• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dennis_rsb schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:39:
[quote]Hackus schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:35:
[...]

Ja, vlot genoeg voor regulier gebruik. (slingert er 1 hier in huis voor allerlei gebruik)
[/quote
Vergelijkbaar met iPad OS 14 dus? Zoja, nice, dan kan ie iig nog een jaar mee! :)
Voelt wat vlotter aan, maar staat al vanaf begin PB15 op. ga niet ff terug naar 14.7.1 om te testen :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:40
dennis_rsb schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:17:
[...]

Draait ipad os 15 ook vlot op de air 2? Ik heb de air 2 hij is met ipad os 14 (ook na clean install) wel wat trager dan bij ios 12/13, maar nog steeds prima bruikbaar voor wat browsen en apps als YouTube.
Het is natuurlijk wat je er van verwacht maar voor simpel browsen (niet teveel tabs open) of entertainment (Netflix, Spotify etc.) volstaat het prima, maar dat vind ik ook al van iPadOS 14 ;-)

Ben blij dat al 4 familieleden hiermee nog een jaartje kunnen rekken met hun iPad. Mooi, die 8 jaar updates.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:32
robcoenen schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:13:
[...]

Het is natuurlijk wat je er van verwacht maar voor simpel browsen (niet teveel tabs open) of entertainment (Netflix, Spotify etc.) volstaat het prima, maar dat vind ik ook al van iPadOS 14 ;-)

Ben blij dat al 4 familieleden hiermee nog een jaartje kunnen rekken met hun iPad. Mooi, die 8 jaar updates.
Exact dat bedoel ik. Precies dat soort gebruik. En dat werkt prima met ipad os 14. Natuurlijk is ie gaande weg wat langzamer tov release, maar nog prima bruikbaar. De reden waarom ik dit hier een beetje aankaart is omdat ik een slechte ervaring had met een iPad 3, gekocht in 2012, en na de upgrade naar ios 8 is dat ding onbruikbaar traag geworden. Ik heb hem uit ellende toen al na 2 jaar noodgedwongen verkocht. Gelukkig gaat het met de air 2 al 6 jaar uitstekend (i know, air 2 is uit 2014, maar ik kocht hem in 2015)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
RC is beschikbaar. 5.33GB op m’n 2020 iPad Pro 11”.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5

iPadOS 15 is beschikbaar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 20:50
Waarom een grote rand rond al mijn iconen op het home screen?
Waarom widgets tussen mijn iconen? Gelijk weggehaald die rommel.
Scrollt de app store bij jullie ook zo haperend?
Kan het multitask-symbool bovenaan uit?
Kan dat aoo-overzicht op het meest rechtse scherm uit? Het is lastig er weer uit te swipen.
Safari is traag geworden.
Kan ik weer terug naar iPadOS 14?

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:27
Dancing_Animal schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:52:
Kan dat aoo-overzicht op het meest rechtse scherm uit? Het is lastig er weer uit te swipen.
Jij doet je avatar wel eer aan :')

Tuurlijk kan je terug naar ios14. Moet je wel snel zijn!

https://www.iculture.nl/t...ere-firmware-installeren/

[Voor 6% gewijzigd door hk12nl op 21-09-2021 08:47]

©2004

• SinkerNL
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-09 13:01
Dancing_Animal schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:52:
Wat voor model iPad gebruik je? Ben wel benieuwd naar de reden dat het zo langzaam loopt.

• Dancing_Animal
hk12nl schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:37:
[...]

Jij doet je avatar wel eer aan :')
Leuk. Maar ik ben van een soepel lopende iPad naar een minder soepel lopende iPad gegaan en dat is niet prettig.
Wel bedankt voor de link.

• Dancing_Animal
SinkerNL schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:38:
[...]

Wat voor model iPad gebruik je? Ben wel benieuwd naar de reden dat het zo langzaam loopt.
Air 2. Deed het goed op 14.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 22:31

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@Dancing_Animal Zoals je waarschijnlijjk wel weet zijn de opties tot aanpassen van het OS bij Apple altijd zeer beperkt. Dus accepteren en weer doorgaan is wat je kunt doen.

Ja je kunt nog snel even teerug naar 14, maar er komt vast weer een zero day boven en een moment dat je dan niet onder iOS 15 uit komt.

Widgets zijn zo verwijderd.
Appstore die even traag is kan ook komen door het grote volume aan upgrades die draait. Kijk het gewoon even een tijdje aan.

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-09 18:55
Meestal heeft iOS / iPad OS toch ook een paar dagen nodig om weer bijgewerkt te zijn met alles wat op de achtergrond bezig was en weer je device en voorkeuren te snappen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Op iPadOS 15 ook ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:03

Splinter Cell

AMD HD7850

Safari bevalt prima op de iPad. Ook handig dat je nu een trekbeweging kunt maken om een pagina te vernieuwen.

[Voor 3% gewijzigd door Splinter Cell op 21-09-2021 13:48]

• Dancing_Animal
Nou nee dus, zie mijn eerdere post.

• Dancing_Animal
Hann1BaL schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:43:
@Dancing_Animal Zoals je waarschijnlijjk wel weet zijn de opties tot aanpassen van het OS bij Apple altijd zeer beperkt. Dus accepteren en weer doorgaan is wat je kunt doen.
Daarom vraag ik het nog even. Soms kun je het namelijk wel aanpassen, maar ik had het nog niet gevonden.
Niet te bijdehand graag met je “accepteren en doorgaan is wat je kunt doen”. Je kunt ook een normaal antwoord geven.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Dancing_Animal schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:31:
[...]

Daarom vraag ik het nog even. Soms kun je het namelijk wel aanpassen, maar ik had het nog niet gevonden.
Niet te bijdehand graag met je “accepteren en doorgaan is wat je kunt doen”. Je kunt ook een normaal antwoord geven.
8)7 |:( Wat een idiote reactie zeg. Ik ben verbaasd.
Reageer vooral niet op een forum als je geen antwoord wilt.
Het is gewoon een serieus antwoord op hoe het werkt met iOS en iPadOS. Apple geeft weinig ruimte en dat is wat ik aangeef. Op Android heb je meer opties als bepaalde zaken niet naar het zin zijn.

Volgens mij moet je even in de spiegel kijken om te zien wie er een beetje lange tenen heeft. Veel plezier met iPadOS 15.

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-03 10:56
Ik heb tot nu toe geen problemen met een Air 2 en iPadOS 15, alles gaat gewoon soepel zoals ik gewend bent. Ik gebruik um ook niet heel intensief hoor, maar browsen lijkt sneller te gaan en ook lijkt ie minder batterij te verbruiken(wat ik merk tijdens het browsen).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dancing_Animal schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:29:
[...]

Nou nee dus, zie mijn eerdere post.
Hier wel, vanaf 1e publieke Beta draait ie al op iPadOS 15

• Rudie_V
Dancing_Animal schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:31:
[...]

Naar mijn idee reageer je toch wel erg overdreven op de reactie van @Hann1BaL , tenzij je behoort tot de groep beroepsbeledigden. Er zit geen enkele negatieve uiting in zijn reactie naar wie dan ook toe, maar jij vat het wel zo op, en dat is jammer en niet eerlijk richting Hann1BaL die gewoon behulpzaam probeer te zijn.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06 14:05
Op sommige sites kan ik helemaal niet meer scrollen met Safari op de iPad!

[Voor 53% gewijzigd door HereIsTom op 21-09-2021 18:12]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Op de iPad Pro bij het activeren van het scherm heb ik vaak dat je eerst een blanco scherm ziet zonder datum en tijd. Na 1 seconde zie je het wel.

Herkenbaar?

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09 17:40
15.1 dev beta is uit !

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 17:44

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ligt het aan mij of is het gebruik van safari met favorieten zeer onhandig geworden?
Je kunt die menubalk link aanzetten, maar als ik naar de favorieten ga moet ik alles weer terug klikken om fullscreen te kunnen bekijken?

Je kunt een favorietenbalk aanzetten maar dat is niet prettig.

[Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 21-09-2021 21:38]

i9 9900k @ 5,0Ghz | Synology DS1821+ | 22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Palthe

Tortelli schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:33:
Ligt het aan mij of is het gebruik van safari met favorieten zeer onhandig geworden?
Je kunt die menubalk link aanzetten, maar als ik naar de favorieten ga moet ik alles weer terug klikken om fullscreen te kunnen bekijken?

Eens. Dat is inderdaad contra intuïtief. Favorieten gebruik je juist om lekker snel je ding te doen, dit zijn 3 handelingen te veel.
Het is overigens wel zo dat ik dat menu nooit gebruik, wanneer ik de url balk aanklik krijg ik al de optie om mijn favorieten te kiezen.

[Voor 11% gewijzigd door Palthe op 21-09-2021 21:42]

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 17:44

Tortelli

mixing gas and haulin ass

@Palthe merk ik ook, je kunt beter het menu gebruiken wat je te zien krijg als je een nieuw tab opent. Moet mijn workflow aanpassen denk ik ;)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Synology DS1821+ | 22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Palthe

Tortelli schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:10:
@Palthe merk ik ook, je kunt beter het menu gebruiken wat je te zien krijg als je een nieuw tab opent. Moet mijn workflow aanpassen denk ik ;)
Ja dat menu is inderdaad hetzelfde als gewoon je url balk aanklikken. Hadden ze beter dat hele menu links weg kunnen laten, dat gebruikt echt niemand lijkt me.
Als je het betaprofiel verwijdert krijg je een update aangeboden. Is dat een de-debugged versie ofzo of…?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:03

Splinter Cell

AMD HD7850

Bug: Als je in Safari op dicteren klikt en dat weer wegklikt en je zoekt weer iets in de zoekbalk, komen er geen zoeksuggesties meer.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WhatsappHack schreef op woensdag 22 september 2021 @ 02:27:
Als je het betaprofiel verwijdert krijg je een update aangeboden. Is dat een de-debugged versie ofzo of…?
Vanaf RC15 ?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Kun je de tabblad groepen ook uitzetten? Ik word een beetje kriegel van dat elke keer bij openen van Safari drie groepen onderin worden getoond.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 17:12
Ik heb alleen mijn iPhone een upgrade naar iOS15 gegeven, maar ben wat huiverig na het lezen van dit topic '6 rijen met 5 apps' op MacRumors forum omtrent de enorme loze ruimte rondom apps en widgets waardoor je minder op je scherm kwijt kunt.

Daarnaast is het verplaatsen van apps en widgets zowel op iPadOS15 en iOS15 nog steeds ontzettend slecht. Als je er 1 wilt plaatsen dan verschuift alles door.

Ik ben wel blij met QuickPath slide-to-text swype keyboard functie in het Nederlands en de Safari layout en extensions (PiPifier voor YouTube en dark mode extensions bijv.)

• Hann1BaL

Hann1BaL

funrider schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:38:
Ik heb alleen mijn iPhone een upgrade naar iOS15 gegeven, maar ben wat huiverig na het lezen van dit topic '6 rijen met 5 apps' op MacRumors forum omtrent de enorme loze ruimte rondom apps en widgets waardoor je minder op je scherm kwijt kunt.

Daarnaast is het verplaatsen van apps en widgets zowel op iPadOS15 en iOS15 nog steeds ontzettend slecht. Als je er 1 wilt plaatsen dan verschuift alles door.

Ik ben wel blij met QuickPath slide-to-text swype keyboard functie in het Nederlands en de Safari layout en extensions (PiPifier voor YouTube en dark mode extensions bijv.)
Volgens mij wordt de loze ruimte wel bepaald door het type iPad. Indien je een 9.7" hebt, is dat probleem niet zo groot. Op mijn iPad Pro 2018 (nog met touchID knop) ziet het er heel normaal uit en eigenlijk hetzelfde als op iOS 14.

• HereIsTom

Dit is inderdaad zeer irritant en passen ze hopelijk in een komende update aan!
Net als de spellingcontrole die niet meer werkt in Safari.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Yup. Met profiel geen update. Verwijder profiel en er komt een update beschikbaar na herstart.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WhatsappHack schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:31:
[...]

Yup. Met profiel geen update. Verwijder profiel en er komt een update beschikbaar na herstart.
Is een build verder 19A346 zo uit mijn hoofd
(Heb 15.1 Db1 er al op)
RC was dacht ik 19A343
Edit: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68788670

[Voor 12% gewijzigd door Hackus op 22-09-2021 15:01]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

First iPadOS 15.1 Betas Now Available to Public Testers

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 14:09

Heel irritant dit ja, in landscape. In portrait is dit vreemd genoeg dan weer geen issue

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:49
Hann1BaL schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:54:
[...]

… mijn iPad Pro 2018 (nog met touchID knop) …
Je bedoelt een iPad Pro 2017. Een 2018 is er 1 met Face ID.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Volkan1984 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 03:31:
[...]

Je bedoelt een iPad Pro 2017. Een 2018 is er 1 met Face ID.
Bedankt. Ik twijfelde en vandaar dat ik het benoemde.

• dennis_rsb
vandaag de air 2 geupgrade naar ipados 15.0 Ik heb voor de zekerheid een itunes backup gemaakt, zodat in worst case scenario (nu het nog kan) terug zou kunnen naar 14.8

Maar heb even wat getest, en het werkt prima. Safari is wel wat langzamer (bij typen kleine lag enzo) Verder gaat openen van apps met enige lag (je ziet duidelijk de animatie vertraging)

Maar al met al tevreden! en ik ga er vanuit dat in de volgende versies nog de nodige optimalisaties en bugfixes zitten :)

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 14:17
Wordt die "lag" ook niet veroorzaakt door het indexeren ?
Kan me zomaar voorstellen dat dit op termijn opgelost is als de indexatie gereed is.

Eric, Signing off !!

• dennis_rsb
Eric H schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:49:
Wordt die "lag" ook niet veroorzaakt door het indexeren ?
Kan me zomaar voorstellen dat dit op termijn opgelost is als de indexatie gereed is.
Zou kunnen, ik heb de widgets ook uitgeschakeld (ik gebruik die toch niet) het werkt nu wel beter als daarstraks. Ongeveer als ipad os 14. Prima werkbaar, maar wel trager dan ten tijden van pakweg ios 11/12. Maar voor een up-to-date apparaat uit 2014 prima bruikbaar voor basisgebruik imo.

• Rudie_V
dennis_rsb schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:22:
vandaag de air 2 geupgrade naar ipados 15.0 Ik heb voor de zekerheid een itunes backup gemaakt, zodat in worst case scenario (nu het nog kan) terug zou kunnen naar 14.8

Maar heb even wat getest, en het werkt prima. Safari is wel wat langzamer (bij typen kleine lag enzo) Verder gaat openen van apps met enige lag (je ziet duidelijk de animatie vertraging)

Maar al met al tevreden! en ik ga er vanuit dat in de volgende versies nog de nodige optimalisaties en bugfixes zitten :)
Ik merk er eigenlijk weinig van dat ie langzamer is en ik merk dat het browsen juist beter gaat. Bij bepaalde site die voorheen trager laadde of stotterde tijden het scrollen gaat het laden nu sneller en stottert het scrollen veel minder tot niet.
Batterij lijkt ook langer mee te gaan met het browsen.

Ik gebruik wel andere browser apps dan Safari, maar onderwater gebruiken die gewoon de Safari webrenderer.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nieuwe iPad komt met iPadOS15, versie 19A340. Die loopt 6 versies achter, en is updaten aan te raden. +-350mb naar versie 19A346

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iPadOS 15.1 public Beta 2 is beschikbaar

• HereIsTom
Ligt het aan mij of zit er iets niet lekker in Safari?
Kan vaak op verschillende websites niet scrollen, hij happend dan en kan dus niet omlaag.
iPad al eens helmaal uitgezet, maar mocht niet baten.
Het is o.a. bij Funda.nl

• meesje
  • Nu online
HereIsTom schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:08:
Kan vaak op verschillende websites niet scrollen, hij happend dan en kan dus niet omlaag.
Het is o.a. bij Funda.nl
Funda werkt bij mij ook niet fijn. Bij andere websites nog geen scroll problemen ervaren.
Zojuist wel een heel ander probleem ervaren met Safari en YouTube.com. Na het sluiten van Safari bleef het geluid van de stream gewoon lopen. Zelfs de power knop kort indrukken (beeld op zwart) hielp niet. Op een gegeven moment stopte ie wel opeens.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Het is o.a. bij Funda.nl
Hier ook bij Funda. In portret mode gaat het wel goed. Lijkt mij aan de website te liggen icm Safari?

• HereIsTom
Hulliee schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:19:
[...]

Hier ook bij Funda. In portret mode gaat het wel goed. Lijkt mij aan de website te liggen icm Safari?
Ja dat zou goed kunnen, maar heb het al bij meerdere websites gemerkt.
Met 14 deed hij dat niet!

• Hulliee
  • Niet online
HereIsTom schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:32:
[...]

Ja dat zou goed kunnen, maar heb het al bij meerdere websites gemerkt.
Met 14 deed hij dat niet!
Ik krijg een hoop errors:
code:
1
Origin https://www.funda.nl is not allowed by Access-Control-Allow-Origin

Heb jij op die andere sites ook deze errors? Ik weet niet of dit de oorzaak kan zijn hoor

[Voor 11% gewijzigd door Hulliee op 30-09-2021 21:48]

• lijphoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:07
Edit, verkeerd topic excuses

[Voor 94% gewijzigd door lijphoofd op 30-09-2021 22:01]

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:49
Het is o.a. bij Funda.nl
Heb je een ad-blocker actief in Safari? Zo ja, klik dan op 'aA' in de URL balk en schakel 'materiaalblokkeringen' uit voor die site.

• HereIsTom
Pierre_nr1 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:28:
[...]

Heb je een ad-blocker actief in Safari? Zo ja, klik dan op 'aA' in de URL balk en schakel 'materiaalblokkeringen' uit voor die site.
Nee heb ik niet!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iPadOS 15.0.1 (19A348) beschikbaar

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
funrider schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:38:

Ik heb m'n iPad Pro 2017 geüpdatet zonder me in te lezen en het homescreen vind ik echt een achteruitgang. Ik vond de widgets links en de icoontjes wat compacter op elkaar juist zo mooi!

Nu zit er weer iets irritants in wat er in iOS 3 (eerste op de eerste iPad) al in zat: in portrait staan er 5 icoontjes naast elkaar, en landscape 6. Oftewel icoontjes verschuiven steeds afhankelijk van hoe je je iPad houdt.

Ook wordt de icoon spacing overdreven ruim als je er een widget op zet. Dus ik heb alle widgets maar weer teruggezet in die zijbalk.

First world problems, I know. Maar wel een achteruitgang voor mij.

Canon EOS R | Olympus OM-1

• meesje
  • Nu online
Pffff…. Vandaag er achter gekomen dat je de (irritante) tabgroepen (elke keer bij het starten van Safari) gewoon kunt weg swipen waarna ze niet meer terug komen.

• Jepie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-05 10:13
Ik heb een iPad pro 2019 met een fysieke sim (Dialog) voor in het buitenland en een e-sim van Vodafone.
Sinds ik iPadOs 15 heb geïnstalleerd werkt de e-sim van Vodafone niet meer. Als ik de fysieke sim verwijder, schakelt de iPad terug naar Vodafone en werkt alles goed. Zodra ik de fysieke sim terug steek, wil de iPad perse connecten met de fysieke sim. Als ik in netwerkinstellingen de e-sim van Vodafone aanklik, wordt om de simcode gevraagd. Deze vul ik in en dan lijkt het alsof naar Vodafone wordt geschakeld, maar na enkele seconden schiet de verbinding terug naar Dialog, de Aziatische provider.

Voordat ik Vodafone ga bellen en eindeloos domme vragen krijg, iemand een vergelijkbaar probleem én een oplossing?

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:49
Hello, even een vraagje. Ik zit nu op de meest recente versie, 15.0.2, maar sinds deze update heb ik in Safari geen “vaak bezochte websites” meer staan. Functie staat gewoon aan, op m’n iPhone met iOS werkt het wel normaal. Deze functie Uitzetten, opnieuw aanzetten, rebooten, niets helpt, en het was wel m’n meestgebruikte functie in Safari. Iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn ?

[Voor 48% gewijzigd door Tommy-D op 24-10-2021 16:09]

• meesje
  • Nu online
@Tommy-D Eerlijk gezegd heb ik het niet gemist in Safari op mijn iPad, maar de categorie ‘Veelbezocht’ is bij mij ook niet aanwezig. En inderdaad op iPhone wel.

• Hulliee
  • Niet online
Tommy-D schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:07:
Hello, even een vraagje. Ik zit nu op de meest recente versie, 15.0.2, maar sinds deze update heb ik in Safari geen “vaak bezochte websites” meer staan. Functie staat gewoon aan, op m’n iPhone met iOS werkt het wel normaal. Deze functie Uitzetten, opnieuw aanzetten, rebooten, niets helpt, en het was wel m’n meestgebruikte functie in Safari. Iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn ?

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik denk dat je even geduld moet hebben. Bij mij is dat soms ook weg (ge-reset?) maar komt dat na een tijdje weer terug. Heeft volgens mij niet iets met 15 te maken.

• Tommy-D
Bedankt voor de antwoorden, gewoon een kwestie van afwachten dus. Vind het wel apart, van het ene op het andere moment gewoon verdwenen.

• meesje
  • Nu online
Tommy-D schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:40:
Bedankt voor de antwoorden, gewoon een kwestie van afwachten dus. Vind het wel apart, van het ene op het andere moment gewoon verdwenen.
Heb je wellicht recentelijk de website cache opgeschoond? Dat had ik namelijk wel gedaan en kan me voorstellen dat dat de reden zou kunnen zijn.

• Tommy-D
Nee, ook niet. Was een mogelijkheid geweest idd.
Ik draai 15.1 RC en heb het wel gewoon (maar gebruik het niet verder).

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 14:09
Bookmarks functie in landscape in Safari is weer makkelijk te gebruiken in 15.1. Voorheen moest je met "Vorige" helemaal terug doorklikken om de Bookmarks sidebar te verbergen, nu is daar weer een dedicated knop voor die in beeld blijft

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iOS & iPadOS 15.2 developer Beta 3

versie: 19C5044b

iOS & iPadOS 15.2 Beta 3 Release Notes

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:09:
Apple releases iOS 15.2 Beta 4 to developers

versie: 19C5050b

edit: Public Beta zal denk ik na 22u beschikbaar zijn
Ook voor iPadOS ;)

iPadOS 15.2 Beta 4 Release Notes

[Voor 16% gewijzigd door Hackus op 02-12-2021 19:50]

• robcoenen
iPadOS 15.2 15.2 staat klaar (release notes).

Naast bug-fixes ook een aantal nieuwe functionaliteiten.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:50

JB

Cédric roelt!

Iemand hier de gouden tip? Ik heb sinds kort (denk ik) dat ik elke keer opnieuw in moet loggen op Safari wanneer ik via de iPad naar GoT browse. In de Safari settings kan ik niet 123 iets relateren wat dit gedrag zou triggeren. Nog aparter; ik gebruik meerdere tabbladen die open staan bij GoT. Het ene tabblad is dan nog ingelogd, de andere niet meer :?

Op de iPhone heb ik dit gedrag niet. Ook Safari.

[Voor 6% gewijzigd door JB op 15-12-2021 07:55]

Mijn boefje is liev!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:00

amphora

Websites & Fotografie

JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:51:
Iemand hier de gouden tip? Ik heb sinds kort (denk ik) dat ik elke keer opnieuw in moet loggen op Safari wanneer ik via de iPad naar GoT browse. In de Safari settings kan ik niet 123 iets relateren wat dit gedrag zou triggeren. Nog aparter; ik gebruik meerdere tabbladen die open staan bij GoT. Het ene tabblad is dan nog ingelogd, de andere niet meer :?

Op de iPhone heb ik dit gedrag niet. Ook Safari.
Eerste wat in me opkomt is privé modus, zou dat het kunnen zijn?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

robcoenen schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:09:
iPadOS 15.2 15.2 staat klaar (release notes).

Naast bug-fixes ook een aantal nieuwe functionaliteiten.
publieke versie

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 15:39
Sinds 15.2 issues met Flitsmeister ONE lijkt niet meer automatisch op te starten.
Iemand ook last van?

Hard reboot (volume up, down, power button) heeft geholpen het werkt weer.

[Voor 27% gewijzigd door xeoMe op 15-12-2021 14:19]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:50

JB

Cédric roelt!

amphora schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:08:
[...]

Eerste wat in me opkomt is privé modus, zou dat het kunnen zijn?
De tabbladen waren inderdaad geopend via Privé. Even kijken of het nu goed blijft.

Mijn boefje is liev!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:54
Ik lees veel weerstand tegen de drie bolletjes in iPad OS (bovenaan), maar ik vind het persoonlijk echt lekker werken, en veel gemakkelijker multitasken dan dat ellendige drag-and-drop vroeger.

Vroeger had je vaak dat afhankelijk van hoe je de icon dropte, je in split-view terecht kwam, ofwel in slide-over. Je kon enkel split screen starten met een app waar je tot bij het icoontje kon in de full screen view van de eerste app (!) dus in praktijk enkel de dock. Dus moest je vooraf nadenken wat je in split screen wou, om daar je dock op in te richten.

Nu met de bolletjes heb je multiwindow support zonder drag and drop en slepen enz... Enkel klikken. Multi-window uit dezelfde app is ook makkelijker. Je krijgt een view van het volledige homescreen dus je kan alles aanklikken wat je maar wilt (indien supported uiteraard). Je kan per window de window (via de bolletjes) gemakkelijk inwisselen voor een andere app. Ik kreeg vroeger trouwens vaak dat balkje bovenin niet goed te pakken, nu gaat het steeds goed.

Ik vind het echt een vooruitgang. Ik kan me niet herinneren of dit nieuw was met iPadOS 14 of 15, maar blij dat het er is. En voor wie liever swipet en dropt, dan kan ook nog steeds.

Nog mensen die positief zijn over deze evoluties in multi window support?

[Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 18-12-2021 12:14]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Even hier vragen aan de kenners, want ik kan geen bevredigend antwoord vinden op het net (dat of mijn zoekskills zijn onder de maat :+ ).

Ik wil met kerst aan mijn moeder Procreate kado geven, maar ik heb zelf geen iPad. Kan ik ook iPad apps giften via iTunes Windows, of moet ik een giftcard kado doen zodat ze zelf kan aanschaffen?

Ik vind het eigenlijk leuker als ik direct de app kado kan doen eigenlijk, vandaar mijn vraag. :)
Dank alvast.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iTunes tegoed kopen, en in haar iPad het tegoed gebruiken voor je cadeau.

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sinds iPadOS 15 heeft m’n iPad problemen met ‘geforceerd stoppen’ van apps (omhoog vegen in app kiezer).
Na een herstart is alles normaal, maar na een dag of 2 niet meer. Krijg wel de ‘app kiezer’ maar omhoog vegen doet niets.
Vervelend omdat sommige (audio) apps actief blijven op achtergrond.

Meer dingen werken dan niet zoals het hoort: 3 dots bovenin activeert geen multitask. Bovenaan browser tappen resulteert niet in een scroll naar boven.
Het is geen ‘toegankelijk’ instelling, want alles werkt (tijdelijk) normaal na herstart. Hoopte dat het met 15.2 zou zijn opgelost maar helaas.

[Voor 4% gewijzigd door cowbell op 02-01-2022 14:09]

• robcoenen
cowbell schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:03:
Sinds iPadOS 15 heeft m’n iPad problemen met ‘geforceerd stoppen’ van apps (omhoog vegen in app kiezer).
Na een herstart is alles normaal, maar na een dag of 2 niet meer. Krijg wel de ‘app kiezer’ maar omhoog vegen doet niets.
Vervelend omdat sommige (audio) apps actief blijven op achtergrond.
Hier hetzelfde probleem. Ook na een schone installatie (via iTunes) blijft het probleem bestaan. :/

• cowbell
  • Niet online
robcoenen schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:19:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Ook na een schone installatie (via iTunes) blijft het probleem bestaan. :/
Aha, kon er verder nergens meldingen over vinden.
Het gaat bij mij om een iPad Pro 9.7 (2016), welk model heb jij?

• robcoenen
cowbell schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:06:
[...]

Aha, kon er verder nergens meldingen over vinden.
Het gaat bij mij om een iPad Pro 9.7 (2016), welk model heb jij?
Ik heb een viertal iPad's in huis, draaiend op iPadOS 15, maar alleen bij de iPad Air (2020, 4e generatie) doet het probleem zich voor.

• cowbell
  • Niet online
robcoenen schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Ik heb een viertal iPad's in huis, draaiend op iPadOS 15, maar alleen bij de iPad Air (2020, 4e generatie) doet het probleem zich voor.
Ok, eigenaardig dat dit blijkbaar alleen bij een kleine groep voorkomt. Heb al geprobeerd te achterhalen of het mogelijk ontstaat na gebruik van specifieke app maar nog geen idee.
Hopelijk wordt dit met een update gefixt, want de iPad uit/aan zetten om dit op te lossen is niet ideaal…

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nergens last van, niet met Pro 2017(cel) en Air 2019(wifi)

[Voor 10% gewijzigd door Hackus op 05-01-2022 18:21]

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-09 23:56
*knip*

Deze vraag gaat niet over iPadOS 15, dus je kunt hier een eigen topic voor openen.

[Voor 77% gewijzigd door Hoedje op 06-01-2022 23:24]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iPadOS 15.3 dev beta 2 (Build: 19D5040e) uit, en 15.2.1

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De installatie van 15.2.1 verliep niet helemaal soepel op mijn iPad Air 3: ik had de update gestart, maar toen ik tussendoor een keer keek, leek het ding compleet dood, zonder backlight en reageerde ook niet op het indrukken van de knoppen. Pas met een geforceerde herstart kwam er weer leven in de brouwerij en liep de update door.

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-09 21:52
Hackus schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:30:
iPadOS 15.3 dev beta 2 (Build: 19D5040e) uit, en 15.2.1
Ook de public beta is beschikbaar

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CheopsChefren schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:43:
[...]

Ook de public beta is beschikbaar
Klopt, nu net om 19u

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:52
Commendatore schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:16:
De installatie van 15.2.1 verliep niet helemaal soepel op mijn iPad Air 3: ik had de update gestart, maar toen ik tussendoor een keer keek, leek het ding compleet dood, zonder backlight en reageerde ook niet op het indrukken van de knoppen. Pas met een geforceerde herstart kwam er weer leven in de brouwerij en liep de update door.
Wat raar, met mijn air 2019 liep alles soepel door.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• Tommy-D
Tommy-D schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:07:

[Afbeelding][Afbeelding]
Inmiddels een hele tijd verder, maar het is nog niet terug gekomen, helaas. Zo stom dat het op m’n telefoon wel werkt en op de iPad niet 8)7

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:30
Gisteren mijn iPad moeten resetten en iCloud backup van twee dagen geleden zelfs moeten terug zetten.

In Safari (alleen Safari, andere browsers wel ok) wilde ineens spontaan geen website meer laden, of je kreeg een plain ascii versie. Content blockers lag het niet aan. Caches legen etc hielp niet. Resetten en meest recente iCloud backup ook niet ok. Pas toen ik de backup van 2 dagen terug pakte werkt alles weer.

Vaag (iPadOS 15.3j

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iPadOS 15.4 dev Beta 3 is uit
versie: 19E5225g

iPadOS Release Notes

[Voor 49% gewijzigd door Hackus op 15-02-2022 19:17]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Apple seeds iPadOS 15.4 Beta 4 to developers

versie: 19E5235a

[Voor 72% gewijzigd door Hackus op 22-02-2022 19:14]

IOSiPadOS 15.4 volgende week.
Dus de RC zal een deze dagen wel beschikbaar komen.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee