AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Fractal Design Pop mini air
Ik betaal met CC, geen idee of het met alle betaalsoorten zo werkt.
[ Voor 18% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-10-2021 12:11 ]
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ik heb de premium add-ons gekocht (heb al gamepass ultimate) en die zijn meteen afgerekend.wjsiebes schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:16:
Iemand FH5 al besteld via de MSStore? Ik vraag me af wanneer de facturering plaatsvind. Vind die plaats op het moment dat ik bestel of pas op de release-datum?
Gamertag: antikriz
Ideal neem ik dan aan? Dat is volgens mij de enige (nederlandse) versie die direct gaat. Al weet ik het niet zeker.cjpostma schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:43:
[...]
Ik heb de premium add-ons gekocht (heb al gamepass ultimate) en die zijn meteen afgerekend.
Had een tijdje geleden wat MS Store krediet gekocht met wat korting en daarmee betaald dus wellicht dat dat wat uitmaakt vwb snelheid van betalen...ArthurMorgan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:46:
[...]
Ideal neem ik dan aan? Dat is volgens mij de enige (nederlandse) versie die direct gaat. Al weet ik het niet zeker.
Ah, ja die ook natuurlijk. Er moet wel een zekerheid zijn dat er betaald wordt op de dag dat ze het willen. En bij betalen met saldo is dat er natuurlijk nietcjpostma schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:52:
[...]
Had een tijdje geleden wat MS Store krediet gekocht met wat korting en daarmee betaald dus wellicht dat dat wat uitmaakt vwb snelheid van betalen...
Lijkt me best een prima deal toch? kun je altijd in de toekomst nog een keer de basisgame in de aanbieding oppikken.
Zo heb ik het met FH4 ook gedaan en als de licenties dreigen te verlopen wordt de basegame doorgaans voor een vriendenprijsje in de etalage gezet voordat hij definitief uit de store verdwijnt.wjsiebes schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:46:
Ik koop normaal altijd de ultimate edition. Zie nu dat je ook een update naar de ultimate edition kunt kopen voor €45,-. De basisgame ontvang je natuurlijk vanuit gamepass. Er staat bij dat je dan ook eerder kunt spelen.
Lijkt me best een prima deal toch? kun je altijd in de toekomst nog een keer de basisgame in de aanbieding oppikken.
https://www.trueachieveme...za-horizon-5-achievements
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
:strip_exif()/f/image/THy6wPFnwnAbnaNZeLLV9DzF.jpg?f=fotoalbum_large)
Incl de support voor sturen.
- Logitech: Driving Force, G25, G27, G29, G920, G923PS, G923XB, Momo
- Thrustmaster: Ferrari 458, T150 RS, T300 RS, T500 RS, TMX, T-GT, TS-XW, TX, TS-PC
- Fanatec: V1, V2, V2.5, CSL, CSL DD, DD1, DD2, Universal HUB device
Hopelijk heb ik nu geen emuwheel meer nodig voor mijn Simucube en heusinkveld pedalen.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Dat ik niet meer met Teredo servers in de weer ben en hopelijk gewoon een race kan uitrijden..Henkus schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:34:
Belangrijkste voor mij is..
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
- Simucube en dergelijke sturen, goede force feedback.
- Telemetrie (en daarbij motion).
- De mogelijkheid om een flightstick en throttle ingeplugt te laten zonder dat deze door FH gebruikt wordt.
- Inderdaad goede servers, zonder CMD shell te moeten gebruiken.
- Mogelijkheid om Afterburner en andere hardware monitoring tools aan te laten staan.
- Triple screen support.
Niet alles even belangrijk, maar toch een paar pijnpunten voor mij met de huidige FH4.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
(maar goed, het was sowieso al buggy als hell de laatste tijd. Heel veel punten werden gewoon niet gegeven als je de doelen haalde.)
En kan 1 of meerdere vrienden van mij samenspelen? (gewoon rondrijden in de open wereld en aan races meedoen)

Ik had een support ticket aangemaakt, kreeg ik een antwoord terug dat het een bekende issue is en dat ze er aan werken. Blijkbaar al een jaar lang bekend...
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Chester schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:42:
Ik hoop dat ze ondertussen de rewards gefixed hebben voor FH5. In FH4 kreeg ik alleen maar punten voor de gamerscore:
[Afbeelding]
Ik had een support ticket aangemaakt, kreeg ik een antwoord terug dat het een bekende issue is en dat ze er aan werken. Blijkbaar al een jaar lang bekend...
dus geen fix, maar gewoon mee stoppenFeaR schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:21:
Ouder nieuws maar ik wist het niet en een GoT search liet het ook niet naar boven komen. Enfin, elke vrijdag Forza Rewards claimen en elke nieuwe Forza game beginnen met extra auto's door Loyalty Rewards gaat stoppen: https://support.forzamoto...05566679315-Forza-Rewards
In de open wereld kan je ook prima samen rijden. Da's bij FH4 ook het geval.Smit260 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:31:
Even een vraagje, klopt het dat FH5 ook gewoon multiplayer is en dat je andere spelers kan tegenkomen in de open wereld of puur alleen in deelnemende races?
En kan 1 of meerdere vrienden van mij samenspelen? (gewoon rondrijden in de open wereld en aan races meedoen)
Forza Hub heeft vaker niet goed gewerkt, voor FH4 duurde het ook lang voordat updates beschikbaar waren, alles is ondertussen wel geüpdatet behalve de Car Masteries.
FM7 update helemaal niet m.u.v gamerscore. Gooi het dan maar weg als het toch niet fatsoenlijk werkt
Ondertussen wel echt zin in FH5, merk dat ik FH4 amper nog heb aangeraakt de laatste weken of zelfs maanden. Zin in

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Dank voor je snelle reactie! Helemaal top dat dit weer kan👍🏼MK_ schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:30:
[...]
In de open wereld kan je ook prima samen rijden. Da's bij FH4 ook het geval.
Forza Hub heeft vaker niet goed gewerkt, voor FH4 duurde het ook lang voordat updates beschikbaar waren, alles is ondertussen wel geüpdatet behalve de Car Masteries.
FM7 update helemaal niet m.u.v gamerscore. Gooi het dan maar weg als het toch niet fatsoenlijk werkt
Ondertussen wel echt zin in FH5, merk dat ik FH4 amper nog heb aangeraakt de laatste weken of zelfs maanden. Zin in
Maar toen viel mij op dat in een van die races een Z4M coupe mee reed, hoe zit het daar nou mee, zitten er wel of geen BMW’s in de game, Weet iemand dat hier toevallig?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Confirmed car list:Donstil schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:26:
Ik zat mij op YouTube wat te vervelen en toen kwam ik erachter dat er al best wel wat materiaal is van de game. YouTubers hebben naast de eerste race ook wat andere beelden mogen capturen zo lijkt het.
Maar toen viel mij op dat in een van die races een Z4M coupe mee reed, hoe zit het daar nou mee, zitten er wel of geen BMW’s in de game, Weet iemand dat hier toevallig?
https://forzamotorsport.n...izon-5-confirmed-car-list
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Oooh. Lekker!BTFD schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:44:
[...]
Confirmed car list:
Dan heb ik naar de verkeerde zitten kijken

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik kwam toevallig deze dude tegen gisteren.Kalder schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:03:
Ik heb wel interesse in deze game, heb FH3 weleens gespeeld bij een vriend maar niet uitgebreid. FH5 zou mijn eerste worden dan, maar wat ik mij afvraag is, hoe is de support voor race stuurtjes? Bij veel arcade games zoals NFS e.d. werkt zo'n stuurtje wel maar rijd het echt vreselijk met het stuur en kun je veel beter gewoon een controller gebruiken. Weet iemand hoe dat bij FH4 zit? En zijn er ook instellingen voor race stuurtjes, zoals FFB en wheel saturation e.d.?
YouTube: YouTube
Speelt Horizon 5 met stuur.
Poll: Forza in de MS store of op Steam aangeschaft?
• MS Store
• Steam
• Game pass
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Idem. Met het verschil dat ik de DLC nog moet kopen.ArthurMorgan schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:06:
Ik heb op gamepass gestemd, maar eigenlijk is het gp + ms store omdat ik de DLC wel gekocht heb.
Ik koop bijna nooit DLC, maar voor de FH serie maak ik graag een uitzondering gezien de honderden uren speelplezier.
[ Voor 18% gewijzigd door DutchOwnage op 17-10-2021 22:10 ]
Hier ook idd GP + Premium bundel ding.ArthurMorgan schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:06:
Ik heb op gamepass gestemd, maar eigenlijk is het gp + ms store omdat ik de DLC wel gekocht heb.
Volgens Ben Griffin werkt FH5 stukken beter met een stuur dan FH4:Kalder schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:03:
Bij veel arcade games zoals NFS e.d. werkt zo'n stuurtje wel maar rijd het echt vreselijk met het stuur en kun je veel beter gewoon een controller gebruiken. Weet iemand hoe dat bij FH4 zit? En zijn er ook instellingen voor race stuurtjes, zoals FFB en wheel saturation e.d.?
Maar werkt het ook met niet mainstream sturen (Simucube, Simagic of Accuforce) of moeten we weer teruggrijpen op Emuwheel hulpmiddelen?Mr Magic schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:50:
[...]
Volgens Ben Griffin werkt FH5 stukken beter met een stuur dan FH4:
[YouTube: Forza Horizon 5 + steering wheel = GOOD?]
Weet iemand trouwens al wat de pre order pre tuned cars zijn?
Vanwege de pre order cars wil ik het dit keer wel in de voorverkoop bestellen, maar de wisselende ervaring met FH4 (en ook FM7) houden mij tegen. Deze maand ook weer de ene dag kan ik fh4 opstarten, de volgende dag loopt het weer vast in het startscherm

Kort gezecht zitten er deze keer geen preorder bonus in. Geen auto's of dlc, wel loyaliteits bonus auto's volgens mij.jbbrans schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:15:
[...]
Maar werkt het ook met niet mainstream sturen (Simucube, Simagic of Accuforce) of moeten we weer teruggrijpen op Emuwheel hulpmiddelen?
Weet iemand trouwens al wat de pre order pre tuned cars zijn?
Vanwege de pre order cars wil ik het dit keer wel in de voorverkoop bestellen, maar de wisselende ervaring met FH4 (en ook FM7) houden mij tegen. Deze maand ook weer de ene dag kan ik fh4 opstarten, de volgende dag loopt het weer vast in het startscherm. Geen touw aan vast te knopen. FM7 was eerst een stotter festijn, maar een half jaar later met dezelfde hardware nogmaals geprobeerd via gamepass en toen liep het soepel. En dit was nadat het al een behoorlijke tijd uit was.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dank je ik heb hem toegevoegd aan het topicBTFD schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:44:
[...]
Confirmed car list:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nice, nu is hij er dubbelG_Dragon schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:48:
[...]
Dank je ik heb hem toegevoegd aan het topic
Hij staat namelijk ook in de post onder de OP
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Oh dat heb ik nooit gezien sorry!MK_ schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:22:
[...]
Nice, nu is hij er dubbel
Hij staat namelijk ook in de post onder de OP

Kijk vaak in de hoofdtopic wat er nog mist,
Oh je had ze ook gewoon mogen laten staan hoor, was je werk niet voor niet geweestG_Dragon schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:33:
[...]
Oh dat heb ik nooit gezien sorry!![]()
Kijk vaak in de hoofdtopic wat er nog mist,
Ik heb ze ook niet weggehaald, ben vandaag bezig geweest om de autolijst, achievementlijst en nieuwe systeemeisen te verwerken in het topicMK_ schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:59:
[...]
Oh je had ze ook gewoon mogen laten staan hoor, was je werk niet voor niet geweestBeter 2x dan geen keer
Oh kreeg een nieuwe melding van een aanpassing na dat bericht, dacht dat je ze het weg gehaaldG_Dragon schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:05:
[...]
Ik heb ze ook niet weggehaald, ben vandaag bezig geweest om de autolijst, achievementlijst en nieuwe systeemeisen te verwerken in het topicalles staat er nu in

Achievementlijst had ik al gezien inderdaad

Erg complete OP nu

Geen probleem kan gebeuren tochMK_ schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:34:
[...]
Oh kreeg een nieuwe melding van een aanpassing na dat bericht, dacht dat je ze het weg gehaaldMy bad
Achievementlijst had ik al gezien inderdaadAchievements zijn goed te doen denk ik zo, uitspelen en je hebt ze zo
![]()
Erg complete OP nu
Ik ben nog wel telkens op zoek naar verbetering voor het OP, dus af is die voor mij nooit haha.
Ook erg benieuwd naar de graphics, de videos zijn mooi maar op je eigen tv ervaren blijft toch anders.
Vooralsnog via gamepass spelen.
De laatste was Horizon 4 maar alleen de eerste maand o.i.d.
Vind het daarom ook wel fijn dat Battlefield 2042 rond die tijd ook uit komt. Kan ik lekker met "de boys" 2042 spelen en dan Horizon als het een Single Player kan/moet zijn.
Horizon 5 ga ik echt veel spelen, zeker omdat de map me veel meer aanstaat dan 4. (rechts rijden, en de diversiteit in 5 lijkt me een stuk beter).
Heb daarom ook de duurste editie gekocht, heb ik de DLCs voor volgend jaar ook alvast maar. ik speel op pc via steam, mijn Xbox gamertag is: Hunter98X#9185
Wij zijn juist bezig om met 'de boys' een Forza Horizon clubje te vormen (totdat Halo Infinite uitkomtDonstil schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:01:
Ja voor mij ook inderdaad. Al best lang niet echt actief een Race game speeld.
De laatste was Horizon 4 maar alleen de eerste maand o.i.d.
Vind het daarom ook wel fijn dat Battlefield 2042 rond die tijd ook uit komt. Kan ik lekker met "de boys" 2042 spelen en dan Horizon als het een Single Player kan/moet zijn.
Dat zijn niet dezelfde boys denk ikD-Ed schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:32:
[...]
Wij zijn juist bezig om met 'de boys' een Forza Horizon clubje te vormen (totdat Halo Infinite uitkomtdan switchen we wat vaker heen en weer is de verwachting).
Maar verder eens. Kan ook wel prima Multiplayer natuurlijk.
[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 21-10-2021 21:43 ]

Wat verschrikkelijk allemaal
Ik heb een vergelijkbare opstelling. Ook een thrustmaster tmx met een wheelstand pro. Wel een paal in het midden. Voor vele games bevalt het prima. Voor Forza motorsport tot nu toe altijd wel maar voor horizon heeft hij mij tot nu toe niet kunnen overtuigen. Ik ben benieuwd naar horizon 5ArthurMorgan schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:10:
Zo, Thrustmaster TMX pro en een wheel stand (zonder zo'n paal in het midden) besteld. De ondersteuning in FH5 zou echt behoorlijk goed moeten zijn als ik zo de youtubefilmpjes van wheels zie. Nu mijn TV nog gerepareerd zien te krijgen voor 5 november en dan kan ik los
In de store zie ik 5 items maar 3 ervan lijk ik niets mee te kunnen.
Dat heb ik ook ja, placeholders voor de 2 expansions volgens mij. Overige 3 hebben ik ook (nog) nietDonstil schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:22:
Klopt het dat met de Forza Premium bundel bovenop GamePass er 2 uitbreidingen geïnstalleerd worden van een paar honderd MB?
In de store zie ik 5 items maar 3 ervan lijk ik niets mee te kunnen.
Nice. Dan zal het wel kloppen.MK_ schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:33:
[...]
Dat heb ik ook ja, placeholders voor de 2 expansions volgens mij. Overige 3 hebben ik ook (nog) niet
Nu naar ongeduldig afwachten
Maar aangezien de Forza games soms uit de store moeten ivm de muziek licenties, vraag ik mij af hoe het zit met de save games in de cloud?
Kan je die eventueel los downloaden om het later lokaal verder te spelen?
Geen idee of dat mogelijk is...anders moet ik misschien toch maar lokaal gaan spelen...
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Je savegame is 'altijd' in de cloud, als je een game opstart dan zie je nog wel een 'sync data' progressiebar komen, dat is je cloud sync, die wordt ook gebruikt als je bv op een nieuwe xbox gaat spelen, of je gaat op een andere xbox spelen. Zeker forza was altijd een enorme save-game en in de begin tijd van xbox wilde dat nog wel eens time-out gevenVortigen schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:37:
Ik ben van plan om het via xcloud te spelen via Gamepass. Gewoon casual met een controlerZo kan ik het ook op m'n ouwe laptopje spelen.
Maar aangezien de Forza games soms uit de store moeten ivm de muziek licenties, vraag ik mij af hoe het zit met de save games in de cloud?
Kan je die eventueel los downloaden om het later lokaal verder te spelen?
Geen idee of dat mogelijk is...anders moet ik misschien toch maar lokaal gaan spelen...
Maar principe erachter, je hebt altijd je progressie bij de hand, of het cloud, PC, xbox of andere xbox is
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ah dat is mooi. Ik ben weer gerustgesteldSinergyX schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:39:
[...]
Je savegame is 'altijd' in de cloud, als je een game opstart dan zie je nog wel een 'sync data' progressiebar komen, dat is je cloud sync, die wordt ook gebruikt als je bv op een nieuwe xbox gaat spelen, of je gaat op een andere xbox spelen. Zeker forza was altijd een enorme save-game en in de begin tijd van xbox wilde dat nog wel eens time-out geven![]()
Maar principe erachter, je hebt altijd je progressie bij de hand, of het cloud, PC, xbox of andere xbox is
Dankjewel voor je snelle reactie!!
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Dat ben ik met FH5 ook weer van plan, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk of ik met de steam versie ook kan wisselen tussen PC en Xbox. Steam zou mijn voorkeur hebben omdat ik al mijn games dan gewoon vanuit 1 programma heb. Weet hier iemand of dat via Steam kan of dat ik toch beter via de Microsoft store kan spelen?
Edit: ah zelf al gevonden in een FH5 FAQ. Antwoord stond blijkbaar iets verder weg verstopt. Steam is dus wel crossplay, maar geen cross save. Dat wordt dus toch de Microsoft store voor mij.
https://support.forzamoto...za-Horizon-5-Announce-FAQ
[ Voor 21% gewijzigd door Richard117 op 24-10-2021 13:36 ]
Ook voor de gezamenlijke progressie trouwens.
[ Voor 24% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-10-2021 13:32 ]
Ik zit ook nog erg te dubben over de editie die ik zou moeten kopen. Wat is hier aan te raden? De Deluxe editie klinkt als een goede optie, maar benadeel ik mezelf daar mee 'down the line'?
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Nee, nog niet. Maar ik denk dat FH5 wel prima zal draaien op een moderne PC, het is in de regel vrij goed geoptimaliseerd en kan prima op XSS en XSX spelen (XSX 4K30).zzzzz schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:54:
Zijn er toevallig al wat benchmarks voor de game? Ik ben de afgelopen tijd zeer enthousiast geraakt, maar ben een beetje bang voor wisselvallige performance. Ik heb een prima PC, maar je weet het tegenwoordig niet qua optimalisatie etc.
Ik zit ook nog erg te dubben over de editie die ik zou moeten kopen. Wat is hier aan te raden? De Deluxe editie klinkt als een goede optie, maar benadeel ik mezelf daar mee 'down the line'?
Als je meer wilt nemen dan de Standard Edition, dan zou ik direct voor de Premium Edition gaan. Bij de Deluxe Edition krijg je base game + Car Pass (42 extra auto's, 6 maanden lang 7 stuks). Voor 10 euro extra krijg je dan nog VIP-membership (2x XP en 2x CR waarschijnlijk), een welkomstpakket (paar auto's om mee te starten), early access én twee uitbreidingspakketten (maps/kaarten met extra dingen om te doen, races, omgevingen etc).
Een overzicht hiervan vind je bijvoorbeeld ook in onze openings post
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AzQtEhPrKvyAJKhP8hOm0tH1.jpg?f=user_large)
We gaan eens goed kijken... wel bedankt voor de heldere uitleg!MK_ schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:02:
Nee, nog niet. Maar ik denk dat FH5 wel prima zal draaien op een moderne PC, het is in de regel vrij goed geoptimaliseerd en kan prima op XSS en XSX spelen (XSX 4K30).
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Zit natuurlijk ook op Gamepass dus je kan hem altijd voor niet al te veel geld uitproberen. FH4 was heel wisselend qua stabiliteit op de PC, het eerste half jaar. De laatste tijd geen problemen meer mee gehad. FH5 is grotendeels gebaseerd op de technologie van FH4 dus hoop ik nu op een betere ervaring. Over iets meer dan een week gaan we het meemaken.zzzzz schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:54:
Zijn er toevallig al wat benchmarks voor de game? Ik ben de afgelopen tijd zeer enthousiast geraakt, maar ben een beetje bang voor wisselvallige performance. Ik heb een prima PC, maar je weet het tegenwoordig niet qua optimalisatie etc.
Is er al meer bekend over hoe het tunen/painten gaat werken? Is dat weer zo gemaakt zoals in FH4 dat je daar ook level 20 in kan worden? Want ik houd er wel van om games 100% uit te spelen en dat lukte nooit omdat je met tunen en painten nooit level 20 of hoger kon worden zonder cheaten of heel veel vrienden hebben die op jouw designs stemmen.
Tesla M3LR '21
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 31-10-2021 02:17 ]
Al gevonden.
Als ik het goed begrijp kun je dus ook om 12:00 beginnen op 4 november als je je Xbox even op Nieuw Zeeland zet.Early access
Forza Horizon 5's early access begins on Nov. 5, 2021, and will release at midnight in every region's easternmost time zone. Players can gain early access to FH5 by preordering Forza Horizon 5 Premium Edition, or by preordering the Forza Horizon 5 Premium Add-Ons Bundle. Players accessing FH5 through Xbox Game Pass can also enjoy early access by purchasing the aforementioned Premium Add-Ons Bundle DLC.
Here's when Forza Horizon 5's early access goes live in many regions and countries:
https://www.windowscentral.com/forza-horizon-5-launch-time
[ Voor 77% gewijzigd door Froggle op 31-10-2021 11:09 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Ik kan dus precies om middernacht van 8 op 9 november gaan spelen met mijn Gamepass Ultimate abo.
ik ga het overigens via xcloud proberen zodat ik ook ter afwisseling op mijn redelijk oude laptopje kan racen
Maar misschien dat ik het ook gewoon even lokaal installeer op mijn gamepc om te kijken of dat significant beter gaat dan via de cloud.
Verkeerde topic?BTFD schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:31:
Kom op, pak die 60,6k als support!
[ Voor 79% gewijzigd door ggj87 op 31-10-2021 23:23 ]
Zo te zien wel ja!

Zes posts boven je.... Froggle in "[XB/PC] Forza Horizon 5"G_Dragon schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:12:
Als je Horizon 5 via gamepass speelt, heb je dan ook early acces ?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Oh die zag ik niet aankomen..FeaR schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:15:
[...]
Zes posts boven je.... Froggle in "[XB/PC] Forza Horizon 5"
Dacht MS komt de gamepass bezitters wel tegemoet
Verkeerd gelezen, wij hebben dus wel early acces

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 01-11-2021 08:30 ]
Alleen als je ook de premium bundle (uitbreiding) erbij hebt gekocht..G_Dragon schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:16:
[...]
Oh die zag ik niet aankomen..
Dacht MS komt de gamepass bezitters wel tegemoet
Verkeerd gelezen, wij hebben dus wel early acces
Oh.. en ik dacht dat die ook in de gamepass zat, zie deze onderstaande foto. Want bij Premium Add-ONS staat een gamepass logo?D-Ed schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:51:
[...]
Alleen als je ook de premium bundle (uitbreiding) erbij hebt gekocht..
:strip_exif()/f/image/AzQtEhPrKvyAJKhP8hOm0tH1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat komt omdat die add-on er (alleen?) is voor de GamePass versie. Die add-on is dus niet gratis en zonder kun je niet donderdag al spelen.G_Dragon schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:13:
[...]
Oh.. en ik dacht dat die ook in de gamepass zat, zie deze onderstaande foto. Want bij Premium Add-ONS staat een gamepass logo?
[Afbeelding]
Oke duidelijkDonstil schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:20:
[...]
Dat komt omdat die add-on er (alleen?) is voor de GamePass versie. Die add-on is dus niet gratis en zonder kun je niet donderdag al spelen.
Zonder het Add-Ons pakket specifiek te kopen met Game Pass mis je dus alle extra features.Prijs in NL-store: 49.99 Euro
Prijs in NL-store met Game Pass: 44.99 Euro
Op Game Pass zit enkel het basisspel!
Was een tijdje geleden voor mij ook wel onduidelijk.. Bij Gears 5 geven ze je wel de 'Ultimate' uitbreiding dus met wat geluk hadden we dat ook voor Forza gehad maar tja.. Wij kopen die uitbreiding al dus waarom zou MS dat doen dan he
Slachtoffer van onze eigen FOMO
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Wel erg jammer dat ze de gamepass supporters niet tegemoet komen op die manier, maar ik wacht liever dan dat ik hun support door de dlc speciaal te gaan kopen. Ben wel heel erg benieuwd naar de game, heb nu veel gameplay gezien en hoop dat hij ook lekker wegspeelt. Want kon in Horizon 4 en 3 niet zo inkomen,D-Ed schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:44:
[...]
Was een tijdje geleden voor mij ook wel onduidelijk.. Bij Gears 5 geven ze je wel de 'Ultimate' uitbreiding dus met wat geluk hadden we dat ook voor Forza gehad maar tja.. Wij kopen die uitbreiding al dus waarom zou MS dat doen dan he
Slachtoffer van onze eigen FOMO
Eigenlijk verwacht ik na de officiële release datum. Op Youtube al veel gezocht naar de te verwachten prestaties op een Geforce GTX 1060 6GB (in combinatie met 32 GB ram en i7 4790k) maar helaas nog niets te vinden.Donstil schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:32:
Wanneer loopt het review embargo af eigenlijk?
XBL gamertag StayingPow3r
Ik heb gamepass ultimate tot jan 2023 ofzo. Heb nu de premium edition aangeschaft. Ben wel benieuwd wat er dan gebeurt als die afgelopen is. Dan zal ik zeker de basis game gewoon moeten aanschaffen om verder te spelen? Of gamepass verlengen, maar ja, die gunstige prijs is dan verlopen XD
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Volgens mij kan je gewoon weer dezelfde truc gebruiken om weer 3 jaar goedkoop GPU te krijgen.Mu.siQ schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:06:
Ook ik ben weer van de partij, vanaf FH eigenlijk alles wel uitgespeeld. Altijd erg vermakelijk. Wel met controller, met stuurtje is die niet te doen (voor mij dan, als SIM racer). Lekker ontspannend in ieder geval.
Ik heb gamepass ultimate tot jan 2023 ofzo. Heb nu de premium edition aangeschaft. Ben wel benieuwd wat er dan gebeurt als die afgelopen is. Dan zal ik zeker de basis game gewoon moeten aanschaffen om verder te spelen? Of gamepass verlengen, maar ja, die gunstige prijs is dan verlopen XD
Enige verschil dat je dan moet upgraden voor eenmalig 13 euro ipv 1 euro.
Anoniem: 54936
Hoezo tegemoet komen? Je kan de complete game spelen, er zijn alleen een paar auto's die je niet krijgt. Als je die wel wilt dan betaal je extra net als mensen die wel de game, maar niet de uitbreidingen kopen. De game komt meteen uit, je hoeft niet te wachten. Ik zou zeggen dat het glas wel voller dan half vol is.G_Dragon schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:00:
[...]
Wel erg jammer dat ze de gamepass supporters niet tegemoet komen op die manier, maar ik wacht liever dan dat ik hun support door de dlc speciaal te gaan kopen. Ben wel heel erg benieuwd naar de game, heb nu veel gameplay gezien en hoop dat hij ook lekker wegspeelt. Want kon in Horizon 4 en 3 niet zo inkomen,
Ik heb zelf de premium versie gekocht voor 99euro en daarbij 1 jaar live gold. Dat is zeker niet de goedkoopste manier, maar het is mij het gedoe niet waard.
Okay, chill. Dat is alsnog way cheaper dan per maand oid. Nou ja, duurt nog 15 maanden ofzo, tegen die tijd maar s kijkennickertNL schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:13:
[...]
Volgens mij kan je gewoon weer dezelfde truc gebruiken om weer 3 jaar goedkoop GPU te krijgen.
Enige verschil dat je dan moet upgraden voor eenmalig 13 euro ipv 1 euro.
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
- Direct Download
- Giftcard+Store
Direct Download is het makkelijkst.
- Koop de code voor een direct download.
- Redeem deze met VPN van het land aan op redeem.microsoft.com.
Giftcard kopen en via de store is ingewikkelder. Nadeel hiervan is dus dat je met overgebleven tegoed blijft zitten.
- Koop giftcard.
- Zet vanaf nu VPN aan van het land van de giftcard.
- Redeem op redeem.microsoft.com en laad je tegoed op.
- Ga naar de store vanuit je browser en koop de game/addon met je giftcard credit.
Weet bij de laatste stap niet zeker of dit ook werkt op je Xbox zelf zonder VPN, maar met de regio op het land van de giftcard. Kan misschien iemand anders bevestigen.
Huh, wat is dit nou. Je hebt Game Pass voor games. Ik vind het al heel wat dat er een Premium bundel is, waardoor je met Game Pass niet alsnog genoodzaakt wordt de volledige game te kopen. Dat geintje flikte ze bij FH4, waar die Premium bundel kwam op de release dag.G_Dragon schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:00:
[...]
Wel erg jammer dat ze de gamepass supporters niet tegemoet komen op die manier, maar ik wacht liever dan dat ik hun support door de dlc speciaal te gaan kopen. Ben wel heel erg benieuwd naar de game, heb nu veel gameplay gezien en hoop dat hij ook lekker wegspeelt. Want kon in Horizon 4 en 3 niet zo inkomen,
[ Voor 31% gewijzigd door Froggle op 01-11-2021 18:07 ]
Helemaal gelukt via de giftcard manier, thanks!Froggle schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:02:
@mprkooij Hmm.. twijfel, gezien ik er geen hout van begrijp wat je stappen nu zijn, 2 manieren;
- Direct Download
- Giftcard+Store
Giftcard kopen en via de store is ingewikkelder. Nadeel hiervan is dus dat je met overgebleven tegoed blijft zitten.
- Koop giftcard.
- Ga naar de store vanuit je browser en koop de game/addon met je giftcard credit.
Weet bij de laatste stap niet zeker of dit ook werkt op je Xbox zelf zonder VPN, maar met de regio op het land van de giftcard. Kan misschien iemand anders bevestigen.
[...]
Huh, wat is dit nou. Je hebt Game Pass voor games. Ik vind het al heel wat dat er een Premium bundel is, waardoor je met Game Pass niet alsnog genoodzaakt wordt de volledige game te kopen. Dat geintje flikte ze bij FH4, waar die Premium bundel kwam op de release dag.
Giftcard redeemen via de website lukte niet (ondanks VPN), via de Xbox Store App in Windows en Region op Brazil lukte het wel!
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 01-11-2021 21:18 ]
“The Forza Horizon 5 review embargo is set for November 4th at 12:01 a.m. PDT.”Donstil schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:32:
Wanneer loopt het review embargo af eigenlijk?
https://opencritic.com/ne...horizon-5-embargo-details
Het enigste wat ik ermee wou zeggen is dat ik het jammer vind dat de trouwe gamepass members niet de 5e kunnen spelen en ik had verwacht dat dit wel kon, meer nietFroggle schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:02:
@mprkooij Hmm.. twijfel, gezien ik er geen hout van begrijp wat je stappen nu zijn, 2 manieren;
- Direct Download
- Giftcard+Store
- Koop giftcard.
[...]
Huh, wat is dit nou. Je hebt Game Pass voor games. Ik vind het al heel wat dat er een Premium bundel is, waardoor je met Game Pass niet alsnog genoodzaakt wordt de volledige game te kopen. Dat geintje flikte ze bij FH4, waar die Premium bundel kwam op de release dag.