Ik meen me te herinneren dat wij wel eens samen in een tank hebben gespeeld, en/of dat jij filmpjes postte vanuit een tank.RoyK schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 00:26:
Om weer een beetje in de sfeer te komen van monderne oorlog heb ik BF4 uit het stof gehaald en een paar dagen aan het spelen. Dan merk je wel (hoe knap de game er ook uitziet) dat je vaak alleen de romantiek onthoud van een game haha.
In de tiental potjes was ik vooral schietvoer voor de choppers, tanks en boten. En als ik daar dan voorbij was had ik wel een paar snipers op mijn nek. Ik heb eigenlijk nagenoeg geen vuurgevechten gehad. Bijna iedereen kijkend door een flir of infrarood. Witte stipjes in een grijze of groene omgeving. In de laatste 2 potjes won de tegenpartij door 1 persoon die de chopper onder controle had. Samen met zijn buddy achter het kanon kreeg iedereen een tik op zijn billen. Ondanks 64 man in een server.
Dan ga je toch recon spelen.. en mark je al die machines. Maar dan ben je binnen een seconde een target. Want ja, grote rode flare en ze hoeven alleen nog maar op je voorhoofd te mikken. Dat was ik ook even vergeten.
Ik hou mijn hart vast voor BF2042 als een infanterie speler hoe zit dit gaan balanceren. Het lijkt me een onmogelijke taak als jan allemaal nu ook met een druk op de knop een voertuig kan bestellen. Kortom, ik ga wel even verder met minecraft haha
Tegenwoordig is de balans verder zoek dan in de hoogtijdagen, toen meer gevorderde spelers tegelijk online waren en meer mensen met comms speelden. Als je met je clan met een man of vijf speelt tegen een bevriende clan met ook een handvol spelers, en dan op elkaars TeamSpeak/Discord of juist in je eigen kanalen, heb je grote kans op meerdere leuke rondes achter elkaar.
Door die balans hebben de heli's het te druk met elkaar om ongestoord poppetjes in zwart-wit van de kaart te kunnen vegen, af en toe duikend om een raket te ontwijken. Counter dat met een goed heli-duo, of een paar goeie raketwerpers, liefst allebei. Hetzelfde tegen tanks: wordt er een vervelend, dan ga je met wat C4 of SMAWs en buggy's die kant uit.
Uiteraard heeft het ook lang geduurd voordat het een beetje uitgebalanceerd was, volgens mij heb je maanden, zo niet jaren kunnen rondvliegen met twee repareermannetjes in de scout heli, die het ding met gemak tussen de 90 en 100% health hielden, wat je er ook op afschoot.
Op dit moment is er gewoon geen tegenwicht meer voor de pro's die zijn blijven hangen, of weer terugkomen nu de nieuwste versie eraan komt en men even wil opwarmen.
Ook daarom zou ik BF2042 dus niet preorderen maar wel beta-spelen: even kijken hoe de stabiliteit en balans is, en dan zie ik wel wanneer ik het koop. Tot die tijd voldoet BF4 prima.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...