Foto-uitdaging week 24: Abstract Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:37

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:51

Wormaap

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:18

Gonadan

De opdracht van deze week: Abstract.
Af en toe zie je van die foto's waar je twee of drie keer naar moet kijken om te zien waar je nou eigenlijk naar kijkt. En soms helpt zelfs dat niet en blijft het een mysterie.

Dus zoek een mooi onderwerp, klein of groot, en laat de rest maar raden wat het is. Uiteraard is het wel zo leuk als je foto qua compositie en kleurgebruik ook nog eens lekker oogt.

Ter herinnering even de achtergrond en regels

Het idee is dat een uitdaging op maandag start en op zondag einde dag eindigt. De uitdaging kan vrij divers zijn en het is aan je eigen creativiteit hoe die in te vullen. Hoe meer verschillende ideeën en resultaten hoe beter.
Het is niet zozeer een wedstrijd, maar gewoon een uitdaging waarbij we elkaar willen aanmoedigen om meer te durven en meer te proberen. Uiteraard is het wel leuk om elkaars foto's te beoordelen en complimenten of tips te geven.
We willen elke week met een nieuwe uitdaging komen, dus past een onderwerp je totaal niet sla dan gerust een keer over. Heb je zelf ideeën voor onderwerpen gooi die dan gerust in het feedbacktopic of DM, dat is altijd welkom.

Even kort de regels:
• de uitdaging start op maandag wanneer het topic door ons geplaatst is, en eindigt wanneer de volgende maandag weer begint (middernacht dus).
• de foto moet nieuw gemaakt worden in de week van de uitdaging, dus geen archiefbeelden
• als je het niet redt om hem binnen de tijd te bewerken en pas één of twee dagen later kunt plaatsen is dat natuurlijk geen ramp
• meerdere foto's mag, graag zelfs als ze tof zijn, maar overdrijf niet. ;)
• probeer elkaar te motiveren en geef ook feedback aan elkaar
• voel je vrij om zo creatief mogelijk het onderwerp te volgen, maar zorg wel voor een duidelijk link

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
En ook om het iedereen die deze reeks volgt even onder de aandacht te brengen, er gaat een F&V meet aankomen.

De animocheck loopt maar het is al duidelijk dat we zeer binnenkort met een datumprikker gaan komen, volg dus dit topic als je geïnteresseerd bent: :)
[ANIMOCHECK] Meeting F&V in de buitenlucht

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:44
Alleen de rommel gebruikt voor het maken van deze abstracte foto's nog opruimen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVHc_i6tVcqeCqAjrNwCuNjQyHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8xEygkrqGfzF2Wlnw5ySeNc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSjAED0GolHlHra2hCWsLqTvOEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNKTQCZSKMAFKwF625hydwDK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFrMfeBBMuzge28cf6PF47jxnWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySwS3OeII30wPy164PUPgCZJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door JoStad op 16-06-2021 14:08 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:24

RvL

JoStad schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:33:
Alleen de rommel gebruikt voor het maken van deze abstracte foto's nog opruimen.

[Afbeelding]
Jij..... Jij.... Jij NA-APER :D ;)

Ik was met eenzelfde shot bezig maar ik moet zeggen dat de jouwe een stuk beter is gelukt

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
RvL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:08:
[...]

Jij..... Jij.... Jij NA-APER :D ;)

Ik was met eenzelfde shot bezig maar ik moet zeggen dat de jouwe een stuk beter is gelukt
Met welk van de 4 was je bezig? k ben wel benieuwd dan.
Ik kan er nog bij vertellen dat de 4 foto's "recht toe recht aan" foto's zijn zonder nabewerking-trucs.
Ook is er geen laserlicht of iets dergelijks gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door JoStad op 14-06-2021 21:23 . Reden: textueel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

JoStad schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:16:
[...]

Met welk van de 4 was je bezig? k ben wel benieuwd dan.
Ik kan er nog bij vertellen dat de 4 foto's "recht toe recht aan" foto's zijn zonder nabewerking-trucs.
Met de eerste, van onder door de rasp. Maar verder dan wat proefschoten ben ik nog niet gekomen.

Je foto lijkt buiten genomen te zijn? Althans, ik zie dakpannen door de rasp ;)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
RvL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:23:
[...]

Met de eerste, van onder door de rasp. Maar verder dan wat proefschoten ben ik nog niet gekomen.

Je foto lijkt buiten genomen te zijn? Althans, ik zie dakpannen door de rasp ;)
Erg goed dat je dat gezien hebt :)
Het blauw in foto 1 is van de heldere blauwe lucht net voor de wolken vanavond.

[ Voor 10% gewijzigd door JoStad op 14-06-2021 21:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RvL

RvL

Een eerste voorzichtige poging

1#
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51248430058_306fa311be_b.jpgMY BUBBLES!

2#
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51249289040_3921203a1b_b.jpgInto the vortex

[ Voor 3% gewijzigd door RvL op 15-06-2021 09:31 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 22:23
@JoStad Foto 1 en 3 zijn de beste. Bij foto 3 vraag ik mij nog steeds af wat het is, en bij foto 1 wist ik het pas nadat RvL het verklapte (ik dacht dat het een buitending was ivm de stenen muur en dakpannen).

@RvL De 1e foto is mooi, ik zou hem alleen croppen aan de zijkanten/bovenkant waar niet echt bubbels zitten.

Ik vind dit een moeilijke uitdaging. Vandaag thuis wat geprobeerd, vallen deze ook onder abstract? (moet alleen beter afstoffen :X )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1oq8cLRIExJMuc2CoUK1sb8ay4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DIt5I3x772AawYrqHROx4Du.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1990hyjTftyNBnc7YyvDc9vZ0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QocAmvniIHi6wHmheZiN3FKL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoStad
@rvl foto 1 vind ik de beste.
@_jero_813 Beide foto's geven een mooi abstract effect.
Mijn foto 3 is gemaakt met dezelfde rasp als bij foto 1. De licht-effecten in foto 3 komen door 2 halve CD's met een spotje erop gericht voor het spectrale licht.

[ Voor 2% gewijzigd door JoStad op 15-06-2021 18:41 . Reden: textueel ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:36

bobcom

Dedicated dabbler

@Bedenktrio Leuk hoor! Heb ik al die decennia gedacht dat mensen moesten kunnnen zien wàt je had gefotografeerd en nu blijkt ineens dat je alleen maar hoeft te laten zien dàt je hebt gefotografeerd. Dan noem je het "abstract" en klaar is Kees. Kan dus weer helemaal opnieuw beginnen |:(

@JoStad Voorkeur voor #1 - kleuren en vormen te over.2 vind ik wat kaaltjes, 3 is bijna alleen kleuren.

@RvL De scherpe bellen vind ik de betere, maar zou het wel abstract genoeg zijn?

@_jero_813 #1 Ik denk onderzetter, vind de kleuren en het ritme leuk, zie inderdaad stof, en niet op de sensor, en who cares of'ie abstract genoeg is. #2 is erg abstract, maar ook nogal vaag. Vind geen houvast voor mijn ogen.

Wat rondgelopen met EOS M5, de Viltrox focal reducer en de EF 24mm 2.8 in een poging (n)iets te fotograferen. Weet niet of deze pogingen geslaagd zijn, maar het smaakt wel naar meer.
1.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51251984410_5ce50637c1_c.jpg
2.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51251984890_dba9fd1b90_c.jpg

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

@bobcom
Bij die onderste zou ik haast denken dat onze pup langs is geweest. Die heeft een sterke voorkeur voor verse molshopen. ;)

De eerste vind ik echter fijner om naar te kijken

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoStad
@bobcom Ik vind de eerste foto interessant om naar te kijken. De tweede vind ik wat saai.

Leuk om te ervaren dat fotograferen zoveel aspecten heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsgU63hjHCaY28HTZt5tB3Q89kQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyLRGRBq3NHSuqqOhTn16xA1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kV06_N2tvmrlezeTWhZ0DWnDBHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TczQZjXHvDAgwspN7deRjW0B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door JoStad op 16-06-2021 21:49 . Reden: textueel ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:52
Ik zie hier een paar fijne abstracte foto's voorbij komen. Ik wil later nog de foto's van commentaar voorzien, maar dat wordt waarschijnlijk vrijdag of zaterdag.

Zelf heb ik vast een poging gedaan. Ik ben niet helemaal tevreden (teveel ruis oa), dus waarschijnlijk dat ik dat ook later nog eens opnieuw ga proberen. Ik denk dat @RvL hetzelfde idee op heeft gedaan, maar het resultaat verschilt wel wat.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51253504471_20aa464214_c.jpg
spoiler:
Het zijn waterdruppels in oliedruppels in water.

[ Voor 44% gewijzigd door LA-384 op 17-06-2021 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
bobcom schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:56:
...

@_jero_813 #1 Ik denk onderzetter, vind de kleuren en het ritme leuk, zie inderdaad stof, en niet op de sensor, en who cares of'ie abstract genoeg is. #2 is erg abstract, maar ook nogal vaag. Vind geen houvast voor mijn ogen.

...
#1 is een native american mandje en #2 is een stukje sandstone 😀

Jouw foto 1 is leuk, de 2e voor mij ook wat minder, komt te rommelig over denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RvL

RvL

Tja, wat is abstract. Ik ben daar naar zoekende :)

Gewapend met m'n EF-M 18-150mm en 47mm aan extension tubes ben ik gewoon maar eens wat gaan schieten. Gewoon van alledaagse dingen.

Is het abstract? Geen idee, dat hoor ik graag :)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51253519314_78450258d7_b.jpgAbstract 1

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51252972033_40fa3731e6_b.jpgAbstract 2

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51253519484_65e4d760bd_b.jpgAbstract 3

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cruisso79
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-10-2024
Leuke opdracht! Wel interessant ook om achteraf te horen wat het dan is en hoe het is gefotografeerd.

@JoStad : Foto 1 vind ik wat kleuren betreft spectaculair. Wel wat druk door alle verschillende vormen en structuren, maar zeker een abstracte foto!
Foto 2 is stuk rustiger wat kleuren betreft, goed abstract ook, maar om een of andere reden boeit die me niet zo. Misschien dat de onscherpe reflecties afleiden, de zwarte randen onder en rechts, ik weet het niet.
Foto 3 is erg spectaculair weer, geen idee waar ik naar kijk, had van mij iets rustiger gemogen door bijvoorbeeld een kleiner deel uit te snijden.
Foto 4 vind ik wel bijzonder. Mooie kleuren en vormen, geen idee wat het is (roeren in een glas en dan de foto 180 graden gedraaid?) Foto 5 lijkt wel een of ander weiland, op z’n kop ook, maar door alle blauwe kleuren denk ik dat het iets anders is. Ook wel bijzonder!
@RvL : Ik heb wel het idee dat ik hier naar bubbels zit te kijken, dus misschien iets minder abstract. Geen idee wat voor goedje het is, dus wat dat betreft juist wel weer abstract. Misschien was het nog iets geslaagder, als je de randen van het glas weg knipt?
De 2e foto spreekt me meer aan! Had ook goed bij het thema “Beweging” van vorige week gepast.
Nummer 3 vind ik persoonlijk niet zo mooi, en ook niet zo abstract. Foto was mooier geweest denk ik als alles scherp was geweest, maar dan was het ook nog minder abstract.
Foto 4 vind ik ook niet zo abstract, je kunt zien dat het een klok is.
Foto 5 vind ik dan wel echt abstract. Mooi die felle kleuren. Weet eerlijk gezegd niet, wat ik van de onscherpe achtergrond vind. Maakt de foto misschien wel extra abstract, van de andere kant vind ik het niet helemaal passen bij de scherpe voorkant en de felle kleuren.
@_jero_813 : Bij foto 1 is het wel duidelijk dat dit een of ander gevlochten ding is, maar niet precies wat dus wat mij betreft wel abstract. Geslaagde foto, bijna hypnotiserend, door de vele lijntjes.
Foto 2 valt wat mij betreft zeker onder abstract, geen idee wat ik zie! Zand? Mooie kleuren in ieder geval!
@bobcom : Mooie 1e foto, fijn om naar te kijken. De 2e lijkt wel zo’n abstract schilderij, waarbij de kunstenaar met verf naar het doek gegooid heeft. Wat onderwerp betreft dus zeker geslaagd!
@LA-384 : Prachtig! Bellen in bellen, mooie kleuren, goed uitgesneden.

Dan nu mijn poging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egKubVtpsrLuslOXrPt4DXZtQrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d00W7nurgXQfB3QVes2EZDK0.jpg?f=fotoalbum_large

Succes nog aan iedereen die een poging gaat wagen, en dank voor de feedback alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
Cruisso79 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:38:
Leuke opdracht! Wel interessant ook om achteraf te horen wat het dan is en hoe het is gefotografeerd.

...

@_jero_813 : Bij foto 1 is het wel duidelijk dat dit een of ander gevlochten ding is, maar niet precies wat dus wat mij betreft wel abstract. Geslaagde foto, bijna hypnotiserend, door de vele lijntjes.
Foto 2 valt wat mij betreft zeker onder abstract, geen idee wat ik zie! Zand? Mooie kleuren in ieder geval!

...
Voor wat het is op mijn fotos zie mijn bericht van 11:53 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

@Cruisso79
Die bellen zijn olie in een glas water met onder het glas gekleurde papiertjes. Ik zal inderdaad nog eens kijken of ik 'm wat mooier kan croppen.

Bij #3 alles scherp krijgen is niet mogelijk. Het gaat om een kogeltje wat ik in de statiefdraad kan draaien zodat ik m'n camera aan een houder in m'n broek kan hangen. Op het eerste oog mooi glimmend gepolijst maar als je er en macrofoto van maakt zie je de oneffenheden :)

#5 is de clip van een rolmaat, met op de achtergrond de tablet van m'n zoon. Ook gemaakt met extension tubes op 57mm en dan kom ik op een vergroting van +/- 1:1 uit. De scherptediepte is dan al minimaal en ik verlies ook een hoop licht door de extension tubes, maar wat meer scherptediepte had op zich wel gemogen inderdaad :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
@RvL foto 3 en 5 zijn goed geslaagde abstracte foto's voor mij. Foto 4 vind ik iets minder, misschien het contrast maximaliseren en de kleur verwijderen?
@Cruisso79 Redelijke poging, maar voor een abstracte foto wel wat saai.
@LA-384 Ruis in een abstracte foto kan zelfs bijdragen aan het effect.

[ Voor 129% gewijzigd door JoStad op 17-06-2021 23:49 . Reden: textueel ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
@JoStad Leuke raadplaten van die rasp. De eerste vind ik het mooist maar zou zelf een nog iets rustigere achtergrond gekozen hebben.

@RvL Prima abstracte plaat die eerste. Misschien klein beetje croppen en ik zou proberen die highligts te voorkomen volgende keer. Die 2e plaat sluit prima aan op het thema van vorige week maar is door de beweging wat minder een raad-plaat.

@_jero_813 Die eerste plaat vind ik cool. Het is niet heel moeilijk om te raden wat het is maar de lijnen en herhaling geven hem wel lekker abstract gevoel. Plaat twee is ook zeker abstract maar kijkt iets minder lekker weg.

@bobcom Plaat 1 is een leuke opwarmer maar plaat 2 is echt prima plaat. Zoiets zie ik voor me als ik aan abstract denk (en ik heb trouwens geen flauw idee wat het is. Ik zie beetje mos op tegel met witte (verf?)vlekken.

@JoStad Nummer 4: Geen flauw idee waar ik naar kijk. Hij oogt onscherp maar dat komt waarschijnlijk omdat ik naar de refelcties van de omgeving zit te kijken. Doordat ie helemaal geen scherpe delen heeft, kijkt ie wat minder lekker weg. 5 vind ik niet zo. Bij het thema lijnen het ie prima meegekund maar hier werkt ie niet echt.

@LA-384 Hele fraai macro. Bekend onderwerp maar heb mezelf er nog nooit aan gewaagd. Prima uitgevoerd.

@RvL Van die laatste serie vind ik de 3e (#5) het mooist. Vormen, kleuren en raden maar. Mag rechts wel klein stukje af maar verder prima abstracte foto.

@Cruisso79 Hoewel ik hem niet meteen aan de muur zou hangen vind ik het idee toch wel leuk. Lekkere kleuren en de vraag: waar komen die lijnen vandaan?

En hier mijn eerste poging voor deze uitdaging. Ook niet direct muur-waardig maar wel een aardige plaat. Lijkt me prima te raden wat het is, toch? En nee, het is geen wereldkaart in verre staat van ontbinding ;-)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51255385784_3b6fa659cd_c.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
@sys64738 In eerste instantie denk ik aan de plattegrond van Parijs. Na wat beter bekijken denk ik dat het de onderkant van een vaas is. Wel interessant om naar te kijken.
Voor mij is het een uitdaging om ook eens wat te doen met olie en water:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tD14eZRCWV7JYJPPxfg_EYSRLKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMKROGT5lBohZkisfZJwh8qs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
@JoStad Kijk. Ook geen verkeerde poging. Hij is minder clean dan die van LA-384 maar die eilandjes maken hem juist wel weer interessant.

Dacht dat die van mij wel makkelijk te raden was. Het is geen vaas. De hoeken geven het wel redelijk weg, vind ik.

Net nog mooi abstract tafereeltje vastgelegd. Ook deze niet ver van huis

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51254775376_9abb9705f8_c.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

sys64738 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:08:
@JoStad Kijk. Ook geen verkeerde poging. Hij is minder clean dan die van LA-384 maar die eilandjes maken hem juist wel weer interessant.

Dacht dat die van mij wel makkelijk te raden was. Het is geen vaas. De hoeken geven het wel redelijk weg, vind ik.
Je beschrijving op Flickr ook ;)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:36

bobcom

Dedicated dabbler

Nog even wat "actie voor abstractie" - jammer dat er maar een weekje voor is, want als je eenmaal begint zie je in alles niets. Blijkt onder meer uit

@JoStad #4 geen idee wat het is, maar ik vind hem iets te dingig voor abstract. Geldt niet voor #5. een Jabotapijtje, laag standpunt, 180° gedraaid? In elk geval plezierig kijken.
@RvL #3 en #4 vind ik weer te dingig - meer close-up dan abstract. Zou je ook van #5 kunnen zeggen als je weet wat het is, maar dan nog roep je niet "o, ja". Ik vind het een fijne combinatie van kleuren en vormen.
@Cruisso79 Wel keuren, geen vormen - had het nmm nog beter gedaan in de uitdaging "complementaire kleuren"
@sys64738 Intrigerend, vraag me af hoe het eruit zou zien als hij minder gecropt was of niet pal van boven was genomen. Teveel een bal? Je regendruppels zijn wel herkenbaar als druppels - is dit nou abstract of niet? Wel een mooi rustig beeld. Mijn #2 is trouwens een verweerd marmeren tafelblad waar potjes en schaaltjes hun sporen op hebben nagelaten.
@JoStad #6 wel fraaie kleuren, beetje weinig vorm.

Het leuke van een uitdaging als deze is dat je vanzelf gaat bedenken welke abstracties je beter en welke je minder vindt. Heb ik tenminste. Daarom nog twee, ook met de M5, de Viltrox speedbooster en de EF 24mm 2.8.Allebei niet echt raadplaatjes, maar ik vind het wel aardige vormen en structuren.

#3 (Trouwens goed zichtbaar dat de Viltrox/EF24-2.8 combo optisch geen feest is. Maar wel leuk om mee te spelen)
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51259550159_8ac6f68466_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51258078132_205dbbf7b5_c.jpg

(Het grappige is trouwens dat de brandpuntsafstand vertaald wordt naar APS-C (17mm crop=25mm FF) en het diafragma de boosterfactor meekrijgt)

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ixrTN_ud3XfF559LRN2GMgDYh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUtGOAMHpfZprwaFa79IH9eb.jpg?f=fotoalbum_large

Ben geen ster in fotografie, maar vind hem zelf wel aardig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
@bobcom Allebei geen verkeerde platen maar dan toch eerder voor eerdere uitdagingen (lijnen/textuur). Abstract voelt het voor mij niet echt.

Mijn foto iets verder uitzoomen krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51254787926_51db8de645_c.jpg

Dan kun je er waarschijnlijk sneller een bal uit halen. Mijn eigen kinderen herkenden hem ook niet (terwijl het hun eigen bal is ;-) ). Dus misschien was iets toch wat lastiger dan ik hem zelf had ingeschat.

@Malandro Technisch misschien niet de allerbeste plaat maar ik vind hem fijn om naar te kijken. Lijkt beetje op zonsverduistering zo. Leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
De volgende uitdaging staat klaar. :)

Foto-uitdaging week 25: Architectuur