[Multi] Forza Horizon 5

Pagina: 1 ... 36 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
FeaR schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:06:
[...]

Nou, schiet mij maar in de feestverlichting. In de Autoshow kon ik de Lambo wel kopen maar via de Car Pass niet claimen. Horizon 5 even niet aangeraakt en gisteren kon ik de auto wel claimen.

Gisteren de Peel ook kunnen snipen in de Auction House. Natuurlijk wel het "geluk" dat ik er precies eentje had die voor 20 miljoen ging. Ach, heb ik de Accolade om een auto voor 20 miljoen te kopen ook maar gehaald :') Gelukkig was de Lambo Spyder een stuk goedkoper.
Peel voor 20M? :o
Ik dacht dat ze allebei gratis waren. De P50 uit de secret santa, en de trident zit in de weeklies van deze week. Toch?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Ik heb gister ook maar het Auction House bezocht. Zit nu op 498 auto's... en weer platzak :D
Mclaren, Lotus, Ferrari en Lamborghini zijn nu eenmaal wat duurder dan gemiddeld.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

BM schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:57:
[...]
Peel voor 20M? :o
Ik dacht dat ze allebei gratis waren. De P50 uit de secret santa, en de trident zit in de weeklies van deze week. Toch?
Normaal gaan ze voor een miljoen... En ja, die ene zit in de Weekly maar ik ben een beetje klaar met Forza maar wil wel de auto's hebben dus ik haal ze via de Auction House binnen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:52
Probeer eens je personage te wijzigen.
Klik op de foute kersttrui of andere kerstkleding dat triggerde een tweede gratis auto op de kerstmarkt in het stadje zuid van de autosnelweg. Het kan ook toeval zijn geweest maar het proberen waard.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

FeaR schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Normaal gaan ze voor een miljoen... En ja, die ene zit in de Weekly maar ik ben een beetje klaar met Forza maar wil wel de auto's hebben dus ik haal ze via de Auction House binnen.
Wat triggert je dan om toch alle auto’s te willen hebben terwijl je eigenlijk klaar bent met Forza? Wat wil je dan afvinken? De car collection lijst? Die wordt continue aangevuld dus als je ze allemaal wilt hebben kun je nog lang niet klaar zijn met Forza :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

uchiha tijntje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:04:
[...]
Wat triggert je dan om toch alle auto’s te willen hebben terwijl je eigenlijk klaar bent met Forza? Wat wil je dan afvinken? De car collection lijst? Die wordt continue aangevuld dus als je ze allemaal wilt hebben kun je nog lang niet klaar zijn met Forza :P
Dat zit tussen de oren. Eerst wilde ik alleen de auto's die ik kan waarderen, dus een Lamborghini SVJ en de Spyder maar op één of andere manier moest de Peel er toen ook komen. Er is geen goede uitleg op die vraag behalve dat het tussen mijn oren zit :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35
De Peel Trident heeft een skill multiplier van 9x!!

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ikbenben schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:09:
De Peel Trident heeft een skill multiplier van 9x!!
Erg nice, maar toch gaat het punten verzamelen ermee toch best traag (ja hij is zwaar geupgraded) dat ik met mijn RS200 die 7* multiplier heeft sneller op de 500.000 uitkom.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
PdeBie schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:21:
Dat is het mooie aan Horizon. Er is voor ieder wat te doen. Ik vermaak mij het meest met Road/Street Races en Photo Mode. Dat hele rallye en off-road kan mij gestolen worden.
Behalve 'online', dat kan nog wel wat aandacht gebruiken. Gisteren kreeg ik dus twee keer een cross country serie van 3 races terwijl ik zin had in een paar road races :X. In Forza 4 was er een sub menu bij online races waarbij je het type kon selecteren.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Wellicht vloeken inde kerk maar ik vind FH5 toch wel een beetje tegen vallen. De technische staat bij launch was redelijk problematisch, maar dat is voor mij geen permanente deal breaker.

Wel ben ik erg snel door de content gevlogen (4d18h). Alle races zijn gewonnen en ik heb wat mooie tijden op de leader boards staan. Nu je 'the trial' niet meer hoeft te winnen is er eigenlijk ook geen reden meer om samen met anderen de weeklies te doen. Dat merk je, enkele weken geleden was er nog weleens wat met de 'club' te doen. Heb toen geloof ik 3 anderen 'geholpen' met het winnen van The Trial. Dat is nu eigenlijk volledig weggevallen. Ranked racen zit er uberhaupt niet in en dat hakt voor mij ook in de replay value. In FH4 heb ik immers aardig wat uurtjes besteed aan het vinden van de beste tune/snelste auto per type en daar is eigenlijk nu geen enkele reden voor. Die unranked online races kunnen in theorie ook leuk zijn, maar je hebt geen invloed op het soort race én je ziet de helft van het veld na 1 race afhaken. Dus ook daar heb ik eigenlijk geen zin meer in. Ter vergelijking in Forza 4 heb ik 13d17h zitten. Ik vrees dat FH5 vanaf nu een kwestie is van wekelijks de weeklies in 1.5 uur afraffelen tot er een DLC komt. Jammer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:32
@sdk1985 The Trial moet je echt wel winnen om de prijs binnen te halen.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mr. Freeze schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:32:
@sdk1985 The Trial moet je echt wel winnen om de prijs binnen te halen.
Gisteren de eerste poging verloren en had hem gewoon completed. Horizon Open staat ook al 6 weken standaard op completed :X . De Adventure games hoef je ook niet te winnen.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 04-01-2022 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
sdk1985 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:46:
[...]

Gisteren de eerste poging verloren en had hem gewoon completed. Horizon Open staat ook al 6 weken standaard op completed :X . De Adventure games hoef je ook niet te winnen.
Dan zullen vele jaloers zijn op je :-) Ik moest er echt wel voor racen, en winnen, anders geen goud.

Die Horizon Open heb ik ook altijd completed staan. Maar die Playground Games seasonal was in FH4 ook al dat je deze niet hoefde te winnen, maar alleen afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mr. Freeze schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Dan zullen vele jaloers zijn op je :-) Ik moest er echt wel voor racen, en winnen, anders geen goud.

Die Horizon Open heb ik ook altijd completed staan. Maar die Playground Games seasonal was in FH4 ook al dat je deze niet hoefde te winnen, maar alleen afmaken.
Volgende week nog eens kijken dan maar.

Playground zal wel later aangepast zijn dan in FH4. Altijd legio mensen die bij verlies meteen uit de match gingen en kan me herrineren dat ik hem weleens een keer of 3 heb gedaan om hem te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Veel mensen lijken vooral niet te weten dat je hem gewoon moet doen. Ook hier in FH5 verlaten nog steeds veel mensen hem als ze op verlies staan. Ik doe zelf gewoon niet echt mijn best meer als we de eerste pot verliezen. Geen zin om 4 of 5 rondes te doen ipv 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-07 17:26
Hoi Horizon-racers,

ik probeer de foto accolade te halen.
Dus 500 auto's fotograferen.
Ik heb er nu rond de 480.
Tussen de lijst van "nog te fotograferen auto's" zie ik een aantal "Traffic-Cars"tussen staan, bijv de VW Beetle.
Tig keer al dat ik daar een foto van heb gemaakt, doch wordt niet mee geteld.
Snap er dus niets van.
Wat mis ik of doe ik fout ?
Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
djaxelb schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:35:
Hoi Horizon-racers,

ik probeer de foto accolade te halen.
Dus 500 auto's fotograferen.
Ik heb er nu rond de 480.
Tussen de lijst van "nog te fotograferen auto's" zie ik een aantal "Traffic-Cars"tussen staan, bijv de VW Beetle.
Tig keer al dat ik daar een foto van heb gemaakt, doch wordt niet mee geteld.
Snap er dus niets van.
Wat mis ik of doe ik fout ?
Iemand een idee ?
Hoe zie je dat het een traffic car zou zijn? Weet niet zeker of ik iets mis of jij :+
Als je gewoon de Volkswagen Beetle bedoelt, deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7sJhyYPQ7gsMljb9JX_zjng6kU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqpfmRzAnIsD6elT9sE4Dxff.jpg?f=fotoalbum_large
Dat is gewoon een auto die je zelf kunt bezitten en rijden, dus dan moet je juist niet de ai traffic versie hebben lijkt me.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
sdk1985 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:00:
Wellicht vloeken inde kerk maar ik vind FH5 toch wel een beetje tegen vallen. De technische staat bij launch was redelijk problematisch, maar dat is voor mij geen permanente deal breaker.

Wel ben ik erg snel door de content gevlogen (4d18h). Alle races zijn gewonnen en ik heb wat mooie tijden op de leader boards staan. Nu je 'the trial' niet meer hoeft te winnen is er eigenlijk ook geen reden meer om samen met anderen de weeklies te doen. Dat merk je, enkele weken geleden was er nog weleens wat met de 'club' te doen. Heb toen geloof ik 3 anderen 'geholpen' met het winnen van The Trial. Dat is nu eigenlijk volledig weggevallen. Ranked racen zit er uberhaupt niet in en dat hakt voor mij ook in de replay value. In FH4 heb ik immers aardig wat uurtjes besteed aan het vinden van de beste tune/snelste auto per type en daar is eigenlijk nu geen enkele reden voor. Die unranked online races kunnen in theorie ook leuk zijn, maar je hebt geen invloed op het soort race én je ziet de helft van het veld na 1 race afhaken. Dus ook daar heb ik eigenlijk geen zin meer in. Ter vergelijking in Forza 4 heb ik 13d17h zitten. Ik vrees dat FH5 vanaf nu een kwestie is van wekelijks de weeklies in 1.5 uur afraffelen tot er een DLC komt. Jammer!
Ik had een beetje hetzelfde idee dat het een beetje op begon te raken... Maar toen ik ging kijken naar hoeveel ik gespeeld heb zag ik dat ik 5 nu al bijna even lang gespeeld heb als 4 (inclusief beide DLC's) dus in mijn geval is het eigenlijk niet zo vreemd :+
8 dagen en 16 uur voor 4, 5 zit nu op 8 dagen en 7 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monster944
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
ArthurMorgan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:35:
[...]

Erg nice, maar toch gaat het punten verzamelen ermee toch best traag (ja hij is zwaar geupgraded) dat ik met mijn RS200 die 7* multiplier heeft sneller op de 500.000 uitkom.
Ja, ik heb ook die indruk eerlijk gezegd. Ik vind de Hoonicorn met 8x multiplier nog steeds het beste alsook de RS200.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 14-09 23:04

Fuelke

Forza Ferrari

@djaxelb Hier idem, je hebt inderdaad een aantal traffic cars er bij staan, oa. de Beetle Taxi maar als je deze tegenkomt om straat zegt hij "No new cars in shot" en er verschijnt ook geen foto icoon boven als je gewoon rond rijdt. Alweer een bug zeker.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:17
ikbenben schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:33:
[...]

Ja, ik heb ook die indruk eerlijk gezegd. Ik vind de Hoonicorn met 8x multiplier nog steeds het beste alsook de RS200.
RS200 met goeie tune is de beste off-road of rally wagen naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
Finraziel schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Hoe zie je dat het een traffic car zou zijn? Weet niet zeker of ik iets mis of jij :+
Als je gewoon de Volkswagen Beetle bedoelt, deze:
[Afbeelding]
Dat is gewoon een auto die je zelf kunt bezitten en rijden, dus dan moet je juist niet de ai traffic versie hebben lijkt me.
De 'normale' beetle heb ik inderdaad niet, moet er van 3 een foto maken.
Heb 2 fotos bijgevoegd.
Je vind ze, als je in her Horizon Promo menu zit, druk op Y om te filteren, vervolgens vink je 'Not captured' aan et voila. 😎🤣

Overigens zijn ze meteen te vinden. In het menu(ongefilterd) zitten alle gefotografeerde autos links en ongef. rechts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0PVzpsnjzJjESnPIfn-NM3YaDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xANbUibG9btw60usfsXAKHbq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2yt6scaWiH_hzZ3Ewt7cupfm4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKt0dGA9mpO9U7G8sUFmdmBw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
Fuelke schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:02:
@djaxelb Hier idem, je hebt inderdaad een aantal traffic cars er bij staan, oa. de Beetle Taxi maar als je deze tegenkomt om straat zegt hij "No new cars in shot" en er verschijnt ook geen foto icoon boven als je gewoon rond rijdt. Alweer een bug zeker.
Ja, precies. Dat bedoel ik.
Zal inderdaad wel weer een bug zijn. 🤔😀
De beetlebug. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
die lijken inderdaad niet te fotograveren but: https://forums.forzamotor...aphed-Cars-Completed.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Astratuner schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:26:
[...]

RS200 met goeie tune is de beste off-road of rally wagen naar mijn mening.
De Hoonigan RS200 is mijn go-to allrounder. De Hoonicorn gebruik ik om skillpoints te farmen op de landingsbaan ten Zuiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
djaxelb schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:28:
[...]

De 'normale' beetle heb ik inderdaad niet, moet er van 3 een foto maken.
Heb 2 fotos bijgevoegd.
Je vind ze, als je in her Horizon Promo menu zit, druk op Y om te filteren, vervolgens vink je 'Not captured' aan et voila. 😎🤣

Overigens zijn ze meteen te vinden. In het menu(ongefilterd) zitten alle gefotografeerde autos links en ongef. rechts.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hmm, ik zie nu bij nader inzien dat er juist alleen maar captured auto's staan bij mij, ongefilterd... Had ik net niet gezien, bizar onintuïtief weer. Blijft sowieso echt een van de zwakste punten van de game, het menu is op alle fronten vreselijk slecht. Hier en daar hebben ze met de jaren wat verbeterd maar in de basis zou dit gewoon een zware onvoldoende krijgen in elke user interface design klas.

Erger me daar ook steeds aan met rivals, dat als je uit een rivals sessie komt hij je gewoon weer in je auto plant en als je wil kijken waar je in de ranking terecht bent gekomen (of met een andere auto proberen, of een andere track) dan mag je weer 35 menu's door en in een onoverzichtelijke ongenummerde lijst de juiste track vinden. Het kan bijna niet slechter als je je best zou doen...

Bijna jammer dat de game op andere vlakken zo briljant is dat we ons toch vrijwillig aan die ui nachtmerrie blijven blootstellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
Finraziel schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:42:
[...]

Hmm, ik zie nu bij nader inzien dat er juist alleen maar captured auto's staan bij mij, ongefilterd... Had ik net niet gezien, bizar onintuïtief weer. Blijft sowieso echt een van de zwakste punten van de game, het menu is op alle fronten vreselijk slecht. Hier en daar hebben ze met de jaren wat verbeterd maar in de basis zou dit gewoon een zware onvoldoende krijgen in elke user interface design klas.

Erger me daar ook steeds aan met rivals, dat als je uit een rivals sessie komt hij je gewoon weer in je auto plant en als je wil kijken waar je in de ranking terecht bent gekomen (of met een andere auto proberen, of een andere track) dan mag je weer 35 menu's door en in een onoverzichtelijke ongenummerde lijst de juiste track vinden. Het kan bijna niet slechter als je je best zou doen...

Bijna jammer dat de game op andere vlakken zo briljant is dat we ons toch vrijwillig aan die ui nachtmerrie blijven blootstellen :+
Dat ben ik met je eens, de UI is 8)7
Storend doch, om de irritatie tegen te gaan, pak ik een willekeurige auto uit mn Favorietenlijst _/-\o_ en duik ik de snelweg op om flink te driften, en weer terug en hoppa de :) is weer aanwezig.

Vind die funking lag SPIKE het meest irritante. Zit ook in free roam.
Verpest ook wel eens een Skillpointsrun.
Dat dienen ze echt asap te fixen.
Maar goed.
Het is nu zoals het is, dus motteh we er het er maar mee doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 14-09 23:04

Fuelke

Forza Ferrari

Ik mis wel een optie "Run this event with another car". Zodat je niet moet wachten om terug in de map gedropt te worden, event terug te starten met de andere auto en weer gaan laden. Als je nu een niet circuit race doet moet je ook nog eens het hele eind terug rijden / fast travellen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:07
Er zitten idd veel nadelen aan FH5, waarbij je je afvraagt hoe de game een 10/10 krijgt... Maar fasttravelen is wel fijn in ieder geval. Het was 1 van de eerste dingen die ik deed toen ik begon, zo'n 250 bordjes omrammen.

Ik houd het in B700 met de AE86 maar even voor gezien, in alle streetraces een tijd neer gezet in die klasse. Hele leuke auto om mee te rijden (is wat overstuurd) maar uiteindelijk is die niet geschikt voor alle tracks waarbij je een beetje vermogen nodig hebt :+

Maar even kijken of er een vlottere lichte auto is voor die klasse, of misschien weer even bij A800 een kijkje gaan nemen 8)

Mijn YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
kevz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:03:
Er zitten idd veel nadelen aan FH5, waarbij je je afvraagt hoe de game een 10/10 krijgt... Maar fasttravelen is wel fijn in ieder geval. Het was 1 van de eerste dingen die ik deed toen ik begon, zo'n 250 bordjes omrammen.

Ik houd het in B700 met de AE86 maar even voor gezien, in alle streetraces een tijd neer gezet in die klasse. Hele leuke auto om mee te rijden (is wat overstuurd) maar uiteindelijk is die niet geschikt voor alle tracks waarbij je een beetje vermogen nodig hebt :+

Maar even kijken of er een vlottere lichte auto is voor die klasse, of misschien weer even bij A800 een kijkje gaan nemen 8)
Ik heb nog niet alle street races gehad, maar kon wel goed merken dat de baan heel veel verschil maakte... Jouw Trueno trekt sneller weg dan de Alpine waar ik meestal mee rijdt maar verliest het dan op snellere stukken met bochten. De meeste tracks kon ik je daarmee voorbij komen maar vooral in de stad ging jij erg goed. Een daarvan had ik de Shelby Daytona gebruikt die ik veel hoog in de ranking zag daar, dat is echt een raket maar wel een uitdaging om goed genoeg onder controle te houden. De tunnel run later heeft zoveel strakke bochtjes dat ik het niet aan durfde met die auto maar mijn Alpine heeft er ook geen kans.
Wel leuk om zo te zien dat verschillende auto's/tunes het op verschillende tracks goed doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Fuelke schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:09:
Ik mis wel een optie "Run this event with another car". Zodat je niet moet wachten om terug in de map gedropt te worden, event terug te starten met de andere auto en weer gaan laden. Als je nu een niet circuit race doet moet je ook nog eens het hele eind terug rijden / fast travellen.
Restart en dan meteen een Exit is een workaround voor dit probleem ;)

Maar verder is het menu inderdaad gewoon zwaar omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
Fuelke schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:09:
Je krijgt toch de mogelijkheid om een andere auto te kiezen of tijdelijk te huren voor een event?

Als je snel of 'tussendoor' een Horizon Tour wil doen dan ben je inderdaad strikt gebonden aan het type race en autoklasse, maar twee minuten later wordt er weer een andere aangeboden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:07
Op Flickr een foto groep gevonden met Forza foto's. My god, daar zit schitterend materiaal tussen!

https://www.flickr.com/groups/2199473@N24/pool/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
Even een vraagje, komen de XBox spelers geen knoppen tekort op hun controller? Zelf heb ik er echt te weinig om alles te configureren zoals ik eigenlijk het liefste zou willen. En dan heb je ook nog een stel functies die verplicht gemapt moeten zijn zoals Anna en Radio next. Als ik handgeschakeld zou willen rijden met koppeling dan zou ik echt niet weten hoe. Zie ik een eventuele shift functie over het hoofd?

Op de PC heb je een toetsenbord erbij, dat lost alles op, maar dat kan niet op een XBox jammer genoeg. Alleen al Telemetrie heeft er drie nodig.

Iemand die een goed idee heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 05-01-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Koppeling met een controller gebruik ik persoonlijk niet. Maar voor de rest kom ik niet echt knoppen tekort.

Maar anders zou je kunnen kijken naar een racestuur met drie pedalen en extra's voor de versnellingen en handrem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
PdeBie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:54:
Koppeling met een controller gebruik ik persoonlijk niet. Maar voor de rest kom ik niet echt knoppen tekort.

Maar anders zou je kunnen kijken naar een racestuur met drie pedalen en extra's voor de versnellingen en handrem?
Ik heb het ooit eens geprobeerd met een Logitech G920, daar werd ik niet bepaald beter van, en kwam ik dezelfde knoppen tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
Wait, WHAT ?

"players can easily get 537 photographed.
the '32 Ford De Luxe 5 Window Coupe Forza Edition is the unicorn in the lot.
so, either buy the limited edition controller, buy just the limited edition controller code, know someone with this car or just be lucky to see it out there in the wild and get a picture of it ... good luck!"

Heb een FE auto nodig om uberhaupt die lijst te voltooien ? Die ook nog eens een auto is,die ook nog eens zeldzaam is.

"story and traffic cars are not included in the 538 cars photographed"

Hm, ok, dus die Traffic cars zijn niet nodig, dat scheelt...maar wie o wie heeft die auto in bezit ?
Mag ik daar een foto van maken ?
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
Mr. Freeze schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:29:
Even een vraagje, komen de XBox spelers geen knoppen tekort op hun controller? Zelf heb ik er echt te weinig om alles te configureren zoals ik eigenlijk het liefste zou willen. En dan heb je ook nog een stel functies die verplicht gemapt moeten zijn zoals Anna en Radio next. Als ik handgeschakeld zou willen rijden met koppeling dan zou ik echt niet weten hoe. Zie ik een eventuele shift functie over het hoofd?

Op de PC heb je een toetsenbord erbij, dat lost alles op, maar dat kan niet op een XBox jammer genoeg. Alleen al Telemetrie heeft er drie nodig.

Euh, kan je Anna niet uit zetten dan op de Xbox ?
Op PC heb ik Anna uit gezet, gebruik dr toch nooit.
Ben het wel met je eens, dat er teveel functies zijn en te weinig knoppen om die functies toe te wijzen.
Verders heb ik geen idee, dan alleen dat het in de opties te vinden is ?
Denk ik, hoop ik.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
Anna heb ik volgens de stats één keer gebruikt. Het kan niet anders of ik heb een keer op de verkeerde toets gedrukt. Ik zal de controllerconfiguratie van FH5 eens nalopen of ik Anna kan verwijderen (dat lijkt mij geen probleem) en eventueel een andere functie (suggesties?) toewijzen aan deze knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Mr. Freeze schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:29:

Ik gebruik de koppeling zelf niet, is me net een stapje te ver (al kun je vooral in de lagere klassen er aardig wat winst mee halen), maar volgens mij zit die gewoon standaard op LB?

Ik zou eigenlijk graag de claxon op LB willen zetten want nu is dat gewoon een ongebruikte knop, maar helaas zodra je iets wil wijzigen moet je een custom configuratie maken en vreemd genoeg ben je dan verplicht bepaalde functies toe te wijzen die standaard niet eens een knop hebben! En dan kom ik opeens wel knoppen te kort... Echt bizar dom, en dit was in 4 ook ook al zo. Dus ik gebruik de standaard controls maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
@djaxelb sharecode 353 740 147 is die je nodig hebt. (custom event)

Vergeet 'm niet te liken he :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Freeze op 05-01-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Wat ik mis, is een amfibie auto :)
En vandaag voor dik geld gegift :)

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
Finraziel schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Ik gebruik de koppeling zelf niet, is me net een stapje te ver (al kun je vooral in de lagere klassen er aardig wat winst mee halen), maar volgens mij zit die gewoon standaard op LB?

Ik zou eigenlijk graag de claxon op LB willen zetten want nu is dat gewoon een ongebruikte knop, maar helaas zodra je iets wil wijzigen moet je een custom configuratie maken en vreemd genoeg ben je dan verplicht bepaalde functies toe te wijzen die standaard niet eens een knop hebben! En dan kom ik opeens wel knoppen te kort... Echt bizar dom, en dit was in 4 ook ook al zo. Dus ik gebruik de standaard controls maar...
Speel je op PC of Xbox ?
Ik heb nl. mijn controller als volgt ingesteld.

LB= downshift
RB=upshift
Linkerstickknop is de claxon.
Rechter de dakopen/dichtknop.
B is de camera
De rest is de standaard instelling.
Geen problemen ondervonden met het instellen gehad.
Als ik het kan veranderen, dan zou jij dat ook moeten kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djaxelb
Mr. Freeze schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:16:

Dat ga ik zo meteen doen.
Dank u zeer! :)
Ga zeker liken.

Overigens, 154 622 739
Toyota 86,drift tune.

Geluid wat uit deze auto komt...heeerlijkkkk

Met deze tune vandaag 1 mil gescoord op de cara este drift zone :)
Eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
djaxelb schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:58:
[...]

Speel je op PC of Xbox ?
Ik heb nl. mijn controller als volgt ingesteld.

LB= downshift
RB=upshift
Linkerstickknop is de claxon.
Rechter de dakopen/dichtknop.
B is de camera
De rest is de standaard instelling.
Geen problemen ondervonden met het instellen gehad.
Als ik het kan veranderen, dan zou jij dat ook moeten kunnen.
Xbox. Het gaat inderdaad toch wel, maar ik heb nu default profile 1 aangepast door de claxon van RS button naar LB te verplaatsen (ja ik vind het geinig om naar andere spelers te toeteren :+) en dan moet ik vervolgens ineens de map en Anna ook een knop geven (Anna omdat ik in de advanced controls Anna gewisseld heb met telemetrie). Die twee heb ik nu onder de twee stick clicks gezet maar ik blijf het een achterlijke bug vinden. Sowieso vreemd idee waarom er verplichte controls zouden zijn, laat spelers dat lekker zelf uitzoeken.

Edit: nee... Ik weet weer waarom het niet gaat... Bovenstaand is alleen dom maar zou omheen te werken zijn, maar het lijkt onmogelijk te zijn telemetrie te gebruiken met een custom profile.
Ik had dus switch Anna met telemetrie aan staan, maar als ik dan mijn custom profile aan heb staan dan kan ik telemetrie openen met dpad down maar kan niet van pagina wisselen en kan telemetrie ook niet meer sluiten. Ik moet weer terug naar de default profile om telemetrie te kunnen sluiten.
Ik kan ook Anna op dpad omlaag laten staan maar dan kan ik alsnog niet van pagina wisselen in de telemetrie (maar de knop die ik er aan toe wijs kan in ieder geval wel ook telemetrie weer sluiten). Er zijn ook opties om knoppen toe te wijzen aan volgende en vorige telemetrie pagina, maar dáár heb ik nou echt niet genoeg knoppen voor... Want dpad mag je er niet aan toewijzen.

Goed, hier heb ik dus in het begin al eerder mee geworsteld, daarom zat ik weer terug op default controls maar was het vergeten.

[ Voor 33% gewijzigd door Finraziel op 05-01-2022 19:38 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Krijg ik net ff de Ultimate free car _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QI9VYDoMj85QI1xZGx7upOvzPqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h3tyq8b4yrDv8oDPzqDtuSUt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er maar meteen een leuke S1 900 auto van gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6lGgeLT90k7wgSWxk_W7KbviJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MNRbss3QqOEuyDTaRSdPj1Yv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door calsonic op 05-01-2022 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
Finraziel schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Xbox. Het gaat inderdaad toch wel, maar ik heb nu default profile 1 aangepast door de claxon van RS button naar LB te verplaatsen (ja ik vind het geinig om naar andere spelers te toeteren :+) en dan moet ik vervolgens ineens de map en Anna ook een knop geven (Anna omdat ik in de advanced controls Anna gewisseld heb met telemetrie). Die twee heb ik nu onder de twee stick clicks gezet maar ik blijf het een achterlijke bug vinden. Sowieso vreemd idee waarom er verplichte controls zouden zijn, laat spelers dat lekker zelf uitzoeken.

Edit: nee... Ik weet weer waarom het niet gaat... Bovenstaand is alleen dom maar zou omheen te werken zijn, maar het lijkt onmogelijk te zijn telemetrie te gebruiken met een custom profile.
Ik had dus switch Anna met telemetrie aan staan, maar als ik dan mijn custom profile aan heb staan dan kan ik telemetrie openen met dpad down maar kan niet van pagina wisselen en kan telemetrie ook niet meer sluiten. Ik moet weer terug naar de default profile om telemetrie te kunnen sluiten.
Ik kan ook Anna op dpad omlaag laten staan maar dan kan ik alsnog niet van pagina wisselen in de telemetrie (maar de knop die ik er aan toe wijs kan in ieder geval wel ook telemetrie weer sluiten). Er zijn ook opties om knoppen toe te wijzen aan volgende en vorige telemetrie pagina, maar dáár heb ik nou echt niet genoeg knoppen voor... Want dpad mag je er niet aan toewijzen.

Goed, hier heb ik dus in het begin al eerder mee geworsteld, daarom zat ik weer terug op default controls maar was het vergeten.
Ik gebruik telemetrie niet en Anna ook niet. :)
Ben wel benieuwd of het op pc dan wel werkt...
Ga het zo ff testen.

Mocht ik een of de oplossing hebben gevonden, dan kom ik er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
djaxelb schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:55:
[...]

Ik gebruik telemetrie niet en Anna ook niet. :)
Ben wel benieuwd of het op pc dan wel werkt...
Ga het zo ff testen.

Mocht ik een of de oplossing hebben gevonden, dan kom ik er op terug.
Anna gebruik ik ook niet maar is dus helaas verplicht. Telemetrie is heel handig bij het tunen, in ieder geval om de camber goed af te stellen. Standaard staat die vaak bv veel te sterk afgesteld en dan zie je in de telemetrie dat de binnenkant van je banden veel warmer zijn dan de buitenkant (in bochten, als je hard rechtdoor rijdt is dat volgens mij vrij normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Zo mogen ze mij ook eentje zenden! Heb er wel al eentje, maar dan kan ik die verkopen voor 20mil en de Civic Coupe 2016 van 20mil kopen :P

Btw, is er een bepaalde Rivals event en klasse waar GoT competitief is? Ik wil wel eens uitdagende time trials rijden, liefst max klasse A. Ben nu momenteel bezig om overal een tijd neer te zetten voor de accolades.
Ondertussen heeft mij dit al tot +800K totaal accolade punten gebracht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djaxelb
Finraziel schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:06:
[...]

Anna gebruik ik ook niet maar is dus helaas verplicht. Telemetrie is heel handig bij het tunen, in ieder geval om de camber goed af te stellen. Standaard staat die vaak bv veel te sterk afgesteld en dan zie je in de telemetrie dat de binnenkant van je banden veel warmer zijn dan de buitenkant (in bochten, als je hard rechtdoor rijdt is dat volgens mij vrij normaal).
Ok

Wat n stupido systeem is dat toewijsgedoe.
Begrijp nu heel goed, wat je bedoelt...

Maar goed.
Telemetrie op rechterstick-knop.
Telemetrie omhoog linkerstick-up
Telemetrie omlaag linkerstick-down.
Zo werkt het wel.

De rest is hetzelfde gebleven.
Maybe is dit een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

En… 263/266 :/

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
djaxelb schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Ok

Wat n stupido systeem is dat toewijsgedoe.
Begrijp nu heel goed, wat je bedoelt...

Maar goed.
Telemetrie op rechterstick-knop.
Telemetrie omhoog linkerstick-up
Telemetrie omlaag linkerstick-down.
Zo werkt het wel.

De rest is hetzelfde gebleven.
Maybe is dit een oplossing?
Creatief gevonden :)
Maar ik hou het wel bij de default controls... Thanks though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
Top.
Geen dank.
Ik vind het nu wel handig,dat ik dat zo aan kan zetten,al is het gigantisch afleidend al die info in het scherm. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:32

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Blijft zo'n gave game he. elke keer als ik weer een korte break heb denk ik weer jezus wat is dit toch nice :P

De hele vibe van het freeroamen ook gewoon.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-09 19:05
Ricmaniac schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:55:
Blijft zo'n gave game he. elke keer als ik weer een korte break heb denk ik weer jezus wat is dit toch nice :P

Same here. Boh en dat freeroamen, voordat je het in de gaten hebt zit/lig je uurtje 4 aan een stuk rond te rijden. Auto weer wat tunen, uitproberen, 1000 foto's schieten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ctyFO9cr2SWC2LZ1unGsnC-AQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cU11IzwHKBTlc09cBuenWgkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKXyPqIcWM3GDoHsQCvOGDhY3VA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yk2LS4MhN1E5zUGx8rMPO6Uj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwLLYpR0amT13li5jJ5wzcXHwD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwNMwfTadRKhcQmV7MLASkA1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-09 16:27
Voor de PC gebruikers hier, gebruiken jullie een 16:9 monitor of een ultrawide?
En werkt dit gewoon goed met Forza Horizon 5?

Ben aan het orienteren naar nieuwe monitor en met het oog om daar vooral FH5 op te gaan spelen

(geen idee of het toegestaan is hier, anders excuses)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Ik gebruik een 16:9 (27" 144Hz).
Werkt gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:32

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Rotinomm schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:46:

Ben aan het orienteren naar nieuwe monitor en met het oog om daar vooral FH5 op te gaan spelen

(geen idee of het toegestaan is hier, anders excuses)
Ik zit ook op 16:9 27" .. heb ook voor de gein wel is stretched over 3 monitors aangezet. werkt ook prima.

Ultrawide werkt ook gewoon goed dus je hoeft je nergens druk om te maken :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:49
Rotinomm schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:46:
Tot eind vorig jaar een LG 3440x1440, en sindsdien een LG 3840x1600.

Werken beiden prima, resoluties worden door het spel gewoon herkend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• djaxelb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqyS8myVRbrd5uTZNCKbXkO7UeQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8uM3gvhA1Bm1bWRYFsxc4gyZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOk4Pl6IQxs_CyfXD0c6GRBG37s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NC4HgIRDNkj6k05AoyEfWXm0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3AAGBlJHHGOd0Ld265PGpssgbs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DFwtyLPg0pE46BkS5OXjMIvp.jpg?f=user_large

Zag wat foto's en dacht, dat ga ik ook doen. Als ik het niet vergeet...dat die mogelijkheid er is.
Al genoeg momenten aan me voorbij laten gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb

Helemaal vergeten...
189 meter en dus behaald.
Na tig keer de Rewind te hebben gebruikt 8) :+ :D _/-\o_

Accolade ook behaald.
500 verschillende autos fotograferen.

Nogmaals mijn dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
djaxelb schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:29:
[...]

Helemaal vergeten...
189 meter en dus behaald.
Na tig keer de Rewind te hebben gebruikt 8) :+ :D _/-\o_

Accolade ook behaald.
500 verschillende autos fotograferen.

Nogmaals mijn dank !
Graag gedaan joh, maarre....zo moeilijk is deze toch niet?

Anyway, zelf moet ik er nog een stuk of 50 op de plaat zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari

Waar moet je deze invullen? Blueprint Events vind 'm namelijk niet.
Natuurlijk de Super7 Events!

[ Voor 6% gewijzigd door ariekanari op 06-01-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djaxelb
Mr. Freeze schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Graag gedaan joh, maarre....zo moeilijk is deze toch niet?

Anyway, zelf moet ik er nog een stuk of 50 op de plaat zetten.
Je bedoelt de Challenge ?
Nee, niet echt doch as er een tak op de weg ligt en elke keer dat ik daar tegen aan knal en de auto daardoor naar rechts of links schiet dan wordt het een drama hahaahahaahahaah

Als ik je kan helpen met die 50 auto's, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Zojuist onverwacht de Eliminator gewonnen met een lvl 6 Porsche:) nu met de Trial bezig… die Ferrari 365 rijd wel als een boot zeg…

Edit: voor de liefhebbers, heb een tune gemaakt voor de Ferrari 365 GTB/4. Focus op acceleratie en grip(is wet season). Vooral de launch is erg goed, je kan meteen wat red team guys klem rijden in de 1e bocht.

Zoek op gamertag Kevlar014874 :)

[ Voor 47% gewijzigd door kevlar01 op 06-01-2022 17:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• djaxelb
kevlar01 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:43:
Zojuist onverwacht de Eliminator gewonnen met een lvl 6 Porsche:) nu met de Trial bezig… die Ferrari 365 rijd wel als een boot zeg…

Edit: voor de liefhebbers, heb een tune gemaakt voor de Ferrari 365 GTB/4. Focus op acceleratie en grip(is wet season). Vooral de launch is erg goed, je kan meteen wat red team guys klem rijden in de 1e bocht.

Sinds ik het driften ontdekt heb, boeit de rest op race gebied mij niet meer.
Toch ga ik straks ff kiekeh. :)

Lets get Driftyyy
:+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0UF46q_X72BrLdj1dTZcy7Ky94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7QRj6KEzMgySiZI5hBwQuNZn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben

Ik heb het met de Porsche Carrera gedaan. We zijn niet telkens 1ste geweest maar wel 2 van de 3 races voldoende punten behaald om het van de eerste keer te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djaxelb

Trial nog niet gedaan, tegen unbeatable a. las ik.
Auto doet wel...
Ben n streetrace aan t doen.
1e race, 12e 22sec achterstand, manual gear
2e,5e op 12sec.,auto gear
3e,4e op 6sec,auto gear.

I like.
👍👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

djaxelb schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:04:
[...]

Trial nog niet gedaan, tegen unbeatable a. las ik.
Auto doet wel...
Ben n streetrace aan t doen.
1e race, 12e 22sec achterstand, manual gear
2e,5e op 12sec.,auto gear
3e,4e op 6sec,auto gear.

I like.
👍👌
Thnx! De auto is echt lastig maar zonder tune is ie nog veel lastiger. Even wennen aan hoe die rijd maar als je hem door hebt kan je de pluspunten wel benutten 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Pffff ik vind deze trial wel weer erg lastig hoor... En raar, wat heeft het daar geregend, extra long lasting glijmiddel? :?
Stralende zon in de woestijn en de vulkaan op maar de weg lijkt wel een zwembad.
1e race net verloren door slecht team, tweede gingen we ook verliezen maar iedereen quitte en ik lag 3e dus winst (thanks bros :+)... Maar helaas, die vulkaan op had mijn miura geen schijn van kans... Misschien toch een van de andere auto's proberen.

Edit: snap er niks van... Carrera geprobeerd, meer op handling gezet met 4wd en off road banden, maar de auto komt daardoor eigenlijk echt power te kort en ik ben veel langzamer dan in die miura... Maar op een of andere manier zijn de drivatars nu veel makkelijker en we winnen, zelfs mijn trage bak weet de meesten in te halen :?

[ Voor 26% gewijzigd door Finraziel op 06-01-2022 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotinomm
Zo.

Vandaag mijn eerste paar races maar eens gedaan, maar damn! Wat een nice spel, en dan speel ik alleen nog maar op 1080p 60hz... ;)

Zijn er mensen die gebruik maken van een stuur en pedalen bij FH5? Is dit echt een meerwaarde? Of voegt het niet veel toe t.o.v een controller? Het begint bij mij wel te kriebelen om dit eens te proberen. Alleen is dit natuurlijk meteen een uitgave van +/- 300 (of meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Die Trailblazer, jeetje zeg, wat een onding. Overal rotsen en laatste stuk klimmen kost je zo 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Rotinomm schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:05:
Zijn er mensen die gebruik maken van een stuur en pedalen bij FH5? Is dit echt een meerwaarde?
Lastig te beantwoorden omdat het uiteindelijk heel persoonlijk is.

Ik gebruik een stuur en pedalen, omdat ik vind dat je zo auto hoort te rijden. Het sturen gaat mij met een controller ( die gebruik ik voor MSFS2020 ) minder goed af, met name het vloeiend nemen van bochten..

Ik heb jarenlang ( vanaf TDU-1 ) met een Logitech G25 gereden, en zo'n anderhalf jaar geleden de overstap gemaakt naar een Thrustmaster T300RS. ( na een kort uistapje naar een Logitech G29, die me niet beviel)

Maar, als gezegd, het blijft persoonlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Segafreak83 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:11:
Die Trailblazer, jeetje zeg, wat een onding. Overal rotsen en laatste stuk klimmen kost je zo 10 seconden.
Inderdaad, heb hem een keer of 4 moeten doen tegen dat het gelukt was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ricmaniac schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:55:

Ik heb dat totaal niet he. De vele bugs en het gevoel dat het een 1-op-1 kopie van FH4 is heeft me al na drie weken al het gevoel gegeven er klaar mee te zijn. En het lege gevoel door het onbreken van wat AI/online spelers die rondrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotinomm
strider1007 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Lastig te beantwoorden omdat het uiteindelijk heel persoonlijk is.

Ik gebruik een stuur en pedalen, omdat ik vind dat je zo auto hoort te rijden. Het sturen gaat mij met een controller ( die gebruik ik voor MSFS2020 ) minder goed af, met name het vloeiend nemen van bochten..

Ik heb jarenlang ( vanaf TDU-1 ) met een Logitech G25 gereden, en zo'n anderhalf jaar geleden de overstap gemaakt naar een Thrustmaster T300RS. ( na een kort uistapje naar een Logitech G29, die me niet beviel)

Maar, als gezegd, het blijft persoonlijk..
Thanks voor je reactie!

Het lijkt mij inderdaad ook echt heel nice om het daarmee te spelen en in de toekomst ook F1 2022.

Maar zoals eerder al aangegeven is het natuurlijk best een uitgave voor voor iets om "even te proberen"..

Wat denk je dat een goede set zou zijn om in de gaten te houden en eventueel voor een mooie prijs te proberen?

Thannks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007

Wat denk je dat een goede set zou zijn om in de gaten te houden en eventueel voor een mooie prijs te proberen?
Als je nog nooit met een stuur gespeeld hebt, kun je altijd beginnen met een 2e hands. Vraag&Aaanbod laat regelmatig wat leuks voorbij komen, hoeft ook niet meteen honderden euro's te kosten.
Tip : Neem geen héél goedkoop plastic dingetje. Als het dan niet bevalt kan het de goedkope versie zijn die het verknalt.

Kijk ook even bij de games welke versie ondersteund wordt. De 'grote' namen, Logitech, Thrustmaster, Fanatec zijn meestal plug&play.

En vergeet niet dat als je voor € 100 - € 150 een set koopt en het bevalt niet, je de set meestal met een 'verlies' van een paar tientjes wel weer kunt doorverkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djaxelb
kevlar01 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:21:
[...]

Thnx! De auto is echt lastig maar zonder tune is ie nog veel lastiger. Even wennen aan hoe die rijd maar als je hem door hebt kan je de pluspunten wel benutten 👍
:), ik moet niet alleen wennen aan hoe die rijd, moet ook wennen aan racen tegen Unbeatables.
Verraste me aardig, dat ik bij ze bleef _/-\o_
Zal aan de tune liggen ???????
OFFF
( ben ik toch wel een betere racedude dan ik dacht ? ) :o :o :o
Ik hou het op de tune.

Ben overigens, na 30 min weer overgestapt op iets anders ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juKNLdF-TAfGQ4PaXqZsIpoMpdA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ncUmJbk2LZhcNMJNfVCtsWoY.jpg?f=user_large

Wie o wie raadt welke auto verstopt zit in de rook ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B17U_Eo0DXvMnS4hjCqL3X3x-T0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i0SQvecZeTZpgR2SIUHJUBIp.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Segafreak83 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:11:
Bovenop de berg beginnen, schuin tussen de vlaggen door richting de finish.
Gewoon de weg volgen en aan het eind schuin de berg op.
Had nog 36 seconde over d:)b

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Rotinomm schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:52:
[...]

Thanks voor je reactie!

Het lijkt mij inderdaad ook echt heel nice om het daarmee te spelen en in de toekomst ook F1 2022.

Maar zoals eerder al aangegeven is het natuurlijk best een uitgave voor voor iets om "even te proberen"..

Thannks! _/-\o_
Mijn idee: Ik zou nooit een stuur kopen voor dit soort arcade games. Ik haal hier meer plezier uit met controller, en je zijt er wrs ook nog sneller mee.

Als je video's bekijkt op YT zie je mensen spelen met stuurwiel en chase view. Dwazer kan het niet in mijn ogen 8)7

ps: enkel voor circuit racers zoals een F1 waar precisie een must is, is een stuurwiel meerwaarde. En dan spreken we nog niet over echte sims.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
RodeStabilo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:19:
[...]

Ik heb dat totaal niet he. De vele bugs en het gevoel dat het een 1-op-1 kopie van FH4 is heeft me al na drie weken al het gevoel gegeven er klaar mee te zijn. En het lege gevoel door het onbreken van wat AI/online spelers die rondrijden.
Ik kom eigenlijk zo goed als geen bugs meer tegen en in het begin viel het bij mij ook redelijk mee.
Het lege gevoel heb ik zo niet meer sinds de laatste update. Er rijden veel meer npc's rond en gisteren kwam ik zelfs een hele squad tegen met zeker 10 gamers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kevz
Pff het stikte van de bugs, vooral als het alles multiplayer ging. Ja er zijn onderhand wat dingen gefixed, maar er is nog zat wat gepolijst mag worden. Bovendien is het menu nog steeds een 'convoluted mess'.
Ik had zojuist een leuke tune gemaakt voor de Merc 190E DTM en dacht die share ik ff met een code ofzo... Maar dat is alleen voor races. Iemand zou er zelf op moeten zoeken en hopen dat hij hem vind dus, en als je hem vind dan is hij gelocked voor veranderingen. Er zijn echt zo veel vervelende blokkades of gewoon geen manieren ingebouwd om dingen simpel voor elkaar te krijgen :')

In other news; Ik heb een beetje de truc gevonden hoe je snel bent in B700. Het is toch meer auto en aandrijflijn gebonden dan ik dacht. Eerst reed ik alleen maar met de Trueno (AE86) rond en hoewel dat ding leuk rijd is hij gewoon veel te traag voor 90% van de races. Zoek een 4WD auto op die voldoende vermogen heeft tegen de B700 limiet aan en dan zit je goed. Dus ik heb voor alle Road Races nu een cleane tijd neergezet met de Mitsubishi Eclipse GSX. Zat vermogen, maar wat minder grip en slechte remmen, fijne combinatie als je wat uitdaging zoekt haha.
Dacht na enkele dagen met dat ding gereden te hebben, wat als ik nou toch een RWD auto vind die dat een beetje bij kan houden, en ging ik met de Mercedes 190E DTM aan de slag. Leuke bak om mee te racen als er wat bochtenwerk te doen is.

Als hij niet te vinden is onder de titel 'Balanced Set' dan share ik hem maar zo:
Engine: Sport Exhaust, Sport Cams and Valves, Sport Engine Block.
Platform & Handling: Sport Brakes, Race Springs & Dampers, Race ARB's voor+achter, Sport Weight Reduction.
Drivetrain: Street Driveline, Race Diff.
Tires: Street Tire Compound, 255MM Fronts, 265MM Rears.

Tune:
Tires 2.1 - 2.1
Alignment: Camber -2.4 voor en -1.5 achter.
Antiroll Bars: 23.30 voor en 26.50 achter.
Springs: 123.0 voor en 121 achter. Ride Height 8.0 - 8.0.
Damping: Rebounds 12.5 voor en 11.3 achter. Bumps 7.6 voor en 5.3 achter.
Aero: 3 achter.
Diff: 20% en 20%

Wie weet heeft iemand er wat aan :)

Oh en wel de juiste skin er op gooien natuurlijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_QXG6_37FReEidzYVkX8wDtdhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOmLPRDCrtsjyVAsTRkli3Gm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door kevz op 07-01-2022 20:12 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Wat is Forza toch een mooi spel, iedereen haalt eruit wat voor hem/haar het leukste is. Zelf heb ik nog geen tune gemaakt, ik download er gewoon 1.

Het online gedeelte van de Festival list ging me gemakkelijk af, misschien had ik geluk bij de Trial (dacht in een Ferrari Dino) met het team waar ik in zat.
Met de Playground games bleven we met z'n 2-en over, dus volledig kansloos. Dit speel ik ook alleen maar om m'n festival playlist compleet te krijgen, voor de rest vind ik er niet zoveel aan. Ik snap alleen niet waarom mensen dit quiten.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
DeWaanzin schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:04:
[...]

Wat is Forza toch een mooi spel, iedereen haalt eruit wat voor hem/haar het leukste is. Zelf heb ik nog geen tune gemaakt, ik download er gewoon 1.

Het online gedeelte van de Festival list ging me gemakkelijk af, misschien had ik geluk bij de Trial (dacht in een Ferrari Dino) met het team waar ik in zat.
Met de Playground games bleven we met z'n 2-en over, dus volledig kansloos. Dit speel ik ook alleen maar om m'n festival playlist compleet te krijgen, voor de rest vind ik er niet zoveel aan. Ik snap alleen niet waarom mensen dit quiten.
Mensen lijken inderdaad niet te begrijpen dat je hem alleen maar hoeft te finishen, niet winnen.
Lijkt me wel frustrerend voor mensen die die modi werkelijk leuk vinden dat er iedere keer weer zo'n sloot noobs mee komt doen omdat er weer een seasonal objective gehaald moest worden.
Bij mij quitte ook de helft van het team na de eerste ronde maar vond dat eigenlijk wel een voordeel. Ik had in die eerste ronde als zombie al wat spelers geinfect dus alleen nog maar finishen en ik was weer klaar met die onzin. Ben gewoon een beetje bij het andere team gaan staan chillen tot de timer op was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Zo.

Vandaag mijn eerste paar races maar eens gedaan, maar damn! Wat een nice spel, en dan speel ik alleen nog maar op 1080p 60hz... ;)

Zijn er mensen die gebruik maken van een stuur en pedalen bij FH5? Is dit echt een meerwaarde? Of voegt het niet veel toe t.o.v een controller? Het begint bij mij wel te kriebelen om dit eens te proberen. Alleen is dit natuurlijk meteen een uitgave van +/- 300 (of meer)

Jimmy Broadbent heeft ook een paar video's dat hij met stuur rijd (hij is een bekende simracer).

Ik denk dat in Forza Horizon het best goed zal werken. Ondanks dat het een sim racer is, heeft het wel goede physics. Het tunen van de auto's merk je daadwerkelijk, en de wereld zelf (verschillende ondergronden zoals grind, nat asfalt, gras, riviertjes, sneeuw) merk je ook al met de controller.
Het leent natuurlijk veel aspecten van Forza Motorsport, die zijn alleen iets meer forgiving gemaakt in Forza Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Als je video's bekijkt op YT zie je mensen spelen met stuurwiel en chase view. Dwazer kan het niet in mijn ogen 8)7

ps: enkel voor circuit racers zoals een F1 waar precisie een must is, is een stuurwiel meerwaarde. En dan spreken we nog niet over echte sims.
De OP gaf ook aan dat hij F1 2022 overweegt.. En qua camerastandpunt: Ik speel altijd met het dashbord zonder stuur in beeld. Een stuur in het scherm èn op mijn bureau voelt inderdaad wat dubbel.

En als gezegd, het blijft heel persoonlijk. Alles wat met (vracht)auto's te maken heeft komt bij mij alleen langs als het stuur op m'n bureau zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Zo.

Ik speel de game alleen maar met stuur en pedalen en ik vind de game geweldig.
Met een controller vind ik er helemaal niks aan. Alleen bepaalde gametypes zoals capture the flag, Eliminator, Infection ect ect. lenen zich minder om met een stuur te spelen.

Met een stuur rij je in de cockpit view en dan mis je wel het overzicht bij die multiplayer games ( die ik overigens toch niet speel )

Met een stuur ga je nog meer de verschillen in de diverse autos voelen. Elke auto reageert anders, de diversiteit is één van de mooiste aspecten van FH5

Hier rij ik in een buggy met een push/pull shifter met motion :9

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Scifo83 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 02:05:
[...]

Mijn idee: Ik zou nooit een stuur kopen voor dit soort arcade games. Ik haal hier meer plezier uit met controller, en je zijt er wrs ook nog sneller mee.

C`est moi :)

Ik vind het gewoon leuk om met een stuur te rijden, en ik vind chase view gewoon overzichtelijker. Ik zou niet weten waarom dat dwazer zou zijn dan met een controller rijden. Sowieso vind ik sturen met een controller gewoon 'te makkelijk' Er is een heel snelle correctie. Met een stuur moet je een bocht veel beter inschatten. Dat maakt het voor mij gewoon uitdagender. (Zou je ook kunnen zeggen van de view hoor, maar dat vind ik dan weer niet leuker, met een VR bril zou ik het wel op die manier doen trouwens. Maar ik mis gewoon het soepel om je heen kijken zonder.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
ArthurMorgan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:04:
[...]

Ik vind het gewoon leuk om met een stuur te rijden, en ik vind chase view gewoon overzichtelijker.
Ik zou denken dat je met een stuurwiel net de realistische toer op wil :p Nuja chase view vind ik ook het leukste in dit type games.

Nuja iedereen speelt dit op de manier die hij het liefste wil. Voor mij is dit no nonsense zo hard mogelijk knallen met controller xD Zelfs met alle rij hulpmiddelen af, is dit spel perfect met controller. Zalig eigenlijk.

Als ik de bovenstaande video zie van "Henkus", dan is het inderdaad wat meer "werkendag" ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Scifo83 op 07-01-2022 10:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
chase view gebruik ik voornamelijk in de off-road races, omdat je dan beter vooruit kan kijken vanwege het hoge gras etc.

Voor road races gebruik ik dashboard (zonder stuur) view of hood view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:10
Hoe werkt deze series bij jullie monthly rivals met de Ferrari 360

Ik zie hem wel, maar als ik begin is de ronde direct flagged als niet clean.

Bij mijn dochter staat ie in het geheel niet in de seasonal playlist.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
guido66 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:33:
Hoe werkt deze series bij jullie monthly rivals met de Ferrari 360

Ik zie hem wel, maar als ik begin is de ronde direct flagged als niet clean.

Bij mijn dochter staat ie in het geheel niet in de seasonal playlist.
Die heb ik gisteren gedaan.
Geen probleem mee gehad.
Denk dat jij en je dochter n bug hebben mbt die event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
voor de zekerheid, de bovenste die flagged is die is van je rival. Wat je anders ook kan proberen is om te kijken of je tweede ronde wel unflagged blijft. Die flag is per slot van rekening echt maar per ronde.
Wat betreft je dochter, heeft ze toegang tot internet (als het op de xbox is, Live Gold)?

[ Voor 17% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-01-2022 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
ikbenben schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 05:44:
[...]

Ik kom eigenlijk zo goed als geen bugs meer tegen en in het begin viel het bij mij ook redelijk mee.
Het lege gevoel heb ik zo niet meer sinds de laatste update. Er rijden veel meer npc's rond en gisteren kwam ik zelfs een hele squad tegen met zeker 10 gamers.
Wauw, mag ik dan jouw copie ? Krijg jij de mijne...
Werd gisteren geconfronteerd met een, voor mij, nieuwe bug.
HUD was compleet verdwenen en drift zone triggerde niet.

Fast travel naar mn huis loste het gelukkig op.
Denk, dat het te maken had met de overgang naar een nieuw seizoen.

Wat ik later mee maakte, was nog irritanter.
Lag spike tijdens het doen van een drift zone...

Driften is hetgeen ik graaag doe, wordt zo wel vervelender voor mij.
Freeroam heb ik er last van, nu ook tijdens het doen van een drift zone.

Hoop dat ze dat lag spike gebeuren asap gaan fixen.
De andere bugs uiteraard ook.

Los van alle bugs is het wel een prachtig spel met voor elk persoon een manier van spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
djaxelb schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Wauw, mag ik dan jouw copie ? Krijg jij de mijne...
Werd gisteren geconfronteerd met een, voor mij, nieuwe bug.
HUD was compleet verdwenen en drift zone triggerde niet.

Fast travel naar mn huis loste het gelukkig op.
Denk, dat het te maken had met de overgang naar een nieuw seizoen.

Wat ik later mee maakte, was nog irritanter.
Lag spike tijdens het doen van een drift zone...

Driften is hetgeen ik graaag doe, wordt zo wel vervelender voor mij.
Freeroam heb ik er last van, nu ook tijdens het doen van een drift zone.

Hoop dat ze dat lag spike gebeuren asap gaan fixen.
De andere bugs uiteraard ook.

Los van alle bugs is het wel een prachtig spel met voor elk persoon een manier van spelen.
Dat eerste had ik vroeger ook wel vaker maar sinds ik iedere keer de game volledig afsluit niet meer echt gezien. Snap ook niet waarom Microsoft quick resume aan laat staan voor deze game...
Die lag spikes heb ik nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
Finraziel schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:16:
[...]

Dat eerste had ik vroeger ook wel vaker maar sinds ik iedere keer de game volledig afsluit niet meer echt gezien. Snap ook niet waarom Microsoft quick resume aan laat staan voor deze game...
Die lag spikes heb ik nooit gehad.
Wees blij, dat je dat niet hebt.
In free roam, Eliminator en nu dus ook als ik een drift zone doe.
Raar, trouwens, jij op de Xbox en ik op de PC.
Spelen hetzelfde spel toch ?
Hoe kan het dan, dat jij er geen last van hebt gehad, niet hebt en hopelijk ook nooit last van gaat krijgen ?

Maar goed, hopelijk fixen ze dat in de aankomende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Zit je toevallig over WIFI de game te spelen? Hier ook nog nooit lag spikes gehad. Maar zelfs als je wel bekabeld speelt, je weet nooit wat voor bugs anderen last van kunnen hebben.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Ik speel op pc en op wifi.
Als er al eens een bug doorsijpelt is het telkens maar een detail en niks groundbreaking.

Pagina: 1 ... 36 ... 64 Laatste