Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:49
Greatsword schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:04:
Ik heb trouwens vernomen dat er geen Photo Mode in de game zit.

Dat vond ik in Demons Souls toch echt wel een toffe functie. Hopelijk in de toekomst wel met een patch.
Vond vooral makkelijk πŸ˜‚ om ff om het hoekje te gluren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand de afgelopen dagen nog wat pakketjes (van PostNL) binnen gekregen?

Ben benieuwd of de weersomstandigheden nog impact zullen hebben op de levering.

β€œβ€¦There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
k1978 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:48:
[...]

Vond vooral makkelijk πŸ˜‚ om ff om het hoekje te gluren..
Precies dat, maar uiteraard ook echt tof of mooie screenshots te maken met je gear, poseren op locaties of juist voor een baas etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:49
Greatsword schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:49:
Iemand de afgelopen dagen nog wat pakketjes (van PostNL) binnen gekregen?

Ben benieuwd of de weersomstandigheden nog impact zullen hebben op de levering.
Weer wordt vanaf morgen weer stuk beter πŸ‘

Grafische pracht en praal geef ik bij from games haast niet om. Wel het hele sfeertje πŸ‘ŒπŸ»πŸ‘ŒπŸ»

[ Voor 14% gewijzigd door k1978 op 22-02-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat gaan jullie trouwens met de "Tutorial Boss" doen?

Telkens een new game starten totdat je hem neer krijgt, of heb je zoiets van als ik dood ga, ga ik gewoon lekker de wereld in en de game spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh er zit een tutorial boss in, weer wat geleerd :P
Greatsword schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:31:
[...]

Speelduur kan je wel gewoon zien, zo ziet het er uit bij de persoon van wie ik mee mocht kijken met Share Play.

[Afbeelding]
Is dat niet enkel een PS5 dingetje?

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 22-02-2022 17:57 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:10
Greatsword schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:56:

Telkens een new game starten totdat je hem neer krijgt, of heb je zoiets van als ik dood ga, ga ik gewoon lekker de wereld in en de game spelen.
Ik ga als wretch beginnen en ben niet bijzonder goed dus ik accepteer mijn afgang gewoon haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-07 08:48
Greatsword schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:04:
Ik heb trouwens vernomen dat er geen Photo Mode in de game zit.

Dat vond ik in Demons Souls toch echt wel een toffe functie. Hopelijk in de toekomst wel met een patch.
Enige toffe eraan was dat je om hoekjes kon kijken πŸ™ˆπŸ™ˆ

Once there was a time I needed that n00bshit πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:56:

Dat laatste, lijkt me duidelijk ☺

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Vandaag Horizon verpatst. Was er klaar mee zeg.

Mijn Dark Souls losse delen ingeruild voor die trilogie met alle DLC meuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:04:

Mijn Dark Souls losse delen ingeruild voor die trilogie met alle DLC meuk
Met de DLC en Elden Ring ben je het hele jaar nog wel zoet ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik kan deze gast op Youtube altijd wel waarderen met zijn Lets Play en 100% Walkthrough series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Preload PS5 voor sommigen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6psa9Q9j49CtNMic4ispqTAY3qs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0BoiUbmSVkQd7woxIsDFqbe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
Vildhjarta schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:36:
[...]

DIt! Niks mis met Graphical Power maar ik vind het design/art gedeelte van de game veel belangrijker en nog meer de gameplay en story. Dat doen ze bij From altijd super.

Niet dat ik niet nieuwsgierig zou zijn wat ze zouden maken bij een volgend project in bijv. Unreal Engine 5.

Maar dingen als 'het ziet er niet uit' sorry dat is imho echt je reinste onzin. Game ziet er prachtig uit in mijn oude ogen :P
Het ziet er toch echt prachtig uit!

Ik vind zelfs Bloodborne nog steeds intrigrerend , Stond daar afgelopen jaar en vorig jaar vaak stil om eens goed de omgeving en de sfeer op te zuigen.

Sekiro was ook prachtig laatst eens gekocht voor 15 euro op de Series X , alleen ben ik daar echt veel te slecht in.... Eerste waar ik de handdoek tijdelijk in de ring heb gegooid na vele rage quits :+

Parry is niet mn sterkste kant 8)7

Van mij persoonlijk hoeft niet alles hyper realistisch met de unreal engine te zijn gemaakt.

Ik vind het juist de charme van de FromSoftware games en de trailer en art style zien er echt prachtig uit.

Hyped AF, maar ga hem toch even laten rusten op de Xbox HD tot ik Forbidden West heb ge 100%.

Worden een paar hele leuke maanden met Die game, Elden Ring, en Dan als ik klaar ben gelijk door naar Tiny Tina, helemaal in mn nopjes :9~

[ Voor 9% gewijzigd door robzzzzzzzz op 22-02-2022 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 15:13
robzzzzzzzz schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:14:
[...]

Het ziet er toch echt prachtig uit!

Ik vind zelfs Bloodborne nog steeds intrigrerend , Stond daar afgelopen jaar en vorig jaar vaak stil om eens goed de omgeving en de sfeer op te zuigen.

Sekiro was ook prachtig laatst eens gekocht voor 15 euro op de Series X , alleen ben ik daar echt veel te slecht in.... Eerste waar ik de handdoek tijdelijk in de ring heb gegooid na vele rage quits :+

Parry is niet mn sterkste kant 8)7

Van mij persoonlijk hoeft niet alles hyper realistisch met de unreal engine te zijn gemaakt.

Ik vind het juist de charme van de FromSoftware games en de trailer en art style zien er echt prachtig uit.

Hyped AF, maar ga hem toch even laten rusten op de Xbox HD tot ik Forbidden West heb ge 100%.

Worden een paar hele leuke maanden met Die game, Elden Ring, en Dan als ik klaar ben gelijk door naar Tiny Tina, helemaal in mn nopjes :9~
Ehhh dat was gedeeltelijk mijn punt idd dat het er prachtig uitziet πŸ˜ƒ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:27
Deze game kan door die engine nog steeds niet op meer dan 60fps denk ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
wauturr schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:25:
Deze game kan door die engine nog steeds niet op meer dan 60fps denk ik he?
Klopt. In leder geval zonder mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Vildhjarta schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:24:
[...]

Ehhh dat was gedeeltelijk mijn punt idd dat het er prachtig uitziet πŸ˜ƒ
Dat haalde ik er juist ook uit :*)

Ben het gewoon met je eens en beaamde nog even je statement en ging nog in op de Unreal engine dat die niet eens nodig is voor de kunstwerkjes van From hehe.

No offense

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Beginnen hier ook wel lange dagen te worden tot de 25e. Ik heb recent vrijwel niets over de game gelezen of bekeken om er maar zo blind mogelijk in te gaan. Ik kan echt niet wachten!

Ik word altijd een beetje treurig wanneer ik lees dat mensen zich zo druk maken om de moeilijkheidsgraad van deze games en ze daarom maar aan zich voorbij laten gaan. Het valt echt ontzettend mee. Deze games draaien meer om inzicht, geduld en doorzettingsvermogen dan dat je echt lastige dingen moet doen waar je behendigheid of een enorm reactievermogen moet hebben.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:39
https://open.spotify.com/...py7DuDPK3Ppf10mI0i&t=2151
Volgens de invader podcast een 95/100 en instant classic. Zou toegankelijker zijn dan zijn voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Antigo schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:09:
https://open.spotify.com/...py7DuDPK3Ppf10mI0i&t=2151
Volgens de invader podcast een 95/100 en instant classic. Zou toegankelijker zijn dan zijn voorgangers.
Ben benieuwd waar die 5 punten hem dan in zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:55
Greatsword schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:26:
[...]

Dat hij toegankelijker is dan vorige games. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb niks met Lego maar dit is wel echt tof gedaan.

https://www.reddit.com/r/...out_of_lego_pretty_happy/?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOWzviycxFOIwPqkhqTp0yN8BO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJjlYVfJY5ChHdkyHZtkLHwN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Greatsword schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:26:
[...]

persoonlijk vind ik dat een game nooit 10/10 kan zijn. Perfecte games bestaan immers niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
Zijn er andere PC games met 16GB aan recommend memory?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Voxalizer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:40:
Beginnen hier ook wel lange dagen te worden tot de 25e. Ik heb recent vrijwel niets over de game gelezen of bekeken om er maar zo blind mogelijk in te gaan. Ik kan echt niet wachten!

Ik word altijd een beetje treurig wanneer ik lees dat mensen zich zo druk maken om de moeilijkheidsgraad van deze games en ze daarom maar aan zich voorbij laten gaan. Het valt echt ontzettend mee. Deze games draaien meer om inzicht, geduld en doorzettingsvermogen dan dat je echt lastige dingen moet doen waar je behendigheid of een enorm reactievermogen moet hebben.
Wordt mijn 1ste Souls game die ik helemaal blanco ga doen. Ik vlieg door Souls games heen, eer de guides klaar zijn ben ik al richting endgame gok ik.

Weet je dat ik pas een jaartje FS games speel. Ik heb me zoooooo laten afschrikken door het gewauwel rond DeS als zijnde super super nearly impossible moeilijk. Het valt eigenlijk best mee toch. En ja, @Superkiwi , deze mag je me voor de voeten werpen bij mij eerste de beste rage quit tijdens E.R πŸ˜…πŸ™ˆ

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:51:
[...]
Het valt eigenlijk best mee toch. En ja, @Superkiwi , deze mag je me voor de voeten werpen bij mij eerste de beste rage quit tijdens E.R πŸ˜…πŸ™ˆ
Ik hoop dat je de Abyss Watchers nog eens tegenkomt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:53:
[...]

Ik hoop dat je de Abyss Watchers nog eens tegenkomt >:)
Das voor mij echt DE allergrootste Soulsbitch ever, samen met Capra Demon 😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:41
Kun je voor de ps4 ook de digitale versie aanschaffen buiten de ps store om (die vragen de hoofdprijs). Vaak zijn die cd keys sites zo shady die vertrouw ik niet echt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 15:47
Grindtegel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:27:
Kun je voor de ps4 ook de digitale versie aanschaffen buiten de ps store om (die vragen de hoofdprijs). Vaak zijn die cd keys sites zo shady die vertrouw ik niet echt
gewoon voor originele prijs kopen om de developer te supporten.

als je niet full price wilt betalen gewoon een tijdje wachten.

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
robzzzzzzzz schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:27:
[...]

Dat haalde ik er juist ook uit :*)

Ben het gewoon met je eens en beaamde nog even je statement en ging nog in op de Unreal engine dat die niet eens nodig is voor de kunstwerkjes van From hehe.

No offense
Non taken at all haha en helemaal eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Grindtegel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:27:
Nee Sony staat geen keys toe vroeger wel, En de game is gewoon full price waard kon hem voor 35 kopen op de Xbox ,maar support gewoon From verdienen ze wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grindtegel
Gaat er mij niet om dat ik voor een prikkie een key wil, maar ik wil die game digitaal, Op schijf betaal je er gemiddeld zo'n 55-60 euro voor, een digitaal 70. Dat verschil is natuurlijk belachelijk (die discussie is waarschijnlijk al duizend keer gevoerd). Als ik een schijfje bij bol of mediamarkt koop support ik sony daar toch net zo goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Grindtegel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:39:
Gaat er mij niet om dat ik voor een prikkie een key wil, maar ik wil die game digitaal, Op schijf betaal je er gemiddeld zo'n 55-60 euro voor, een digitaal 70. Dat verschil is natuurlijk belachelijk (die discussie is waarschijnlijk al duizend keer gevoerd). Als ik een schijfje bij bol of mediamarkt koop support ik sony daar toch net zo goed mee.
Is digitaal niet voor goedkoper te krijgen op de Playstation store , voor playstation games zijn geen keys beschikbaar..... je kan hem voor 40 euro ( 42,50 voor de Deluxe edition )digitaal kopen op de Xbox voorheen 35 maar dichterbij release maken ze de keys altijd net iets duurder , is de enige console waar je nieuwe games voor goedkoop kan krijgen omdat Sony keys en Third party keys heeft gebanned.

Kon hem voor 35 euro pre orderen bij de Eneba store waar ik het meeste van mn third party games koop voor Series X , maar heb hem full price gepreload via de MS store ivm From.

Als je geen Xbox hebt en geen zin hebt om 70 euro neer te tellen is toch beter de disc aan te raden.

[ Voor 22% gewijzigd door robzzzzzzzz op 22-02-2022 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
edit lezen kan ik niet meer

[ Voor 80% gewijzigd door Grindtegel op 22-02-2022 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
hehe kan gebeuren.

Ik vind het ook duur en daarom koop ik alleen Playstation exclusives en hoogst zelden bv Elden Ring voor full price ook omdat ik een PS5 Digital heb natuurlijk.

Maar alles wat Third Party is normaal gesproken op de Series X voor rond de 35 max 40 euro op Eneba day one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
Vind jammer dat je niet kan zwemmen. Als je water in gaat val je dood, weird.
Hoe leuk zou zijn als je in grotten kon duiken. Geeft andere dimensie aan het spel. Gemiste kans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grindtegel
Dan ga ik voor de andere truuk, digitale credit bij amazzon.com en dan in de usa store kopen. Dan kost ie omgerekend 61,50 en heb ik hem toch digitaal.

Wat zit ik toch weer moeilijk te doen als ik het zo teruglees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Grindtegel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:57:
Dan ga ik voor de andere truuk, digitale credit bij amazzon.com en dan in de usa store kopen. Dan kost ie omgerekend 61,50 en heb ik hem toch digitaal.

Wat zit ik toch weer moeilijk te doen als ik het zo teruglees...
Die kende ik nog niet hehe.... Goede tip! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 18:45
Nog een leuke vraag aan de vooravond: hoe houden jullie je controller vast? Ik als de oude man die ik ben: met alleen de wijsvingers op L/R 1 & 2 en de duimen op de joysticks/buttons.

In Dark Souls 3 merkte ik dat je met zo'n ordinaire ouwelullengrip tegen behoorlijk wat (pvp-)grenzen aanloopt. Je kunt dan bijvoorbeeld niet tegelijkertijd rennen en de camera bewegen, aangezien je maar één rechterduim hebt. Om nog maar te zwijgen van tegelijkertijd rennen (of zelfs lopen) en "menu'en".

Kortom, de echte gamers maken natuurlijk gebruik van de claw grip, of zelfs een dubbele claw grip, dus ook met links. Zitten die profi's hier ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Homey D. Clown schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 00:35:
Nog een leuke vraag aan de vooravond: hoe houden jullie je controller vast? Ik als de oude man die ik ben: met alleen de wijsvingers op L/R 1 & 2 en de duimen op de joysticks/buttons.

In Dark Souls 3 merkte ik dat je met zo'n ordinaire ouwelullengrip tegen behoorlijk wat (pvp-)grenzen aanloopt. Je kunt dan bijvoorbeeld niet tegelijkertijd rennen en de camera bewegen, aangezien je maar één rechterduim hebt. Om nog maar te zwijgen van tegelijkertijd rennen (of zelfs lopen) en "menu'en".

Kortom, de echte gamers maken natuurlijk gebruik van de claw grip, of zelfs een dubbele claw grip, dus ook met links. Zitten die profi's hier ook?
Ik ben ook van de oude mannen greep. Met veel pijn en moeite met mijn duim op pijltje naar beneden drukken is zo ver als mijn skills gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zojuist weer even een stream meegekeken en ik heb echt 1 zorg en dat is: Hoe gaan ze dit ooit in hemelsnaam nog overtreffen. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ntzv
Greatsword schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 02:12:
Zojuist weer even een stream meegekeken en ik heb echt 1 zorg en dat is: Hoe gaan ze dit ooit in hemelsnaam nog overtreffen. 8)7
Ze hebben zichzelf elke keer in principe al (deels) overtroffen.
Dus waarom de volgende keer niet weer? 8)

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ntzv
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JNh_Nvx1RZxWYo0AJmDfmqBNpI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z984jWRNWjZITd1DF6du6Evs.png?f=fotoalbum_large

review day :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-09 07:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UelL86E4Qs1hFJISkJv2ijhsu58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjdBZT53EgeFlDs8difGbi6L.jpg?f=fotoalbum_large

Hype!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 16:38

snmght

imho dan he

Al doen ze het niet, als er een reeks is met schier oneindige replay value.. ;)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-08 09:55
Er is nog ruimte met een nieuwe engine en daardoor andere mogelijkheden. Nu in Elden Ring is springen erbij gekomen. In de volgende zwemmen met onderwaterwerelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-08 17:10
Ik had jaren geleden een artikel gelezen dat FS overwoog om een soulslike te maken die zich tijdens de Maya periode afspeelde. Dat zou me super vet lijken, sowieso een periode die niet echt vaak gebruikt is voor games en denk dat als FS daarmee aan de slag gaat dat erg goed uit kan pakken.

Maar ik snap je wel, Elden Ring lijkt wel op weg om tot dusver een ijzersterke game te worden. Ze hebben de lat erg hoog gelegd voor zichzelf.

Edit: Nu ook de download aangezet, het begint nu wel heel erg dichtbij te komen :D .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIS5_9OVKU9aXFgu4ujwfi8qFNQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ISF5K3n8wfvk21trSWqaa6Hi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door fredpret op 23-02-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
khodamn schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:49:
Zijn er andere PC games met 16GB aan recommend memory?
Nog niet, maar eigenlijk is het niet gek. Als je naar de ontwikkeling van games kijkt is er vooral veel gebeurd op CPU / GPU niveau en is de ram een beetje blijven hangen het is een kwestie van tijd tot er meer volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Het in de Bluepoint Demon's Souls engine proppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
yinx84 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:24:
[...]

Het in de Bluepoint Demon's Souls engine proppen :P
Die remake is inderdaad schitterend qua graphics, maar persoonlijk vind ik dat de stijl/sfeer die het origineel en bijvoorbeeld de Souls games hebben verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Loei123 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:01:
[...]

Die remake is inderdaad schitterend qua graphics, maar persoonlijk vind ik dat de stijl/sfeer die het origineel en bijvoorbeeld de Souls games hebben verloren gaat.
Same. En even een game in een andere Engine proppen is not how it works haha

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:07
It only takes 6 steps:
  1. PC aansluiten op mijn 75” 4K TV
  2. Hue sync aan
  3. Kids en vrouwtje carnaval vieren
  4. Telefoon uit
  5. Deurbel uit
  6. EN gaan met die banaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:35
Wellicht iets te vroeg om hier nu te vragen, maar weten we al iets over de moeilijkheidsgraad van Elden Ring?

Ik weet dat er veel vergeleken is/wordt met de DS series, maar is dat vooral qua graphics en RPG stijl (en mss ook lore?), of valt dat met grote waarschijnlijkheid ook te zeggen over de moeilijkheidsgraad?

Ik heb nu een 8-tal uurtjes in DS3 gestoken, maar ik vind het zo ontzettend moeilijk om in leven te blijven, dat het tegen het frustrerende aan begint te lopen. Kans dat de echte puristen me nu gaan afschieten :P , maar is er al iets over Elder Ring bekendgemaakt qua speelbaarheid voor de iets meer casual RPG liefhebbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bloedvat Ja, lees even een paar pagina’s terug over advies, aanpak, speelstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Hmm, de cons van die eerste review zinnen mij niet zo, en ik kan me goed indenken dat dat echt zo voelt zoals daar omschreven wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homey D. Clown
Haha, die gast in die YouTube-review: "The third major boss took me about 24 hours and around 70 attempts to beat." Dan zullen we ons wel geen zorgen hoeven maken dat het spel te laagdrempelig zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Homey D. Clown schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:14:
[...]

Haha, die gast in die YouTube-review: "The third major boss took me about 24 hours and around 70 attempts to beat." Dan zullen we ons wel geen zorgen hoeven maken dat het spel te laagdrempelig zou zijn...
Daar gaat ook meteen het in 30 uur uit spelen door alleen de main story te doen, tuurlijk zullen er speedruns komen naarmate spel langer uit is en mensen zich op hun gemak voelen met de fights maar dan nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Morgenavond een uurtje of 2 voor release maar eens aanschaffen op Steam voor de preload.

* D4NG3R is sterk tegen pre-orders, maar wil wel vanaf de 1e seconde kunnen spelen. :')

Ik ben vooral benieuwd hoe de PvP gaat worden, half m'n DS3 speeltijd (>500 als ik Steam mag geloven) zit daar in.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 23-02-2022 13:32 ]

Komt d'r in, dan kΓΆ-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
Heb zelf altijd een beetje een haat-liefdes verhouding met bossfights.
Vind het exploren van nieuwe gebieden etc fantastisch...

Maar als ik vervolgens dagen lang vastzit bij een bossfight (en ik heb al beperkt tijd om te gamen) dan zakt de moed me soms wel een beetje in de schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zal vast ook zijn eigen koppigheid geweest zijn.
[...]

Hahah, zo zitten er nog meer mooie quotes in.

• Does it live up to the hype: The answer is HELL YES!
• I can say without hesitation, Elden Ring is The Best game FromSoftware ever made.
• I wonder how in the hell was FromSoftware able to create that much content.
• I would consider this to be the hardest FromSoftware game I have played to date.
• If your looking for a brutal challenge, Elden Ring has your number.

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 23-02-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
D4NG3R schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:29:
Morgenavond een uurtje of 2 voor release maar eens aanschaffen op Steam voor de preload.

* D4NG3R is sterk tegen pre-orders, maar wil wel vanaf de 1e seconde kunnen spelen. :')

Ik ben vooral benieuwd hoe de PvP gaat worden, half m'n DS3 speeltijd (>500 als ik Steam mag geloven) zit daar in.
Refund kan altijd he ;). Maar ik snap je gevoel wel, heb dat ook. Ik pre-order nooit, maar voor Elden Ring heb ik een uitzondering gemaakt. Ik ben ook erg benieuwd naar PVP, maar als je naar gameplay van Oroboro kijkt, ziet het er erg lachen uit. Highway to the D4NG3R zone, let's go ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:35
Greatsword schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:50:
[...]

• I would consider this to be the hardest FromSoftware game I have played to date.
• If your looking for a brutal challenge, Elden Ring has your number.
oh, nou daar is het antwoord dus al op mijn vraag van een paar posts eerder -O-
:P

Ik hoop toch nog stiekem dat er ook een "Difficulty mode: Cute little bunny rabbits" te kiezen gaat zijn :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
Smok3yNL schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:46:

Maar als ik vervolgens dagen lang vastzit bij een bossfight (en ik heb al beperkt tijd om te gamen) dan zakt de moed me soms wel een beetje in de schoenen.
Ik heb dat ook. Ik vind bazen meestal maar een hinderlijke onderbreking van de gevechten met mobs en het vinden van nieuwe items. Maar dat komt waarschijnlijk vooral omdat ik standaard veel moeite heb om hun aanvalspatronen te herkennen en zo, waardoor ik regelmatig muurvast kom te zitten. Zonder boss tutorials op YouTube zou ik zo'n game nooit kunnen uitspelen, dus blind playthroughs zijn niets voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57

Dit heb ik dus ook en daarom heb ik de 2 souls games die ik gespeeld heb nooit afgemaakt. Sekiro gestopt bij de Guardian Ape. Waren wel een van de beste game ervaringen die ik heb gehad ondanks dat ik t niet afkreeg...
Ik zit ook met die beperkte game tijd en toen ik 2 weken vastzat bij Lord Genichiro was ik er heeeeeelemaal klaar mee. Maar wat n euforie toen ik m eindelijk had verslagen.

Ik hoop elden ring als eerste from game uit te spelen.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
Frez schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Dit heb ik dus ook en daarom heb ik de 2 souls games die ik gespeeld heb nooit afgemaakt. Sekiro gestopt bij de Guardian Ape. Waren wel een van de beste game ervaringen die ik heb gehad ondanks dat ik t niet afkreeg...
Ik zit ook met die beperkte game tijd en toen ik 2 weken vastzat bij Lord Genichiro was ik er heeeeeelemaal klaar mee. Maar wat n euforie toen ik m eindelijk had verslagen.

Ik hoop elden ring als eerste from game uit te spelen.
Heel veel succes, ik denk dat met doorzettingsvermogen het je vast lukt :). En ik deel je mening volledig, zeker met Guardian Ape. Toen die weer omhoog kwam nadat ik hem eerder had gepakt, was ik zo teleurgesteld. Al helemaal dat je Shinobi Execution ziet, vol met vreugde en dan weer terug bij af. Ik heb hem toch afgemaakt,. Maar wat een frustratie kwam daarbij kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Same. Maar daarom hebben de Souls games de mogelijkheid om met een belletje te rinkelen ;)
Hopelijk werkt dat in Elden Ring net zo en kun je (bekende of onbekende) hulp inschakelen wanneer nodig.

Natuurlijk gebruiken ze in reviews zinnetjes als "moeilijkste FS game ooit!", "70 pogingen voor de 3e boss omgwtfbbq" enz enz. Alles voor de sensatie natuurlijk, wij weten ondertussen wel hoe dat werkt toch ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 23-02-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
Vroeger waren games en bepaalde bazen in games altijd een uitdaging. En regelmatig moest je na 3 a 4 pogingen weer van level 1 beginnen om er weer te komen.

Bij de FS games ben je in ieder geval meestal binnen 1 a 2 minuten weer bij de baas 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
-Mike84- schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:18:
Vroeger waren games en bepaalde bazen in games altijd een uitdaging. En regelmatig moest je na 3 a 4 pogingen weer van level 1 beginnen om er weer te komen.

Bij de FS games ben je in ieder geval meestal binnen 1 a 2 minuten weer bij de baas 😁
Nooit DS1 gespeeld zeker?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

Homey D. Clown schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Ik heb dat ook. Ik vind bazen meestal maar een hinderlijke onderbreking van de gevechten met mobs en het vinden van nieuwe items. Maar dat komt waarschijnlijk vooral omdat ik standaard veel moeite heb om hun aanvalspatronen te herkennen en zo, waardoor ik regelmatig muurvast kom te zitten. Zonder boss tutorials op YouTube zou ik zo'n game nooit kunnen uitspelen, dus blind playthroughs zijn niets voor mij.
Grappig, ik vind het juist een super leuke onderbreking. De introductie 'cinematic', de sfeer, de muziek en eigenlijk alles wat erbij komt kijken maakt dit altijd een enorm episch moment. En natuurlijk de difficulty spike die er vaak aan gepaard zit.. meerdere pogingen zwoegen, en dan eindelijk die mofo neer krijgen. Op zulke momenten wordt je overspoeld met een gevoel welke je eigenlijk alleen bij games van FromSoftware krijgt.. Keihard vastlopen, je eigen struggles overwinnen en vervolgens die immense euforie ervaren _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door VP. op 23-02-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
Wel, maar is wel tijd geleden.
Zit ik fout dat het daar niet zo was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-Mike84- schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:33:
[...]

Gelukkig heb je nu Stakes of Marika dus dan is het een kwestie van seconde i.p.v. minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
[...]

Ik vond bij demon souls remake al dat je enorm ver moest lopen nadat een boss poging mislukte. Bij bijv. Sekiro was dit een stuk korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Voor mij persoonlijk wel.

De bonfires zijn in dat deel ook het meest verspreid/ver uit elkaar geplaatst.

Denk eens aan de Seath boss fight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frez schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:34:
[...]

Ik vond bij demon souls remake al dat je enorm ver moest lopen nadat een boss poging mislukte. Bij bijv. Sekiro was dit een stuk korter.
Maar Demons Souls is natuurlijk de voorloper, dus dan is het logisch dat het nog "ouderwets" lang was.

Weet even niet meer of ze dit aangepast hebben in de Remake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
[...]

Daar was het ook inderdaad verder.
Maar in de latere games na Demon, DS was dit anders volgens mij. Kan zijn dat mijm geheugen mijn in de steek laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
Greatsword schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:35:
[...]

Maar Demons Souls is natuurlijk de voorloper, dus dan is het logisch dat het nog "ouderwets" lang was.

Weet even niet meer of ze dit aangepast hebben in de Remake.
Zo ver ik weet ( heb het niet gespeeld ), is het een directe kopie van het origineel, met betere graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
[...]

Ik ben begonnen met Sekiro en daarna DS1 en het duurde tot de laatste baas in DS1 voor ik in de gaten had dat je mobs ook gewoon voorbij kon rennen op weg naar de baas. :D Het zat gewoon niet in m'n systeem. Ik was niet anders gewend dan: alles wat ik tegenkom moet dood. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
Superkiwi schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:14:
[...]

Same. Maar daarom hebben de Souls games de mogelijkheid om met een belletje te rinkelen ;)
Hopelijk werkt dat in Elden Ring net zo en kun je (bekende of onbekende) hulp inschakelen wanneer nodig.

Natuurlijk gebruiken ze in reviews zinnetjes als "moeilijkste FS game ooit!", "70 pogingen voor de 3e boss omgwtfbbq" enz enz. Alles voor de sensatie natuurlijk, wij weten ondertussen wel hoe dat werkt toch ;)
Belletje heb je gelijk in...
Echter is mijn ervaring dat het soms even kan duren voordat er iemand spawnt.

En niet te vergeten dat het een specifiek item kost om iemand op te roepen voor hulp (humanity in DS)
En als dat item vervolgens leeg is, kan dat best lastig zijn.

Ik ben gek op uitdagende games, alleen bossfights pfff... ben er gewoon slecht in.
En zoals hierboven gezegd heb ik ook moeite met het onthouden vd aanvalspatronen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Homey D. Clown schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:44:
[...]

Ik ben begonnen met Sekiro en daarna DS1 en het duurde tot de laatste baas in DS1 voor ik in de gaten had dat je mobs ook gewoon voorbij kon rennen op weg naar de baas. :D Het zat gewoon niet in m'n systeem. Ik was niet anders gewend dan: alles wat ik tegenkom moet dood. :F
Hahaha, nostalgie.

Volgens mij was het in DS 1 zo dat enemies niet meer opnieuw spawn-en als je ze 10x had gekilled.
Kan me herinneren dat ik op sommige plekken dat echt als strategie gerbruikte om zo rustig naar een boss te kunnen lopen ;)

Good old days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Welke starting gift gaan jullie trouwens nemen? Ik denk aan de
spoiler:
key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Greatsword schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:48:
[...]

Hahaha, nostalgie.

Volgens mij was het in DS 1 zo dat enemies niet meer opnieuw spawn-en als je ze 10x had gekilled.
Kan me herinneren dat ik op sommige plekken dat echt als strategie gerbruikte om zo rustig naar een boss te kunnen lopen ;)

Good old days.
Dat was DS2. En dat was voor mij de enige strategie om bij Sir Alonne te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Bazziek schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:03:
spoiler:
key
spoiler:
Ik ga voor die extra 'estus' seed... naam even kwijt. Volgens mij is de extra survivability wel vrij welkom in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
spoiler:
key
Heb me hier nog niet in verdiept, kun je me vertellen wat de
spoiler:
key
doet? Of waar ik vind wat alle starting items doen? Ik wil de game zo ongespoilt mogelijk in maar wat betreft starting items maak ik liever meteen een goede keus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
spoiler:
key
Denk het wel maar ben er nog niet helemaal 100% over uit. Je kan ze volgens mij ook gewoon kopen en vinden hier en daar dus het is maar net waar je waarde aan hecht.

Ik weet trouwens al wel wat je krijgt als je de eerste tutorial boss weet te verslaan, dus dat is iets om over na te denken of je dat gelijk wilt hebben en de moeite waar is.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bFOIN8mcb_KYsHgcqB4O-DOkZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3NHdZAh9jLJzJX9ukdzwh14.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icqJnIZscAYKiYswUMVqIO8gksE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKfB4fNmsX3w6CYAUBGcihsk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Frez schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:09:
[...]

Heb me hier nog niet in verdiept, kun je me vertellen wat de
spoiler:
key
doet? Of waar ik vind wat alle starting items doen? Ik wil de game zo ongespoilt mogelijk in maar wat betreft starting items maak ik liever meteen een goede keus :)
Greatsword in "[Multi] Elden Ring"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Embargo is verlopen, reviews zullen waarschijnlijk zo binnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-09 10:47
IGN geeft het een 10! :D

[ Voor 31% gewijzigd door Simone96 op 23-02-2022 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[ Voor 57% gewijzigd door Greatsword op 23-02-2022 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

[ Voor 45% gewijzigd door VP. op 23-02-2022 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
En nog eens gebaseerd op de PC versie ook. Dat betekent veel goeds hopelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:52
Hoewel deze game wel een plattegrond biedt, bevat deze vooraf nagenoeg geen informatie: je zult de wereld zelf moeten verkennen om alle geheimen te ontrafelen. Het maakt van Elden Ring een avontuur, terwijl andere games binnen dit genre vaak aanvoelen als het afvinken van een boodschappenlijstje.

Meer hoef ik niet te weten. From-Software goes Breath of the Wild-style. Bring it on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-09 10:47
Iemand al een review gezien waarin ze praten over de PS5 performance?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26

JSchut

.....

Holy shit: Metacritic van 98 en opencritic van 96.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Wat een scores. Maakt het wachten nog lastiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-09 14:45
Bazziek schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:23:
Wat een scores. Maakt het wachten kog lastiger.
Het maakt voor mij vooral die "ik ga de komende tijd geen games meer kopen" belofte aan mezelf bijzonder lastig.
Pagina: 1 ... 8 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten