Tja dat is conformation bias. Het is wat jij ziet en wat jij weet. Maar het komt helaas wel vaker voor dat mensen, vaak met een onbekend onderliggend hartprobleem, kerngezond zijn en iets soortgelijks overkomt. Ook op jonge leeftijd.Erapaz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:53:
[...]
Bij mensen van 29 die topfit zijn? Verder ken ik geen andere sport waar het zo opvalt. Als er een wielrenner “dood” van zijn fiets valt is het meestal door doping.
De Denen zijn toch echt beter en hebben echt veel meer kansen gehad (voor en na het incident).Maarten_E schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:56:
Pfoeh, en de Finnen op 0-1. Stiekem wel mooi voor de Finnen (qua debutanten), maar opzich niet vreemd dat de Denen (Schmeigel) er niet echt bijzijn.
Een onderzoek in ItaliëErapaz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:47:
Poeh, reanimatie, dan was het wel kiele kiele. Wat is het toch met voetbal dat het zo vaak voorkomt dat er iemand neervalt met hartproblemen? Is het de aars van de inspanning die dit zo gevaarlijk maakt?
Vind ik niet perse echt vaak. Dit is wel breder dan voetbal alleen.Combining these findings with ISTAT and CONI data, the SCD-A incidence rate in the whole Italian sport population was found to be 0.47/100,000 persons per year (1.00/100,000 in the competitive and 0.32/100,000 in the non-competitive population).
Ik ben geen expert, maar er zijn volgens mij wel onderzoeken die elkaar tegenspreken. De een geef aan dat het hart prima de belastingen aan moet kunnen, voetballers/sporters hebben immers over het algemeen een lagere hartslag en betere gezondheid. Andere zeggen juist dat de belasting omlaag moet..Erapaz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:47:
Poeh, reanimatie, dan was het wel kiele kiele. Wat is het toch met voetbal dat het zo vaak voorkomt dat er iemand neervalt met hartproblemen? Is het de aars van de inspanning die dit zo gevaarlijk maakt?
Of het vaker voorkomt weet ik niet, al heeft Derksen wel eens gezegd dat hij bepaalde medicijnen niet meer vertrouwt die voetballers vroeger kregen.
Ja, traag/snel.Erapaz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:47:
Verwijderd
Schandalig dat gefluit van het Russische publiek tijdens het statement tegen racisme van België. Maarja… verrassend? Nee. Hak ze maar in de pan voor het thuispubliek.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2021 21:02 ]
Dat klopt, maar ik Schmeigel zag er niet echt heel goed uit. Als team spelen ze wellicht beter, maar kan mij voorstellen dat je nu als individuele speler je afgeleid bent.PolarBear schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:58:
[...]
De Denen zijn toch echt beter en hebben echt veel meer kansen gehad (voor en na het incident).
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dit wordt net zo'n martelgang al altijd in de competitiepoule.
Ik vulde na een hoop discussie volgens mij Denemarken in. Maar ik zou op de Ijslanders gegokt hebben. Kan ik straks weer gaan uitleggen hoe voetbal werkt.
Ik vulde na een hoop discussie volgens mij Denemarken in. Maar ik zou op de Ijslanders gegokt hebben. Kan ik straks weer gaan uitleggen hoe voetbal werkt.

NPO 3 stream ligt eruitpolopolo150 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:46:
[...]
Ah excuus. Thanks voor de correctie. Ik ben op dit moment afhankelijk van de NPO app dus goed besluit van de NOS!
Zou je eigenlijk af moeten zetten tegen de totale leeftijdsgroep of het echt significant meer is. Even een rondje gegoogled en het is wel een dingetje schijnbaar, in zoverre dat men een emergy kit heeft voor dit soort incidenten en screenings uitvoert.Brakkie schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:59:
[...]
Een onderzoek in Italië
[...]
Vind ik niet perse echt vaak. Dit is wel breder dan voetbal alleen.
Serieus??Erapaz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:53:
[...]
Bij mensen van 29 die topfit zijn? Verder ken ik geen andere sport waar het zo opvalt. Als er een wielrenner “dood” van zijn fiets valt is het meestal door doping.
Google dan eerst eens wielrenner hartaanval voor je zoiets post, kost je 5 seconden.
erutangiS
Ik kan niet wachten op de volgende voetballes van de legende genaamd mavaros.mavaros schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:01:Kan ik straks weer gaan uitleggen hoe voetbal werkt.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Hmm, is dit niet iets te weinig voor een penalty? Vond de herhaling wel erg kort..
Flutovertredinkje. Geen pingel waard.
Terecht dat hij hem pakt.
Terecht dat hij hem pakt.
[ Voor 91% gewijzigd door FreakNL op 12-06-2021 21:10 ]
Waar is de VAR?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Terecht gered, was een schwalbe
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Sorry hoor maar ben blij dat die er niet inging. Wat een schwalbe en dat was niet de eerste keer van dezelfde speler.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Terechte strafschop. Heel slecht ingeschoten
alles kan off-topic
't was geen schwalbe. Rechtervoet kwam onder de knie van de verdediger. Alleen vond dat wel erg laat plaats nadat de tackle was ingezet.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Dat leek mij ook. Overigens zou je ook kunnen zeggen dat de keeper te vroeg uitkomt.. maar goed, het was ook maar een rollertje i.p.v. een goed schot.hoevenpe schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:09:
Terecht gered, was een schwalbe
Wat een belachelijk slechte penalty.
En stond de keeper wel op de lijn?!
En 1-0 België van Lukaku.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Het vallen was theatraal, had niets met het minimale onbedoelde tikje te maken.Hupske schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:10:
't was geen schwalbe. Rechtervoet kwam onder de knie van de verdediger.
Verwijderd
Die keeper stond niet op de lijn. Vreemd dat de var niet in grijpt.remco112 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:10:
Wat een belachelijk slechte penalty.
Schijnt dat Chelsea hem weer wilt terughalen.. begrijp jij nog wat ze doen daar?Maarten_E schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:11:
Mooi. Schwalbe en never nooit niet een penalty.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hoezo was dat geen buitenspel? Echt lachwekkend.Maarten_E schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:11:
[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 12-06-2021 21:12 ]
Geen idee, ik kijk naar mijn radio.
Ik begrijp geen enkele voetbalclub.HollowGamer schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:11:
[...]
Schijnt dat Chelsea hem weer wilt terughalen.. begrijp jij nog wat ze doen daar?
Dat is wat anders dan een schwalbe. Er was contact. Het rollen deed alleen geen recht aan het contact. Maarja met een simpele valpartij op de buik had hij geen penalty gekregen wshoevenpe schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:11:
[...]
Het vallen was theatraal, had niets met het minimale onbedoelde tikje te maken.
Snap ook niet dat dit geen buitenspel was, die verdediger verwerkt de bal slecht omdat Lukaku achter hem in buitenspelpositie staat.
Rare beslissing, Lukaku stond gewoon offside toen Mertens die bal trapt. Waardoor die verdediger moet ingrijpen
[quote]NotSoSteady schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:12:
[...]
Hoezo was dat geen buitenspel? Echt lachwekkend.
[/quote
De bal kwam via een verdediger bij Lukaku. Dan is het geen buitenspel.
Als de scheidsrechters weer de oude regels gaan doen, dan krijgen we weer echt voetbal. Gisteren werd er ook niet strikt naar de handsregel gekeken.
[...]
[/quote
Als de scheidsrechters weer de oude regels gaan doen, dan krijgen we weer echt voetbal. Gisteren werd er ook niet strikt naar de handsregel gekeken.
Als deze goal gewoon telt hoe gaan we dan ooit nog buitenspel aan vrouwen uit kunnen leggen?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ja, maar die bal gaat toch gewoon naar Lukaku. Als hij daar niet stond dan had de verdediger die bal helemaal niet hoeven te raken. Zal wel weer een nieuwe regel zijn om het 'duidelijker' te maken.
[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 12-06-2021 21:16 ]
Het nieuwe Ijsland is geboren lijkt het.
Zo werkt het niet.mavaros schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:15:
[quote]NotSoSteady schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:12:
[...]
[/quote
Stel: Ik sta op het middenveld en jij (andere ploeg) staat vlak bij me. 10 meter verderop staat mijn spits te wachten (10 meter buitenspel). Ik pass de bal richting spits, op dat moment is het gewoon reeds buitenspel. Dat de bal dan via jou gaat (je schampt hem bijvoorbeeld), maakt dan niet meer uit…
[ Voor 22% gewijzigd door FreakNL op 12-06-2021 21:17 ]
Dus eigenlijk had de verdediger de bal beter kunnen laten lopen ....NotSoSteady schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:15:
[...]
Ja, maar die bal gaat toch gewoon naar Lukaku. Als hij daar niet stond dan had de verdediger die bal helemaal niet hoeven te raken.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Begrijp ook niet zo goed dat de VAR hier niets mee zou kunnen "omdat er contact is geweest". Ja, dus? Na analyse (lees: 2 sec terugkijken) zíé je toch dat de stervende zwaan werd ingezet na minimaal contact?gambieter schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:12:
Mooi. Schwalbe en never nooit niet een penalty.
Idd. En daarom dus gewoon buitenspel.ST10©DE schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:16:
[...]
Dus eigenlijk had de verdediger de bal beter kunnen laten lopen ....
Het handelen van de verdediger is totaal veroorzaakt door de aanwezigheid van de speler in buitenspel positie.
Is er weer iets in de regels veranderd wat ik niet weet?
Dus als je de bal via een tegenstander bij een medespeler weet te krijgen kan het nooit buitenspel zijn?
Nee, dit is gewoon buitenspel en dus een blunder van de arbitrage.Smobbo schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:18:
[...]
Idd. En daarom dus gewoon buitenspel.
Het handelen van de verdediger is totaal veroorzaakt door de aanwezigheid van de speler in buitenspel positie.
Is er weer iets in de regels veranderd wat ik niet weet?
Overigens wel mooi dat Lukaku scoort in dat rascistische land.
[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 12-06-2021 21:20 ]
Zolang er hier nog mensen zijn die denken aan een schwalbe bij overduidelijk een knie op de voet. Dan lijkt mij dat er belangrijker werk is dan proberen vrouwen de buitenspelregel uit te leggen.Superkiwi schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:15:
Als deze goal gewoon telt hoe gaan we dan ooit nog buitenspel aan vrouwen uit kunnen leggen?
alles kan off-topic
Daar is iedereen al vroeg ingeënt.. schijnt.New Yorker schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:19:
Russisch stadium zit helemaal vol?
Nee dus.kwiebus schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:19:
[...]
Dus als je de bal via een tegenstander bij een medespeler weet te krijgen kan het nooit buitenspel zijn?
Het is GEEN buitenspel als je als verdediger (bijvoorbeeld) een verkeerde terugspeelbal geeft zo in de voeten van een spits (die buitenspel zou staan als hij hem van een medespeler had gekregen).
Maar via een verdediger de bal naar je spits (in buitenspelpositie) schieten werkt niet (of zou niet moeten werken
[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 12-06-2021 21:23 ]
Ik stuur naar mijn vrouw die op restaurant zit:
1-0 met Lukaku
*kijk naar herhaling* (want ik was nootjes gaan halen tijdens het doelpunt
)
Oh nee, buitenspel. Zal wel afgekeurd worden...
*kijk verder naar TV*
Toch goal blijkbaar.
1-0 met Lukaku
*kijk naar herhaling* (want ik was nootjes gaan halen tijdens het doelpunt
*kijk verder naar TV*
Toch goal blijkbaar.
Dan moet je de bal niet via de verdediger van het andere team in mijn voeten spelen. Buitenspel hef je op, wanneer je er met je lichaam aanzit, zoals een bal wegkoppen of struikelen en toevallig een goal voorkomen.FreakNL schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:15:
[...]
Zo werkt het niet.
Stel: Ik sta op het middenveld en jij (andere ploeg) staat vlak bij me. 10 meter verderop staat mijn spits te wachten (10 meter buitenspel). Ik pass de bal richting spits, op dat moment is het gewoon reeds buitenspel. Dat de bal dan via jou gaat (je schampt hem bijvoorbeeld), maakt dan niet meer uit…
Het staat echt in de voetbalregels en al decennia hanteren ze deze regel. En ja, buitenspel is best een dingetje.

[ Voor 11% gewijzigd door mavaros op 12-06-2021 21:27 ]
Dokter over de hartstilstand in het algemeen bij sporters.
https://sporza.be/nl/2021...een-vat-op~1623520570700/
Nootjes en drank moet je vóór elke wedstrijd klaar hebben staan, of op z'n minst in het zicht van de TV of beamer.Admiral Freebee schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:23:
Ik stuur naar mijn vrouw die op restaurant zit:
1-0 met Lukaku
*kijk naar herhaling* (want ik was nootjes gaan halen tijdens het doelpunt)
*kijk verder naar TV*
Toch goal blijkbaar.
Overigens probeer ik het iets rustiger aan te doen, dat lukt niet echt, maar zit nog altijd in een bubbel.
Aanraken is wat anders dan spelen. Rare goal, zou toch gewoon buitenspel moeten zijn, hij staat achter de man en heeft daar voordeel van.
Lukaku zit wel lekker in de wedstrijd. Wat een tank is het ook.
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:24:
Dokter over de hartstilstand in het algemeen bij sporters.
Het leek mij juist snel te gaan, er ging al meteen iemand CPR geven?Welke gevolgen zal dit hebben voor Eriksen? "Het is goed dat hij weer bij bewustzijn is. Ik hoorde wel dat het toch wat lang duurde voor ze aan de reanimatie zijn begonnen. Elke minuut die je wacht, verlies je 10% van de overlevingskansen. Het zou kunnen dat Eriksen nog zal kunnen voetballen met een defibrillator, maar daarvoor moeten we eerst de oorzaak kennen. Daarvoor is dit nog te voorbarig."
Maar inderdaad even afwachten.
Nu.Nl zegt dat Lukaku de goal opdraagt aan Eriksen. Hij zegt idd wat in de camera na de goal. Wat zegt hij nou? ‘Deze is voor jou jongen’?
Zo werkt het niet. Als ik een diepe bal geef en op DAT moment (van de pass) staat mijn spits buitenspel is het gewoon buitenspel. Wat er onderweg ook nog met de bal gebeurt….. Je moet zelf de spelregels Ff beter lezen. Dit is gewoon 100% buitenspel, wat die Russische spelers ook aan het rommelen zijn.mavaros schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:24:
[...]
Het staat echt in de voetbalregels en al decennia hanteren ze deze regel. En ja, buitenspel is best een dingetje.
Er zijn altijd nuances, stel mijn diepe bal smoort onderweg, dan is het geen buitenspel uiteraard en komt er een nieuw moment. Maar dit was geen nieuw moment en schoolvoorbeeld van buitenspel.
[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 12-06-2021 21:30 ]
Iets van 'I love you Christian' dacht ikSmobbo schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:28:
Nu.Nl zegt dat Lukaku de goal opdraagt aan Eriksen. Hij zegt idd wat in de camera na de goal. Wat zegt hij nou? ‘Deze is voor jou jongen’?
Chris, hou je sterk. Ik hou van je (in het Engels)Smobbo schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:28:
Die Finnen zijn wel echt een team. Je ziet ze allemaal verdedigen en samenwerken. Misschien niet de beste spelers, maar ze doen allemaal mee.
Verder was die keeper ook goed bezig.
Voor Denemarken is het helemaal een rampzalige wedstrijd geworden.
Verder was die keeper ook goed bezig.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Buitenspel moet gewoon weer zijn zoals het vroeger was. Geen geneuzel. Iedereen binnen de lijnen doet op een of andere manier mee aan het spel (al is het maar door aandacht van de tegenstander te eisen)
Staat er een speler buitenspel als de bal gespeeld wordt, dan is het fout. Ongeacht waar die bal heen gaat.
Maar ja, ik ga niet over de spelregels. Gemiste kans dus voor het voetbal.
Staat er een speler buitenspel als de bal gespeeld wordt, dan is het fout. Ongeacht waar die bal heen gaat.
Maar ja, ik ga niet over de spelregels. Gemiste kans dus voor het voetbal.
alles kan off-topic
Ja zoiets. Ik hoor iets van ‘Chris sterkte jongen’ ofzo.bottom line schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:29:
[...]
Chris, hou je sterk. Ik hou van je (in het Engels)
Achja, was ff nieuwsgierig.
Smobbo schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:28:
Lukaku viert zijn goal op afstand met Eriksen. ‘Chris, I love you’ #BELRUS #Eriksen #Inter https://t.co/2DzBOyakYy
— simon zwartkruis (@simonzwartkruis) 12 juni 2021
Cadeautje van Rusland.
[ Voor 41% gewijzigd door Smobbo op 12-06-2021 21:34 ]
Eriksen leeft en heeft waarschijnlijk vanuit het ziekenhuis de wedstrijd gekeken. Dat is mooier dan welke overwinning dan ook.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:30:
Verwijderd
Waarom is er reclame in het Chinees te zien op de borden? Best vreemd bij een Europees toernooi.
Omdat ie aan de ballen van die Rus zat?PWM schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:32:
Mertens is ook echt een viezerik.
Hier was van enige opzet toch geen sprake?
Domme vraag, maar het is Belgie - Rusland waarbij Rusland thuis speelt ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
Was toch duidelijk een bewuste trap omlaag.Superkiwi schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:34:
[...]
Omdat ie aan de ballen van die Rus zat?
Hier was van enige opzet toch geen sprake?
Blijkbaar is er wat geïnvesteerd om dit toernooi in China uit te zenden en te promoten en daardoor zijn ook wat Chinese sponsors erop gesprongen.Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:34:
Waarom is er reclame in het Chinees te zien op de borden? Best vreemd bij een Europees toernooi.
En 2-0 natuurlijk!

Omdat veel Chinezen ook EK2020 volgen in China?Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:34:
Ja net als Turkije Italië in Rome was.Bossie schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:35:
Gekkigheid
We doen alsof het toernooi in een land georganiseerd is en daarna zijn op loting de thuis en uit plekken verdeeld.
Maar het toernooi wordt overal gespeeld, dus krijg je dit soort gekke dingen.
Wij spelen (dacht ik) alle wedstrijden in de arena, maar geen idee of dat ‘thuiswedstrijden’ zijn…
[ Voor 39% gewijzigd door Smobbo op 12-06-2021 21:38 ]
Omdat voetbal de grootste sport op aarde is en er heel veel Chinezen zijn die nu ook aan het kijken zijn?Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:34:
Veel Aziatische kijkers misschien.Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:34:
Zo vind ik reclame voor fastfood en bier altijd raar tijdens sportwedstrijden en dat zijn dan vaak ook nog hoofdsponsoren.
Normaal is een toernooi als dit in 1 land. Het is een beetje een gek EK zo…
Buiten Corona tijden zou het ook geen thuiswedstrijd zijn, maar gewoon 50/50 op de tribunes..
Beetje hetzelfde als de bekerfinale in de Kuip ook Ajax - Feyenoord kan zijn op papier.
Buiten Corona tijden zou het ook geen thuiswedstrijd zijn, maar gewoon 50/50 op de tribunes..
Beetje hetzelfde als de bekerfinale in de Kuip ook Ajax - Feyenoord kan zijn op papier.
[ Voor 76% gewijzigd door FreakNL op 12-06-2021 21:39 ]
Je moet iets om je verdriet weg te eten en te drinkenSuperkiwi schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:37:
[...]
Veel Aziatische kijkers misschien.
Zo vind ik reclame voor fastfood en bier altijd raar tijdens sportwedstrijden en dat zijn dan vaak ook nog hoofdsponsoren.
Sorry ik ben voor Ajax, ik ken dat gevoel niet.Maarten_E schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:38:
[...]
Je moet iets om je verdriet weg te eten en te drinken
Moura zegt iets anders.Superkiwi schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:39:
[...]
Sorry ik ben voor Ajax, ik ken dat gevoel niet.
Vind het apart in welke landen ze wedstrijden spelen dit EK.Bossie schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:35:
Bv in Moskou hebben ze iedereen vrij gegeven vanwege een grote corona uitbraak.
Nou is deze pot niet in Moskou maar toch vind ik het apart.
De hoge heren van de UEFA hebben zeker allemaal een nieuw horloge
Ik denk dat het verstandig is om ook als Nederlander Rusland even te vermijden als dit zo doorgaat. Ze zouden je maar aanzien als “Noord-Belg”.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Superkiwi schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:39:
Sorry ik ben voor Ajax, ik ken dat gevoel niet.
offtopic:
Mompelt iets over de vijfde minuut van de verlenging...
Mompelt iets over de vijfde minuut van de verlenging...

Right in the feels......

Het valt je nu pas op?Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:34:
Het is niet meer Shell, Coca Cola.. het zijn u vooral Gazprom en Chinese bedrijven. Je kunt je hardop afvragen welke beter zijn, ons eigen Heineken die wel nog op de borden verschijnt, is nou ook niet echt bepaald 'schoon'.
In mijn ogen deugen al die bedrijven op deze toernooien niet, of ze nou Europees of Chinees zijn.
Vind het zelf eerder raar dat Tiktok op de borden staat.HollowGamer schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:42:
[...]
Het valt je nu pas op?
Het is niet meer Shell, Coca Cola.. het zijn u vooral Gazprom en Chinese bedrijven. Je kunt je hardop afvragen welke beter zijn, ons eigen Heineken die wel nog op de borden verschijnt, is nou ook niet echt bepaald 'schoon'.
In mijn ogen deugen al die bedrijven op deze toernooien niet, of ze nou Europees of Chinees zijn.
Dacht dat we nu in 2021 wel in elk land andere reclame zouden hebben en dat de borden in het stadion gewoon groen of blauw zouden zijn.
Het was toch de bedoeling om het in verschillende landen te spelen? Iets met het zoveelste jaar dat ze bestonden ofzo.. waarom je dan alsnog naar dit soort landen gaat of het beter controleert, is mij een beetje een raadsel.FreakNL schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:37:
Normaal is een toernooi als dit in 1 land. Het is een beetje een gek EK zo…
Maar money talks.
Verwijderd
Ging mij niet om of ze deugen of niet. Meer omdat China niet mee doet. Dat Gazprom sponsor is kan ik nog inkomen, omdat Rusland ook meedoet. Maar kan zijn dat er veel Chinese kijkers zijn. Ziet er toch vreemd uit op een Europees toernooi.HollowGamer schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:42:
[...]
Het valt je nu pas op?
Waar is het überhaupt reclame voor? (M’n Chinees is wat roestig…)
Nee, dat is juist niet de bedoeling van de UEFA. Door schaarste te creëren, krijg je juist dikke bedragen binnen.Deadsy schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:44:
[...]
Vind het zelf eerder raar dat Tiktok op de borden staat.
Dacht dat we nu in 2021 wel in elk land andere reclame zouden hebben en dat de borden in het stadion gewoon groen of blauw zouden zijn.
De UEFA kunnen het dan ook verkopen als een wereldwijde marketing stunt, iedereen ziet je merk.
Eerlijk is het zeker niet, als een stadion normaal geen Heineken serveert, moeten ze dat nu wel doen en de andere beeldmerken weghalen.
Denk Alipay o.i.d.. Was ook een betaalmogelijkheid bij de ticket verkoop.Smobbo schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:46:
/f/image/dijxY1EG37y4ZL84PltJ6m4F.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door PolarBear op 12-06-2021 21:51 ]
Is in Europees clubvoetbal niet anders.HollowGamer schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:47:
[...]
Nee, dat is juist niet de bedoeling van de UEFA. Door schaarste te creëren, krijg je juist dikke bedragen binnen.
De UEFA kunnen het dan ook verkopen als een wereldwijde marketing stunt, iedereen ziet je merk.
Eerlijk is het zeker niet, als een stadion normaal geen Heineken serveert, moeten ze dat nu wel doen en de andere beeldmerken weghalen.
Wikipedia: HisenseSmobbo schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:46:
Die andere inderdaad geen idee, al is dacht ik TikTok toch ook nog altijd (deels) Chinees?
Denk dat we onderschatten hoeveel geld er rondgaat in China, vooral het gokken op wedstrijden wordt daar veel gedaan.Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:44:
[...]
Ging mij niet om of ze deugen of niet. Meer omdat China niet mee doet. Dat Gazprom sponsor is kan ik nog inkomen, omdat Rusland ook meedoet. Maar kan zijn dat er veel Chinese kijkers zijn. Ziet er toch vreemd uit op een Europees toernooi.
Verder willen die bedrijven in Europa voet aan de grond krijgen, dan is zo'n toernooi dus wel ideaal.
Klopt, maar ik kan geen gas afnemen van Gazprom, de meeste mensen kunnen dat niet.HollowGamer schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:47:
[...]
Nee, dat is juist niet de bedoeling van de UEFA. Door schaarste te creëren, krijg je juist dikke bedragen binnen.
Baal nog altijd dat het de WK halve finale in 2014 niet België-Nederland was. Rot Argentinië.
Dit topic is gesloten.