:13 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:36
@Sport_Life Ik heb me laten vertellen dat het dak van ons huis "begin 2000" ook een keer vernieuwd is. Dus het is 20 jaar meegegaan. Maar de oude dakpannen lagen er gewoon nog op, er was geen UV-bestendige folie gebruikt, het beschot en dakdoorvoeren kierden als een malle.. kortom, het was geen kwaliteitswerk. Ik denk dat het dak wat we nu hebben laten aanbrengen mij gaat overleven.. :) Dus wat mij betreft een eenmalige uitgave.

[ Voor 5% gewijzigd door RichieB op 29-08-2023 17:56 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:08
pentaw1nz schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:23:
Tweede offerte voor 66m2 is 6500 ex btw.
Partij uit Arnhem
Dat lijkt er meer op!
Zou die die willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:44
Nog een laatste update in mijn offerte uitvraag.
Ik heb meerdere aannemers aangeschreven. Ik krijg prijzen van ruim 24k (hoogste) tot 6k (laagste) ex btw.
De meesten zitten rond de 8-9-10 k.
Zitten er ook wat bij die je gewoon proberen op te lichten, iets anders kan ik er niet van maken.

Heb er nu een paar die tussen de 7-9k zitten. Daar ik een keuze uit maken.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasmakert
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-06 16:23
Hier nog een extra ervaring + wat recente prijzen ter referentie.

Afgelopen zomer heb ik ook het dak vervangen (60m2)
Vrijstaande woning met een traditioneel dak, 2 dakramen.
-Dakpannen eraf
-Latten eraf
-Reparatie aan een deel van het dakbeschot
-Nieuwe dakfolie erop
-Nieuwe tengels/panlatten
-Nieuwe pannen erop

Alle werk is zelf uitgevoerd.
Alle prijzen inc. BTW.

Steigerhuur (4 weken, 3 zijden van woning) 1300,-
Oude pannen afvoeren 200,- (6m2 schoon puin container)
Nieuw houtwerk 800,-
Dakfolie, tape, bevestigingsmateriaal enz. 600,-
Nieuwe pannen (Monier keramisch, incl. alle speciale pannen en hulpstukken) 5000,-

Tijd:
Steigeropbouw/afbreken: 1 dag met 2 man
Pannen eraf, latten slopen: 1/2 dag 4 man (sneller als je ze vanaf het dak in de container kunt gooien)
Folie + panlatten + nok maken: 1 dag met 2 man
Dakpannen leggen: 1,5 dag met 2 man
Afwerken, goten hangen, schilderwerk 2 dagen met 1 man
Laatste punt kost (veel) meer tijd als je veel overstekken/boeiboorden enz. hebt.

All-Electric sinds 2018 | 7kW Panasonic Monoblock | 2x Marstek 5kWh thuisaccu | 11kWp PV

Pagina: 1 2 Laatste