Ik heb toch weer een paar leuke tijden neergezet voor mijn doen. Had even een break nodig, mijn hart gaat tekeer! Super focus en hopen op geen foutjes. Wat zijn die Labs events eigenlijk? Heb er net 1 gereden tegen andere Gotters.
Toevoeging op de regels indien de poll uitslag voor meerdere keuzes de meeste stemmen heeft, wint de gene die nog niet gekozen is, of die het langst geleden gewonnen heeft. (lijkt mij redelijk, en natuurlijk kan hier schriftelijk bezwaar tegen worden ingediend)Vanderaatje schreef op zondag 18 januari 2026 @ 16:28:Poll: GOT Rival Challenge week 2/10 (Vrije auto keuze)
Circuits Week 2/10:(Stemmen kan vanaf nu tot Woensdagavond 18:00 uur)
Road: Estadio Circuit
Street: Ruta Norte
Dirt: San Juan Scramble
Cross Country: Las Dunas CC
• D-Class
• C-Class
• B-Class
• A-Class
• S1-Class
• S2-Class
[Afbeelding]
Om resultaten te bekijken klik hier: Tussenstand
Spelregels:Rival Challenge
:strip_exif()/f/image/p7K7bxpDMxAX9F0lGm0X3H50.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar vast dat sommige mensen nog gaan kiezen voor woensdag 18:00 uur ✅
Jaja de stemmen zijn weer geteld
:strip_exif()/f/image/cygmG4f4rtAVfMmCfXk3GcHI.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus vanaf morgen kunnen we de 4 races doen in C-klasse:
Cross Country: Las Dunas
/f/image/NoNUHHxA3v8xo1XO7IrJ6iTb.png?f=fotoalbum_large)
De uitslagen van deze week zal ik natuurlijk vanavond bekendmaken
:strip_exif()/f/image/cygmG4f4rtAVfMmCfXk3GcHI.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/NoNUHHxA3v8xo1XO7IrJ6iTb.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Vanderaatje op 21-01-2026 18:26 ]
Voor de wekelijkse festival races die we altijd om 19:30, zal morgen iets anders verlopen:
Om 19:00 gaan we via XBOX Chat gezamelijk de XBOX Developer showcase kijken over o.a. FORZA HORIZON 6
En na de showcase (geen idee hoe laat die precies klaar is) de wekelijkse festival races en zoals gewoonlijk iedereen is van harte welkom.
Vanaf nu mag er trouwens begonnen worden met de Rival Challange 2/10 voor mensen die niet lid zijn van club GOT hier de lijst van de top 11 per type race voor referentie:
/f/image/T5M2XRiexAab6Pc39wHSKU1y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mX09A25gVFioF9RiSoio9zrJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/41EwprVFhMPk10zKm0uqG8KE.png?f=fotoalbum_large)
Om 19:00 gaan we via XBOX Chat gezamelijk de XBOX Developer showcase kijken over o.a. FORZA HORIZON 6
En na de showcase (geen idee hoe laat die precies klaar is) de wekelijkse festival races en zoals gewoonlijk iedereen is van harte welkom.
Vanaf nu mag er trouwens begonnen worden met de Rival Challange 2/10 voor mensen die niet lid zijn van club GOT hier de lijst van de top 11 per type race voor referentie:
/f/image/T5M2XRiexAab6Pc39wHSKU1y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mX09A25gVFioF9RiSoio9zrJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/41EwprVFhMPk10zKm0uqG8KE.png?f=fotoalbum_large)
Ik kan morgen avond niet. Dus weet ook niet zeker of ik aan de rivals toe komt gezien ik ook de playlist dan nog moet inhalen. Maar wellicht dat ik deze playlist skip en dan alsnog de rivals doe maar moet even kijken waar ik het meeste zin in heb.
Hoppa, sta ruim boven mijn verwachtingen in de ranglijst. Hopelijk was dit geen blauwe maandag en kan ik dit blijven volhouden in de komende weken.Vanderaatje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:22:
En hier de uitslag van de 4 races (1/10) van afgelopen week, mocht jouw naam missen laat het mij dan even weten is helaas hoop handmatig werk en zou zomaar kunnen dat ik iemand over het hoofd gezien heb.
[Afbeelding]
En voor het totaal klassement 1/10
[Afbeelding]
Iedereen die mee heeft gedaan
Wat zijn een beetje de goede, relatief veel grip hebbende (en niet perse meta) C-klasse auto's?
Ik sta er niet tussen, heb alleen Playa Azul gedaan. Maar heel eerlijk, waarschijnlijk sta ik er ook niet tussen maar eronderVanderaatje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:22:
En hier de uitslag van de 4 races (1/10) van afgelopen week, mocht jouw naam missen laat het mij dan even weten is helaas hoop handmatig werk en zou zomaar kunnen dat ik iemand over het hoofd gezien heb.
[Afbeelding]
En voor het totaal klassement 1/10
[Afbeelding]
Iedereen die mee heeft gedaan
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Goed dat je het meld, net even gekeken helaas is de tijd die je hebt gemarkeerd met een uitroepteken (dit houdt in dat je of ergens tegenaan bent gereden of Rewind gebruikt hebt). Mocht je niet het uitroepteken gehad hebben had je de 11 plek gehad.geert_s schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:03:
[...]
Ik sta er niet tussen, heb alleen Playa Azul gedaan. Maar heel eerlijk, waarschijnlijk sta ik er ook niet tussen maar erondergt is Brulbak
Wat geloof ik @Arvado al eens gezegd had vaak kun je beter eerst een veilige tijd neerzetten (geen botsing/ Rewind) en dan proberen een scherpe tijd neerzetten.
Hoop dat je het deze week weer probeert en dat je dan wel op het bord komt, maar vooral leuk dat je mee doet 👍
(Een gemarkeerde tijd verliest altijd van een schone tijd ook al is die veel sneller)
[ Voor 5% gewijzigd door Vanderaatje op 22-01-2026 12:20 ]
Oh echt, ik dacht dat er ook ergens een schone tijd tussen zat haha. Ik heb maar 4 rondjes gereden ofzo. Ik ga deze week weer een poging doen hoor.Vanderaatje schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:18:
[...]
Goed dat je het meld, net even gekeken helaas is de tijd die je hebt gemarkeerd met een uitroepteken (dit houdt in dat je of ergens tegenaan bent gereden of Rewind gebruikt hebt). Mocht je niet het uitroepteken gehad hebben had je de 11 plek gehad.
Wat geloof ik @Arvado al eens gezegd had vaak kun je beter eerst een veilige tijd neerzetten (geen botsing/ Rewind) en dan proberen een scherpe tijd neerzetten.
Hoop dat je het deze week weer probeert en dat je dan wel op het bord komt, maar vooral leuk dat je mee doet 👍
(Een gemarkeerde tijd verliest altijd van een schone tijd ook al is die veel sneller)
Klinkt leuk. Kijken jullie dan de officiele stream of bijvoorbeeld naar Stevio? Die gaat ook livestreamen tijdens de showcase volgens mij.Vanderaatje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:13:
Voor de wekelijkse festival races die we altijd om 19:30, zal morgen iets anders verlopen:
Om 19:00 gaan we via XBOX Chat gezamelijk de XBOX Developer showcase kijken over o.a. FORZA HORIZON 6![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zit zelf nog "even" in een uithoek van het land dus kan niet om 19u aanhaken; zodra ik thuis ben en even sociaal heb gedaan probeer ik nog wel aan te haken voor de races.
Ik zie mezelf nog steeds in die leaderboards verschijnen hier, misschien dat ik de game weer eens installeer en meedoe, kan dat nog?
Zeker, als in de GOT club zit doe je automatisch mee als je je tijd tussentijd verbeterd. Anders moet je @Vanderaatje even toevoegen als vriend dan komt je nieuwe tijd naar boven als hij op club + friends filtert.Jackson6 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 16:42:
Ik zie mezelf nog steeds in die leaderboards verschijnen hier, misschien dat ik de game weer eens installeer en meedoe, kan dat nog?
Zo, alleen maar leuk joh. Ik dacht eerlijk gezegd van, waar is ie tegenwoordig.Jackson6 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 16:42:
V12Legendary is in da house 😀
[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 22-01-2026 16:53 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Jazeker kan je mee doen, we zijn nu net in week 2 van 10 (van donderdag "vandaag" tot woensdagavond 18:00 uur en enige wat je moet doen is een nieuwe of verbeterde tijd neerzetten.Jackson6 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 16:42:
Dus voor Dirt: San Juan Scramble hoef je alleen maar even 128ste of beter te worden van de hele wereld
[ Voor 11% gewijzigd door Vanderaatje op 22-01-2026 18:15 ]
Festival Playlist events and rewards Jan. 22 - Jan. 29 (Spring S55)
:strip_exif()/f/image/z8JVcPREXFIYmesrmLPKCWCj.jpg?f=fotoalbum_large)
Playlist Points
Series Rewards- Series Reward: 2010 Nissan Tsuru (80 points)
- Series Reward: 1985 Nissan Safari Turbo (160 points)
- Season Reward: 2013 Volvo C30 Polestar (20 points)
- Season Reward: Horizon Backstage Pass (40 points)

Playlist Event Rewards
In addition to the rewards for seasonal and series progress, this season you can also earn these rewards from completing individual events:- Car: 1974 Lancia Stratos HF Stradale
- Car: 2016 Jeep Trailcat
- Car: 1969 Dodge Charger R/T
- Car: 1972 Hoonigan Chevrolet Napalm Nova
- Car: 2020 Ford #2069 Ford Performance Bronco R
- Car: 1965 Alfa Romeo Giulia Sprint GTA Stradale
- Car: 1965 Pontiac GTO
- Emote: So Cute
- ForzaLINK: “IT’S MORBIN’ TIME”
- Super Wheelspins
- Forzathon Points
Horizon Backstage
Added to the Backstage Shop:- 2002 Lotus Esprit V8
- 1971 AMC Javelin AMX
| Forzathon Shop | |
|---|---|
| 750 FP Car | 1965 Alfa Romeo TZ2 |
| 500 FP Car | 1967 Lamborghini Miura P400 |
| 75 FP Clothing | Hot Wheels Cap |
| 75 FP Car Horn | Hot Wheels Monster Truck |
| 1000 FP Backstage Pass | 1 Pass |
| 60 FP / 150 FP | Wheelspin & Super Wheelspin |
Forzathon Events
Forzathon Weekly Challenge (5 pts)(5 pts) All four challenges must be completed in sequence to earn points.
| Series 1 | |
|---|---|
| Eyecatcher | Own and drive the 1961 Jaguar E-Type |
| Automobile Admiration | Take a photo of the Jaguar E-Type |
| Best in Show | Win a Road Race in the Jaguar E-Type |
| Faster & Faster | Maintain a speed of 100 mph in the Jaguar E-Type |
(1 pt each) Each new challenge starts daily at 6:30am PT and is open for 7 days.
| Daily Challenges | |
|---|---|
| Mini in a Maze | Take a photo of any MINI in the Hidden Horizons Stadium Maze |
| Nyooom! | Earn 4 Stars at Speed Traps |
| In Disguise? | Paint the body of your car |
| Skills on the Board | Earn 5 Skillboard Skills by hitting Billboards |
| Little Present | Send a Gift Drop to another player |
| Abarth & Bite | Beep your horn 5 times in any Abarth |
| Roly-Poly | Earn a Barrel Roll Skill |
Season Event Details
| Pts | Event | Name | Requirement | Route |
|---|---|---|---|---|
| 10 | The Trial | Fine Driving | (B700) France | Road Racing (Sierra Verde Sprint, Rocosa Sprint, Llanuras Sprint) |
| 3 | EventLab | PKRW9300 presents Green Plains Motor Raceway | (S1 900) Track Toys | EventLab Island |
| 3 | EventLab | PETROLHEAD55823 presents Slice N Dice Course | (C600) Hot Hatch | Dunas Blancas Sprint |
| 3 | Playground Games | Flying the Flag | (S1 900) Anything Goes - Team Flag Rush | Baja Circuit |
| 2 | Speed Trap | Drag Strip | (S1 900) Ferrari - 200 mph (322 km/h) | |
| 2 | Speed Zone | Atlantes de Tula | (S1 900) Ferrari - 150 mph (242 km/h) | |
| 5 | Championship | Groove It or Lose It | (B700) 1970s | Street Racing (Granjas de Tapalpa, Coast Run, Wetland Charge) |
| 5 | Championship | Nova Flair | (A800) Unlimited Offroad | Dirt Racing (Mangrove Scramble, Bajío Trail, Barranca Trail) |
| 5 | Championship | Fit for Purpose | (B700) UTV’s & Buggies | Cross Country Racing (Airfield CC Circuit, Ek’ Balam CC Circuit, Foto Final CC) |
| 3 | Treasure Hunt | Past the Unlimited | Capture a photo of this historic landmark, off the road is where you need to go! | |
| 2 | Photo Challenge | #FollowingTracks | Photograph the Detective Tank at Palacio Azul del Océano | |
| 2 | Hide & Seek | 5 vs 1 | Complete a game of Hide & Seek | |
| 2 | The Eliminator | Battle Royale | Finish 30th or better | |
| 2 | RA Speed Trap | La Cantera | (A800) Nissan - 105 mph (169 km/h) | |
| 5 | RA Championship | Straight and Narrows | (B700) Lancia | The Narrows, Senda Montaña, La Cantera |
| 2 | HW Danger Sign | Forest Leap | (A800) Nissan - 1034 ft (315 m) | |
| 5 | HW Championship | Watch Out for Hazards! | (A800) Ford & Hoonigan | Forest Falls Hazard Sprint, Canyon’s Drop Hazard Sprint, Lava Loop Hazard Sprint |
Monthly Rivals
The total point value of Monthly events is divided by four when applied to individual seasons; completing the two Rivals events will apply 2 points to each season in this series.| Pts | Event | Route | Car |
|---|---|---|---|
| 1 | Monthly Rivals | Plaza Circuit | 1995 Mitsubishi Lancer Evolution III |
| 1 | Monthly Rivals | Lookout Circuit | 2013 Volvo C30 Polestar |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zo, grote kans dat ik volgende week eindelijk de backstage lijst kan gaan plunderen. Sinds FH5 uitkwam op de PS5 maar iets van 2 of 3 auto's uit backstage gehaald vanwege een trial of iets dergelijks. Heb nu 84 backstage passen, en er staan er nog 85 in die ik niet heb 
One to go
One to go
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ah oke, en die andere 3 banen dan?Vanderaatje schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 17:16:
[...]
Jazeker kan je mee doen, we zijn nu net in week 2 van 10 (van donderdag "vandaag" tot woensdagavond 18:00 uur en enige wat je moet doen is een nieuwe of verbeterde tijd neerzetten.
Dus voor Dirt: San Juan Scramble hoef je alleen maar even 128ste of beter te worden van de hele wereldpffff
@Jackson6 👆 Deze 4 zijn het deze weekVanderaatje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:24:
Jaja de stemmen zijn weer geteld![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vanderaatje in "[Multi] Forza Horizon 5"
[ Voor 4% gewijzigd door Vanderaatje op 23-01-2026 07:24 ]
Hmm het kriebelt wel terug om FH5 terug te installeren op mijn nieuwe Pc.
Maar langs de andere kant komt FH6 binnenkort ook uit😅 (daar kijk ik stiekem toch wel naar uit)
Maar langs de andere kant komt FH6 binnenkort ook uit😅 (daar kijk ik stiekem toch wel naar uit)
Xbox Live : Svenz0r6580 Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Poll: GOT Rival Challenge week 3/10 (Vrije auto keuze)
Circuits Week 3/10:Road: Cathedral Circuit
Street: El Lago Blanco
Dirt: Cordillera Trail
Cross Country: Las Ranas CC
• D-Class
• C-Class
• B-Class
• A-Class
• S1-Class
• S2-Class
En voor iedereen die nog geen Rival tijden hebben neergezet voor deze week (2/10), dit kan natuurlijk nog tot woensdag 18:00
[ Voor 5% gewijzigd door Vanderaatje op 25-01-2026 15:59 ]
Heb ik gedaan en zaterdag heel de middag gespeeld.Moechy schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 20:11:
Hmm het kriebelt wel terug om FH5 terug te installeren op mijn nieuwe Pc.
Was weer leuk om een keer te doen, maar ik mis wel de drive om credits te verdienen, te levelen en auto's te verzamelen. Dat gaan we in FH6 weer doen
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik heb het vandaag terug gespeeld, duurde mij al bijna een uur om terug te wennen aan de chaotische structuur en shitload aan icoontjes.Henkus schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:57:
[...]
Heb ik gedaan en zaterdag heel de middag gespeeld.
Was weer leuk om een keer te doen, maar ik mis wel de drive om credits te verdienen, te levelen en auto's te verzamelen. Dat gaan we in FH6 weer doen
Ik was vergeten dat FH5 zo overweldigend was. 😅
En ik heb de indruk dat mijn world map bugged is, ik kan ze enkel via een omweg bekijken.
Dat is als je manueel rijdt. Dan worden de knoppen net iets anders en is de map niet meer direct bereikbaar maar alleen via het menu.Moechy schreef op maandag 26 januari 2026 @ 22:04:
[...]
Ik heb het vandaag terug gespeeld, duurde mij al bijna een uur om terug te wennen aan de chaotische structuur en shitload aan icoontjes.
Ik was vergeten dat FH5 zo overweldigend was. 😅
En ik heb de indruk dat mijn world map bugged is, ik kan ze enkel via een omweg bekijken.
Maar zelfs via het menu kon ik het niet selecteren..ArthurMorgan schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 06:40:
[...]
Dat is als je manueel rijdt. Dan worden de knoppen net iets anders en is de map niet meer direct bereikbaar maar alleen via het menu.
Maar goed om te weten dat ik gewoon die shortcut moet remappen.
Gisteren op de eerste drie banen voor mijn doen een redelijke tijd neergezet, nu de cross country nog. Ik merk dat ik vooral nog erg zoekende ben naar welke auto me nou goed ligt per track. Met die toplijstjes heb je toch wel wat meer richting dan gewoon op gevoel maar wat doen. Dus ook weer een paar nieuwe auto's gekocht en geprobeerd.. Zo gaat er wel tijd in zitten
Welke banen en welke categorie is het uiteindelijk geworden? Heb dit gemist volgens mij.
Moechy schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:29:
Welke banen en welke categorie is het uiteindelijk geworden? Heb dit gemist volgens mij.
Man man man, FH5 2 weken geleden weer geinstalleerd en toch weer helemaal hooked aan Rivals.
Zo blij dat ik op Las Dunas een net iets betere tijd heb neer kunnen zetten, want daar had ik een zwaar hoofd in.
Zo blij dat ik op Las Dunas een net iets betere tijd heb neer kunnen zetten, want daar had ik een zwaar hoofd in.
XBL: theArthurrrr
Hopelijk nog een beetje tijd vanavond, anders zie ik het somber in voor mijn tijden. Tot nu toe alleen een bankerlap kunnen doen.
Las Dunas is echt vervelend om zonder incidenten te volbrengen. Bij de anderen is het vooral het vinden van een geschikte auto de uitdaging denk ik (iemand nog tips voor alle vier de circuits?) .
Las Dunas is echt vervelend om zonder incidenten te volbrengen. Bij de anderen is het vooral het vinden van een geschikte auto de uitdaging denk ik (iemand nog tips voor alle vier de circuits?) .
Check waar de top 11 [GOT] club in rond rijdt en je zit al redelijk goed.drBunhead schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:17:
Bij de anderen is het vooral het vinden van een geschikte auto de uitdaging denk ik (iemand nog tips voor alle vier de circuits?) .
Haha ik merk echt dat ik geen geduld heb om uberhaupt maar in de buurt van de Top 10 te raken. 🤣
Kunnen we een tussenstand krijgen? Hahaha
Ok ik heb de smaak wel terug te pakken 🤣
Duurde ff vooraleer ik over mijn overdondering van alle icoontjes enzo was maar nu heb ik er wat systeem in gevonden.
Ben eerst het seizoen nog aan het afwerken, die Volvo is al binnen.
Morgen verder voor de die backstage pass. Wat houdt die in eigenlijk?
Duurde ff vooraleer ik over mijn overdondering van alle icoontjes enzo was maar nu heb ik er wat systeem in gevonden.
Le Chat;Moechy schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:27:
Ok ik heb de smaak wel terug te pakken 🤣
“ De Backstage Pass in Forza Horizon 5 is een speciale in-game valuta die je toegang geeft tot de Horizon Backstage Shop. In deze winkel kun je enkele van de zeldzaamste en meest exclusieve auto’s in het spel kopen, die je niet in andere winkels vindt. Hier zijn de belangrijkste punten:
- **Hoe kom je aan Backstage Passes?**
Je kunt elke week twee passes verdienen: één als beloning voor het behalen van 40 punten in de Festival Playlist, en één door 1.000 Forzathon Points in te wisselen in de Forzathon Shop. Deze passes kun je niet kopen met gewone in-game credits, alleen via Forzathon Points en als seizoensbeloning
.
- **Wat kun je ermee doen?**
Met Backstage Passes kun je exclusieve auto’s kopen in de Horizon Backstage Shop. Elke week kun je stemmen op welke auto’s in de shop komen, en de winnende auto’s worden dan beschikbaar om te kopen met je passes. Elke auto kost één Backstage Pass, en je kunt elke auto maar één keer kopen
.
- **Waar vind je de Backstage Shop?**
De shop is te vinden in het pauzemenu onder het tabblad ‘Cars’, of je kunt het fysieke gebouw bezoeken bij de hoofdlocatie van het Horizon Festival.”
Ik kon het zelf niet beter uitleggen
Misschien een rare vraag maar speelde jij vroeger toevallig MTA : San Andreas? 😅
Nee, helaas.Moechy schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 20:29:
[...]
Misschien een rare vraag maar speelde jij vroeger toevallig MTA : San Andreas? 😅
Geen echte tussenstand, maar meer een teasergeert_s schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:18:
Kunnen we een tussenstand krijgen? Hahaha
Om op dit moment in de punten te rijden (plek 11) zijn de volgende tijden minimaal nodig:
Road 1:15
Street 2:56
Dirt 1:31
CC 2:53
En om eerste te worden onder de 100ste plek Wereldwijd
Voor wie het nog niet gestemd had!
Huidige stand 27/01 21:00
:strip_exif()/f/image/HNOIUWTq8WOEf1XcoH6t1jUh.png?f=user_large)
Ter info ik ben morgenavond niet thuis ik zal wel poll sluiten rond 18:00 uur, maar denk dat ik pas donderdagochtend tijd heb om de huidige tijden te noteren, wacht dus nog tot dat ik seintje geef dat alles gereed is voor ronde 3/10.
En ik zou zeggen vooral doorgaan met mooie tijden (proberen) neer te zetten.
Huidige stand 27/01 21:00
:strip_exif()/f/image/HNOIUWTq8WOEf1XcoH6t1jUh.png?f=user_large)
Ter info ik ben morgenavond niet thuis ik zal wel poll sluiten rond 18:00 uur, maar denk dat ik pas donderdagochtend tijd heb om de huidige tijden te noteren, wacht dus nog tot dat ik seintje geef dat alles gereed is voor ronde 3/10.
En ik zou zeggen vooral doorgaan met mooie tijden (proberen) neer te zetten.
Is er trouwens een snelle manier om tijdens zo'n rival race van auto te wisselen?
Het voelt nu nogal omslachtig, wisselen op de kaart terug naar die race rijden, paar keer proberen. Ahnee toch een andere auto nemen, weer opnieuw starten etc..
Het voelt nu nogal omslachtig, wisselen op de kaart terug naar die race rijden, paar keer proberen. Ahnee toch een andere auto nemen, weer opnieuw starten etc..
Nee helaas niet, is inderdaad waardeloos. Hopelijk zitten dat soort QOL zaken wel in FH6.Moechy schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:06:
Is er trouwens een snelle manier om tijdens zo'n rival race van auto te wisselen?
Dat naar die race rijden hoeft niet.Moechy schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:06:
Uit m'n hoofd: In vrij rond rijden (niet vanuit je home), in het menu naar Online, daar staat Rivals, type race kiezen, track kiezen, class kiezen, evt je Rival veranderen (Y op XBox, en dan paar keer X om alle tijden van de [GOT] club te zien) en starten maar.
En ja ik ben het met je eens dat het erg omslachtig is om van auto/tune te wisselen.
Oh, maar dat scheelt al enorm van de ene naar de andere kant van de kaart rijden. Ga ik ook eens proberen.DeWaanzin schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:53:
[...]
Dat naar die race rijden hoeft niet.
Uit m'n hoofd: In vrij rond rijden (niet vanuit je home), in het menu naar Online, daar staat Rivals, type race kiezen, track kiezen, class kiezen, evt je Rival veranderen (Y op XBox, en dan paar keer X om alle tijden van de [GOT] club te zien) en starten maar.
En ja ik ben het met je eens dat het erg omslachtig is om van auto/tune te wisselen.
Naast rijden heb je ook nog altijd fast travelgeert_s schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:55:
[...]
Oh, maar dat scheelt al enorm van de ene naar de andere kant van de kaart rijden. Ga ik ook eens proberen.
Maar idd rivals vanuit het menu is een stuk sneller.
En om de borden voor gratis fast travel vrij te spelen kun je https://mapgenie.io/forza-horizon-5 gebruiken om ze allemaal te vinden. (Je kunt ook de schatkaart kopen als add on.)Arvado schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 14:33:
[...]
Naast rijden heb je ook nog altijd fast travel
Maar idd rivals vanuit het menu is een stuk sneller.
:strip_exif()/f/image/dmAIqGPiy8eNcPo4HpimNEaD.png?f=user_large)
Iets vertraagd maar het ziet ernaar uit dat we D klasse gaan doen
Er mag vanaf nu gestart worden! GoGoGoooo
/f/image/iw963BU2gu1OCBvQm0yAFO3q.png?f=fotoalbum_large)
De uitslag van ronde 2/10 zal ik vanmiddag posten
[ Voor 4% gewijzigd door Vanderaatje op 29-01-2026 11:17 ]
Ooh D-class waar elk foutje afgestraft word met tijdverlies 😅
Ik vind D class echt leuk. Juist omdat je zo weinig* kunt tunen. Je moet echt zoveel keuzes maken waardoor er niet 1 tune echt bovenuit steekt, maar de tune echt gezocht/gemaakt moet worden op je eigen voorkeuren.
*in de zin van dat je je echt moet beperken in je keuzes.
*in de zin van dat je je echt moet beperken in je keuzes.
[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 29-01-2026 09:52 ]
Festival Playlist events and rewards Jan. 29 - Feb. 5 (Summer S56)
![]()
|
[ Voor 32% gewijzigd door G_Dragon op 29-01-2026 12:52 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Stom van/en reminder aan mezelf, heb woensdagavond al in D-Class tijden neergezet -> Pas op donderdag doen!Vanderaatje schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:03:
Overzicht te verbeteren tijden van ronde 3/10
Road: Cathedral Circuit
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Succes weer allemaal!
Gelukkig nog niet heel erg m'n best gedaan...........
Worden dus (weer) geen snelle tijden voor mij.Moechy schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:44:
Ooh D-class waar elk foutje afgestraft word met tijdverlies 😅
Voordeel is wel dat D-class niet zo heel populair is.drBunhead schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:49:
[...]
Worden dus (weer) geen snelle tijden voor mij.
Geef niet, het gaat om de fun he! Voordeel is wel vaak vindt ik dat je er in races ook wat aan hebt. Je leert per circuit je lijnen te verbeteren en leert de banen sws beter kennen. Hierdoor wordt je in online races ook automatisch sneller.drBunhead schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:49:
[...]
Worden dus (weer) geen snelle tijden voor mij.
Nog nergens een tijd staan, dat maakt meedoen in ieder geval een stuk eenvoudigerVanderaatje schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:03:
Overzicht te verbeteren tijden van ronde 3/10
Road: Cathedral Circuit
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Succes weer allemaal!
Hier hetzelfdeStefan H schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:12:
[...]
Nog nergens een tijd staan, dat maakt meedoen in ieder geval een stuk eenvoudiger
En de winaar van Rival Challenge 2/10 is: V12 Legendary
Van harte gefeliciteerd! 4 van de 4 races gewonnenEn hier alle uitslagen van de 4 races (2/10) van afgelopen week, mocht jouw naam missen laat het mij dan even weten is helaas hoop handmatig werk en zou zomaar kunnen dat ik iemand over het hoofd gezien heb.
:strip_exif()/f/image/S8R5qqAf1V5knlDFBFpdBmNE.png?f=user_large)
En het totaal klassement
Gelukkig een hoop races waarbij (voor nu althans) een schone tijd al voldoende is om in de top 11 te komenMoechy schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:58:
[...]
Voordeel is wel dat D-class niet zo heel populair is.
Meer punten gescoord dan ik had verwacht, niet veel kunnen rijden dit keer.Vanderaatje schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:02:En de winaar van Rival Challenge 2/10 is: V12 Legendary
Van harte gefeliciteerd! 4 van de 4 races gewonnen![]()
En hier alle uitslagen van de 4 races (2/10) van afgelopen week, mocht jouw naam missen laat het mij dan even weten is helaas hoop handmatig werk en zou zomaar kunnen dat ik iemand over het hoofd gezien heb.
[Afbeelding]
En het totaal klassement
[Afbeelding]
Ik sta niet laatste, ben al tevreden
mis mijn tijd bij Ruta Norte, betekent dat dat ik niet in de top 11 stond?
Enkel bij Las Dunas laatste geworden. De rest zelf de top 11 niet gehaald. 💩
Leuk om te zien hoeveel mensen er weer mee doen
@Vanderaatje Het is geen doen zeker om alle tijden erbij te vermelden?
Ik denk dat het nu al moeilijk is om de top 11 te bepalen.
Overigens, wat is Cathedral een kutcircuit zeg 🤣
Veel te technisch voor mij, wel een redelijke tijd kunnen neerzetten maar die zal wel verpulverd worden.
Veel te technisch voor mij, wel een redelijke tijd kunnen neerzetten maar die zal wel verpulverd worden.
Al die races in de stad zijn uitdagend, ik ben blij dat er geen S1 als klasse gekozen isMoechy schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:04:
Ik denk dat het nu al moeilijk is om de top 11 te bepalen.
Pfoeh idd, dan zou het mij nooit lukken om een cleane tijd neer te zetten 😅Stefan H schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:57:
[...]
Al die races in de stad zijn uitdagend, ik ben blij dat er geen S1 als klasse gekozen is
2:55.272 was de 11de tijdgeert_s schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:38:
@Vanderaatje Het is geen doen zeker om alle tijden erbij te vermelden?
Banker laps gedaan, de circuits vallen mij niet tegen. Genoeg ruimte voor verbetering echter, met name op street.
Op cathedral is het nog zoeken naar de juiste auto maar ik denk dat ik dat laat voor wat het is.
Op street heb ik echt een oncontroleerbaar monster gemaakt. Ik had geen PE meer over voor betere banden dus grip is onbestaande 🤣
Op street heb ik echt een oncontroleerbaar monster gemaakt. Ik had geen PE meer over voor betere banden dus grip is onbestaande 🤣
Ik doe weer mee voor de punten, met wat moeite toch weer 4x betere tijd neergezet
Poll: GOT Rival Challenge week 4/10 (Vrije auto keuze)
Circuits Week 4/10:Road: THE GOLIATH (54.6km)
Street: Festival Gatecrash (8.0km)
Dirt: Mangrove Scramble (3.4km)
Cross Country: Festival CC (5.1km)
• D-Class
• C-Class
• B-Class
• A-Class
• S1-Class
• S2-Class
The goliath, die heb ik nog niet gewoon gereden 🤣
Me too xDMoechy schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:32:
The goliath, die heb ik nog niet gewoon gereden 🤣
Moet eigenlijk eens kijken of ik hem al geunlocked heb 😅
Had verwacht dat de "grote" jongens als seizoensfinale voorbij zouden komen. Is wel een interessante om clean te krijgen, heb ik gelijk mijn accolade binnen.
Het hele weekend gedoe met verbinden naar de horizon servers, na de banker laps nog geen rivals meer kunnen rijden. Hopelijk dinsdagavond wat tijd om nog een poging te wagen.
Het hele weekend gedoe met verbinden naar de horizon servers, na de banker laps nog geen rivals meer kunnen rijden. Hopelijk dinsdagavond wat tijd om nog een poging te wagen.
Ja zat wel aan zoiets te denken, tot nu toe zijn de races gekozen door mijn gappie chatgptdrBunhead schreef op zondag 1 februari 2026 @ 17:55:
Had verwacht dat de "grote" jongens als seizoensfinale voorbij zouden komen. Is wel een interessante om clean te krijgen, heb ik gelijk mijn accolade binnen.
Gelukkig hebben we op road nog een lange race dus kan nog steeds.
Mijn voorstel race 10/10 vier lange races en via poll alleen keuze S1 of S2.
(Maar andere suggesties zijn welkom)
Ik heb de game ook weer eens geïnstalleerd (en gamepass PC weer geactiveerd want ik heb de base game niet... hoop dat die nog eens goed in de sale komt tegen de tijd dat deze gedelist wordt) om eens mee te doen met die rivals 
Gelijk hele avond bezig geweest met weer beetje terug in het tunen komen, verschillende auto's proberen... vooralsnog niet heel veel succes
Wel vervelend dat veel van de auto's die ik gebruikt zie worden helemaal niet zo te krijgen zijn. Ik heb al lang niet gespeeld dus al die bijzondere modellen heb ik niet
Maar goed het gaat om de fun natuurlijk (zeg ik tegen mijn innerlijke streber
)
Gelijk hele avond bezig geweest met weer beetje terug in het tunen komen, verschillende auto's proberen... vooralsnog niet heel veel succes
Wel vervelend dat veel van de auto's die ik gebruikt zie worden helemaal niet zo te krijgen zijn. Ik heb al lang niet gespeeld dus al die bijzondere modellen heb ik niet
Gamertag: FinrazielNL
Ben zelf niet echt een S2 fan. Op de straat gaat het nog wel, maar offroad vindt ik het helemaal niks.
Ja het is altijd een beetje jammer dat er maar een paar meta's zijn. Gebruik je die niet, dan kom je nog niet in de buurt van de top 3.Finraziel schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:57:
Ik heb de game ook weer eens geïnstalleerd (en gamepass PC weer geactiveerd want ik heb de base game niet... hoop dat die nog eens goed in de sale komt tegen de tijd dat deze gedelist wordt) om eens mee te doen met die rivals
Wel vervelend dat veel van de auto's die ik gebruikt zie worden helemaal niet zo te krijgen zijn. Ik heb al lang niet gespeeld dus al die bijzondere modellen heb ik nietMaar goed het gaat om de fun natuurlijk (zeg ik tegen mijn innerlijke streber
)
Hoop dat dit in FH6 iets minder is en dat er daar meer aparte categorieën zijn.
D-klasse, SUV bv. En dit zo per klasse
Nou de tijden zijn weer gezet. Alles hooguit 3 pogingen, krap een uurtje gereden, dus we gaan weer voor lijstduwer positie
Ik ook tijden neergezet. Festival Playlist en rivals op 1 avond is wel te krap eigenlijk.
Gelukkig trouwens om die stomme Peel heen gereden.
Gelukkig trouwens om die stomme Peel heen gereden.
[ Voor 23% gewijzigd door Arvado op 03-02-2026 11:44 ]
Ik kan echt niet in die Peel en Reliant rijden, respect voor mensen die dat wel kunnen.
Ik gebruik niet graag de meta's (vaak ook omdat ik ze niet heb) maar ik tune graag auto's die nog niet in de lijst staan.
Kutte is wel dat ik zo dus nooit echt voor top5 (of soms top 11 in dit geval) kan gaan maar ach 🤣
Kutte is wel dat ik zo dus nooit echt voor top5 (of soms top 11 in dit geval) kan gaan maar ach 🤣
Mee kunnen rijden wil ik het niet noemen, maar met:DeWaanzin schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:58:
Ik kan echt niet in die Peel en Reliant rijden, respect voor mensen die dat wel kunnen.
Goede tune
view op motorkap / bumper view
En met heel veel (om)vallen en opstaan een tijd waar ik mee tevreden ben kunnen neerzetten
Ik had nu de Ford Coupe '40 getuned, maar ook compleet onbestuurbaar gemaakt.. veel te weinig grip. Peel en Reliant begin ik niet eens aan.DeWaanzin schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:58:
Reliant is nog wel te doen, maar die Peel is gewoon heel vaak proberen en dan met geluk heb je een keer een goede ronde.
Ik dus Peel ook geskipped, had ik geen tijd voor. Had het nog wel 1x geprobeerd maar toen viel de 'Ohja zo kut is dit' en toen ben ik er gelijk weer mee gestopt. Vind het ook niet leuk om mee te rijden en je gamed tenslotte toch voor de fun.
Ik dus Peel ook geskipped, had ik geen tijd voor. Had het nog wel 1x geprobeerd maar toen viel de 'Ohja zo kut is dit' en toen ben ik er gelijk weer mee gestopt. Vind het ook niet leuk om mee te rijden en je gamed tenslotte toch voor de fun.
Ja dat is het lastige inderdaad... Je kunt een D500 best veel power geven, maar dan is het alsof je op ijs rijdt. De truc is om de balans te vinden, want vooral op handling focussen betekent weer dat je nooit in de buurt van de snelste tijden kunt komen.geert_s schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:32:
[...]
Ik had nu de Ford Coupe '40 getuned, maar ook compleet onbestuurbaar gemaakt.. veel te weinig grip. Peel en Reliant begin ik niet eens aan.
Vind het wel lastig om te weten als ik nog zoveel tijd op tafel laat liggen ten opzichte van anderen met dezelfde auto of ik nou de verkeerde upgrades heb, mijn tune zuigt... Of dat ik zelf gewoon zuig
Gamertag: FinrazielNL
In mijn geval is het vooral het laatste denk ik.
Gisteren nog een uurtje geprobeerd, maar nergens plaatsen vooruitgekomen. De Peel niet geprobeerd, maar met de Reliant wel veel lol gehad. Die hou ik erin voor D-races.
Hopelijk komt er een snellere klasse uit de poll voor komende week, anders wordt de Goliath een heele lange zit gok ik.
Gisteren nog een uurtje geprobeerd, maar nergens plaatsen vooruitgekomen. De Peel niet geprobeerd, maar met de Reliant wel veel lol gehad. Die hou ik erin voor D-races.
Hopelijk komt er een snellere klasse uit de poll voor komende week, anders wordt de Goliath een heele lange zit gok ik.
/f/image/vxJJh065gGHvkpDigKS1o4ha.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PobogLlIV6lMjxlcsoFfJDzg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/THXnTGbgWjwah63spBzeMZK3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/n7GTVgThyW31zL4eAF6bToJx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aiAkaIWrvJ7OMCC4dRhvtOFC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9b1CM02019H5NSnQJ0LIn0SA.png?f=fotoalbum_large)