Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Terras van buren voor het raam

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:06
Je kunt sowieso zelf ook iets aan het ruimtebeslag doen. Zet zelf een tuinbak voor je raam, zet m met een goed slot vast dan kan daar al niets meer staan. Vraag de gemeente of je een geveltuintje aan mag leggen (tegels eruit bloemen erin en plant iets als een roos.
Parkeer je fiets voor het raam, uiteraard met een goed slot aan de muur.

Bezopen dat het zo moet maar ik zie op dit moment geen andere optie. Heel veel sterkte.

Nog een optie: iedere dag bij de buren eten en het tafeltje voor je eigen raam reserveren ...

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:26
Mink Z. schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:20:
[...]

Dan straf je de gasten voor de misdragingen van de ondernemer.
En niet alleen straf je de gasten daarmee. JIJ bent in de ogen van die gasten ook nog eens de aso die geen rekening houdt met mensen die gewoon een biertje op een terras willen doen.

https://www.socialcooling.com/

Acties:
  • +9Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 20:01
Ik zou direct laten handhaven.

je bent niet eens welkom in de zaak om dingen te bespreken dus voor coulance zie ik geen plek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:08

worldfastest

Life is a b*tch

Kan je ok niet een mooie plantenbak op je terras zetten? Kan er ook geen tafel meer staan? Einde discussie

Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:02
nvt

[Voor 125% gewijzigd door Vinzz op 09-06-2021 09:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: mei 2014
  • Niet online
Elke dag een kwartiertje ramen lappen, wel met tuinslang.

Of dit ophangen: https://www.bol.com/nl/p/...&utm_medium=free_shopping

[Voor 63% gewijzigd door plaspvd op 08-06-2021 19:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:56

Minkie

Groazers Unite.

Regelen dat jullie 1x per *tijd* gratis een paar wijntjes/biertjes mogen doen en jullie verder niet klagen over een terras voor het raam

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:12
Minkie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:41:
Regelen dat jullie 1x per *tijd* gratis een paar wijntjes/biertjes mogen doen en jullie verder niet klagen over een terras voor het raam
Wat een waardeloos advies, daarmee lossen ze het oorspronkelijke probleem niet op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:15
alle toetsenbord helden en internet hero's verzinnen wel wat anders zie je hierboven. Volgens mij is de rest het erover eens: geen coulance (je bent immers niet welkom in de zaak) en optie C is de enige weg.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:02
nvt

[Voor 99% gewijzigd door Vinzz op 09-06-2021 09:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Minkie
  • Laatst online: 19:56

Minkie

Groazers Unite.

mugen4u1987 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:45:
[...]

Wat een waardeloos advies, daarmee lossen ze het oorspronkelijke probleem niet op.
Mwa, TS wil nog coulant zijn dus vind ik het nog best wel een goede optie. En met dit weer helemaal ideaal :9~

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:12
Minkie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:49:
[...]

Mwa, TS wil nog coulant zijn dus vind ik het nog best wel een goede optie. En met dit weer helemaal ideaal :9~
maar jouw advies heeft niks met coulant zijn te maken maar eerder met toegeven en handdoek in de ring gooien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:32

nhanssen

Gaarne, Jolijt!

Ik vind dat je je te mals hebt opgesteld, ze hebben dus ook nog eens jou eigendom (plant) verwijderd/gestolen. Dus diefstal. Optie C is vanzelfsprekend na alleen dat al voor mij persoonlijk.

Hij wil duidelijk dat je hard meespeelt, dan moet je hem ook een hard spel geven. Hij heeft er mijn inziens zelf voor geopperd door je na zoveel keren in gesprek te willen de tent uit te gooien. De tijd voor dialoog is duidelijk voorbij voor hem. Dus blijft kwaadschiks over.

Spec's PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 20:37
Gezien de geschiedenis, handhaven.
Lik op stuk en geen gedoe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08-06 22:18

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Tv voor het raam zetten met beelden die niet echt eet bevoordelijk zijn. Muziek iets te hard. Laat hun maar is langskomen.

Low Key Gaming

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18:20
Gewoon c. Alles wat je nu toegeeft kunnen ze later tegen je gebruiken.

Staat toch duidelijk in de papieren dit is de grens ? Laat ze daar dan ook aan houden.

Hier hebben we een bloemist die stukje bij beetje steeds meer waar buiten en rondom het pand neerzet. Nog even en het staat 4 meter rondom het pand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Persoonlijk zou ik handhaving bellen. Het is niet voor niets dat zij zo hard optreden, blijkbaar is dat nodig.
@Lapa volgens mij heb je genoeg input, tijd voor de 'alternatieven':

Alarm installeren en 'per ongeluk' af laten gaan als er mensen voor je huis zitten. Zodra je thuis komt en ja, dan staat de politie/handhaving waarschijnlijk voor de deur, aangeven dat het waarschijnlijk door de mensen voor je raam komt.

Ramen open, muziek luid aan en als handhaving langskomt ze ook meteen het terras laten handhaven. Doordat je allebei last had van de handhaving wordt je daarna besties. (Kan ook iets anders uitwerken >:) )

Zelf een horecavergunning aanvragen met terras. Als je dan gasten hebt voor je deur, verdien je er tenminste nog wat aan.

De stenen in de stoep eruit halen en ervoor zorgen dat ze gaan wiebelen/scheef liggen. Of van die blinden tegels neerleggen.

En als laatste een vergunning/melding voor een container of Dixi aanvragen en die half op hun terras zetten of er net naast. Bijvoorbeeld in Amsterdam vermelden ze terassen niet en is het met alleen een melding toegestaan bij de buren iets voor het pand neer te zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 20:56
Munki schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:52:
Wauw. Ik zou het wel weten. Tafel incl stoelen bij het grofvuil dumpen. Elke keer weer. Juiste handeling? Nee, zeker niet, maar je hebt ze er volgens mij vaak genoeg op geattendeerd en het is duidelijk dat ze, om het even plat te zeggen, schijt hebben aan jullie.
Ik ben ook voor deze optie E. Terrastafels die over de grens staan worden verplaatst of in mijn eigen tuin gezet.
De uitbater gaat bewust over de grens en wil geld verdienen met jouw ongemak. Weg met die tafels.

Jij kan hun een boel meer overlast bezorgen dan zij jou, ook binnen de grenzen van de wet.
Ben je vervelend naar de klanten, dan pak je ze. Je kent die klanten niet, dus trek je niets aan wat ze van je vinden. Vertel de klanten over dit probleem, of ga lukraak rare gesprekken voeren met de mensen op het terras.
Maak die uitbater boos en laat hem/haar lekker schelden en schreeuwen (slecht voor de klandizie).

[Voor 27% gewijzigd door job op 09-06-2021 00:36]

Acties:
  • +20Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-06 23:24

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Vergeet alle kleine pesterijtjes en die mensen het leven zuur maken. Hier ga je niemand mee helpen. Jullie worden er geen leuker persoon van en je lokt alleen maar (nog) kinderachtig(er) gedrag uit.

Het is straightforward. Jullie hebben een wijkagent. Informeer even bij je lokale bureau wie dat is. Deze mensen zijn over het algemeen zeer benaderbaar. Ga naar hem / haar toe en leg het probleem voor. Zet uiteen dat je het officieel gaat aanpakken, maar dat je wil dat de agent(en) bekend is met de problematiek. Vraag om de contactgegevens van de agent(en) in kwestie.

Vervolgens gaat er een email naar het emailadres van het cafe/restaurant toe(dit is zo goed als aangetekend en je hebt een kopie met datum in je inbox) met de wijkagent in de CC.
"Beste ***,

Wij hebben overlast van het terras dat jullie ongevraagd voor ons raam plaatsen. Volgens de plaatselijke verordening (https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-54660.html Artikel 3 g. van het terrassenregelement) is dit niet toegestaan.

Onze eerdere coulance met betrekking tot plaatsing van terras en stoelen werd door jullie niet gerespecteerd en komt hierbij te vervallen. Wij delen jullie expliciet mede: Wij verlenen geen toestemming voor het plaatsen van jullie terras voor onze woning. Het is duidelijk waar de grens loopt. Wij verwachten dat jullie deze grens vanaf heden respecteren. Uit coulance zullen wij jullie twee kalenderdagen de tijd geven om met een nieuwe terrasindeling te komen.

Indien er na deze periode nog overlast door het plaatsen van het terras over de geldende grens, zullen wij ons genoodzaakt zien hier melding van te maken. Dit zal in eerste instantie bij de wijkagent of de handhaving zijn. Indien dit niet het gewenste resultaat biedt, dan zien wij ons genoodzaakt onze rechtsbijstand in te schakelen.

Als een voetnoot. Onze eerste pogingen om dit netjes face to face aan te kaarten hebben niet het gewenste resultaat gehad. Wij zijn hevig teleurgesteld in de manier waarop jullie ons behandeld hebben. Jullie hebben ons de toegang tot het pand ontzegd. Zodoende zien wij ons genoodzaakt het op deze manier aan te kaarten.

Groet,
xx
Hiermee doe je jouw vriendin geen onrecht aan in haar ervaring. Je komt aan je eigen wens tegemoet om je niet bikkelhard op te stellen, omdat je uitleg geeft en je creëert een duidelijk dossier. Elke overtreding ga je documenteren. Simpel een foto vanuit het raam met datum en tijd. Melding bij de handhaving, danwel wijkagent.

Indien het uit de klauwen loopt, ga je informatie inwinnen bij het juridisch loket of rechtsbijstand.

Zorg dat je ELKE overtreding meldt. Ga niet denken "ochja, het is toch rustig en er zit niemand aan het tafeltje." ZIJ zijn fout. NIET jullie. Jullie staan in je recht.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 10% gewijzigd door Point.Flare op 09-06-2021 01:12]

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
TheGhostInc schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:56:
Persoonlijk zou ik handhaving bellen. Het is niet voor niets dat zij zo hard optreden, blijkbaar is dat nodig.
@Lapa volgens mij heb je genoeg input, tijd voor de 'alternatieven':

En als laatste een vergunning/melding voor een container of Dixi aanvragen en die half op hun terras zetten of er net naast. Bijvoorbeeld in Amsterdam vermelden ze terassen niet en is het met alleen een melding toegestaan bij de buren iets voor het pand neer te zetten.
Nee, niet als laatste. Als eerste. En als het terras lekker vol is uitgebreid gaan schijten. Eet niet teveel vezels en lekker vet rond die tijd })

edit: ondertussen kun je natuurlijk wat mensen regelen die daar regelmatig een paar uur een kraanwatertje gaan nuttigen.

[Voor 7% gewijzigd door evilution op 09-06-2021 01:15]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Poekie McPurrr
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10:51
Optie C natuurlijk. Word ander enkel erger en het contact is toch al minder.

Le Meow

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:14
Gewoon zakelijk blijven, optie C en gelijk bij de gemeente handhaving aanvragen. Je vriendin heeft hierin gewoon gelijk.

Geen kleine pesterijtjes gebruiken.

[Voor 13% gewijzigd door r_bleumer op 09-06-2021 09:12]

Nonsensical line goes here <---

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
evilution schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 01:11:
[...]

Nee, niet als laatste. Als eerste. En als het terras lekker vol is uitgebreid gaan schijten. Eet niet teveel vezels en lekker vet rond die tijd })

edit: ondertussen kun je natuurlijk wat mensen regelen die daar regelmatig een paar uur een kraanwatertje gaan nuttigen.
Haha, ik zo lekker in mijn eigen voortuin een feestje houden als je daar een beetje ruimte voor hebt.
Ik vind planten die uit je eigen tuin getrokken worden ook wel redelijk asociaal.

Maar eigenlijk willen we natuurlijk ook gewoon foto's zien, maar las al dat dit geen optie was. :+

Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten

• wowly
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10:48
Wat een situatie :)
Maar dit soort ondernemers kun je alleen bereiken via de officiële weg, handhaven, rechtsbijstand etc dus.

Het stoepje voor je hoort dus niet officieel bij jouw perceel? Anders ben je zo een aantal stoelen en tafeltjes rijker.... :)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• ShininNL
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:53
C, direct laten handhaven. De tijd van coulance is al een tijdje voorbij als ik het zo lees.

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:32
Morpheusk schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:11:
[...]

Haha, ik zo lekker in mijn eigen voortuin een feestje houden als je daar een beetje ruimte voor hebt.
Ik vind planten die uit je eigen tuin getrokken worden ook wel redelijk asociaal.

Maar eigenlijk willen we natuurlijk ook gewoon foto's zien, maar las al dat dit geen optie was. :+
Hij heeft geen tuin dus dat betreft planten op gemeentegrond. Nog steeds asociaal overigens. En dat feestje in de “voortuin” kan maar als iemand dan écht wil handhaven dan mag je daar vervolgens mogelijk (afhankelijk van plaatselijke verordening mbt alcohol in de openbare ruimte) weer geen biertje drinken tenzij je het biertje bij de buren koopt en het formeel op hun terras opdrinkt. 🤪

[Voor 5% gewijzigd door Valorian op 09-06-2021 09:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:04
Morpheusk schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:11:
[...]

Best vermakelijk, alle voorstellen tot treiterijen, van feestjes tot elke dag mijn ramen wassen. Maar ik geloof niet dat dat mijn woongenot gaat verhogen :)
wowly schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:38:
[...]

Het stoepje voor je hoort dus niet officieel bij jouw perceel? Anders ben je zo een aantal stoelen en tafeltjes rijker.... :)
Nee, foto's gaan er niet komen. Maar de situatie is vrij simpel. Een straat met huizen direct aan de stoep, dus geen voortuinen. Het restaurant heeft een vergunning om op de stoep voor hun eigen gevel een terras te zetten. Eventueel mogen ze dat ook voor onze gevel, maar alleen met onze toestemming.
Valorian schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Hij heeft geen tuin dus dat betreft planten op gemeentegrond. Nog steeds asociaal overigens. En dat feestje in de “voortuin” kan maar als iemand dan écht wil handhaven dan mag je daar vervolgens mogelijk (afhankelijk van plaatselijke verordening mbt alcohol in de openbare ruimte) weer geen biertje drinken tenzij je het biertje bij de buren koopt en het formeel op hun terras opdrinkt. 🤪
Het betrof hier een plant in ons "geveltuintje" dat is dus strikt genomen op gemeentegrond, maar de gemeente gedoogt (en stimuleert zelfs) dat je de rij stoeptegels tegen je gevel weghaalt en daar plantjes in zet. Een deel van het conflict over het terras en die plant komt voort uit het feit dat de restauranteigenaren (doen alsof ze) denken dat mijn gevel pas bij mijn raam begint, en die plant dus ook "van hun" was. Maar ons pand is een meter breder dan dat en dat is ook superduidelijk, het is zelfs een andere soort baksteen.

[Voor 32% gewijzigd door Lapa op 09-06-2021 10:23]

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:42
Lapa schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:56:
[...]

Het betrof hier een plant in ons "geveltuintje" dat is dus strikt genomen op gemeentegrond, maar de gemeente gedoogd (en stimuleert zelfs) dat je de rij stoeptegels tegen je gevel weghaalt en daar plantjes in zet. Een deel van het conflict over het terras en die plant komt voort uit het feit dat de restauranteigenaren (doen alsof ze) denken dat mijn gevel pas bij mijn raam begint, en die plant dus ook "van hun" was. Maar ons pand is een meter breder dan dat en dat is ook superduidelijk, het is zelfs een andere soort baksteen.
Ik zou in elk geval al deze voorvallen individueel melden bij de gemeente, de nare ervaring van je partner ook bij de politie. Helaas werkt het daar zo dat ze pas patience afsluiten als de klachtenbak overstroomt, na 1 of 2 klachten doen ze meestal nog niets.

Inderdaad, vererger de situatie niet met die passief-agressieve voorstellen hier, je gaat er gewoon niet beter van slapen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Woody179
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 20:08
Point.Flare schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 00:46:
Vergeet alle kleine pesterijtjes en die mensen het leven zuur maken. Hier ga je niemand mee helpen. Jullie worden er geen leuker persoon van en je lokt alleen maar (nog) kinderachtig(er) gedrag uit.

Het is straightforward. Jullie hebben een wijkagent. Informeer even bij je lokale bureau wie dat is. Deze mensen zijn over het algemeen zeer benaderbaar. Ga naar hem / haar toe en leg het probleem voor. Zet uiteen dat je het officieel gaat aanpakken, maar dat je wil dat de agent(en) bekend is met de problematiek. Vraag om de contactgegevens van de agent(en) in kwestie.

Vervolgens gaat er een email naar het emailadres van het cafe/restaurant toe(dit is zo goed als aangetekend en je hebt een kopie met datum in je inbox) met de wijkagent in de CC.

[...]

Hiermee doe je jouw vriendin geen onrecht aan in haar ervaring. Je komt aan je eigen wens tegemoet om je niet bikkelhard op te stellen, omdat je uitleg geeft en je creëert een duidelijk dossier. Elke overtreding ga je documenteren. Simpel een foto vanuit het raam met datum en tijd. Melding bij de handhaving, danwel wijkagent.

Indien het uit de klauwen loopt, ga je informatie inwinnen bij het juridisch loket of rechtsbijstand.

Zorg dat je ELKE overtreding meldt. Ga niet denken "ochja, het is toch rustig en er zit niemand aan het tafeltje." ZIJ zijn fout. NIET jullie. Jullie staan in je recht.

***members only***
Dit is mijn inziens de beste dan wel enige zinnige gang van zaken waarbij je zowel je vrouw als jezelf niet tekort doet.

• Woody179
Brent schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:09:
[...]
Helaas werkt het daar zo dat ze pas patience afsluiten als de klachtenbak overstroomt, na 1 of 2 klachten doen ze meestal nog niets.
Geloof me, als ambtenaar kan ik je vertellen dat dit niet zo werkt..

Om een voorbeeld te noemen, ik werk bij een middelgrote gemeente waar we het afgelopen jaar +-50.000 meldingen hebben behandeld. Ik behandel alle meldingen over het (groen)onderhoud van de openbare ruimte in mijn wijken. Beoordeel ze op zin/onzin en laat ofwel de eigendienst danwel de aannemer het oplossen en koppel dit terug naar de melders. Ik heb een echtpaar in de wijk wonen wat tweekeer per week van elk afzonderlijk stukje onkruid in de straat een melding maakt. Los van het feit dat zij denken dat ze denken te helpen en hier ook gewoon een paar uur per keer mee bezig zijn, zijn er bij de gemeente ook gewoon een hoop mensen mee bezig. Bij het contactcentrum komt de melding binnen, evt. nemen zij contact op ter verduidelijking en zetten hem vervolgends op de afdeling. Bij de afdeling is er iemand die ze op basis van wijk / onderwerp bij de "juiste" persoon plaatst. En vervolgends is er iemand die ze behandeld. Soms van achter de computer maar vaak dat er ze met de melding de wijk in gaan om deze te beoordelen. Als je kijkt naar tijd en de middelen die in zown melding gaan zitten kost een zown melding al gauw 50 tot 200 euro.. en dat staat los van een eventuele vervolg actie.

Tuurlijk vinden er gesprekken met dit soort melders plaats en proberen we ze dit uit te leggen en op te voeden maar veelal kom je uiteindelijk op een punt dat dit soort melders niet meer serieus genomen wordt en dat meldingen "automatisch" afgehandeld worden als zijnde spam.

Met een goed gefundeerde melding kun je binnen een gemeente een stuk verder komen als met 100 losse meldingen.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:42
Woody179 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:15:
[...]
Met een goed gefundeerde melding kun je binnen een gemeente een stuk verder komen als met 100 losse meldingen.
Ik heb in diverse gemeentes gewoond en dit helaas nooit meegemaakt, ondanks mijn foto's, beschrijvingen en aanbod mee te werken. Met politie idem. Ik krijg zonder uitzondering te horen dat ik de eerste ben die 'klaagt', en dat dat echt niet genoeg is om er verder op door te gaan.

Misschien kun je me vertellen waar je werkt, dan hou ik het in mijn achterhoofd ;)

[Voor 12% gewijzigd door Brent op 09-06-2021 11:20]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Woody179
Brent schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:19:
[...]

Ik heb in diverse gemeentes gewoond en dit helaas nooit meegemaakt, ondanks mijn foto's, beschrijvingen en aanbod mee te werken. Met politie idem. Ik krijg zonder uitzondering te horen dat ik de eerste ben die 'klaagt', en dat dat echt niet genoeg is om er verder op door te gaan.

Misschien kun je me vertellen waar je werkt, dan hou ik het in mijn achterhoofd ;)
Noord Brabant.

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:54

Hari-Bo

F5 addict

Ongeacht wat een ambtenaar van de desbetreffende kwestie vind qua prioriteit kan je het ook simpelweg afdwingen met een zogenaamd handhavingsverzoek. Hierbij is de gemeente verplicht om deze in een redelijk termijn in behandeling te nemen.

In het verleden ook een soortgelijk iets gehad over een poort die over de openbare weg open ging. De gemeente was zeer passief en uiteindelijk met deze vorm van verzoek het alsnog in beweging gekregen.

kokenmetvuur.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lapa
Wij hebben prima ervaring met de handhaving door de gemeente. Zoals gezegd hebben we het in het verleden al een keer gemeld en één bezoekje van handhaving was voldoende om jarenlang de regels gerespecteerd te krijgen. Dus dat instrument hebben we gewoon en zullen we inzetten als het nodig is.

• evilution
  • Niet online
Heb je trouwens aangifte van vernieling van je geveltuin gedaan? Ik zou deze sowieso ook herstellen. En dan vuurdoorn terugplanten.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Lapa
@evilution Dat met die plant is jaren geleden en toen al meer dan genoeg besproken, inclusief via buurt mediation. Niet dat dat een bevredigend resultaat had, maar dat is een oude koe die lekker in de sloot mag blijven.

• evilution
  • Niet online
Ok. Maar herstel van de geveltuin kan alsnog.

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Lapa schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:20:
Wij hebben prima ervaring met de handhaving door de gemeente. Zoals gezegd hebben we het in het verleden al een keer gemeld en één bezoekje van handhaving was voldoende om jarenlang de regels gerespecteerd te krijgen. Dus dat instrument hebben we gewoon en zullen we inzetten als het nodig is.
Dus gewoon nog een keer doen!

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:05

Koffie

Koffiebierbrouwer
Ik zou voor optie A gaan.
Je geeft aan dat de overlast niet groot is, zeker niet met de nieuwe zonnescherm.

Ga het gesprek aan en geef aan dat je best bereid bent een béétje water bij de wijn te doen ivm lange tijd dicht rondom corona etc. Laat als goede buur je goede kant zien, en laten we de horeca een beetje steunen.
Echter, zou ik dat gesprek wel echt heel duidelijk uitspreken dat het water BIJ de wijn is, dat het een kleine geste is, dat het een handreiking is.
Dat het dus NIET een heel nieuw fust wijn is, dat het niet een nieuwe afspraak is.
Gewoon voor begin van het siezoen (ik zou niet de hele zomer noemen) een betje speling geven. Niets meer en niets minder.
Duidelijk aangeven dat je vertrouwt op goede omgang met je geste.

verder nog de tip om eens te kijken of een ipcam aan de gevel of achter je raam een optie is.

Is een free rider | Zwembad - Braaihok

• Koos2009
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14-06 08:08
Point.Flare schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 00:46:

[...]

***members only***
Dit lijkt me een goede oplossing.

Over de MO: Je bent dan van de herenliefde of geen "egte utrechter" ;)

Wikipedia: Utrechtenaar

edit: Om je op weg te helpen. Vroeger heette het King Arthur, maar nu PK bar % kitchen.

Zelf geen ervaring mee met de nieuwe formule, maar voorheen prima eten.

Verder kun je mick o connels nog proberen.

[Voor 5% gewijzigd door Koos2009 op 10-06-2021 10:44. Reden: Tips voor terrassen toegevoegd]

PSN: DucttapeGuyXXL

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True