Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Is dat wel zo verstandig? Straks haakt ie vroegtijdig af.McMiGHtY schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:39:
Toegevoegd in de startpost, ik zie je wel in de signal groep
@M@cer ik stuur je een pb.
Gelijk ff intimideren met onze strava accounts.ElGreco schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:35:
[...]
Is dat wel zo verstandig? Straks haakt ie vroegtijdig af.
@M@cer ik stuur je een pb.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!
Als het goed is, is klimmen even zwaar, als fietsen op een vlakke ondergrond. Je gaat alleen minder hard.avdongen schreef op maandag 26 juli 2021 @ 00:22:
5 juni was imo zeer geslaagd, ik ben dus wel weer van de partij. Twijfel nog wel een beetje over de lokatie: ik kan met Team Z-H meedoen in de bekende omgeving, qua hoogte zit je dan wel tussen de -6m en +6m. Het lijkt me ook wel eens een uitdaging om naar het Limburgse heuvelland te rijden om daar (voor het eerst) wat hoogtemeters tegen te komen. Ga ik daar, zonder enige klimervaring, spijt van krijgen?
Ik zou gewoon gaan. Ik ben één keer gegaan en sommige klimmetjes, vond ik best zwaar. Maar mij is het ook gelukt.
Twee tips: blijven trappen, maakt niet uit hoe hard je gaat, zolang je maar blijft rollen. Doe je dit niet, moet je namelijk opeens de Keutenberg oplopen i.p.v opfietsen, omdat je niet meer ingeklikt komt, omdat het te steil is (dit heb ik overigens van een goede vriend.

Je moet er gewoon niet vanuit gaan dat je een snelheidsrecord gaat vestigingen en alles op een tempo doen dat vol te houden is. Dan kom je er wel. Niet te veel nadenken, maar gewoon doen. Pas dan weet je echt het antwoord op de vraag.
Ja. En ligt er aan met wie je mee gaat hoeveel spijt.avdongen schreef op maandag 26 juli 2021 @ 00:22:
5 juni was imo zeer geslaagd, ik ben dus wel weer van de partij. Twijfel nog wel een beetje over de lokatie: ik kan met Team Z-H meedoen in de bekende omgeving, qua hoogte zit je dan wel tussen de -6m en +6m. Het lijkt me ook wel eens een uitdaging om naar het Limburgse heuvelland te rijden om daar (voor het eerst) wat hoogtemeters tegen te komen. Ga ik daar, zonder enige klimervaring, spijt van krijgen?
(Ben nog nooit hoger dan de Brienenoordbrug geweest, dus ik lul ook maar wat.)
[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 26-07-2021 08:29 ]
Is alweer achterhaald eigenlijkhoi1234 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 06:16:
[...]
Ten tweede, trekken en duwen aan uw pedalen. Dit moet je sowieso eigenlijk altijd doen, maar bij klimmen is het nog belangrijker en levert het een significant verschil op. Als je niet weet of je het goed doet. Klik één kant uit. Als je nu de andere trapper volledig rond kan draaien, is het goed.
...
https://robic.nl/traptech...en-slimmer-dan-het-hoofd/
Echter, laat recent onderzoek zien dat wielrenners die bewust de pedalen naar boven halen relatief veel meer zuurstof verbruiken om de totale hoeveelheid vermogen te leveren (Schücker et al, 2016). Het alom gepredikte bewust ‘duwen en trekken’ aan de pedalen blijkt dus onzin. De reden hiervoor is eigenlijk ook heel simpel. De feedback van ons zenuwstelsel is een stuk sneller en slimmer dan ons bewustzijn.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik kan iedereen aanbevelen om toch de transfer te maken naar dit team.
Grappig, zo is het me laatst tijdens een klimtraining nog uitgelegd. Bovendien voelt het voor mijn gevoel lichter.Mistraller schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:17:
[...]
Is alweer achterhaald eigenlijk![]()
https://robic.nl/traptech...en-slimmer-dan-het-hoofd/
[...]
Zo zie je maar weer dat een trainer er ook naast kan zitten. Zou het kunnen dat het op de korte termijn lichter is, maar je door zuurstoftekort prestaties gaat inleveren?
Probleem is dat trekken eigenlijk tegennatuurlijk is, omdat je iets nodig hebt om tegen af te zetten. Dat zou dan je zadel zijn, maar je andere been is aan het duwen, waarbij je je lichaamsgewicht in de strijd gooit, en dat werkt niet als je stevig op je zadel zit.
Ik dacht eerder ook dat het zo werkte hoor! Maar zo eenvoudig is het dus niet.
---------------
Wordt er weer begonnen in Castricum? Is er een chat hiervoor? Ik moet nog even kijken of ik kan, maar kans wordt natuurlijk groter als ik in de warming up zitMcMiGHtY schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:39:
Voor departement NH is de route zo goed als klaar, een 1-tweetje tussen een Kaaskop en een import Griek en het was gebeurt.
Ik kan iedereen aanbevelen om toch de transfer te maken naar dit team.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Inderdaad, vanuit het pittoreske Castricum, bekend van een specifieke wielbouwer met Griekse roots. Dat is dezelfde wielbouwer die je even moet DM'en om je toe voegen in de NHSB Signal groepKW25 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:27:
[...]
Wordt er weer begonnen in Castricum? Is er een chat hiervoor? Ik moet nog even kijken of ik kan, maar kans wordt natuurlijk groter als ik in de warming up zit
Op het weer kun je je kleden en je fiets kun je aanmelden in de NS App!Pimorez schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:29:
Ik twijfel om aan te sluiten bij Team Noord Holland. Heen op de fiets, terug met de trein (want enkele reis naar Castricum is ~90km). Is natuurlijk ook afhankelijk van het weer
Speciaal voor de mensen die er naar toe komen fietsen, starten we om om 10:15.
Maar ik kan geen regenjas om m'n fiets doenMcMiGHtY schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:01:
[...]
Op het weer kun je je kleden en je fiets kun je aanmelden in de NS App!
Speciaal voor de mensen die er naar toe komen fietsen, starten we om om 10:15.
[ Voor 87% gewijzigd door McMiGHtY op 26-07-2021 19:14 ]
Gaat dit nog steeds over fietsen of over een andere "sport"?Prulleman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:04:
er is een verschil tussen actief trekken en soepel rond trappen ipv stoempen
ElGreco schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:21:
[...]
Gaat dit nog steeds over fietsen of over een andere "sport"?

Zo'n soort vraag...wilde ik eigenlijk de hele middag al vragen.. maar hij maakt hem gewoon!ElGreco schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:21:
[...]
Gaat dit nog steeds over fietsen of over een andere "sport"?
De hamvraag is wel, wat is het meest efficiënt. Actief of passief trekken?McMiGHtY schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:16:
[...]
Zo'n soort vraag...wilde ik eigenlijk de hele middag al vragen.. maar hij maakt hem gewoon!
---------------
Sommige topics laat ik liever gesloten...418O2 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:24:
[...]
Dan ken je het kleine mededelingen topic nog niet zeker

(Die nu in de range met http error codes zitten toch?)
---------------
Ja.Mistraller schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:35:
[...]
Sommige topics laat ik liever gesloten...![]()
(Die nu in de range met http error codes zitten toch?)
Hoewel de Groningse signal groep van tijd tot tijd ook niet van echt hoog niveau is, gelukkig, want het is wel grappig
Daar zijn de meningen over verdeeld.ElGreco schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:33:
[...]
De hamvraag is wel, wat is het meest efficiënt. Actief of passief trekken?
En dan hebben we het denk ik nog niet eens over het duwen gehad.
Wie moet ik PBen om toegevoegd te worden aan de Grunneger Signal groep?418O2 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:49:
[...]
Ja.
Hoewel de Groningse signal groep van tijd tot tijd ook niet van echt hoog niveau is, gelukkig, want het is wel grappig
@Grinscraemus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:57:
[...]
Wie moet ik PBen om toegevoegd te worden aan de Grunneger Signal groep?
maar je bent gewaarschuwd

Hoewel er ook deelnemers zijn die meer zelfdiscipline hebben dan ondergetekende, dan is het prima te combineren.

Vorige week vrijdag onderuit gegaan, en volgens de dokter wellicht gewoon een rib gebroken. Nou gaat het eigenlijk verdomd goed, dus ik denk dat ik de 18de wel meefiets..maar of ik kopwerk kan doen..
[ Voor 17% gewijzigd door ElGreco op 20-08-2021 13:17 ]
Daarom ga ik op kop, dat rondje is het probleem niet. Maar bij @DDX zou ik (als hij zou willen) er als een vlaggetje achter hangen (waarschijnlijk ook niet het volledige rondjerolandos582 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:48:
Gewoon @DDX 250km op kop laten rijden, komt helemaal goed. Rondje IJsselmeer + markermeer ofzo.
Dit keer alleen wel op je Cervelo mag ik hopen! @ElGreco heeft vandaag ook alvast even wat voorbereiding gedaan voor team NH. Die 250km moet lukken! Je mag zelfs nog een stukje met het busjemhr-zip schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:17:
[...]
Daarom ga ik op kop, dat rondje is het probleem niet. Maar bij @DDX zou ik (als hij zou willen) er als een vlaggetje achter hangen (waarschijnlijk ook niet het volledige rondje).
Nee joh, spatborden for the win.rolandos582 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:36:
[...]
Dit keer alleen wel op je Cervelo mag ik hopen! @ElGreco heeft vandaag ook alvast even wat voorbereiding gedaan voor team NH. Die 250km moet lukken! Je mag zelfs nog een stukje met het busje
Café aan de Kirkhoi1234 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 03:24:
@Ramon 73 vanaf welk punt gaan jullie eigenlijk vertrekken? Het lijkt me erg leuk om ook aan te sluiten. Alleen zou het wel handig zijn als het met de trein bereikbaar is, en ik niet voor dag en douw moet vertrekken.
043 601 5609
https://maps.app.goo.gl/4N6sdgEb639BSCFn6
Vanaf station Valkenburg 4km.
Verzamelen om 10:00, eerder is het café niet open.
[ Voor 3% gewijzigd door Ramon 73 op 22-08-2021 14:34 ]
Want er moet direct een duveltje in?Ramon 73 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:32:
[...]
Café aan de Kirk
043 601 5609

Kán.
Dacht eerder aan koffie met vlaai voor de start.
Lijkt me ook wel prettig om binnen te kunnen wachten op elkaar. De kans dat ik vele te vroeg ben of iets later ben is aanwezig. Met de trein kun je dingen nooit optimaal plannen.Ramon 73 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:48:
[...]
Kán.
Dacht eerder aan koffie met vlaai voor de start.
Is er trouwens een Whatsapp groep/signalgroep/ander communicatiemiddel-groep voor Limburg?
[ Voor 29% gewijzigd door hoi1234 op 22-08-2021 18:52 ]
Nope, maar kunnen er altijd een maken.hoi1234 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:49:
[...]
Is er trouwens een Whatsapp groep/signalgroep/ander communicatiemiddel-groep voor Limburg?
Edit: https://signal.group/#CjQ...vEhCOsowTpmyCy1dkqcAjLpRH
[ Voor 17% gewijzigd door Ramon 73 op 22-08-2021 22:11 ]
Zeker handig als je van ver moet komen. Ik overweeg er ook eentje. Met 40% korting ben ik anders 19 euro exclusief 5 euro voor het abonnement kwijt. De NS heeft trouwens ook een abonnement voor 5 euro voor 40% korting in de daluren. Deze 5 euro heb je vaak al binnen 1 ritje terugverdiend.
Dat reserveren is toch alleen bij de NS? Bij Arriva vind ik er in ieder geval niks over.McMiGHtY schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:59:
Ik zou niet vergeten je fiets aan te melden..en een apart treinkaartje er voor te kopen. (En hopen op geen uitval van treinen want in de vervangende bus mag je fiets niet mee, word het toch 250km \o/ )
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Hello fellow humans
@blauwester , was jij nog lid team Z-Limburg?
[ Voor 3% gewijzigd door ElGreco op 27-08-2021 14:56 ]
Afgelopen week een tochtje langs o.a. Veluwezoom/Rheden/Rozendaal gefietst. Ging best goed, maar ik had mijn kleinste verzet wel nodig. Zuid-Limburg, wat me op papier best leuk leek, gaat hem dus niet worden. Wat hellinkjes smaakt wel naar meer, ter afwisseling van het dikke water van het Groene Hart.
@jasperz89 @VantageR @Team Utrecht Is het een idee om Team Zuid-Holland wat naar het oosten te verplaatsen en een route in de Utrechtse Heuvelrug te tekenen?
Gezellig @avdongenMcMiGHtY schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:38:
Leuk! We zetten je bij NH neer!
[ Voor 5% gewijzigd door McMiGHtY op 31-08-2021 09:08 ]
Bier gaat voor, ga je geen ongelijk gevenMaSw85 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:11:
Ik ben afwezig de 18e. Iets met een feestje van werk.
Dat is iemand anders. Zoals ik is er maar een..................... Ok, twee dan ;-) Overige naamgenoten mogen zich ook melden.ElGreco schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:30:
@Anoniem: 225065 getransfereerd naar team Kennemerland. De overige afmeldingen zijn verwerkt.
---------------
Oepsie. Ik pas het aanavdongen schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:38:
[...]
Dat is iemand anders. Zoals ik is er maar een..................... Ok, twee dan ;-) Overige naamgenoten mogen zich ook melden.
Welbeschouwd is dat met veel bier zo natuurlijkMaSw85 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:40:
[...]
Helemaal als dat gesponsord wordt door de werkgever
Topic start is goed, verwijzing hierboven is/was naar de verkeerde tweakert.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik dacht dat Iron Mannen alles aankonden?M@cer schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:16:
Ik ben ook nog niet voldoende hersteld na mijn IRONMAN om zo'n enorm stuk te gaan fietsen.. Ik val dus ook af..
Afmelding verwerkt.
toegevoegdTim_ko schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:59:
Ik wil ook wel aanhaken in de Groningen groep.
@rolandos582 regel jij Signal toegang voor de details van jullie rit?
@Anoniem: 40847ElGreco schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:19:
[...]
Ik dacht dat Iron Mannen alles aankonden?
Afmelding verwerkt.
Als je überhaupt een Ironman overweegt, dan wordt chapter NH een herstelritje.
@Grin is chef toegangElGreco schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:48:
[...]
toegevoegd
@rolandos582 regel jij Signal toegang voor de details van jullie rit?
Stuur ff berichtje naar @Grin en wees gewaarschuwd. We zijn erg actiefTim_ko schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:59:
Ik wil ook wel aanhaken in de Groningen groep.
FTFYrolandos582 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:06:
[...]
Stuur ff berichtje naar @Grin en wees gewaarschuwd. We zijnIk ben erg actief
@DetailingBySmotske
Jij mag niet meepraten, jij gaat niet mee.

Beetje afhankelijk van de wind enzo. Maar ik flans wel wat moois in elkaarSmotske schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:17:
Zijn er al route concepten voor afdeling Grunn? Ben benieuwd.
Moet je bij @rolandos582 zijnSmotske schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:17:
Zijn er al route concepten voor afdeling Grunn? Ben benieuwd.
Nee, maar IRONMAN Hamburg wel afgelopen 29 augustus.. Na 11:13:04 kwam ik over de finish en ik merk dat ik nog behoorlijik in de herstelmodus zit en nog niet zit wachten op grote ritten..McMiGHtY schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:42:
Challenge Almere is toch helemaal nog niet geweest?
Voor wie het leuk vind => www.eigenwijzetriathlon.nl
[ Voor 22% gewijzigd door M@cer op 09-09-2021 13:36 ]
Route is inmiddels klaar. Route is 87km en 1300hm, ik heb 1 stopplaats gepland na 27km. Daar is een boerderij met zelfgemaakt ijs, te lekker om over te slaan (alleen contante betaling!). Verder ontmoeten we heus nog wel een café met terrasje, bij behoefte kan er zeker een stopje gedaan worden.Ramon 73 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:32:
[...]
Café aan de Kirk
043 601 5609
De route is niet in deze vorm voorgefietst, ik heb delen van mijn reeds eerder gereden routes gebruikt. Geen zorgen over de kwaliteit van wegen dus
Jammer genoeg ben ik het overzicht verloren op het daadwerkelijke aantal deelnemers, Twee personen hebben zich op Signal aangemeld, dus die zijn er zeker bij. Deze week bel ik nog met Aan de Kirk (start/eindpunt) of ze idd aanstaande zaterdag om 10:00 openen. Ga er van uit van wel.
Enige echte minpunt aan mijn kant is dat ik waarschijnlijk niet er bij kan zijn
Edit 14 september: klant heeft bezoek verzet naar oktober. Ik ben er dus gewoon bij (mits er gegadigden zijn voor Zuid-Limburg)
[ Voor 9% gewijzigd door Ramon 73 op 14-09-2021 18:43 ]
We kunnen wat mij betreft ook een andere dag op zich. Ik heb er ook geen zicht meer op wie er mee doet, maar anders wordt het wel een hele kleine groep.Ramon 73 schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:27:
[...]
Route is inmiddels klaar. Route is 87km en 1300hm, ik heb 1 stopplaats gepland na 27km. Daar is een boerderij met zelfgemaakt ijs, te lekker om over te slaan (alleen contante betaling!). Verder ontmoeten we heus nog wel een café met terrasje, bij behoefte kan er zeker een stopje gedaan worden.
De route is niet in deze vorm voorgefietst, ik heb delen van mijn reeds eerder gereden routes gebruikt. Geen zorgen over de kwaliteit van wegen dus.
Jammer genoeg ben ik het overzicht verloren op het daadwerkelijke aantal deelnemers, Twee personen hebben zich op Signal aangemeld, dus die zijn er zeker bij. Deze week bel ik nog met Aan de Kirk (start/eindpunt) of ze idd aanstaande zaterdag om 10:00 openen. Ga er van uit van wel.
Enige echte minpunt aan mijn kant is dat ik waarschijnlijk niet er bij kan zijneen van de belangrijkste klanten overweegt om juist NU op bezoek te komen. Vaste afspraak is dat ik ze altijd op Schiphol ga halen.....de reis is nog niet bevestigd, hoop dat het 1 dag of 1 week later wordt.
Zondag 18 september kan ik trouwens niet. Iets met een familiedag waar de catering al voor geregeld is.
Bedoel je zaterdag 18 of zondag 19 september? Bedoeling was zaterdag 18 september.hoi1234 schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:39:
[...]
Zondag 18 september kan ik trouwens niet. Iets met een familiedag waar de catering al voor geregeld is.
Dit topic is gesloten.