SuperKneus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:50:
Optie D. Verhuizen?
Nee dit ga je niet leuk vinden en dat restaurant is ook gewoon fout maar ik ben bang dat deze situatie moeilijk op te lossen is. Stel dat je nu voor C kiest en het misschien zover komt dat men gaat handhaven, de buren relatie zal verpest zijn (als hij dat al niet is).
En dit zal dmv handhaving misschien wel even goed gaan maar uiteindelijk zullen die stoelen toch weer langzaam verplaatst worden. En dan ga jij weer contact opnemen, komt het weer op handhaven en dan gaat het misschien weer even goed, etc etc.
Maar goed dit is mijn 'makkelijke' oplossing voor een probleem die ik gelukkig niet heb.
Haha, we gaan zeker niet om deze reden verhuizen, daarvoor is de overlast echt niet groot genoeg. Wat betreft handhaving, dat is echt niet misselijk in onze gemeente. Bij elke overtreding escaleert de sanctie en dan heb je het al sneller dan je denkt niet meer over boetes maar over de tent sluiten. Niet alleen het terras, maar de hele zaak. Er is een reden dat ze zich een aantal jaar netjes aan de grens hebben gehouden nadat we een keer de gemeente hebben laten komen.
Om even open kaart te spelen, zelf zat ik oorspronkelijk te twijfelen tussen A en B, terwijl mijn partner initieel (net als de meeste van jullie) aan C dacht.
Waarom ik wat milder ben en dus even wil aankijken of ze niet verder gaan en of de overlast meevalt, heeft met twee dingen te maken. Ik ben geneigd een klein beetje coulant te zijn i.v.m. het afgelopen rampjaar voor de horeca - ook al hebben ze ongetwijfeld steun v.d. regering en dus ook mijn belastinggeld gehad

. En de overlast valt echt mee, mits ze het niet bonter maken dan dit weekend. We hebben ongerelateerd dit jaar nieuwe zonwering geplaatst en in de stand waarop die meestal staat zien we er vrij weinig van en kijkt ook niemand ons direct aan vanaf het terras. Verder is het niet het type horeca zaak dat veel overlast geeft.
Waarom mijn partner daar anders over denkt is vanwege wat velen van jullie ook al aanhalen, duidelijke, handhaafbare regels zijn beter en het recht op coulance hebben ze verspeeld met hun acties in het verleden en door het nu niet gewoon vooraf te vragen. Daarnaast heeft zij in het verleden ook de meest vervelende aanvaringen met hun gehad. Ik kan ook een heel eind meegaan in die redenering.