Wow...zonet de wekelijkse Trial ook gedaan en ook maar noodgedwongen de McLaren Senna te tunen naar X999, want ik ben er al achter gekomen dat het niet genoeg is om met een S1-auto slechts je AI-concurrent te verslaan. Na een paar pogingen vind ik het knap dat sommigen zelfs met alle rijhulpjes en remlijn het nóg presteren om bij de snelle bochten eruit te vliegen met overstuur, alsof ze met opzet de handrem aantrekken. Bij langzame bochten met een langere remzone gaan ze er vervolgens allemaal ondersturend rechtdoor om zevenentachtig keer heen en weer te knallen tussen baanwand en een auto van een teamgenoot.
Het is niet eens het beste om zo hoog mogelijk te eindigen, want na de initiele startcrashes die onvermijdelijk zijn, zijn de races te kort om eerste te worden, zeker omdat ik in cockpit view rijd, zonder remlijn, TC, ABS of wat dan ook en het vertik om vierwielaandrijving op een Senna te zetten. Zelfs met goed rijden is het me nu maximaal gelukt om tweede te worden, maar dat is niet genoeg om in puntenaantal te winnen als er ook anderen in het team zijn die een netto negatief resultaat waarborgen met hun aanwezigheid. En nee, ik ga dus geen hulpmiddelen inzetten zodat het spel zichzelf speelt zoals hierboven staat genoemd.
Ik denk dat daarom de enige strategie is om met de snelste auto ervoor te zorgen dat de minder goede teammaten koste wat het kost niet laatste worden, want niet alleen scoren ze zelf nul punten, maar zorgen er ook voor dat elke AI-tegenstander zo een extra 100 punten scoort en dat tikt veel meer aan dan kan worden goedgemaakt door zelf een paar plekken hoger te eindigen. Met andere woorden: afhankelijk van hoe ver de gevaren op de weg ervoor zorgen dat je eraf crasht in de eerste paar bochten, is het belangrijk om zodanig de AI op te houden, zodat zelfs de zwakste schakel in het blauwe team op zijn minst 100 punten verdient.
Overigens heb ik net de eerste twee races gewonnen met het blauwe team...toen startte de derde race en hebben we met 50 punten verloren met een score van 1550-1500 of zoiets. Uiteindelijk is er alsnog geen prijs toegekend, want zelfs na twee races winst en één verlies stond er doodleuk aan het einde dat het rode team had gewonnen. Ik dacht dat het slechts nodig was om twee van de drie races te winnen of het spel was weer lekker buggy. Dan maar voor de zesde keer proberen.