Terras van buren voor het raam

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Oogje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:30:
[...]

Tuinfeestjes geef je niet op een openbare stoep :P

[...]
Nou, als je er tafeltjes neer kan zetten kan je er ook staantafels neerzetten. Noem het dan een buurtfeestje. Of een borrel. Lekker mensen uitnodigen en borrelen voor je deur. Dat mag gewoon lijkt me zo. Kijken wat ze daar van vinden :)

Kijken of je af en toe minderjarigen alcohol zit krijgen, wat zo'n beetje overal gebeurt, en dan even melden. Ben je snel van het gedoe af.

[ Voor 14% gewijzigd door armageddon_2k1 op 08-06-2021 15:33 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:32:
[...]

Nou, als je er tafeltjes neer kan zetten kan je er ook staantafels neerzetten. Noem het dan een buurtfeestje. Of een borrel. Lekker mensen uitnodigen en borrelen voor je deur. Dat mag gewoon lijkt me zo. Kijken wat ze daar van vinden :)
Nergens voor nodig, om terug te gaan treiteren, gewoon zakelijk blijven. Gemeente laten handhaven dus.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 15:09
TheDude84 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:15:
[...]

En een lijntje trekken met verf of iets degelijks? Ook makkelijk voor eventuele foto's richting handhaving..
Dat is niet nodig, er zitten al van die pinnen die de officiële grens aangeven. Daar mogen ze officieel alleen met onze toestemming overheen. We kunnen dus al een grens laten handhaven als we willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe leg je die toestemming vast? Is dat enkel mondeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

njitter schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:45:
Hoe leg je die toestemming vast? Is dat enkel mondeling?
Mondeling overeenkomst is normaliter wettelijk ook bindend, maar bewijs het maar. iets dergelijks kan je gewoon het beste simpel op een papiertje vastleggen. datum + handtekeningen er bij en alle partijen een kopie. dat is voldoende.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
Optie D. Verhuizen?

Nee dit ga je niet leuk vinden en dat restaurant is ook gewoon fout maar ik ben bang dat deze situatie moeilijk op te lossen is. Stel dat je nu voor C kiest en het misschien zover komt dat men gaat handhaven, de buren relatie zal verpest zijn (als hij dat al niet is).
En dit zal dmv handhaving misschien wel even goed gaan maar uiteindelijk zullen die stoelen toch weer langzaam verplaatst worden. En dan ga jij weer contact opnemen, komt het weer op handhaven en dan gaat het misschien weer even goed, etc etc.

Maar goed dit is mijn 'makkelijke' oplossing voor een probleem die ik gelukkig niet heb.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

SuperKneus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:50:
Optie D. Verhuizen?

Nee dit ga je niet leuk vinden en dat restaurant is ook gewoon fout maar ik ben bang dat deze situatie moeilijk op te lossen is. Stel dat je nu voor C kiest en het misschien zover komt dat men gaat handhaven, de buren relatie zal verpest zijn (als hij dat al niet is).
En dit zal dmv handhaving misschien wel even goed gaan maar uiteindelijk zullen die stoelen toch weer langzaam verplaatst worden. En dan ga jij weer contact opnemen, komt het weer op handhaven en dan gaat het misschien weer even goed, etc etc.

Maar goed dit is mijn 'makkelijke' oplossing voor een probleem die ik gelukkig niet heb.
Of de handhaver gaat steeds hogere boetes uitschrijven, of TS stapt naar de gemeente om het terras dan maar helemaal te laten sluiten. Waarom zou je je laten wegjagen door een horeca-ondernemer die overduidelijk fout zit?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:56
TMDC schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:12:
Als ze mij hadden verteld dat ik nooit meer binnen mocht komen was er dezelfde dag nog een betonnen plantenbak langs de erfgrens gekomen.

It takes two to tango.

Optie C dus, mondeling en schriftelijk. Laatste waarschuwing.
Precies dit. Ik zou dat zelf nooit vergetten, ze zakken er maar in.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Precies.... en daarom is eisen dat de gemeente handhaaft ook de enige fatsoenlijke oplossing. Onderling contact lijkt me al lang een gepasseerd station.

En bij (een verzoek tot) handhaving is er ook gelijk dossieropbouw.

[ Voor 29% gewijzigd door Yowzawood op 08-06-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zou het geen oplossing zijn (voor beide partijen) als precies op de scheiding tussen de 2 panden er een paar gaten worden geboord in de muur en (in overleg met de gemeente) in de stoep.

Kan de ondernemer daar elke keer mooi een hekje in vastklikken; hij geen "gezeik" van zijn stomme buren, @Lapa geen gezeik van tafels, stoelen, dronken publiek voor zijn deur?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
KirovAir schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:54:
[...]

Precies dit. Ik zou dat zelf nooit vergetten, ze zakken er maar in.
Alleen blijkt het dus openbare stoep te zijn, dat maakt het helaas een heel stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
Jeroenneman schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:53:
[...]

Of de handhaver gaat steeds hogere boetes uitschrijven, of TS stapt naar de gemeente om het terras dan maar helemaal te laten sluiten. Waarom zou je je laten wegjagen door een horeca-ondernemer die overduidelijk fout zit?
Ik geef ook aan dat de ondernemen fout is, maar waar ik op doel is dat de relatie met de buren daardoor zo verkloot is dat ik het wel zie gebeuren dat er andere zaken gaan spelen (geluidsoverlast, treiteren). Misschien heb ik iets te veel naar de rijdende rechter gekeken maar ik zie dit iig niet makkelijk opgelost worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SuperKneus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:58:
[...]
...maar ik zie dit iig niet makkelijk opgelost worden.
En anders de hele dag met een Karcher je eigen voorgevel schoonspuiten... De wind is openbaar dus dan gaat de ondernemer maar bij de gemeente klagen dat er geen voorzieningen zijn die voorkomen dat afvalwater van topicstarter uiteindelijk op het terras waait?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 26-09 20:28
Het probleem met A en B is dat deze neerkomen op jouw akkoord voor het gebruik. Eens gegeven, moet je verklaren waarom je het weer intrekt, ipv andersom.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Heb je een foto? Dat verduidelijkt nog wat meer. Mijn gevoel zegt ook: nee, niet voor mijn raam. C. Oh ja, en dan in aangepaste vorm: geen waarschuwingen meer. Die hebben ze al gehad.

[ Voor 29% gewijzigd door gysman11 op 08-06-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 17:37
Optie C.
Want als je A gaat doen, en dus dat toestaat, dan gaan ze over 6 maanden zeiken als jij het "opeens" niet meer wilt.
Optie C is de enige optie met deze mensen.

Ik ben wel benieuwd naar de situatie qua foto. Vaak kun je met dat soort stoepen nog best een plantenbak neerzetten voor je raam.
Maar ook echt asociaal dat ze je plant er uit getrokken hebben.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De tijd voor coulance is wel voorbij, en het is al duidelijk dat je geen afspraken met ze kunnen maken. Optie C is dus niet zozeer de beste optie, maar gewoon de enige die iets gaat uithalen.

Ik zou ze per nette brief (hoeft niet aangetekend oid) laten weten dat ze geen toestemming hebben om voor jullie perceel terras te houden, en wanneer dat wel gebeurt (zelfs al is het maar één centimeter) meteen de gemeente bellen. Misschien ben je dan wel een zeikerd, maar ze hadden zelf ook gewoon netjes de afspraken die je uit goede wil met ze gemaakt hebt kunnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 10:12

Midas.e

Is handig met dinges

C, gewoon niet toestaan.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-09 17:39
Oude motor kopen en voor je deur op de stoep parkeren.

Kan hij geen tafel meer kwijt daar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 17:12
FRANQ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:12:
Oude motor kopen en voor je deur op de stoep parkeren.

Kan hij geen tafel meer kwijt daar. :+
ha een goede...ik weet niet of je mag sleutelen aan je motor op een stoep, maar zo ja dan motor testen met de uitlaat in de richting van... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

SuperKneus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:58:
[...]

Ik geef ook aan dat de ondernemen fout is, maar waar ik op doel is dat de relatie met de buren daardoor zo verkloot is dat ik het wel zie gebeuren dat er andere zaken gaan spelen (geluidsoverlast, treiteren). Misschien heb ik iets te veel naar de rijdende rechter gekeken maar ik zie dit iig niet makkelijk opgelost worden.
Het is heel makkelijk opgelost: ondernemer zet z'n tafeltjes fatsoenlijk neer: klaar. Geluidsoverlast, treiteren, dat wordt ook allemaal gemeld bij handhaving neem ik aan, maar is nu nog helemaal niet ter sprake.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 18:27
idef1x schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:14:
[...]

ha een goede...ik weet niet of je mag sleutelen aan je motor op een stoep, maar zo ja dan motor testen met de uitlaat in de richting van... :+
Dan straf je de gasten voor de misdragingen van de ondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
idef1x schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:14:
[...]

Je zou er maar een tafeltje hebben geboekt, niets hiervan weten, je hele avondje verpest.

Ik denk niet dat het een oplossing om arme betalende gasten die hier geheel buiten staan te pesten.
Gewoon optie C. Nu duidelijk, altijd duidelijk. Klaar.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 10:53
Ik zou denken, geef ze wat ruimte, maar die deur hebben ze zelf toe gegooid.

Mochten ze voor de heropstart even vriendelijk komen vragen zijn of je hen tegemoet kon komen was het te overwegen, maar nu is het gewoon 'pakken'.

Zo werkt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D. Parkeer er zo'n verrekte irritante huurscooter...

Zonder gekheid, zoals al door veel mensen gezegd, optie C. Ze hebben in het verleden hun eigenen ruiten al ingegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:25

LankHoar

Langharig tuig

Pff met dat gedrag van die ondernemer had ik allang de neiging gehad om per ongeluk zijn te ver staande tafels omver te lopen. Zak er even in. Maar dat mag ook niet, dus houd het lekker bij optie C. Zou zoals iemand eerder suggereerde telkens een foto maken en appen naar de wijkagent, zeker dagelijks. Dan zal deze sneller handhaven dan wanneer het bij 1x een foto blijft.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
D.

Direct handhaving inlichten. Beide partijen zijn goed op de hoogte over de afspraken en weten goed wat wel en niet mag. De tijd van waarschuwingen is geweest, keihard handelen.

makkelijk gezegd over andermans situatie natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:47
De zachte aanpak heeft eerder niet gewerkt dus ik zou niet weten waarom het nu wel zou werken. Ze zullen vast een kutjaar gehad hebben maar andere ondernemers moeten zich ook aan de regels houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Persoonlijk zou ik voor optie A gaan, waarbij je wel heel duidelijk aangeeft het te gedogen tot nader bericht. En wellicht ook gewoon een reminder in je agenda zetten (iedere week of twee weken) om daar binnen te lopen en aan te geven of je er wel / geen hinder van ondervindt. Zodra je er hinder van gaat ondervinden, dienen ze zich weer aan de "afspraken' te houden. Zolang je er nog geen hinder van ondervindt, kan je het gedogen toe blijven staan.

Het risico is natuurlijk wel, dat zij daarmee deels afhankelijk zijn hoe jullie vlag er bij hangt. Zeker als jullie er nu geen probleem mee hebben, gaan zij op een gegeven moment het extra tafeltje dat ze kwijt kunnen ook "permanent" opnemen en mogelijk vrij houden voor reserveringen. Als jullie het dus zat zijn op een gegeven moment, zitten zij met het probleem (let op: dit is hun probleem, niet die van jullie!) dat zij een reservering moeten annuleren. Immers kunnen ze dan een tafeltje minder kwijt... Daar zullen zij natuurlijk niet blij mee zijn. Zeker omdat zij geen invloed hebben, hoe jullie vlag er bij hangt.

Aan de andere kant, de verhoudingen waren al niet al te best tussen jullie. Dus optie C is ook zeker het overwegen waard. Dan ben je vanaf het begin af aan duidelijk en weten ze dus ook hoe jullie in de wedstrijd zitten. Iedere overtreding dan ook even netjes vastleggen en melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Lapa Optie A, en als daar de volgende dag geen gehoor aan is gegeven, zou ik zelf de set verwijderen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 18:11

BrZ

Sethro schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:09:
Ik zou proberen het contact te herstellen, door langs te gaan en een geste te doen (bloemetje, plantje, kaartje etc). Dan te vragen naar het plan voor de komende periode.
Dat zou inderdaad de beste reactie zijn, als je de horeca eigenaar bent ;) Hij wil iets van de TS, niet andersom.

Gewoon direct laten handhaven, hij heeft kansen genoeg gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 30-09 15:01
nvt

[ Voor 100% gewijzigd door pennywiser op 09-06-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:35
BastaRhymez schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:46:
Persoonlijk zou ik voor optie A gaan, waarbij je wel heel duidelijk aangeeft het te gedogen tot nader bericht. En wellicht ook gewoon een reminder in je agenda zetten (iedere week of twee weken) om daar binnen te lopen en aan te geven of je er wel / geen hinder van ondervindt. Zodra je er hinder van gaat ondervinden, dienen ze zich weer aan de "afspraken' te houden. Zolang je er nog geen hinder van ondervindt, kan je het gedogen toe blijven staan.

Het risico is natuurlijk wel, dat zij daarmee deels afhankelijk zijn hoe jullie vlag er bij hangt. Zeker als jullie er nu geen probleem mee hebben, gaan zij op een gegeven moment het extra tafeltje dat ze kwijt kunnen ook "permanent" opnemen en mogelijk vrij houden voor reserveringen. Als jullie het dus zat zijn op een gegeven moment, zitten zij met het probleem (let op: dit is hun probleem, niet die van jullie!) dat zij een reservering moeten annuleren. Immers kunnen ze dan een tafeltje minder kwijt... Daar zullen zij natuurlijk niet blij mee zijn. Zeker omdat zij geen invloed hebben, hoe jullie vlag er bij hangt.

Aan de andere kant, de verhoudingen waren al niet al te best tussen jullie. Dus optie C is ook zeker het overwegen waard. Dan ben je vanaf het begin af aan duidelijk en weten ze dus ook hoe jullie in de wedstrijd zitten. Iedere overtreding dan ook even netjes vastleggen en melden.
Gezien de voorgeschiedenis, wordt het TS aangerekend als deze de toestemming intrekt.

Optie C

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 02:23
C. Ik vind dat je al heel netjes bent geweest. Bij mij kwamen ze sowieso niet over die grens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-09 18:32

MeesterPieter

PnP Pinball

Optie D , direct handhaven

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
nvt

[ Voor 99% gewijzigd door pennywiser op 09-06-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 23:09
Ze hebben je de toegang tot het pand eerder ontzegt, meermaals bewezen dat communicatie niet hun beste punt is, dus voor mij zou optie C het wezen, gewoon gelijk aan de bel trekken bij de instanties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapa
SuperKneus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:50:
Optie D. Verhuizen?

Haha, we gaan zeker niet om deze reden verhuizen, daarvoor is de overlast echt niet groot genoeg. Wat betreft handhaving, dat is echt niet misselijk in onze gemeente. Bij elke overtreding escaleert de sanctie en dan heb je het al sneller dan je denkt niet meer over boetes maar over de tent sluiten. Niet alleen het terras, maar de hele zaak. Er is een reden dat ze zich een aantal jaar netjes aan de grens hebben gehouden nadat we een keer de gemeente hebben laten komen.

Om even open kaart te spelen, zelf zat ik oorspronkelijk te twijfelen tussen A en B, terwijl mijn partner initieel (net als de meeste van jullie) aan C dacht.

Waarom ik wat milder ben en dus even wil aankijken of ze niet verder gaan en of de overlast meevalt, heeft met twee dingen te maken. Ik ben geneigd een klein beetje coulant te zijn i.v.m. het afgelopen rampjaar voor de horeca - ook al hebben ze ongetwijfeld steun v.d. regering en dus ook mijn belastinggeld gehad >:). En de overlast valt echt mee, mits ze het niet bonter maken dan dit weekend. We hebben ongerelateerd dit jaar nieuwe zonwering geplaatst en in de stand waarop die meestal staat zien we er vrij weinig van en kijkt ook niemand ons direct aan vanaf het terras. Verder is het niet het type horeca zaak dat veel overlast geeft.

Waarom mijn partner daar anders over denkt is vanwege wat velen van jullie ook al aanhalen, duidelijke, handhaafbare regels zijn beter en het recht op coulance hebben ze verspeeld met hun acties in het verleden en door het nu niet gewoon vooraf te vragen. Daarnaast heeft zij in het verleden ook de meest vervelende aanvaringen met hun gehad. Ik kan ook een heel eind meegaan in die redenering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:35

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik vind het noemenswaardig dat jij coulant bent maar dat was ik alleen geweest als ik ook netjes behandeld was door de betreffende ondernemer en zover ik begreep is dag niet het geval.

Hij had ook zelf het initiatief kunnen nemen en sorry kunnen zeggen wanneer hij over de grens ging i.p.v. je de tent uit te sturen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lapa schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:22:
[...]

Waarom mijn partner daar anders over denkt is vanwege wat velen van jullie ook al aanhalen, duidelijke, handhaafbare regels zijn beter en het recht op coulance hebben ze verspeeld met hun acties in het verleden en door het nu niet gewoon vooraf te vragen. Daarnaast heeft zij in het verleden ook de meest vervelende aanvaringen met hun gehad. Ik kan ook een heel eind meegaan in die redenering.
Optie C is ook het meest duidelijk voor beide partijen. Anders kom je weer in een grijs gebied waarbij hun zeggen: ja wij dachten dat je B bedoelde, terwijl jij A voor ogen had. Daar gaat in mijn ogen geheid weer "ruzie" over ontstaan. Kies je voor optie C dan is het lekker duidelijk en worden de laatste afspraken gewoon gehandhaafd.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:20

BCC

Ik zou het voor een jaar aan ze verhuren. Staat het ook duidelijk op papier.

[ Voor 29% gewijzigd door BCC op 08-06-2021 17:31 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:04
Op een gegeven moment is het gewoon klaar. Je hebt met de beste wil alles gedaan om een normale relatie te onderhouden en meedenkend te zijn.

Nu hebben ze niet eens moeite genomen om dit met jullie te bespreken.
Daarmee hebben ze als horeca ondernemer alle goodwill wel verspeelt.
Optie D gemeente/politie/handhavers inschakelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Jazco2nd op 08-06-2021 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 17:12
BCC schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:30:
Ik zou het voor een jaar aan ze verhuren. Staat het ook duidelijk op papier.
Een publieke ruimte verhuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
gysman11 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:03:
Heb je een foto? Dat verduidelijkt nog wat meer. Mijn gevoel zegt ook: nee, niet voor mijn raam. C. Oh ja, en dan in aangepaste vorm: geen waarschuwingen meer. Die hebben ze al gehad.
Ik begrijp de behoefte, maar gaan we niet doen. Ik ga niet mezelf doxxen ;)

Wat betreft geen waarschuwing, ik begrijp het en dat is ook wat mijn partner vindt. Maar er hebben dus wel een paar jaar tussen gezeten waarin ze zich wel aan de regels wisten te houden.

[ Voor 20% gewijzigd door Lapa op 08-06-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:48

Qwerty-273

Meukposter

Marco1994 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:52:
Wat denk je wat er gebeurt als je een omzet derving hebt van 94% en dat je met de bijdrage van de overheid amper je huur kunt betalen.
Mwa het is off-topic, maar de verhuurder zit ook niet te wachten op een huurder die failliet gaat en dat de boel dan leeg staat. Want wie gaat er tijdens de lockdown die locatie huren. Het is ook in het belang van de verhuurder om daar de juiste afspraken over te maken (bijvoorbeeld verminderde huur tijdens de duur van de lockdown). Dat wil niet zeggen dat het financieel er rooskleurig uit ziet ;)

Ontopic: gezien de voorgeschiedenis zou ik voor optie C gaan. En handhaving zoveel mogelijk proberen af te dwingen. Dan sta je maar bekend als die lastige buurman ;)

Spreek je elke keer met de eigenaren, of is het de tijdelijke inhuur die op dat moment een zomerbaantje heeft en jouw alleen als lastig persoon ziet?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
Nieknikey schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:44:
Als je uit coulance de situatie tijdelijk wilt toestaan kun je er ook voor kiezen om dat niet in een gesprek mede te delen maar het gewoon toe te staan totdat je het beu bent. Getuige de voorgeschiedenis hebben ze de goodwill niet echt verdiend, overigens, en ik denk dat je daarom veel “optie C” gaat lezen hier.

[...]
Dat is ook zo'n beetje wat ik met B bedoelde, ook al wilde ik dan nog wel een waarschuwing geven (bijv. direct die avond een briefje door de bus om ze op de bestaande afspraken te wijzen), om niet ineens out of the blue zo'n scootertje van de gemeente op ze af te sturen en ze in ieder geval de kans te geven een scene voor betalende gasten te voorkomen.
Qwerty-273 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:44:
[...]

Spreek je elke keer met de eigenaren, of is het de tijdelijke inhuur die op dat moment een zomerbaantje heeft en jouw alleen als lastig persoon ziet?
De eigenaren doen 75% zelf, het is een klein zaakje. Heel af en toe helpt er een extra persoon, maar meer is het niet. Als we dus iemand spreken zijn het de eigenaren.

[ Voor 21% gewijzigd door Lapa op 08-06-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Optie C lijkt mij de enige passende optie in deze situatie. Hadden ze in het verleden zich maar gewoon aan de afspraken moeten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 14:43
Wauw. Ik zou het wel weten. Tafel incl stoelen bij het grofvuil dumpen. Elke keer weer. Juiste handeling? Nee, zeker niet, maar je hebt ze er volgens mij vaak genoeg op geattendeerd en het is duidelijk dat ze, om het even plat te zeggen, schijt hebben aan jullie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 11:48
@Lapa je hebt een verstandige partner. Ik ben het ermee eens: de horeca-kaffer heeft het recht op een vriendelijke relatie met jullie zelf bekoelt door zijn manier van doen. Prima, dus heb je nu een zakelijke insteek te nemen.
Enige serieuze en reeele optie is dus C. Eventueel kun je hem eerst waarschuwen voordat je een handhaafverzoek doet.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-09 14:30
Qwerty-273 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:44:
[...]

Mwa het is off-topic, maar de verhuurder zit ook niet te wachten op een huurder die failliet gaat en dat de boel dan leeg staat. Want wie gaat er tijdens de lockdown die locatie huren. Het is ook in het belang van de verhuurder om daar de juiste afspraken over te maken (bijvoorbeeld verminderde huur tijdens de duur van de lockdown). Dat wil niet zeggen dat het financieel er rooskleurig uit ziet ;)
Dat klopt, echter (n=1) wil de verhuurder alleen een gedeelte van de huur tijdelijk opschorten en wil hij dat op een gegeven moment terug zien. En natuurlijk zijn er buiten de huur nog meer vaste lasten die gewoon doorgaan. En er zijn genoeg ondernemers met een groter budget maar al te graag voor een prikkie uitbreiden. Dus leegstand zal niet zo snel voorkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als coulance niet helpt, wat ga je dan doen? Weer aardig vragen? Deze mensen lopen over je heen, maar realiseren niet, dat jij ook vervelend kan gaan doen en daar bedoel ik mee, handhaving vragen, foto's maken, etc want de gasten weten de grens niet (gaan erover heen, verzetten tafels/stoelen etc) en dat kan heel vervelend gaan worden voor dit bedrijf.
Als het bedrijf/restaurant vriendelijk was geweest, dan had je ook een andere houding kunnen aannemen en gedogen maar deze grens is hierbij ver te zoeken en daardoor ben je wel genoodzaakt om voor optie C te gaan.
Soms kan je mensen gewoon te vriend houden, dan ruzie gaan zoeken. In heel veel gevallen kom je verder want hoe dan ook, onderaan de streep moet je wel met elkaar door een deur als er weer wat is zonder inschakeling van een derden. Hierdoor kunnen sommige situaties behoorlijk uit de hand lopen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 15:39
ik zou voor optie C gaan gezien de historie, maar wel een vriendelijke waarschuwing geven denk ik.. in de zin van "ik zie dat jullie terras over de afgesproken grens heen gaat. Nou snap ik dat jullie het lastig hebben gehad de afgelopen tijd en dolblij zijn dat de terrassen weer open mogen, daar ben ik zelf namelijk ook ontzettend blij mee. Maar wij hadden afgesproken dat er niet over deze grens heen gegaan zou worden. Ons uitzicht verdwijnt hierdoor en het schaadt nogal in onze privacy. Dus ik ben blij voor jullie dat het terras weer open is en als jullie ervoor kunnen zorgen dat het terras niet over de grens gaat, zou dat voor ons ook een stuk aangenamer zijn. Het zou zonde zijn als ik de gemeente zou moeten inschakelen".

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:51
Lapa schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:22:
[...]

Daarnaast heeft zij in het verleden ook de meest vervelende aanvaringen met hun gehad. Ik kan ook een heel eind meegaan in die redenering.
Dit is voor mij een heel belangrijk punt, als je partner al de meest vervelende aanvaringen heeft gehad met hun vind ik dat je je partner het beste kunt steunen. Ik zou daarom voor optie C gaan, ook omdat ze meermaals aan hebben getoond dat coulance niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:03
Brief in de bus dat je geen terras op je grond wilt, zoals afgesproken en dat je bij overtreding de gemeente laat handhaven.

Je kan nog bij het juridisch loket navragen of er een dwangsom mogelijk is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Lapa
Mila1994 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:27:
[...]

Dit is voor mij een heel belangrijk punt, als je partner al de meest vervelende aanvaringen heeft gehad met hun vind ik dat je je partner het beste kunt steunen. Ik zou daarom voor optie C gaan, ook omdat ze meermaals aan hebben getoond dat coulance niet werkt.
Ik zal je zeggen, mijn partner leest mee en voelt zich sowieso al gesteund door jullie Tweakers (of zoals zij het uitdrukte "je maatjes"; dat vond ik zelf wat ver gaan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:45
Nieknikey schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:44:
Als je uit coulance de situatie tijdelijk wilt toestaan kun je er ook voor kiezen om dat niet in een gesprek mede te delen maar het gewoon toe te staan totdat je het beu bent.
Daar moet je mee uitkijken. Als je er niets van zegt, kan dat gezien worden als toestemming geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:36:
...

Ik ben werkelijk waar nog nooit van mijn leven een sympathieke horeca-exploitant tegen gekomen. Dus speel het zakelijk of hij zakt er maar in.
Dit dus, geen idee waarom het altijd zo lomp moet met die lui.

Ik zou ze zelf toch eerst aanspreken als ze de tafeltjes buiten gaan zetten. Als je dan een grote bek krijgt gelijk de gemeente inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:37
Ik zou in ieder geval áls je voor gedogen kiest dit nooit als zodanig uitspreken. Niets doen is dan beter. Of beter nog: een per week een briefje in de bus met: “Beste buurman, ik zie dat u uw terras buiten de door ons toegestane zone heeft opgebouwd en wil u vragen scherper te zijn op het nakomen van de huidige afspraken.” Daar doen ze dan vast niets mee, maar mocht je er dan op den duur meer last van krijgen of het niet meer willen gedogen dan sta je sterk als je zegt dat je het al een maand met regelmaat hebt aangekaart middels deze brieven en daar niet op gereageerd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 06:56
Wat @SunnieNL zegt : wel eerst even briefje in de bus... Na een paar dagen nog geen verandering, dan alsnog handhaving inlichten...

Maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat de eigenaar dan niet netjes komt vragen om dit tijdelijk toe te staan... Daar kan je dan alsnog onder voorwaarden mee akkoord gaan voor een vastgestelde periode (bijvoorbeeld tot 1 september). Dat initiatief moet dan echter van hen afkomen, zij zijn de partij die hier voordeel; van geniet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 17:06
Je kunt sowieso zelf ook iets aan het ruimtebeslag doen. Zet zelf een tuinbak voor je raam, zet m met een goed slot vast dan kan daar al niets meer staan. Vraag de gemeente of je een geveltuintje aan mag leggen (tegels eruit bloemen erin en plant iets als een roos.
Parkeer je fiets voor het raam, uiteraard met een goed slot aan de muur.

Bezopen dat het zo moet maar ik zie op dit moment geen andere optie. Heel veel sterkte.

Nog een optie: iedere dag bij de buren eten en het tafeltje voor je eigen raam reserveren ...

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:45
Mink Z. schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:20:
[...]

Dan straf je de gasten voor de misdragingen van de ondernemer.
En niet alleen straf je de gasten daarmee. JIJ bent in de ogen van die gasten ook nog eens de aso die geen rekening houdt met mensen die gewoon een biertje op een terras willen doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik zou direct laten handhaven.

je bent niet eens welkom in de zaak om dingen te bespreken dus voor coulance zie ik geen plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Kan je ok niet een mooie plantenbak op je terras zetten? Kan er ook geen tafel meer staan? Einde discussie

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
nvt

[ Voor 125% gewijzigd door pennywiser op 09-06-2021 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Elke dag een kwartiertje ramen lappen, wel met tuinslang.

Of dit ophangen: https://www.bol.com/nl/p/...&utm_medium=free_shopping

[ Voor 63% gewijzigd door plaspvd op 08-06-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 15:43

Minkie

Groazers Unite.

Regelen dat jullie 1x per *tijd* gratis een paar wijntjes/biertjes mogen doen en jullie verder niet klagen over een terras voor het raam

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Laatst online: 30-09 13:41
Minkie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:41:
Regelen dat jullie 1x per *tijd* gratis een paar wijntjes/biertjes mogen doen en jullie verder niet klagen over een terras voor het raam
Wat een waardeloos advies, daarmee lossen ze het oorspronkelijke probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 30-09 11:48
alle toetsenbord helden en internet hero's verzinnen wel wat anders zie je hierboven. Volgens mij is de rest het erover eens: geen coulance (je bent immers niet welkom in de zaak) en optie C is de enige weg.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
nvt

[ Voor 99% gewijzigd door pennywiser op 09-06-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Laatst online: 30-09 15:43

Minkie

Groazers Unite.

mugenmarco schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:45:
[...]

Wat een waardeloos advies, daarmee lossen ze het oorspronkelijke probleem niet op.
Mwa, TS wil nog coulant zijn dus vind ik het nog best wel een goede optie. En met dit weer helemaal ideaal :9~

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Laatst online: 30-09 13:41
Minkie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:49:
[...]

Mwa, TS wil nog coulant zijn dus vind ik het nog best wel een goede optie. En met dit weer helemaal ideaal :9~
maar jouw advies heeft niks met coulant zijn te maken maar eerder met toegeven en handdoek in de ring gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 15:00

nhanssen

QVL is non-tweakers

Ik vind dat je je te mals hebt opgesteld, ze hebben dus ook nog eens jou eigendom (plant) verwijderd/gestolen. Dus diefstal. Optie C is vanzelfsprekend na alleen dat al voor mij persoonlijk.

Hij wil duidelijk dat je hard meespeelt, dan moet je hem ook een hard spel geven. Hij heeft er mijn inziens zelf voor geopperd door je na zoveel keren in gesprek te willen de tent uit te gooien. De tijd voor dialoog is duidelijk voorbij voor hem. Dus blijft kwaadschiks over.

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-09 21:56
Gezien de geschiedenis, handhaven.
Lik op stuk en geen gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 17:52

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Tv voor het raam zetten met beelden die niet echt eet bevoordelijk zijn. Muziek iets te hard. Laat hun maar is langskomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 16:37
Gewoon c. Alles wat je nu toegeeft kunnen ze later tegen je gebruiken.

Staat toch duidelijk in de papieren dit is de grens ? Laat ze daar dan ook aan houden.

Hier hebben we een bloemist die stukje bij beetje steeds meer waar buiten en rondom het pand neerzet. Nog even en het staat 4 meter rondom het pand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Persoonlijk zou ik handhaving bellen. Het is niet voor niets dat zij zo hard optreden, blijkbaar is dat nodig.
@Lapa volgens mij heb je genoeg input, tijd voor de 'alternatieven':

Alarm installeren en 'per ongeluk' af laten gaan als er mensen voor je huis zitten. Zodra je thuis komt en ja, dan staat de politie/handhaving waarschijnlijk voor de deur, aangeven dat het waarschijnlijk door de mensen voor je raam komt.

Ramen open, muziek luid aan en als handhaving langskomt ze ook meteen het terras laten handhaven. Doordat je allebei last had van de handhaving wordt je daarna besties. (Kan ook iets anders uitwerken >:) )

Zelf een horecavergunning aanvragen met terras. Als je dan gasten hebt voor je deur, verdien je er tenminste nog wat aan.

De stenen in de stoep eruit halen en ervoor zorgen dat ze gaan wiebelen/scheef liggen. Of van die blinden tegels neerleggen.

En als laatste een vergunning/melding voor een container of Dixi aanvragen en die half op hun terras zetten of er net naast. Bijvoorbeeld in Amsterdam vermelden ze terassen niet en is het met alleen een melding toegestaan bij de buren iets voor het pand neer te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 00:07

job

Munki schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:52:
Wauw. Ik zou het wel weten. Tafel incl stoelen bij het grofvuil dumpen. Elke keer weer. Juiste handeling? Nee, zeker niet, maar je hebt ze er volgens mij vaak genoeg op geattendeerd en het is duidelijk dat ze, om het even plat te zeggen, schijt hebben aan jullie.
Ik ben ook voor deze optie E. Terrastafels die over de grens staan worden verplaatst of in mijn eigen tuin gezet.
De uitbater gaat bewust over de grens en wil geld verdienen met jouw ongemak. Weg met die tafels.

Jij kan hun een boel meer overlast bezorgen dan zij jou, ook binnen de grenzen van de wet.
Ben je vervelend naar de klanten, dan pak je ze. Je kent die klanten niet, dus trek je niets aan wat ze van je vinden. Vertel de klanten over dit probleem, of ga lukraak rare gesprekken voeren met de mensen op het terras.
Maak die uitbater boos en laat hem/haar lekker schelden en schreeuwen (slecht voor de klandizie).

[ Voor 27% gewijzigd door job op 09-06-2021 00:36 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Vergeet alle kleine pesterijtjes en die mensen het leven zuur maken. Hier ga je niemand mee helpen. Jullie worden er geen leuker persoon van en je lokt alleen maar (nog) kinderachtig(er) gedrag uit.

Het is straightforward. Jullie hebben een wijkagent. Informeer even bij je lokale bureau wie dat is. Deze mensen zijn over het algemeen zeer benaderbaar. Ga naar hem / haar toe en leg het probleem voor. Zet uiteen dat je het officieel gaat aanpakken, maar dat je wil dat de agent(en) bekend is met de problematiek. Vraag om de contactgegevens van de agent(en) in kwestie.

Vervolgens gaat er een email naar het emailadres van het cafe/restaurant toe(dit is zo goed als aangetekend en je hebt een kopie met datum in je inbox) met de wijkagent in de CC.
"Beste ***,

Wij hebben overlast van het terras dat jullie ongevraagd voor ons raam plaatsen. Volgens de plaatselijke verordening (https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-54660.html Artikel 3 g. van het terrassenregelement) is dit niet toegestaan.

Onze eerdere coulance met betrekking tot plaatsing van terras en stoelen werd door jullie niet gerespecteerd en komt hierbij te vervallen. Wij delen jullie expliciet mede: Wij verlenen geen toestemming voor het plaatsen van jullie terras voor onze woning. Het is duidelijk waar de grens loopt. Wij verwachten dat jullie deze grens vanaf heden respecteren. Uit coulance zullen wij jullie twee kalenderdagen de tijd geven om met een nieuwe terrasindeling te komen.

Indien er na deze periode nog overlast door het plaatsen van het terras over de geldende grens, zullen wij ons genoodzaakt zien hier melding van te maken. Dit zal in eerste instantie bij de wijkagent of de handhaving zijn. Indien dit niet het gewenste resultaat biedt, dan zien wij ons genoodzaakt onze rechtsbijstand in te schakelen.

Als een voetnoot. Onze eerste pogingen om dit netjes face to face aan te kaarten hebben niet het gewenste resultaat gehad. Wij zijn hevig teleurgesteld in de manier waarop jullie ons behandeld hebben. Jullie hebben ons de toegang tot het pand ontzegd. Zodoende zien wij ons genoodzaakt het op deze manier aan te kaarten.

Groet,
xx
Hiermee doe je jouw vriendin geen onrecht aan in haar ervaring. Je komt aan je eigen wens tegemoet om je niet bikkelhard op te stellen, omdat je uitleg geeft en je creëert een duidelijk dossier. Elke overtreding ga je documenteren. Simpel een foto vanuit het raam met datum en tijd. Melding bij de handhaving, danwel wijkagent.

Indien het uit de klauwen loopt, ga je informatie inwinnen bij het juridisch loket of rechtsbijstand.

Zorg dat je ELKE overtreding meldt. Ga niet denken "ochja, het is toch rustig en er zit niemand aan het tafeltje." ZIJ zijn fout. NIET jullie. Jullie staan in je recht.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door Point.Flare op 09-06-2021 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

TheGhostInc schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:56:
Persoonlijk zou ik handhaving bellen. Het is niet voor niets dat zij zo hard optreden, blijkbaar is dat nodig.
@Lapa volgens mij heb je genoeg input, tijd voor de 'alternatieven':

En als laatste een vergunning/melding voor een container of Dixi aanvragen en die half op hun terras zetten of er net naast. Bijvoorbeeld in Amsterdam vermelden ze terassen niet en is het met alleen een melding toegestaan bij de buren iets voor het pand neer te zetten.
Nee, niet als laatste. Als eerste. En als het terras lekker vol is uitgebreid gaan schijten. Eet niet teveel vezels en lekker vet rond die tijd })

edit: ondertussen kun je natuurlijk wat mensen regelen die daar regelmatig een paar uur een kraanwatertje gaan nuttigen.

[ Voor 7% gewijzigd door evilution op 09-06-2021 01:15 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 14:15

Poekie McPurrr

Mreoww~

Optie C natuurlijk. Word ander enkel erger en het contact is toch al minder.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 07:56
Gewoon zakelijk blijven, optie C en gelijk bij de gemeente handhaving aanvragen. Je vriendin heeft hierin gewoon gelijk.

Geen kleine pesterijtjes gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door SkiFan op 09-06-2021 09:12 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:47
evilution schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 01:11:
[...]

Nee, niet als laatste. Als eerste. En als het terras lekker vol is uitgebreid gaan schijten. Eet niet teveel vezels en lekker vet rond die tijd })

edit: ondertussen kun je natuurlijk wat mensen regelen die daar regelmatig een paar uur een kraanwatertje gaan nuttigen.
Haha, ik zo lekker in mijn eigen voortuin een feestje houden als je daar een beetje ruimte voor hebt.
Ik vind planten die uit je eigen tuin getrokken worden ook wel redelijk asociaal.

Maar eigenlijk willen we natuurlijk ook gewoon foto's zien, maar las al dat dit geen optie was. :+

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:22
Wat een situatie :)
Maar dit soort ondernemers kun je alleen bereiken via de officiële weg, handhaven, rechtsbijstand etc dus.

Het stoepje voor je hoort dus niet officieel bij jouw perceel? Anders ben je zo een aantal stoelen en tafeltjes rijker.... :)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:38
C, direct laten handhaven. De tijd van coulance is al een tijdje voorbij als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:37
Morpheusk schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:11:
[...]

Haha, ik zo lekker in mijn eigen voortuin een feestje houden als je daar een beetje ruimte voor hebt.
Ik vind planten die uit je eigen tuin getrokken worden ook wel redelijk asociaal.

Maar eigenlijk willen we natuurlijk ook gewoon foto's zien, maar las al dat dit geen optie was. :+
Hij heeft geen tuin dus dat betreft planten op gemeentegrond. Nog steeds asociaal overigens. En dat feestje in de “voortuin” kan maar als iemand dan écht wil handhaven dan mag je daar vervolgens mogelijk (afhankelijk van plaatselijke verordening mbt alcohol in de openbare ruimte) weer geen biertje drinken tenzij je het biertje bij de buren koopt en het formeel op hun terras opdrinkt. 🤪

[ Voor 5% gewijzigd door Valorian op 09-06-2021 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
Morpheusk schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:11:
[...]

Best vermakelijk, alle voorstellen tot treiterijen, van feestjes tot elke dag mijn ramen wassen. Maar ik geloof niet dat dat mijn woongenot gaat verhogen :)
wowly schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:38:
[...]

Het stoepje voor je hoort dus niet officieel bij jouw perceel? Anders ben je zo een aantal stoelen en tafeltjes rijker.... :)
Nee, foto's gaan er niet komen. Maar de situatie is vrij simpel. Een straat met huizen direct aan de stoep, dus geen voortuinen. Het restaurant heeft een vergunning om op de stoep voor hun eigen gevel een terras te zetten. Eventueel mogen ze dat ook voor onze gevel, maar alleen met onze toestemming.
Valorian schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Hij heeft geen tuin dus dat betreft planten op gemeentegrond. Nog steeds asociaal overigens. En dat feestje in de “voortuin” kan maar als iemand dan écht wil handhaven dan mag je daar vervolgens mogelijk (afhankelijk van plaatselijke verordening mbt alcohol in de openbare ruimte) weer geen biertje drinken tenzij je het biertje bij de buren koopt en het formeel op hun terras opdrinkt. 🤪
Het betrof hier een plant in ons "geveltuintje" dat is dus strikt genomen op gemeentegrond, maar de gemeente gedoogt (en stimuleert zelfs) dat je de rij stoeptegels tegen je gevel weghaalt en daar plantjes in zet. Een deel van het conflict over het terras en die plant komt voort uit het feit dat de restauranteigenaren (doen alsof ze) denken dat mijn gevel pas bij mijn raam begint, en die plant dus ook "van hun" was. Maar ons pand is een meter breder dan dat en dat is ook superduidelijk, het is zelfs een andere soort baksteen.

[ Voor 32% gewijzigd door Lapa op 09-06-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Lapa schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:56:
[...]

Het betrof hier een plant in ons "geveltuintje" dat is dus strikt genomen op gemeentegrond, maar de gemeente gedoogd (en stimuleert zelfs) dat je de rij stoeptegels tegen je gevel weghaalt en daar plantjes in zet. Een deel van het conflict over het terras en die plant komt voort uit het feit dat de restauranteigenaren (doen alsof ze) denken dat mijn gevel pas bij mijn raam begint, en die plant dus ook "van hun" was. Maar ons pand is een meter breder dan dat en dat is ook superduidelijk, het is zelfs een andere soort baksteen.
Ik zou in elk geval al deze voorvallen individueel melden bij de gemeente, de nare ervaring van je partner ook bij de politie. Helaas werkt het daar zo dat ze pas patience afsluiten als de klachtenbak overstroomt, na 1 of 2 klachten doen ze meestal nog niets.

Inderdaad, vererger de situatie niet met die passief-agressieve voorstellen hier, je gaat er gewoon niet beter van slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-09 17:23
Point.Flare schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 00:46:
Vergeet alle kleine pesterijtjes en die mensen het leven zuur maken. Hier ga je niemand mee helpen. Jullie worden er geen leuker persoon van en je lokt alleen maar (nog) kinderachtig(er) gedrag uit.

Het is straightforward. Jullie hebben een wijkagent. Informeer even bij je lokale bureau wie dat is. Deze mensen zijn over het algemeen zeer benaderbaar. Ga naar hem / haar toe en leg het probleem voor. Zet uiteen dat je het officieel gaat aanpakken, maar dat je wil dat de agent(en) bekend is met de problematiek. Vraag om de contactgegevens van de agent(en) in kwestie.

Vervolgens gaat er een email naar het emailadres van het cafe/restaurant toe(dit is zo goed als aangetekend en je hebt een kopie met datum in je inbox) met de wijkagent in de CC.

[...]

Hiermee doe je jouw vriendin geen onrecht aan in haar ervaring. Je komt aan je eigen wens tegemoet om je niet bikkelhard op te stellen, omdat je uitleg geeft en je creëert een duidelijk dossier. Elke overtreding ga je documenteren. Simpel een foto vanuit het raam met datum en tijd. Melding bij de handhaving, danwel wijkagent.

Indien het uit de klauwen loopt, ga je informatie inwinnen bij het juridisch loket of rechtsbijstand.

Zorg dat je ELKE overtreding meldt. Ga niet denken "ochja, het is toch rustig en er zit niemand aan het tafeltje." ZIJ zijn fout. NIET jullie. Jullie staan in je recht.

***members only***
Dit is mijn inziens de beste dan wel enige zinnige gang van zaken waarbij je zowel je vrouw als jezelf niet tekort doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
Brent schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:09:
[...]
Helaas werkt het daar zo dat ze pas patience afsluiten als de klachtenbak overstroomt, na 1 of 2 klachten doen ze meestal nog niets.
Geloof me, als ambtenaar kan ik je vertellen dat dit niet zo werkt..

Om een voorbeeld te noemen, ik werk bij een middelgrote gemeente waar we het afgelopen jaar +-50.000 meldingen hebben behandeld. Ik behandel alle meldingen over het (groen)onderhoud van de openbare ruimte in mijn wijken. Beoordeel ze op zin/onzin en laat ofwel de eigendienst danwel de aannemer het oplossen en koppel dit terug naar de melders. Ik heb een echtpaar in de wijk wonen wat tweekeer per week van elk afzonderlijk stukje onkruid in de straat een melding maakt. Los van het feit dat zij denken dat ze denken te helpen en hier ook gewoon een paar uur per keer mee bezig zijn, zijn er bij de gemeente ook gewoon een hoop mensen mee bezig. Bij het contactcentrum komt de melding binnen, evt. nemen zij contact op ter verduidelijking en zetten hem vervolgends op de afdeling. Bij de afdeling is er iemand die ze op basis van wijk / onderwerp bij de "juiste" persoon plaatst. En vervolgends is er iemand die ze behandeld. Soms van achter de computer maar vaak dat er ze met de melding de wijk in gaan om deze te beoordelen. Als je kijkt naar tijd en de middelen die in zown melding gaan zitten kost een zown melding al gauw 50 tot 200 euro.. en dat staat los van een eventuele vervolg actie.

Tuurlijk vinden er gesprekken met dit soort melders plaats en proberen we ze dit uit te leggen en op te voeden maar veelal kom je uiteindelijk op een punt dat dit soort melders niet meer serieus genomen wordt en dat meldingen "automatisch" afgehandeld worden als zijnde spam.

Met een goed gefundeerde melding kun je binnen een gemeente een stuk verder komen als met 100 losse meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Woody179 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:15:
[...]
Met een goed gefundeerde melding kun je binnen een gemeente een stuk verder komen als met 100 losse meldingen.
Ik heb in diverse gemeentes gewoond en dit helaas nooit meegemaakt, ondanks mijn foto's, beschrijvingen en aanbod mee te werken. Met politie idem. Ik krijg zonder uitzondering te horen dat ik de eerste ben die 'klaagt', en dat dat echt niet genoeg is om er verder op door te gaan.

Misschien kun je me vertellen waar je werkt, dan hou ik het in mijn achterhoofd ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Brent op 09-06-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
Brent schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:19:
[...]

Ik heb in diverse gemeentes gewoond en dit helaas nooit meegemaakt, ondanks mijn foto's, beschrijvingen en aanbod mee te werken. Met politie idem. Ik krijg zonder uitzondering te horen dat ik de eerste ben die 'klaagt', en dat dat echt niet genoeg is om er verder op door te gaan.

Misschien kun je me vertellen waar je werkt, dan hou ik het in mijn achterhoofd ;)
Noord Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:55
Ongeacht wat een ambtenaar van de desbetreffende kwestie vind qua prioriteit kan je het ook simpelweg afdwingen met een zogenaamd handhavingsverzoek. Hierbij is de gemeente verplicht om deze in een redelijk termijn in behandeling te nemen.

In het verleden ook een soortgelijk iets gehad over een poort die over de openbare weg open ging. De gemeente was zeer passief en uiteindelijk met deze vorm van verzoek het alsnog in beweging gekregen.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
Wij hebben prima ervaring met de handhaving door de gemeente. Zoals gezegd hebben we het in het verleden al een keer gemeld en één bezoekje van handhaving was voldoende om jarenlang de regels gerespecteerd te krijgen. Dus dat instrument hebben we gewoon en zullen we inzetten als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Heb je trouwens aangifte van vernieling van je geveltuin gedaan? Ik zou deze sowieso ook herstellen. En dan vuurdoorn terugplanten.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
@evilution Dat met die plant is jaren geleden en toen al meer dan genoeg besproken, inclusief via buurt mediation. Niet dat dat een bevredigend resultaat had, maar dat is een oude koe die lekker in de sloot mag blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ok. Maar herstel van de geveltuin kan alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Lapa schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:20:
Wij hebben prima ervaring met de handhaving door de gemeente. Zoals gezegd hebben we het in het verleden al een keer gemeld en één bezoekje van handhaving was voldoende om jarenlang de regels gerespecteerd te krijgen. Dus dat instrument hebben we gewoon en zullen we inzetten als het nodig is.
Dus gewoon nog een keer doen!

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou voor optie A gaan.
Je geeft aan dat de overlast niet groot is, zeker niet met de nieuwe zonnescherm.

Ga het gesprek aan en geef aan dat je best bereid bent een béétje water bij de wijn te doen ivm lange tijd dicht rondom corona etc. Laat als goede buur je goede kant zien, en laten we de horeca een beetje steunen.
Echter, zou ik dat gesprek wel echt heel duidelijk uitspreken dat het water BIJ de wijn is, dat het een kleine geste is, dat het een handreiking is.
Dat het dus NIET een heel nieuw fust wijn is, dat het niet een nieuwe afspraak is.
Gewoon voor begin van het siezoen (ik zou niet de hele zomer noemen) een betje speling geven. Niets meer en niets minder.
Duidelijk aangeven dat je vertrouwt op goede omgang met je geste.

verder nog de tip om eens te kijken of een ipcam aan de gevel of achter je raam een optie is.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Point.Flare schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 00:46:

[...]

***members only***
Dit lijkt me een goede oplossing.

Over de MO: Je bent dan van de herenliefde of geen "egte utrechter" ;)

Wikipedia: Utrechtenaar

edit: Om je op weg te helpen. Vroeger heette het King Arthur, maar nu PK bar % kitchen.

Zelf geen ervaring mee met de nieuwe formule, maar voorheen prima eten.

Verder kun je mick o connels nog proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Koos2009 op 10-06-2021 10:44 . Reden: Tips voor terrassen toegevoegd ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Pagina: 1 2 Laatste