Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)
[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 08-06-2021 14:31 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
[ Voor 15% gewijzigd door Seriph op 08-06-2021 14:36 ]
Anoniem: 1302638
Anoniem: 1279036
Hattrick: Thorgal Eagles
Tijd van werken, tijd van rusten
Dit is behoorlijk offtopic wat ik nu ga zeggen. Maar volgens mij heb jij geen flauw idee wat er speelt. Ik kan je beloven dat ik wat dit onderwerp betreft redelijk weet waar ik over praat. Wat denk je wat er gebeurt als je een omzet derving hebt van 94% en dat je met de bijdrage van de overheid amper je huur kunt betalen. Dan heb je een aantal opties. Al je spaargeld/pensioen/spaarpotjes leeghalen of overal schulden opbouwen. Veel ondernemers zijn prive aansprakelijk en doen er dus alles voor om het hoofd boven water te houden.Mink Z. schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:46:
Ondanks het gejank van de horeca-ondernemers valt het allemaal wel een beetje mee met die kaalslag in de horeca-branche. Dat zou ik dus zeker niet overwegen als argument om ze meer ruimte te geven.
[ Voor 6% gewijzigd door Marco1994 op 08-06-2021 14:53 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
[ Voor 6% gewijzigd door Sethro op 08-06-2021 15:11 ]
Wat een hele rare reactie, dit slaat nergens op..Mink Z. schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:46:
Ondanks het gejank van de horeca-ondernemers valt het allemaal wel een beetje mee met die kaalslag in de horeca-branche. Dat zou ik dus zeker niet overwegen als argument om ze meer ruimte te geven.
De reacties gaan snel, heb nog niet alles kunnen lezen. Maar om alvast deze vraag te beantwoorden: het gaat niet om een voortuin, maar een openbare stoep. Een fysieke afscheiding is dus niet mogelijk.Jeroenneman schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:55:
Hoe kunnen ze een tafeltje in jouw tuin/voor jouw gevel neerzetten? Staat daar geen fysiek object/een grote plant/heg?
...
Dat is jammer. Fiets er permanent neerzetten een optie?Lapa schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:13:
[...]
De reacties gaan snel, heb nog niet alles kunnen lezen. Maar om alvast deze vraag te beantwoorden: het gaat niet om een voortuin, maar een openbare stoep. Een fysieke afscheiding is dus niet mogelijk.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dan de gemeente laten handhaven. Elke keer als je het toch daar ziet staan, foto's maken en mailen naar de gemeente.Lapa schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:13:
[...]
De reacties gaan snel, heb nog niet alles kunnen lezen. Maar om alvast deze vraag te beantwoorden: het gaat niet om een voortuin, maar een openbare stoep. Een fysieke afscheiding is dus niet mogelijk.
En een lijntje trekken met verf of iets degelijks? Ook makkelijk voor eventuele foto's richting handhaving..Lapa schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:13:
[...]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Heeft ook een computer!
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Tuinfeestjes geef je niet op een openbare stoeparmageddon_2k1 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:28:
Mag jij ook gewoon een tuinfeestje houden op hun terras?
Lapa schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:13:
[...]
[removed]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Nou, als je er tafeltjes neer kan zetten kan je er ook staantafels neerzetten. Noem het dan een buurtfeestje. Of een borrel. Lekker mensen uitnodigen en borrelen voor je deur. Dat mag gewoon lijkt me zo. Kijken wat ze daar van vindenOogje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:30:
[...]
Tuinfeestjes geef je niet op een openbare stoep![]()
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door armageddon_2k1 op 08-06-2021 15:33 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Nergens voor nodig, om terug te gaan treiteren, gewoon zakelijk blijven. Gemeente laten handhaven dus.armageddon_2k1 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:32:
[...]
Nou, als je er tafeltjes neer kan zetten kan je er ook staantafels neerzetten. Noem het dan een buurtfeestje. Of een borrel. Lekker mensen uitnodigen en borrelen voor je deur. Dat mag gewoon lijkt me zo. Kijken wat ze daar van vinden
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Dat is niet nodig, er zitten al van die pinnen die de officiële grens aangeven. Daar mogen ze officieel alleen met onze toestemming overheen. We kunnen dus al een grens laten handhaven als we willen.TheDude84 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:15:
[...]
En een lijntje trekken met verf of iets degelijks? Ook makkelijk voor eventuele foto's richting handhaving..
Mondeling overeenkomst is normaliter wettelijk ook bindend, maar bewijs het maar. iets dergelijks kan je gewoon het beste simpel op een papiertje vastleggen. datum + handtekeningen er bij en alle partijen een kopie. dat is voldoende.njitter schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:45:
Hoe leg je die toestemming vast? Is dat enkel mondeling?
Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah
Of de handhaver gaat steeds hogere boetes uitschrijven, of TS stapt naar de gemeente om het terras dan maar helemaal te laten sluiten. Waarom zou je je laten wegjagen door een horeca-ondernemer die overduidelijk fout zit?SuperKneus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:50:
Optie D. Verhuizen?
Nee dit ga je niet leuk vinden en dat restaurant is ook gewoon fout maar ik ben bang dat deze situatie moeilijk op te lossen is. Stel dat je nu voor C kiest en het misschien zover komt dat men gaat handhaven, de buren relatie zal verpest zijn (als hij dat al niet is).
En dit zal dmv handhaving misschien wel even goed gaan maar uiteindelijk zullen die stoelen toch weer langzaam verplaatst worden. En dan ga jij weer contact opnemen, komt het weer op handhaven en dan gaat het misschien weer even goed, etc etc.
Maar goed dit is mijn 'makkelijke' oplossing voor een probleem die ik gelukkig niet heb.
Precies dit. Ik zou dat zelf nooit vergetten, ze zakken er maar in.TMDC schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:12:
Als ze mij hadden verteld dat ik nooit meer binnen mocht komen was er dezelfde dag nog een betonnen plantenbak langs de erfgrens gekomen.
It takes two to tango.
Optie C dus, mondeling en schriftelijk. Laatste waarschuwing.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
[ Voor 29% gewijzigd door Yowzawood op 08-06-2021 15:56 ]
Alleen blijkt het dus openbare stoep te zijn, dat maakt het helaas een heel stuk lastiger.KirovAir schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Precies dit. Ik zou dat zelf nooit vergetten, ze zakken er maar in.
Ik geef ook aan dat de ondernemen fout is, maar waar ik op doel is dat de relatie met de buren daardoor zo verkloot is dat ik het wel zie gebeuren dat er andere zaken gaan spelen (geluidsoverlast, treiteren). Misschien heb ik iets te veel naar de rijdende rechter gekeken maar ik zie dit iig niet makkelijk opgelost worden.Jeroenneman schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:53:
[...]
Of de handhaver gaat steeds hogere boetes uitschrijven, of TS stapt naar de gemeente om het terras dan maar helemaal te laten sluiten. Waarom zou je je laten wegjagen door een horeca-ondernemer die overduidelijk fout zit?
En anders de hele dag met een Karcher je eigen voorgevel schoonspuiten... De wind is openbaar dus dan gaat de ondernemer maar bij de gemeente klagen dat er geen voorzieningen zijn die voorkomen dat afvalwater van topicstarter uiteindelijk op het terras waait?SuperKneus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:58:
[...]
...maar ik zie dit iig niet makkelijk opgelost worden.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
[ Voor 29% gewijzigd door gysman11 op 08-06-2021 16:12 ]
Something something
ha een goede...ik weet niet of je mag sleutelen aan je motor op een stoep, maar zo ja dan motor testen met de uitlaat in de richting van...FRANQ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:12:
Oude motor kopen en voor je deur op de stoep parkeren.
Kan hij geen tafel meer kwijt daar.
Het is heel makkelijk opgelost: ondernemer zet z'n tafeltjes fatsoenlijk neer: klaar. Geluidsoverlast, treiteren, dat wordt ook allemaal gemeld bij handhaving neem ik aan, maar is nu nog helemaal niet ter sprake.SuperKneus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:58:
[...]
Ik geef ook aan dat de ondernemen fout is, maar waar ik op doel is dat de relatie met de buren daardoor zo verkloot is dat ik het wel zie gebeuren dat er andere zaken gaan spelen (geluidsoverlast, treiteren). Misschien heb ik iets te veel naar de rijdende rechter gekeken maar ik zie dit iig niet makkelijk opgelost worden.
Dan straf je de gasten voor de misdragingen van de ondernemer.idef1x schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:14:
[...]
ha een goede...ik weet niet of je mag sleutelen aan je motor op een stoep, maar zo ja dan motor testen met de uitlaat in de richting van...
Je zou er maar een tafeltje hebben geboekt, niets hiervan weten, je hele avondje verpest.idef1x schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:14:
[...]
ha een goede...ik weet niet of je mag sleutelen aan je motor op een stoep, maar zo ja dan motor testen met de uitlaat in de richting van...
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat zou inderdaad de beste reactie zijn, als je de horeca eigenaar bentSethro schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:09:
Ik zou proberen het contact te herstellen, door langs te gaan en een geste te doen (bloemetje, plantje, kaartje etc). Dan te vragen naar het plan voor de komende periode.
[ Voor 100% gewijzigd door pennywiser op 09-06-2021 10:00 ]
Gezien de voorgeschiedenis, wordt het TS aangerekend als deze de toestemming intrekt.BastaRhymez schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:46:
Persoonlijk zou ik voor optie A gaan, waarbij je wel heel duidelijk aangeeft het te gedogen tot nader bericht. En wellicht ook gewoon een reminder in je agenda zetten (iedere week of twee weken) om daar binnen te lopen en aan te geven of je er wel / geen hinder van ondervindt. Zodra je er hinder van gaat ondervinden, dienen ze zich weer aan de "afspraken' te houden. Zolang je er nog geen hinder van ondervindt, kan je het gedogen toe blijven staan.
Het risico is natuurlijk wel, dat zij daarmee deels afhankelijk zijn hoe jullie vlag er bij hangt. Zeker als jullie er nu geen probleem mee hebben, gaan zij op een gegeven moment het extra tafeltje dat ze kwijt kunnen ook "permanent" opnemen en mogelijk vrij houden voor reserveringen. Als jullie het dus zat zijn op een gegeven moment, zitten zij met het probleem (let op: dit is hun probleem, niet die van jullie!) dat zij een reservering moeten annuleren. Immers kunnen ze dan een tafeltje minder kwijt... Daar zullen zij natuurlijk niet blij mee zijn. Zeker omdat zij geen invloed hebben, hoe jullie vlag er bij hangt.
Aan de andere kant, de verhoudingen waren al niet al te best tussen jullie. Dus optie C is ook zeker het overwegen waard. Dan ben je vanaf het begin af aan duidelijk en weten ze dus ook hoe jullie in de wedstrijd zitten. Iedere overtreding dan ook even netjes vastleggen en melden.
[ Voor 99% gewijzigd door pennywiser op 09-06-2021 10:00 ]
Haha, we gaan zeker niet om deze reden verhuizen, daarvoor is de overlast echt niet groot genoeg. Wat betreft handhaving, dat is echt niet misselijk in onze gemeente. Bij elke overtreding escaleert de sanctie en dan heb je het al sneller dan je denkt niet meer over boetes maar over de tent sluiten. Niet alleen het terras, maar de hele zaak. Er is een reden dat ze zich een aantal jaar netjes aan de grens hebben gehouden nadat we een keer de gemeente hebben laten komen.SuperKneus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:50:
Optie D. Verhuizen?
Nee dit ga je niet leuk vinden en dat restaurant is ook gewoon fout maar ik ben bang dat deze situatie moeilijk op te lossen is. Stel dat je nu voor C kiest en het misschien zover komt dat men gaat handhaven, de buren relatie zal verpest zijn (als hij dat al niet is).
En dit zal dmv handhaving misschien wel even goed gaan maar uiteindelijk zullen die stoelen toch weer langzaam verplaatst worden. En dan ga jij weer contact opnemen, komt het weer op handhaven en dan gaat het misschien weer even goed, etc etc.
Maar goed dit is mijn 'makkelijke' oplossing voor een probleem die ik gelukkig niet heb.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Optie C is ook het meest duidelijk voor beide partijen. Anders kom je weer in een grijs gebied waarbij hun zeggen: ja wij dachten dat je B bedoelde, terwijl jij A voor ogen had. Daar gaat in mijn ogen geheid weer "ruzie" over ontstaan. Kies je voor optie C dan is het lekker duidelijk en worden de laatste afspraken gewoon gehandhaafd.Lapa schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:22:
[...]
Waarom mijn partner daar anders over denkt is vanwege wat velen van jullie ook al aanhalen, duidelijke, handhaafbare regels zijn beter en het recht op coulance hebben ze verspeeld met hun acties in het verleden en door het nu niet gewoon vooraf te vragen. Daarnaast heeft zij in het verleden ook de meest vervelende aanvaringen met hun gehad. Ik kan ook een heel eind meegaan in die redenering.
[ Voor 29% gewijzigd door BCC op 08-06-2021 17:31 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
[ Voor 33% gewijzigd door Jazco2nd op 08-06-2021 17:32 ]
Een publieke ruimte verhuren?BCC schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:30:
Ik zou het voor een jaar aan ze verhuren. Staat het ook duidelijk op papier.
Ik begrijp de behoefte, maar gaan we niet doen. Ik ga niet mezelf doxxengysman11 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:03:
Heb je een foto? Dat verduidelijkt nog wat meer. Mijn gevoel zegt ook: nee, niet voor mijn raam. C. Oh ja, en dan in aangepaste vorm: geen waarschuwingen meer. Die hebben ze al gehad.
[ Voor 20% gewijzigd door Lapa op 08-06-2021 17:43 ]
Mwa het is off-topic, maar de verhuurder zit ook niet te wachten op een huurder die failliet gaat en dat de boel dan leeg staat. Want wie gaat er tijdens de lockdown die locatie huren. Het is ook in het belang van de verhuurder om daar de juiste afspraken over te maken (bijvoorbeeld verminderde huur tijdens de duur van de lockdown). Dat wil niet zeggen dat het financieel er rooskleurig uit zietMarco1994 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:52:
Wat denk je wat er gebeurt als je een omzet derving hebt van 94% en dat je met de bijdrage van de overheid amper je huur kunt betalen.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Dat is ook zo'n beetje wat ik met B bedoelde, ook al wilde ik dan nog wel een waarschuwing geven (bijv. direct die avond een briefje door de bus om ze op de bestaande afspraken te wijzen), om niet ineens out of the blue zo'n scootertje van de gemeente op ze af te sturen en ze in ieder geval de kans te geven een scene voor betalende gasten te voorkomen.Nieknikey schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:44:
Als je uit coulance de situatie tijdelijk wilt toestaan kun je er ook voor kiezen om dat niet in een gesprek mede te delen maar het gewoon toe te staan totdat je het beu bent. Getuige de voorgeschiedenis hebben ze de goodwill niet echt verdiend, overigens, en ik denk dat je daarom veel “optie C” gaat lezen hier.
[...]
De eigenaren doen 75% zelf, het is een klein zaakje. Heel af en toe helpt er een extra persoon, maar meer is het niet. Als we dus iemand spreken zijn het de eigenaren.Qwerty-273 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:44:
[...]
Spreek je elke keer met de eigenaren, of is het de tijdelijke inhuur die op dat moment een zomerbaantje heeft en jouw alleen als lastig persoon ziet?
[ Voor 21% gewijzigd door Lapa op 08-06-2021 17:49 ]
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Dat klopt, echter (n=1) wil de verhuurder alleen een gedeelte van de huur tijdelijk opschorten en wil hij dat op een gegeven moment terug zien. En natuurlijk zijn er buiten de huur nog meer vaste lasten die gewoon doorgaan. En er zijn genoeg ondernemers met een groter budget maar al te graag voor een prikkie uitbreiden. Dus leegstand zal niet zo snel voorkomenQwerty-273 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:44:
[...]
Mwa het is off-topic, maar de verhuurder zit ook niet te wachten op een huurder die failliet gaat en dat de boel dan leeg staat. Want wie gaat er tijdens de lockdown die locatie huren. Het is ook in het belang van de verhuurder om daar de juiste afspraken over te maken (bijvoorbeeld verminderde huur tijdens de duur van de lockdown). Dat wil niet zeggen dat het financieel er rooskleurig uit ziet
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Dit is voor mij een heel belangrijk punt, als je partner al de meest vervelende aanvaringen heeft gehad met hun vind ik dat je je partner het beste kunt steunen. Ik zou daarom voor optie C gaan, ook omdat ze meermaals aan hebben getoond dat coulance niet werkt.Lapa schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:22:
[...]
Daarnaast heeft zij in het verleden ook de meest vervelende aanvaringen met hun gehad. Ik kan ook een heel eind meegaan in die redenering.
Ik zal je zeggen, mijn partner leest mee en voelt zich sowieso al gesteund door jullie Tweakers (of zoals zij het uitdrukte "je maatjes"; dat vond ik zelf wat ver gaan).Mila1994 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:27:
[...]
Dit is voor mij een heel belangrijk punt, als je partner al de meest vervelende aanvaringen heeft gehad met hun vind ik dat je je partner het beste kunt steunen. Ik zou daarom voor optie C gaan, ook omdat ze meermaals aan hebben getoond dat coulance niet werkt.
Daar moet je mee uitkijken. Als je er niets van zegt, kan dat gezien worden als toestemming geven.Nieknikey schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:44:
Als je uit coulance de situatie tijdelijk wilt toestaan kun je er ook voor kiezen om dat niet in een gesprek mede te delen maar het gewoon toe te staan totdat je het beu bent.
Dit dus, geen idee waarom het altijd zo lomp moet met die lui.Anoniem: 1302638 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:36:
...
Ik ben werkelijk waar nog nooit van mijn leven een sympathieke horeca-exploitant tegen gekomen. Dus speel het zakelijk of hij zakt er maar in.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq