Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DF1eCH
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 21:35
Zijn dit soort wraak reviews toegelaten ?

https://tweakers.net/aanbod/rating/36010/
https://tweakers.net/aanbod/rating/83247/

Ik heb hier in het verleden ooit een mail gestuurd over naar de redactie, echter is die altijd onbeantwoord gebleven en heb ik mij er niet meer druk om gemaakt.
Ik kwam er vandaag achter dat hiervoor deze rubriek bestaat, iets wat mij nog nooit eerder is opgevallen omdat ik hier nooit kijk.

Bij deze dus de vraag op de juiste plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 12:29
Tsja, iemand meteen negatieve feedback geven zonder dat er überhaubt een koop heeft plaatsgevonden of een veiling is gewonnen vind ik persoonlijk onnodig en een beetje kneuterig. Ik zou die eerder niet toe staan. ;w

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DF1eCH
Als iemand een advertentie plaatst heeft die ook verantwoording deze te beantwoorden en af te handelen m.i. Als je vervolgens dagen niet reageert of door omstandigheden niet reageren wil kun je ervoor kiezen de advertentie offline te halen en later als het wel uit komt opnieuw te plaatsen. Maar de advertentie online laten en vevolgens dagen niet reageren ben je m.i. een slechte verkoper. Neem hierbij in acht dat tegenwoordig het grootste deel van mensen zijn email op zijn telefoon ALTIJD bij zich heeft en een reactie schrijven als Sorry familiaal geval van ellende kom er later op terug, een kleine moeite is.

Als ik na aantal pogingen geen reactie krijg geef ik een review met mijn ervaringen. moet je daardoor dan mij ook slecht maken ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Een beoordeling mag alleen zodra er een overeenkomst is. Dus als jij mij een bericht stuurt en ik zeg akkoord en reageer daarna niet meer mag het. Als jij mij een bericht stuurt en ik negeer je mag er ook geen beoordelingen achter gelaten worden.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:34

Sharky

Skamn Dippy!

Detmer schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:10:
Een beoordeling mag alleen zodra er een overeenkomst is. Dus als jij mij een bericht stuurt en ik zeg akkoord en reageer daarna niet meer mag het. Als jij mij een bericht stuurt en ik negeer je mag er ook geen beoordelingen achter gelaten worden.
Waarom niet?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DF1eCH
Detmer schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:10:
Dus iemand kan geen slechte verkoper zijn zonder dat er een deal plaats vind, zeg je ?
Ik persoonlijk vind dit nogal vreemd, je kunt tweakers dus vol vullen met advertenties zonder er maar op te reageren verder en dan ben je geen negatieve review waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

DF1eCH schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:29:
[...]

Dus iemand kan geen slechte verkoper zijn zonder dat er een deal plaats vind, zeg je ?
Ik persoonlijk vind dit nogal vreemd, je kunt tweakers dus vol vullen met advertenties zonder er maar op te reageren verder en dan ben je geen negatieve review waard?
Voor de details moet je bij de mods zijn, maar zie de reacties van de mods in onderstaande topics:
Wijziging User Review - Valkogen
review is verwijderd zonder melding
Negatieve review op mijn profiel door S.O.M.

En ongetwijfeld zijn er nog meer te vinden.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die reviews zijn uit 2009 en 2011, dus ik mag hopen dat je daar nu geen last meer van hebt, tenzij er nog een paar van die reviews over je te vinden zijn. Dan is er wat mij betreft sprake van een patroon, en zou het voor mij een reden zijn om die advertentie misschien te laten schieten. Als ik snel door je lijst heenscroll, zijn het aardig veel en voornamelijk 5* reviews, dus zou ik me niet meer druk maken over die oude reviews die niet eens meer invloed uitoefenen op het gemiddelde.

Volgens mij zijn reviews alleen toegestaan als er een overeenstemming is (geweest), dus als dat niet het geval is zouden ze weg moeten; anders mogen ze blijven staan ook al zijn ze voor jou niet al te positief.

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 08-06-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:11
Alleen de manier waarop de reviews getypt zijn zegt toch al genoeg |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:24

Wish

ingwell

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:00
DF1eCH schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:07:
Neem hierbij in acht dat tegenwoordig het grootste deel van mensen zijn email op zijn telefoon ALTIJD bij zich heeft en een reactie schrijven als Sorry familiaal geval van ellende kom er later op terug, een kleine moeite is.
Naar mijn mening een van de rotste bijkomende effecten van smartphones, iemand mag niet meer tijd voor zichzelf of een ander nemen en moet altijd meteen paraat staan. Leer geduld hebben, niet iedereen zit constant op <insert platform> zelfs al zouden ze hun telefoon constant bij zich hebben. Mocht het te lang voor je duren, dan kijk je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

DF1eCH schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:07:
Neem hierbij in acht dat tegenwoordig het grootste deel van mensen zijn email op zijn telefoon ALTIJD bij zich heeft en een reactie schrijven als Sorry familiaal geval van ellende kom er later op terug, een kleine moeite is.
Wat een onzin. Sure, het is netjes om te doen, maar het is niet zo dat je bij het plaatsen van een advertentie een toezegging doet om altijd bereikbaar te zijn en binnen een dag te reageren op reacties of zo.

In het geval van ongelukkige (familie)omstandigheden kan ik me voorstellen dat je eerste ingeving niet is om je Tweakers-berichten (of all things) te gaan checken.
Als ik na aantal pogingen geen reactie krijg geef ik een review met mijn ervaringen. moet je daardoor dan mij ook slecht maken ?
V&A feedback mag alleen na een koopovereenkomst. Zo zijn de regels nou eenmaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 10-06-2021 18:16 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1