Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RoyK schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 00:26:
Om weer een beetje in de sfeer te komen van monderne oorlog heb ik BF4 uit het stof gehaald en een paar dagen aan het spelen. Dan merk je wel (hoe knap de game er ook uitziet) dat je vaak alleen de romantiek onthoud van een game haha.

In de tiental potjes was ik vooral schietvoer voor de choppers, tanks en boten. En als ik daar dan voorbij was had ik wel een paar snipers op mijn nek. Ik heb eigenlijk nagenoeg geen vuurgevechten gehad. Bijna iedereen kijkend door een flir of infrarood. Witte stipjes in een grijze of groene omgeving. In de laatste 2 potjes won de tegenpartij door 1 persoon die de chopper onder controle had. Samen met zijn buddy achter het kanon kreeg iedereen een tik op zijn billen. Ondanks 64 man in een server.

Dan ga je toch recon spelen.. en mark je al die machines. Maar dan ben je binnen een seconde een target. Want ja, grote rode flare en ze hoeven alleen nog maar op je voorhoofd te mikken. Dat was ik ook even vergeten.

Ik hou mijn hart vast voor BF2042 als een infanterie speler hoe zit dit gaan balanceren. Het lijkt me een onmogelijke taak als jan allemaal nu ook met een druk op de knop een voertuig kan bestellen. Kortom, ik ga wel even verder met minecraft haha :D
Ik meen me te herinneren dat wij wel eens samen in een tank hebben gespeeld, en/of dat jij filmpjes postte vanuit een tank.

Tegenwoordig is de balans verder zoek dan in de hoogtijdagen, toen meer gevorderde spelers tegelijk online waren en meer mensen met comms speelden. Als je met je clan met een man of vijf speelt tegen een bevriende clan met ook een handvol spelers, en dan op elkaars TeamSpeak/Discord of juist in je eigen kanalen, heb je grote kans op meerdere leuke rondes achter elkaar.

Door die balans hebben de heli's het te druk met elkaar om ongestoord poppetjes in zwart-wit van de kaart te kunnen vegen, af en toe duikend om een raket te ontwijken. Counter dat met een goed heli-duo, of een paar goeie raketwerpers, liefst allebei. Hetzelfde tegen tanks: wordt er een vervelend, dan ga je met wat C4 of SMAWs en buggy's die kant uit.

Uiteraard heeft het ook lang geduurd voordat het een beetje uitgebalanceerd was, volgens mij heb je maanden, zo niet jaren kunnen rondvliegen met twee repareermannetjes in de scout heli, die het ding met gemak tussen de 90 en 100% health hielden, wat je er ook op afschoot.

Op dit moment is er gewoon geen tegenwicht meer voor de pro's die zijn blijven hangen, of weer terugkomen nu de nieuwste versie eraan komt en men even wil opwarmen.

Ook daarom zou ik BF2042 dus niet preorderen maar wel beta-spelen: even kijken hoe de stabiliteit en balans is, en dan zie ik wel wanneer ik het koop. Tot die tijd voldoet BF4 prima. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
RoyK schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 00:26:
Om weer een beetje in de sfeer te komen van monderne oorlog heb ik BF4 uit het stof gehaald en een paar dagen aan het spelen. Dan merk je wel (hoe knap de game er ook uitziet) dat je vaak alleen de romantiek onthoud van een game haha.

In de tiental potjes was ik vooral schietvoer voor de choppers, tanks en boten. En als ik daar dan voorbij was had ik wel een paar snipers op mijn nek. Ik heb eigenlijk nagenoeg geen vuurgevechten gehad. Bijna iedereen kijkend door een flir of infrarood. Witte stipjes in een grijze of groene omgeving. In de laatste 2 potjes won de tegenpartij door 1 persoon die de chopper onder controle had. Samen met zijn buddy achter het kanon kreeg iedereen een tik op zijn billen. Ondanks 64 man in een server.

Dan ga je toch recon spelen.. en mark je al die machines. Maar dan ben je binnen een seconde een target. Want ja, grote rode flare en ze hoeven alleen nog maar op je voorhoofd te mikken. Dat was ik ook even vergeten.

Ik hou mijn hart vast voor BF2042 als een infanterie speler hoe zit dit gaan balanceren. Het lijkt me een onmogelijke taak als jan allemaal nu ook met een druk op de knop een voertuig kan bestellen. Kortom, ik ga wel even verder met minecraft haha :D
Ik vond vooral de tanks in BF4 veel te sterk, dan bedoel ik met name de rotation speed van de turret. Turrets van tanks draaien echt veel te snel in BF4. Zo'n beetje dezelfde snelheid als wanneer ik als infantry een 180 doe met mijn muis. Je hebt als infanterie echt geen kans tegen tanks in BF4.

Ik hoop dat ze dat gaan aanpakken in BF2042.

Dat was overigens al veel beter in BF1 en BFV, hopelijk trekken ze die lijn door.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
Hahah, hij is wel grappig!

Heb wel meer vertrouwen in een Dice als in een CDPR. Verwacht dat er een uitermate stabiele omgeving staat bij launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:09
EA Play is vanavond om 19.00, met waarschijnlijk een hoop nieuwe info:

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:37
Generaal Pep schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Ik vond vooral de tanks in BF4 veel te sterk, dan bedoel ik met name de rotation speed van de turret. Turrets van tanks draaien echt veel te snel in BF4. Zo'n beetje dezelfde snelheid als wanneer ik als infantry een 180 doe met mijn muis. Je hebt als infanterie echt geen kans tegen tanks in BF4.

Ik hoop dat ze dat gaan aanpakken in BF2042.

Dat was overigens al veel beter in BF1 en BFV, hopelijk trekken ze die lijn door.
Hoe kun je dit nou beweren :? Een tank in BF4 is kapot met 2 rpg's tegen de achterkant en gedisabled met 1 welgeplaatst schot. Repairen vanuit de tank kan in BF4 niet. In BF1 en BFV druk je als tankdriver gewoon op een knopje en race je weer weg uit de situatie terwijl je makkelijk 4-5 rpg's kan eten. Zoveel kan 1 infantry niet eens dragen dus er zijn altijd meerdere engineers nodig om een tank uit te schakelen. Een goede tanker in BFV is onverslaanbaar terwijl in BF4 1 goede engineer (of support of scout want beide hebben C4) met gemak een tank uitschakelt.

In BF4 wordt je als infantry nog geacht na te denken als je een tank tegenkomt. Het leveldesign is ook dusdanig beter dat dat in veel situaties ook gewoon kan.

Ik hoop dus dat ze die laffe mechanics er in 2042 weer uit slopen of minder sterk maken. Al ben ik het wel met je eens dat de turret speed wel wat omlaag mag vergeleken met BF4.
Generaal Pep schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:20:
Heb wel meer vertrouwen in een Dice als in een CDPR. Verwacht dat er een uitermate stabiele omgeving staat bij launch.
Nou ik niet want tot nu toe waren alle launches drama behalve misschien BF1, dat kan ik me niet meer herinneren. Laat staan BFV want dat was nog niet eens af zoveel bugs zaten erin (OK, het is nu nog steeds niet af :+ ).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
Nogmaals: De turret rotation speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RubenDJ schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Hoe kun je dit nou beweren :? Een tank in BF4 is kapot met 2 rpg's tegen de achterkant en gedisabled met 1 welgeplaatst schot. Repairen vanuit de tank kan in BF4 niet. In BF1 en BFV druk je als tankdriver gewoon op een knopje en race je weer weg uit de situatie terwijl je makkelijk 4-5 rpg's kan eten. Zoveel kan 1 infantry niet eens dragen dus er zijn altijd meerdere engineers nodig om een tank uit te schakelen. Een goede tanker in BFV is onverslaanbaar terwijl in BF4 1 goede engineer (of support of scout want beide hebben C4) met gemak een tank uitschakelt.

In BF4 wordt je als infantry nog geacht na te denken als je een tank tegenkomt. Het leveldesign is ook dusdanig beter dat dat in veel situaties ook gewoon kan.

Ik hoop dus dat ze die laffe mechanics er in 2042 weer uit slopen of minder sterk maken. Al ben ik het wel met je eens dat de turret speed wel wat omlaag mag vergeleken met BF4.

[...]

Nou ik niet want tot nu toe waren alle launches drama behalve misschien BF1, dat kan ik me niet meer herinneren. Laat staan BFV want dat was nog niet eens af zoveel bugs zaten erin (OK, het is nu nog steeds niet af :+ ).
Als iemand die veel tank heeft gespeeld in BF4: je kan zo makkelijk van een verre afstand iemand doodmaken vanuit je tank, en een beetje goede tanker houdt natuurlijk wel in de gaten of er iemand achter je loopt. Eventueel heb je nog een gunner erbij en het wordt helemaal een feest.

Ik heb echt zoveel servers compleet gesloopt in een tank. Het enige wat een goede counter is, is iemand in een jet of eventueel iemand in een helicopter.

Zelf vind ik een jet het krachtigst in BF4: als goede piloot ben je bijna niet dood te krijgen.

Dat gezegd hebbende: het aantal goede spelers die een tank echt onder controle hadden is naar mijn idee altijd al minimaal geweest. Genoeg mensen die over mijn mijnen reden vroeger. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Generaal Pep schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Nogmaals: De turret rotation speed
Misschien als je in vol ornaat blind op een tank af rent. Een beetje weldenkende infantry zit natuurlijk in cover of maakt een omtrekkende beweging en wacht het juiste moment af.
Verwijderd schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:44:
[...]

Als iemand die veel tank heeft gespeeld in BF4: je kan zo makkelijk van een verre afstand iemand doodmaken vanuit je tank, en een beetje goede tanker houdt natuurlijk wel in de gaten of er iemand achter je loopt. Eventueel heb je nog een gunner erbij en het wordt helemaal een feest.
Klopt, maar campen vanuit je tank kan in BF1 en BFV net zo goed. In BFV wordt het zelfs aangemoedigd omdat je telkens ammo moet gaan halen. Campen gaat in 2024 ook niet anders zijn natuurlijk. Ik heb het over tanks die lekker PTFO'en en pushen.
Ik heb echt zoveel servers compleet gesloopt in een tank. Het enige wat een goede counter is, is iemand in een jet of eventueel iemand in een helicopter.

Zelf vind ik een jet het krachtigst in BF4: als goede piloot ben je bijna niet dood te krijgen.
Ik ben banger voor een omtrekkende infantry dan voor een helicopter. Die knal ik gewoon uit de lucht met een tank shell of met een TOW missile >:)
Dat gezegd hebbende: het aantal goede spelers die een tank echt onder controle hadden is naar mijn idee altijd al minimaal geweest. Genoeg mensen die over mijn mijnen reden vroeger. :P
Daarom dat het ook zoveel makkelijker is om een tank stuk te krijgen in BF4. In BFV kan elke sukkel in een tank stappen en het goed doen. Veel meer escapes, veel vergevingsverzinder, echt dumbed down.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
RubenDJ schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:39:
Misschien als je in vol ornaat blind op een tank af rent. Een beetje weldenkende infantry zit natuurlijk in cover of maakt een omtrekkende beweging en wacht het juiste moment af.
Sorry hoor, maar jij hebt echt geen flauw benul van begrijpend lezen; op de een of andere manier krijg je het blijkbaar niet duidelijk:

De rotation speed van de turret, die is te hoog. Waarvan ik hoop dat die wat langzamer is in BF2042 - net als in BF1 en BFV.

Ik spreek nergens over wel of niet flanken. Ik heb het over de rotation speed van turrets, welke op tanks in het spel Battlefield 4 zitten.

Laatste poging. Hierna ga ik niet meer reageren.

Edit: Toevoeging: "Waarvan ik hoop dat die wat langzamer is in BF2042 - net als in BF1 en BFV."

[ Voor 11% gewijzigd door Generaal Pep op 08-07-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
Maar goed... dat dus...

Ik probeerde enkel een wens voor BF2042 uit te drukken op dit forum dames en heren, jongens en meisjes :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Generaal Pep schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Sorry hoor, maar jij hebt echt geen flauw benul van begrijpend lezen; op de een of andere manier krijg je het blijkbaar niet duidelijk:

De rotation speed van de turret, die is te hoog.

Ik spreek nergens over wel of niet flanken. Ik heb het over de rotation speed van turrets, welke op tanks in het spel Battlefield 4 zitten.

Laatste poging. Hierna ga ik niet meer reageren.
Maakt mij niet uit hoor, ik kan prima lezen maar ik denk dat jij me verkeerd begrijpt. Jij zegt dat de hoge turret speed de reden is dat infantry geen kans maakt tegen tanks in BF4 en dat men door moet gaan zoals het in BF1 en BFV was. Ik vind dat nergens op slaan want in BF1 en BFV zijn vehicles veel sterker dan in BF4.
Dus ik hoop juist dat ze dat niet doorzetten in 2042 maar dat het weer wat eerlijker wordt zoals in BF4. Daarin ben ik het dus niet met je eens (en dat mag toch?).

De reden dat ik cover, flanken etc erbij haal is dat als de tank niet weet waar je zit en/of je niet kan zien, hij niks aan zijn hoge turret speed heeft.

En dan geef ik ook nog eens aan dat ik het zonder meer wel eens ben dat de turret speed wel wat omlaag kan in 2042 tov BF4 ;) Al vind ik de thermal optics in BF4 ook echt belachelijk sterk.

[ Voor 6% gewijzigd door RubenDJ op 08-07-2021 15:20 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fevo-1190 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:49:
[...]

Mm was de eerste site die ik vond op google (can my system run it).
Blij gemaakt met een dooie mus
ik deed ook een canirunit voor BF2042 en faalde op minimum specs voor de CPU en op medium voor GPU, geheugen etc.

Maar zoals al genoemd zijn dat dezelfde specs als voor BF5. Fun fact: dan zou ik BF5 dus ook niet moeten kunnen runnen op m'n huidige pc op minimum voor CPU maar BF5 draait prima op m'n huidige machine.

Iets met korrel zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RubenDJ schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:09:
[...]

Maakt mij niet uit hoor, ik kan prima lezen maar ik denk dat jij me verkeerd begrijpt. Jij zegt dat de hoge turret speed de reden is dat infantry geen kans maakt tegen tanks in BF4 en dat men door moet gaan zoals het in BF1 en BFV was. Ik vind dat nergens op slaan want in BF1 en BFV zijn vehicles veel sterker dan in BF4.
Dus ik hoop juist dat ze dat niet doorzetten in 2042 maar dat het weer wat eerlijker wordt zoals in BF4. Daarin ben ik het dus niet met je eens (en dat mag toch?).

De reden dat ik cover, flanken etc erbij haal is dat als de tank niet weet waar je zit en/of je niet kan zien, hij niks aan zijn hoge turret speed heeft.

En dan geef ik ook nog eens aan dat ik het zonder meer wel eens ben dat de turret speed wel wat omlaag kan in 2042 tov BF4 ;) Al vind ik de thermal optics in BF4 ook echt belachelijk sterk.
zijn de voertuigen zoveel sterker of zijn anti-tank mogelijkheden van de infantry gewoon zwakker?
Wat betreft 2042... en als tank weten waar de tegenstander zit denk ik dat er prima mogelijkheden zijn. In real life testen ze ook gewoon met (geluids)sensoren waar een kogel vandaan komt ook al raakt ie je tank niet.
Zal me niets verbazen als een turret hud prima mogelijkheden heeft voor identificatie en localisering van vijanden. Althans zoiets zou ik inbouwen als ik dev was. In 2042 is de warfare zodanig veranderd dat het bijna eng is. Alles op afstand bestuurbaar zonder dat er nog een crew nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheRicolaa10 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:23:
EA Play is vanavond om 19.00, met waarschijnlijk een hoop nieuwe info:
[YouTube: EA PLAY Live 2021 Spotlight – The Future of FPS]
Waarschijnlijk gaan ze vooral weer terugkijken en zal het met nieuwe info wel gaan tegenvallen. Op 22 juli krijgen we echt meer te horen :)

@Verwijderd De systeemeisen voor Battlefield 2042 zijn nog niet bekend, mogelijk heb je naar de eisen van Battlefield 5 gekeken.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Waarschijnlijk gaan ze vooral weer terugkijken en zal het met nieuwe info wel gaan tegenvallen. Op 22 juli krijgen we echt meer te horen :)

@Verwijderd De systeemeisen voor Battlefield 2042 zijn nog niet bekend, mogelijk heb je naar de eisen van Battlefield 5 gekeken.
de requirements staan in elk geval (ook) bij BF5 als zodanig inderdaad.
Maar volgens can i run it zou ik dus BF5 al niet moeten kunnen spelen maar toch draait het op mijn pc prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu LIVE!

July 8 at 10:00am PT / 7:00pm CET: The Future of First-Person Shooters
The Series kicks off with an extensive discussion of two of our most exciting shooters: Apex Legends and the just-revealed Battlefield 2042 (special thanks to our Battlefield community for showing up to watch us during E3, we have more coming in July).

For the Spotlight, DICE’s General Manager Oskar Gabrielson and DICE LA’s General Manager Christian Grass, and Respawn’s Founder and Group GM Vince Zampella and Chad Grenier, Apex Game Director, will join host Stella Chung of IGN to discuss the Battlefield 2042 reveal, what to expect to see from both games on July 22nd as well as the future of FPS games as a whole.

• Fan favourite maps bevestigd, Battlefield Hub / Battle Hub?
  • Eén map ontwikkelen voor Battlefield neemt zo'n 6 tot 12 maanden in beslag.
  • Het team heeft gekeken naar de live services van Apex Legends.
  • Livestream afgelopen

[ Voor 14% gewijzigd door RobinNL op 08-07-2021 19:34 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
(jarig!)
The maps I've heard will be coming to the #BATTLEHUB:

Metro
Locker
Wake Island
Siege of Shanghai
Arica Harbor
Caspian Border
https://twitter.com/_Tom_.../1413186627418087425?s=20

Zoals altijd natuurlijk met een korrel zout nemen. Wel jammer dat het Locker en Metro zijn en alweer Wake Island. Die laatste is natuurlijk een klassieker maar ik had dan zelf liever een map gezien die niet al 4 of 5 keer gedaan is.

Arica Harbor is wel erg fijn. Hopelijk ook nog een Battlefield 2 map als Strike at Karkand. Of meer BF:BC2 maps voor Rush _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door raiders op 09-07-2021 08:59 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

raiders schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:57:
[...]

Zoals altijd natuurlijk met een korrel zout nemen. Wel jammer dat het Locker en Metro zijn en alweer Wake Island. Die laatste is natuurlijk een klassieker maar ik had dan zelf liever een map gezien die niet al 4 of 5 keer gedaan is.

Arica Harbor is wel erg fijn. Hopelijk ook nog een Battlefield 2 map als Strike at Karkand. Of meer BF:BC2 maps voor Rush _/-\o_
Ik vond Metro in BF3 wel vermakelijker, ondanks de flinke chokepoints bij de grote trappen in de metro zelf had het wel relatief veel actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Louw Post schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:09:
[...]

Ik vond Metro in BF3 wel vermakelijker, ondanks de flinke chokepoints bij de grote trappen in de metro zelf had het wel relatief veel actie.
Ja dat zeker! Dan krijgen we vast weer 24/7 Metro servers. Het is meer dat ik zowel Metro als Locker misschien wat te veel van het goede vind. Maar wellicht is dat ook mijn smaak. En natuurlijk weten we ook niet of er nog meer maps komen of dat Tom Henderson zijn lijstje überhaupt klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:15
[...]

Waarom geen oude maps van BF2 of eerder?

Karkand, sharqi, mashtuur, kubra, fushe pass, songua, zatar. Special forces had ook een paar goede maps.

Maps zoals metro, locker kots ik helemaal uit. Dan ga je maar CoD spelen. Shanghai hoef ik ook niet, die map is dood gespeeld.

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik snap dat ze een aantal fan favourite maps willen maken voor in Battlefield 2042, maar met sommige maps kan je ook een beetje doorslaan. Wake Island hebben we in een hoop Battlefield games al gezien, volgens mij in 3, 4 en 5 (en daarvoor ook al).

Metro is in Battlefield 4 al eens teruggekomen en soort van in Battlefield 5 (Operation Underground). Opzich wel een leuke map.

Caspian Border zou ik wel kunnen waarderen, was een van mijn favoriete mappen in Battlefield 3 (met Metro).

Volgens geruchten zouden we op bepaalde mappen met 128 spelers kunnen spelen, maar waar het niet mogelijk zal zijn (Metro?) zal het aantal spelers worden teruggeschroefd naar 64. Het blijven geruchten, dus we gaan het zien de komende tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Ik zou zelf wel een remaster van een aantal Bad Company 2 maps willen zien:
  • Valparaiso
  • Isla innocentes
  • Arica Harbor / Port Valdez

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kepro schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:18:
[...]

Waarom geen oude maps van BF2 of eerder?
Gokje: omdat de playerbase niet per se ouder wordt en een boel mensen gewoon pas bij BF3 of BF4 begonnen zijn, en dus totaal geen idee hebben wat bijvoorbeeld de BF Vietnam of 1942 mappen nou waren.

Ik lees het steeds vaker (en begin mij steeds ouder te voelen) dat iemand een topic maakt en zegt dat hij BF pas sinds BF1 speelt of zo.

En ik vind het ook een beetje jammer dat Wake Island weer wordt gekozen. Natuurlijk, het was de allereerste speelbare map ooit, maar je hebt zoveel minstens even goede 1942 maps die echt wel goed opnieuw te maken zijn.

:D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
De "Back to Karkand" DLC uit Battlefield 3 mag van mij terugkomen maar dan met Dragon Valley in plaats van Wake Island. Dat blijven mijn favoriete maps uit de franchise. Maar inderdaad, het zou wel vooral uit de laatste paar Battlefield games zijn. Overigens weten we niet of dit de volledige lijst is, al verwacht ik niet dat er meer remaster maps at launch zijn dan nieuwe maps.

128 spelers op deze maps is wel spannend. Zeker een map als Metro denk ik inderdaad dat ze hem op 64 players houden. Daar kun je denk ik lastig het aantal spelers beter verspreiden. Op een map als Wake Island of Caspian Border kun je denk ik makkelijk dezelfde map doen maar dan extra locaties die eerder buiten de playable area vielen.

[ Voor 4% gewijzigd door raiders op 09-07-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05:28
Nog geen update over systeemeisen.
Ben zo benieuwd of ik met een ryzen5 en gtx1650 normaal kan spelen.

Ben best wel hyped voor bf2042…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

raiders schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:48:
De "Back to Karkand" DLC uit Battlefield 3 mag van mij terugkomen maar dan met Dragon Valley in plaats van Wake Island. Dat blijven mijn favoriete maps uit de franchise. Maar inderdaad, het zou wel vooral uit de laatste paar Battlefield games zijn. Overigens weten we niet of dit de volledige lijst is, al verwacht ik niet dat er meer remaster maps at launch zijn dan nieuwe maps.

128 spelers op deze maps is wel spannend. Zeker een map als Metro denk ik inderdaad dat ze hem op 64 players houden. Daar kun je denk ik lastig het aantal spelers beter verspreiden. Op een map als Wake Island of Caspian Border kun je denk ik makkelijk dezelfde map doen maar dan extra locaties die eerder buiten de playable area vielen.
met BF2142 had je ook allerlei maps die qua naam zich afspeelde in bijv. Gibraltar of Berlijn maar je herkent het niet, want toekomst.
Denk dat ze een mooie stunt kunnen maken door bestaande steden/locaties die iedereen kent zodanig te veranderen dat je ze nog wel herkent maar vernietigd/veranderd door klimaatverandering. Zou wel koel zijn.
Nu hebben ze eigenlijk alleen in het Midden Oosten en Azië een paar maps.
Ben benieuwd hoe het verhaal loopt als het gaat om Europa.
Europese Unie is in elkaar gestort en Duitsland ook. Wat is er in Europa gebeurd en hoe is de situatie daar? Gaan we daar ook heen om te spelen. Je hebt natuurlijk Metro en Seine Crossing maar spelen in maps die zich afspelen in hartje London bij de Tower Bridge ofzo die half ingestort is, of in Berlijn bij de Brandenburger Tor, Eiffeltoren in Parijs (en daar dan vanaf springen met je glider pak tijdens zo'n tornado.).
Het ingestorte Witte Huis en Capitool (al is de VS blijkbaar nog wel enigszins intact dus weet niet of daar de oorlog zich afspeelt).
Ben benieuwd. Mogelijkheden zijn eindeloos.

128 spelers op een map, maar ik ben skeptisch. Ik heb me er niet in verdiept nog maar ik lees iets over 'sectoren' ofzo. Dat doet me denken dat die 128 spelers eigenlijk alleen maar een reclamestunt zijn en in werkelijkheid meer geinstanced wordt ofzo. Dat je eigenlijk gewoon nog steeds 32 speler maps hebt en als je een bepaalde border over loopt je wordt geteleport naar die andere instance.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2021 16:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
fevo-1190 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:25:
Nog geen update over systeemeisen.
Ben zo benieuwd of ik met een ryzen5 en gtx1650 normaal kan spelen.

Ben best wel hyped voor bf2042…
Battlefield 2042 is nog (pre-)alpha zover we weten, dan is het ook niet echt slim om de systeemeisen openbaar te maken. Die kunnen nog veranderen wanneer we dichterbij de release komen. Kijkend naar Battlefield 1 en Battlefield 5, werden de systeemeisen ongeveer een maand voor release openbaar gemaakt.

Battlefield 1: systeemeisen rond 20 september, release op 21 oktober.
Battlefield 5: systeemeisen rond 1 november, release op 20 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:05:
[...]
128 spelers op een map, maar ik ben skeptisch. Ik heb me er niet in verdiept nog maar ik lees iets over 'sectoren' ofzo. Dat doet me denken dat die 128 spelers eigenlijk alleen maar een reclamestunt zijn en in werkelijkheid meer geinstanced wordt ofzo. Dat je eigenlijk gewoon nog steeds 32 speler maps hebt en als je een bepaalde border over loopt je wordt geteleport naar die andere instance.
Ik weet niet de exacte details maar die sectoren zitten allemaal op dezelfde map. Eerder had je in Battlefield altijd verschillende capture points. Vlag A, vlag B soms tot vlag F.

Battlefield 2042 heeft hetzelfde aantal vlaggen maar grotere maps en spelers aantallen. Om te voorkomen dat al die spelers verspreid zijn over maar 6 vlaggen heeft elke vlag nu sub-vlaggen. A-1, A-2, A-3. Hoe dat dan precies werkt weet ik niet maar ik vermoed dat degene die de meeste sub-vlaggen heeft dan de hele vlag (sector) heeft.

De upgrade naar 128 spelers is zo gek niet. Battlefield is sinds het begin al 64 players. Met de upgrade naar next gen kunnen ze eindelijk de volgende stap maken. Battlefield is allang niet meer de grootste als je kijkt naar spelers aantallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
raiders schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:21:
[...]

Ik weet niet de exacte details maar die sectoren zitten allemaal op dezelfde map. Eerder had je in Battlefield altijd verschillende capture points. Vlag A, vlag B soms tot vlag F.

Battlefield 2042 heeft hetzelfde aantal vlaggen maar grotere maps en spelers aantallen. Om te voorkomen dat al die spelers verspreid zijn over maar 6 vlaggen heeft elke vlag nu sub-vlaggen. A-1, A-2, A-3. Hoe dat dan precies werkt weet ik niet maar ik vermoed dat degene die de meeste sub-vlaggen heeft dan de hele vlag (sector) heeft.

De upgrade naar 128 spelers is zo gek niet. Battlefield is sinds het begin al 64 players. Met de upgrade naar next gen kunnen ze eindelijk de volgende stap maken. Battlefield is allang niet meer de grootste als je kijkt naar spelers aantallen.
Je moet alle vlaggen binnen de sector overnemen om de sector te claimen. Een voorbeeld van een map met sectors zie je hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://answers.ea.com/t5/image/serverpage/image-id/129084iFC71153DB0B1A408/image-size/original?v=v2&px=-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:40:
[...]

Je moet alle vlaggen binnen de sector overnemen om de sector te claimen. Een voorbeeld van een map met sectors zie je hieronder.

[Afbeelding]
ja maar zitten alle 128 spelers dan ook echt in dezelfde map of is elke sector gewoon 1 map met 32 spelers die virtueel aan elkaar geplakt zijn zodat het net lijkt alsof je met 128 spelers in een grote map zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:36:
[...]

ja maar zitten alle 128 spelers dan ook echt in dezelfde map of is elke sector gewoon 1 map met 32 spelers die virtueel aan elkaar geplakt zijn zodat het net lijkt alsof je met 128 spelers in een grote map zit?
Het is gewoon 1 map, waarom zouden het opeens meerdere mappen moeten zijn? Kijk maar naar de sectors in de gameplay trailer, linksonder in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Real-Finn
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-11-2022
Odysseus87 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:03:
steam prijzen zijn wel anders dan in topic starter:

normale game: 59,99€
gold: 89,99€
ultimate 109,99€
Op key seller websites als Instant gaming, kinguin etc is de normale versie volgensmij ook wel verkrijgbaar voor ~€40.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
  • Tactical Playtest verplaatst naar eind van de zomer.
  • Crossplay bevestigd! Current-gen kan niet met last-gen spelen (Zie hieronder).
  • Geen beperkingen bij het kiezen van een specialist binnen een squad.
  • Mappen voor Conquest en Breakthrough zullen niet precies hetzelfde zijn.
  • Gebouwen: Enkel in de lobby en op het dak speelbaar. Daken zijn te bereiken via liften of ziplines.
  • Airspace is groter dan bij voorgaande Battlefield games.
  • Met EA Play Live krijgen we meer maps te zien (Battlefield Hub?)
  • Als team heb je een budget om voertuigen te spawnen via de tablet.
  • De facties hebben hun eigen voertuigen (RU / US).
  • We krijgen naval gerelateerde voertuigen zoals de LCAA Hovercraft, maar op dit moment is er geen focus op naval warfare.
  • AI Soldiers zijn gewoon soldaten en geen Specialists.
  • AI Soldiers vullen enkel de plekken op om zo met 128 'spelers' te spelen. Wanneer een speler de server joint, neem hij/zij de plek van de AI Soldier in.
  • Battlefield 2042 is een multiplayer-only experience. Ook voor Solo vs AI Soldiers zal het een online setting zijn.
Cross-play in Battlefield 2042 beyond the Technical Playtest
We are still building cross-play functionality, and the first opportunity for us to test it with a wider, invite-only group will be within the Technical Playtest. Right now, we’d like to give you an understanding of what we’re looking to achieve as final functionality beyond the Technical Playtest, so here is an overview of what you can expect that to look like:
  • PC, Xbox Series X|S, PlayStation®5 consoles. PC and console can opt-out from playing together.
  • Xbox One and PlayStation®4 systems
Cross-progression and cross-commerce
Alongside cross-play we’re also building cross-progression and cross-commerce for Battlefield 2042, which will be shared across all platforms and travel with you wherever you go. For example, your unlocked progress and purchases in your PlayStation® copy of the game will carry over onto the Xbox or PC version, and vice versa*.

Zelf lezen kan via: https://www.ea.com/games/...ing-your-reveal-questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 22:39
Heel chill die cross-progression. Wil hem voor zowel pc als ps5 halen :)

Edit; zou dit ook betekenen dat je aim-assist krijgt als je met controller op pc speelt?

[ Voor 38% gewijzigd door Alexknl op 14-07-2021 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
Heel mooi dat je er zelf voor kan kiezen om PC gamers wel of juist niet in de crossplay mee te nemen, dit trekt mij waarschijnlijk over de streep.

[ Voor 5% gewijzigd door Nol_NL op 14-07-2021 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is Ranger a Trait or Specialty?
We can confirm Ranger is neither a Specialty nor Trait and won’t be unique to any Specialist. Instead, everybody has the opportunity to call-in them when in need of support. However, when you make that choice, you are choosing Ranger over other options available within the call-in system. There is of course also a limitation on the amount of Rangers available at any given time.

Once safely on the ground, Ranger will follow and protect you and even put your life above their own! You’ll also be able to issue orders such as scouting a location, having them return to you and follow you. If a situation becomes dire, you can also command Ranger to self-destruct.

This gives you several new interesting tactical options, such as do you send Ranger into the line of fire, or maybe as a decoy in order to flank the enemy? Your choices are critical, as Ranger is a light unit designed for anti-infantry combat but can easily be knocked out by enemy fire, explosives or EMP. And yes, before you ask, you can place a C5 Explosive on Ranger and send them into an enemy squad

>:) >:) >:)

Ranger = robot dog btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Nol_NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:40:
Heel mooi dat je er zelf voor kan kiezen om PC gamers wel of juist niet in de crossplay mee te nemen, dit trekt mij waarschijnlijk over de streep.
Dit vind ik juist als PC speler fijn. In Warzone moest je verplicht met console spelen. Gewoon zelf de keuze hebben om mee samen te spelen of niet! Deze game klinkt meer en meer positiever. 👍🏼👍🏼👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond zijn twee nieuwe teasers op social media geplaatst.

[Twitter: https://twitter.com/Battlefield/status/1417499545559130113]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
We zullen morgen zien wat het officieel is, maar blijkbaar herkennen mensen een WW2 tank en Valparaiso uit Bad Company 2 in de teaser.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOQgpETXX4wU5nftRw4JBXjBxn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W88GBsh48gRX4E19lQGXLQyp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is weer een teaser verschenen op social media. Is dit niet het deuntje van BFBC2 en BF3 (achtergrond)? Meerdere BF games hebben zo'n deuntje, maar welke is wat hoger zoals in deze teaser?

[Twitter: https://twitter.com/battlefield/status/1417861935802896384]

[ Voor 4% gewijzigd door RobinNL op 21-07-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energized
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08-05 20:26
Hoop nog een 3070TI/3080 te scoren voor release !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
RobinNL schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:20:
Er is weer een teaser verschenen op social media. Is dit niet het deuntje van BFBC2 en BF3 (achtergrond)? Meerdere BF games hebben zo'n deuntje, maar welke is wat hoger zoals in deze teaser?

[Twitter]
Heeft toch wel wat weg van de originele Battlefield theme song? Battlefield 1942? Of die uit de launch trailer uit Battlefield V? De "zoem" die je op het einde hoort heeft wel wat weg van Battlefield 3 en 4.

[ Voor 7% gewijzigd door raiders op 21-07-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raiders schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:04:
[...]

Heeft toch wel wat weg van de originele Battlefield theme song? Battlefield 1942? Of die uit de launch trailer uit Battlefield V?
Het deuntje komt voor in meerdere Battlefield games, maar deze is net wat hoger. Ik weet niet precies bij welke Battlefield deze hoort. Tijdens dat deuntje hoor je op de achtergrond ook een geluid, een soort vervorming. Dat hebben ze vooral met Battlefield 3 (en 4 nu ik het zo beluister) gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:08:
[...]

Het deuntje komt voor in meerdere Battlefield games, maar deze is net wat hoger. Ik weet niet precies bij welke Battlefield deze hoort. Tijdens dat deuntje hoor je op de achtergrond ook een geluid, een soort vervorming. Dat hebben ze vooral met Battlefield 3 (en 4 nu ik het zo beluister) gedaan.
Ja het is gewoon de BF theme hoor :)

Het is het gedeelte na de eerste "Du-Du-Dum" .. dit is: "da-dam-dam" (hogere tonen)

(1-2-3 en 4-5-6.. ja leg dat maar eens uit _O-)

Maar ik hoorde m per ongeluk veel beter toen ik mn laptop speakers heel zachtjes had staan waar door je alleen wat hoog hoort :)

De 'type' toon/liedje doet me wel aan 1942 of 1943 denken :)

Edit: Nu ik m zo weer luister is het volgens mij idd 1943.. als je luister naar de vervorming aan t begin (!) en de tonen in t liedje zelf *O*

[ Voor 12% gewijzigd door poor Leno op 22-07-2021 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:02:
[...]

Ja het is gewoon de BF theme hoor :)

Het is het gedeelte na de eerste "Du-Du-Dum" .. dit is: "da-dam-dam" (hogere tonen)

(1-2-3 en 4-5-6.. ja leg dat maar eens uit _O-)

Maar ik hoorde m per ongeluk veel beter toen ik mn laptop speakers heel zachtjes had staan waar door je alleen wat hoog hoort :)

De 'type' toon/liedje doet me wel aan 1942 of 1943 denken :)

Edit: Nu ik m zo weer luister is het volgens mij idd 1943.. als je luister naar de vervorming aan t begin (!) en de tonen in t liedje zelf *O*

[YouTube: Battlefield 1943 Theme Song]
Dat het het deuntje is van de BF theme weet ik ook haha, maar ik zat meer te kijken of het specifiek van een bepaalde BF game was ;) Ik zat zelf tussen 1943 of BFBC2 te denken. De vervorming die je daarachter hoort, lijkt weer bij BF3 / BF4 te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Dat is denk ik ook een beetje het punt elke versie is te horen. Net zoals de Battlefield hub die (volgens de geruchten) een mengelmoes is van Battlefield classics.

Ik ben wel benieuwd hoor. Het concept van oude maps waar je zelf wapens en voertuigen uit andere Battlefield games kunt inzetten is wel tof. Zeker als je zelf servers / private matches kunt hosten met custom rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raiders schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:40:
Dat is denk ik ook een beetje het punt elke versie is te horen. Net zoals de Battlefield hub die (volgens de geruchten) een mengelmoes is van Battlefield classics.

Ik ben wel benieuwd hoor. Het concept van oude maps waar je zelf wapens en voertuigen uit andere Battlefield games kunt inzetten is wel tof. Zeker als je zelf servers / private matches kunt hosten met custom rules.
Ik hoop nog steeds op de "ultieme" Battlefield, waarbij je een soort asymmetrische oorlog hebt..

15 Tiger tanks tegen 2 M1A1 Abrams op een BF1 map, of BF Vietnam Huey's tegen Apache's ofzo :D 8)

Zo ver zal het helaas niet gaan wss, en ook qua balancing zou het heel lastig worden, maar als je een game mode maakt waarbij Score en KD niet echt telt of boeit, en het puur om de epicness gaat, kún je wel zoiets maken denk ik :)

Ze hebben het telkens over een unique experience.. en dat is echt wel meer dan enkel wat oude maps uitbrengen in de nieuwe engine..
En mixen van enkel BF3 en 4 en 2042 zou ook niet heel super spectaculair zijn, aangezien die toch vrijwel 'hetzelfde' zijn (qua tijd/stijl enzo)

Misschien is het zelfs wel een soort van 'randomizer' ofzo.. Dat je de ene keer op een bepaalde map met spul uit een bepaald tijdperk speelt? En de andere keer is het wel dezelfde map, maar wel weer spul uit een ander tijdperk..

Geen idee, maar vnvnd weten we hopelijk meer! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51
RobinNL schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Het is gewoon 1 map, waarom zouden het opeens meerdere mappen moeten zijn? Kijk maar naar de sectors in de gameplay trailer, linksonder in het scherm.

[YouTube: Battlefield 2042 Official Gameplay Trailer]
Net nog even die trailer gekeken, maar heb het gevoel dat het meer 'cartoony' is dan normaal BF is of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

crimby schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Net nog even die trailer gekeken, maar heb het gevoel dat het meer 'cartoony' is dan normaal BF is of zie ik dat verkeerd?
BF:V was qua kleurgebruik/kleurenpalet al een stukken meer cartoony dan b.v. BF:1 of BF:4

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51
-tom-562 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:59:
[...]

BF:V was qua kleurgebruik/kleurenpalet al een stukken meer cartoony dan b.v. BF:1 of BF:4
Ah check! Heb na BF4 de games nog wel gespeeld maar echt heel kort. Heb wel goede hoop voor deze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Gamerant heeft blijkbaar al details gepost…

[ Voor 5% gewijzigd door raiders op 22-07-2021 16:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Livestream! Begint vanavond 19:00u

[ Voor 33% gewijzigd door RobinNL op 22-07-2021 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:17
Nou dat was zon beetje de beste aankondiging die ik ooit heb gezien. Al was portal het enige van bf2042 dan was ik al blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
There will be some limitations such as not being able to build a Battle Royale mode (yes, we knew you would ask).
:+
https://answers.ea.com/t5...ield-Portal/td-p/10497693

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Cool, maar aan de andere kant bekruipt me het gevoel dat hier unreleased BFV-content wordt gebruikt.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Shabbaman schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:11:
Cool, maar aan de andere kant bekruipt me het gevoel dat hier unreleased BFV-content wordt gebruikt.
Valt wel mee toch? Misschien de assets van de WW2 wapens, vehicles en soldiers. Maar de rest is gewoon nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

raiders schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:35:
[...]

Valt wel mee toch? Misschien de assets van de WW2 wapens, vehicles en soldiers. Maar de rest is gewoon nieuw.
Het zou me niet verbazen dat El Alamein en Bulge in ontwikkeling waren voor BFV. Maar goed, het zou me ook niet verbazen als er nooit meer maps voor BFV in ontwikkeling zijn geweest dan we uiteindelijk gekregen hebben |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:23

marapuru

db.

Hmm, heel gaaf en overweldigend. Maar die combi van alles bij elkaar? Het voelt wel alsof het teveel van het goede gaat worden. Maar let's see!

Ik zie een boardroomvergadering voor me bij EA / Dice:
Persoon A: Every part of our fanbase wants something different! How can we combine everything to keep the entire community happy?

Persoon B: Put everything in the game and let the players Mix & Match!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Shabbaman schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:47:
[...]

Het zou me niet verbazen dat El Alamein en Bulge in ontwikkeling waren voor BFV. Maar goed, het zou me ook niet verbazen als er nooit meer maps voor BFV in ontwikkeling zijn geweest dan we uiteindelijk gekregen hebben |:(
Dit ziet er inderdaad zo uit. Assets lijken sowieso al deels geport en kwa engine lijkt het ook grotendeels hetzelfde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skybullet
Je hebt mensen die alles negatief zien en mensen die positief naar de wereld kijken.

Wat maakt het uit als er misschien al een map hiervan in ontwikkeling was tijdens bf5 of er wat skins/models geport zijn ?

Dit is letterlijk wat een overgrote meerderheid altijd al wilde, en iets wat volgens mij nog nooit is vertoond. 1 grote sandbox waarin je alles zelf kan bepalen. Van de map, factie, voertuigen en wapens tot in depth dingen als headshot multiplier, sprint snelheid, health regen alles..

Wil jij alleen spelen als WO2 duitse soldaat met "superkrachten" als 4x damage, dubbele sprintsnelhied etc etc. Tegenover 127 amerikaanse moderne soldaten die alleen een mes mogen gebruiken geen prone of slide hebben, maar 25% max health en geen regen hebben...

Dan kan dat, en als je dat in iets negatiefs weet te verwoorden dan snap ik je niet. Want dat is het hele idee, je maakt zelf je regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Exact. Je hoeft geen WW2 tegen 2042 te spelen. Je kunt ook gewoon een server booten met classic conquest en oude maps. Eventueel wat rules zoals: geen snipers of infantry only.

Recyclen van assets is trouwens niet zo raar. Battlefield V had ook genoeg uit Battlefield 1

Edit: blijkbaar was er nog een heeeeel klein beetje gameplay in de stream:
https://twitter.com/gamespot/status/1418299811015520259?s=21

[ Voor 41% gewijzigd door raiders op 22-07-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobinNL allereerst bedankt man, voor het hardnekkig blijven posten in zowel de PC als de console topics, het wordt anders wel erg lastig om alles te volgen tot de launch op GoT, klasse!

En wauw, ik was toch wel onder de indruk van dat portal, zo veel vrijheid had ik in elk geval nooit op durven hopen.

Alleen al met BF3 gear en movement kunnen rossen op Valparaiso Rush op custom servers, dat wordt insane.

Als ze ook maar de helft hiervan echt waar kunnen maken, dan gaan we wat mij betreft al naar de beste BF sinds BF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Skybullet schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:47:

Wat maakt het uit als er misschien al een map hiervan in ontwikkeling was tijdens bf5 of er wat skins/models geport zijn ?
Het maakt mij uit omdat ik graag nog een BFV map had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Shabbaman schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:34:
[...]

Het maakt mij uit omdat ik graag nog een BFV map had gehad.
Ja maar die krijg je dus letterlijk straks. Je kunt voor altijd en eeuwig lekker zuur blijven over dat bf5 misschien niet was zoals je verwacht had.

Of je denkt hee ! Aan deze sandbox kan letterlijk alle bf content ooit gemaakt toegevoegd worden: vroeger, nu en in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skybullet schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:42:
[...]

Ja maar die krijg je dus letterlijk straks. Je kunt voor altijd en eeuwig lekker zuur blijven over dat bf5 misschien niet was zoals je verwacht had.

Of je denkt hee ! Aan deze sandbox kan letterlijk alle bf content ooit gemaakt toegevoegd worden: vroeger, nu en in de toekomst
Eens! Of je wil een nieuwe map in BF5, of je kan deze map krijgen in BF2042 waar je zelf aan kan sleutelen en het maken tot jouw beste Battlefield momenten. Ik weet wel wat ik zou kiezen :)

@A.W.E.S.O.M.-0 Thnx haha, ik vind het ook leuk om mezelf op de hoogte te houden van nieuwtjes rondom BF2042 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
RobinNL schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:45:
[...]

Eens! Of je wil een nieuwe map in BF5, of je kan deze map krijgen in BF2042 waar je zelf aan kan sleutelen en het maken tot jouw beste Battlefield momenten.
Ik wil gewoon Russische wo1 soldaten in de vietnam jungle tegen 2142 mechs...
Ieder zijn fetish toch ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skybullet schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Ik wil gewoon Russische wo1 soldaten in de vietnam jungle tegen 2142 mechs...
Ieder zijn fetish toch ? :+
Ik hoop dat ze uiteindelijk ook meerdere BF games en mappen gaan toevoegen. Bedenk eens wat je allemaal zou kunnen maken...

Stel je speelt met 64-128 spelers op Caspian Border, Conquest. Als speler kan je geen voertuigen of gadgets gebruiken, maar je kan ook niet lopen/rennen of hurken... Dus je kan je enkel via prone naar andere punten toe bewegen. :+

Misschien is het iets wat wat niet gaat komen, maar de mogelijkheden zijn echt groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Ik kijk nu al uit naar Battlefield 2 maps. Of voor complete mayhem: een 2142 update met titan mode (of de optie om dat te maken) _/-\o_

Jackfrags had het in zijn video over Battlefield Heroes content. Dat zou ook wel prachtig zijn. Cartoon characters op realistische maps of andersom. Gaat denk ik nooit gebeuren maar je weet maar nooit… Forza had ook een Lego DLC.

[ Voor 46% gewijzigd door raiders op 22-07-2021 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Rush op Arica Harbor en Valparaiso. *O*
En dan ook nog eens complete tijdperken kunnen mengen. Stel je voor een server die deze twee maps op met Rush draait en na twee ronden van set wisselt. Ga je opeens van WO2 naar nabije toekomst en dan Vietnam. :*)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:01
Heb het gevoel dat ze de fans nu even willen verwennen na het (voor mij en mijn vriendengroep) tegenvallende deeltje 5.

Ook leuk om gewoon een 2v2/3v3 te maken met vrienden en eventueel aan te vullen met AI (afhankelijk van hoe klein de bubbels worden). En natuurlijk benieuwd met welke ideeën de community allemaal komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:43

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

raiders schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:10:
Ik kijk nu al uit naar Battlefield 2 maps. Of voor complete mayhem: een 2142 update met titan mode (of de optie om dat te maken) _/-\o_
Titan mode wat mis ik dat met C4 naar binnen sneaken huppelend door die gang en BOEM BOEM.
Maar ik zie niks qua BF2142 in die trailer.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Skybullet schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:47:
Je hebt mensen die alles negatief zien en mensen die positief naar de wereld kijken.
Gelukkig zit daar nog een hoop tussenin.
Als er een game wordt gereleased, waar je o.b.v. beloftes over service en uitbreidingen de volle mep voor betaald dan vind ik (ik, dus de persoon die dit schrijft, dat geldt dus niet voor iedereen) dat best relevant.
Dit is letterlijk wat een overgrote meerderheid altijd al wilde, en iets wat volgens mij nog nooit is vertoond. 1 grote sandbox waarin je alles zelf kan bepalen. Van de map, factie, voertuigen en wapens tot in depth dingen als headshot multiplier, sprint snelheid, health regen alles..
Wat regelmatig is vertoond. Namelijk, mods. Dat is er op een gegeven moment helemaal uitgesloopt door de uitgevers / developers en nu komen ze als een heilige terug met hetgeen wat er vroeger al was (en al die tijd al had kunnen zijn).
Dan kan dat, en als je dat in iets negatiefs weet te verwoorden dan snap ik je niet. Want dat is het hele idee, je maakt zelf je regels.
Wellicht heb je de mods (Infantrymod, Realismmod, Forgotten Hope, Project Reality, Desert Combat etc. etc.) van eerder niet meegemaakt, dan begrijp ik dat je het niet snapt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
marapuru schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 07:59:

Wat regelmatig is vertoond. Namelijk, mods.

Wellicht heb je de mods (Infantrymod, Realismmod, Forgotten Hope, Project Reality, Desert Combat etc. etc.) van eerder niet meegemaakt, dan begrijp ik dat je het niet snapt ;)
Al die spellen meegemaakt en gespeeld.en nee dit is nog nooit eerder vertoond en niet te vergelijken met mods. Dat een ontwikkelaar die builder vrijgeeft met alle scripts en tools is heel wat anders dan de mogelijkheid een mod te maken.

Maar zoals ik al zei je kunt dingen positief of negatief benaderen. Daar laat ik het bij

Ik kan niet wachten op beta test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Skybullet schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:39:
[...]

Al die spellen meegemaakt en gespeeld.en nee dit is nog nooit eerder vertoond en niet te vergelijken met mods. Dat een ontwikkelaar die builder vrijgeeft met alle scripts en tools is heel wat anders dan de mogelijkheid een mod te maken.

Maar zoals ik al zei je kunt dingen positief of negatief benaderen. Daar laat ik het bij

Oke, meningen mogen verschillen. (is dat positief genoeg voor je? ;) )

Veel plezier met de beta :)

[ Voor 3% gewijzigd door marapuru op 23-07-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skybullet schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:39:
[...]

Ik denk dat we Batlefield Portal pas met de release kunnen zien en niet met de beta. Met de beta krijgen we mogelijk alleen 1-2 mappen uit All-out Warfare, met Conquest.

Dit is speculatie van mij, maar we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Ik zou zeker niet de volledige editor verwachten in de beta. Misschien wel 1 of 2 modes die gemaakt zijn met de editor? De squad van 2042 vs 20 soldaten uit WW2 in rush of 20 EOD bots tegen een tank zouden wel grappig zijn als preview.

Ik kijk wel echt uit naar een paar gestoorde modes (als het mogelijk is om dat te maken). Wie het verst zijn Jeep kan lanceren met C4. Of racen door Arica Harbor :P

[ Voor 25% gewijzigd door raiders op 23-07-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Whoehow neushaar kanaals! Ook tof dat je verschillede TTK instellingen kan toepassen.
Nu moet ik alleen kiezen, ga ik een PS5/Xbox kopen of een nieuwe game PC bouwen :P (ik geloof dat mijn GTX970 en i5 4690k dat niet meer gaan trekken)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
-tom-562 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:10:
Nu moet ik alleen kiezen, ga ik een PS5/Xbox kopen of een nieuwe game PC bouwen :P (ik geloof dat mijn GTX970 en i5 4690k dat niet meer gaan trekken)
Ik ben benieuwd of mijn 1070Ti het nog redelijk kan trekken op medium/high settings. Anders ook een upgrade nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Het zou ook mijn natte droom zijn BF met een editor of eigen mods maar dat gaat noway gebeuren, je krijgt parameters met limieten die je kan instellen op een gehuurd server bij een EA goedgekeurde hoster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb er zin in!

Wel jammer dat de 1 week pre-release alleen voor de Gold Edition van 90 euro is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Okasha schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:30:
Heb er zin in!

Wel jammer dat de 1 week pre-release alleen voor de Gold Edition van 90 euro is..
Keuzes he ;) Ik zou gewoon de beta spelen en kijken hoe leuk je het vindt. Stel een Battle Pass wordt €10 voor één season, dan is de Gold Edition de beste deal (€60 voor main game + 4x Battle Passes (€40) is totaal €100, maar je betaalt dan €90). Al heb je dan wel vier Battle Passes voor het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Met Battlefield 1 en Battlefield V kon je ook 10 uur van te voren proberen met EA Play (voorheen EA Access). Dan heb je day 1 toegang en ook nog wat andere games in de subscription die misschien wel leuk zijn om te proberen.

Je hebt maar 1 maand nodig voor 3,99. Tijdens die maand krijg je ook 10% korting dus als je dan direct de normale game koopt scheelt dat ook weer. Kost je wat extra tijd en moeite maar dan kun je wel day 1 spelen zonder een veel te dure editie te kopen. Enige nadeel is dat je dan geen pre-order bonus krijgt maar dat is toch troep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:19
Hier de YouTube link: YouTube: Battlefield 2042 Portal - Gameplay Trailer [HD 1080P]
raiders schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:53:
Exact. Je hoeft geen WW2 tegen 2042 te spelen. Je kunt ook gewoon een server booten met classic conquest en oude maps. Eventueel wat rules zoals: geen snipers of infantry only.

Recyclen van assets is trouwens niet zo raar. Battlefield V had ook genoeg uit Battlefield 1

Edit: blijkbaar was er nog een heeeeel klein beetje gameplay in de stream:
https://twitter.com/gamespot/status/1418299811015520259?s=21

Acties:
  • +2 Henk 'm!
raiders schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:09:
Met Battlefield 1 en Battlefield V kon je ook 10 uur van te voren proberen met EA Play (voorheen EA Access). Dan heb je day 1 toegang en ook nog wat andere games in de subscription die misschien wel leuk zijn om te proberen.

Je hebt maar 1 maand nodig voor 3,99. Tijdens die maand krijg je ook 10% korting dus als je dan direct de normale game koopt scheelt dat ook weer. Kost je wat extra tijd en moeite maar dan kun je wel day 1 spelen zonder een veel te dure editie te kopen. Enige nadeel is dat je dan geen pre-order bonus krijgt maar dat is toch troep :P
Hoe duurder je editie, hoe meer geld het scheelt wanneer je met EA Play (€3,99) Battlefield 2042 aanschaft. Ik heb het even snel berekend...

Battlefield 2042 - Standard Edition
Prijs: €59,99
Met EA Play en 10% korting: € 57,98
Verschil: €2,01

Battlefield 2042 - Gold Edition
Prijs: €89,99
Met EA Play en 10% korting: € 84,98
Verschil: €5,01

Battlefield 2042 - Ultimate Edition
Prijs: €109,99
Met EA Play en 10% korting: € 102,98
Verschil: €7,01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
YouTube: Battlefield 2042 Portal - NEW Gameplay details, BR, Anti Cheat + More!

Wie is er hyped?! *O*

[ Voor 157% gewijzigd door Generaal Pep op 26-07-2021 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[ Voor 48% gewijzigd door RobinNL op 25-07-2021 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 12:43
Er wordt niks gezegd over de dlc's bij de gold edition. Zitten hier nou alle toekomstige dlc's bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
multynoob schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:36:
Er wordt niks gezegd over de dlc's bij de gold edition. Zitten hier nou alle toekomstige dlc's bij?
DLC's bestaan niet meer :>

Je krijgt gewoon voortaan gratis alle benodigde updates en uitbreidingen.. en enkel als je speciale skins wil, mag je betalen.

Live Service model is dat, en dat heb je ook bij de basis versie van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update over Battlefield 2042 Portal.

offtopic:
Leuke speelkasten in de achtergrond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Zijn er dedicated servers? Kan je een vote kick starten tegen andere spelers? Dat zijn de meest belangrijke vragen. De meuk die in BFV erbij kwam was een lachertje.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slavy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:32:
Zijn er dedicated servers? Kan je een vote kick starten tegen andere spelers? Dat zijn de meest belangrijke vragen. De meuk die in BFV erbij kwam was een lachertje.
Dedicated servers als in BF3 en BF4 komen niet terug. Maar ik had volgens mij ergens iets gehoord dat je met Battlefield 2042 Portal misschien iets meer kan.

Info over anti-cheat krijgen we binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

RobinNL schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:34:
[...]

Dedicated servers als in BF3 en BF4 komen niet terug. Maar ik had volgens mij ergens iets gehoord dat je met Battlefield 2042 Portal misschien iets meer kan.

Info over anti-cheat krijgen we binnenkort.
Dan is dat al een mes in de rug van de community, al jaren wordt er geschreeuwd om dedicated servers. Daarnaast, Anti Cheat heb je niet veel aan, tenzij ze PunkBuster terugbrengen, de enige degelijke Anti Cheat die EA ooit heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Toch wel fijn dat ze weer anti cheat gaan gebruiken, is/was toch wel vervelend de afgelopen jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slavy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:32:
En een ping kicker.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:17
Slavy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:37:
[...]

Dan is dat al een mes in de rug van de community, al jaren wordt er geschreeuwd om dedicated servers. Daarnaast, Anti Cheat heb je niet veel aan, tenzij ze PunkBuster terugbrengen, de enige degelijke Anti Cheat die EA ooit heeft gehad.
Punkbuster is al lang gepasseerd he, meeste cheatbuilders bypassen dit met gemak.
Geef mij maar Easy Anti-Cheat dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Niet alleen dat, regiolock er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Slavy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:47:
[...]

Niet alleen dat, regiolock er op.
Gebeurd nu ook wel maar toch glippen ze via proxy/vpn tussendoor, heel Azië is het cheaters tegen cheaters hier zijn ze superman weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Wat ik had begrepen zijn er wel admin tools in portal mode. Maar dat is niet altijd beter hoor. Kill de admin en je wordt gekicked.

Votekick zie ik niet zo snel gebeuren. Dan heb je straks ook dat mensen een beetje goed gaan en dan ben je direct gekicked voor cheaten. Hoe vaak mensen wel niet de hele chat vol schelden omdat iemand net iets beter gaat dan hun...

[ Voor 17% gewijzigd door raiders op 27-07-2021 08:37 ]

Pagina: 1 2 ... 38 Laatste

Let op:
Er is een apart topic voor de consoles: [XBOX/PS] Battlefield 2042