Hallo beste lezer,
Ik heb onlangs 2e hands onderstaande kunnen kopen. Nu lukt het mij niet om windows per usb stick te installeren. Althans hij installeert windows wel op de SSD (GPT, settings bios, UEFI en legacy op boot) het enige wat ik zie is een wit streepje in de linkerbovenhoek. Verder gebeurd er niets.
Graag ook een alternatief om computer volledug af te sluiten zonder windows te gebruiken. Ctrl alt delete geeft mij slechts een heropstart.
...............
Systeem:
Fujitsu esprimo e920
Cpu intel i3 4170
Gpu onboard intel hd 4400 of 4600
4x2 gb ram 8192 1333mhz
Windows 10 pro 64bit
Bootsticks
Sandisk 64gb
Philips 32gb
.................
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle iso bestandsindelingen op de 64 stick (NFTS, GBT, MBR)
Geconverteerd met RUFUS: resultaat, Rufus kan geen diskletter meer opgeven.
De 'normale' manier. 64GB USB stick maken met windows (volgens mij NTFS) USB stick ook omzetten naar exFAT, Fat32, stick heeft niet gewerkt.
In het installatiemenu shift F10 gedaan en geconverteerd van MBR naar GBT en andersom, uiteraard clean disk. Ik heb alleen nog geen niet geinitialliseerde SSD format geprobeerd, dus dat kan ik vanavond nog even doen.
Ik kan de Iso's proberen te converteren via rufus en de 32gb stick. Echter zit nu op een punt dat ik bang ben dingen om zeep te helpen.
Op de 32 gb stick (staat automatisch als fat32 aangemerkt) alleen USB stick maken gedaan. En dan krijg ik dus dat zwarte scherm met wit streepje.
Ik heb ook de 64gb stick op mijn hoofdcomputer samengesteld op meerder manieren.
Weet niet of dit relevant is:
Specs waarmee ik die stick heb gemaakt:
G skill DDR4 Aegis 16 GB 3200 mhz - F4 3200 C 16S - 16GI
Ryzen 5 3600 processor
Coolermaster MWE Gold 550 full modulair V2 PSU pc
Asus Prime B460M- A2 moederboard.
Samsung 970 evo 1 TB M 2 SSD
Sharkoon T3V USB 3.0 miditower behuizing
4gb gt730 videokaart
Resultaten tot nu toe: zwart streepje, problemen converteren bestandstypen Rufus en mogelijk defecte usb poort op mijn hoofdcomputer.
...
Ik heb onlangs 2e hands onderstaande kunnen kopen. Nu lukt het mij niet om windows per usb stick te installeren. Althans hij installeert windows wel op de SSD (GPT, settings bios, UEFI en legacy op boot) het enige wat ik zie is een wit streepje in de linkerbovenhoek. Verder gebeurd er niets.
Graag ook een alternatief om computer volledug af te sluiten zonder windows te gebruiken. Ctrl alt delete geeft mij slechts een heropstart.
...............
Systeem:
Fujitsu esprimo e920
Cpu intel i3 4170
Gpu onboard intel hd 4400 of 4600
4x2 gb ram 8192 1333mhz
Windows 10 pro 64bit
Bootsticks
Sandisk 64gb
Philips 32gb
.................
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle iso bestandsindelingen op de 64 stick (NFTS, GBT, MBR)
Geconverteerd met RUFUS: resultaat, Rufus kan geen diskletter meer opgeven.
De 'normale' manier. 64GB USB stick maken met windows (volgens mij NTFS) USB stick ook omzetten naar exFAT, Fat32, stick heeft niet gewerkt.
In het installatiemenu shift F10 gedaan en geconverteerd van MBR naar GBT en andersom, uiteraard clean disk. Ik heb alleen nog geen niet geinitialliseerde SSD format geprobeerd, dus dat kan ik vanavond nog even doen.
Ik kan de Iso's proberen te converteren via rufus en de 32gb stick. Echter zit nu op een punt dat ik bang ben dingen om zeep te helpen.
Op de 32 gb stick (staat automatisch als fat32 aangemerkt) alleen USB stick maken gedaan. En dan krijg ik dus dat zwarte scherm met wit streepje.
Ik heb ook de 64gb stick op mijn hoofdcomputer samengesteld op meerder manieren.
Weet niet of dit relevant is:
Specs waarmee ik die stick heb gemaakt:
G skill DDR4 Aegis 16 GB 3200 mhz - F4 3200 C 16S - 16GI
Ryzen 5 3600 processor
Coolermaster MWE Gold 550 full modulair V2 PSU pc
Asus Prime B460M- A2 moederboard.
Samsung 970 evo 1 TB M 2 SSD
Sharkoon T3V USB 3.0 miditower behuizing
4gb gt730 videokaart
Resultaten tot nu toe: zwart streepje, problemen converteren bestandstypen Rufus en mogelijk defecte usb poort op mijn hoofdcomputer.
...