Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

15.4 RC in tha house

[ Voor 168% gewijzigd door Hackus op 08-03-2022 20:31 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Is er een manier op de iPad te gebruiken zoals een Wacom?

Dus je tekent op de iPad, en je ziet de aantekeningen op het scherm dat aangesloten is op de (in dit geval) Mac Mini.

Ik heb dit weekend een aantal pogingen gedaan met de ingebouwde SideCar, maar dat ging niet in die richting. Eerder omgekeerd, nl. dat je met de muis naar het een extern scherm van de Mac kon.

Universal Control nog niet uitgeprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 12:13
Amos_x schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:48:

Universal Control nog niet uitgeprobeerd...
Dat dus proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ok, ben alles aan het updaten, zal het vanavond proberen.

Dacht dat universal control muis en keyboard naar de iPad bracht (via een Mac), maar niets gehoord over stylus input van een iPad naar een Mac.

Ook al is het minder handig om op iets te noteren dat niet direct onder de stylus ligt (op pc-scherm met stylus op iPad), wil ik het toch proberen. Ik maak regelmatig technische aantekeningen, en op mijn 10" iPad schiet het scherm soms te kort. Zoomen is ook niet super handig. Dus even proberen om Wacom style op een 4k 27" te annoteren via een iPad. En anders 13 inch iPad pro kopen -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 15-03-2022 14:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Apple pakt, voor de zoveelste keer, het multitask gedeelte aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
Hallo,

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar zag niet waar anders dit te plaatsen.

Al een lange tijd maak ik gebruik van Facebook op zowel mijn iPhone als mijn iPad. Zo nu en dan post ik ook eens wat. Echter, vandaag bemerkte ik dat ik geen mogelijkheid meer heb om in mijn groepen een bericht te plaatsen. Op mijn iPhone kan ik dit nog wel. Op mijn persoonlijke tijdlijn kan ik nog wel een bericht plaatsen op de iPad.

Ik heb FB zojuist verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar dit zonder succes.

Maken jullie gebruik van FB voor iPadOS? En kunnen jullie nog berichten plaatsen in jullie groepen?

En dan nog een vraag, omdat ik op mijn iPad nog altijd gebruik maak van de oude layout, die met die donkerblauwe balk i.p.v. de witte layout zoals op mijn iPhone, hoe krijg ik deze (niet meer zo heel erg) nieuwe layout nu ook naar de iPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:07

PeaceNlove

Deugleuter

Voor liefhebber: iPadOS 15.7 is beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PeaceNlove schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:23:
Jammer dat er niemand in dit topic komt, en het gescheiden blijft van iOS. nu in 16 is het pas echt gescheiden van iOS.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Update 15.7 is gelukt maar nu wil ik de apps bijwerken.
Ik moet de Alg. Voorwaarden accepteren van de apple mediadiensten. Foutmelding: Lukt niet, probeer het later nog eens.
Zijn er meer die dit hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Hulliee schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:55:
Update 15.7 is gelukt maar nu wil ik de apps bijwerken.
Ik moet de Alg. Voorwaarden accepteren van de apple mediadiensten. Foutmelding: Lukt niet, probeer het later nog eens.
Zijn er meer die dit hebben?
Zelfde probleem op iPad Mini 6.

Heb hem eens helemaal uitgezet.

eens kijken of opnieuw opstarten het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Haga schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:00:
[...]

Zelfde probleem op iPad Mini 6.

Heb hem eens helemaal uitgezet.

eens kijken of opnieuw opstarten het probleem verhelpt.
Helpt niet bij mij. Ios16 heeft het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
PeaceNlove schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:23:
Helaas kan ik na deze update geen apps meer bijwerken, want de gebruikersovereenkomst zegt 'error' |:(

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

eNaSnI schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:47:
[...]

Helaas kan ik na deze update geen apps meer bijwerken, want de gebruikersovereenkomst zegt 'error' |:(
Ja, kom ik net ook achter op mijn iPhone. Zullen ze binnenkort wel weer fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
PeaceNlove schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:48:
[...]

Ja, kom ik net ook achter op mijn iPhone. Zullen ze binnenkort wel weer fixen
Wel een goede QA! Ik ben nu erg nieuwsgierig wat nog meer 'verbeterd' hebben ;)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Mag ik hopen toch. Het lijkt erop dat iedereen dit probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Op een 6S+ met 16GB passen niet veel apps..dus het probleem van bijwerken is minder erg..

Ik ga een keer voor een schoon image en kijken of ik nog apps mag installeren ;)

edit: apps updaten/installeren werkt hier

[ Voor 11% gewijzigd door GerardVanAfoort op 13-09-2022 04:00 ]

NRG

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Wie heeft dit al eens meegemaakt?

Op mijn iPad Pro met (IPAD PRO 12.9 SMART KEYBOARD) verspringt er sinds een dag heel de tijd een blauw kader in alle richtingen.
Herstart, geforceerd herstarten, pad uit en aan gezet, geen enkel effect!

De schakelbediening bij toegankelijkheid staat niet aan!

Kent iemand een oplossing, dit is een zeer vervelend probleem.

Edit:
Het probleem is opgelost.
Ik had bij Instellingen>Toegankelijkheid>Toetsenborden>Uitgebreide toetsenbordfuncties aangezet. Nadat ik hem uitgezet had werkte alles weer normaal.

[ Voor 34% gewijzigd door funske op 18-09-2022 14:40 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Misschien ben ik de enige, maar zijn er nog gebruikers die het managen van een aantal open vensters binnen 1 app onlogisch vinden in iPasOS 15?

Alles zal binnenkort wel veranderen met iPadOS 16 (stage manager), alhoewel dat enkel voor de M1 iPads zal zijn. Dus de 3 bolletjes blijven nog wel even relevant.

Met de multitask viewer heb ik op zich geen probleem, en werkt prima. Maar bij apps die meerdere instances/windows open heeft binnen dezelfde app (bij apps die dat ondersteunen zoals safari bvb), toont 'ie onderaan die open apps.

Ik vind het onbegrijpelijk dat je die aparte windows niet kan sluiten vanuit die view (dus die kaartjes omhoog swipen of zo). Ik heb me rot gezocht naar hoe die vensters sluiten, maar blijkt dat dit dus enkel kan vanuit de algemene app switcher view (waar alle open apps staan, en waar elk venster dus op zichzelf in voorkomt)

Het ligt zo voor de hand om die vensters vanuit de multiview in de app zelf te kunnen sluiten. Je kan er op klikken om naar het betreffende venster te gaan, maar niet het venster sluiten.

Nu goed, stage manager komt er aan (ook al kan ik er geen gebruik van maken wegens geen M1 iPad), en daar hoor ik ook geen goede dingen over.

Ik kan niet zonder m'n iPad en gebruik 'm dagelijks erg veel. Maar Apple heeft dat multitasken op een tablet echt nog niet helemaal onder de knie :X Het is te veel een mix van verschillende UI designs uit verschillende platforms. Zonder echt voor een duidelijke lijn te gaan. Erg ontypisch van apple

[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 05-10-2022 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sindskort heb ik een nieuwe printer. Wanneer ik via Airprint iets print geeft de printer de eerste keer aan de de printer mogelijk niet te vertrouwen is en dat dit een andere printer is dan je eerder hebt gebruikt. Zegt iemand dit iets? Als de printer uit is geweest en je het de volgende dag weer gebruikt, komt de melding opnieuw naar boven op iOS.

Afbeeldingslocatie: https://community.jamf.com/t5/image/serverpage/image-id/405iC8DA17A7AC577E8B/image-size/large?v=v2&px=999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

PSA: als je dit specifieke topic zat bent, je kan updaten naar iPadOS 16 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
iPadOS 15.8.1 is uit (changelog)
Pagina: 1 2 3 Laatste