Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
eborn schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:46:
[...]

Ik blijf de main game vooral zo 'leeg' en steriel vinden. Dat zal wel door de omvang komen. Maar ook als ik over die oil-rig loop in het arctic level, dan straalt het gewoon niets uit.
Dat heb ik vrijwel altijd al gehad met moderne shooters. Totaal gebrek aan sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:52
Voelde die performance problemen al wel aankomen. Ergens ook niet gek denk ik dan. We verwachtten/eisen al tijden dat dice "eindelijk eens met een meer dan 64 spelers modus gaat komen". En dan verwachten we natuurlijk daar ook de opschaling bij in afmeting van de map (die dan natuurlijk ook alle destructie en detail moet hebben die we kennen uit de vorige delen) en natuurlijk alle voer/vaar/vliegtuigen daarbij. Levolutie erbij, sandbox spelervaring, interactie met de map etc etc..

En dan gaan we "suprise pikachu" gezichten geven als een medium computer het
spel niet soepel speelt.

Ergens moet vooruitgang iets kosten. Verwachten dat ontwikkelaars de lat blijven verhogen en upgraden zonder dat wij als consument mee upgraden is raar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Hennie-M schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:59:
De laatste BF die ik heb gespeeld is BF3, dus ik loop flink achter.
Ik heb net 2 potjes gespeeld en ik merk dat het best onhandig is dat je geen enemies kan spotten. Ik moet er nog flink inkomen.
Het ziet er allemaal wel best mooi uit. (2080ti, i7-10700K, 3440x1440 )
Verbazingwekkend dat je nooit Battlefield 1 heb geprobeerd; daar is spotting fantastic 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 21:28
Blaze85 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:20:
[...]

Dat heb ik vrijwel altijd al gehad met moderne shooters. Totaal gebrek aan sfeer.
Gelukkig hoor je wel voetstappen van zo'n beetje de hele map, waardoor je nog het gevoel hebt dat je niet alleen bent :*)

En de voetstappen die je wilt horen, van de persoon die achter je aan rent, hoor je dan niet.

[ Voor 12% gewijzigd door eborn op 12-11-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
Skybullet schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:22:
Voelde die performance problemen al wel aankomen. Ergens ook niet gek denk ik dan. We verwachtten/eisen al tijden dat dice "eindelijk eens met een meer dan 64 spelers modus gaat komen". En dan verwachten we natuurlijk daar ook de opschaling bij in afmeting van de map (die dan natuurlijk ook alle destructie en detail moet hebben die we kennen uit de vorige delen) en natuurlijk alle voer/vaar/vliegtuigen daarbij. Levolutie erbij, sandbox spelervaring, interactie met de map etc etc..

spel niet soepel speelt.

Ergens moet vooruitgang iets kosten. Verwachten dat ontwikkelaars de lat blijven verhogen en upgraden zonder dat wij als consument mee upgraden is raar toch.
BF1942 is dan niet te vergelijken qua destructie maar door een mod kan ik mij 128 man servers herinneren. De tijd is ook niet zo ideaal om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

5800 met 6700xt op 1440, draaid prima, af en toe een stotter maar dat mag de pret niet drukken. Ik vind het helemaal geweldig. Net een paar uur portal gespeeld, dat ging echt super. Erg leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:20

MetalPool

Boe!

Blaze85 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:58:
Net een uurtje geprobeerd, wat een complete deceptie.

Menu is onoverzichtelijk en traag _O-
Wil een normaal 128-player Conquest potje joinen, hele tijd server errors _O-
Vervolgens kan ik handmatig sommige servers joinen, maar heeft mijn team alleen maar beschikking over een melee-wapen (beruchte xp-server-farms) _O-
De moderne scenery zoals de wolkenkrabbers doen kill, koud en leeg aan alsof het niet af is _O-

Ik heb vervolgens direct een refund aangevraagd, want dit slaat echt helemaal nergens op _O- Misschien oké om over 3 maanden nog eens te kijken of het dan beter doorontwikkeld is, en dan hopelijk voor 30 euro ipv 90 euro voor de Gold Edition.

Vervolgens startte ik Battlefield 1 op; werkte nog steeds als een Behemoth-trein op alle fronten.
Waarom doe je dan niet even EA Playpro voor 14 eurotjes om het voor iets minder cash te proberen. Refund altijd prima! Maar doe dan niet preorderen toch. Geef ze de tijd...dat komt allemaal echt wel goed.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

MetalPool schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:19:
[...]

Waarom doe je dan niet even EA Playpro voor 14 eurotjes om het voor iets minder cash te proberen. Refund altijd prima! Maar doe dan niet preorderen toch. Geef ze de tijd...dat komt allemaal echt wel goed.
EA Play voor 4 euro is ook een optie, heb je alleen iets minder tijd om te spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:20

MetalPool

Boe!

Luuk2015 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:21:
[...]

EA Play voor 4 euro is ook een optie, heb je alleen iets minder tijd om te spelen.
Precies dat. Preorder dan is niet joh! Je hebt toch geen flauw benul wat je koopt?
En dan is EA Play (pro) een prima oplossing om je lichtje erop te schijnen.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 21:06
Heb ff een portal servertje opgezet, als iemand het leuk vind om te joinen / te testen:

Server name: Snipers Only - Teleport to killed player FFA
Code: aadfpf

Morgen ff kijken of ik een leuke gun-game variant kan maken :)

Weet iemand of het ook mogelijk is om obv zo een creator code die settings over te nemen en aan te passen? Ik zie nergens een optie om een code toe te voeren bij het aanmaken van een portal server. Zo een rule-set importeren zou een hoop werk kunnen schelen.

[ Voor 37% gewijzigd door Mitchell-CWD op 13-11-2021 00:05 ]

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
Ik kom er opeens gewoon niet meer in. Steeds errors 600P:4C and 600P:13C tijdens het verbinden, iets met persistence data. Lekker dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hier ook persistence data en bij een maatje ook. Beide op PC. Nog niemand een fix voor?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:29
DAMAGE schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:24:
Hier ook persistence data en bij een maatje ook. Beide op PC. Nog niemand een fix voor?
Same here. Denk fout bij EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Layumi daar begint het wel op te lijken ja. Op PC zorgen dat alles draait. Ook Easy Anticheat service etc, dat draait hier gewoon. Maar het werkt gewoon niet. Lijkt idd op een issue bij de servers of zo. Heel naar dit.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 18:17

spel niet soepel speelt.

Uhmm, de engine van CoD MW2019/Vanguard en Warzone trekt anders prima 100 spelers, met fatsoenlijke audio op oude hardware. Ga dit nou niet goed praten. 150/200 was ooit ook mogelijk geweest. Go figure.

Als je al framedrops hebt (alles op low @ 1080p)in een 32 man tdm noshahr canals container section dan is het diep treurig gesteld met de staat van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hier een aantal mappen waarbij m'n game direct crasht wanneer ik spawn. Ik heb het tot nu altijd bij El Alamein en Valparaiso.

Conquest via AOW lijkt nog niet te werken nu.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
Crossplay uitzetten (en dan game restarten) kan die persistence data bug fixen, zeggen mensen op reddit.

[ Voor 12% gewijzigd door Mitchell-CWD op 13-11-2021 01:01 ]

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mitchell-CWD schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:56:
Crossplay uitzetten kan die persistence data bug fixen, zeggen mensen op reddit.
Ik zit even net te kijken. De optie voor crossplay staat bij mij op grijs. Ik kan deze in het main menu niet uitzetten.

Nvm, ik zat nog in een lege party 8)7 Verhelpt idd het probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door RobinNL op 13-11-2021 01:00 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Mijn persoonlijke map ranking
1. Kaledoscops
2. Renewal
3. Hourglass
4. Orbital
5. Breakaway
6. Manifest
7. Discarded

Nr 6/7 kan ik gewoon niet echt mijn draai op vinden. 3-5 zijn prima en 1 en 2 speel ik met plezier op waarvan de nr 1 flink voorstaat.

En jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Crossplay uitzetten (en dan game restarten) kan die persistence data bug fixen, zeggen mensen op reddit.
Dit werkte bij mij helaas niet. Moest opnieuw installeren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Smit260 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:06:
1. Kaledoscops
2. Renewal
3. Hourglass
4. Orbital
5. Breakaway
6. Manifest
7. Discarded

Nr 6/7 kan ik gewoon niet echt mijn draai op vinden. 3-5 zijn prima en 1 en 2 speel ik met plezier op waarvan de nr 1 flink voorstaat.

En jullie?
Voorlopig:
1. Hourglass
2. Manifest
3. Orbital

Door server problemen heb ik eigenlijk nog niet echt op de andere mappen kunnen spelen.

Noshahr en Caspian spelen ook heerlijk weg, al mogen ze net wat meer tickets hebben. Hazard Zone kan soms ook intensief en vrij pittig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door RobinNL op 13-11-2021 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb CP vanaf het begin uit staan en krijg dezelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59
Weet iemand hoe het werkt met attachments? Ik snap niet precies waar je deze moet plaatsen, omdat je bijvoorbeeld meerdere tegelijk kunt plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
turkeyhakan schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:05:
Weet iemand hoe het werkt met attachments? Ik snap niet precies waar je deze moet plaatsen, omdat je bijvoorbeeld meerdere tegelijk kunt plaatsen.
In het plus menu (T), in-game, kan je attachments veranderen. Je moet voor je loadout wel kiezen welke attachments je in je plus menu wilt zien in-game.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 23:28
Generaal Pep schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:36:
[...]

In het plus menu (T), in-game, kan je attachments veranderen. Je moet voor je loadout wel kiezen welke attachments je in je plus menu wilt zien in-game.
in de portal maps , bijv met bf bc2 , lukt het me niet om die T te gebruiken om zo andere scopes te selecteren , klopt dat, dat het alleen bij de All out Warfare dus werkt ?

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59
Generaal Pep schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:36:
[...]

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-09 06:04
Wat me in Portal ook opvalt is dat die server steeds leeg zijn na een potje. Net ook 128 player Arica Harbour helemaal vol. Ging op zich best gelijk op dus mensen gingen ook niet weg omdat het unbalanced was. Volgende ronde: waren we nog met 20 man over of zo.

Ik heb niet zoveel problemen met bots, in Battlefront 2 zaten ze ook en die waren bes decent. Maar dit is echt niks aan je rent soms met een knife achter ze aan en er gebeurt dan gewoon niks :P

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Crossplay uitgezet en in een game geraakt alvast.
Zal op goed geluk zijn dan als het bij sommige wel werkt en sommige niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
Wel een beetje jammer dat BF1942 in portal niet meer dan een skin is. In het oude BF1942 ging je dood van friendly fire, kon je base rapen, had je skills nodig om met een tank te schieten nu schieten ze net zo recht als een Abrahams tank terwijl het in BF42 met een parabool ging op afstand. Schoot je een tank met een bazooka van achter was het einde tank, voor een tiger waren er twee nodig.

In BF2042 al 5 keer dood gegaan door de zoveelste N00b die op het moment van schieten voor je bazooka springt. Ze doen het of express of gewoon fuck it friendly fire doet me toch niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soulcrusher
Rebel8319 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:51:
[...]

in de portal maps , bijv met bf bc2 , lukt het me niet om die T te gebruiken om zo andere scopes te selecteren , klopt dat, dat het alleen bij de All out Warfare dus werkt ?
Je kan in portal modes ook attachments gebruiken maar het plus menu is daar uitgeschakeld. Maar je wapen heeft daar altijd de attachments die in de middelste vier vakjes van de plus zitten (geldt ook voor all out warfare, je spawned in eerste instantie met die middelste attachments op je wapen).

Dus in portal mode: vóór het spawnen rechtsklikken op een wapen, dan in het menu zorgen dat de attachments die je wil het dichtst bij je wapen staan. Als je rechtsklikt op een silencer bijvoorbeeld op een andere plek in je plus, kun je die vervolgens met linksklik ruilen met de factory barrel. Hoop dat dit zo duidelijk is. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:50

wontcachme

You catch me? No you wont

Gisteren geen enkele probleem, vandaag crasht elke game richting de laatste 300 tickets. Geen melding, alleen maar een freeze en crash naar desktop. Ook geen melding in de windows logboek...

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net even in de Portal builder een server aangemaakt ('2042 Extended Conquest'). Over het algemeen 2042 maps met soms een BC2 of BF3 map. 3500 tickets, headshot damage x2. Teams van 2042 spelers.
Code: aaek3c

Eindelijk een manier om lekker lang te vechten in een match :P De standaard potjes duren vaak zo'n 7 - 25 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MaZo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 06:39:
[...]
Ik heb CP vanaf het begin uit staan en krijg dezelfde error.
Ik kan ook bevestigen dat de CP optie en de eigen party / leave party er niet voor zorgen dat de 'Unable to Load Persistence Data' error stopt.

Beetje jammer dit, heb je een nieuwe game in het weekend werkt hij niet :(

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
eMKa schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:32:
[...]

Ik kan ook bevestigen dat de CP optie en de eigen party / leave party er niet voor zorgen dat de 'Unable to Load Persistence Data' error stopt.

Blijven proberen schijnt te helpen. Lijkt compleet random te zijn of je de error krijgt of niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
michielvz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:28:
Weet iemand wat de verschillende getallen betekenen? Ik wilde mijn fps zien maar zie cpu fps en gpu fps.

[Afbeelding]
Iemand die het antwoord weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 16:37
Wat een bedrijf is het ook. Je betaalt 30 euro extra voor early access en vervolgens kunnen de servers het niet aan. Is een drama om in een match te komen en als het al lukt join je een match die bijna ten einde is.
Wat is er gebeurd met map rotatie? Hoezo is het uberhaupt een ding dat je na elk potje een nieuwe match moet zoeken?

Mijn hoop is gevestigd op Portal want de base game is wat mij betreft één grote clusterfuck. 128 spelers is veel te veel. Geen enkele mogelijkheid om ook maar enigszins tactisch te spelen. Tevens zijn de mappen veel te groot. Zoveel open gebieden zonder cover waar je onmogelijk doorheen kunt komen, gezien het aantal spelers is er altijd wel ergens een verdwaalde sniper te vinden.
Al met al heeft dit helemaal niks met Battlefield te maken.

Het meeste heb ik me vermaakt met de classic BF3 en BC2 portal servers alleen is het jammer dat de content daar (nog) behoorlijk tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
MetalPool schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:19:
[...]

100 euro voor een jaar lang EA-games vind ik veel geld, want al die Sims en Star Wars-bagger hoef ik niet. Battlefield komt hoogstens 1 keer in de twee jaar uit.

Uiteraard sluit ik niet uit dat BF2042 over een half jaar prima te spelen is. Maar nu voelt de game aan als een nieuwe Cyberpunk 2077.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
eMKa schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:32:
[...]

En we betalen nog extra voor early acces 8)7
Ook maar refund gedaan, koop hem misschien wel volgende week.
Van alle bf series is dit wel echt de aller aller slechtste release die ik heb meegemaakt |:( 8)7

Rapapa...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
paul99 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:47:
Mijn hoop is gevestigd op Portal want de base game is wat mij betreft één grote clusterfuck. 128 spelers is veel te veel. Geen enkele mogelijkheid om ook maar enigszins tactisch te spelen. Tevens zijn de mappen veel te groot. Zoveel open gebieden zonder cover waar je onmogelijk doorheen kunt komen, gezien het aantal spelers is er altijd wel ergens een verdwaalde sniper te vinden.
Al met al heeft dit helemaal niks met Battlefield te maken.
Misschien was het beter geweest als ze eerst een 96-player upgrade hadden gedaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Voor mensen die Battlefield 2042 vinden tegenvallen:

YouTube: Battlefield 1... 5 Years Later

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Zelf ook een refund gedaan. Ik kan de hele maand nog spelen met EA play. Ik vermaak me prima met Bad Company en BF3 rush. Maar om daar nou 60 euro voor neer te leggen… nee dat gaan we niet doen. Ik heb ook wel het idee dat je dat over een maand wel gezien hebt als de nostalgie eraf is.

We zullen meemaken hoe het over een maand of 3 is. Wat mij betreft is de game zo slecht nog niet maar ook in Portal zie je veel 128 player servers die gewoon onspeelbaar zijn (vooral op de nieuwe maps).

[ Voor 9% gewijzigd door raiders op 13-11-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:06
LosGieros schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:54:
[...]

En we betalen nog extra voor early acces 8)7
Ook maar refund gedaan, koop hem misschien wel volgende week.
Van alle bf series is dit wel echt de aller aller slechtste release die ik heb meegemaakt |:( 8)7
Dan heb je vast niet de release met bf3/4 meegemaakt. DAT waren pas slechte releases.... dagen lang niet kunnen inloggen, gruwelijke rubberbanding, dikke exploits etc etc.
Daarbij vergeleken is dit een perfecte release (wat het dus in mijn ogen niet is alleen zeker niet slechter dan bf3/4).

Hebben meer mensen die directX error al gehad en weten ze wat eraan gedaan kan worden? heb nu al drivers verwijderd met ddu, opnieuw install, nieuwe origin/bf2042 instal. Krijg het nog steeds at random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:41
beebie121 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:25:
[...]

Dan heb je vast niet de release met bf3/4 meegemaakt. DAT waren pas slechte releases.... dagen lang niet kunnen inloggen, gruwelijke rubberbanding, dikke exploits etc etc.
Daarbij vergeleken is dit een perfecte release (wat het dus in mijn ogen niet is alleen zeker niet slechter dan bf3/4).
Juistem, met BF moet je gewoon een beetje je verwachtingspatroon bijstellen. Ik heb de €90 versie gekocht in de volledige verwachting dat de eerste 2-3 weken na release vol met bugs zouden zitten. Dat ik gisteren van 19:00 tot 3:00 vrijwel probleemloos (muv persistance error) heb kunnen spelen valt me alles mee.
Ik ben zéker geen battlefield fanboy, de laatste die waar ik meer dan 50 uur in heb gestopt zijn BC2 en BF3 geweest. Maar het worden zeker nog veel meer vermakelijke avondjes en dan is het rendement op mijn €90 naar mijn mening prima, maar dat moet ieder natuurlijk voor zich bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
Blaze85 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:24:
[...]

Verbazingwekkend dat je nooit Battlefield 1 heb geprobeerd; daar is spotting fantastic 8)
Geen tijd voor gehad/ gemaakt.
Maar deze game heeft nog niet de enorme aanloop als ik had verwacht dus misschien is dit wel een mooi moment om dat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
1. Kaledoscops
2. Renewal
3. Hourglass
4. Orbital
5. Breakaway
6. Manifest
7. Discarded

En jullie?
Renewal want je kan onder de map vliegen met Osprey, cap points en kill people.
[Streamable: Battlefield 2042 13/11/2021]

Hebben jullie deze bug ook? of is dat een feature?
[Streamable: Battlefield 2042 2021.11.13 - 01.25.22.12]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Dat is een bug, er zijn er wel meer.

Komt allemaal wel goed :-)

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skybullet
Zo ook paar uurtjes gespeeld.

-Tot nu toe 0 crashes en 0 server problemen. Alles werkt prima op ultra/max op 3440x1440p maar ik had wel wat meer fps verwacht voor mijn rig, iig constant boven de 100 wat nu net niet gaat maargoed volgen vast optimalisaties.
- 0 gamebreaking bugs gezien
- Gunplay is fantastisch in mijn ogen. terugklikken naar single fire en je schoten plaatsen of bursten wordt beloond tegenover sprayen.
- Movement is top
- Grafisch is top, al zijn sommigen plekken op de map redelijk leeg/saai
- Geluid is ondermaats en heeft echt werk nodig
- Ik heb de oude klassen nog geen enkele keer gemist.
- Voertuigen drop in is top, maar voertuigen in het algemeen hebben wat balanceer liefde nodig.
- Plus systeem is leuk maar gebruik het eigenlijk nog niet, zal misschien wennen zijn.

ik ga snel weer verder, vermaak me top!

PS: Mensen die hier zeggen dat dit de slechtste bf launch ooit is hebben duidelijk nooit voorgaande versies gespeeld of hebben geen idee waar ze het over hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Skybullet schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:03:
PS: Mensen die hier zeggen dat dit de slechtste bf launch ooit is hebben duidelijk nooit voorgaande versies gespeeld of hebben geen idee waar ze het over hebben.
Alles gespeeld vanaf 2002 en dit is de slechtste.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Hazard Zone echt een gigantische mislukkeling. 8 Squads van 4. Heleboel NPC en maar 2 extracts. Niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
DrumandBass schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:37:
[...]

Want ? Je komt er niet in, is onspeelbaar of iets anders ? Want (N=1) maar ik kom hier helemaal niks geks tegen. Ben al de hele middag aan het gamen zonder ook maar 1 crash, ik heb constant volle servers, geen lag en de performance (al heeft het werk nodig) is ook prima. Bf4 en bf3 waren hele andere launches met eindeloze crashes, bergen bugs en servers die slecht liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDutchfreakNL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-04-2024
Gisteravond ook problemen maar vandaag kom ik gewoon in iedere game die ik join. Vorige BF's veel meer problemen gehad inderdaad.

Soms als je dood gaat kijk je onder de map^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smit260 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:03:
Hazard Zone echt een gigantische mislukkeling. 8 Squads van 4. Heleboel NPC en maar 2 extracts. Niet te doen.
Dat is juist het idee. Je moet die data drives zien te bemachtigen en zien te ontsnappen, want maar 2 squads kunnen succesvol weg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
[...]

Ben ook begonnen met 1942 en het is zeker niet de beste. 2042 is het meest met 3 en 4 te vergelijken en dan hebben die naar mijn mening meer sfeer en aankleding. Hardline vind ik nog steeds de slechtste bf.

Baal wel een beetje dat het zo ruk draait. De Ryzen 3600 is op 90-100% load en de 6800xt op 40-50% load. Haal zo’n 50-70 fps.
Vraag me af of dat nog verbeterd word. Had nog geen cpu upgrade gepland..

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:08
[...]

Dan heb je battlefield 4 zeker niet meegemaakt tijdens de launch. 8)7

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebel8319
Kepro schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:29:
[...]

Dan heb je battlefield 4 zeker niet meegemaakt tijdens de launch. 8)7
Inderdaad , elke launch tot nu toe .. als je puur door die launch problemen heen kijkt en naar de basis , dan weet ik zeker dat dit weer echt een goeie Battlefield gaat worden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ik merk dat de meningen verdeeld zijn. Mijn hoop was dat ze de systemen uit 1 en V meer zouden uitbreiden(dit hebben ze ook aangegeven...) maar heb het idee dat ze juist alles eruit hebben gehaald, ook oogt en voelt de game heel erg kaal en karig qua sfeer.
Wat er niet in zit kan niet stuk zullen ze hebben gedacht ;)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themadone
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 14:23
Ik mis de mogelijkheid om mijn joystick te gebruiken, heb lagg spikes die niet grappig zijn en haal veel te weinig fps voor mijn machine (11900k 3090).

De gpu is zowat idle en als ik de ingame stats mag geloven is de cpu de bottleneck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:53
HEERLIJK, niet perfect maar machtig hoor!
Als je gewoon niet in de kogelregen loopt is het best leuk.

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Is me al opgevallen dat het enorm afhangt wat voor map we krijgen.
Sommige maps lopen echt vloeiend en sommige is het gewoon de hel van fps en dips.

Deze nacht BF3 conquest gedaan via portal met een vriend, en die games liepen zo smooth.
Ook 2 heerlijke mappen voor te spelen.

Misschien was 128 man en te grote maps toch niet zo een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 14:47
Die map met de containers is killing voor de fps.
Vanmiddag bij een vriend met een ps5 geweest en daar draait het behoorlijk vloeiend op.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
Ze moeten ook wat aan het party/squad systeem werken want dat werkt nu voor geen meter. Het joinen is lastig. Het systeem wat in BF1 was wat een goed functionerende systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
ViperTim schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:01:
Ze moeten ook wat aan het party/squad systeem werken want dat werkt nu voor geen meter. Het joinen is lastig. Het systeem wat in BF1 was wat een goed functionerende systeem.
Dat geldt wel voor meer zaken... waar ik me vooral aan irriteer, en ik weet niet of het nu gevoel is of echt, is het rubberbanden van je character als je vanuit loop stil staat. Er zit iets van een beweging in die heel onnatuurlijk voelt. Misschien is het realistischer, maar het lijkt nu elke keer alsof je iets te ver doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Jongens, het commando voor sensitivity in de console was toch altijd gewoon GstInput.MouseSensitivity 0.010963 ??? Hij doet het niet meer voor Battlefield 2042 voor mij. Moet ik een ander command hebben? Ook lijkt het er op dat hij mijn user.cfg niet laad. Heb ik in de root van de game gezet en een file bij mijn profile waar je config staat maar daar pakt hij hem ook niet op. Dit test ik door PerfOverlay.DrawFps 1 er in te zetten maar bij de start van de game zie ik de Fps counter niet. Dus dat zegt mij dat hij hem gewoon niet laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
The mounted 20mm voor Nightbird zijn locked?
Ik heb 60/60 and steeds geen unlock.
Locked on purpose i guess.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FH4bRkWiLdGzPNRqVEB9SNv7thk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeWL9xx9hAL5EWS8VfJI7t0P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door LadyVodka op 13-11-2021 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LadyVodka schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:08:
The mounted 20mm voor Nightbird zijn locked?
Ik heb 60/60 and steeds geen unlock.
Locked on purpose i guess.
[Afbeelding]
Probeer eens de game te restarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
RobinNL schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:16:
[...]

Probeer eens de game te restarten.
Yeep , works.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Daverende user-reviews beginnen binnen te stromen:

https://www.metacritic.co...lefield-2042/user-reviews
Junglist724
Nov 13, 2021
0
Performance on pc is god awful. 5950X/3090 here and the framerate is wildly fluctuating between 40 and 150 fps. The In game performance overlay you can enable in the developer console shows CPU frametimes are terrible.

Aside from performance and bugs there's still so many bad design decisions too:

No scoreboard
No all chat
No leaning for ADS near cover
No choosing a squad
No server browser
No map rotation
No traditional scoring system
Confusing UI elements
No clear indicator of fire mode
No nearby medic indicator when downed
No way to inform allies you are going to revive(unless specifically playing support)
eefernet
Nov 13, 2021
3
This game needs another 9 months of development. The 2042 base game only has 22 weapons. Performance is terrible (i have a 5950x and a rtx 3080 paired with 64 gigs of ram) and was sticking around 40 -50 fps. Hazard zone is like the developers took all of the trending things about battle royale and shoved it into a game mode. There are only two game modes in the base game (what happened to grand operations?) breakthrough and conquest. I understand that there is portal and hazard zone, but even with those extra game modes the game feels empty. The UI is terrible, and the plus system where you can change attachments on your weapon on the "fly" feels like they thought it looked cool and shoved it in the game. Personally, i think its trash. Specialists, lack of weapon customization, empty and boring maps, graphics that look slightly worse than battlefield V, this game is a mess.

things that are broken
-the new filler ai (running into walls, crashing into random things, aiming into the sky)
-connection to servers (usual battlefield launch)
-audio sounds like im in a fish bowl
-the t menu in portal mode is completely broken (only way to customize your gun)
-performance and frame rate issues, random crashes (i feel like the beta performed better)
-hit reg
-some sights on the guns are completely off
-muzzle flash on guns is so bright i cannot see what im shooting at.
-NO SCORE BOARD?????????????
-cannot chat with other team, its just my team, squad and that is it.
- tanks and vics are way too strong, and also have an issue with sights that are not lined up
- netcode issues (using zip lines is a great way to test this)
Kassikotka
Nov 13, 2021
0
- Maps are WAY too big. Yea 128 players, with maps size upped into like 5X. Real 200 IQ move there DICE. Old Conquest 64 is far more intense. You didn't need bigger maps, it completely negates the 128
- Gunplay is horrible, random spread, no first shot accuracy, low power. Worse gunplay than Beta
- Flight model of air vehicles is a joke (just like Beta). Skill cap is gone, any noob can dominate in helis
- Jets on the other hand are useless
- Tanks, pretty much useless against a decent heli pilot
- No scoreboard, wtf
- Haha Zone (Hazard Zone) is boring and will be dead after 2 weeks.. I can see why there wasn't much trailers
- Portal could be great, but it has inherited crap from the main game, like the air vehicle physics. The air vehicles are not original, they are reskins of the 2042 vehicles
- People use Portal to farm 1HP bots for XP mainly... and DICE didn't see this coming?
- Specialists suck. You can't just delete 1 of the three core pillars of BF, classes. (Other 2 being destruction and vehicles)..... WTF? All for the sake of selling MTX skins....
- Voice acting and design of specialists is cringe AF. Actually BOTS have the best looking uniforms
- Nobody revives anyone, ppl just skip revive since you can't see if there's anyone nearby
- in the big Conquest maps you have 2 options A) call in a vehicle B ) get shot by helicopters, trying to cross the empty football fields by foot
- Performance is abysmal. Not everyone can afford a RTX 3090, and even with that you will be lucky to hit 100 frames
- 22 weapons lol. Which feel mostly the exact same. SMGs are better than ARs on every range
- No emblems
- No platoons
- No stats pages
- No server browser (except in portal). Only a quick match. Server gets disbanded after match
- No locked squads... so any noob can join your squad, and you can't kick them to make room for a friend
- El Alamein map is just a flat desert...
- 2042 maps are filled with copypaste buildings and cargo containers. CONTAINERS everywhere
- Very limited destruction, because the maps are too big for the engine to handle it, it seems
- Sound design is a downgrade
- Graphics don't actually even look good. BF1 from 2016 looks far better

Portal is the only thing showing promise, but you can just go play the real BF3 right now? The experience of Portal is not pure, it's some sort of weird bastard child of 2042 and the old game. It inherits some of the bad mechanics from the main game, like air physics. Gunplay isn't original either.

Three years of development, 4 studios working on it, no campaign, "ahea of schedule" and "love letter to fans" and this is what they come up with??? Battlefield is DEAD. DO NOT BUY.
_O- :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
Dat is inderdaad een aardige opsomming van alles wat niet goed is en verbeterd moet worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Gaat de gaming industrie nu echt al mijn geliefde franchises de nek om draaien? Wat een godallemachtig kutspel is dit....

Werkelijk bijna alles wat Battlefield Battlefield maakt is eruit gesloopt of slechter dan in vorige releases....

Je zou denken dat een first time indie dev dit spel gemaakt heeft maar het is gewoon een triple AAA release met een triple AAA+ pricetag... Zelfs WW3 was beter..

Ik snap niet dat iemand dit kan verdedigen

[ Voor 18% gewijzigd door DutchManticore op 14-11-2021 00:27 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
1. Kaledoscops
2. Renewal
3. Hourglass
4. Orbital
5. Breakaway
6. Manifest
7. Discarded

En jullie?
Inmiddels alle mappen kunnen spelen. Op dit moment is dit mijn lijstje...

Favoriet:
- Manifest
- Renewal

Leuk:
- Discarded
- Orbital
- Kaleidoscope
- Breakaway
- Hourglass

Ik vind wel dat Hourglass z'n charmes krijgt als het donkerder is en de verlichting van de gebouwen aan gaan. Manifest speelt heerlijk weg tussen de containers en op de schepen / kranen. Discarded is intensief op het grote schip (sector D).

Gister en vandaag ben ik veel tornado's tegen gekomen. Volgens mij hebben ze het flink omhoog gekrikt. Wel zie je minder spelers bij de tornado vliegen met hun parachutes vergeleken met de beta.

Valparaiso en El Alamein nog niet kunnen spelen doordat de game crasht bij het spawnen. Lijkt bij meerdere AMD videokaarten te gebeuren. Caspian Border is gewoon <3

[ Voor 7% gewijzigd door RobinNL op 14-11-2021 01:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Kwam zojuist onderstaande afbeelding op Reddit tegen:
https://www.reddit.com/r/...sr/nice_ad_you_got_there/
Dat slaat toch wel helemaal nergens op, helemaal in het geval van een triple A game.

[ Voor 92% gewijzigd door Luuk2015 op 14-11-2021 00:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Laatst online: 27-08 20:38
De game voelt nog niet af en ze hadden best nog een paar maanden kunnen uitstellen. Ondanks dat vermaak ik me helemaal prima. Zelfs de specialists zijn wat mij betreft prima. Ik mis het oude class systeem totaal niet. Wel mis ik de revives en indicator dat iemand in de buurt is etc. Hitreg is nog wat vreemd alsof je kogels met vertraging afgevuurd worden en je later de hit merkt.

De bovenstaande lijstjes zijn leuk maar als iemand al gaat roepen dat elke gun hetzelfde speelt terwijl ze de helft nog niet eens unlocked hebben moet je het met een beetje korreltje zout nemen. Ondanks dat er zeker nog dingen verbeterd moeten worden.

Kan me wel voorstellen dat niet iedereen tevreden is. Had best nog een maand of 3 in development gemogen om de puntjes op de i te zetten.

Qua performance geen problemen hier. Volgens perfoverlay zown gemiddeld 150 FPS tijdens een potje conquest renewal (128) op 1440P mix van high en ultra settings.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• john65
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09-2022
Het is gewoon een beta waar je dik voor betaald blij dat ik deze ff oversla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Als ik 1 ding moet noemen waar ik me het meeste aan irriteer, dan is het het continue rubber banding. Verschrikkelijk. Of het nu aan de server ligt, of mijn setup, geen idee. Maar het lopen is bijna nooit vloeiend. En aangezien je nogal wat stukken te voet aflegt, valt dat nogal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
john65 schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:37:
Zwaaar overdreven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
beebie121 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:25:
[...]

Hebben meer mensen die directX error al gehad en weten ze wat eraan gedaan kan worden? heb nu al drivers verwijderd met ddu, opnieuw install, nieuwe origin/bf2042 instal. Krijg het nog steeds at random.
Zeker wel maar daar had ik geen problemen... :)
Nu is het gevoel er niet, geluid is bagger, geen joystick ondersteuning, de eerste 2 dgn amper kunnen spelen. Eerlijk gezegd ziet het er niet bijzonder uit.

Rapapa...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik vind het tot nu toe matig. Het spel draait vele malen slechter bij mij vergeleken met Battlefield 5, terwijl het er niet beter uit ziet. Het geluid klinkt stukken minder, mist verfijning. De hitreg is nog waardeloos. Je raakt ze 100%, maar er wordt niks geregistreerd. Dusja, dit voelt allemaal behoorlijk beta aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan vrijdag pas spelen op mijn PC. Hopelijk hebben ze voor die tijd al een patch voor de problemen. De beta liep hier prima op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
john65 schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:37:
Dus je speelt het niet maar hebt er wel een mening over ? :?
En hoe is 60 euro dik betaald ?

Ook leuk die bovenstaande lijstjes met dingen die voor de helft niet kloppen.
Zo zit er als voorbeeld wel degelijk een indicator in voor je fire mode, maar goed mensen spelen 3 seconde, of spelen niet eens en kijken youtubers spelen en nemen die mening over. Jump on de hype train choo choo.

Ik heb vanochtend voor het eerst sinds lange tijd weer eens een keer de wekker gezet om te gaan gamen.

Nog steeds 0 crashes, 0 server problemen, geen lag en geen rubber banding.
Performance is goed ( serieus als je een 3090/5950x hebt en 50 fps haalt moet je misschien eens je pc leren optimaliseren )

Natuurlijk kunnen er dingen beter zoals geluid, maar in de basis is dit voor mij de beste battlefield sinds bf 4. En dan te bedenken wat ze er allemaal nog aan toe kunnen voegen inclusief portal content. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eborn
Skybullet schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:53:
[...]
Performance is goed ( serieus als je een 3090/5950x hebt en 50 fps haalt moet je misschien eens je pc leren optimaliseren )
Hoeveel minuten heb je al gespeeld?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:49
[...]

Zo zit er als voorbeeld wel degelijk een indicator in voor je fire mode, maar goed mensen spelen 3 seconde, of spelen niet eens en kijken youtubers spelen en nemen die mening over. Jump on de hype train choo choo.

Ik heb vanochtend voor het eerst sinds lange tijd weer eens een keer de wekker gezet om te gaan gamen.

Natuurlijk kunnen er dingen beter zoals geluid, maar in de basis is dit voor mij de beste battlefield sinds bf 4. En dan te bedenken wat ze er allemaal nog aan toe kunnen voegen inclusief portal content. _/-\o_
Volgens mij zit er heel iemand anders in de hype train haha. Zeggen dat er geen problemen zijn, terwijl er zoveel bewijs is dat er dus heel veel problemen zijn, omdat je "er zelf geen last van hebt". Een Jackfrags die met echt een heel dik systeem op plekken op 80 FPS zit lijkt me toch wel heel slecht. Denk dan ook even aan de mensen die geen €3000 systeem hebben staan en je snapt dat er wel degelijk performance problemen zijn, heeft niks met optimaliseren van je eigen pc te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
biggydeen2 schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:41:
De game voelt nog niet af en ze hadden best nog een paar maanden kunnen uitstellen. Ondanks dat vermaak ik me helemaal prima. Zelfs de specialists zijn wat mij betreft prima. Ik mis het oude class systeem totaal niet. Wel mis ik de revives en indicator dat iemand in de buurt is etc.
Bedoel je dit?

https://www.reddit.com/r/...the/hkh6hi3/?context=1000

https://www.reddit.com/r/...the/hkhd3c5/?context=1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

spel niet soepel speelt.

Vraag mij oprecht af wie 'we' is trouwens. Volgens mij is het vooral EA zelf die 128 spelers door je strot probeert te forceren, vandaar ook het opvullen met bots.
Daan0s schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:04:
[...]

Volgens mij zit er heel iemand anders in de hype train haha. Zeggen dat er geen problemen zijn, terwijl er zoveel bewijs is dat er dus heel veel problemen zijn, omdat je "er zelf geen last van hebt". Een Jackfrags die met echt een heel dik systeem op plekken op 80 FPS zit lijkt me toch wel heel slecht. Denk dan ook even aan de mensen die geen €3000 systeem hebben staan en je snapt dat er wel degelijk performance problemen zijn, heeft niks met optimaliseren van je eigen pc te maken.
Mooi idd, ook gewoon beweren dat het normaal is dat een 'medium pc' performance problemen ervaart. Tuurlijk. :D

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2021 11:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 14:47
[...]

Wat een gezwets, het loopt voor vele niet goed.
Hier draait het ook dramatisch, 3600/6700 xt op 1440.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:39:
[...]

Vraag mij oprecht af wie 'we' is trouwens. Volgens mij is het vooral EA zelf die 128 spelers door je strot probeert te forceren, vandaar ook het opvullen met bots.
Plus dat de meeste maps gewoon vele malen groter zijn geworden waardoor die 128 spelers niet echt opvallen. Voor mijn gevoel gebeurde er in conquest games met 64 spelers in de vorige Battlefield games meer dan hoe het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Laatst online: 27-08 20:38
Daan0s schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:04:
[...]

Nou dat is niet helemaal waar. Het is niet simpelweg een game installeren en spelen op Windows. Je kunt wel degelijk een enorme performance boost krijgen door Windows en Nvidia / AMD te optimaliseren. 95% weet niet eens precies wat de opties doen die ze aanklikken omdat een of andere youtuber het aanraad.

Net zoals mensen die roepen dat maar 40% van de CPU wordt gebruikt terwijl ze naar het totale verbruik kijken. Bij een CPU bottleneck gaat er 1 core over de kop. En dan kun je 8 of 16 cores hebben, zodra 1 core op 100% loopt heb je een bottleneck. GPU's kun je ook niet vergelijken want die performance hangt af van de CPU. Daarnaast heeft het geheugen ook grote invloed op de performance. Er zijn heel veel gamers die kopen wat standaard spul en doen vervolgens niks aan optimalisatie.

Dat wil verder niet zeggen dat er geen performance issues zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
Veel vogels die met een extreem hoge verversingsfrequentie + ultra settings willen spelen met een 1080, tja Windows Vista remastered

AMD 5900X en Radeon 6900 XTX hier. Monitor is 4K 32" 60Hz. Vsync op 60 natuurlijk. Altijd constante frames. Maar mijn CPU en GPU werden bijna 100ºC en ik heb wat veranderd met de ventilatie, ik ga zo wat testen.

[ Voor 45% gewijzigd door Maulet op 14-11-2021 12:49 ]

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Ik heb de game gewoon fps locked op 60 fps in mijn nvidia panel.
Liep toch al stukken beter precies, moet het gewoon nog eens testen op die map met die skyscrapers.
Daar loopt mijn game echt niet vloeiend op.

Heb geen problemen voor te spelen op 60 fps, maar die dips naar 30-40 zijn er mij iets te veel aan dan.
Ondertussen ook gewoon vsync maar aangezet voor te zien dit iets doet.

[ Voor 10% gewijzigd door KBE91 op 14-11-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
Iemand zin om m'n gun game portal server te testen? Servernaam:
GUN GAME - SMALL MAPS - BC2 GUNS

Bots toevoegen geeft een bug die ik nog moet fixen... En een redeploy telt blijkbaar als kill in die rule editor... dus als je redeploy doet dan krijg je je volgende weapon haha

[ Voor 45% gewijzigd door Mitchell-CWD op 14-11-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPsbZ8HXO_yhM45XHcvzvsZkNu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0VyH4eWukK8adQtzLWzLunSp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaB4WliI-bLZ3VMWEIp_nTAAEMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVZd0xrRL2xNLqmYFtDVunIS.jpg?f=fotoalbum_large

ik ga nog even andere maps spelen, voor het geval er andere resultaten uitkomen, b.v. die map de de wolkenkrabbers >:)

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Hebben jullie deze ook gezien.
~Its true.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Ik irriteer me mateloos aan de game en raad em ook niet aan.

- Gameplay flow voelt totaal niet als een BF game. Maps zijn veel te groot en vaak komt het alleen maar neer op van een afstand een paar kogels schieten op elkaar en wegduiken. Close quarters combat komt amper voor. Objectives lijken ook random ergens geplaatst in het open. Lijkt alsof de maps niet gemaakt zijn voor de game modes.
- Performance (5800, 3080 @ 3440x1440) valt zwaar tegen. Ik speel MP games altijd op low en zelfs dan heb ik last van drops en stutters.
- Maar twee gamemodes, zonder Rush (ja, die zit in Portal).
- Geen server browser? Hoe ga je een community bouwen?
- Specialists voegen niks toe aan de game maar maken het juist onoverzichtelijker. Kies je specialist, class en dan mag je nog je wapens kiezen.
- Plus systeem voegt niks toe aan de game en maakt het customizen alleen maar onoverzichtelijk. Kies een wapen, kies wat je wilt aanpassen, klik op een vrije plek op je plus menu en voeg dan pas iets toe. BF4 deed dit nog het beste.
- Weinig aanbod qua wapens en accessoires.
- Portal is zo barebones als maar kan, plus ook nog eens incompleet. Servers gaan dood zodra er geen menselijke spelers meer zijn. Browser zit vol met XP farms, maar dat is meer een community ding.
- Firerate van je wapen aanpassen kan door eerst te richten. Wie heeft dat bedacht?
- Voertuigen zijn te sterk. Heb je een goede piloot in je server? Vergeet het dan maar een leuk potje te spelen. Lock on missiles gedragen zich apart en cirkelen om de heli en raken hem uiteindelijk niet eens.
- Elke game begint met een hele cinematic. Ik wil gewoon gamen. Hetzelfde geldt na je potjes, krijg je een hele show te zien waar men natuurlijk hun cosmetics kunnen showen.
- Game heeft nog genoeg bugs/glitches. Gister een game waarbij wij als aanvallers wonnen maar de game niet stopte waardoor onze tickets bleven aflopen en de verdedigers uiteindelijk alsnog hebben gewonnen. Revive systeem werkt ook half, plus op E indrukken slaat ook nergens op. Geen spawn protection, niet als je op een teammate spawned. Tot nu toe in 3 uur ook 6x gecrasht op willekeurige momenten.
- Portal editor is een leuk idee maar je kan niet offline je eigen mode testen. Elke keer maak je dus een echte server aan maar succes als het vol zit. Kan je dus niet meer testen.

Ik ben zwaar teleurgesteld en blij dat ik niks heb betaald voor de game maar zelfs dan zou ik willen dat ik een refund kon aanvragen. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door PakoeDIEP op 14-11-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maulet
LadyVodka schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:19:
Hebben jullie deze ook gezien.
~Its true.
dat klopt, the interface is primitief en saai. (afgezien van de hele customisatie-onzin en het uiterlijk van je spelerfiguur die wat mij betreft er uit mag, maar bepaalde leeftijden wensen het... ;( )

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:08
Droomt van de oude Karkand/sharqi/ Mastuurh City op de portal.

Songua lijkt me ook leuk. Oude BF2 maps <3

Blijft bij dromen want m’n m’n pc trekt 2042 op dit moment sowieso niet. :P

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:52
eborn schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:56:
Als ik 1 ding moet noemen waar ik me het meeste aan irriteer, dan is het het continue rubber banding. Verschrikkelijk. Of het nu aan de server ligt, of mijn setup, geen idee. Maar het lopen is bijna nooit vloeiend. En aangezien je nogal wat stukken te voet aflegt, valt dat nogal op.
Weet niet wat je allemaal al hebt geprobeerd maar ik had de Nvidia en Origin overlay uitgezet en toen liep het al een stuk beter.
Voordat ik dat had uitgezet kon ik niet eens fatsoenlijk in een rechte lijn met een voertuig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
net Hourglass met 128 spelers gespeeld... toen kwam de zandstorm... PC ging uit. Dus Vista Remastered was een onvoldoende definitie. LOL. Crysis 2042 ;-)

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KBE91

Ik post hem maar even, geen weet dat het werkt. Moet hem zelf nog even doen.

[ Voor 7% gewijzigd door KBE91 op 14-11-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Wie bedenkt dit ook? Dan speel je een hardcore server met de map disabled... krijg je alsnog een placeholder te zien... :P

Jammer dat er zo weinig 64 player qonquest servers zijn maar dan wel op alle maps. Hopelijk maak DICE gewoon een All Out Warfare playlist met de PS4 en Xbox One playlist (oftewel: kleinere maps, 64 players).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfndQlplxvBAFUoNPpz5rOuIXEY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p5qVfbuZjbADJFXgxzCO3nNG.png?f=user_large

Pagina: 1 ... 17 ... 38 Laatste

Let op:
Er is een apart topic voor de consoles: [XBOX/PS] Battlefield 2042