ocdaan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:35:
[...]
Ik benader het liever vanuit de positieve hoek. Het is een ongelovelijke prestatie om zo'n game te bouwen en ik ben erg blij dat er weer een nieuwe BF uitkomt. De tijd waar we nu in leven is nu eenmaal zo, je kan je er druk over maken maar het is wat het is, ik ga dat niet veranderen in ieder geval.
// ik heb natuurlijk geen idee of de ontwikkelaars 12 uur per dag werken, het was alleen om aan te geven dat ze flink door zullen werken deze laatste periode om er wat moois van te maken.
// We moeten ook niet vergeten in wat voor tijd we leven. Vroeger ging ik naar de videotheek, huurde 1 film en dat was het dan. Nu open ik Netflix en heb keuze uit -te veel-. Wat ik vroeger helemaal geweldig had gevonden haal ik nu mijn neus voor op. Ik denk dat we ook wel eerlijk mogen zijn en moeten toegeven dat we ook wel
hyper-kritisch zijn geworden met z'n allen. Of niet ?

Ik durf wel te zeggen dat 'we' echt niet overdreven kritisch zijn geworden, we krijgen juist steeds meer zielloze eenheidsworst voorgeschoteld in zowel AAA games als Hollywood films.
Vroeger huurde je films als Jurrassic Park, Fight Club, Lock Stock, Terminator 2, Indiana Jones, Aliens, The Lion King, The Big Lebowski, Pulp Fiction, Saving Private Ryan etc etc. Nu mag je het zeventigste deel Marvel verfilming meepakken met de schoonmaker van een of andere obscure superheld of een zoveelste reïnmagining of reboot.
Franchises worden uitgemolken, gameplay verschuift steeds meer naar de op dat moment best verkopende game in het genre. Alles heeft lootboxes, alles heeft skins, alles heeft battlepasses, er moet verplicht een battle royale mode ingeschoven worden, de gameplay vernieuwing zit vooral in méér en mooier, niet zo zeer beter. Wat er dan wél uitkomt zit dan vaak nog vol met bugs wat maanden duurt om te patchen.
Of het nou 16, 24, 32, 64 of 128 spelers zijn, dat kan me echt de reet roesten, als de map en gamemode maar goed op elkaar zijn afgestemd in combinatie met leuke gunplay, goed gebalanceerde klasses, voertuigen en wapens.
Maar nou nét met die feedback gebeurt bitter weinig, bij elke recente launch beginnen ze weer van voor af aan, om gedurende de eerste 1,5 jaar steeds weer dezelfde verbeteringen door te kunnen voeren. Hoeveel complete gunplay (TTK) overhauls hebben we wel niet gezien of geschrapte features of gestopte ondersteuning als geheel.
Nee, wat mij betreft hebben we alle recht om kritisch te zijn op de producten en beloftes van de huidige AAA game industrie. Dat de developers hard werken heeft daar niets mee te maken, iedereen werkt hard, geen enkel weldenkend mens neemt het individuele devs kwalijk, dat is zo'n straw man argument.