Ik wilde mijn ervaring delen met GatorSand, voor het geval iemand anders hetzelfde probleem heeft.
Het doel was niet zo zeer om de voegen tussen onze tegels vrij van onkruid maar om te voorkomen dat
mieren langs de serre dit jaar wéér onder het terras en daardoor in de serre gaan zitten.
De mieren komen normaliter nauwelijks binnen maar ze hebben de vrij domme gewoonte om in de zomer uit te gaan vliegen IN de serre. Aangezien de rails van de schuifdeuren en de rest van de constructie van de serre zodanig is dat je niet kunt zien waar / hoe de mieren daar ergens binnen komen, kunnen we het daar ook niet dichtmaken.
De voeg kitten was geen optie: Kier van 1 à 2 mm is erg lastig kitten zonder dat de stenen er onder komen te zitten. Bovendien leert de ervaring dat dunne laagjes siliconenkit na opdragen eb een tijdje in de zon flink krimpen.
Lang verhaal kort: Gatorsand XP G2 gebruikt naar aanleiding van dit forum. Voegzand er uit gepeurt en vervangen door Gatorsand. Vrouwlief heeft zelfs de stenen geverfd met betonverf en de voegen meegenomen, om een nog ondoordringbaarder 'vel' te maken.
Nog geen jaar later constateren we dat onkruid, mieren en regenwormen er toch doorheen komen

Niet zo vreemd want het spul wordt elke keer dat het regent weer zacht…
Wat ook niet hielp
Daarna ook nog geprobeerd: compressieband. Deze zou passen in kieren van 1 tot 5 mm maar eenmaal thuisbezorgd bleek de compressieband meer dan 1 mm dik te zijn

Ook met een plamuurmes geprobeerd maar dat maakt het nog lastiger want die is ook minimaal 0,5 mm dik.
Wat wel hielp
Met een ijzerdraadje opnieuw de voeg leeggepeurd, aan twee kanten afgeplakt en er met een stukje gevouwen papier
sneldrogend cement tussen gestrooid. Met een bezem of kwast er verder in borstelen en aanstampen, voor zover dat gaat. Daarna een klein beetje water er op gesproeid. Na een kwartiertje is het kneiterhard. Ik verwacht niet dat de mieren hier nog doorheen komen